Km stand 2008

Speci
Mountainbike, Running en Carp
29-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe fietspositie
Waw, wat een mooi weer vandaag, da's iets anders dan de afgelopen week. 13° en geen regen, jammer genoeg nog wel veel wind.
Ik heb een hele week gerust en ondertussen wat aanpassingen gedaan aan men fiets, vandaag ben ik eens gaan testen.
Als ik voorbij een etalage rij merk ik duidelijk dat ik een veel mooiere houding heb dan tevoren, men nek en schouders worden minder belast enkel men zadelhoogte is effe wennen.
De toekomst zal uitwijzen of het echt beter is. Het voelde vandaag in ieder geval wel goed aan.

data : 50,8km in 2:08:06                       gemiddelde snelheid : 23,8km/u                  gemiddelde hartslag : 139

29-03-2008 om 18:27 geschreven door Van den Bruel David

24-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets kuisen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is toch bereslecht weer en een weekje recup kan nooit kwaad. Van de gelegenheid maar is gebruik gemaakt om men fiets nog eens grondig te kuisen.
Ik heb me ook eens volledig opgemeten en tot de conclusie gekomen dat mijn fietspositie niet 100% juist is.
Van de week eens binnenspringen bij Van Eyck om een kortere stuurpen, hopelijk zal dat toch iets helpen aan men nekpijn.

24-03-2008 om 15:16 geschreven door Van den Bruel David

22-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wind/regen/hagel/sneeuw
Het was me weer een dagje, vertrokken tussen de zonnestralen met een beetje wind vanachter. Na 20km reed ik achteraan lek, ik rij wel met notubes vloeistof maar blijkbaar was het gat te groot want alles spoot eruit. Gelukkig had ik een binnenbandje bij en 10min. later kon ik verder rijden. In Langdorp heb ik een fietsroute gevolgd via knooppunten met enkele mooie klimmetjes. In de terugweg begon het plots te regenen en sindsdien was de goesting eraf, strakke wind op kop, regen /hagel en sneeuw en ook nog eens verkeerd gereden Blij dat ik thuis was.
Nu volgt er een weekje recup.

data : 100,8km in 4:24:43                  gemiddelde snelheid : 22,9km/u                   gemiddelde hartslag : 147

22-03-2008 om 18:53 geschreven door Van den Bruel David

20-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pffffff, da weer eh :evil:

Ik was van plan om een duurtraining te doen maar het begon just te regenen toen ik vertrok, dan maar eventjes de buurt verkent. Ik ben pas verhuist en ik ken men weg nog niet goed hier in de bossen, vandaag toch een paar schoon single tracks gevonden.

data : 32,1km in 1:32:30                    gemiddelde snelheid : 21km/u                  gemiddelde hartslag : 144

20-03-2008 om 16:20 geschreven door Van den Bruel David

17-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duurtraining in den donkere
Deze avond pas laat kunnen vertrekken maar ik had goesting om te fietsen dus toch nog vertrokken.
Gevoel was normaal, nie echt goed maar ook nie slecht.

data : 50,1km in 2:03:17                        gemiddelde snelheid : 24,4km/u                     gemiddelde hartslag : 144

17-03-2008 om 22:07 geschreven door Van den Bruel David

15-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Grasbos of de "Pogio van Diest"
Vandaag een rustig toerke gedaan richting Diest-Scherpenheuvel. De laatste tijd is dit wel men favoriete streek. Jammer dat ik 30km moet rijden om ginder te geraken
Ik moest vandaag perse die beruchte grasbos in Diest toch eens gereden hebben, ik heb hem omhoog gereden in 1:52 (511m). Toch nie zo slecht denke ik, met al meer dan 30km in de benen. Vandaar ben ik dan naar Scherpenheuvel gereden waar ik nog enkele mooie hellingskes heb meegepakt.
Het was ideaal fietsweer, alleen iets te veel wind

data : 89,2km in 3:38:16                  gemiddelde snelheid : 24,6km/u                   gemiddelde hartslag : 143

15-03-2008 om 14:25 geschreven door Van den Bruel David

13-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nekpijn
De eerste keer dat ik deze week op de fiets zit, afgelopen dagen zitten sukkelen met diaree en ook men nekhernia begint weer pijn te doen.
Ik hoop dat het niet te erg wordt. Gelukkig was het slecht weer, dat maakte het toch al iets minder erg.
Vandaag dus wel kunnen biken en gelukkig geen druppel regen gezien, de wind blijft wel hardnekkig aanwezig.
Ik heb extensief gereden met 5 intervallen van ongeveer 10min. Gevoel was goed.

data : 70,5km in 2:43:13                  gemiddelde snelheid: 26km/u                   gemiddelde hartslag : 149

13-03-2008 om 19:38 geschreven door Van den Bruel David

08-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het hageland is toch zo mooi
Vandaag vanuit Noorderwijk richting Scherpenheuvel gereden om daar in het hageland wat klimmekes te doen. Ik had weer tegenslag want er was redelijk veel wind en dan nog af en toe ne klim van 15-20% ertussen Het ging redelijk goed bergop maar als het echt steil werd kwam ik duidelijk kracht tekort. Dan weet ik weeral wat ik moet trainen eh

In het terugkeren door Langdorp kwam ik voorbij den "Bosberg" en natuurlijk als mountainbiker kon ik het niet laten om eens een stukje door het bos te rijden, enkele mooie afdalingen gedaan en dan op de weg terug naar huis. Al bij al ging het goed, op de klimmekes wel wa afgezien maar de tussenstukken goed kunnen recupereren, ondanks de strakke wind. In totaal had ik een dikke 525 hoogtemeters.

data: 90,7km in 4:00:35                     gemiddelde snelheid : 22,7km/u                     gemiddelde hartslag : 148

08-03-2008 om 20:41 geschreven door Van den Bruel David

06-03-2008
Nogmaals een trainingske op de weg gedaan. Het ging goed, er was een pak minder wind dan de dagen voordien en dat voelde goed aan.
Op't einde begon het lichtjes te regenen maar echt nat ben ik nie geworden. Nu een dagske rusten en dan hopelijk zaterdag een lange duurtraining.

data: 50,6km in 1:59:55                      gemiddelde snelheid : 25,4km/u                     gemiddelde hartslag : 145

06-03-2008 om 20:45 geschreven door Van den Bruel David

03-03-2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pfff, wanneer gaat die wind nu eens liggen Vandaag na het werk direct verder gereden richting Lier. Ik heb er voor gekozen om wind op kop te vertrekken zodat ik op't gemakske kon terug bollen. Tot mijn grote verbazing ging het eigenlijk redelijk goed wind op kop, zeker na die training van gisteren.

data: 51,4km in 2:08:01             gemiddelde snelheid : 24,1km/u                gemiddelde hartslag : 142

03-03-2008 om 20:31 geschreven door Van den Bruel David

02-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude treinspoor
Gisteren was er iets te veel wind, vandaag voorspelden ze 5 à 6 beaufort. Da's nog net te doen Ik ben via de oude treinspoor naar aarschot gereden om daar een paar klimmetjes te doen, nl. de schoonhovendreef, schoonhovenbos en nog ene naar de orleanstoren. Dan via de oude treinspoor terug. 80% van de tijd heb ik de wind knal in men zij gehad waardoor ik nie echt kon doorrijden maar ook nie zo veel last had.

Binnenkort ga ik meer klimmekes doen, het zal nodig zijn want in mei ga ik een soort alternatieve RVV rijden. Slechts 70km lang maar er zitten wel 11 van de 17 RVV klims in waaronder de koppenberg. Normaal mag dat geen probleem geven maar ik zal wel bergen moeten trainen.

data: 51,3km in 2:20:14                      gemiddelde snelheid: 22km/u                   gemiddelde hartslag: 147

02-03-2008 om 12:54 geschreven door Van den Bruel David

28-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.platten tuup
Jawadde, het was de laatste 2 weken een drukte van jewelste. Plamuren, verven, electriciteit leggen en verhuizen.
Vandaag kon ik eindelijk nog eens op mijne fiets kruipen maar voor lange duur was het nie. Na iets meer dan een half uur liep men band leeg. Nog 8min. alles gegeven om zo ver mogelijk terug naar huis te fietsen maar toen stond de band te plat om verder te fietsen en moets ik te voet verder, ongeveer 1u15 gewandeld

Morgen ga ik naar de winkel latex halen, ik ben die platte banden beu en ga terug met no tubes rijden.

data: 17,3km in  0:42:06                  gemiddelde snelheid: 24,7km/u                              gemiddelde hartslag: 147

1:15:00 gewandeld

28-02-2008 om 00:00 geschreven door Van den Bruel David

13-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mountainbiken
Ik ben na het werk direct door gereden voor een korte rit in het bos. Er hangt te veel smog in de lucht om lang te fietsen.
Na een opwarming van 15min. ben ik het bos ingedoken, er is nog veel werk aan de winkel want mijn explosiviteit is nog lang niet wat het moet zijn en ook kracht kom ik nog veel te kort. Maar ik heb nog een paar maanden tijd.
Morgen Krijgen we de sleutels van ons huis en zal er moeten gewerkt worden, in het weekend hoop ik wel eens te gaan fietsen.

data: 28,2km in 1:18:14                               gemiddelde snelheid : 21,7km/u               gemiddelde hartslag : 157

13-02-2008 om 21:46 geschreven door Van den Bruel David

10-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LSD / extensieve duurtraining
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik was vandaag in een stralend zonneke vertrokken voor een long slow distance rit (LSD). De eerste 2 uren en  half netjes men hartslag onder de 135 kunnen houden maar dan werd het donker en ik had men hoofdlamp niet bij waardoor ik men hartslag niet meer kon aflezen van men polar. Tenzij ik ergens onder de straatverlichting reed
Dan maar op het gevoel verder gereden, blijkbaar toch te hard want men hartslag was gestegen tot 139 gemiddeld waardoor ik eigenlijk extensief gereden heb. Op zich niet zo erg maar ik vrees morgen wel voor vermoeide beentjes.
Ik heb er als voorzorg al goed wat Born Muscle relax op gesmeerd

data : 100,4km in 4:24:43               gemiddelde snelheid : 22,8km/u                    gemiddelde hartslag : 139

10-02-2008 om 22:02 geschreven door Van den Bruel David

07-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.extensieve duurtraining
Klik op de afbeelding om de link te volgen De afgelopen dagen heb ik niet kunnen trainen maar vandaag kon ik nog eens de baan op. Het wordt stilletjes aan toch al iets langer licht en het was ideaal fietsweer vandaag. Een zacht briesje en een stralend zonneke, jammer genoeg heb ik ook nog meer dan een uur in den donkere gereden. Volgende week krijg ik de sleutels van men pas gekocht huis en zal er moeten gewerkt worden, hopelijk vind ik toch nog enkele gaatjes om wat te fietsen. De conditie gaat nu eindelijk in stijgende lijn, ik zou dat graag zo houden.
Morgen ga ik voor de eerste keer dit jaar een nachtje vissen. Het zal koud zijn, brrrrrr.

data: 75,7km in 3:09:14             gemiddelde snelheid : 24,1km/u                       gemiddelde hartslag : 141

07-02-2008 om 21:42 geschreven door Van den Bruel David

03-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.intensieve duurtraining
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze avond nog een duurtraining afgehaspelt, het eerste uur redelijk rustig gereden maar dan kreeg ik veel te veel zin om iets harder te rijden.
K'heb ook 5min. achter en brommerke gehangen tegen 40-45 per uur. Nie zo simpel met ne mountainbike maar hij heeft me der nie af kunnen rijden, zelfs nie op de brug

data : 71,2km in 3:01:38                 gemiddelde snelheid : 23,5km/u                  gemiddelde hartslag : 147

03-02-2008 om 21:54 geschreven door Van den Bruel David

31-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krachttraining
Jawadde dadde moet er nog wind zijn? Rukwinden van 100km/u. Iets te veel om een rustige duurtraining te doen
Ik heb er dan maar een fikse krachttraining van gemaakt. Op de grote plateau een paar keer een brug opknallen met wat recuperatie er tussen. Serieus afgezien en de spiertjes zullen morgen wel goed voelbaar zijn

data : 25,8km  in 1:16:48                        gemiddelde snelheid : 20,2km/u                     gemiddelde hartslag : 143

31-01-2008 om 19:15 geschreven door Van den Bruel David

29-01-2008

Na het werk direct verder gereden voor een korte duurtraining. Het was ideaal fietsweer alleen mag het van mij iets warmer worden.
Ik was net op tijd thuis want men baterij van men lichtset was net op toen ik thuis kwam. Vandaag weer bijna omver gereden door een camion dit keer Wat moet ne mens nog meer doen om op te vallen in het donker.

data: 50,7km in 2:08:48                 gemiddelde snelheid : 23,7km/u                gemiddelde hartslag : 139

29-01-2008 om 21:12 geschreven door Van den Bruel David

27-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veldtoertocht Wechelderzande
Deze mogen vanuit Herentals vertrokken richting Wechelderzande om daar een toertocht te rijden van 48km. Eerst onze pa oppikken en samen een 12 tal km's bollen tot aan het voetbalveld waar de inschrijving was. Een goede opwarming dus. We hebben het parcour rustig gereden, ik ben bijna nooit in't rood geweest. Het militair domein in Oostmalle was prachtig om door te fietsen, voor de rest was het een gemiddelde toertocht. Veel brede veld en boswegen afgewisseld met enkele mooie single tracks.
Achteraf nog 12km terug naar huis en de voormiddag zat er weer op.

data : 74,5km in 3:40:48               gemiddelde snelheid : 20,3km/u                     gemiddelde hartslag : 151

27-01-2008 om 15:50 geschreven door Van den Bruel David

25-01-2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben vandaag naar Van Eyck Sport een nieuw speelgoedje gaan halen, nl. een polar CS 400 Snel gemonteerd en natuurlijk uittesten.
2uurtjes gereden in den donkere langs het Albert Kanaal, Netekanaal en de kleine nete. T'was goed fietsweer.

data: 46,1km in 2:00:24      gemiddelde snelheid : 23km/u                        gemiddelde hartslag : 140