Slechts zes moedigen, vakantie, mooi weer, barbeque?, je weet wel.
Nipte, verdiende overwinning voor Peter. In de eerste reeks (4x 2min.)eindigde hij met 1 ronde voorsprong op Bert.
In de tweede reeks (4x 6min.) moest Peter zien Bert achter zich te houden. Een slechte tweede heat, veroorzaakt door de vele sorties op de baan, verwees de Corvette C6 van Peter naar de tweede stek. De Corvette moest een tandje bij steken, metertje bij metertje naderde Peter op Bert. Bert reed een mindere laatste heat, zo kon Peter zijn achterstand verkleinen. Op het einde van de reeks, eindigde beide kemphanen op slechts een baansegment, 25cm. van elkaar. Bert won de reeks.
Bij het optellen van beide reeksen bleek Peter net geen ronde voorsprong te hebben op Bert. Danny V. reed derdes, Urbain strandde op 4.
Voor de vijfde plaats eindigde Patrick V. met driekwart ronde voor Daniel.
Peter reed als enige zijn snelste ronde onder de 6 seconden, 5"915/000.
Geen maat op BERT. Na een matige eerste heat slecht 93 ronden, zette Bert alle registers open. Hij lukte driemaal een 100 ronden heat (8 minuten).
De tweede heat lukte Bert 100 ronden, een record, maar verbeterde het in de volgende heat naar 101 ronden. Ook zijn eindtotaal van 394,49 ronden is een baanrecord.
De andere piloten geraakten geen grond, Laurent eindigde als tweede op 14 ronden van de winnaar.
In het middenveld streden Guust en Danny V om de 5 plaats, ze eindigden in de zelfde ronde. Guust haalde het met 18 segmentjes.
Bert reed ook nogmaals de snelste ronde, 4sec 554/000., echter geen verbetering van zijn record, 4"496/000., eerste race FLEXI 32 18/5/2018.
Bert nam meteen de leiding, maar reeds in de tweede heat most hij het strijdtoneel verlaten. Na een crash bleek zijn Toyota GT niet meer rijvaardig, met een gebroken chassis moest hij de pits opzoeken. Opgave tot gevolg.
Laurent, die op de tweede plaats reed, kreeg zo de leiding aangeboden maar moest in zijn slipstream de druk van Peter dulden. Einde de eerste reeks, 4x 2 min., had Laurent nog net 15 baandelen (3,75m) voorsprong.
Bert kwam niet meer aan de start van de tweede reeks (4x 6min.). Peter nam meteen een ronde voorsprong op Laurent maar in de tweede heat kwam Laurent terug in de zelfde ronde. In de derde heat versnelde Peter en wees Laurent terug op een ronde. In de vierde heat keerde Laurent de rollen om maar kwam op het einde nog 31 segmenten te kort om Peter in te halen. Einduitslag, reeks 1 + 2, Peter wint grandioos met 16 baandelen voorsprong, wat een spannende race!
Ook tussen Patrick V en "Pat" werd het een close ending, slechts 7 segmenten verschil in het voordeel van Patrick V.
De GT32 klasse is racen met hardbodies, merk van het autootje is vrij, het chassis mag getuned, of zelf gemaakt worden, de motor is vrij, zowat alles buiten de afmetingen is vrij, enkel het model moet een GTwagen zijn.
De races worden verreden in twee reeksen, een eerste reeks van 4x 2 minuten (SPRINT), een tweede reeks van 4x 6 min. (ENDURO), het totaal van de verreden ronden is de uitslag.
Acht piloten aan de start, acht verschillende autootjes.
De eerste reeks werd nipt gewonnen door Peter, hij loosde zijn CORVETTE C6 (NSR) met een kleine voorsprong voor de TOYOTA GT1 (SCALEAUTO) van Bert.
De MC LAREN (SLOT-IT) met Danny V aan de regelaar veroverde de derde plaats voor Daniel en Urbain.
Na de pauze reed Bert meteen een snelle eerste heat, hij realiseerde 59ronden in 6 minuten, Peter volgde reeds op 3 ronden. Peter kon geen vuist maken iedere heat nam Bert wat meer voorsprong. Een glansoverwinning voor Bert. Danny verbronste zijn derde plaats, terwijl Urbain nog de vierde stek kon afsnoepen van Daniel. Met een prachtige tweede reeks kon "Pat" nog net Vincent achter zich houden. Gelegenheidsrijdster SARA sloot de rij met een totaal van 237.89 ronden.
Na het succes van vorig jaar starten we terug met de LAMBORGHINI HURACAN races. De PROCAR RACES zijn een monoklasse iedereen rijd met het zelfde merk autootje, nl. de SIDEWAYS Lambo Huracan. Een minimum aan tuning is toegelaten, om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven en toch een behoorlijk resultaat te behalen. Het voordeel van dit autootje is dat je er ook kan mee racen in de GT32 klasse.
Allen met gelijk matreaal, is gelijk aan spannende races. Bert, alhoewel met 6sec.283/000 de snelsten op de baan, moest de overwinning aan Laurent laten. Peter kon net niet het opgelegde ritme volgen en werd derde.
Voor de vierde stek werd er ook ferm gevochten (zij het figuurlijk) uiteindelijk haalde Danny V het voor Urbain en Daniel.
Neofiet Patrick V kon de zevende plaats versieren, "PAT" reed achtste.
Het
nieuwe jaar is al aan zijn tweede maand toe, tijd om de nieuwe
competitie te starten.
We
beginnen met de snelste klasse, FLEXI 32, autootjes met metalen
chassis en lexan carrosserie.
Negen
piloten schreven hun wagentje in, na de gebruikelijke keuring, konden
de races beginnen.
Urbain
mocht na de eerste reeks het hoogste schavotje betreden, met 337
ronden hield hij ruim Danny V achter zich.
"Pat"
had alle moeit om de twee nieuwkomers, Lars en Patrick V op afstand
te rijden.
Bij
de start van de tweede reeks, schoot Bert als een pijl weg van zijn
concurrenten, niet voor lang echter plots stond hij stil op de baan.
Een
losgekomen stroomkabeltje was de boosdoener, een pitstop genoodzaakt.
Met een 40 ronden achterstand kon hij zijn race hervatten.
Laurent
had na de eerste heat 2 rondjes voorsprong op Peter, terwijl Daniel
volgde op 6 rondjes.
Bert,
herhaalde zijn stunt van de eerste heat bij de start van de tweede,
(de piloten rijden 4 heats van 8 minuten, telkens op een ander kleur)
met dit verschil dat hij geen pitstop meer hoefde te maken. Hij won
deze heat met 2 rondjes voorsprong op Peter, Laurent reed nog steeds
aan de leiding.
De
derde heat kon Peter net Bert achter zich houden en zo de leiding
overnemen van Laurent.
Met
een knal vierde heat haalde Peter de eerste overwinning in de FLEXI
32 binnen, tevens zijn eerste in deze klasse.
Laurent
werd op enkele rondjes tweede, terwijl Daniel zich nog ferm moest
reppen om niet door de pitstopper Bert ingehaald te worden.
Uiteindelijk
reed Bert nog genoeg rondjes bijeen om voor Urbain te eindigen in het
totaalklassement.