Keyflower is een spel voor twee tot zes spelers die loopt over vier ronden. Elke ronde vertegenwoordigd een seizoen. Elke speler start het spel met een "thuis"tegel en een basisteam van acht arbeiders (in de kleuren geel, rood of blauw). De arbeiders van de verschillende kleuren worden gebruikt om op gelijkgekleurde tegels te bieden die spelers kunnen toevoegen aan hun dorp. Dezelfde arbeiders kunnen echter ook gebruikt worden om grondstoffen te verzamelen, extra arbeiders aan te trekken, punten te sprokkelen, ... van eigen tegels, vreemde tegels en tegels die geveild zullen worden.
In de lente, zomer en herfst komen er meer arbeiders aan boord van de Keyflower (schip) en andere boten, met de nodige grondstoffen ijzer, steen en hout. In elk van deze seizoenen worden er tegels geveild. In de winter komen er geen nieuwe arbeiders, maar worden de wintertegels ingezet om punten te scoren voor combinaties van grondstoffen, vaardigheden en arbeiders. De speler wiens arbeiders en dorp het meeste punten genereert, wint het spel.
Keyflower schotelt spelers vele uitdagingen voor en elk spel zal anders verlopen aangezien de mix van stadstegels telkens anders is. Je zal opportuniteiten moeten zien en je kans grijpen.
Keyflower, is ontwikkeld door Richard Breese en
Sebastian Bleasdale en is het zevende spel in de "Key" serie van
R&D Games, die allen plaatsvinden in het middeleeuwse "Key" land.
Titel : Keyflower Auteur : Richard Breese Uitgeverij : R&D games Aantal spelers : 2-6 Speelduur : 90 min. Leeftijd : 12+
|