Foto
In 2005 ben ik voor het eerst met scrapbooking in aanraking gekomen bij hobbywinkel Pipoos. Ik heb daar 3 fantastische jaren gewerkt als verkoopster en demonstratrice/lesgeefster. Dit gaf me de mogelijkheid veel ervaring op creatief gebied op te doen en scrapbooking-cursussen te geven, toen onder de naam scrappinwithlove.  Vanwege verandering van werkgever en locatie heb ik nu een nieuwe start genomen, vandaar de nieuwe naam "SCRAPALIFE", de passie om m'n foto's tot leven te brengen is véél te groot en met veel overtuiging deel ik graag deze passie met jullie allemaal. Hopelijk tot gauw en worden jullie net als ik door het scrapvirus gebeten.
Zoeken in blog

Mijn favorieten links
  • tim holtz
  • hobbysalon
  • version scarp
  • art specially
  • stempel mekka
  • kradoe
  • knotsgekkekaartendagen
  • creativa beurzen
  • schetsen
    Foto
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009

    overzicht van enkele scrapbookprojecten

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    SCRAPALIFE
    scrapbookcursus
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scraphorloge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 2 jaar geleden, heeft m'n moeder voor m'n verjaardag (11september '84 by they way)mijn een pakket gekocht waarmee ik een horloge mee ging kunnen maken, ik ging daar onmiddellijk mijn werk van maken.Dat dacht ik toch. Maar ik wou een systeem vinden waardoor ik eventueel m'n scrapblad ging kunnen veranderen. De verkoopster dacht niet dat het mij ging lukken. Dus ben ik nog meer fier dat het mij gelukt is. Heb haar natuurlijk een mailtje gestuurd en haar een foto getoond.
    Maar hoe begin je eraan hé.....
    Ik moest natuurlijk nu m'n foto's vinden, want ik wou een beetje ik en m'n familie schetsen in de voorbije 25 jaar, want dat is toch belangrijk nee?
    Als ik met de tijd dan toch wil veranderen dan kan ik in het midden een grote cirkel zetten in dezelfde kleur als de andere met journaling, wat ik nu niet gedaan heb.
    Na veel puzzelen is het mij gelukt, maar dan moest ik een oplossing vinden aangezien de kader iets groter is dan een scrapblad. Ik heb er namelijk handgeschept papier gebruikt, zijn zachte kleuren en verkleurd niet met de zon, ale denk ik toch. De rest van m'n pagina is bedekt met een mica van 30x30 waarop dan de cijfers zijn gekleeft.
    Zou het eigenlijk cadeau willen geven, maar dat gaat me nooit lukken, ik kan namelijk heel moeilijk afscheid nemen van m'n werkjes.
    Vandaar dat ik cursussen geef en de mensen het aanleer om het zelf te doen, want in elk van m'n pagina's steek ik liefde en tijd, en is het dus steeds een deeltje van m'n eigen dat een plaatsje krijgt.
    Maar bon, genoeg gepraat, hier heb je het, hopelijk vinden jullie het ook geslaagd....

    30-08-2009 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    29-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.miniboekje louise
    Klik op de afbeelding om de link te volgen M'n nichtje is op 11 april bevallen, van louise. Dit is een miniboekje is super snel in elkaar te steken en aangezien ik nog supper veel werk heb voor de beurs was dat ideaal. Ik moest natuurlijk eerst denken over mijn concept enzo, maar anders kan je dat boekje op 90 min klaar hebben, als je een selectie van foto's al hebt natuurlijk.
     Het is een miniboekje dat met ringen is vastgemaakt, ze kan dus als ze wil er nog wat foto's bijplakken enzo,....
    Heb voor een compacte maat gekozen 9,5x13cm, zodat het is een vilten etuitje past en dat ze het mee kan nemen in haar handtas en zo haar pas geborene kan showen aan haar vrienden, collega's,....
    Sommige pagina's staan geen tekst op zodat ze dat zelf kan invullen. Het is niet verplicht aangezien het mooie bedrukte vellen zijn. Als ik me niet vergis is het papier van rouge de garance en van sharon ann denk ik gemengd met wat restjes papier.
    De kaft heb ik met mica gemaakt, een halve centimeter groter dan de album in de breedte en lengte.
    Deze kan je dan versieren door te stempelen met stanzon bvb.
    Je werkt best met niet al te dikke versieringen, want dit zou kunnen drukken op de ander foto's en zo zijn sporen laten.
    Het enige dta je niet mag vergeten is : hou rekening met u gaten dat je moet maken met de één of ander eyelet setter, big bite,.... het is steeds best van deze eerst te maken en dan pas u foto's te kleven.

    Op deze link kun je meer foto's zien van het miniboekje

    Bijlagen:
    http://www.mijnalbum.nl/Album-THWJ7ADI-Foto's-van-Baby's.html   

    29-08-2009 om 12:13 geschreven door scrapalife  


    28-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scrappen met één foto
    Je hebt maar één foto of een bepaalde gelegenheid.....
    Niet altijd even gemakkelijk, alhoewel dat de scrapbookwereld in de tijdschriften, vooral de franstalige bijna steeds met 1 foto werken. Dit zorgt er wel voor dat je natuurlijk met veel papier of embellishments werkt, maar zo moet het niet steeds....enkele voorbeelden.

    28-08-2009 om 16:35 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.la princesse du pot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zelf wist ik niets meer over deze gebeurtenis, was blijkbaar belanrijk, want peter en meter staan erbij, was het misschien m'n zelfstandigheid op de wc pot ofzo, vandaar de titel la princesse du pot. De pagina heb ik gekozen vanwege de vlinders, een rups word een vlinder, een kind word zelfstandig en vanwege de felle kleuren aangezien het oude foto's zijn stralen ze veel minder uit.
    Voor de letters heb ik resten van m'n stickers gebruikt en wat zitten puzzelen met de letters.

    28-08-2009 om 16:31 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een echte princesse
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De grote cirkel is met de circut gesneden en dan geverfd met paint dabber,enkele bloemen en knopen, en de tekst is op een transparant geschreven. Zie je scrappen kan ook heel snel gaan. Je moet er rekening mee houden als je u album maakt dat je niet elke pagina te druk maakt, anders komen u foto's uiteindelijk niet echt tot hun recht, af en toe rust in creeëren door terug naar de basic te grijp.
    Als je geen inspiratie hebt laat het even liggen, je zult wel zien, je moet gewoon soms eens goed rond je kijken, naar reclame, televisie en je zult leuke vormen, schetsen zien die je onmiddellijk weer inspiratie zullen geven.

    28-08-2009 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.belangrijk nieuws over 29/8
    Beste cursisten,
    Wegens omstandigheden op m'n werk, ik word namelijk overgeplaatst naar oostende, kan ik op het laatste nippertje in deze depot geen verlof krijgen op zaterdag 29/8 en kan ik dus onmogelijk cursus geven.
    En aangezien Tanja wegens de grote voorbereidingen van het nieuwe schooljaar van de kleine mannen niet voldoende inschrijvingen heeft en omdat we eigenlijk ook voor onze eerste keer op de beurs een beetje, heel , heel veel werk hebben aan nieuwe voorbeelden maken, agenda van workshops en dergelijke zullen we uitzonderlijk deze keer geen workshop of croppen en zal de winkel niet te bezichtigen zijn. Degenen onder jullie die toch wilden komen om materiaal eventueel aan te schaffen kunnen nog steeds met haar in contact komen via de website.
    In september kun je dan bij ons terecht op stand 507 (aan je linkerkant als je binnenkomt, voorlaatste rij voorraan.) in mechelen nekkerhal op de hobby beurs van 16 sept tot en met 20 sept.
    Jullie kunnen ons wel nog beide steeds bereiken voor info en dergelijke.
    Ik zal u in elk geval al een nieuwe pagina posten om de schade wat te verzachten he.

    25-08-2009 om 21:46 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stap voor stap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen materiaal: decoratieve mal "au jardin" van toga, eyelet kit (voor de gaten te maken) , effe blad  en vellum blad van basic grey en stickers van basic grey. De tekst moet nog komen, dat is werk voor m'n mama, was namelijk te jong om me hiervan iets te herinneren. de foto links is beschadigd, ik heb die zo gekregen, maar als ik die zou bewerkt hebben zou het pas echt gestoord hebben, aangezien het oude foto's zijn en dat het ws oude kleuren zijn op de pagina heb ik het zo gelaten. mij stoort het niet, de vrijheid van de kunstenaar he.

    25-08-2009 om 00:00 geschreven door scrapalife  


    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paniek bij oma
    Klik op de afbeelding om de link te volgen om jullie honger toch even te stillen.....hihi
    Gebruik gemaakt van de decoratiev mal van toga : free-style en clearstamps doodles voor de paspartouts.

    22-08-2009 om 14:52 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's afdrukken
    Het is weer zo ver....m'n schatje wil foto's afdrukken. Ik ga de realiteit voor ogen moeten zien dat ik dus uren werk heb om m'n foto's te selecteren. Het het was zo ook, 3uur achter die pc, om uit 15 mappen, foto's te kiezen waarmee ik ga scrappen. Zo moeilijk dat dit is, zeker als je onlangs pas een nieuw fototoestel hebt gekocht en dat die mega mooie foto's trekt, by the way : panasonic FZ28. Kijk zeker bij pixmenia als je die wilt kopen, het prijsverschil was de moeite waard. Yannick is die toen wel zelf gaan halen in nederland omdat die kopen op het net niet echt vertrouwd. Gemakkelijk toch als je gratis in benelux rijdt neen?
    Maar om terug te komen bij m'n foto's....
    Vroeger bestelde ik ze bij pixum, ze waren toen 0,04e maar die prijzen zijn blijkbaar omhoog gegaan dus zoekn naar een ander oplossing, want uiteindelijk was de kwaliteit ook niet op en top. Na wat onderzoek toch besloten dat het met Fujiprint moetst zijn, want dat ze volgens ons toch de beste afdruk gaven. Dus is het bij colruyt geworden.
    De prijzen zijn goed: 10x15 : 0.07€  ,  11,4x15,2 : 0.10€  ,  13x19 : 0.45€  ,  20x30 : 1,60€ . 
    Daar kan je dan ook nog kiezen hoe dat ze u foto snijden. Je weet wel als u fototoestel groter is ingesteld dan het formaat om af te drukken. De meeste printservices doen dat voor u, maar dan krijg je soms niet het resultaat dat je wenst. Hier kun je dat zelf bepalen en zie je ook af de kwaliteit van u foto hier niet gaat onder lijden, ook bij vergrotingen, tot 20x30.
    Spijtig he net geen 30x30, anders had dit een perfecte achtergrond kunnen zijn voor sommige pagina's.

    Heb ondertussen al een 4 tal pagina's nog gemaakt, maar ik moet de journaling er nog opzetten, en aangezien het foto's van m'n jeugd zijn, moet ik dat aan mn ouders, oma,.....enzo vragen, dus nog even geduld he...

    22-08-2009 om 14:49 geschreven door scrapalife  


    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's met toga mal diagonales

    Ik moet tal van voorbeelden maken voor de hobbybeurs van mechelen met de lay out mallen, zodat hobby-isten kunnen zien wat ze er allemaal mee kunnen doen, ik heb nu voor de 2 pagina's de lay out mal van TOGA : diagonales gebruikt.
    Het is wel best een leuke mal het schept heel veel mogelijkheden, maar aangezien ik niet teveel in m'n foto's wou knippen, want die zijn namelijk nog niet digitaal, amai ben ik al zo oud wou ik er spaarzaam mee omgaan.
    Kleine tip voor degene die met hetzelfde probleem zitten, je kan dan best steeds u foto's scannen op de computer, dan heb je ze toch nog, print ze dan eventueel eerst af en experimenteer eerst met die foto's voordat je in je enige exemplaar gata knippen enz.

    Normaal gezien staan de foto's scheef maar heb het wat aangepast, dat vraagt wat meetmerk, omdat je dan u layout mal niet kan gebruiken om u foto's weer goed te leggen enzo, maar toch ben ik blij van m'n resultaat, sober, maar mooi. De foto's spraken al van hun eigen.
    Natuurlijk kon dat niet anders, m'n peter heeft ze in de tijd getrokken en hij was semi proffessional.

    Qua materiaal niet veel, gewoon wat handgeschept papier, in dit geval zelfs tester van behang papier (gartis he) en zwart papier van crea motion (dik) en lay out mal tago diagonales.

    Op foto 1/2 heb ik met opzet alleen op de linkerkant stukjes papier gezet zodat de aandacht verder kon naar pagina 2/2, er zou zeggen er onbreekt nog een titel....maar ik heb er met opzet geen geplaatst omdat op pagina 2/2 duidelijk genoeg tekst is en dat het meer dan duidelijk is wat er op dat moment was.
    Ik zou het nog wat kunen versieren door eventueel doodles met een witte pen te kunnen maken of stempelen, of ik zou bvb 3 witte splitpennen vanonder rechts op 2/2 kunnen plaatsen, tal van mogelijkheden en naar ieders zin.

    18-08-2009 om 17:22 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.communie 1/2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-08-2009 om 17:17 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.communie 2/2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-08-2009 om 17:15 geschreven door scrapalife  


    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oostende voor anker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen materiaal : 2 effen blauwe papieren, 1 bedrukt papier (Beatrix Rose, van crea motion), wat handgeschept papier en melkglaspapier en reclame van oostende voor anker, want deze bevatte prachtige foto's., waarmee ik de boord heb gemaakt in combinatie met stukken van foto's.

    14-08-2009 om 12:46 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de pagian oostende voor anker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De restjes papier heb ik gebruikt om een wenskaart te maken.
    Bewaar mooie restjes steeds per kleur in een plastieken zak, .....
    Op het melkglaspapier kan je printen door je printer in te stellen op transparanten, en ofwel steek je heel het papier erin, ofwel plak je het met removable tape(blauwe rol). Het handgeschept papier met een waterpenseel en dan scheuren, het effect is veel mooier dan dat je het zou knippen.

    14-08-2009 om 12:36 geschreven door scrapalife  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.m'n stadje, oostende
    Sorry dames en heren onder jullie,
    Ben volop bezig met de beurs voor te bereiden dat ik zelf niet echt de tijd heb om te scrappen, erg toch....
    Want heb het nogthans nodig, voor degene onder jullie die het nog niet beseffen , door te scrappen kan je frustraties en opgekropte gevoelend verwerken. Zoals nu, is m'n ventje weg voor 4 dagen met de motorfiets en ik zit hier alleen. Gelukkig heeft m'n stad oostende voor talrijke bezigheden gezorgd, de Paulusfeesten, maar vandaag is er ook een rommelmarkt in m'n beurt.
    Je kunt u iet inbeelden hoeveel goedkope spullen dat je daar kan kopen om te scrappen. Zeker als je kinderen die virus ook te pakken hebben.
    Bvb: een doos knopen, je kan die nog steeds verpersoonlijken met alcohol inkt bvb, of verschillende soorten opbergmaterialen, kruidenrekken voor o.a knopen en bloemen in te sorteren en dan kan dit schoon aan de muur hangen, of kast zonder teveel plaats in te nemen.
    Je kan oude boeken of strips kopen die dan als achtergrond kunnen gebruikt worden. Dit zijn maar enkele voorbeelden ervan.

    Het voordeel van nu alleen thuis te zijn, ook al was het niet echt de bedoeling is dat ik nu eindelijk m'n ding kan doen, dagen achter elkaar gewoon scrappen, gewoon zien dat er genoeg eten en drinken in huis is en aan de slag.
    Voor degene die dit thuis niet kunne doen wegens de kinderen of steeds andere dingen zoals huishoudelijke taken te doen hebben, kunnen misschien een maandelijkse crop bijwonen. Zo kom je ook met ander mensen in contact, kan je dezelfde hobby delen en kan je mekaars materiaal lenen en de mijne die ter beschikking staat natuurlijk.
    Want het is nu dat je de herinnering moet maken voor later, anders gaat die verloren......

    Ik zal m'n pagina steeds op de blog zetten...zodat het wat aanmoedigd kan werken he..

    14-08-2009 om 12:31 geschreven door scrapalife  



    Foto


    workshops - hobbyclub

    Voorlopig enkel workshops op aanvraag. Wil je deelnemen aan de hobbyclub word er een kleine bijdrage gevraagd van 7€(voor ongeveer 4u). Hiervoor mag je al mijn materiaal gebruiken en is er water en koffie/thee ter beschikking. Opgelet dit is geen workshop, je kan er wel dingen uit leren van elkaar en van mezelf. Het gaat er vooral om de gezelligheid van samen de hobby-en.


    BEURZEN
  • agenda

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Dan zul je steeds op de hoogte gehouden worden van de workshops en onze laatste nieuwtjes



    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • plexibollen (Tine)
        op kerstballen versieren
  • proficiat (Huguette)
        op jardin du rois
  • papier (Chantal van de Kant)
        op les champs elysées
  • Leuk (Chantal van de Kant)
        op de grote verandering
  • hey (natacha)
        op my day

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs