Single mom
Handleiding tot het leven
Bedankt dat je dit deel van mijn leven wil delen. Ook al weet ik niet wie je bent, ik voel me gesteund door jouw aanwezigheid.
Inhoud blog
  • Terug 15, of toch maar niet...
  • Broken
  • Mijmering tot geluk
  • Bedrog
  • woordenloos
    Laatste commentaren
  • Ik kies... (Zwerver)
        op no such thing as time
  • Miss (Femke)
        op Hé, waar ben ik gebleven?
  • 28-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Broken

    Ik heb lang niets meer geschreven, want het ontbrak me aan inspiratie. Ik schrijf wanneer ik me angstig voel of onzeker, emotioneel of kwaad. Ik schrijf wanneer de chaos in mijn hoofd de bovenhand krijgt en ik niet meer weet hoe dingen een plaats te geven. Ik schrijf wanneer er niemand is om te zeggen dat het wel goed komt, dat ook slechte dingen verdwijnen en er na regen altijd zonneschijn komt. Ik schrijf om dingen los te laten en om te kunnen leven, nooit om te vergeten, maar om mezelf terug te vinden tussen de scherven van wat is geweest.

    We leven in een gebroken wereld, vol gebroken mensen met gebroken ideeën en wensen. In een wereld waar het makkelijker is om bang te zijn dan gelukkig, makkelijker om weg te lopen en je te verbergen dan te vechten. Waar kleine dingen soms groot zijn en grote dingen ook. In een wereld waarin je soms jezelf verliest en ook anderen. En in die wereld proberen we te blijven geloven en hopen en dromen en zin te geven aan wat is en is geweest en nog komen moet.

    En elke dag zoek ik een lichtpuntje, iets om te waarderen, iets dat me vertelt dat er schoonheid is en liefde. Ik zoek naar de glimlach van een toevallige voorbijganger, een autobestuurder die me even doorlaat wanneer ik de oprit afrij, een winkelbediende die me een fijne dag wenst en een vriend die vraagt hoe het met me gaat en oprecht geboeid is door het antwoord. Iemand waaraan ik niet hoef te zeggen dat alles prima is wanneer dat niet zo is.

    Achter mijn oogleden prikken tranen die niet willen stromen. Misschien omdat ik al te vaak heb gehuild, omdat er ook daaraan grenzen zijn. Misschien omdat ik geleerd heb sterk te zijn en altijd vrolijk. Misschien omdat het soms gewoon heel moeilijk is om los te laten. Angst, verdriet, pijn, eenzaamheid, … soms is het eenvoudiger om vast te houden aan wat we kennen, ongeacht of het goed of slecht is voor ons.

    Er zijn dagen waarop ik zou willen schreeuwen. Hard, lang en zonder einde. Er zijn dagen waarop ik gelukkig ben en even mijn zorgen ben vergeten. Er zijn dagen waarop ik alles aan kan en andere waarop het minste geringste me naar de keel grijpt en naar adem doet happen. Er zijn dagen waarop de enige met wie je wilt praten geen zin heeft om te luisteren en andere waarop je wil luisteren, maar niemand wil praten.

    Ik vraag me vaak af of anderen dat ook kennen. Dat je hoofd zo vol zit dat het op ontploffen staat of dat je leeg bent en niets anders dan stilte en rust wilt. Of ze de verlammende angst kennen wanneer ze te lang stilstaan bij dingen en de onuitputbare kracht die muziek kan oproepen.

    We leven in een gebroken wereld en soms ben ik een gebroken mens. Maar niet altijd… soms vind ik de woorden om het van me af te schrijven en dan gaat het weer een tijdje beter. En soms vindt een ander de juiste woorden en voel ik me, al is het maar heel even, geborgen en beschermd.





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 28/03-03/04 2016
  • 22/12-28/12 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs