Foto
Inhoud blog
  • Klassementswijziging
  • 11de week competitie tafeltennis
  • 10de week competitie tafeltennis
  • 9de week competitie tafeltennis
  • Provinciaal Criterium Klassementenreeksen WVL op zondag 20 november 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • 8ste week competitie tafeltennis
  • 7de week competitie tafeltennis
  • Provinciaal Criterium Leeftijdsreeksen WVL op zondag 6 november 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • 6de week competitie tafeltennis
  • Jeugdliga tafeltennis op zondag 23 oktober 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • 5de week competitie tafeltennis
  • Mini-Jeugdliga 1 te Lauwe
  • 4de week competitie tafeltennis
  • 3de week competitie tafeltennis
  • 2de week competitie tafeltennis
  • 1ste week competitie tafeltennis
  • Uitslagen 30/07/2011 zomercriterium te Bredene
  • Uitslagen 23/07/2011 zomercriterium te Bredene
  • Uitslagen 16/07/11 zomercriterium te Bredene
  • Uitslagen 09/07/11 zomercriterium te Bredene
  • Zomercriterium te Bredene
  • Kalender tafeltenniscompetitie 2011-2012 afdeling 5D
  • Jeugdliga tafeltennis op zondag 20 maart 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • Jeugdliga tafeltennis op zondag 16 januari 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • EINDE VOETBALPLEZIER ?
  • KLASSEMENT SEIZOEN 2010-2011
  • 06/11/2010 Dosco Beveren - K.FC Lichtervelde (2de jaars): 0-8
  • WEDSTRIJDEN COMPETITIE 2010-2011
  • 30/10/2010 K. SV Diksmuide - K.FC Lichtervelde: 4-2
  • 23/10/2010 K.FC Lichtervelde - SP. Keiem: 0-7
  • 16/10/2010 SK Torhout - K.FC Lichtervelde: 0 - 4
  • 09/10/2010 Zonnebeke - K.FC Lichtervelde: 0-12
  • 02/10/2010 K.VV Aartrijke - K.FC Lichtervelde: 12-0
  • 25/09/2010 K.FC Lichtervelde - Torhout 1992 KM: 0-3
  • 18/09/2010 S.V.D. Kortemark - K.FC Lichtervelde: 0-3
  • 11/09/2010 K.FC Lichtervelde - VC Ichtegem: 5-5
  • 04/09/2010 K.SV KOEKELARE - K.FC LICHTERVELDE: 2-1
  • Toernooi te Oostnieuwerke op zaterdag 28 en zondag 29/08/2010
  • Toernooi te Gits op zaterdag 28/08/2010
  • Vriendschappelijke wedstrijd tegen De Ruiter op woensdag 25/08/2010
  • Tegenstanders seizoen 2010-2011
  • Trainingen
  • VOETBALKAMP LICHTERVELDE 12-16/07/2010
  • FIFA WORLD CUP SOUTH AFRICA 2010
  • MIJN TOTAALSCORE SEIZOEN 2009-2010
  • Toernooi te Gistel op zaterdag 15 mei
  • Wedstrijd te Pittem op woensdag 12 mei 2010
  • Toernooi te Tielt op zaterdag 8 mei
  • JEUGDCUP NIEUWSBLAD
  • Toernooi te Rumbeke op zaterdag en zondag, 1 en 2 mei
  • Toernooi te Hertsberge op zondag 25 april
  • Competitie 2009 - 2010 (deel 3)
  • OVERZICHT RESULTATEN 'COMPETITIE 2009-2010'
  • Corrida Torhout
  • Toernooi te Aarsele op zaterdag 3 april
  • Vriendschappelijke wedstrijd op 20/02/2010 tegen SC Zonnebeke
  • Indoortoernooi te Vlamertinge op zondag 24 januari
  • Indoortoernooi te Pittem op woensdag 30 december
  • Zaalvoetbaltoernooi te Bulskamp op zondag 27 december
  • Zaalvoetbaltoernooi te Gits op zaterdag 26 december
  • Competitie 2009 - 2010 (deel 2)
  • Vriendschappelijke wedstrijd op 20/09/2009 tegen SC Zonnebeke
  • Competitie 2009 - 2010 (deel 1)
  • Beker van België
  • Standard Luik maakt 'gehakt' van Anderlecht
  • Vriendschappelijke wedstrijd op 29/08/2009 tegen K.SKV Zwevezele
  • Toernooi Lichtervelde
  • Toernooi Staden
  • Trainingen
  • Tegenstanders seizoen 2009 - 2010
  • Cristiano Ronaldo: kassa kassa, ring ring
  • Oefenen maar ...
  • Afscheidsmatch seizoen 2008 - 2009
  • KM Torhout opnieuw naar derde !
  • Corrida Torhout
  • MIJN TOTAALSCORE SEIZOEN 2008 - 2009
  • Toernooi Pittem
  • BLESSURE VOLLEDIG GENEZEN !
  • Voorbereiding competitie 2009 - 2010
  • SEIZOEN 2008-2009: OVER AND OUT!
  • Competitie 2008 - 2009 (deel 2)
  • OVERZICHT RESULTATEN 'COMPETITIE 2008-2009'
  • Cristiano Ronaldo verkozen tot beste voetballer van de wereld
  • Toernooi Pittem
  • Cristiano Ronaldo verkozen tot beste voetballer van Europa
  • Competitie 2008 - 2009 (deel 1)
  • Dwars door Lichtervelde
  • Toernooi Vieille Eglise (Frankrijk)
  • Mama mia, olympisch goud voor Tia
  • Toernooi Lichtervelde
  • Trainingen
  • Tegenstanders seizoen 2008 - 2009
  • EK Voetbal Zwitserland en Oostenrijk 2008
  • MIJN TOTAALSCORE SEIZOEN 2007 - 2008:
  • Toernooi Hooglede
  • Corrida Torhout
  • Toernooi De Ruiter
  • François Sterchele is niet meer
  • Toernooi Pittem
  • Toernooi Audruicq (Frankrijk)
  • OVERZICHT RESULTATEN 'COMPETITIE 2007-2008'
  • Competitie 2007 - 2008 (deel 3)
  • Intervieuw De Weekbode 21 maart 2008
  • Vriendschappelijk
  • Toernooi Zwevezele
  • Toernooi Pittem
  • Competitie 2007 - 2008 (deel 2)
  • Bekervoetbal
  • Competitie 2007 - 2008 (deel 1)
  • Toernooi Lichtervelde
  • Toernooi Zarren
  • Toernooi Ruddervoorde
  • Favoriete ploeg
  • Favoriete speler
  • Hobby's
  • Mijn ploeg in 2007 - 2008
  • SK TORHOUT
    Zoeken in blog

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heist
    www.bloggen.be/heist
    WEST-VLAAMSE VOETBALPLOEGEN:
  • Club Brugge
  • Cercle Brugge
  • KSV Roeselare
  • Zulte Waregem
  • KV Kortrijk
  • KM Torhout
  • KV Oostende
  • RC Waregem
  • SC Wielsbeke
  • SK Eernegem
    SNELNIEUWS
    SPORTPLEZIER MET SIMON
    SIMON DEMEYERE - ° 01/09/1999 - PIPOLIC (Lichtervelde)
    Ik heet u van harte welkom op mijn blogsite. Ingevolge terugkerende blessures ben ik (voorlopig) afgeschreven voor het voetbal. Gelukkig heb ik een nieuwe uitdaging gevonden: tafeltennis. Vanaf september '11 speel ik competitie voor de Lichterveldse pingpongclub Pipolic in afdeling 5D.
    30-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30/10/2010 K. SV Diksmuide - K.FC Lichtervelde: 4-2
    De thuisploeg had dit seizoen nog geen enkel punt behaald. Vandaar dat ze vandaag 2 spelers uit de nationale reeksen aan de aftrap lieten verschijnen. We wisten dat het dan ook zeker niet gemakkelijk zou worden. De 1ste 5 minuten deden we goed mee, maar daarna waren we opnieuw op achtervolgen aangewezen. Diksmuide liet een aantal goeie aanvallen optekenen en in een mum van tijd stond het 3-0. We vreesden opnieuw voor een 'pil'. We hadden geen antwoord klaar. Aan de rust was de match dan ook al gespeeld. Halfweg de 2de helft kon Ferre met een snelle doorbraak tot scoren komen. Een minuutje later stond het reeds 3-2. Ik kreeg de bal aangespeeld en kon van buiten het strafschopgebied de ver uitgekomen thuisdoelman lobben. We begonnen opnieuw moed te krijgen, maar dan kregen we het deksel op onze neus: 4-2. Hiermee was de 1ste zege van Diksmuide een feit en verloren wij reeds voor de 5de keer dit seizoen. Ik wist dat het dit seizoen enorm moeilijk zou worden, maar zo moeilijk, neen, ik had dit absoluut niet verwacht.

    23-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23/10/2010 K.FC Lichtervelde - SP. Keiem: 0-7
    Tot op heden had Keiem alleen nog maar verloren tegen de leider Koekelare. We wisten dat we vandaag dus onze handen vol zouden hebben. Zoals we reeds regelmatig hebben voorgehad, stonden we ook nu weer na amper 1 minuutje reeds in het krijt. Daarna speelden we zeer goed, misschien wel de beste 10 minuten van het seizoen. Ikzelf kon een keer afvuren van buiten het strafschopgebied, maar de bal rolde net langs de verkeerde kant van de rechterpaal. Kort daarna verdubbelden de bezoekers de score: 2 doelpunten uit 2 kansen. Door dit doelpunt kantelde de wedstrijd helemaal. We geraakten nauwelijks nog aan de bal. Aan de rust was het 0-4. Het 4de doelpunt was een owndoelpunt, maar het kan iedereen in zijn carrière wel eens overkomen. Tijdens de 2de helft raakten we nauwelijks nog aan de bal. Neen, dit was absoluut geen goeie match van de onzen. De bezoekers waren niet alleen groter van gestalte, ze waren ook veel sneller. Een match om zo snel mogelijk te vergeten. Eindstand: 0-7.

    Tegen Diksmuide zal het volgende week absoluut beter moeten, willen ook meer een puntje halen. We zullen deze week dan ook keihard moeten trainen.

    16-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16/10/2010 SK Torhout - K.FC Lichtervelde: 0 - 4
    Vandaag mochten we op verplaatsing tegen mijn ex-club. SK Torhout kwam verzwakt aan de aftrap door de schorsing van Jan-Laurens. We begonnen het best aan de wedstrijd. De thuiskeeper kon met een fantastische save een schot op doel redden. Na 10 minuten moest hij zich toch voor de 1ste keer gewonnen geven. Daarna konden we de score nog verdubbelen. In de laatste minuut van de 1ste helft werd ik net buiten het strafschopgebied onderuit gehaald. Die ferme tik tegen mijn knie verdiende zeker een gele kaart. Uit de vrije trap die daarop volgde, konden we onze voorsprong uitbouwen tot 0-3. Tijdens de 1ste helft moest onze keeper Thymen slechts 1 keer in actie komen. Tijdens de 2de helft kwam de wind fel opzetten waardoor we ons spelniveau van de 1ste helft absoluut niet meer haalden. Gelukkig speelde Jari (2de jaars preminiem) een zeer sterke wedstrijd. Een paar minuten voor affluiten kon ik nipt de bal naar een ploegmaat passen die op zijn beurt de vrijstaande Ferre kon bedienen. Eindstand: 0-4.

    Ondanks mijn aandeel in 2 doelpunten kom ik momenteel zeer moeilijk tot scoren. Ik weer mij nochtans enorm, maar ik kom telkens net iets te kort. Indien ik ook maar 1 doelpuntje zou kunnen maken, zou ik misschien opnieuw zelfvertrouwen krijgen en de weg naar het doel kunnen vinden. Vandaag had ik zeker mijn doelpuntje verdiend.

    09-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09/10/2010 Zonnebeke - K.FC Lichtervelde: 0-12

    Vandaag mocht ik opnieuw meespelen met de 2de jaars miniemen. Dat het een ruime zege ging worden, daar twijfelde niemand aan. Reeds na het fluitsignaal kregen we de ene kans na de andere.  Toch duurde het tamelijk lang vooraleer we de score konden openen. Na een hoekschop kon ik koppen, maar de bal belande helaas op de daklat. We kregen enorm veel kansen, maar aan de rust was het slechts 0-3. Na de aftrap voor de 2de helft duwden we onmiddellijk op het gaspedaal. In een mum van tijd werd de score verdubbeld. Zelf kon ik een keer koppen en de bal belande via Flor in het doel. In totaal maakten we een dozijn doelpunten.

    Zaterdag speel ik met de 1ste jaars tegen mijn ex-club SK Torhout. Ik hoop dat we er in slagen om ook nog eens te winnen. Duimen maar.


    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02/10/2010 K.VV Aartrijke - K.FC Lichtervelde: 12-0
    Aartrijke had tijdens hun 1ste 2 wedstrijden zowel Gits als Zarren ingeblikt. Vandaag hadden we dus maar één opdracht: de dubbele cijfers trachten te vermijden. De wedstrijd kon niet slechter beginnen. Reeds tijdens de 1ste minuut was het raak. Bij 5-0 begon hun motor een beetje te sputteren. De regen begon met bakken uit de hemel te vallen. Ik werd 2 à 3 keer de diepte ingestuurd, maar helaas kon ik telkens net niet bij de bal. Ik kwam telkens net een klein half metertje te kort, ook al omdat de thuiskeeper telkens heel attent uitkwam. Aan de rust kon het al 10-0 geweest zijn. Toen de 2de helft op gang werd gefloten, was het meteen opnieuw raak. De thuisploeg kreeg enorm veel kansen. Zelf kreeg ik een kansje, maar een verdediger kon er helaas nog zijn voet voor steken. Waar we voor vreesden, gebeurde dan ook. We kregen dubbele cijfers tegen, meer nog, het werd zelfs 12-0.
    Vandaag was het klasseverschil veel te groot. We waren gewoonweg niet goed genoeg. We speelden tegen 2de jaars miniemen. Zij zijn zonder de minste twijfel titelkandidaat nummer één.

    25-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25/09/2010 K.FC Lichtervelde - Torhout 1992 KM: 0-3

    We wisten reeds voor aanvang van de wedstrijd dat, bij afwezigheid van Brian, het tegen onze buren van Torhout 1992 KM alles behalve gemakkelijk zou worden. Hun allereerste aanval was meteen raak. Mijn vroegere schoolkameraad Jens gaf van op afstand onze doelman het nakijken. Daarna kreeg ik bij een hoekschop een kopkans, maar de bal ging helaas naast. We moesten zeker niet onderdoen voor onze tegenstander. Ik werd verplaatst van linksvoor naar rechtsvoor. We kwamen beter en beter in de wedstrijd. De ene aanval na de andere, maar we slaagden er helaas niet in de verdiende gelijkmaker te scoren. Mijn 1ste helft vond ik heel goed. Na de rust zakten we als een pudding in elkaar. De bezoekers slaagden er uiteindelijk in nog 2 keer te scoren. De hemelsluizen werden volledig opengedraaid, maar dit veranderde niets meer aan de stand. Zelf schoot ik van op afstand nog eens naast het doel en Totti trof ook nog eens de paal. Onze 2de helft was alles behalve, maar het zat ook niet echt mee.
    Misschien moet ik volgende week tegen Aartrijke maar eens centraal vooraan gezet worden. Het is zeer lang geleden dat ik als echte spits op een voetbalveld heb gestaan. Lijkt mij het proberen waard tegen een sterke tegenstander als Aartrijke.


    18-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18/09/2010 S.V.D. Kortemark - K.FC Lichtervelde: 0-3
    De thuisploeg had de eerste 2 wedstrijden verloren. Vooraf bekeken was het een haalbare kaart. Toch begon Kortemark het best aan de wedstrijd. De wedstrijd begon te kantelen vanaf het moment dat de bal werd gewisseld. We kwamen beter en beter in de wedstrijd. Een schot naar doel werd in 1ste instantie nog uitgehaald, maar in de rebound had de keeper geen enkel verhaal tegen de knal van Totti. Een aantal minuten later kreeg ik de bal aangespeeld en kon ik de vrijstaande Thomas bedienen. Hij liet de kans niet liggen. 0-2 was meteen ook de ruststand. Ons 2de doelpunt gaf Thomas heel wat zelfvertrouwen. Hij vocht voor elke bal. De ene aanval na de andere volgde, maar toch was het nog steeds oppassen geblazen voor een tegendoelpunt. Onze verdediging legde vandaag een zo goed als foutloos parcours af. Bij een van onze volgende aanvallen werd ik langs de zijlijn zwaar onderuit gehaald. Een gele kaart was hier zeker op zijn plaats geweest, maar de kaart bleef op zak. Met een voorzet van op rechts kreeg ik de bal in mijn bereik en kon ik van op zo'n 10 meter snoeihard uithalen. De keeper was kansloos. Daarna nog een paar kansen voor beide ploegen, maar niemand kwam nog tot scoren.
    Ondanks de moeilijke start, is iedereen tot de allerlaatste minuut blijven vechten. Tijdens de 1ste helft waren er iets te veel slechte passen én te veel balverlies. Tijdens de 2de helft speelde ik duidelijk beter. Hoe dan ook, het zal een zeer moeilijk seizoen worden.

    11-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11/09/2010 K.FC Lichtervelde - VC Ichtegem: 5-5
    Na ons verlies van vorige week waren we uit op een overwinning tegen Ichtegem. Onze tegenstander had vorige week met 0-4 verloren tegen Zarren. Het leek dus een haalbare kaart.
    We kwamen vlug 2-0 voor. Een gemakkelijke overwinning leek het te gaan worden, maar toen begon onze motor volledig te sputteren. 2 dames van de bezoekende ploeg konden enorm snel lopen waardoor onze verdediging telkens het onderste uit de kan moest halen. Helaas kwamen ze op gelijke hoogte. Toch konden we de rust ingaan met een gevleide 4-3 voorsprong. Ons 4de doelpunt kwam tot stand via een vrije trap, nadat ik net buiten het strafschopgebied onderuit werd gehaald.
    Kort na de rust waren we reeds op achtervolgen aangewezen. Het was pompen of verzuipen. We kwamen opnieuw beter in de wedstrijd, maar toch was het telkens opletten geblazen met de snelle dames van Ichtegem. Een tegenspeler kreeg een gele kaart aangesmeerd nadat hij mij onderuit had geschopt. We kregen in totaal nog zo'n 5 goede kansen. Op een gegeven moment kon ik een paar tegenstanders uitschakelen. Er stond dan misschien wel een ploegmaat vrij, maar helaas had ik niet meer de kracht om te passen. Uiteindelijk slaagde ik er toch nog in een paar tegenstanders uit te schakelen en een uitstekende voorzet te geven. Daarna had ik nog een goede kans, maar helaas ontbreekt de kracht nog om een kanonschot af te vuren. Langs de zijlijn is het natuurlijk altijd gemakkelijk praten. In blessuretijd werden we dan uiteindelijk toch beloond. Ik kreeg een voorzet, passeerde 2 man en  leverde een mooie voorzet af. Het daarop volgende schot naar doel werd uitgehaald, maar in de rebound konden we oververdiend de bordjes gelijk brengen.
    Ook al is het resultaat misschien uitgebleven, toch vond ik ons iets beter spelen dan vorige week. Vooral het laatste kwartier vond ik niet zo slecht, alleen moet de afwerking veel beter.

    04-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04/09/2010 K.SV KOEKELARE - K.FC LICHTERVELDE: 2-1

    Vermits we maar net voldoende eerstejaars hebben, mochten er ook 2 tweedejaars preminiemen mee op verplaatsing naar Koekelare. Ik begon de wedstrijd als rechter middenvelder. De thuisploeg begon iets gretiger dan de onzen aan de partij. We gaven iets te veel slechte passen of we waren net iets te traag. Koekelare kwam op voorsprong na een hoekschop. Na 20 minuten mocht ik de plaats rechts vooraan innemen. We kwamen gevaarlijker opzetten. Zelf kon ik een keer uitbreken, maar omdat ik een thuisspeler zienderogen voelde naderen onderbrak ik mijn aanval om naar een ploegmaat te passen. Achteraf bekeken had ik toch iets meer met deze aanval moeten kunnen doen. Rustand: 1-0. De 2de helft mocht ik op mijn favoriete plaats spelen: links vooraan. De 1ste 10 minuten van de 2de helft waren opnieuw voor de thuisploeg. Ze kwamen 2-0 voor, maar daarna waren we duidelijk de beteren. Ikzelf kon een bal naar doel afvuren, maar helaas kon de keeper redding brengen. In de rebound  knalde een ploegmaat helaas over. Het kan de beste overkomen. Vijf minuten voor tijd dan toch de aansluitingstreffer. Via een assist kon Iben op doel schieten, buiten het bereik van de keeper. 2-1 was de eindstand.

    Vandaag hadden we op basis van de 2de helft absoluut beter verdiend. Een verloren match betekent absoluut nog geen slecht seizoen. We moeten van bij het startsignaal meer in onszelf geloven. Zelf moet ik meer tot individuele acties durven overgaan. Ik denk dat onze ploeg dan veel gevaarlijker uit de hoek zal komen. Op naar de volgende wedstrijd !


    29-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toernooi te Oostnieuwerke op zaterdag 28 en zondag 29/08/2010

    Zaterdag 28/08/2010
    K.FC Lichtervelde - Westrozebeke: 3-1
    Na een prachtige vrije trap kwamen we op voorsprong. In de blessuretijd van de 1ste helft werd de gelijkmaker gescoord. Met een assist werd het 2-1. We waren beter dan onze tegenstander. Een ploegmaat kon voor affluiten er nog eentje binnentikken.

    K.FC Lichtervelde - Dosco Beveren: 5-0
    Aan de rust was het reeds 3-0. Het 3de doelpunt kon ik met rechts voor mijn rekening nemen na een gemeten voorzet dicht bij doel. Uiteindelijk werd het een forfaitscore.

    K.FC Lichtervelde - Menen: 0-0 (strafschoppen: 3-4)
    Het was een zeer spannende wedstrijd die alle kanten uit kon. Toch vind ik dat we net iets beter speelden. Zelf kwam ik na een goeie actie bijna tot scoren, maar mijn schot was helaas niet krachtig genoeg. Daarna probeerde ik met de rug naar de keeper nogmaals de keeper te verschalken, maar die hield met een knappe redding zijn netten schoon. Na een brilscore moesten strafschoppen bepalen wie de winnaar was. Uiteindelijk moesten we het onderspit delven.

    Ik heb me enorm geamuseerd. Het was collectief een zeer goeie prestatie. Mijn niveau was al stukken beter dan woensdag. Ik ben enorm tevreden. Vooral mijn wedstrijd tegen Menen is veelbelovend. Morgen spelen we voor de 3de en de 4de plaats.

    Zondag 29/08/2010
    K.FC Lichtervelde - Oostnieuwkerke: 6-1
    In de 7de minuut kwamen we 1-0 voor. We liepen uit tot 3-0, maar Oostnieuwkerke kon tegenscoren. 3-1 was meteen ook de ruststand. Daarna was het opnieuw wachten op het volgende doelpunt. Zelf had ik een doelrijpe kans aan de voeten toen ik oog in oog met de uitkomende doelman kwam te staan. Helaas belande de bal aan de verkeerde kant van de paal. We kwamen een 4de keer tot scoren. Het 5de doelpunt kon ik ditmaal wel binnenschieten. Ik kon de uitkomende doelman van buiten de baccaré verschalken. De bal rolde langs de binnenkant van de rechterpaal nipt over de doellijn. Met een 6de doelpunt behaalden we uiteindelijk de 3de plaats in het toernooi.


    28-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toernooi te Gits op zaterdag 28/08/2010
    K.FC Lichtervelde - Staden: 2-1
    Na de 3 wedstrijden van deze voormiddag wisten we dat het loodzwaar zou worden. Dankzij een goeie voorzet kon ik de 1-0 tegen de netten duwen. Nog voor de rust konden we de score verdubbelen. In de 2de helft bleef Staden aandringen. Eenmaal de aansluitingstreffer, was het opletten geblazen tot het allerlaatste fluitsignaal. Eind goed al goed.

    K.FC Lichtervelde - Zwevezele: 1-2
    We konden lang stand houden, maar we zaten er volledig door. Net voor we de rust in gingen, kon Zwevezele scoren. Na de rust kon ik een assist geven aan Ferre die met een loeier de Zwevezeelse keeper het nakijken gaf. We konden bijna geen "pap" meer zeggen. Zwevezele kon nogmaals scoren en daarmee eindigden we dit toernooi met een nederlaag.

    25-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschappelijke wedstrijd tegen De Ruiter op woensdag 25/08/2010
    K.FC Lichtervelde - De Ruiter: 9-0

    Vandaag mocht ik aantreden met de kampioenenploeg van vorig jaar. Meteen mijn vuurdoop bij de miniemen. Reeds van bij de aftrap regende het lichtjes. Het werd onmiddellijk eenrichtingsvoetbal. De Ruiter raakte nauwelijks over de middellijn. Het was eventjes wachten op ons eerste doelpunt. Na het bevrijdende doelpunt kreeg ik een perfecte voorzet naar links voorgeschoteld. Ik kon de keeper uitspelen en met links binnentikken. Aan de rust was het reeds 5-0. Tijdens de rust werden de hemelsluizen volledig opengedraaid. Dit maakte het spelen er zeker niet gemakkelijker op. Het duurde dan ook iets langer vooraleer we weer tot scoren konden komen. Zelf kreeg ik nog een 2-tal doelrijpe kansen, maar de glibberige bal en de vermoeidheid beletten me de score verder aan te dikken. Zelf kon ik nog een assist uitdelen. Uiteindelijk werd het 9-0. 

    Ik ben al bij al tevreden. Het spreekt voor zich dat ik met 1 match in de benen nog niet helemaal top ben. Met de toernooien van Oostnieuwkerke en Gits op zaterdag e.k. hoop ik mijn conditie verder te kunnen aanscherpen zodat ik bij aanvang van de competitie op zaterdag 04/09/10 reeds een degelijk niveau kan behalen.


    01-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegenstanders seizoen 2010-2011
    De 1ste jaars miniemen spelen in de reeks J. Dit zijn de tegenstanders: K. Exc. Zedelgem, K. SV Diksmuide,  K. SV Koekelare, K. VP Gits, K. VV Aartrijke, K. WS Houthulst, S.V.D. Kortemark, SK Torhout, SP. Keiem, Torhout 1992 KM, VC Ichtegem en WS Zarren.

    21-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingen
    Op 4 augustus gaan de trainingen opnieuw van start. Jean-Pierre Muel is onze nieuwe trainer.

    16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOETBALKAMP LICHTERVELDE 12-16/07/2010
    Tijdens de week van 12/07/10 vond het 1ste voetbalkamp te Lichtervelde plaats. Niet alleen een keitof initiatief, maar eveneens een uitstekende voorbereiding op volgend seizoen. Het was een hele leuke ervaring. Laat de start van het nieuwe voetbalseizoen nu maar vlug komen.






    10-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIFA WORLD CUP SOUTH AFRICA 2010
    Nederland is er helaas niet in geslaagd om voor het eerst wereldkampioen voetbal te worden. Spanje won na verlengingen met het allerkleinste verschil. Volgende keer beter !



    1/8 finale 1

    26 juni

    Uruguay – Zuid-Korea

    2-1

    1/8 finale 2

    26 juni

    Verenigde Staten – Ghana

    1-2

    1/8 finale 3

    27 juni

    Duitsland – Engeland

    4-1

    1/8 finale 4

    27 juni

    Argentinië – Mexico

    3-1

    1/8 finale 5

    28 juni

    Nederland – Slowakije

    2-1

    1/8 finale 6

    28 juni

    Brazilië – Chili

    3-0

    1/8 finale 7

    29 juni

    Paraguay – Japan

    0-0 (Paraguay door na strafsch.)

    1/8 finale 8

    29 juni

    Spanje – Portugal

    1-0

    1/4 finale 1

        2 juli

    Nederland - Brazilië

    2-1

    1/4 finale 2

        2 juli

    Uruguay - Ghana

    1-1 (Uruguay door na strafsch.)

    1/4 finale 3

        3 juli

    Argentinië - Duitsland

    0-4

    1/4 finale 4

        3 juli

    Paraguay - Spanje

    0-1

    1/2 finale 1

        6 juli

    Uruguay - Nederland

    2-3

    1/2 finale 2

        7 juli

    Duitland – Spanje

    0-1

    Plaats 3 en 4

    10 juli

    Duitsland – Uruguay

    3-2

    Finale

    11 juli

    Spanje – Nederland

    1-0

     


    16-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJN TOTAALSCORE SEIZOEN 2009-2010

    In totaal heb ik dit seizoen 42 keer gescoord: een keer met de kop, ongeveer een derde van mijn doelpunten met links en de rest met rechts. Mijn opzet om dit jaar tweevoetig te worden is dan ook meer dan geslaagd. In tegenstelling tot vorig jaar heb ik dit jaar ook enorm veel assists gegeven. Ondertussen staat mijn jongleerrecord op 184.

    Dit seizoen kwam ik zeer moeilijk op gang, ook al omdat ik na mijn langdurige blessure van vorig seizoen, schrik had om er opnieuw in te vliegen. Eenmaal wakker geschud bewees ik dat ik zowel het scoren als mijn individuele acties bijlange nog niet verleerd ben. Volgend seizoen wil ik vooral aan mijn snelheid werken.

    Bij deze zou ik trainster Niki enorm willen bedanken voor al hetgeen ze ons dit seizoen heeft bijgeleerd. Voor de winterstop waren we moeilijk te verslaan, maar na de winterstop speelden we te wisselvallig. Ik hoop dat we voor volgend seizoen een trainer zullen hebben die even gedreven is als Niki. Ze heeft in ieder geval bewezen dat vrouwelijke trainers in geen geval moeten onderdoen voor hun mannelijke collega's. Zelfs in tegendeel.


    15-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toernooi te Gistel op zaterdag 15 mei

    12 u 30 K.FC Lichtervelde - Snaaskerke: 0-2
    14 u 15 Diksmuide - K.FC Lichtervelde: 1-1
    15 u 25 Gistel - K.FC Lichtervelde: 1-4

    Ingevolge het beurtrolsysteem heb ik niet deelgenomen aan het toernooi.


    12-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Pittem op woensdag 12 mei 2010

    SV Pittem - K.FC Lichtervelde: 1-3
    Voor het eerst mochten we op een volledig veld spelen. In het begin was het voor beide ploegen een beetje zoeken. Het 1ste kwartier was de thuisploeg iets beter dan de onzen. Een Pittemse aanvaller werd door Thymen in het strafschopgebied onderuit gehaald. De strafschop werd gelukkig gemist. De laatste 10 minuten van de 1ste helft waren wij de beteren. Lars was sneller dan de doelman van Pittem en meteen stond de 0-1 op het scorebord. Daarna kwam mijn knie onzacht in aanraking met een knie van een thuisspeler, met een pijnlijke knie tot gevolg. Nog voor de rust kon de thuisploeg gelijkmaken met een heerlijk doelpunt. Tijdens de 2 de helft waren we de beteren. Met een hoge hoekschop kon ik een medespeler bereiken. Na wat geroezemoes aan het doel kon Job de 1-2 binnentikken. Daarna volgde nog een mooie aanval van de onzen. Ik kreeg een voorzet in mijn richting. Gelukkig schopten 2 tegenspelers over de bal waardoor ik langs de binnenkant van de rechterpaal kon binnenschieten. Net voor affluiten nog een doelpoging, maar die belande helaas naast de Pittemse netten. Al bij al een verdiende overwinning waarbij iedereen, van de eerste tot de laatste speler, vandaag zijn uiterste best heeft gedaan om de overwinning mee naar huis te nemen. Dit belooft voor volgend seizoen.


    08-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toernooi te Tielt op zaterdag 8 mei

    14 u 20 Dosco Beveren - K.FC Lichtervelde: 1-2
    We kwamen 1-0 achter, maar vanuit een scherpe hoek kon ik van op rechts gelijkmaken. Ik werd ook nog eens zwaar onderuit gehaald. Met een assist konden we de overwinning binnenhalen.

    15 u 00 Wielsbeke - K.FC Lichtervelde: 0-4
    Het werd eenrichtingsvoetbal. Ook ik kon mijn steentje bijdragen met een assist en een perfecte hoekschop.

    15 u 40 Staden - K.FC Lichtervelde: 0-1
    Staden kwam aan de aftrap met heel wat andere spelers dan tijdens het toernooi te Rumbeke. Vandaar dat het ook stukken moeilijker ging. Het was wachten tot de laatste seconden van de wedstrijd op het verlossende doelpunt. Ik kreeg de bal toegespeeld en schoot die zonder te stoppen van op afstand net naast de keeper langs de binnenkant van de linkerpaal. Misschien wel mijn mooiste doelpunt van het seizoen.

    16 u 20 Tielt - K.FC Lichtervelde: 0-0
    We hadden genoeg aan een gelijkspel om de finale van het toernooi te bereiken. Het bleef bij een brilscore.

    FINALE:
    17 u 30 Meulebeke - K.FC Lichtervelde: 2-0
    Meulebeke was duidelijk beter dan de onzen, maar toch kwamen we een paar keer gevaarlijk opzetten. Met een doelpunt in beide helften, won onze tegenstander verdiend het toernooi.

    Vandaag hebben we als een goed team gevoetbald. Hopelijk kunnen wij onze prestatie woensdag tegen Pittem herhalen.




    Foto

    Gastenboek
  • Leuk blogje Simon
  • groetjes
  • coole blog
  • WAUW
  • gewonnen tegn zwevezele

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    INTERESSANTE LINKS
  • Afgelasting voetbalwedstrijden
  • Voetbaluitslagen diverse competities
  • K.FC Lichtervelde
  • U11 K.FC Lichtervelde
  • Provinciaal voetbal

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    NIET-WEST-VLAAMSE VOETBALCLUBS:
  • Standaard
  • Anderlecht
  • Germinal Beerschot
  • AA Gent
  • Charleroi
  • Westerlo
  • Genk
  • Moeskroen
  • Lokeren
  • KV Mechelen

    BUITENLANDSE VOETBALCLUBS:
  • Real Madrid
  • FC Barcelona
  • Manchester United
  • Manchester City
  • PSV
  • Ajax
  • AC Milaan
  • Inter Milaan


  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs