Foto
In 2005 ben ik voor het eerst met scrapbooking in aanraking gekomen bij hobbywinkel Pipoos. Ik heb daar 3 fantastische jaren gewerkt als verkoopster en demonstratrice/lesgeefster. Dit gaf me de mogelijkheid veel ervaring op creatief gebied op te doen en scrapbooking-cursussen te geven, toen onder de naam scrappinwithlove.  Vanwege verandering van werkgever en locatie heb ik nu een nieuwe start genomen, vandaar de nieuwe naam "SCRAPALIFE", de passie om m'n foto's tot leven te brengen is véél te groot en met veel overtuiging deel ik graag deze passie met jullie allemaal. Hopelijk tot gauw en worden jullie net als ik door het scrapvirus gebeten.
Zoeken in blog

Mijn favorieten links
  • tim holtz
  • hobbysalon
  • version scarp
  • art specially
  • stempel mekka
  • kradoe
  • knotsgekkekaartendagen
  • creativa beurzen
  • schetsen
    Foto
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009

    overzicht van enkele scrapbookprojecten

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    SCRAPALIFE
    scrapbookcursus
    29-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle pg 8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Hier heb ik echt zitten experimenteren. Ik wou een kinderlijk achtergrond, een zonnige bos. Maar moest natuurlijk opletten dat bij het toevoegen van het water mijn kleuren niet gingen mengen. Zoals het blauw van m'n wolken en de gele zon, samen groen zouden vormen.
    Ik heb hier echt een gevoel willen neerleggen, van Yannick (mijn vriend) die net zoals een kleien jongen zo bewonderd was van de natuur en elk dier dat hij zag fotografeerde. Hier heb gebruik gemaakt van de foto van het roodborstje.
    Ondanks dat dit niet m'n styl is ben ik tervreden dat ik het gedaan heb, want je moet soms dat volwassenen gevoel van alles te willen controleren los laten en je gevoelens laten spreken. Kinderen doen dat altijd als ze scrappen, en de resultaten zijn prachtig.
    Je kan niet op alles woorden plakken, dus mensen proberen. Foto's kan je altijd opnieuw afdrukken....

    Ik heb hier gebruik gemaakt van een embellishment da ik op de beurs gekocht heb bij boanita, die verkopen allemaal houten voorwerpen en plexie voorwerpen. Het geeft een leuke dimensie aan je pagina's maar zo'n fijne materialen zijn niet goedkoop.  Maar ga toch een kijkje nemen op www.boanita.com. Je kan er zelf je eigen woorden laten snijden. Dus super origineel voor communies ofzo. De verzendig naar Begië kost wel 16€ tot 1kg.

    29-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    27-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle pg 7
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    De woorden je t'aime gestempeld met stanzon. Want of je het nu geloofd of niet Donna schrijft niet graag journaling, vandaar dat ze een hoop stempeld mee had met woorden. M'n foto heb ik op 3D moussen geplaatst en wat beinkt met stanzon zodat het mooi uitkwam tov de achtergrond., wat detail werk met wat stiften, want blijkbaar zijn de franse grote doodelaars???
    En natuurlijk een stempelafdruk, maar deze keer van een nieuwe stempel van m'n moeder." La vie est belle"

    27-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    25-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle pg 6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Zoals je ziet aan de rechter bovenhoek zie je een beetje de witte achterkant van de foto op pagina 5. Hier heb ik ipv mijn foto's te beinkten met stanzon zodat ze beter zouden uitkomen ze gewoon een witte boord gegeven van fotopapier. En een franse tekst gestempeld (van de beurs) met stanzon. Je kan de foto's gewoon met dubbelzijdige kleefband kleven of met tacky glue clear dan ben je zeker in geval da de achterkant niet geverfd zou zijn. Maar je kan bvb om meer effect te krijgen ook werken met 3D mousse.

    25-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    23-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle pg 5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Aan de kant van de verf. Hier werd gebruik gemaakt van dekkende acryl verf zoals de dabbers of MM verf, maar je kant ook andere merken gebruiken. Hier kan je best geen heatgun gebruiken voor u pagian sneller te laten drogen want het zou kunnen dat u platic gaat schroeien. Dus gewoon laten drogen. In Parijs, moesten we toen onmiddellijk na het ververn van de primer de plastic ondergronden verven. Dan kan je natuurlijk niet goed inschatten tot waar je best verft voor je foto's. Heb dus veel moeten foufellen. Op de chipboard heb ik na het bewerken met de necolorII, een stempel op gezet met rode stanzon die ik natuurlijk ook op de beurs had gekocht.
    Op de art specially beurs 11/4, heb ik een koopje kunnen doen van 3 stanzon inkten voor 15€.

    23-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    21-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle pg 4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Hier heb ik toch een grote foto gebruikt. Heb alleen de randen wat afgeschuurd, zodat de foto toch opviel en een beetje zijn eigen paspartout had. Hier heb ik met een nieuwe stempel die ik op de beurs gekocht heb. Ja ik weet het heb er al zoveel. Maar achtergrond stempels nog niet echt veel en vergeet niet hetgeen ik meer heb, hebben jullie meer ter jullie beschikking op workshops en crops he.
    Dus ik doe het niet alleen voor mij, maar voor al de scrappers die ik ken, hum hum.... ale dat zinnetje zorgt er toch voor dat ik me minder schuldig voel bij m'n aankopen. En de blaadje van de bloem heb ik gedaan met glimmer mist, dat zorde voor een zachter effect. En met een mooi bloemetje was het geheel af.
    Zie je in de linker hoek, dat is de bloem van pg 3. Als je voorziet dat de bloem gaat uitsteken, wat meestal mooi uitkomt, vergeet dan niet de achterkant ook te kleuren, vandaar de primer laag aan beide kanten van de chipboard.

    21-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    19-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle pg 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Hier zie je een volledige chipboard pagina die bewerkt is met pastelkrijt. Donna zei dat je eerst de bloem moest plakken en daarna inkleuren, maar dan heb je het echt volledig niet in de hand he. Dan zie je zoals op deze pagina dat de randen rond de bloem wit zijn, aangezien je deze niet kan inkleuren. Bij de pagina's die ik dan thuis gemaakt heb ik de bloemen er pas daarna op geplakt.
    Voor dit boekje werk je best met kleine foto's anders zag je natuurlijk niet veel van je mooie achtergronden. Je kan dat van op je computer doen, met photoshop CS 3 bvb. Vroeger kan je dat ook bij Kruidvat, maar dit is gedaan, weet niet of er nu een ander manier voor is. Als iemand van jullie het weet, laat het gerust weten en dan zet ik het op de blog zodat iedereen van die info kan genieten he. Want als scrappers moeten we solidair zijn.
    De tekst is gestempeld met versafin, maar zoals je ziet heeft het op de verf een langere droogtijd nodig. Je moet vooral niet te hard drukken en u stempel er voorzichtig van afhalen want u chipboard is wat gevoelig vanwege al die bewerkingen. Het kan er natuurlijk aan liggen dat het niet volledig droog was. Maar dat waren de tips van Donna.

    19-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    18-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle pg 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
























    Hier zie je dat ik ook gebruik heb gemaakt van de chipboard. Die kleef je best met Tacky glue clear. Ze zeggen dat het volledig doorschijnend is....ik stel er mij de vragen bij. Op je chipboard ga je er niets van zien maar op volledig doorschijnend plexie zie je het toch wel hoor, maar ik ben misschien teveel eisend. De chipboard heeft dus een primer gehad en dan bewerkt met de neocolor II. Je moet wel opletten dat je niet eindeloos blijft bijwerken want anders is de kleur volledig weg. Je bewerkt de chipbord best op een matje dat vuil mag zijn en dat je gemakkelijk kan verplaatsen zodat het kan drogen. Je kan ook accenten leggen met een permanente marker of witte stift....

    18-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    16-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paint watercolor doodle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



























    Dit is niet de voorziene voorpagian zoals Donna het voorziet in haar cursus, maar ja anders zou ik niet katia zijn als ik niet een beetje m'n eigen willetje deed. Die bloem kreeg je bij in't pakket. Als je op plexie werkt en erop verft, kun je verschillende effecten creeëren. Je moet wel steeds proberen te anticiperen, ofwel moet je daarna wat foufellen. Maar daar zijn wij, Belgen, ook goed in!! hihi
    Dit omdat er ook op de achterkant foto's komen en da je anders de witte kant van de foto ziet.
    Als je wilt stempelen op plexie vergeet niet dat je hiervoor Stanzon stempelinkt moet gebruiken. Het reinigen van die inkt moet ook met stanzon reiniger gebeuren dit omdat dit een inkt is dat op een solvent basis is. Als je deze inkt gebruikt op je clearstamps raad ik wel aan van hierna nog even met water te vesrtuiven en af te deppen, zodat die reiniger volledig verdwijnt, anders gaan je stempels minder lang mee.

    16-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    14-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mini boekje paint watercolor doodle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



























    Sorry dat het er niet eerder op kwam, maar heb non stop moeten werken, en ik ben nu zo ziek als en hond, nu dat het juist zo mooi weer is.
    Maar moest m'n werkje afmaken van de beurs version scrap. Want zoals jullie weten heb ik daar 3 workshops gevolgd.
    M'n favoriet was die van donna downey, ga zeker een kijkje nemen op haar site : http://donnadowney.typepad.com/
    Ik heb daar het "paint watercolor doodle"workshop gevolgd, het moest wel snel gaan, we hadden maar 2 uur de tijd. Het was een geweldige lesgeefster, gelukkig valt m'n engels best goed mee want die vertaler (in't frans) was geen vette.
    We kregen een heel pakket van chipboard (dik karton) met bloemen en voorgsneden pagina's uit chipboard en plastic.
    We gingen leren werken met aquarel, het beste aquarel dat je hiervoor kan gebruiken zijn die van caran d'ash neocolor II, het zijn namelijk oliepastels die ook aqurelleerbaar zijn. Ze gaf wel een waarschijning aan de perfectionnisten onder ons, dat je het resultaat niet steeds onder controle hebt. Het was dus al slikken voor we begonnen. Eerst moesten we beginnen met een primer te leggen op al de chipboard voor en achterkant met MM verf. Nadat deze "droog was", gelukkig had ik m'n heatgun bij me. Zijn we aan het echte werk begonnen.
    Ik heb een beetje vanalles geprobeert ik laat jullie zo het resultaat zien doorheen de dagen.

    14-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    12-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de verloving van m'n klein zusje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




































    Het is een drukke pagina, maar dat kon aangezien ik de enige foto op een froot paspartout heb geplaatst. Eigenlijk is er een boekje achter die foto. Heb een scrappagina geplooid in 4 ongeveer en aan de binnenkant nog wat tekst en foto's gekleeft. Heb dit gedaan omdat ik niet mooi dat de ander foto's die foto ging schaduwen maar ze een toast uitbrengen voor m'n zusje en Gunter.
    Het lintje houdt het boekje dicht.
    De tekst moestgroot genoeg zijn zodat hij zou opvallen op die drukke pagina dus heb ik MM stempels uit foam gebruikt en hebt ik deze bestempeld met acryl verf en wat speels afgewerkt met andere letters voor de rest van de tekst.

    12-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    09-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vivre d'amour et d'eau fraîche
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



































    Dit is echt de gepaste titel voor deze foto als je ziet dat m'n moeder water over het hoofd van m'n vader wilt gooien.
    Heb deze stempel afdruk gemaakt en dan met glossy accents van ranger bewerkt, zodat het eerder op een sticker zou lijken.
    Zie wel dat je het genoeg laat drogen anders krijg je er scheuren in.
    Heb dan ook op het wit lint "Tendres instants" gestempeld met rode stanzon.
    Eigenlijk een heel eenvoudige pagina, ik moet me namelijk een beetje dwingen van m'n scrappapier te gebruiken. Want met de tijd ben ik wat van styl veranderd en maak ik liever zelf m'n achtergronden, met glimmer mist en distress inkt enzo in combinatie van wat mooi disign papier. Maar heb nog heel heel veel papier staan. Niet te druk liefst.
    En het is toch altijd zo moeilijk om daar aan te weerstaan op beurzen he, al dat mooi papier..... maar ik ga sterk zijn dit weekend niet teveel centjes uitgeven, heb al zo veel....of toch misschien een cuttlebug? Ben er nog steeds niet uit.

    09-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    06-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onze eerste uitstap met de moto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




































    Aangezien het een uitstap in de natuur met de moto was, en de overheersende kleur in de foto's groen was, ben ik in die tinten gebleven. Heb dan onmiddelijk de nieuwe distress kleuren van tim holtz kunnen uittesten. Want ja heb ze nu alle 36. Zalig gewoon. Zoveel keuze, ze vullen echt goed aan met de huidige kleuren.

    De vraag bij deze eerste uitstap was ook een beetje van ziet hij me echt graag of niet, en daar had ik nu gepast papier voor. Je weet wel het bloemetje waar je elk bloemblaadje zegt, hij houd van me, hij houd niet van me,..... en had ook foto's van de ander koppels.

    Het was voor mij ook de eerste keer, buiten dat toertje rond de blok met m'n neef toen dat jong was, dat ik echt op een motto heb gezeten.
    Mocht even meerijden met Yves. Zalig gewoon, en heb een foto om het nog te bewijzen ook nog, en m'n schatje eenzaam in de auto....

    Op de 2de pagina heb ik een deel van een hartje met het papier gedaan en het andere met groene steentjes.

    De titil is allemaal met restjes stickers gemaakt.

    06-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onze eerste uitstap met moto deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    02-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.m'n eerste pasen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


































    Voor sommige onder jullie is dit geen nieuwe pagina, deze stond vroeger op m'n site al. Maar is heel toepasselijk voor deze periode van het jaar, PASEN.
    Pasen geeft aan dat het weer bijna lente is, dus gebruik je best kleurrijke kleuren. Ik heb hier ook vilt gebruikt, ditkwam van de xenos in de tijd. Deze verkopen veel goedkope decoratie stukken. De boorden van de pagian zijn wat beinkt met distress inkt. De paasfiguren zijn uitgesneden met de cricut. Bloemetjes konden natuurlijk niet ontbreken, je vind ze overal in verschillende kleuren en maten.

    De letters zijn recuperatie van de schoenwinkel, het zijn letters van autoplaten. Deze kun je dan inkleuren met alcohol inkt, of gebruiken als sjabloon, tal van mogelijkheden dus.
    De omslagen zijn gemaakt met een toga mal.

    02-04-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    31-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.m'n eerste pasen, deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-03-2010 om 00:00 geschreven door scrapalife  



    Foto


    workshops - hobbyclub

    Voorlopig enkel workshops op aanvraag. Wil je deelnemen aan de hobbyclub word er een kleine bijdrage gevraagd van 7€(voor ongeveer 4u). Hiervoor mag je al mijn materiaal gebruiken en is er water en koffie/thee ter beschikking. Opgelet dit is geen workshop, je kan er wel dingen uit leren van elkaar en van mezelf. Het gaat er vooral om de gezelligheid van samen de hobby-en.


    BEURZEN
  • agenda

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Dan zul je steeds op de hoogte gehouden worden van de workshops en onze laatste nieuwtjes



    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • plexibollen (Tine)
        op kerstballen versieren
  • proficiat (Huguette)
        op jardin du rois
  • papier (Chantal van de Kant)
        op les champs elysées
  • Leuk (Chantal van de Kant)
        op de grote verandering
  • hey (natacha)
        op my day

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs