Inhoud blog
  • Niuka
  • Shinto Management
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Urgent fm
  • Herbal Health
  • Criminologie en biochemie brachten me naar marketing. Hoezo? Criminologie geeft een verrassende en kritische kijk op de samenleving. Je ontdekt de mens als sociologisch wezen. Welkom in de mensentuin! Biochemie doet je dromen van de toekomst. Al die chemie in een levend wezen! Marketing is kennis. Kennis van het product en kennis van de mens.
    Shinto Management
    Marketing & wellness bij Elke Wambacq
    24-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niuka
    Niuka





    IN de moderne economie zien we vaak een oneindige strijd tussen rijkdom en macht. Wie streeft naar die dingen weet niet wat eerst te kiezen en racet een dolle rit om rijkdom macht in te halen en vise versa.   Deze strijd leidt tot egoïsme en vulgariteit waardoor de ethiek van een product aan waarde inboet met vergankelijkheid tot gevolg.  Een merk is een vorm van identificatie dat juist duurzaam moet zijn. Een dualiteit?

    Een oud Chinees verhaal!

    Tijdens het grote begin van het einde, ontmoetten Geest en Materie elkaar in een dodelijke strijd. Uiteindelijk was het de Gele Keizer, de zoon van de hemel, die triomfeerde over Shuhyung. Shuhyung,  demon van duisternis en aarde, stootte zijn hoofd tegen het gewelf van de zon waardoor de jade hemel in stukken uiteenspatte. De sterren verloren hun nest en de maan dwaalde rond in de rusteloze afgrond van de nacht.

    De Gele Keizer zocht wanhopig naar manieren om de hemel te herstellen. Hij zocht niet tevergeefs. Uit de Oostelijke zee rees een koningin, de heilige Niuka. Ze droeg een hoornige kroon, had de staart van een draak en hanteerde een wapen van vuur. Niuka voegde de vijfkleurige regenboog samen in haar magische ketel om de Chinese hemel te herbouwen. Ze vergat echter om twee kleine scheurtjes op te vullen in de blauwe hemel. Hierdoor ontstond het dualisme van de liefde: twee zielen die door de ruimte rollen en nooit rusten tot ze samen komen tot het complete universum. Deze vergetelheid zorgde ervoor dat eenieder een nieuwe hemel van hoop en vrede voor zichzelf moet creëren.

    Als we kijken naar de markt van vandaag zien we inderdaad dat er een continue dualiteit en rusteloosheid bestaat. Angst om de marktpositie te verliezen, onwetendheid over de toekomst en vastklampen aan het heden zijn een aantal klassieke voorbeelden. De hemel van hoop is deze met een positieve toekomstvisie. De hemel van vrede is de gerustheid dat alles samenkomt. Vrede en hoop zijn de scheurtjes in de hemel die iedereen vrij kan invullen. Vrijheid is hoop en vrede.

    De vrije markt kan ook daarop gestoeld zijn. Een ideaal dat we eigenlijk al kennen uit de Franse Revolutie, maar onder meer door het moderne onveiligheidsgevoel verwaterd is. Nu is het eerder het conflict dat de economie stuurt. Niet te verwonderen, want zijn we niet allemaal op zoek naar zekerheid? Een conflict moet uitsluitsel geven. Moeten, maar vaak niet kunnen.

    Niuka is oog hebben voor het detail dat nooit onbelangrijk is. Niuka spoort aan tot hoop die zeker wordt door wetenschap en uiteindelijk vrede creëert. Vervang de hemel in het verhaal door product, klant of bedrijf en ontdek hoe je eindeloos kunt innoveren.


    24-07-2006 om 22:43 geschreven door Elke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    12-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shinto Management
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Shinto is een oude Japanse religie die de weg van de goden omhelst. Het
    is een religie en tegelijk een levenswijze met waarden als helderheid,
    zuiverheid en verlichting. Alles zo eenvoudig en rustig dicht bij de
    natuur.

    De invloed van Shinto op de Japanse cultuur kan nauwelijks worden
    overschat. Hoewel het zeer moeilijk is om de precieze invloed van het
    boeddhisme te onderscheiden is het duidelijk dat Shinto's nadruk op de
    natuur ten grondslag ligt aan bloemschikken (ikebana), de Japanse
    architectuur en tuinontwerp. In sumo-worstelen is de invloed nog
    duidelijker: voor een gevecht moeten vele rituelen uitgevoerd worden,
    waaronder het strooien van zout om de arena te reinigen. <br>

    Shinto Management wil het streven naar de perfectie van de natuur
    integreren in marketing. Het bloemschikken doet iemand inzien dat zelf
    orde scheppen in de natuur enkel beter kan door de natuur zelf.
    Marketing is het bloemschikken van de markt.

    12-07-2006 om 19:29 geschreven door Elke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 24/07-30/07 2006
  • 10/07-16/07 2006


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs