Scrapalicious scrapbooking
Over mijzelf
Ik ben Scrapalicious
Ik ben een vrouw en woon in Stekene (Belgium) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 24/05/1976 en ben nu dus 47 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: scrapbooking, literatuur, poëzie.

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • Altijd zoekende!
  • hoi,zonnige dinsdaggroeten
  • goede avond
  • je bent een topper!
  • Hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    clumsy is a state of art!
    Not the most professional creative woman on this planet, but definitely one who is discovering creativity with the enthusiasm of a toddler! Misschien niet de meest professionele creatieve vrouw op deze aardkloot, maar wél iemand die haar eigen creativiteit ontdekt met het enthousiasme van een kleuter!
    22-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ready? set....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tomorrow's D-day: stuffing a booth full of inspiration and materials.
    Everything overhere is packed and ready to be shipped to Mechelen!
    I am so excited, I just hàve to share a little peek with you all...  As you can see, not quite scrapalicious' style, but when you would see the whole picture, you'd definitely find some scrapalicious tricks and treats
    Just to show that I don't want to get stuck into one way of dealing with creativity

    Only two nights of sleep and you'll be able to peep in our tiny, little in2hobby-booth!!!!

    ps: illegal pics of 'The Making Of' will be available tomorrow evening!
    _____________________________________________________________
    Morgen is het De Grote Dag: een stand volstouwen met inspiratie en materialen.
    Alles is hier al ingepakt en klaar om richting Mechelen te reizen!
    ik ben zo enthousiast, dat ik het niet kan laten jullie toch nog snel een klein stukje te laten zien...  Zoals je ziet, is het niet onmiddellijk scrapaliciousstijl, maar in zijn geheel zou je vast en zeker het scrapalicious watermerk terugvinden
    Eigenlijk gewoon om jullie te tonen dat ik niet wil vastroesten in 1 manier van omgaan met creativiteit

    Nog twee nachtjes slapen en jullie kunnen komen piepen in onze ieniemieniemuizenkleine stand!!!

    ps: illegale foto's van 'Het Opstellen Van' zullen vanaf morgenavond hier te bewonderen zijn!!!

    22-09-2008, 20:53 geschreven door scrapalicious


    21-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sneakpeek hobbybeurs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I can't help it.  I am so excited, that I just hàve to share something with you!
    Next Monday, you will find my blog full of pictures and detailpictures of what I have been making for the hobbybeurs-event!
    Let's say, I'm into recycling...
    shhhhtt...
    And I bring a treasure trunk with me.
    Curious what will be tucked in it?
    Discover the treasures I have put in on our booth at the hobbybeurs!!!
    _____________________________________
    Ik kan er echt niks aan doen, maar ik ben zo opgewonden, dat ik toch iéts moet delen met jullie!!
    volgende week maandag, overspoel ik mijn blog met foto's en detailfoto's van wat ik allemaal ineengefrutseld heb voor de hobbybeurs!
    Laten we het erop houden, dat ik in een milieu-vriendelijke bui ben :)
    sssshhhhhtt...
    en ik breng een schatkist mee.
    nieuwsgierig wat er zal inzitten?
    Ontdek de schatten die ik erin heb gestopt op de stand van In2hobby op de hobbybeurs!!!!!

    21-09-2008, 12:18 geschreven door scrapalicious


    20-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gettin' ready
    Klik op de afbeelding om de link te volgen for thé event of the year: hobbybeurs Mechelen!!
    Feeling a bit ill and trying to get everything ready in time.
    Too many ideas fighting with each other in my head, hoping to be realized and released for the Hobbybeurs...
    Sorry, guys, I really have to be utterly selective and demanding, because my time really is limited.
    I truly hope to see you all at the event, maybe wednesday afternoon or at the weekend?
    _________________________________________________________________________
    alles klaar aan het maken
    voor hét grote gebeuren van het jaar: de hobbybeurs in Mechelen!
    Ik voel me wat pips (herfstverkoudheid?) en probeer nog zoveel mogelijk klaar te krijgen op tijd.
    Zoveel ideeën die in mijn hoofd met elkaar aan het vechten zijn, in de hoop nog gemaakt te worden en gelanceerd te worden op de hobbybeurs...
    Sorry ideetjes, maar ik moet uiterst veeleisend en selectief tewerk gaan, want mijn tijd is echt beperkt.
    Ik hoop jullie allemaal te zien op de beurs, misschien op woensdagnamiddag of in het weekend???

    20-09-2008, 21:37 geschreven door scrapalicious


    14-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.details





    14-09-2008, 17:21 geschreven door scrapalicious


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Letter to a While Ago
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dear While Ago

    I don't know what I must have done wrong to you, but it seems you take more and more distance from me, like I am a sort of enemy, a disease that could kill you.  Though in my mind, it was only yesterday, Reality knocks gently on my shoulder and whispers softly that Recently has changed into A While Ago...
    They tell me that's the way life goes.
    I don't know if I like that fact.
    It's no use making a fist, trying to keep as much as you can.
    Time really is sand, slipping through your fingers, the more you close your hand.
    I have to accept that now, I really need to get into that 'relaxed' moment, so my hand spontaneously opens and keeps more time in the palm of my hand...
    We waste a lot of time on needless things, they say, but what is important and what is not?
    Watching you grow, may be the most important thing, watching you grow and feeling ME grow in the shadow of a bonsaï...

    (ps: this tiny, little lo, is the one and only sneak peek you will get from me to see: lots of things in my head bigbanging to projects and examples for THE big event of the year: Hobbybeurs Mechelen!!! The rest is a secret)
    _____________________________________________________________________________________________

    Geachte Lang Geleden

    Ik weet niet wat ik je heb misdaan, maar het lijkt alsof je meer en meer afstandelijk tegen me wordt, als ben ik een vijand, een of andere ziekte die fataal voor jou zou kunnen zijn.  In mijn hoofd is het slechts gisteren, maar dan komt de Werkelijkheid zachtjes op mijn schouder tikken en fluistert me dat Onlangs verdwenen is in Lang Geleden..
    Ze zeggen dat dit nu eenmaal het leven is.
    Ik weet niet of ik dit gegeven wel fijn vind.
    Het helpt niet om een vuist te maken, in een poging zoveel mogelijk dingen vast te houden.
    Tijd is dus echt wel zand, dat, hoe harder en verkrampter je je hand dichtknijpt, er meer en meer zandkorrels tussen je vingers wegglippen.
    Ik moet nu leren aanvaarden dat ik echt in dat 'ontspannen moment' moet gaan, zodat mijn hand zich spontaan langzaamaan terug opent en meer in de palm van mijn hand blijft.
    Ze zeggen ook dat we een heleboel tijd verkwisten aan onnuttige zaken, maar wàt is belangrijk en wat is dat niét?
    Jou zien groeien, is misschien wel het belangrijkste, jou zien groeien en mezelf voelen groeien in de schaduw van een bonsaï...

    (ps: dit kleine projectje is de enige sneakpeek die je van mij te zien krijgt, voor de hobbybeurs!!! de rest blijft geheim en zie je wel als je de stand van In2hobby bezoekt in Mechelen tussen 24 en 28 september!!)

    14-09-2008, 00:00 geschreven door scrapalicious


    13-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.XXL-versie Distress Yourself Workshop!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen IS THIS AWESOME OR WHAT?!

    I don't know how we will manage it, but we succeeded in stretching out the supplies and space, to add 5 MORE people to our Sunday 9th November-workshop!
    15 people will have the chance then (in totall that day) to play along with Pruts and I, to get pretty dirty and messy!!!
    Hurry hurry!!
    ______________________________________

    NIET TE GELOVEN!!!

    Hoé we het zullen flikken, weten we nog niet, maar het lukte ons in elk geval om het materiaal én de ruimte zodanig uit te rekken dat er op zondag 9 november nog 5 DEELNEMERS EXTRA kunnen deelnemen aan de workshop Distress yourself!
    15 mensen in totaal zullen die dag dan de kans hebben om met Pruts en ik lekker samen te spelen, vuil te worden en fun te hebben!
    Snel snel erbij zijn is de boodschap!!

    13-09-2008, 19:19 geschreven door scrapalicious


    08-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DISTRESS YOURSELF WORKSHOP: the EXTRA LARGE VERSIE
    Goed nieuws!!! De editie op zondag 9 november wordt uitgestretcht tot een maximumdeelnemersaantal tot 10!!!
    er zijn nog 4 plaatsjes vrij hiervoor!!
    wees er snelsnel bij!!!

    08-09-2008, 19:02 geschreven door scrapalicious


    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOED NIEUWS!!! DISTRESS YOURSELF WORKSHOP!!
    De dag erna, op zondag 9 november, doen we de hele workshop nog eens opnieuw!!
    Haast je om je in te schrijven en jezelf van een plaatsje te verzekeren, want het gaat ràààzendsnel!!!
    Ook voor zondag slechts 5 deelnemers!!!!


    07-09-2008, 17:28 geschreven door scrapalicious


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DISTRESS YOURSELF WORKSHOP!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Treed binnen in de culinaire keuken van de Creativiteit en proef van een nieuwe wereld vol Rangerproducten.
    Leer hoe je reeds gekende kruiden en sausjes kunt mengen tot fantastisch nieuwe, smaakvolle resultaten!

    RECEPT: bePrutste mini-album op Scrapalious wijze

    INGREDIENTEN: mottig patterned paper, cardstock, boekringen, grungeboard, distressinktjes, paintdabbers, felt fushion, blending tool, blending foam, craft sheet, edgescraper, Tim Holtzstempels, twee handen (mogen ook twee linkerhanden zijn!), durf en goed humeur, 2 designteamleden.

    BEREIDING:
    1. Men neme 2 knotsgekke designteamleden van In2hobby en men menge deze met een selecte groep van creatievelingen.
    2. Men gooie en smosse inkten en verf tegen allerlei producten (niét naar elkaar!)
    3. Laat 1 namidddagje sudderen

    Et voilà…… een mini-album is klaar, boordevol distresstechnieken die je al altijd had willen uitproberen, maar nog steeds niet had gedurfd!

     GENOEG GEZEVERD!! Even serieus nu!

    Deze allereerste ‘creatieve kokkerellen’workshop vindt plaats op zaterdagnamiddag 8 november.
    Slechts 5 deelnemers mogelijk!
    Voor de belachelijke prijs van 30 euro ga je die avond naar huis met een mini-albumpje dat je nog nooit hebt durven maken en een bagage vol nieuwe technieken, ideeën over wat je allemaal met je eigen materiaal kan doen.

    Wat is nu het ergste? Deze workshop gaat later op het najaar opnieuw worden gegeven!!!!!! Maar een datum voor de tweede keer? Neen, die is er nog niet.
    Ervaring of kennis van de producten is niet nodig, enkel enthousiasme en leergierigheid!

    Wat breng je wél mee?
    - dubbelzijdige tape
    - lijm
    - schaar
    - hobbymes
    - liniaal
    - snijmat
    - potlood

    Schrijf je snel in op de website van In2hobby!!!!! Sneakpeeks coming up next weeks

    ONGELOOFLIJK!!! MAAR DEZE EERSTE WORKSHOP IS AL UITVERKOCHT!!!
    Een tweede editie wordt ingericht, hou deze blog of de webshop in de gaten voor een nieuwe datum!!

    07-09-2008, 13:37 geschreven door scrapalicious


    31-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.just a perfect day
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I think you must have seen a fallen star, my little girl.  The way you had expected to start a new chapter in your life, has come true!
    You are now a 'really big girl'.  In your mind, being a big girl, is being six (mission accomplished a month ago), is going to school to learn how to read and write (mission starting tomorrow) and.... getting 'grownup' teeth.
    Your panic and anxiety over the past months sometimes have been truly frightening for us, dad and mom.  You were so focussed on loosing your first tooth, it sometimes stressed you completely out, being really convinced you would be the only girl in the world still having her 'little girl teeth'!
    Last Sunday you suddenly felt a tooth had come loose.  We didn't believe you, as you are an expert in 'phantomfeelings', but then we saw this little, wobbly tooth, being pushed away.  The tooth couldn't fall out fast enough: you ate a bunch of apples, jumped on your trampoline and playing with your loose tooth with your tongue.  After playing in your swimmingpool today, you asked (of course!) for an apple and... there it was: a tiny, little white spot in your hand.
    you are so proud and so ready to turn a page in your life now!
    And I?
    I am so anxious and pleading to whatever highly service up there in the sky, your 'big girl teeth' will be as beautifull as your little ones.

    (ps: trying to get ready for a new schoolyear, I didn't have any time to keep my blog up to date or to scrap at all!!  I'll try and do my best, so keep on checking this blog out!!)
    ___________________________________________________
    Ik denk dat je een vallende ster moet hebben gezien, kleine meis.  Zoals jij de start van een nieuw hoofdstuk in je leven had gepland, lijkt het alsof het ook nog zoals gepland verloopt!  Je bent nu echt een Grote Meis!  In jouw beleving, de definitie van 'Een Groot Meisje', betekent: zes jaar oud zijn (missie volbracht vorige maand), naar het eerste leerjaar gaan (deze missie start morgen) en... 'grote mensen'tanden krijgen.
    Jouw paniek en angst van de laatste maanden voor dit laatste was soms behoorlijk beangstigend voor ons, moeke en papa.  Je was zo gefixeerd op het verliezen van je eerste tandje, dat je soms compleet door het lint ging, ervan overtuigd dat jij het enige meisje in de wereld was die nog steeds niet aan het wisselen was.  Vorige zondag voelde je plots dat je tandje wat loszat.  We geloofden je eerst niet, want je bent echt een expert in 'fantoomgevoelens', maar toen zagen we het ook: een klein wiebelend tandje.  hij kon niet snel genoeg uitvallen!: je at je te pletter in appels, sprong als een gek op je trampoline en speelde de hele tijd met je tong tegen de losse tand.  toen je vandaag na je speeluurtje in je zwembadje om een appel vroeg (natuurlijk!), had je na je eerste beet een klein, wit vlekje in je hand.
    Wat ben je fier en trots en zo klaar om een nieuwe stap in je leventje te zetten!
    en ik?
    Ik ben een beetje bang en bid tot eender welke hoge instantie hierboven, dat je 'grotemeisjesgebit' al even mooi zal zijn als je kleintjes.

    (ps: zo druk met het voorbereiden van het nieuwe schooljaar dat mijn blog een beetje verwaarloosd werd (maar ook mijn creatieve vrijetijd!) Ik zal mijn best doen, dus blijf af en toe eens piepen)

    31-08-2008, 16:51 geschreven door scrapalicious


    25-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.outside the office
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Waking up with the message that something that you've thoroughly prepared, is 'bout to fall into pieces, is not the best start of this last week summervacation!!!  Two weeks of intensive thinking, brainstorming, typing and puzzling got almost cancelled by people that tend to forget important things like children REALLY need an adjusted schoolagenda to start with Sept.1st.
    Realizing I won't be able to help Friday at school, gets me frustrated and makes me feel pretty guilty about the whole darn thing!!
    But hey, then came that little message, that little sparkle that made me decide to move my 'workoffice' outside today (okay, I admit, it's really cold under my walnuttree in its shadow and okay, there's a lot of wind, but with a poncho, woolsocks it's pretty doable). 
    Getting to hear a Bonsaï will have to take care of a little, fresh green leaf not far away from his old roots, is a thing that makes me realize we are all getting older (some of us even get wiser! unfortunately, I am not calculated in those:) ) and that, even when you reach a certain age (whether it's your twenties or fifties), you always have to have some kind of flexibility in thinking, acting and living.
    I really hope Bonsaï will be able to give this little green leaf some rays of sun, some wisdom and goofyness of him, so that this little green leaf can grow to a beautifull little bonsaï itself.

    (ps: sharing with you my 'temporary' office and the hope to find some creative time in this hectic week too!)
    _________________________________________________________________________________________________
    Wakkerworden met de boodschap dat iets wat je heel goed hebt voorbereid, zowat op het punt staat helemaal wég te vallen, is niet echt de leukste start van een laatste week zomervakantie!!! Twee weken intensief gepieker, gebrainstorm, getokkel en gepuzzel was bijna volledig verdwenen door mensen die de neiging hebben te vergeten dat een schoolagenda hebben tegen 1 september écht wel een BELANGRIJK PUNT is!!!
    Het besef dat ik niet kan helpen op school vrijdag om alles klaar te hebben, frustreert me eigenlijk behoorlijk en geeft me een behoorlijk schuldig gevoel over de hele situatie.
    maar toen kwam dat kleine berichtje, dat kleine sprankeltje dat me deed besluiten mijn hele werkbureau vandaag naar buiten te verhuizen (ok, ik geef toe dat het eigenlijk behoorlijk koud is in de schaduw van mijn notelaar en dat het eigenlijk toch wel behoorlijk waait, maar met een poncho aan en wollen sokken is het eigenlijk best wel te doen)
    Te horen krijgen dat een Bonsaï vanaf vandaag zal moeten/kunnen zorgen voor een klein, fris groen blaadje dat niet zover van zijn wortelen is beginnen schieten, liet me nadenken over ouder worden (en enkelen onder ons worden dan zelfs wijzer!! maar reken mij daar maar niet bij hoor :) ) en over het feit dat je op eender welke leeftijd (of je nu twintig of vijftig bent) een zekere vorm van flexibel denken, handelen en leven moet hebben.
    Ik hoop echt dat Bonsaï in staat zal zijn, de mogelijkheid zal hebben/maken om dat lieve, kleine, groene blaadje enkele straaltjes zon, wat wijsheid en gekkigheid van zichzelf door te geven, zodat het kleine, groene blaadje tot een mooie kleine bonsaï kan uitgroeien.

    (ps: ik deel met jou mijn interimbureau en de hoop dat ik in deze hektische week nog ergens een gaatje creativiteit vind!!)

    25-08-2008, 16:12 geschreven door scrapalicious


    24-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.my swap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I should have made and send this lay-out months ago, being enthusiastic and signing me in for a pictureswap with someone else...
    But time is not always on my side, nor is my mind, but today I had a delicious, cosy time in a house that's a GPS's worst nightmare!!!
    And this opportunity (going to someone else to get creative) obliged me to finally pay off my debt..
    It's late now and the picture of the lay-out is not as good as I wanted it to be and I hope to have a better one by daylight tomorrow...
    I tried some techniques out that I had found on another blog: not quite satisfied with the result, but it sure was fun to try out!!
    I made my own coloured cardstock with my distressinks (of course!!) and cut out the flower out of patterned paper...
    I hope she'll like my version........
    the picture sure was a challenge for me.
    _____________________________________
    Ik had deze lay-out al maanden geleden moeten hebben gemaakt en verzonden, enthousiast en onbezonnen als ik was toen ik me inschreef voor een fotoswap...
    Maar de tijd staat niet altijd aan mijn zijde, noch mijn innerlijk, maar vandaag had ik zo'n gezellige, leuke tijd in een huis dat zowat mijn GPS' ergste nachtmerrie moest zijn!!
    En deze gelegenheid (ergens anders naartoe gaan om creatief bezig te zijn) verplichtte me om eindelijk mijn schuld in te lossen.
    Het is laat nu en de foto van mijn lay-out is niet zo mooi als ik wou, maar ik hoop er morgen een betere te kunnen nemen bij daglicht..
    Ik probeerde enkele technieken uit die ik op een andere blog had gevonden: niet helemaal tevreden met het resultaat, maar het was wél dikke pret om uit te proberen!
    Ik maakte mijn eigen gekleurde achtergrond met mijn distressinktjes (natuuuuuurlijk!!!) en knipte een bloem uit het drukke patterned paper..
    Ik hoop nu maar dat die persoon mijn lo een beetje leuk zal vinden...
    de foto was een grote uitdaging voor mij.

    24-08-2008, 23:55 geschreven door scrapalicious


    22-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.it's all in the details
    as promised: some closer looks of my little sarah kay-album :)
    If I had more time, I'd make myself one.. unfortunately, a new schoolyear's waiting impatiently to kick off!!
    ps: the key is a grungeboardelement that I smuddered with vintage photo-distressink and then I sowed some black distresspowder on it, heated up the whole thing and got that rusty, aged look in no time and no effort!
    The flower (see pic of yesterday) is from Petaloo, a new brand In2hobby has bought in and I really love them!! I gave them some more depth by shading the hearts and edges of the petals with matching distressinkcolours...
    All the stamps used on this project, including the tools and papers are available at In2hobby by the way...
    I can't wait to play with my stuff again!
    _______________________________________
    zoals beloofd: enkele details van mijn kleine sarah kay-albumpje :)
    Als ik meer tijd had, zou ik er voor mezelf ook eentje maken... helaas staat er hier een nieuw schooljaar te trappelen van ongeduld om van start te mogen gaan!!
    ps: de sleutel is een grungeboardsleutel waar ik wat vintagephoto-distressink op heb gesmost en er daarna wat zwarte distresspoeder over heb gekieperd: het hele boeltje opwarmen et voilà! een roeste, verweerde look in geen tijd en zonder al teveel moeite!
    Het bloemetje op de foto van gisteren is van Petaloo, een nieuw merk dat In2hobby heeft ingeslagen in hun Grot en ik ben er helemaal weg van!  Ik gaf het bloemetje wat meer diepte door het hartje en de randjes van de bloemblaadjes met passende distressinktjes bij te kleuren.
    Alle stempels en papiertjes, alsook de grungeboard zijn in de winkel In2hobby trouwens verkrijgbaar...
    Shit!! Ik kan haast niet wachten om terug met mijn spulletjes te spelen!!!








    22-08-2008, 23:42 geschreven door scrapalicious


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the inside of a little stamped girl
    As I couldn't find any pages that gave me that total 'vintage', 'nature', 'Sarah Kay' feeling, I decided to make my own colours.
    I had such fun mixing my distressinks in unusual combinations: spiced marmalade with brushed corduroy and I really like the effect the broken china-colour on kraftcoloured cardstock!!
    I tried to keep clean, minimalistic blank pages on the inside with just the use of a few stamps, some journalling cards from Dreamstreetpapers and Cosmo Cricket and 'aging' a new patterned paper of Cosmo Cricket too.
    It hurts so much, knowing I really have to give this away..
    I really want to keep it myself....
    Maybe, I'll make one for me, but it will never be the same, will it?
    Now I regret having only 1 Sarah Kayclearstamp.  I really want more of them......

    ps: pics of some details in the album coming up Saturday!
    _______________________________________________________
    Omdat ik geen papiertjes vond die me dat 'authentieke', 'natuurlijke', 'Sarah Kay'gevoel gaven, besloot ik ze dan maar zelf te maken met mijn eigen kleurtjes.
    Het was eigenlijk best leuk spelen met mijn distressinktjes en die te gebruiken in vreemde combinaties: spiced marmalade met brushed corduroy en ik hou echt wel van het effect van de broken china-kleur op mijn kraft-cardstock!
    Ik probeerde zo minimalistisch mogelijk te blijven bij de blaadjes, slechts hier en daar een stempel plaatsen, enkele journalling cards van Dreamstreetpapers en Cosmo Cricket te gebruiken en een nieuw velletje patterned paper vanCosmo Cricket te 'verouderen'.
    Het doet zo'n zeer, te weten dat ik dit weg ga geven.
    Ik wil het zo graag voor mezelf houden...
    misschien, maak ik er wel net zo eentje voor mezelf, maar het zal nooit hetzelfde zijn, wel?
    Nu heb ik er spijt van dat ik slechts 1 sarahkaystempeltje kocht.  Ik wil er nog wel meer van dat!!!

    ps: foto's van enkele details uit mijn boekje verschijnen zaterdag!
















    22-08-2008, 00:00 geschreven door scrapalicious


    21-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the painfull process of letting go
    Hey, little Sarah Kay,

    I can't give you away.  Looking at you brings back so many memories and the colours I used on this mini-album,smash me back to end Seventies.
    I have observed every little detail in you, walking away from the cover of my mini-album.
    Where are you going to, little girl?
    I see you have gardentools in your tiny, little basket.
    I see a little kitten following you along your path.
    What kind of garden are you going to?
    Is it a wild cottagelike garden with lots of roses and dewdrops on their delicate petals, or do you like the visual structure of a French one with topiary?
    I know you are heading towards a garden that is not mine, a garden that is put together with a lot of love and belongs to my sister-in-law.
    Next week, I'll let you go, I promise!

    (pictures of the inside pages coming tomorrow!)
    ______________________________________________

    Hey, kleine Sarah Kay,

    Ik kan je nog niet weggeven.  Naar jou kijken brengt zoveel herinneringen in mij naar boven en de kleuren die ik gebruikte op dit mini-albumpje, knallen mij terug naar eind jaren zeventig.
    Ik heb elk klein detail in jou bestudeerd, terwijl je van de kaft van mijn mini-albumpje wandelt.
    Waar ga jij naartoe, kleine meid?
    Je hebt tuingereedschap in je kleine mandje liggen en een klein poesje volgt je op je weg.
    Naar welke tuin ga je?
    Is het een wilde, cottage-achtige tuin met veel rozen en dauwdruppels op hun broze blaadjes, of hou je van het visueel gestructureerde van een Franse tuin met buxus?
    Ik weet dat je onderweg bent naar een tuin die niet de mijne is, een tuin die samengesteld is met heel veel liefde en die aan mijn schoonzus toebehoort.
    Volgende week, laat ik je gaan, ik beloof het!

    (foto's van de binnenkant komen er morgen aan!)







    21-08-2008, 18:19 geschreven door scrapalicious


    20-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hi Sarah
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I could say thanks in so many ways, but I chose to say thank you the creative way to my sister-in-law with a handmade little album.
    As In2hobby just got the Sarah Kaystamps, I couldn't resist trying out one..
    For the first time in my life I actually coloured in a stamp with my distressinks: it was a big challenge for such an impatient woman as I am.
    Say hi to my little Sarah Kay, on her way to her garden....
    Would she have a bonsaï too???

    (ps: more pictures of the album coming soon.  It's 2 AM and I am tired now)
    ______________________________________________________
    Ik kan danken op zoveel verschillende manieren, maar ik besloot mijn schoonzus op een creatieve manier te bedanken met een zelfgemaakt klein albumpje.
    In2hobby had net de Sarah Kaystempels en ik kon er maar niet aan weerstaan er eentje mee naar huis te nemen en uit te proberen..
    Voor het eerst ook in mijn leven heb ik een stempel ingekleurd (met mijn distressinktjes natuurlijk!): het was een gigantische uitdaging voor me, want ik ben behoorlijk ongeduldig.
    Zeg gedag aan mijn kleine Sarah Kay, onderweg naar haar tuintje...
    Zou zij ook een bonsaï hebben?

    (ps: er volgen meer en gedetailleerde foto's van het albumpje, maar het is nu twee uur in de ochtend en ik ben nu toch wel moe...)

    20-08-2008, 02:03 geschreven door scrapalicious


    18-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.columbusillusions vs. Vespuccitruth
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I felt like Superwoman, ready to conquer the world of Dust and Dirt, to chitchat with people and make appointments, to brainstorm and to look and sound good and great.
    I managed to clear out half of the dusty, spiderish jungle in my classroom and experienced how Columbus must have felt like when he first set foot on 'Indian sand'.
    It's so difficult to listen to your body and mind when bursting of good intentions and when wanting to do your upperbest.
    It's so easy to ignore the last six months.
    Am I mad at myself for stepping into the same old booby-trap?
    Am I angry that I have forced myself once again to let the process run faster than can be?
    I can't: I am too tired, too exhausted, trying to get my face in that one position that doesn't hurt any muscle or nerve in my head: eyes closed, no thoughts and no smiles, speaking my own dialect and feeling that unique feeling of safety and security in that little, bonsaï-pocket in my inner-jacket, made of Swedish quilt...

    Hoping to be recovered from this first adventure by tomorrow to get my little Sarah Kay-project done!
    _________________________________________________________________________
    Ik was Supervrouw, klaar om de strijd aan te binden met de Grote Vijanden Stof en Vuil, klaar om te praten met mensen en afspraken te regelen, om te brainstormen en er goed uit te zien en te klinken.
    Ik slaagde erin om de helft van de spinnenrijke, stoffige jungle van mijn klaslokaal vrij te krijgen en ervaarde het gevoel dat Columbus moet hebben gehad toen hij voor het eerst voet aan wal zette op 'Indische grond'.
    Het is moeilijk te luisteren naar je lichaam en je innerlijk als je zowat uitbarst van de goede voornemens en als je je uiterste best wilt doen.
    Het is zo makkelijk ook om de laatste zes maanden volledig te negeren.
    Ben ik boos op mezelf omdat ik in dezelfde val trapte?
    Ben ik woedend omdat ik mezelf forceerde (nog maar eens) het proces wat sneller te laten gaan dan goed voor me is?
    Ik kan het niet zijn: ik ben te moe, te uitgeput.  Ik probeer mijn gezicht in net die ene plooi te krijgen die de minste fysische pijn in mijn nekspieren en hoofd maakt: ogen gesloten, geen wervelende gedachtenstormen en geen glimlachjes en geen AN, maar wel mijn eigen dialect en...
    het voelen van dat unieke, nieuwe gevoel van veiligheid en zekerheid in dat kleine, bonsaï-pocketje in mijn innerlijke jas, gemaakt uit Zweedse quilt..

    Ik hoop tegen morgen voldoende hersteld te zijn van mijn eerste avontuur om mijn kleine Sarah Kay-projectje af te krijgen!

    18-08-2008, 21:55 geschreven door scrapalicious


    16-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parents manual
    Klik op de afbeelding om de link te volgen (sorry, not available in English: too tired to translate everything. As the daughter of a friend of ours is pregnant for the first time,it made me think of my own very first months of parenthood.  If only I had a manual then how to handle this little bundle of energy :)  let's say this self-written manual was my way of dealing with a lot of anxieties and low self-esteem of being a good mother)
    _______________________________________________________________________
    Toen ik hoorde dat de dochter van een kennis van ons voor het eerst zwanger is, moest ik aan mijn eigen eerste maanden van ouderschap denken.  Had ik toen maar een handleiding!!! Ik vond het allesbehalve evident om alles te doen wat een moeder moest doen (neen, geen postnatale depressie hoor!! enkel een pure onwetendheid).  Ik schreef toen, een jaar na Eurydiekes geboorte, het begin van een handleiding: het was mijn manier om om te gaan met de angsten en de onzekerheid die ik toen, zes jaar geleden, had...)


    Beste mama, papa, toekomstige echtgeno(o)t(e)
    Gefeliciteerd met het aanschaffen van ons nieuwe prototype Mens, kenmerk E. Ury. Die reeks Ke.

    Wellicht ontdekte u reeds bij het openen van de verpakking dat ons product grondige vernieuwingen heeft ondergaan. Niet alleen werd alles zorgvuldig in het zachtste, meest rooskleurige huidje ingepakt, maar maakte u wellicht ook reeds kennis met het ultra-geavanceerd en - gevoelig, auditief ingebouwd alarmsysteem, dat bij de minste neiging tot het niet-verkrijgen- van-haar-zinnetje in actie treedt.
    Graag wijzen wij u erop dat fabricagemankementen buiten onze garantie vallen.
    Voor eventuele klachten of vragen bij fabricagedefecten, gelieve zich te wenden tot de verdelers van onze producten.

    Voor wisselstukken geldt een garantie van om en bij de 2 à 2 ½ jaar (naar gelang de technische upgrade van uw product).

    1. Opstart en onderhoud van het product in de eerste fases.

    Van zodra u de verpakking hebt geopend, start het product zichzelf op.
    Eerst wordt een geluidssignaal gegeven (u kunt dit vergelijken met de POWER ON-knop, die bij ons vakkundig werd ingebouwd waardoor u niet per ongeluk het product kunt afzetten). Wanneer dit geluid een zodanig volume heeft, dat u, zelfs indien men het product even in de andere kamer zet voor een eerste check-up mét deur dicht, elkaar niet meer kunt verstaan in de aangrenzende ruimte, betekent dit dat het volume in de fabriek niet goed werd afgesteld.
    Tot onze spijt moeten wij u zeggen dat de volumeknop helaas niet werd ingebouwd in ons product om eventuele misbruiken van klanten te voorkomen.
    U kunt wel, wanneer u denkt gek te worden van ellende, steeds de geluidsdemper voorzien van verschillende smaken (cocktailsaus, slagroom, mayonaise, enz…). Dit unieke procédé schijnt bij dit prototype zeer goed te werken vanaf de derde levensweek.

    In de eerste fase is het onderhoud vrij makkelijk: met regelmatige tussenpozen dient u de binnenmechaniek door te smeren. Wij raden u aan, voor een lang plezier aan ons product, om onze speciaal ontwikkelde flessen M. Oederme.LK te hanteren. Mocht u na zes weken willen omschakelen naar de poedervormversie, dan kunt u vele problemen tegen komen. Ons gespecialiseerd team Binnenonderhoud adviseert om in dié gevallen de opvolgingen van kinderproductkenners in de wind te slaan en over te schakelen naar V. Olleme.LK en deze eventueel aan te dikken met zachte brokstukjes brood, gemengd met suiker.
    U zult merken dat u ineens een zeer aandachtig en aangenaam product zult hebben.

    Uw product zal heel snel onderdelen verliezen.
    Het is dan ook van uiterst belang dat u geregeld alles van wisselstukken voorziet en deze regelmatig vervangt.

    16-08-2008, 19:41 geschreven door scrapalicious


    15-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New Year's Eve on its way
    Okay, within a few weeks (to be exactly: two weeks) I am celebrating my own New Year's Eve...
    Since I was a child I always counted in schoolyears.  Being a teacher hasn't changed this way of measuring time.
    And... a new year means... a new agenda.
    I kept it simple and flat, as this little fellow will be not used in the most gentlest way.
    Luckily, my beloved Tim Holtz must have thought about people like me, so I tore off the hardcover of a purchased cheap agenda and glued and stitched some grungeboardcover onto it.  The inside is a patterned paper from Dreamstreet, that was originally black and greyblue.  It didn't match the spicedmarmalade and brushedcorduroycolors on my cover, so I just inked the whole inside with the same inks.
    On the back of my little fellow I stamped the word today.
    Is this the start of a new creative stream I am in?
    Let's hope so...
    ______________________________________________________________________________________
    ok, binnen enkele weken (twee om precies te zijn) vier ik Oudejaarsavond.
    Van kleinsaf aan rekende ik de tijd in schooljaren.  Leerkracht zijn heeft niks veranderd aan mijn manier van tijd meten.
    en... een nieuw jaar betekent ook... een nieuwe agenda.
    Ik hield het eenvoudig en plat, omdat dit kleine maatje vaak niet op de meest zachtaardige manier door mij wordt behandeld.
    Gelukkig moet mijn alleraardigste Tim Holtz gedacht hebben aan mensen zoals ik, dus scheurde ik de kaft van een goedkoop gekocht agendaatje eraf en kleefde en naaide er een grungeboardcover aan.  De binnenkant is bekleed met Dreamstreetpapier dat oorspronkelijk zwart en blauwgrijs was.  natuurlijk paste dit niet bij de spicedmarmalade en brushedcorduroy-mix van mijn voorkant, dus inkte ik de hele mikmak in dezelfde tinten.
    Op de rug stempelde ik het woord today.
    Is dit de start van een nieuwe creatieve stroom waarin ik verzeild ben geraakt?
    Ik hoop het zo van harte...




    15-08-2008, 16:45 geschreven door scrapalicious


    13-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.letting go
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I am trying to allow a new feeling into my life.
    It is not as easy as I thought it would be.
    It's giving up some proud and it's a way of experiencing life from a total other point of view.
    Who could have thought that it would be so hard to accept and allow others to take your innerself in account?
    Who could have thought that letting this happen would give me such a feeling of relief?
    Now I realize the amount of stress and anxiety I must have lived in for the past 32 years....
    I have a long, long way to go and I've taken my first babystep: allowing a Bonsaï to enter my cage and letting him take away some weight off my shoulders......

    Thanks B.
    _____________________________
    Ik probeer een nieuw gevoel in mijn leven toe te laten.
    Het is niet zo eenvoudig als ik had gehoopt.
    Het is vooral een soort van opgeven van een stukje trots en een andere manier van het leven beleven vanuit een totaal andere invalshoek.
    Wie had kunnen denken dat het zo moeilijk zou zijn om anderen in jezelf toe te laten rekening met je te houden?
    Wie had kunnen denken dat dit laten gebeuren me zo'n gevoel van opluchting zou geven?
    Pas nu besef ik de hoeveelheid angst en stress die ik met me heb meegedragen voor de laatste 32 jaar...
    Ik heb nog een hele lange weg te gaan en ik heb mijn eerste kleine stapje genomen: ik liet een Bonsaï binnen in mijn kooi en liet hem toe wat gewicht van mijn schouders voor even af te halen...

    Dank je, B.

    13-08-2008, 21:56 geschreven door scrapalicious


    Blog als favoriet !

    Mijn NIEUW ADRES
  • le fin d'un siècle


  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    domeinen
    www.bloggen.be/domeine

    Archief per dag
  • 17-05-2009
  • 03-03-2009
  • 23-02-2009
  • 01-01-2009
  • 28-12-2008
  • 23-12-2008
  • 07-12-2008
  • 03-12-2008
  • 30-11-2008
  • 16-11-2008
  • 15-11-2008
  • 11-11-2008
  • 02-11-2008
  • 01-11-2008
  • 27-10-2008
  • 25-10-2008
  • 15-10-2008
  • 12-10-2008
  • 05-10-2008
  • 01-10-2008
  • 22-09-2008
  • 21-09-2008
  • 20-09-2008
  • 14-09-2008
  • 13-09-2008
  • 08-09-2008
  • 07-09-2008
  • 31-08-2008
  • 25-08-2008
  • 24-08-2008
  • 22-08-2008
  • 21-08-2008
  • 20-08-2008
  • 18-08-2008
  • 16-08-2008
  • 15-08-2008
  • 13-08-2008
  • 09-08-2008
  • 08-08-2008
  • 20-07-2008
  • 18-07-2008
  • 16-07-2008
  • 15-07-2008
  • 13-07-2008
  • 12-07-2008
  • 11-07-2008
  • 10-07-2008
  • 07-07-2008
  • 01-07-2008
  • 29-06-2008
  • 28-06-2008
  • 25-06-2008
  • 24-06-2008
  • 22-06-2008
  • 21-06-2008
  • 20-06-2008
  • 19-06-2008
  • 17-06-2008
  • 16-06-2008
  • 15-06-2008
  • 11-06-2008
  • 08-06-2008
  • 03-06-2008
  • 02-06-2008
  • 29-05-2008
  • 27-05-2008
  • 25-05-2008
  • 08-05-2008
  • 01-05-2008
  • 25-04-2008
  • 23-04-2008
  • 22-04-2008
  • 18-04-2008
  • 17-04-2008
  • 16-04-2008
  • 05-04-2008
  • 26-03-2008
  • 24-03-2008
  • 21-03-2008
  • 20-03-2008
  • 18-03-2008
  • 16-03-2008
  • 11-03-2008
  • 09-03-2008
  • 05-03-2008
  • 04-03-2008
  • 03-03-2008
  • 29-02-2008
  • 24-02-2008
  • 06-02-2008
  • 05-02-2008
  • 29-01-2008
  • 28-01-2008
  • 26-01-2008
  • 24-01-2008
  • 21-01-2008
  • 14-01-2008
  • 13-01-2008
  • 02-01-2008
  • 31-12-2007
  • 29-12-2007
  • 26-12-2007
  • 21-12-2007
  • 16-12-2007
  • 10-12-2007
  • 09-12-2007
  • 08-12-2007
  • 03-12-2007
  • 28-11-2007
  • 27-11-2007
  • 19-11-2007
  • 13-11-2007
  • 11-11-2007
  • 10-11-2007
  • 08-11-2007
  • 07-11-2007
  • 05-11-2007
  • 04-11-2007
  • 03-11-2007
  • 01-11-2007
  • 31-10-2007
  • 30-10-2007
  • 26-10-2007
  • 22-10-2007
  • 07-10-2007
  • 15-09-2007
  • 09-09-2007
  • 01-09-2007
  • 19-08-2007
  • 02-08-2007
  • 23-07-2007
  • 05-07-2007
  • 10-06-2007
  • 20-05-2007
  • 17-05-2007
  • 11-02-2007
  • 07-02-2007
  • 04-02-2007
  • 26-01-2007
  • 25-01-2007

    Zoeken met Google





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs