Foto
In 2005 ben ik voor het eerst met scrapbooking in aanraking gekomen bij hobbywinkel Pipoos. Ik heb daar 3 fantastische jaren gewerkt als verkoopster en demonstratrice/lesgeefster. Dit gaf me de mogelijkheid veel ervaring op creatief gebied op te doen en scrapbooking-cursussen te geven, toen onder de naam scrappinwithlove.  Vanwege verandering van werkgever en locatie heb ik nu een nieuwe start genomen, vandaar de nieuwe naam "SCRAPALIFE", de passie om m'n foto's tot leven te brengen is véél te groot en met veel overtuiging deel ik graag deze passie met jullie allemaal. Hopelijk tot gauw en worden jullie net als ik door het scrapvirus gebeten.
Zoeken in blog

Mijn favorieten links
  • tim holtz
  • hobbysalon
  • version scarp
  • art specially
  • stempel mekka
  • kradoe
  • knotsgekkekaartendagen
  • creativa beurzen
  • schetsen
    Foto
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009

    overzicht van enkele scrapbookprojecten

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    SCRAPALIFE
    scrapbookcursus
    29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.max
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




























    Dit is een pagina van mijn schatje. Hij moest dringend een cadeautje maken voor zijn beste maat. En wat is natuurlijk zo persoonlijk als een scrappagina. Maar het ergste was dat ik dus nog snel foto's moest gaan ontwikkelen en op ongeveer 2,5u tijd heeft hij deze pagina gemaakt. Maar laten we eerlijk zijn ik moest ter zijn beschikking staan en zelf scrappen dat kwam er niet van. Geef me dat ding dat cirkles snijd (coluzzle), of welke inkt moet ik gebruiken,....welk papier,.... Het was hectisch. Nu ben ik eens benieuwd wanneer ik eens een scrappgina ga ontvangen....hum...

    Hij heeft gebruik gemaakt van de letters van toga om de voornaam van de hond: max te snijden.

    29-11-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bowling met watje 2/2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    24-11-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    19-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bowling met watje 1/2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

























    Materiaal: Voor de dubbele pagina heb hetzefde achtergrond papier gebruikt namelijk basic grey, cut off stripe-hang 10. De oranje boord rond de foto's is eveneens basic grey papier die ik heb uitgesneden met de alternations van tim holtz met de cuttlebug.
    Om die in je cuttlebug te gebruiken moet je gewoon 2 B platen gebruiken. Zie wel dat je steeds dezelfde bovenaan gebruikt zodat de andere intact zou blijven. Die kegels, schoenen en de beker komen van een ander scrapvel (geen naam).
    De boorden van de foto's zijn wat afgeschuurd om toch tot hun recht te komen op de drukke achtergrond.

    19-11-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    14-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn kerstkaartjes voor dit jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Ben al sinds begin oktober aan mijn ontwerp bezig van mijn kerstkaartjes. Na een lange stemming is het de witte kaart geworden.
    Als ik ben gaan knutselen bij marie-josee de 13de oktober heb ik 25 engeltjes gestempeld, uitgeknipt en ingekleurd met copics en distress inkt.
    Het was niet gemakkelijk.... . Welke kleuren gebruiken? Sommige vonden dat ik het in kerstkleuren moest doen. Het engeltje was wel mooi, maar paste niet in het geheel. Het is dan maar paarstinten geworden. Voor de huidskleur heb ik gebruik gemaakt van distress ink: antique linnen, want had namelijk die ene kleur van copics niet mee.

    De achtergrond is ge embost met de cuttlebug (moest mijn laatste aankoop toch gebruiken he) met de holiday folder van Oh My craft.
    Ik heb deze ijskristallen meer laten uitkomen door distress inkt te gebruiken. Gewwon er zachtjes overheen wrijven met de cut & dry en klaar is kees.

    Om mijn grote voorraad van stickers een beetje te verminderen heb ik dan met sierstickers : prettige feestdagen en aan de binnenkant gelukkig nieuwjaar geplakt, samen met wat sterretjes.

    De omslag heb ik ook bestempeld met stanzon (gaat niet verwateren als het in contact komt met water) met een stempel, ik denk van hero art.
    Maar je kan hier ook andere inkten voor gebruiken zoalng ze maar niet oplosbaar zijn met water, meestal staat er "waterproof" op.

    een engeltje in't groot: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HBAQLBSM.jpg
    de omslag: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ACPQAN7.jpg

    14-11-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    09-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winnende pagina van sketch hobbyfarm oktober
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

























    Met deze pagian heb ik de challeng gewonne van oktober van hobbyfarm. Hierdoor heb ik een cadeaubon van 20€ gewonnen en zal ik guestdisigner zijn in de maand december. Yoepi....

    Mijn oma was onlangs jarig,
    en we hebben haar de verassing gedaan van met zoveel mogelijk naar haarthuis te komen en gezellig samen te eten. Wat met 3 personen gebeuren is uiteindelijk met 9 geeindigd. De tafel was volledig volzet. Een gezellig boeltje. Dit is dan een sfeer foto van wanneer ze de kaarsen uitblaast. Natuurlijk zonder flash want anders gingen de kleuren zo fake zijn. Sommige zullen misschien de foto mislukt vinden, maar ik vind dat die warmte straalt.

    materiaal:
    - de schets van hobbyfarm voor de challenge van oktober.
    - heb voor around the block papier gekozen van remember, de cakjes papier komt van basic grey, net zoals die tag.
    Je kan die cakjes ook uitknippen en dan heb je fantastische embelisshments, ook voor kaarten bvb. Je kan het net zoals hier nog afwerken met een echte bloem of wat glitters op strooien op de glossy accent....
    Een magnolia stempel met pakjes die ingekleurd is met copics. Wat glitter papier voor accenten te leggen. De stempels zijn van inkadinkado. Heb ook het woord birthday met de cuttlebug embost.

    09-11-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    07-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.info over de copics

    Het was echt een bom van info gisteren op de workshop. Heb al zeker 3 pagina's vol getypt met de uitleg, en naar video's bekeken op het net....echt super. Voor degene die net zoals ik het kleurwiel nog niet hadden, het is te vinden op de blog van nicole.
    http://stampinupnicole.blogspot.com. En je kan het gerust kopierën en dus in word plaatsen en afdrukken. Voor degene die wat willen zien wat copics juist inhoud ga zeker een kijkje nemen naar deze video's op: http://www.scrapbitz-tutorialsandtemplates.blogspot.com/, deze zijn wel in het engels maar echt mooi gedaan.
    Maar ga zeker ook een kijkje nemen bij onze lesgever diny op: http://gekopcopic.blogspot.com/ of http://creadin.blogspot.com
    Veel stempelplezier

    07-11-2010 om 10:42 geschreven door scrapalife  


    06-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.werken op de braderij van pipoos sint niklaas
    Vandaag ben ik net een workshop gaan volgen over de copics....in hobbyfarm te eeklo. Bekende gezichten waren er: huguette, marie-josee, tanja,... want ja het is soms eens leuk ook van aan de andere kant te staan en niet steeds workshops geven he.

    Maar nog vers nieuws.....
    Op 12 en 13 november sta ik in de shopping center van sint niklaas, bij pipoos. Mijn oude werkplek...wat mis ik het toch. Tussen al die hobbyspullen zitten en steeds op de hoogte te zijn van alles zonder al te veel moeite te moeten doen  natuurlijk.
    Maar het is namelijk braderij in het waasland shopping center van de 12de tot de 15de, zondag zijn ze zelfs open van 11u tot 18u.
    Ik zal wel geen scrapbooking demonstreren maar zal een kerstpakket aanbieden om te schilderen. Maar spring zeker eens binnen, kom eens goeie dag zeggen he. Ik zal steeds om 11u beginnen en waarschijnlijk tot 1 uur voor sluitingstijd ongeveer werken. Maar als je wilt afspreken laat iets weten, kan dan misschien vroeger afkomen he.

    06-11-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    04-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.allereerste voorontwerp van mijn kaartje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen























    Hier is alles mee begonnen, over enkele dagen zie je het eindresultaat.Wat enkele glitters en andere kleuren toch niet kunnen doen he.....

    04-11-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    31-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een kerst schilderijtje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Dit schilderijtje heb ik op de beurs van mechelen gemaakt, met een soort klei dat aan de lucht droogt. "Artista"Het is gemakkelijk kneedbaar, wel opletten het is niet gemaakt om te bewerken in een warme omgeving. Want anders plakt het steeds aan je handen. 
    Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik er iets van kleur op ga doen, bvb met glimmermist op de kerstboom, of met houten letters iets schrijven,....tja later misschien.
    Er is nu een idee aan het broeien om iets in de styl te maken met een foto of als decoratie voor op de kersttafel,.... er komt dus waarschijnlijk nog een vervolg.....

    31-10-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  



    Foto


    workshops - hobbyclub

    Voorlopig enkel workshops op aanvraag. Wil je deelnemen aan de hobbyclub word er een kleine bijdrage gevraagd van 7€(voor ongeveer 4u). Hiervoor mag je al mijn materiaal gebruiken en is er water en koffie/thee ter beschikking. Opgelet dit is geen workshop, je kan er wel dingen uit leren van elkaar en van mezelf. Het gaat er vooral om de gezelligheid van samen de hobby-en.


    BEURZEN
  • agenda

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Dan zul je steeds op de hoogte gehouden worden van de workshops en onze laatste nieuwtjes



    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • plexibollen (Tine)
        op kerstballen versieren
  • proficiat (Huguette)
        op jardin du rois
  • papier (Chantal van de Kant)
        op les champs elysées
  • Leuk (Chantal van de Kant)
        op de grote verandering
  • hey (natacha)
        op my day

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs