Shaggy 2 Worldtrek Belgium

Shaggy2Worldtrek
    Diepenbeek-Kaapstad
    15-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diepenbeek-Kaapstad/3

hier zijn we weer,

in Lekeitio hebben we 3 dagen gestaan ,gezellig dorpje aan een inham van de zee waardoor het water er rustig is, heel proper strandje ,we tellen minstens 25 dubbele sorteer vuilbakken op het strandje ,het is hier nog niet echt toeristisch ,veel van die kleine straatjes om in rond te dwalen ,maar overal bergop en -af pffff ,conditietraining ,nadien zijn we verder gereden naar Berméo, een iets groter stadje, de MH parking is naast het kerkhof op een groot plein met speeltuintje ,een plaats waar vele mensen samenkomen, helaas ook veel rondhangende jongeren die de hele dag door jointjes rollen en roken, we hebben met de jongeren gepraat en gelachen maar de MH alleen laten voelde toch niet goed dus is één van ons er steeds bij gebleven, er is een groot grasplein naast de parking waar veel mensen komen zonnebaden, de hele dag mooi weer gehad, dat weekend was er een motortreffen op het plein waardoor we er maar 1 nacht gebleven zijn ,de dag nadien verder naar Cabarceno ,een heel klein dorpje naast een heel groot natuurpark ,de dieren lopen er vrij in valleien

,je kan er met de auto rond rijden via aangeduide wegen ,24 euro/volwassenen ,14 euro/kinderen, lokmiddel zijn de olifanten en de antilopen die aan de ingang in een vallei lopen ,we hoeven dus niet naar Afrika voor de eerste olifanten hé ,we vinden het wel fijn dat ze vrij lopen en zoveel ruimte hebben en niet zo beperkt als de meeste dierentuinen ,het werd in het weekend ook druk bezocht ,we zijn enkele dagen blijven staan hier ,en alweer een poesje gevoederd :) ,dan weer verder gereden naar naar Tazones ,een klein leuk maar heel toeristisch dorpje met veel visrestaurantjes ,naar onze mening toch wel duur ,74euro voor een gemengde visschotel voor 2 personen ,de vis word aan het kleine haventje uitgeladen en verkocht ,s'avonds ook veel plaatselijke vissers ,we slapen op de grote parking voor het dorpje ,de dag erna naar Salinas ,een zone de recreativa gevonden om te overnachten ,tussen de dennen met uitzicht over de zee ,helaas regent het weer :( ,bij een wandeling komen we uit op een soort zigeunerpark ,niet ver van de parking af ,er is een man enkele keren komen rond kijken en hij heeft ook in de container zitten zoeken ,ook vrijers vinden dit een ideale plek ,Stany had geen goed gevoel hier dus zijn we tegen 17u verder gereden ,eerst tot Cudillero ,een parking bij een restaurant ,dit vonden we ook maar niks dus verder naar Navia ,naast een kleuterschooltje en een grote supermarkt vlakbij ,inkopen gedaan en wat gewandeld ,de volgende dag natuurlijk veel lawaai van de kleuters ,met de scooter eens op verkenning gegaan en een beter plekje gevonden 5km verder dus daarheen gereden ,playa de Foxos ,4 rustige dagen hier gestaan ,een bezoekje gekregen van een iets jonger Engels koppel dat ook reeds 8 jaar aan het reizen is ,3 jaar zijn ze in Zuid Amerika geweest ,ze wonen ook al die tijd in hun MH ,ja we zijn niet de enige die er zo over denken hé.

We zijn voor een nachtje naar Coana gereden ong 3 km verder voor service ,hier was een feestje s'avonds in het dorp ,morgen 24juni is het San Juan en dit word hier gevierd met vuur maken overal (en bij ons maar strenge regeltjes opleggen om de ozonlaag te verbeteren ),hier werd rond 21u een grote brandstapel met een strooien pop erop in vuur gestoken ,we zijn op de muziek afgegaan en werden er dadelijk bij geroepen om iets te eten en te drinken :) ,fijne sfeer en een gezellige avond ,de dag nadien véél wind ,niks voor ons dus maar weer verder , helaas overal veel wind onderweg ,we zijn tot Porto de Bares gereden ,volgens ons boek een grote parking en onbeperkt parkeren ,deze P bestaat echter niet meer ,maar voor 1 nachtje parkeren knijpt de guardia de ogen dicht ,mooi strandje véééél wind ,we schudden zelfs in de MH ,een flink stuk verder gereden naar Caion, een klein dorpje aan zee ,P bij het strand ,hier staan we nu 2 dagen ,fijne plek ,mooi weer ,overdag een beetje aan 't strand liggen ,wandelen kan hier ver ,wel weer met de nodige bergop en -af wegjes ,er staat hier ook een Nederlands koppel dat dadelijk een praatje kwam maken  ,2 leuke dagen samen gehad ,zij zijn vandaag (donderdag) verder gereden ,ze stonden hier al 4 dagen en moeten hun toilet ergens kunnen ledigen ,dit kan hier niet .

Rose en Dave (het Engels koppel ) passeerden hier ook en zijn gestopt voor een praatje toen ze onze MH zagen staan ,ze zijn na 2 uurtjes weer verder gereden ,wij blijven hier nog wat staan ,veel wind maar we staan hier beschut achter een bloemen- en plantenhaag :) , ja een mooie tuin waar wij geen werk aan hebben .

We wensen jullie allen alvast een mooi en ontspannen verlof en vooral mooi weer :)

reis Diepenbeek-Kaapstad 049.JPG (29.7 KB)

15-08-2013, 16:00 geschreven door Stany

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diepenbeek-Kaapstad/2

intussen zijn we weer enkele weken verder, heb intussen de hele was kunnen doen op een MH parking waar we alleen stonden en niemand in de buurt was, tijdens een wandeling begon het te regenen, we waren net op tijd terug of alles was weer kletsnat, en ga dat dan maar eens ophangen in de MH ?? we hebben nu door dat in de bibliotheken soms ook internet is :) ,in Segonzac hebben we naast een lokaaltje van de petanqers gestaan ,'savonds plezier in de brak ,de mensen zaten er samen na het petanqen om wat te kaarten en te drinken, ze hebben ons binnen geroepen om enkele glaasjes Pineau de Charente te drinken ,het is de streek van de pineau en de cognac, en één van de mannen maakte dat zelf, lekker.

Dan verder naar St Dizant DU Gua, een MH parking met een supermarktje naast een riviertje , overal picknick tafels, véél regen gehad, dus s'avonds maar een filmpje gekeken en vroeg naar bed, s' morgens stonden we rondom in het water met 2 eenden voor de MH.

Verder naar Blaye, tegen de zee, een MH parking voor een citadel, overblijfselen van een dorpje binnen muren na de oorlog, er staan nog enkele kanonnen ,het is er toeristisch gemaakt, winkeltjes, restaurantjes .....we zijn er gaan wandelen, t'is vrij groot.

Woensdag was er markt in het dorp, wij vinden alles duur hier,op de markt vb een kip aan spit 8,5 euro voor een kleine, en 10 tot 14 euro voor een hoevekip.

We hebben al prijzen gezien voor een frisdrank op terras 4 euro, zelfs tot 6 euro en meer voor een leffe, er zijn ook normalere prijzen bij maar toch duurder dan bij ons, een ijsje 2,5 a 3 euro voor 1 bolletje .

23/05 doorgereden naar Le Porge Plage, een héél groot bos met overal plekjes en picknick tafels, éél wandel en fiets mogelijkheid, we hebben lang gewandeld hier, de derde avond rond 22u15 hoorden we een auto rondrijden maar niet langs ons doorrijden, Stany voor in de cabine gaan kijken in de zijspiegels en hij zag een man rond de MH gaan, ik het venster van de slaapkamer al los gemaakt, het licht was uit binnen, ik zag hem tegen de deur van het woongedeelte staan met zijn oor tegen de deur, dan heb ik vanuit het venster naar hem geroepen, hij schrok, had waarschijnlijk gedacht dat er niemand inzat, met een excuus dat het een mooie MH is zich uit de voeten gemaakt, we zijn toch blijven staan maar echt slapen komt er dan niet meer van, de volgende dag ,nadat ik de poes met 3 jongen eten gegeven had :), verder gereden naar Taussat, een kleine MH parking vlak aan zee, restaurantje en verkoop van oesters, mosselen ,scampi's, garnalen enzo aan zee, het is meer wadde gebied, de zee trekt echt volledig weg en komt weer terug ,dit duurt iedere keer ong 6 uur, er zitten veel eenden aan het haventje, we tellen 19 kleine eendjes, deze worden door iedereen gevoederd, hier op de parking woont een man  al 4 jaar in zijn auto met een plastic tentje eraan, Filip, hij heeft hier wc en water van de MH parking, en zelfs een tuintje aangelegd met radijsjes en sla en peterselie, elke morgen en avond komt er een eend bij hem brood eten uit zijn handen (ook uit mijn hand intussen :)  ik heb hem iedere dag een stokbrood gegeven en elke morgen koffie, heb hem ook enkele keren gevraagd met ons mee te eten, hij heeft mij een cadeautje gegeven als dank, een met de hand gemaakt 'Romeins' karretje dat dient om een vaasje of een glas in te zetten;

Het is hier een paar dagen mooi weer geweest, wat aan het strand kunnen liggen en op ons dakterras omdat aan 't strand teveel wind was, we kunnen hier ook ver wandelen ,mooi, s'avonds naar de zonsondergang gekeken en wat geoefend met de nieuwe camera.

28/05 : weer regelmatig een regenbui vandaag,

vanaf zaterdag 1/06 elke dag mooi weer,

3 juni is de politie gekomen naar Filip om te zeggen dat hij daar weg moet (na 4 jaar), ze gaan het terrein veranderen, hij weet zich geen raad, maar ja, hij is ook te koppig om naar het gemeentehuis te gaan voor raad of hulp.

Wij zijn de volgende dag verder gereden naar Messange Plage, 200m van een héél groot strand, links en rechts niets dan zee te zien, nergens geen gebouwen, veel surfers hier (geen windsurfers) heel mooi weer nog steeds, 6/06 onweer rond 18u met ferme hagelbollen ,binnen zitten dus vanavond .

Vanaf dan alle dagen regen, we zijn dus maar verder gereden naar Lekeitio in Spanje, vandaag 10/06 toch weer mooi weer, nu gaan we eens zoeken naar internet.

15-08-2013, 15:06 geschreven door Stany

14/05/13

We zijn intussen 3 weken en nog maar 800 km verder ,eerst enkele dagen rust genomen in Commercy (FR), afscheid nemen een beetje verwerkt L, al héél véél regen gehad ,maar ook enkele dagen heerlijk kunnen genieten van de zon ,maar dat zal thuis ook wel geweest zijn, internet met onze wifi antenne nog maar 1 keer gelukt ,in Europa is het te goed beveiligd L, we zijn héél langzaam op weg naar de Franse kust ,westkant Atlantische zee, deze hebben we nog nooit gedaan ,we gaan langs die kant Spanje in en zo door langs de  Portugese kust, richting Algarve ,als het daar niet te druk of te toeristisch word, (voor Mariël: we gaan dus niet langs uw ouders passerenL daar we de andere kant eens willen zien), we hebben altijd gestaan op MH parkings, tot hiertoe altijd gratis zelfs met gratis stroom voor wie dat wil ,wij hebben altijd volle batterijen ,de zon/lichtpanelen doen goed hun werk ,ook al is er weinig zon, de rest blijkt ook allemaal goed te werken ,hopen dat het zo blijft .

We zijn maar 1 wassalon tegen gekomen in de eerste week, toen had ik nog niet veel was, nu ik er één zou willen nu zien we er geen, dus maar wat met de handen, probleem is dat ge op die parkings niet teveel kunt buiten hangen, anders lijken we wel zigeuners J

Wat ik nu al mis is het brood van bij ons ,zal weer wennen zijn ,lekker brood vind ge toch alleen in B ,in Luant hebben we aan een standje Andouillette gegeten ,Stany dacht een lekkere dikke worst van de gril te eten en frietjes erbij ,ik heb dezelfde worst (andouilette) genomen maar zonder vel gestoofd met ajuin en witte wijn met brood ,bleek dat het gemaakt was van orgaanvlees enzo, Stany kon het zelfs niet rieken toen het voor hem stond, maar ik (de alles eter) heb alles op gegeten ,Stany vond dat het rook naar varkenspis !!! zou het niet weten heb daar nooit aan geroken J ,

De streek hier ,de La Brenne, is héél nat ,héél veel vijvers overal ,bijna elk huis heeft ook een vijver achteraan , ik dacht natuurlijk dat het voor de brandveiligheid was, nee dus.

Nu staan we in Usson Du Poitou, klein dorpje met al het nodige ,zelfs een spar.

Voor de rest lezen en wandelen we veel en genieten we.

15-08-2013, 15:03 geschreven door Stany

14-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie zijn wij

14-08-2013, 20:03 geschreven door Stany

11-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Welkom op onze reisblog

deze reisblog heb ik gemaakt voor vrienden, familie en iedereen die intresse heeft in reizen, zo kunnen zij ons volgen waar ook we ons bevinden, we gaan proberen 1x per maand de blog te updaten maar dit is natuurlijk afhankelijk van de internet mogelijkheden onderweg, we doen natuurlijk ons best maar kunnen niets beloven, mocht er op het moment geen update zijn probeer het dan later nog eens, alvast bedank voor u interesse.