Bordspel agenda

Data aangaande spelmomenten en natuurlijk beurzen.

Inhoud blog
  • ZIE NIEUWE BLOG
  • Pixie Queen (Game Brewer)
  • Brussels Games Festival
  • Sandcastles (Yay Games)
  • Dag 2:
    Categorieën
  • 999 Games (1)
  • AEG / Artipia Games (1)
  • Aporta Games (2)
  • Asmodee (0)
  • Chronicle Games (2)
  • Eggertspiele / Pegasus Spiele (0)
  • EmperorS4 Games (1)
  • Far Off Games (0)
  • Game Brewer (1)
  • Garphill Games (1)
  • Gaudete Games (2)
  • Iello (3)
  • Independent publisher (1)
  • Ludonaute (2)
  • Matagot (1)
  • Oink Games (1)
  • Pencil First Games (1)
  • Prijsvragen (2)
  • Queen Games (2)
  • Stronghold Games (1)
  • Sunny Games (1)
  • The Game Master (5)
  • TMG (Tasty Minstrel Games) (1)
  • Waterfall Games (1)
  • White Goblin Games (4)
  • Yay Games (2)
  • Z-Man Games (1)
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    Spelletjes enzo
    Gezelligheid en bordspellen gaan hand in hand
    18-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.K2 (White Goblin Games)

    K2

    http://i.imgur.com/mXlLhAf.jpghttp://i.imgur.com/iOWMPpr.jpg

    6 jaar geleden, gingen we voor het eerst een beurs bezoeken in Nederland.
    Het was een nieuwe ervaring, met spellen die je uitnodigde om gespeeld te worden.
    We kwamen op een gegeven moment aan de stand van White Goblin Games, waar we door een vriendelijk persoon gevraagd werden of we bekend waren met K2.
    Hierop moest we negatief antwoorden, als newbies in de spellenwereld. We zagen de doos staan en dit sprak ons direct aan.
    We wandelen graag en bergen beschouw ik, persoonlijk, als mijn vlucht uit deze wereld. Ook muurklimmen en bergklimmen behoren tot mijn "doe ik graag"-lijst.
    Dus we stelden voor om een spelletje K2 te spelen.
    Het 2-zijdige bord lag op de zonnige kant, ook de weerkaartjes waren van het seizoen zomer.
    We kregen verder nog een set kaarten, een zuurstofkaart en 2 x2 meeples (1 meeple als bergbeklimmer & 1 als scorepion) met bijbehorende tent.

    http://i.imgur.com/6mHW7Yh.jpg

    Samen met je bergbeklimmers en andere start je in het basiskamp, turend naar de imposante maar machtig mooie berg. Je hebt 18 dagen, weergegeven door de weerkaartjes, om naar boven te klimmen en ook in leven te blijven.
    Want het naar boven klimmen is op zich makkelijk, maar je moet ook zien dat je zuurstof blijft hebben.
    Naarmate je hoger klimt wordt de lucht ijler, wordt het dus ook moeilijker om te ademen. Wanneer je zuurstof op is aan het einde van een dag, sterft je bergbeklimmer.


    Het bordspel is opgedeeld in 4 delen:
    1) Klimmen tot 6000m
    2) Klimmen tussen 6000m & 7000m
    3) Klimmen tussen 7000m & 8000m
    4) Klimmen boven 8000m

    http://i.imgur.com/RoM55PL.jpghttp://i.imgur.com/140nQ2j.jpg

    In je beurt neem je van je setje kaarten, de 6 bovenste kaarten. Daarvan kies je er 3 die je deze beurt wil spelen. Kaarten kunnen stapjes of zuurstof bevatten.
    Wanneer deze 3 kaarten afgehandeld zijn, is 1 dag voorbij. Je gaat nu de effecten van de plateau afhandelen (waar je bergbeklimmer staat) en de effecten van de dag op het weerkaartje.


    http://i.imgur.com/pyCyZFZ.jpg

    De meeste plateaus bevatten ook een vlaggetje, telkens je een vlaggetje bereikt met een hoger cijfer, mag je je scorepion bij het desbetreffende vlaggetje zetten.

    Natuurlijk is het ook mogelijk om een tent op te stellen op een plateau, daar kan je met je bergbeklimmers rusten. Hard nodig in het onherbergzame gebied, waar zuurstof van essentieel belang is.


    Dit spel heeft in mijn BGG-ranking een 10/10 gekregen.
    Ik vind het thematisch kloppen, met het zuurstofpeil en de stappen.
    Ook het bord en de kaarten zijn mooi uitgewerkt en weergegeven.
    Bij het spelen van de kaarten, het klimmen, het dalen kan ik als het ware voelen hoe het in het werkelijkheid moet aanvoelen.
    De weersvoorspelling per dag maakt ook dat je soms harde keuzes moet maken.

    Sommige spelers zullen dit niet zo graag spelen, daar je willekeurigheid van de kaarten niet in de hand hebt.
    Zo had iemand, bij een laatste speelsessie, in zijn eerste beurten (halverwege het spel) allemaal stapkaarten.
    Terwijl hij eigenlijk zuurstof nodig had. Dit is dan balen, en maakt dat je bepaalde keuzes moet maken.


    Wanneer bergbeklimmen & bergen iets is wat je aanspreekt zou ik het zeker aanraden deze eens te spelen.
    Wij hebben toen na onze sessie op de beurs ineens het bordspel aangeschaft.
    Nog steeds komt deze regelmatig op tafel, ook omdat hij solo te spelen.


    http://i.imgur.com/zmhdnYE.jpg

    18-08-2017 om 00:00 geschreven door Ozymandias  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    Categorie:White Goblin Games
    Tags:K2, boardgames, climbing, mountains
    >> Reageer (0)
    13-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Macao (Uitgever White Goblin Games)
    https://s29.postimg.org/kg7ngbn9z/pic685675_md.jpg

    Macao, een havenstad in China. Lang lang geleden was dit Portugees territorium, nu wordt het ook wel het Las Vegas van het Oosten genoemd.

    https://s23.postimg.org/uiynlz4zf/pria_grande_macao.jpghttps://s29.postimg.org/itcvr66d3/macau_skyline.jpg

    Maar het bordspel, dit kan me echt bekoren. De spelregels zijn makkelijk te begrijpen, lezen zeer makkelijk door. Met aan de rechterzijde steeds beknopt weergegeven wat te doen. Ook krijg je op je eigen spelersbordje ook nog eens in het kort het spelverloop links EN rechts waar je eventueel minpunten voor ontvangt. Super duidelijk en het speelt zo aangenaam.

    https://s24.postimg.org/ru1k18l39/pic929372_md.jpg

    We hebben deze nu een aantal jaren in de kast zitten, en zo om de zoveel tijd wordt deze er eens uitgehaald, misschien wel te weinig.
    Nu bij het schrijven van deze impressie heb ik eigenlijk direct terug zin om deze te spelen. Dit komt mede door de herspeelbaarheidsfactor, deze zal van sessie tot sessie verschillen. Door de ambachtskaarten die willekeurig worden gelegd per ronde. Door de gebouw -en persoonskaarten die geschud worden en per ronde op tafel komen, door de goederenfiches die random over de stad verdeeld worden. Door de dobbelstenen die naar willekeur een getal laten zien. Dit maakt dat dit spelletje toch elke keer anders speelt en andere tactische overwegingen vraagt.


    https://s30.postimg.org/puzm0dkq9/pic738354_md.jpg

    Het spel duurt 12 ronden, waarbij elke ronde opgedeeld is in 3 fasen.
    Fase 1 & 2 zijn de makkelijke fasen. Fase 3 is ook niet moeilijk, enkel de te maken keuzes zijn moeilijk.

    Fase 1:

    Ambachtskaarten van de nieuwe ronde + een aantal gebouw/persoonkaarten als aanbod klaarleggen. Er worden naargelang het aantal spelers een aantal kaarten door de startspeler afgelegd. Dan moeten de spelers een kaart kiezen die op hun spelersbordje komt.


    https://s27.postimg.org/skldcjlwj/pic2336813_md.jpg

    Fase 2:

    Worden de dobbelstenen door de actieve speler gedobbeld, uit het dobbelresultaat mogen alle spelers een willekeurige combinatie van 2 dobbelstenen kiezen. De gekozen kleur geeft een getal weer (1 t/m 6) dat is het aantal blokjes dat je van die kleur mag nemen EN gaat leggen bij het overeenkomstig getal aan de windroos.

    Fase 3:

    Iedere speler (startend met de startspeler) gaat om beurten een 1 van de 7 acties uitvoeren, totdat alle spelers gepast hebben. Dan eindigt de huidige ronde. Welk zijn de mogelijke acties?
    • Actie 1: Kaarten op je spelersbord activeren, dit doe je door exact het aantal actiestenen te betalen als op de te activeren kaart staat.
    • Actie 2: Stadsdeel veroveren ... geef de overeenkomstige actiestenen af en leg een bezitsfiche ipv het goed van het veroverde stadsdeel. Dit mag maar 1x in een ronde.
    • Actie 3: Beurtvolgorde ... op de stadsmuur vooruit gaan door het betalen van een aantal willekeurige actiestenen. 1x per ronde.
    • Actie 4: Met het schip varen, voor elke beweging met het schip geef je een actiesteen af. De speler mag zo ver en naar waar hij wil bewegen (mits hij de nodige actiestenen afgeeft). Kan hij goederen leveren in de haven ontvangt hij prestigepunten.
    • Actie 5: Prestige punten kopen ... een speler kan door het aantal munten te betalen, aangegeven op het prestigespoor, het aangegeven prestigepunten krijgen. Dit mag 1x per ronde.
    • Actie 6: De speler mag zijn geactiveerde kaarten gebruiken om te doen wat te kaarten vermelden. De speler mag dit in zijn beurt doen wanneer hij wil. De kaarten mogen maar 1x gebruikt worden in een ronde, tenzij anders vermeld.
    • Actie 7: Passen. Wanneer je geen actie meer kan of wil doen, past een speler. De actiestenen die hij nog over heeft in deze ronde worden naar de algemene voorraad gedaan.

    Na 12 ronden worden de punten geteld (eventueel minpunten).
    Per kaart nog op je spelersbord ontvang je een straffiche
    Voor elke straffiche ontvang je -3 punten.
    Overwinningspunten voor geactiveerde "einde spel" kaarten worden nu geteld.
    2 overwinningspunten per stadsdeel in je grootste stad.


    Eerste gedachte:
    Het kiezen van de kaarten in de 1ste fase, daar begint het al mee. Welke ga je kiezen, het kan een deel van je taktiek blootgeven, de route die je wil bevaren. Maar het kan je mooie voordelen opleveren eens geactiveerd.
    Daarna moet je kiezen uit de dobbelstenen ... wetende dat je veel actiestenen nodig hebt om acties te doen.
    Rekening houdend dat wanneer de pijl van je windroos aan het begin van de volgende ronde wordt gedraaid en er liggen geen blokjes je een straffiche ontvangt. Maar je wil in de volgende ronde misschien meer acties doen. Je keuze is belangrijk ... neem je de dobbelsteen met waarde 1 mag je maar 1 blokje van die kleur bij de 1 op de windroos leggen, maar neem je die dobbelsteen met waarde 6, mag je 6 blokjes van die kleur bij de windroos 6 leggen. Die blokjes komen pas ter beschikking over 6 ronden, natuurlijk.
    Dan komen de acties eraan, welke actie ga je eerst doen? Een stadsdeel veroveren is misschien belangrijk om als eerste te doen, daar je dit maar 1x mag doen. Maar misschien wil je wel varen en leveren voordat iemand anders het doet. Misschien wil je kaarten van je spelersbord activeren ... enz enz

    Iedere ronde is een strijd van planning, je tegenstander in het oog houden, taktische zetten doen, ...

    Dat is wat me enorm aanspreekt in dit spel, het kan zomaar zijn dat je iets wil doen, maar doordat je geen startspeler bent de kans niet krijgt om het te doen. Dat je een bepaalde kleur blokje direct nodig hebt, maar de dobbelsteen is in een wispelturige beu . Kan soms tot frustratie leiden, maar niet bij mij ... moet je gewoon iets anders beginnen doen.


     

    13-12-2016 om 00:00 geschreven door Ozymandias  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:White Goblin Games
    Tags:White Goblin Games, boardgame, bordspel, strategie, kaartmanagement
    >> Reageer (0)
    14-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hellas (Uitgever White Goblin Games)
    https://cf.geekdo-images.com/images/pic3153011.jpg


    Hellas, een andere naam voor Griekenland. Altijd eens willen weten hoe het voelt om oude Griekenland te vertoeven? Altijd graag mee willen helpen om een land terug te heropbouwen naar zijn oude glorieën?
    Dit is uw moment, zet je aan tafel voor een lekker snel spelletje Hellas.

    Over slechts 3 ronden ga je trachten op het eiland een stad EN/OF steden te bouwen, ga je bouwen aan tempels, ga je mijnen ontginnen, ga je standbeelden oprichten. Zoals je ziet veel werk te verrichten om dit eiland terug naar zijn oude glorie te doen herrijzen.

    https://cf.geekdo-images.com/images/pic3153013.jpg

    Allereerst is waar je overal punten voor krijgt, wanneer je al dat harde werk hebt voltooid.
    1. Grootste stad van iedere speler, levert 1 punt op voor elk plein, huis, paleis in die stad.
    2. Tempels: Elke stad die aan een tempel grenst levert een aantal punten op, 1 punt per pilaar in die tempel.
    3. Standbeelden: Elke stad die aan een standbeeld grenst, levert 3 punten op per standbeeld.
    4. Ringen: Iedere ring levert 2 punten op, aan het einde van het spel levert iedere ring 3 punten op.
    5. Marmer: Per 5 marmer krijg je nog 1 punt.


    In je beurt ga je een actiesteen inzetten op 1 van de 13 actievelden en mag je deze uitvoeren. Dit gebeurd beurt om beurt tot dat iedereen al zijn actiestenen heeft ingezet en de bijbehorende actie al dan niet heeft uitgevoerd. Dan is een ronde afgelopen en worden de actiestenen terug verdeeld onder de spelers.

    Wordt een actieveld gekozen met daaronder een pijl-symbool, dan mag iedereen deze actie uitvoeren te beginnen met de startspeler.

    Wordt een actieveld gekozen met daaronder een A-symbool, dan mag enkel de actieve speler deze actie uitvoeren.

    Wanneer de laatste ronde wordt gespeeld, heeft iedereen 1 actiesteen minder om in te zetten tijdens deze ronde.


    https://cf.geekdo-images.com/images/pic3165485_md.jpg

    Er zijn dus 13 actievelden die bovenaan het bord worden aangeven.
    De eerste 5 velden is het bouwen van huizen, pleinen en paleizen.
    De volgende 3 velden zijn voor het ontginnen van de mijnen.
    De volgende 3 zijn voor het bouwen van de tempels.
    Het volgende veld is voor het bouwen van monumenten en
    Het laatste veld kan je 3 marmer krijgen uit de voorraad.

    Alle acties spreken voor zich en zijn niet moeilijk om uit voeren, enkel het ontginnen van de mijnen vraagt de nodige aandacht.
    Wanneer een speler deze actie kiest gebeurd het volgende:
    • Beginnend met de startspeler gaat deze speler kijken hoeveel marmer hij ontvangt, dit doet hij door te kijken naar huisjes die rechtstreeks grenzen aan een mijn. Op de mijntegels staan marmersymbolen, het aantal blokjes erop weergegeven gaat de speler in marmer krijgen van de voorraad. Zo wordt iedere mijn gecontroleerd. Let op: grenzen er meerdere huisjes van een speler aan de mijn krijgt ieder huisje aan die mijn marmer.
    • De actieve speler neemt nu 4 mijntegels en gaat deze 1 voor 1 omdraaien. Hierbij moet op het volgende gelet worden. Wanneer de omgedraaide mijntegel een hoger getal heeft dan 1 van de 3 openliggende mijnen dan wordt deze op 1 van deze 3 gelegd. Enzovoort. MAAR wanneer er een omgedraaide mijntegel een lager cijfer heeft dan de 3 openliggende mijnen, dan wordt er een nieuwe mijn geopend en de oudste mijn sluit!!!! Wanneer dit gebeurd dan moeten eventueel nog resterende mijntegels, die zouden moeten gedraaid worden, niet opengedraaid moeten worden en terug naar de voorraad gelegd worden.
     
    Bij het bouwen van huizen, pleinen, paleizen en standbeelden dient rekening gehouden worden met de symboliek van het actieveld EN dat deze nooit mogen gebouwd worden op mijnvelden en tempels.

    Bij het bouwen van tempels mag de speler deze actie uitvoeren MAAR indien hij kiest om de actie uit te voeren moet hij een aantal pilaren bouwen dat aangegeven is. Deze moeten niet op een zelfde tempel gebouwd worden.


    Ik vind dit een aangenaam spelletje dat toch wel telkens anders zal spelen, door de mijntegels en de startopstelling van de eerste 3 mijntegels. Het is een licht familiespel, dat jong en oud kan bekoren. Met een klein pestgehalte, met de mijntegels en doordat je spelers iet of wat kan blokkeren.
    Verder oogt het ook wel mooi dat je samen een eiland aan het heropbouwen bent met huizen, pleinen, tempels, paleizen & standbeelden.
    Wat ook goed gedaan is, is dat het het spelbord dubbelzijdig is. Dit betekent dat je met 2 spelers het kleiner eiland kan spelen, en met 3 à 4 spelers het grotere eiland.
    Het spelbord is lekker stevig en oogt mooi met de felle kleuren. Wel opletten wie met groen speelt, door het groen op het eiland kan het soms zijn dat je je huisjes moeilijker terugvindt.

    Een minpuntje zou kunnen zijn dat de pilaren in de tempels kunnen gebouwd worden, maar ze geen dak of afwerking
    krijgen. Oogt zo nogal onafgewerkt, maar misschien iets voor een uitbreiding.
    De pilaren zijn ook niet echt in verhouding met de marmerblokjes, deze hadden iets groter of massiever mogen zijn.

    14-11-2016 om 00:00 geschreven door Ozymandias  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:White Goblin Games
    Tags:boardgames, bordspelmania, White Goblin Games, familiespel, Hellas, WGG
    >> Reageer (0)
    20-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperial Settlers + uitbr. Atlantis (uitgever White Goblin Games)

    http://www.goedkopegezelschapsspellen.nl/files/images/4073.jpghttp://www.whitegoblingames.nl/upload/downloads/3d3.jpghttps://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14716212_10209696377560306_3877713430546909075_n.jpg?oh=9ab4afc0a2300ed0688e21cff1ebcf48&oe=58AD49DE

    We zijn zeer te spreken over Imperial Settlers, ook met de uitbreiding nieuwe vrienden. Maar de uitbreiding Atlantis heeft op ons geen diepe indruk nagelaten.

    https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14610957_10209696379080344_5874945630034729218_n.jpg?oh=28b1db5a4d0e65ea6e262c5c36454214&oe=58A0257C

    Op zich brengt het wel mooie zaken met zich mee, maar bij onze sessie was de interactie quasi nihil. Na ronde 3 zeiden we tegen elkaar dat je eigenlijk kan doen wat je wil, daar de ander toch niet aan het volgen is. Geen conflicten, geen plunderingen, geen handelsverdragen die konden gestolen worden.


    https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14717274_10209696379440353_3748344758390193875_n.jpg?oh=8faf0b31ea775e8bcf71a5990e65f532&oe=58925235

    Ik speelde het ras “Romeinen”, en had wel de opportuniteit om Atlantis bij regelmaat te plunderen. Daar ik als enige zwaarden kreeg en kon bemachtigen. Maar heb het plunderen tot een absoluut minimum beperkt, daar ik op andere manieren punten kon scoren met die zwaarden.

    https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14650109_10209696378480329_4617729562254780975_n.jpg?oh=87ba16a84cec58a3d45d814c957aef33&oe=589DEEF5

    Atlantis vraagt een gehele nieuwe insteek van spelen, daar er technologie fiches in het spel komen. Er zijn 3 soorten:

    • Standaard technologie fiches (blauw)
    • Geavanceerde technologie fiches (rood)
    a.       Technologie fiche voor punten
    b.      Technologie fiche ter verdediging

    Diegene die het ras “Atlantis” speelt kan de blauwe fiches inzetten op de algemene locaties, deze dient dan als verdubbelaar (vb.: krijg je tijdens productie 1 hout, krijg je dan 2 hout als er zulk een fiche opligt). De rode puntenfiche kan je op een algemene locatie leggen, wanneer deze geactiveerd wordt scoort deze locatie een punt. De verdedigingsfiche dient ter verdediging van de algemene locatie tegen plunderingen.

    Nog een groot verschil met de basisrassen is dat, volkerenkaarten van Atlantis geen punten opleveren op het einde van het spel. Terwijl de basisrassen 2 punten/volkerenkaart oplevert.

    We gaan dit zeker nog een kans geven, maar eerst zien of we ons enthousiast genoeg kunnen maken om het ras Atlantis terug boven te halen.

    Imperial Settlers, de basis of met uitbreiding “Nieuwe Vrienden”, zal zeker nog aan bod komen. Ongetwijfeld!!!!

     

    Kort overzicht wat het basisspel Imperial Settlers inhoudt:

    Er worden 5 ronden gespeeld, met in iedere ronde telkens 4 fases

    1. Uitkijkfase: waar je bijkomende alg. locatiekaarten krijgt en 1 eigen volkerenkaart.
    2. Productiefase: Alle gebouwde kaarten, zowel volkerenkaarten als alg. kaarten als handelsverdragen leveren goederen of werkers of goud of zwaarden of verdedigingsfiches op.
    3.  Actiefase: hierin ga je kaarten uit je hand kunnen bouwen, kunnen plunderen, goederen omruilen, actiekaarten die gebouwd zijn activeren.
    4. Opruimfase: alles wat je niet mag bijhouden voor de volgende ronde, wordt terug in de algemene voorraad gelegd (Vb.: Romeinen moeten overschotten terug leggen uitgezonderd zwaarden)

    Dit is in het héél kort het basisspel Imperial Settlers, een goed spel, MAAR voor mij persoonlijk is interactie in de vorm van plunderen of dergelijke noodzakelijk om het een “gezelschaps”-spel te vinden.

    20-10-2016 om 00:00 geschreven door Ozymandias  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:White Goblin Games
    Tags:Imperial Settlers, Atlantis, bordspel, boardgame, White Goblin Games
    >> Reageer (0)


    SPELLETJES ENZO: Welkom op mijn blog!
    Interessante links
  • De Kolonisten
  • De Spelshop
  • Lotana - Spelmagazijn
  • Adriaensen Speciaalzaak
  • Zomerspel
  • Zuiderspel
  • Spel: Iedereen speelt!
  • Spellenspektakel
  • Spiel Essen
  • Bordspelmania

    Mijn favorieten
  • Core-Origins Games
  • Joshua Tree Games
  • Reuze Spelplezier
  • De Spelgezel
  • Spelfanaat
  • Brainfreeze Coffee & Comics
  • Hermelijn
  • Demo Spel
  • Neverland
  • Oberonn

    Hoofdpunten blog speleninlille
  • Elk einde heeft een nieuw begin ...
  • Photosynthesis (Blue Orange Games)
  • Nutz (Blue Orange Games)
  • Katarenga (Huch)
  • Caverna - het duel (999 games)

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 30/10-05/11 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 17/10-23/10 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!