Foto
Met leentje ergens in de pyreneeen deze zomer dichtbij de pico aneto die we de dag nadien (bijna) beklommen...
Foto

Volgende wedstrijden


10/09: oostende
...
... OLC's

Laatste commentaren
  • Ne krak! (Wendy)
        op ... FIER
  • je mag weddn!!!! (Leen)
        op ... FIER
  • 't zal wel zijn (cremke)
        op ... FIER
  • Francis (frank spencer)
        op ... FIER
  • ... (natalie)
        op ... FIER
  • Inhoud blog
  • ... FIER
  • Eerste noordzeeloop,
  • SAS 2009
  • I wish you ALL
  • ...
  • examen 3 achter de rug!!!!
  • Hermesloop 2008
  • Koninginneloop 2008
  • westerkwartier
  • mersie Leen!!!
  • ... Suunto
  • omdat al zolang stil is...
  • Perfect Break
  • int kort
  • keignaertloop
    FOTO'S 2008

    SAS 2008
    6km - 30:42

    Foto

    Oostende - Brugge
    10 miles 1h28:10

    Foto

    Konterdam 08
    8850m 36:10

    Foto

    Mariakerke 08
    9900m 49:47

    Foto

    Koerswijk 2008
    6100m 29:56

    Foto
    FOTO'S 2007

    SAS 2007
    6km 32:17

    Foto

    Hazegras 2007
    8250m 43:56

    Foto
    Foto

    Wijkloop 2007
    9000m 44:27

    Foto

    Konterdam 2007
    8850m 41:35

    Foto
    Foto

    Mariakerke 2007
    9600m 49:49

    Foto

    20km Brussel 2007
    1u59

    Foto
    Your Spirit is your Power
    Live your day like it's your last
    .. Deze blog ontstond toen ik vorig jaar door mijn broer werd uitgedaagd voor een triatlonnetje.. Die is inmiddels al ettelijke maanden achter de rug. De microbe had me te pakken, maar van zwemmen en fietsen kwam niet veel meer in huis, maar met een fervente marathonloper aan mijn zij, bleef het loopbeest in mij wel min of meer actief.. Op deze blog kun je meeleven met mijn sportieve uitspattingen.. Enjoy en comment it!
    28-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koninginneloop 2008
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren alweer een loopje van het criterium.... 2 bochtige, hellende en af en toe zompige toeren maakten samen een prachtig lastig parcours van 7.740m. Met goede moed, maar veel te snel vertrokken, deed ik mijn uiterste best om bij Leen te blijven, die er weer voor zorgde dat we samen uiteindelijk een behoorlijke tijd neerzetten.. Met 38:26 slechts 10 seconden sneller dan vorig jaar.. 
    Collegatje Katrien liep hier haar eerste OLC wedstrijd aan 5:23 min/km, wat een FERME proficiat verdiend!!!!!

    Via de foto kun je de website bezoeken van de spiksplinternieuwe B&B "bachten de kupe" .. Zéker en vast een aanrader!

    Tot zaterdag,... ofzo, voor de voorlaatste OLC 2008!

    28-09-2008 om 21:03 geschreven door sjarlot  


    20-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.westerkwartier

    Gisteren stond de laatste avondwedstrijd van het oostends loopcriterium op het programma. 8,5 km verdeeld over drie rondjes stond op het programma. De beentjes voelden de laatste twee dagen zwaar, en de bovenbenen waren zelfs stijf op de fiets; te laat vertrekken naar twerk zat er deze week niet bij, want versnellen lukte niet. Ik had dus zeker geen goed gevoel voor de wedstrijd. Gewoon meelopen voor de fun, en voor de puntjes..
    Na eventjes loslopen (met blijvend zware benen) en de lange rij wachtenden aan de toiletten getrotseerd, vertrokken wij rond 19u. Wat een knallende start!!! Ik zag iedereen wegvlammen en mij voorbijkoersen! Zelden gezien!! Geert ging er als een pijl vandoor, gevolgd door christelle; Rita zag ik ook wegschieten,en ik bleef achter, want in een snelle start ben ik geen krack...
    Na ongeveer anderhalve km doorbijten kwam ik bij Rita, en besliste om de wedstrijd samen met haar te lopen, maar dat was buiten haar aanmoedigingsvermogen gerekend..Net voor het einde van de eerste ronde stak een dametje ons voorbij, en Rita zei: "goa moa, pakt ze moa, das éne van jouw categorie".. Ik twijfelde even, maar ging er dan toch achteraan. Haar tempo lag een pak hoger, maar ik wilde niet afgeven, dus bleef ik gaan.. We werden versterkt door een duo die het ritme hoog hield, en ons af en toe uit de wind hield. Na de ene bocht lag ik even op kop, na een andere, zij weer.. Het bleef een strijd, en de billen nepen pijnlijk...
    Plots zag ik Geert weer voor me uitlopen.. Had het gevoel dat ik dus ècht goed bezig was, en versnelde nog wat om tot bij hem te komen, wat lukte aan het einde van de tweede ronde. Halfweg de laatste ronde moest ik echter lossen, want het tempo lag net te hoog, maar mijn concurente had blijkbaar al iets eerder moeten lossen.Ik bleef een 10tal meter achter Geert, maar kon niet bijkomen. Ergens de laatste 500m kreeg hij mij in het snotje, vertraagde even, en dreef mijn tempo weer op, amai, diep gaan! Zijn eindsprint kon ik niet volgen, maar op aanmoedigen van Francis leverde een laatste krachtsinspanning voor een korte versnelling die een concurente belette mij op de meet te kloppen....
    Tevreden van deze onverwacht goeie prestatie. 8500 m in 41:07 (4:50/km)
    Achteraf werd nog even lekker doorgezakt, en lieten we de prijzen voor de ostendenoars....

    En nog meer tevreden met mijne loopdate komende woensdag! Ik kijk ernaar uit!

    20-09-2008 om 19:55 geschreven door sjarlot  


    10-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mersie Leen!!!
    Net terug van alweer een loopje van het oostends loopcriterium. Ditmaal ééntje van 2 toeren, 6km in totaal. Afgezien, maar dankzij Leentje toch onder het half uur gebleven. Mersie mersie daarvoor!! ;o) Achteraf gezellig nagekaart .. Meer moet dat niet zijn! En de Suunto is zo dus ook ingelopen! Tis wel nog wat zoeken wat de mogelijkheden allemaal zijn dermee, maar dat komt wel in orde! Nu nog eraan denken om halverwege de wedstrijd te lappen....
    Ben benieuwd met wie we gaan westvleterens drinken...

    10-09-2008 om 22:58 geschreven door sjarlot  


    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.... Suunto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag een duurloop gedaan van ongeveer 10km, in ongeveer 55 minuten. Preciezere gegevens heb ik niet, want mijne Polar liet het een tweetal weken geleden afweten. Hoog tijd dus om mijn wensen op een rijtje te zetten, en een gepast modelleke uit te zoeken. Ik wilde dat mijn nieuwe hartslagmeter rondetijden kon opslaan, zodat ik bij een intervaltraining, of bij training (wedstrijd) in rondes een beter zicht zou hebben op de evolutie van de training. Een tweede must was dat de hartslagwaarden betrouwbaar waren. De borstband van mijne Polar gebruikte ik al meer dan een jaar niet meer, want als ik die moest geloven leed ik aan serieuze hartritmestoornissen! Waarden van 135 over 215 naar 65 tijdens een rustig duurloopje.... euh...

    Deze twee "eisen" brachten mij tot deze nieuwe aanwinst: De Suunto T3c met als Eigenschappen:

    • Real-time Training Effect
    • Huidige hartslag, gemiddelde hartslag en maximale hartslag
    • Real-time calorieverbruik
    • Drie zones met alarm
    • 2 instelbare hartslaglimieten met alarm
    • Snelheid- en afstandmeting met de Foot POD, Bike POD, of GPS POD (is optioneel)
    • Te gebruiken met de PC POD
    • Dual tijd, datum en alarm
    • Opslag geheugen voor 15 trainingen
    • Stopwatch met 50 rondes
    • Interval timer
    • Batterij vervangbaar door gebruiker
    • Hartslagband met foutvrije ANT transmissie technologie
    • Waterdicht tot 30 meter
    • Verwisselbare band

      En nu maar hopen dat dit mij helpt de winter te overbruggen met 2à3 trainingen per week....

      Woensdag staat een loopje van het oostends loopcriterium op de agenda, zondag ben ik supporter van dienst tussen Nieuwpoort en Ieper... Maar eerst solidair koolhydraten schrappen uit het menu (toch tem dinsdagmiddag) ....
      Deze avond: koude pla... (zonder brood of patatjes...)


      cya

    07-09-2008 om 22:38 geschreven door sjarlot  


    11-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.omdat al zolang stil is...

    'n samenvatting .....Van de voorbije maand of zo

    juli: twee zalige weekjes "tour de france", met bijna dagelijks een looptoertje voor't ontbijt en grootse voornemens voor "na den congé"

    Results:

    shoppingloop Oostkamp, 10km: 52:15
    1 week later:
    > mariakerke, 10 km: 49:47
    tussen de twee wedstrijdjes eens van adinkerke naar veurne gelopen met op het laatst 3 x 1 minuut submaximaal
    gisteren 43 minuten op babbeltempo.
    En tgoeie voornemen, omdak mezelf ken: contact opnemen met de atletiekclub van Veurne om op regelmatiger basis te trainen...

    maar nu eerst... Slapen!!!

    11-08-2008 om 22:12 geschreven door sjarlot  


    03-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Perfect Break
    ... Tijdens deze wikkelachtige periode met veel veranderingen en me weg zoeken in me "professionele" loopbaan, wordt het lopen een beetje naar de achtergrond geschoven. Gelukkig was er vorig weekend de Konterdam, waar ik 7km rap kon joggen in de wedstrijd, want die week bleven de loopschoenen voor de verandering onder het stof. ...
    Sinds 1 juli (vorige dinsdag) werk ik nu maar halftijds meer in de kliniek, en de rest van de dag plan ik zelf mijn werk... En zo kon ik deze namiddag een uurtje vrijmaken om de loopschoentjes aan te binden... WOOHOO. Het werd een loopje van 15min langs het water, om vervolgens te keren en zo een 30tal minuutjes bezig te zijn. Wat heb ik genoten van de druppelende regen die het beekje als het ware deed sidderen van plezier. Elke druppel die een golfje teweeg brengt en zo het water in een wervelend oppervlak te veranderen. Als je je dan op één druppel fixeert, dan zie je hoe die het wateroppervlak doorboort en zich toevoegt aan de massa. Perfect Break!
    Dan snel snel in de douche en de auto in voor huisbezoeken, een snelle hap, en nog wat werken thuis en er is weer tijd om even stil te staan.....

    De nieuwe loopschoenen zijn ingelopen si!
    Enjoysummertime!!!!!

    03-07-2008 om 22:07 geschreven door sjarlot  


    14-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.int kort
    Gisteren alweer een wedstrijdje van het oostends loopcriterium; gelukkig! Want kzou anders weeral eens vergeten te lopen... 2 toertjes, 7,4km in totaal in zo'n 35:17. Zeer tevreden met een 5e plaats in mijn categorie.
    Nu nog twee weken tot de konterdamloop. Ik kijk er al weer naar uit, en zal me beetje beter voorbereiden..

    14-06-2008 om 21:30 geschreven door sjarlot  


    07-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.keignaertloop

    Gisterenavond was de keignaertloop te Zandvoorde. 6km exact voor de dames; exact 9km voor de heren. De hele dag viel de regen met bakken uit de lucht.. ik vreesde dan ook voor blessures op dit parcours die ongeveer voor de helft uit gras bestond. Samen met Francis één toertje losgelopen en het parcours verkend. Leek er nog vrij goed uit! Na een start met twee bochten kort na elkaar, vond ik mijn tempo. In de verte zag ik koen vs lopen, en dacht, moest ik bij hem kunnen blijven lopen, dan loop ik de wedstrijd aan 12km/uur, en heb ik een mooie tijd (hoopte onder de 30min te arriveren). Na 500m kon ik mijn karretje aanhaken, en spande me in om hem bij te houden. Af en toe zwaar doorbijten om tempo te houden, een paar keer bengelde ik 10m achter, maar ik wilde onder die 30minuten, en twas maar 6km, dus stak ik een tandje bij om hem niet te laten gaan. In de tweede ronde kwam Geert in mijn vizier.. Omdat we dichter kwamen en hem uiteindelijk voorbijstaken, vermoed ik dat hij ook een echte "warmteloper" is en ik eerder een "waterrat".. De chrono zag er goed uit! de laatste 500m versnelde ik gestaag, en stak nog een tandje bij de laatste 50 meter. ik klokte af op 28:44 - officieel werd dit 28:53 (negen seconden eer ik over de start kwam?). Heel tevreden !!! dus dat verdiende wel (één) leffe! Deze morgen bleek zelfs dat dit voor mij een PR was! in't sas liep ik de 6km in 29:40. Net als Francis is dit een zeer onverwachte PR! Mersie Koen!

    07-06-2008 om 13:19 geschreven door sjarlot  


    05-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding op morgen
    Gisteren leuk trainingsje! Had nochtans èèèècht geen goesting (wilde zelfs liever strijken ipv te vertrekken) want twas al na 19hrs en al de hele dag van hier naar daar getjoold.... Maar goed, de man met de boze blik duwde mij buiten, en ik had dus geen keus. Moeilijke start, zware onderbenen en beetje trekkingen in de heup, maar ik hield het rustig, eerste km 5:35. Vanaf de 11de minuut deed ik 5x 1 minuut submaximale tempoversnelling (zou't gerust 2 minuten en nog gekund ebben) en 1 minuut hééél traag ter "recup". dan 3x 1 minuut maximaal (piepen en trekken en sleuren) met 1 minuut rust ertussen, en dan nog 2 x 30 sec alles geven met 30 sec rust ertussen, en dan losjes naar huis de hartslag weer op peil brengend in een 8tal minuten. Korte training, maar vre leuk! de beentjes niet meer zwaar bij aankomst, goed geslapen, en vandaag superfit. Misschien is het dan nu 'tgepaste moment om mij nog eens aan een schema te wagen..... zonder teveel hooi op de vork te nemen... Tot morgen! Kijk ernaar uit!!!

    05-06-2008 om 22:20 geschreven door sjarlot  


    01-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe stad wijkloop
    Gisterennamiddag de eerste uit een reeks van vier opeenvolgende wedstrijdjes van het OLC. Vertrokken met weinig prestatieverwachtingen, maar des te nieuwsgierig om alle collegalo(o)p(st)ertjes terug te zien en in de zon na te genieten van het wedstrijdje. Het parcours was idem als vorig jaar. Veel bochten, gras, asfalt, bordeuren, vreeeeee warm en weinig schaduw. Ik wist dat het lastig zou worden, en dat was het ook! Tegen de warmte ben ik namelijk niet bestand!! Bovendien had ik smorgens vergeten mijn vocht in balans te brengen.. stoem! Anyway.... in tegenstelling tot vorig jaar liep ik gedurende de wedstrijd bijna constant alleen, wat niet echt bevorderlijk is om het tempo erin te houden, maar goed. Eerste ronde in 23:30 - eindtijd 45:54. Tevreden!! De prioriteiten liggen dit jaar ietsje anders, maar mijn tijd komt nog! De moraal zit goed, sedus....
    Enjoy running! Tot vrijdag, voor alweer een wedstrijdje! :o)

    01-06-2008 om 21:21 geschreven door sjarlot  


    24-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de draad trug opgepakt
    Loopje heeft deugd gedaan deze avond! Met véééél plezier gelopen, met tgevoel te willen blijven doorgaan..... Omdat het ernaar uitzag weer veeel te laat te moeten eten, heb ik dan toch maar rechtsomkeer gemaakt... 46 minuten voor een 8 tal kilometer (morgen meet ik de afstand). De laatste twee kilometers kwam de heuppijn weer de kop op steken... Kvermoed dat die moet acclimatiseren aan de hogere belasting die ik er weer van vraag.. en hoop dan ook dat de pijn zal slijten..
    Volgende week een 8,4 in het oostends loopcriterium. De start van een reeks wedstrijdjes die de vorm doet toenemen.. Ik kijk er naar uit!
    Veel succes morgen in Brussel voor zij die willen....
    slapwel

    24-05-2008 om 21:58 geschreven door sjarlot  


    22-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26
    :o) Mersie voe alle mooie wensen! Twas e zalig dagje ;o)

    22-05-2008 om 21:57 geschreven door sjarlot  


    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corrida Torthout 10km
    .. De toon lijkt gezet. Net terug van de 10km van Torhout, waar mijn enige doel was aankomen, en liefst onder de 55 minuten. Erboven zou ik mezelf ècht kwalijk genomen hebben! Het geluk gehad onderweg een loper te vinden die dezelfde kadans liep ( 5:05/km) en zo sleurden we elkaar over de meet in 50:35 (persoonlijke tijd, wachttijden niet inbegrepen); dit maakte een onverwachte verbetering van 15 seconden tov vorig jaar voor dezelfde wedstrijd. Dit maakte van mij een tevreden mens, en terstond beloofde ik Katrien om méér te trainen, en mezelf om tegen de zomer een PR te lopen op de 10km, met in men achterhoofd Koens wijze raad "neem tijd om te ontspannen"...
    Een heeel gezellige afterloop maakte dit tot een geslaagde avond. Véél succes allemaal met jullie volgende doel! en tot de volgende! Slapwel. En nogeki mersie, Koen, om de dorstigen te laven!

    17-05-2008 om 01:10 geschreven door sjarlot  


    14-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sportieve dagen en een PR voor FrancisKeppe
    Net terug van enkele deugddoende dagjes zon, sport en natuur, met als opener "Francis slag om de drie uur". Vorige week was het al heel de week weerberichten controleren of er voor zondag toch geen plaatselijke bui kon besteld worden, of desnoods een temperatuursval van 15°.. maar daar hadden we geen vinger in de pap.. de weergoden waren enkel de zonnekloppers gunstig gezind.. Dus werden maar degelijke maatregelen getroffen: lichte kledij (qua stof en kleur), véééél water (4liter achterop de fiets), en als stok achter de deur een waterpistool in de vorm van een plantenbesproeier. Na een zware nacht voor francis (door warmte en stress) en een zalige nacht voor mij, trokken we richting startplaats. Nog snel een laatste keer de beentjes losmasseren, fiets klaarmaken, en weg waren we: francis naar de start, ik bij de fietsers-afspraakplaats. Héél veel lopers hadden voor een fietser gezorgd, de tent met muzikanten en al stond klaar, iedereen was er klaar voor!
    9u30. Kippevel, want het uur van de waarheid was aangebroken. Voor Francis geen weg meer terug... alsmaar rechtdoor was nu de boodschap... In de verte zagen we ze de bocht uitkomen, en even later weer verdwijnen in een zijstraat... Met veeeeel waren ze, die zotten die in dit weer zich wilden bewijzen een marathon te kunnen lopen!!!! Wederom Kippevel, en een traantje... daartussen liep ook forrest... RESPECT!
    Een paar minuten later passeerden ze ons.. Nog es roepen, en 10km later zouden we elkaar treffen. Courage tot dan! Enkele zottere zotten liepen verkleed, als ridder, als indiaan, als gekruisigde, en !!! als pater, jaja, in een zwart kleed!!!! Can you imagine??? bij 25/30 graden??? Benieuwd hoe die het heeft ervaren....
    Goed, het verslagje van de marathon lees je best nog es na op Francis' blog, ik kan je vooral meegeven dat het voooral zweeet heeft gekost! heel veel zweet, en heel veel water! HIj kon er niet genoeg van krijgen, en heeft - jawel - 4 liter persoonlijk water gebruikt, naast de bevooradingen om de 2,5km!
    De laatste kilometers waren zwaar! De ambiance vergrootte, maar de moeite evenzeer. Op km 40 zag het er "verloren" uit, een vloek van F's-getwege, en ik voelde dat hij zich wilde laten gaan. De voorbije uren zomaar laten schieten, maar dat kon niet, en mocht niet.. daarvoor was hij niet naar hier gekomen, dus hij herpakte, die laatste twee kilometer, met de zon pal op kop, en de wind in de rug, de berg omhoog....
    400m voor de finish moest ik het parcours af. Tranen kon ik niet bedwingen, uit respect voor wat hij had gedaan, en uit teleurstelling dat het nèt niet gelukt was in deze intense, ondraaglijke hitte, na zo'n lange, gemotiveerde voorbereiding.
    Respect keppe, voor deze prestatie! Zoals iedereen al zegt: bij je volgende poging duik je eronder! Ongetwijfeld... Als de omstandigheden ernaar zijn natuurlijk... TOY TOY!
    ... De volgende dagen van onze vakantie waren dik in orde! Een heel mooi vélotoertje gedaan van zo'n 40km schat ik, genoten van de natuur, en voor één keer niet voor 100% gelet op wat mocht en niet... we zullen ons dus snel herpakken, want er staan alweer enkele nieuwe wedstrijden en doelen op til... vooreerst overmorgen in Torhout 10km. Ik hoop dat je tegen dan weer tiptop bent, Kep!

    14-05-2008 om 22:47 geschreven door sjarlot  


    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.K10K
    Net terug van een loopje...
    ...Jawel, ik ben nog actief.. ;o)
    Had enkele maanden geleden al beloofd aan Lieve, die haar eerste wedstrijd plande op 1 mei, om mee te lopen.. De borstnummers stonden al enkele weken op onze kast, en ik poogde dan ook een inhaal-trainings-beweging. Dat laatste was niet bepaald een succes, maar goed..
    De massale opkomst in Knokke was voor mij een enorme verrassing!! Zodoende hebben we elkaar aan de start dus al gemist.. Goed uitgekeken, maar helaas, de wedstrijd moest ik alleen lopen. Veel te warm gekleed, want ik was voorzien een plensbui te verwerken, maar die bleef uit... De zon daarentegen deed haar werk voor drie... puffen geblazen dus! Na vijf kilometer was de diesel opgewarmd,en zo liep ik het tweede deel van de wedstrijd een tweetal minuten sneller. meestal aan 5:15 de kilometer. Tevreden met een ruime 52 minuten (ik wacht nog op de officiele uitslag).
    Eventjes later zag ik Francis Lieve de meet overloodsen... Knap gelopen Lieve! En nog adem over om te tetteren... dat beloofd voor de toekomst! ;o)
    Mijn volgende wedstrijd staat gepland over twee weken, in Torhout, nog es 10km. Kzal men best moeten doen om mijn tijd van vorig jaar te evenaren.. 2 minuten rapper als vandaag... Maar goed, tziet ernaar uit dat ik volgende week wel een paar loopgaatjes zal kunnen maken.... ya never know..
    slaapwel

    01-05-2008 om 22:35 geschreven door sjarlot  


    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor alain
    .... Het mietje in mij maakte dat ik gisteren de supporterschoenen aantrok ipv de loopsloefkes in Oostende... Tbeviel mij wel! Doordat het kleine rondes waren kon ik de wedstrijd goed volgen. Sterke lopers! En in dat helse weer kon je goed tverschil zien tussen zij die ernstig aan het trainen zijn, en frisjes tegen de wind beukten, en zij die in een ietwat mindere conditie verkeerden; de wind maakte het voor hen een extra afmattende wedstrijd, en dat las je in hun grimassen! (ikzelf zou tot deze laatste groep behoord hebben, en heb dus tijdig mijn conclusies getrokken)
    Toch mijn grootste respect voor al wie aan de start verscheen! Nadien gezellige babbels en knabbels...
    Tot volgende keer, in damme-brugge-damme next week

    23-03-2008 om 09:53 geschreven door sjarlot  


    18-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Examens

    hèhè... net terug uit Gent, examen manuele gehad, en dus een stressie periode achter de rug. Tis goed gelukt, dus de tekenen van positieve stress, de voorbije dagen, bleken te kloppen! Helaas geen nood gehad om te ontstressen in men loopschoenen.. en de komende week vrees ik er ook ietwat voor! Precies over twee weken is het 1 april, en dan start ik mijn zelfstandige praktijk. ... maar tegen die tijd moet hier nog het een en ander van plaatsje wisselen..... Sjance van keppe Francis! Amai, wat die hier al uit zen vingers getimmerd, geschilderd, geklopt en gevezen heeft, Sjapoo! Zonder èm zou het allemaal zo vlotjes niet verlopen, en waarschijnlijk nu ook nog niet aan de orde geweest zijn. Blij en trots enzo....
    Zaterdag een loopje van toostends loopcriterium, maar kweet nog niet of ik meedoe.... Moet nog handdoeken en een gsm, bureau installeren, gordijnen ophangen, en zonder tijd om te trainen, is een wedstrijd ook niet zo verstandig... Maar misschien moet ik de wedstrijdjes als training plannen.... Volgend wiekend dan damme-brugge-damme, daar loop ik wel samen met nicolas de 4km.
    nu eventjes tijd maken om te ontstressen en er het glas op heffen... ;o)
    ciao

    18-03-2008 om 20:43 geschreven door sjarlot  


    04-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostende-Brugge.

    Eergisteren Oostende Brugge meegelopen. Mijn derde "ten-miles", maar mijn langste afstand sinds lang geleden.... Niet zo goed voorbereid, dus besloot ik op mijn gemak te lopen en gewoon de finish te halen. en das gelukt! in 1:28:10, ietsje sneller dan vorig jaar in Malle. De wedstrijd was een plezier! Ten miles vind ik een mooie uitdaging voor de moraal. Tging goed; tbeste van de drie in mijn hoofd ook. Heel aangenaam om Tinneke en Katrien in actie te zien! Ferme dames! Daar doe ik mijn hoedje voor af! Wat een prestaties! En jammer dat ik rita niet ben tegengekomen in de wedstrijd, want dan hadden we zeker samen gelopen.... Proficiat aan Francis, voor zen minuutje sneller, Alain voor de ferme!! prestatie en aan Lorenzo! amai! dat getuigt van enorme toewijdingen... niets voor niets...
    ... ik zou het rijtje nog een meter langer kunnen maken, want ook Lies en Geert en Jan en Peter en, en, en, en, ... liepen sterk.. Sjapoo!

    Momenteel plan ik geen grote doelen, gewoon mijn conditie onderhouden... volgende maand start ik mijn eigen praktijk, naast mijn fulltime job in het ziekenhuis, dus grote doelen zullen niet aan de orde komen, maar ik blijf wel lopen hoor... anders loop ik de muren op.. ;o) greeets 

    04-03-2008 om 07:54 geschreven door sjarlot  


    04-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sas 2008
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... De eerste wedstrijd van 't Oostends Loopcriterium van 2008 is alweer een feit! Na een aangename apotheose vrijdag, was het gisteren in de vroegte te doen aan't Sas, voor een loopje van 6km. Vorig jaar liep ik hier mijn tweede wedstrijd van men leven in een tijd van 32:17. Mijn doel was dus die tijd te verbeteren, met een stille hoop onder de 30 minuten te eindigen. Ik twijfelde hier echter aan, omdat ik nog maar slechts 4 weken bezig ben de basisconditie op peil te brengen, en ik al meer dan een half jaar niet meer aan intervaltraining deed.
    Groot was mijn verbazing toen ik de eerste ronde in minder dan 15minuten doorkwam.   Tzat er dus misschien wel in.... En ja hoor! Ik duwde af op 29:40. Jammergenoeg had ik een déjà-vue van 27 mei, toen stond ik in Brussel bijna 5 minuten aan te schuiven voordat mijn chip werd geregistreerd na de 20 van Brussel binnen de 2u gelopen te hebben.... Gisteren dus vant zelfde laken een broek.. één minuut na aankomst pas genoteerd.. Een beetje jammer, maar geen ramp! Ik weet dat het me lukte .. Een meer dan geslaagde start dus!
    Na de wedstrijd reden we onmiddelijk door naar een feesje, waar we onze suikers en andere reserves gulzig bijtankten...
    Vanavond de moed gevonden om te gaan loslopen... Ik werk aan mijn goede voornemens! ;o)

    04-02-2008 om 21:53 geschreven door sjarlot  


    29-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hartslag
    ... Vorige week wederom twee keer een achttal kilometers gelopen. Deze week lijkt het erop dat ik mijn looptijd zal moeten stelen! Gisteren zag ik het absoluut niet meer zitten om om 20hrs te vertrekken in den donker voor een uur. Kdacht al aan de slapeloze nacht die ging volgen, en ook een beetje aan het lugubere tijdstip... Francis was nogal ontgoocheld toen hij me thuis aantrof rond 20hrs30, maar ik had me voorgenomen deze morgen de wekker iets vroeger te zetten en het goed te maken... En ja hoor, waar we beiden niet in geloofden, deed ik toch, een loopje vóór het ontbijt (das niet zo vroeg, want ik moest maar om 10hrs beginnen werken, maar allezja, tis tgedacht die telt....). Uitzonderlijk liep ik met hartslagmeter. Hij is vaak niet te betrouwen, en dus doe ik hem vaak niet aan. En als ik samen met Francis loop, is hij al helemaaal in de war, en krijg ik onbetrouwbare weergaven.. Mijn rustpols draait altijd rond de 44 à 48 slagen. Een beetje bangelijk laag vind ik! Maar van de minste inspanning schiet mijn hartslag de hoogte in! Zo sloeg hij deze morgen 103 nadat ik de trap was opgelopen. Maar binnen de minuut weer onder de 60. Nu, vertrokken voor een vetloopje, waarbij ik mijn hartje rond de 130 wilde zien kloppen. Hoe hard ik ook mijn best deed, het lukte mij niet, of ik zou moeten wandelen! Ik kon het amper onder de 150 houden. Halverwege heb ik dan het tempo ietsje opgedreven tot ik comfortabel liep, want zo traag vond ik ècht lastig. Heb extra op mijn ademhaling gelet: traag en diep, of sneller en oppervlakkiger.. Niets leek te helpen. Maar eens thuis waren mijn schoenen nog niet helemaal uit, of mijn hartje sloeg reeds 70. Na de douche 55.
    Een lage hartslag is naar het schijnt een indicatie voor een goede conditie, maar aan mijn trainingsintensiteit en hoge traininghartslag te zien is dit niet zo. Heeft iemand hier enige uitleg over? Of zou ik een nieuwe hartslagmeter nodig hebben?

    29-01-2008 om 22:09 geschreven door sjarlot  




    Foto

    Sportieve bloggers
  • Francis
  • Clint
  • KJ
  • Julie
  • Carmen
  • Ruth
  • hardloopstarterke
  • Dirk jogt
  • Mario
  • webloglopers United

    ...
  • Elastimam Edith
  • Koen
  • Sven
  • Vince
  • Philippe
  • Harmsie
  • Steven
  • Lazyhorse
  • Veerle
  • Lorenzo

    ...
  • Etienne
  • Homer
  • Byrntie
  • Achieltje
  • Werner
  • Jan
  • Yves
  • Jess
  • Kurt
  • Alain Poppe

    ...
  • Geert
  • Sylvia
  • Wim
  • Muriel
  • Katrien
  • kristof
  • Veerle // betty Spenser

  • PR's

    5 km (jan '07) 26'31
    10 km (okt '07) 48'30
    10 mijl (maart '08) 1h28'10
    HM (okt '07) 1h59'57


    Specialleke
  • de moeite waard!

  • Foto

    Liezy, de kunstenoaresse!!
    trainingsinfo..
  • lopersinfo
  • véééél tips en uitleg!
  • loopschema's
  • receptjesblog
  • gmail
  • triatleeeeet
  • 3athlon
  • voorbeeld schema 1/8e triatlon

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    Foto

    Foto

    Foto

    Via de sponsorsite zamelden we
    11.400 euro
    in voor MAW

    BEDANKT


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs