Scrapalicious scrapbooking
Over mijzelf
Ik ben Scrapalicious
Ik ben een vrouw en woon in Stekene (Belgium) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 24/05/1976 en ben nu dus 47 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: scrapbooking, literatuur, poëzie.

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • Altijd zoekende!
  • hoi,zonnige dinsdaggroeten
  • goede avond
  • je bent een topper!
  • Hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    clumsy is a state of art!
    Not the most professional creative woman on this planet, but definitely one who is discovering creativity with the enthusiasm of a toddler! Misschien niet de meest professionele creatieve vrouw op deze aardkloot, maar wél iemand die haar eigen creativiteit ontdekt met het enthousiasme van een kleuter!
    23-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brocante
    battling some serious demons, finding a new rhythm and joy in my work, loosing track of time and letting me flow in the big jobs in our house....
    it's been a while and we thought I would never get creative again, as my love for scrapping had totally been gone, leaving painfull scars.
    But today, in my new, my own, temporarily organised office, my practical thinking got a creative twist.
    I always jot down notes in a little book, but I always use my stuff in extremis, so my book never survives a whole schoolyear.
    Being tired of tearing out pages, glueing the back together, I decided to make myself a little book of rings.
    As grungepaper is still not available over here (it's definitely coming, I got assured, but right now, my purse is so exhausted, I can't afford new stuff), I decided to handsew four plain basic grungeboards together, throw some paints and masks and stamping on it, experimenting with the brasscopper cracklepaint in combination with some alcoholinks.  Tried my alcoholinks on the bright white rubon-alphabets with succes! and 'aged' my Basic Greypaper till I got that 'oldfashioned, ugly yet love-it wallpaper'-look.  My dear husband got all rude with an old ringbook, smashed out the rings and clang them into my handmade cover :)
    I still see some faults, but I don't care: I finally got an afternoon full of joy, relax time and result.
    Never thought it could be possible.
    I am ready to tackle some more schooljobs now!!!!
    ________________________________________________________________________
    vechtend tegen serieuze demonen, een nieuw ritme en plezier in mijn werk gevonden, de tijd uit het oog verliezen en mezelf laten drijven in de verbouwingen in ons huis.... het is een hele tijd geleden en we dachten dat het me nooit meer zou lukken, om nog in een creatieve bui te geraken.  Want mijn passie voor scrappen was helemaal weg, pijnlijke littekens en wonden achterlatend.
    maar vandaag, in mijn eigen, nieuwe, tijdelijk ingerichte bureau, kreeg mijn praktisch, nuchter denken een creatief draaitje.
    Ik schrijf altijd vanalles in een schrift, maar zoals ik nogal intensief tekeerga met mijn gerief, lukt het mijn schriftje nooit om een heel schooljaar uit te zitten.  Ik was het beu om steeds pagina's uit te scheuren, de kaft met plakband samen te houden en dus besloot ik mezelf een eigen ringmapje te maken.
    Omdat het grungepapier nog niet te vinden is hier (en omdat mijn portemonnee behoorlijk uitgeteld ligt na te hijgen van alle zware rekeningen), besloot ik om met de hand vier grungeboardlapjes aan elkaar te naaien, er wat verf op te smossen, wat met masks en stempels erop te spelen, te experimenten met mijn nieuwe cracklepaint metallics in combinatie met alcoholinkt.  Ik probeerde ook met een oorstokje en alcoholinkt de spierwitte letters van mijn rubonalfabet een ouder tintje mee te geven.. met succes!  Het Basic Grey papier was te clean en ik ging helemaal voor de 'ouderwetse, vreselijke maar oh zo koddige-behangpapier' look met behulp van mijn distressinktjes (spiced marmalade, peeled paint, vintage photo, brushed corduroy, antique linen en walnut stain).
    Mijn lieve echtgenoot ging als een echte barbaar een oude ringmap te lijf, ontrukte de ringen ervan en mepte die in mijn eigen ringmapje.
    Ik zie nog steeds de foutjes, maar dat is ok: ik kreeg een namiddag vol relaxmomentjes en ontspanning ervoor.
    Nooit gedacht dat het me nog zou lukken, eerlijk gezegd.
    Ik ben nu meer dan ooit klaar om mijn schoolwerk nog beter te maken!!!






    23-02-2009, 21:42 geschreven door scrapalicious


    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.life's a hard lesson
    Klik op de afbeelding om de link te volgen It's hard to keep thinking positive about oneself if all signs go out the same direction.
    It's so difficult to stand up in this World that's so hostile to the principles and way of life, handling, thinking and feeling the way I do.
    Maybe I just have to say goodbye.
    but to what?
    _______________________________________________________________
    het is zo moeilijk om positief te blijven denken wanneer alle tekens in een andere richting wijzen.
    het is zo verdomd moeilijk om stand te blijven houden in deze Wereld die zo vijandig lijkt te staan tegenover de principes en manier van leven, handelen, denken en voelen zoals ik doe.
    misschien moet ik gewoon maar afscheid nemen.
    maar waarvan?

    01-01-2009, 22:47 geschreven door scrapalicious


    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sign o' the times
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I forced myself to clean up my creative clutter, that has grown its own vegetablegarden on my desk.
    Some things I picked up to tuck away hurt me a bit and made me doubt if I had made the right decision?
    But sometimes in life, there is no way back...
    As my hubby decided to get trendy and own a mobile phone, I got his new one (his was too small for his thick fingers).  Unfortunately, there was no protection for the screen included, so I had to make my own.
    I made it with (of course!) grungeboard, sew some thread in my own fingers, dabbed my face with acrylic paints and tried to camouflage my mistakes and clumsiness with some painted felt fusion.
    It's drying now and I hope it'll fit my purse!
    _________________________________________
    Ik heb mezelf vandaag gedwongen om de creatieve rommel, die een eigen moestuintje aan het kweken was op mijn bureau, aan te vallen.
    Sommige zaken die ik vond, kwetsten me een beetje en lieten me twijfelen of ik wel goed had gedaan met mijn beslissing?
    Maar soms is er geen weg meer terug in het leven.
    Aangezien mijn lieve man besloten heeft om eindelijk hip te doen en ook een GSM te bezitten, kreeg ik zijn nieuwe (mijn toetsen zijn beter voor zijn grote vingers).  Helaas is er geen klepje of beschermhoesje bij.
    Ik heb er dan maar zelf eentje ineengeflanst met (natuurlijk!) grungeboard, ik naaide wat draad in mijn eigen vingers, maquilleerde mezelf met acrylverfjes en probeerde de hele rotzooi wat te camoufleren met geverfde felt fushion.
    het is nu allemaal aan het drogen en ik hoop nu maar dat het in mijn handtas zal passen!

    28-12-2008, 19:29 geschreven door scrapalicious


    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wishing
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wishing everybody a better year than this year with lots of inner peace, people that appreciate you and your efforts for them and show their appreciation by a sincere 'thank you', lots of creative time, clearness in your inner life...
    Finally I managed to make my christmascard for this year: I'll print it lots of time, saving me amounts of time...
    I cannot say I have enjoyed creating it, being more than a month ago that I was creative, it caused a lot of pain actually.
    I hope to have a good 2009, but this week's a bit sad and lonely: my Inner Bonsaï leaving tonight for warmer regions.
    ______________________________________________________________________________________

    Ik wens iedereen een beter jaar dan dit jaar toe met heel veel innerlijke rust, met mensen die jou en je moeite waarderen en dit kunnen tonen door een oprechte 'merci', met heel veel creatieve momenten en duidelijkheid in je innerlijk...
    het is me eindelijk gelukt mijn kerstkaart voor dit jaar te maken: ik print het verschillende keren af, wat me een hoop tijd bespaart...
    Ik kan niet echt zeggen dat ik van het knutselen genoten heb.  Het was meer dan een maand geleden dat ik nog eens creatief was geweest en het deed verdomd veel pijn, eerlijk gezegd.
    Ik hoop dat ik een goed 2009 zal hebben, maar deze week verloopt wat in mineur en in wat meer eenzaamheid: mijn Bonsaï vertrekt vanavond naar warmere oorden.

    23-12-2008, 23:02 geschreven door scrapalicious


    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLEAR OUT!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I really feel the urge of having so much things cleared out in my life: both inner, as my outer life.  I have decided to jump off the train of 'Appearances' and if that means that I will have to make my own railway myself, then it is so...
    I have let my life ruled by too many people, giving them opportunities and chances to hurt me again and again, being left alone, wounded, bleeding...
    I know this sounds hard and cruel, but I have only experienced life as this.  I have met a lot of people trying to convince me that life has another side, a softer and warmer one. Some of them gave me glance of it, then shutting the door to perception and leaving me with a yearning and an inner war of doubts... One is never aware of his own misery or poorness, 'till someone has showed him what the other side of life is..
    I will never have a balanced life, maybe I will never find inner peace with myself and the way I experience Life and the Outer World, I will never know who I am exactly, I will never belong to a group of people, thinking, feeling, acting the same as I do.
    It's a pretty hard lesson to get and I feel terribly dissapointed in some people, but maybe I feel a lot of anger at myself, for being blind for Reality.
    The decisions I am making in this stage of my life are tough, but well-thougt and not as impulsive as I am in creativity.  I feel an inner loneliness and now I am trying to accept this feeling, trying not to let it take control over my thinking, acting...
    I think I am slowly molding, welding my custom-made harness: look at me, world, this is how you have created me. I am not blaming you, I just want YOU, world, to show MY reality.
    __________________________________________________________
    Ik voel echt die drang om klaarheid en duidelijkheid te krijgen in zoveel dingen in mijn innerlijk en uiterlijk leven.  Ik heb besloten om van de 'Schijnheiligheid'trein te springen en als dit betekent dat ik van nu af aan mijn eigen spoorweg moet maken, dan zij het maar zo..
    Ik heb mijn leven al lang genoeg laten regeren door teveel mensen, die de kans kregen mij steeds opnieuw te kwetsen en mij gewond en bloedend achter te laten.  Ik besef dat dit hard en koud klinkt, maar zo heb ik het leven ook nog maar ervaren.  Ik heb veel mensen ontmoet die me probeerden ervan te overtuigen dat het leven ook nog een andere, zachtere, warmere kant heeft.  Sommigen gunden me een glimp hiervan en knalden dan de deur van perceptie dicht, mij achterlatend met een onbestemd verlangen en een innerlijke oorlog vol twijfels... Niemand is zich van zijn eigen miserie of armoede bewust, tot iemand anders hem de andere zijde van de medaille heeft laten zien.
    Ik zal nooit een stabiel leven hebben, misschien vind ik wel nooit innerlijke vrede met mezelf en de manier waarop ik het leven en de Buitenwereld ervaar, ik zal nooit weten wie ik nu écht ben, noch zal ik ooit horen bij een groep die net hetzelfde denkt, voelt of handelt als ik.
    Het is een serieus harde les die ik krijg in het leven en ik voel me ontzettend ontgoocheld in sommige mensen, maar misschien voel ik ook wel nog het meest vanal woede tegenover mezelf, woede omdat ik zo blind was.  De beslissingen die ik neem in dit deel van mijn leven zijn hard, maar weloverwogen en niet zo impulsief als ik ben in mijn creativiteit.  Ik voel een innerlijke eenzaamheid en nu probeer ik dit te aanvaarden, probeer ik deze eenzaamheid niet de controle te geven over mijn denken en doen en laten.
    Ik kneed en las mijn eigen harnas: kijk naar me, wereld, zo heb jij mij gemaakt.  Ik beschuldig je niet.  Ik wil JOU, wereld, enkel MIJN realiteit tonen.

    07-12-2008, 13:07 geschreven door scrapalicious


    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.it's a hard world
    Klik op de afbeelding om de link te volgen It's so hard to change your way of thinking, of perception, when all things point at the other direction.
    I was so hoping I was to blame, I was the one who thought wrong.
    I was so yearning for a little, subtle signal that I was appreciated for the efforts and extra time above all my other occupations to move on forward.
    I was so hoping for honesty and openness and not for silence in all its ways.
    Reading words that were as polished as the shoes of an Italian gentleman, that were just the minimum base of required politeness, has hurt me more than I wanted.
    I thought I was strong enough, I thought I could handle this, that I couldn't be hurt anymore.
    I was soo wrong.
    I am so mad at myself that I stepped into the same trap, I had promised myself never to step into...
    It's hard to keep up appearances for me, that Coldness wraps my heart in a desperate try to protect myself for getting more hurt.
    ________________________________________
    het is zo moeilijk om je manier van denken, van perceptie te veranderen wanneer alle zaken de andere richting aanwijzen.
    Ik hoopte zo dat het aan mij lag, dat ik degene was die verkeerd dacht.
    ik verlangde zo erg naar een klein, subtiel gebaar/signaal dat de extra moeite en energie gewaardeerd werden om vooruit te gaan.
    ik hoopte zo op echte eerlijkheid en openheid en niet voor die oorverdovende stilte op velerlei manieren.
    En dan woorden te moeten lezen die al even opgeblonken waren als de schoenen van een Italiaan, die net het minimum van aanbevolen beleefdheid bereikten, heeft me meer gekwetst dan ik wenste.
    Ik dacht dat ik er sterk genoeg voor was, dat ik dit aan zou kunnen, dat het me niet meer zou kunnen raken na alles.
    Wat was ik toch zo verkeerd.
    Ik ben zo boos op mezelf, dat ik in dezelfde val blijk te hebben getrapt,diezelfde val waarvan ik gezworen had er nooit meer in te trappen...
    Het is zo moeilijk om de schijn hoog te houden, wanneer Kilte je hart omarmt in een wanhopige poging jezelf te beschermen tegen nog meer innerlijke kwetsuren.

    03-12-2008, 20:41 geschreven door scrapalicious


    30-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.feeling dreadfull
    and speechless.  I don't know how long the silence will last within me.  Sadness and disapointment rule my heart and mind.  I fear for the future.  I fear for people.
    _________________________________________________
    ik voel me vreselijk en sprakeloos.  ik weet niet hoelang de stilte in mij zal duren.  Verdriet en teleurstelling regeren mijn gevoel en denken.  ik ben bang voor de toekomst.  ik ben bang voor mensen.

    30-11-2008, 20:34 geschreven door scrapalicious


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.a matter of.....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Do I still matter?  I mean, everyone can be replaced and I can only hope I could be replaced by someone who's better than I am in many ways.
    Soon it's time to wish people good things.  I don't know if I will be able to do that.  Right now, I only wish people DON'T have this or that..
    Being in the midst of a severe inner battle and still not knowing to whom or what I have to say goodbye or hello, I can't get into a creative mood.
    Thinking can be such a limitation: as it sets asleep a whole bunch of energy and activities.
    Do I have to say goodbye to the Silence that is expanding around me?  Is Outer Silence a prison I want to break out?
    But if I do break out, won't the new people or the loneliness that I will thén choose, create, by time, a new Outer Silence?
    I am sorry that I can't be positive right now, but not much positive feedback has been given to me lately, I have got a lot the message: you don't matter, we're not interested in you lately (not by everyone) and that has started a thinking mechanism......
    I am not angry, maybe a bit bitter, but most of all I am angry at myself for fooling myself...
    I have my shelter and I stay close, nearby the warm and safe shadow of a Bonsaï.  I can only hope the Bonsaï won't be timbered down or grow away from me.......
    ___________________________________________________________________________________________________________
    Beteken ik nog iets?  ik bedoel, iedereen is vervangbaar en ik kan enkel hopen dat ik vervangen word door iemand die beter is dan ik ben op veel vlakken.  De tijd is er bijna om mensen allerlei goede dingen toe te wensen.  Ik weet niet of ik dit kan.  Want op dit eigenste ogenblik, kan ik mensen enkel dingen NIET toewensen...
    Temidden een ernstig, innerlijke oorlog en nog steeds niet wetende van wie of wat ik afscheid moet nemen of welkom heten, lukt het me niet om creatief te zijn.
    Piekeren kan je handelen zo beperken: het verlamt je energie en activiteiten.
    Moet ik komaf maken met de Stilte die zich als een vieze, rotte plek rond me uitbreidt? Is de Buitenwereldstilte een gevangenis waaruit ik wil breken?  Maar als ik eraan ontsnap, zullen nieuwe personen of de eenzaamheid die ik zal kiezen, mettertijd niet en nieuwe buitenwereldse stilte creëren?
    Het spijt me dat ik zo moeilijk positief kan denken, maar heel veel positieve feedback heb ik de laatste tijd niet echt door anderen gekregen.  Eerder de boodschap: je betekent niets, we zijn niet in je geïnteresseerd, noch in de moeite die je voor ons doet (niet door iedereen, maar wel door mensen die veel voor me betekenden) en dat heeft een ander denkmechanisme in gang gebracht...
    Ik ben niet boos, misschien wat verbitterd, maar vooral ben ik boos op mezelf dat ik steeds weer in diezelfde val trap...
    Ik heb een schuilplaats en ik blijf dicht, heel dicht bij de warme veilige schaduw van een Bonsaï.  Ik kan enkel hopen dat Hij niet zo snel wordt omgehakt of van me weggroeit...

    30-11-2008, 13:08 geschreven door scrapalicious


    16-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loud and clear
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Clear... I think that will be my 'word' for 2009: I want some things loud and clear, some inner conflicts less cloudy and I want some  things cleared out for my little girl too..
    There have been too many clouds in my life the past few years and maybe it's time to get a more blue-ish sky and have some more warmth and sunshine in me.  I know it will be a painfull and very confrontating process, with lots of goodbyes, but hopefully also some new hello's to good intentions that are not pretendings...
    I thought that this year would be a more balanced and more positive year, but maybe I was a bit too excited?
    It's been waiting almost a year to be touched, to get a destination, but yesterday, my very first clear album got out of its shelve and after long considering I began (a bit anxiously as this is both a creative and personal inner challenge) altering it.  I want it to be a 'clearing things out'-kindathing for my daughter, something she'll receive after my death (I know, it's a bit creepy to think about that already at age 32)... but the messages in the album will be so personal and at her age right now, she's not ready at all to understand the words or impact of some of the issues in it.
    This is my very first attempt....
    _______________________________________________
    Klaarheid... ik denk dat dit mijn woordje voor 2009 wordt: ik wil duidelijkheid over sommige zaken, ik wil enkele innerlijke conflicten uitgeklaard en ook verduidelijking over mijn meisje...
    De laatste jaren was het nogal zwaarbewolkt in mijn leven en misschien is het nu wel tijd om een iets blauwere lucht te krijgen en wat meer warmte en zon in me te halen.  Ik besef dat het een zeer pijnlijk en ook zeer confronterend proces zal worden, met heel veel adieu's maar hopelijk ook een paar nieuwe hallo's voor goede inborst die niet schijnheilig zijn...
    Ik had gehoopt dat dit jaar wat meer in evenwicht zou zijn en wat positiever zou zijn, maar misschien was ik wel iets te ongeduldig?
    Het wachtte nu al bijna een jaar om aangeraakt te worden, om een doel te krijgen en gisteren was het dan zover: mijn allereerste clearalbum ging van de plank en na lang nadenken (een beetje angstig want het is zowel een creatieve als innerlijke uitdaging) begon ik het alteren ervan.  Ik wil dat het een soort van 'duidelijkheid'-ding wordt voor mijn meisje, iets wat ze na mijn dood krijgt (ik weet dat dit wat griezelig klinkt).. maar de boodschappen in het boekje zullen zo persoonlijk zijn en op haar leeftijd is ze nu niet in staat die te vatten of te begrijpen.
    Dit is mijn eerste, aarzelende poging...

    16-11-2008, 15:20 geschreven door scrapalicious


    15-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.footsteps
    Klik op de afbeelding om de link te volgen I see you following dad's footsteps.  You try to walk as even big steps as your daddy: it's hard, your little feet don't fit the big size of dad's shoeprints yet, nor do they have the same walking distance as dad.
    This picture reminds me of my own childhood, but I never seemed to have managed to even get into the same walking rythm as my parents.
    I think my path was not even beside them, but going on another direction.
    this direction leads to inner loneliness and is sometimes hard to bear in life.
    I so wish, my little girl, your path won't be as far away from ours as mine has been in my childhood.
    I know my innerlife right now is one big mess and I know I have people around me who care about me, who want to help me...
    I can only hope, that, when your path doesn't go the same direction as others, maybe someones path is not so far away as yours and that you notice, feel each other at moments when you get it hard in life and that this can help you to bear life, to accept yourself as you are.
    I so wish you are not like me.
    ___________________________________________________________________________
    Ik zie je in papa's voetsporen lopen.  Je probeert even grote stappen te nemen als papa: het gaat je niet goed af, je kleine voetjes passen nog lang niet in de grootte van papa's voetafdrukken, noch kunnen ze de grote passen aan.
    Deze foto doet me denken aan mijn eigen kinder- en jeugdtijd, maar ik ben er nooit in geslaagd om in hetzelfde loopritme te gaan van mijn ouders.
    Ik denk dat mijn pad niet eens naast het hunne lag, maar een heel andere kant opging.
    Die richting leidde naar innerlijke eenzaamheid en is soms ondraaglijk om te leven.
    Ik wens zo hard, mijn kleine meis, dat jouw levenswandel niet zo ver weg zijn van de onze als het was bij mij in mijn jeugd.
    Ik weet dat mijn innerlijke ik momenteel een puinhoop is en ik weet dat ik omringd ben door mensen die bezorgd om me zijn, die me willen helpen..
    Ik kan enkel hopen dat, wanneer je pad niet dezelfde richting uitgaat als dat van de anderen, er misschien iemands pad niet ver van het jouwe loopt en dat je af en toe de andere opmerkt, elkaar voelt op momenten dat het je niet goed gaat in het leven en dat dit je leven wat draaglijker kan maken, dat het je helpt jezelf te aanvaarden zoals je bent.
    Ik wens zo erg dat je niet bent zoals ik...

    15-11-2008, 16:56 geschreven door scrapalicious


    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.D-day
    This weekend was a brandnew experience for me: two days long distressing, playing with basic techniques and chatting with wonderfull people!
    I had a blast with Pruts and the other women and I still enjoy the wow-moments when some of them discovered the intense beauty of some colourmixes that seemed to be just what they had in mind, but never thought of combining..  It really warmed my heart to see people bloom (whether they were already 'experts' or 'beginners'!) during the workshop and I know this sounds very sentimental, but it's true.
    It was fun noticing everyone seemed to be able to fit their style somehow in the techniques, experimenting with their beloved colours.  No have to's, only want to's...
    I loved the way they developed their skills and seeing them grow in their techniques.  Monday felt kinda strange to me: it was a growing emptiness and I already missed those wonderfull people around me, inspiring me... but I have this darling husband who suggested a day shopping in Antwerp and where I got the most beautiful surprise I could have ever imagined: he bought me a fountainpen: I choose a delicious delicate mat black Watermann with chrome finish (type Expert or was it Expertise?) that has no womanly look at all, but the pen just felt right in my hand and it was love at first sight.
    So excited now to use her everyday...
    _____________________________________________________
    Dit weekend beleefde ik iets totaal nieuws: twee dagen lang distressen, spelen met de basistechnieken en praten met fantastische mensen!  Ik had zo'n leuke tijd met Pruts en de andere vrouwen en ik geniet nog altijd na van de wow-momenten wanneer sommigen de intense schoonheid ontdekten van kleurmengen dat net datgene opleverde wat ze zo graag wilden, maar nooit zouden hebben durven combineren...  Ik werd een beetje week bij het zien groeien en glunderen van sommigen (of ze nu doorwinterde of leken waren!) tijdens de workshop en ik weet dat dit nogal klef klinkt, maar het IS wel zo..  Leuk ook om te zien dat iedereen toch wel een beetje zijn eigen stijl kon laten passen in de technieken, spelend met hun favoriete kleuren.  Geen moetjes, alleen maar magjes en ikwilletjes..
    Ik hield zo erg van de manier waarop je sommigen echt zag evolueren en groeien in hun vaardigheden en technieken, hoe ze talenten in zich ontdekten die ze nooit hadden vermoed.
    Maandag had ik een kater: ik miste de mensen om me heen, die me zo inspireerden... maar ik heb zo'n allerliefste schat van een echtgenoot die voorstelde om een dagje te gaan shoppen in Antwerpen en waar ik zowat de mooiste verrassing kreeg die ik ook maar kon bedenken: ik mocht een vulpen kiezen en ik koos een heerlijke delicate zwartmatte Watermann met chroom finish, die absoluut niet vrouwelijk oogt, maar die zo goed in mijn hand aanvoelde en in mijn pengreep dat ik er op slag verliefd op werd.
    Zo vreselijk verlangend nu om haar elke dag te kunnen gebruiken.....








    11-11-2008, 13:58 geschreven door scrapalicious


    02-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.die Zeit
    Trying to get an overview in my hectic life, I decided to 'personalize' an instrument that should help me plan better.  All documents will go in this thing, categorized by the time (month) I need to work on them.  Don't ask me why I wanted the title in German.. I guess it just sounded right and I guess Bonsaï was in my mind..  Call it a little, subtile tribute to this person.  I tried stamping with cracklepaint and foamstamps and got this amazing texture I really love.  Tried making a kind of fresco-vague thing with a russian twist.  Unfortunately, by the time I took this picture, my crackle accents on the clear clock overlay still wasn't dry... the first two monthsdivider (sept. oct.) was made yesterday.  Today I made the divider for the next two months (nov. dec.), but stickles are also still drying...  I attempted to have finished this project by the end of this week, but I didn't succeed in that.
    ______________________________________________________________________________________________________

    In een poging om wat meer overzicht te krijgen in mijn hektische leven, besloot ik een manier te personaliseren die me zou moeten helpen om beter te plannen.  Alle documenten komen in deze kaft terecht, gesorteerd per periode (maand) waarin ik dit werk moet verrichten.  Vraag me niet waarom ik de titel persé Duits wou.  Het klonk gewoon goed en wellicht zal ook Bonsaï er voor iets tussen hebben gezeten hoor.  Wie weet is het wel een klein, subtiel eerbetoontje aan deze persoon?  Ik probeerde te stempelen met cracklepaint en foamstempels en kreeg deze wonderlijke, heerlijke textuur!  Ik probeerde ook wat fresco-achtigs met een russisch tintje.  Helaas was de crackle accents nog niet droog op mijn klokje toen ik de foto nam.  het eerste tabblad (sept.okt.) maakte ik gisteren al.  Vandaag maakte ik ook het tabblad voor de volgende twee maanden (nov.dec.) maar de stickles zijn nog aan het drogen...  Ik had dit projectje graag afgehad tegen het einde van deze vakantie, maar het is me helaas niet gelukt:(




    02-11-2008, 18:12 geschreven door scrapalicious


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.my kinda halloween
    As much as I want to be 'within the crowd', I never seem to succeed in my goal: blending into society.  I could have visited the graveyard of my dearest great grandmother and leave a flower as proof of my visit to the other members of the family.  It would be as worse as lying to me: I do not need one day in the year, to remember the fine moments with my beloved 'gone-aways'... I want them close to me, I want to visit them when I feel the need to see them, I talk at them and tell them what's on my mind, what I am feeling...  I sometimes cry, when this huge emotion that's called 'missing' suddenly gets me.  I think I've celebrated in some way my kinda halloween.  Although my day didn't want to start, I suddenly sat in my creative room and started altering some stuff I'd like to use at school.  It struck me, when I noticed I had written my great grandmothers year of birth...
    She never liked school, was some kind of a rebell and her life was nothing but simple.  She never lost her sense of humour and optimism.
    Meme, I miss you, I think I have 'blended' my own way today...
    _________________________________________________

    Hoe graag ik ook wil 'opgaan in de massa', het lijkt me nooit te lukken om geïntegreerd te geraken in de maatschappij.  Ik had mijn lieve overgrootmoeders graf kunnen bezocht hebben vandaag en een bloemetje als bewijs achtergelaten voor de familieleden.  Het zou even erg zijn als liegen voor mij: ik heb geen dag in het jaar nodig om aan het heengaan van mijn geliefden te denken...  Ik wil hen dicht bij mij, ik wil hen bezoeken wanneer ik daartoe de behoefte voel, ik wil met hen praten en vertellen wat me niet gaat, wat ik voel... soms huil ik, wanneer dat heftige gevoel van 'missen' me plots bij de keel grijpt.  Ik denk dat ik een soort van Allerzielen heb gevierd.  Hoewel mijn dag hoegenaamd niet gestart geraakte, zat ik plots aan mijn knutseltafel om enkele dingetjes te alteren voor school.  Ik schrok, toen ik merkte dat ik het geboortejaar van mijn overgrootmoeder had genoteerd erop..
    Ze ging nooit graag naar school, was een kleine rebelse vrouw en haar leven was verre van gemakkelijk of eenvoudig.  Ze heeft er nooit haar gevoel voor humor of optimisme bij verloren.
    Meme, ik mis je, ik denk dat ik 'massa' heb gespeeld vandaag...






    01-11-2008, 22:07 geschreven door scrapalicious


    27-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.distress yourself sneak peeks
    Yesterday, Pruts and I held a marathon to get everything ready for the weekend of 8 and 9 november.  Our very first workshop: distress yourself will then be released and we are pretty nervous!!
    A whole day long we did nothing but experimenting with colors and possible effects till late in the evening....
    It was very exhausting (being constantly concentrated), but also very rewarding and pretty relaxing: I love being with Pruts, as she is always so enthusiastic about things and as passionate about crafting as I am...  Her dear husband did a wonderful job 'babysitting' my little, bouncing ball of energy, called my daughter.... Thanks, Stefaan, for being so patient with my karate-obsessed, commanding little girl. I owe you a lot for that!
    Sneak peeks of my version of the workshop will be found on my blog tonight!!!!
    _________________________________________________________________________-----
    Gisteren hielden Pruts en ik een marathon om alles klaar te krijgen voor het weekend van 8 en 9 november.  Onze allereerste workshop wordt dan op het publiek losgelaten en we zijn er behoorlijk zenuwachtig om!!
    Een hele dag lang hebben we niks anders gedaan dan geëxperimenteerd met kleur en effecten tot laat in de avond...
    Het was behoorlijk vermoeiend (de hele tijd geconcentreerd bezig), maar ook heel erg belonend en toch wel wat ontspannend: ik ben graag bij Pruts, ze is altijd zo enthousiast over dingen en al even gepassioneerd creatief bezig als ik ben...  Haar lieve echtgenoot deed een fantastische babysit op mijn kleine, stuiterende balletje energie, genaamd Eurydieke... Dank je wel, Stefaan voor je eindeloze geduld met mijn karate-geobsedeerde, bevelende kleine meid.  Ik ben je heel wat schuldig hiervoor!!  Sneakpeeks van mijn versie van de workshop volgen vanavond op mijn blog!!

    27-10-2008, 12:45 geschreven door scrapalicious


    25-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enjoy the silence
    It's been a while, but things got pretty hectic around here and not quite feeling well, didn't help me getting creative..
    Today I decided it was time for ME, so I let the house be its own messy self and started with the handmade feelings-kit I had received from In2hobby.  I started with experimenting with my fine embossingpowder and the Sarah Kay-christmasstamp, but as I moved on in my process, I saw the whole Sarah Kay-stamp didn't suit the style I had gotten into...
    A member of the forum had made a wonderful lay-out that must have inspired me to make this un-christmassy, dark christmascard...
    I don't know what to think about it, to be honest.  It's so black, you know?
    Maybe I had last Christmas in my mind?

    Sorry for the bad quality, but it's already dark outside and I really wanted to take a picture of the card right now.  Promise you better pictures!!
    ________________________________________________________________________________________________

    Het is een tijdje geleden, maar het was hier behoorlijk druk en een onwel gevoel hielp nu ook niet echt om creatief bezig te zijn.  Vandaag besloot ik dat het een dag werd voor MEZELF, dus liet ik het huis gewoon zijn rommelige gangetje gaan en ging ik lekker aan de slag met de handmade feelings-kit die ik bij In2hobby kreeg.  Ik begon met het experimenteren met mijn nieuwe speelgoedje: de ultrafijne embossingpoeders en het Sarah-Kay-kerststempeltje, maar terwijl ik voortsmodderde, zag ik dat het hele Sarah-Kaygedoe niet paste bij de stijl waarin ik terecht was gekomen...
    Een forumlid had een hele mooie lay-out gemaakt en die moet me dus zijn bijgebleven en me hebben geïnspireerd tot dit niet-zo kerstachtig, donker kerstkaartje...
    Ik weet niet zo goed wat ervan te denken, om eerlijk te zijn.  Het is zo zwart, weet je?
    Misschien had ik de vorige Kerstmis nog in mijn gedachten?

    Sorry voor de slechte kwaliteit, maar het is al donker buiten en ik wou echt NU al een foto ervan hebben.  Maar ik beloof jullie er betere!!




    25-10-2008, 19:56 geschreven door scrapalicious


    15-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loosing track
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Trying to get my life back on trails, but my body has a lot of problems to adapt this new way of living...
    I am really cleaning out my creative closets: all the stuff that's collecting dust has to go!
    So I can fill up the empty spaces with stuff from my long, long wishlist...
    I think I will be throwing the two plastic cabins on wheels away too: I hate plastic stuff!! I much rather feel the warmth of natural materials like wood and metal...
    So, anyone interested to sponsor my wishlist, is gladly invited to make an offer for the whole lot of inks, maps, rubons, stickers and so on!!!
    the quicker it's gone, the sooner I can find my creative inspiration and courage back...
    Sunday afternoon I can show you some sneakpeeks of our distressworkshop on November 8th and 9th, as Pruts and I will be working on the examples and techniques!
    So check this blog out for them!!!

    ps: Got so hooked on this beautifull picture of one beautifull little girl, that I just had to use it!! Thanks Anja for allowing me to play with those little, tiny feet..
    __________________________________________________________________

    Ik probeer mijn leven weer wat op het spoor te krijgen, maar mijn lichaam heeft heel veel problemen met het zich aanpassen aan de nieuwe manier van leven...
    Ik ben dus echt wel rigoureus bezig met het uitmesten van mijn creakasten: alles wat ook maar stof vergaart, moet eruit!
    Dan kan ik de lege plekjes weer lekker vullen met dingetjes vanop mijn lange, lange wenslijst...
    Ik denk ook dat ik mijn twee plastic rolkastjes zal kunnen weggooien: ik haat plastiek gerief!  Ik voel veel liever de warmte van natuurlijke materialen zoals hout en metaal...
    Wie dus geïnteresseerd is om mijn wenslijstje te sponsoren, is met alle plezier welkom om een aanbod te doen voor de hele partij inktjes, ringmappen, rubons, stickers en andere!!
    hoe sneller het weg is, hoe rapper ik misschien mijn creatieve inspiratie en moed terugvind...
    Zondagnamiddag kan ik misschien enkele sneakpeeks van de distressworkshop van 8 en 9 november geven, want dan komt Pruts lekker met mij smossen!!
    Hou deze blog dan ook vooral GOED in de gaten!!

    ps: ik raakte zo verliefd op deze mooie foto van een klein, mooi meisje dat ik die gewoon moést bewerken!! Dank je, Anja, omdat ik met haar voetjes mocht spelen van je!

    15-10-2008, 20:30 geschreven door scrapalicious


    12-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.looking for a new home
    I really need to listen to my body :(
    Cleaning up all the mess in my creative space was an impossible job, so I tackled my stamps first.
    A lot of stamps have only been used once or twice and I don't like them anymore... I have my favourite stampingindustries and would like to invest in some more stamps of them, rather than having a bunch of stamps I never use!
    these guys are looking for a new home, maybe yours?
    I'd love to have the whole part gone in one time, but maybe that will be impossible.
    Any decent offer gets a chance!
    Sorting out my stickers and rubons will be for next time..
    _____________________________________________
    Ik moet echt wel naar mijn lichaam luisteren :(
    Alles opruimen in mijn creatieve plek, leek ietsje te hoog gegrepen, dus ben ik begonnen met mijn stempels.
    Een heleboel zijn slechts 1 of 2 keer gebruikt en ik vind ze niet meer mooi eigenlijk...  ik heb mijn favoriete merken gekregen en ik zou liever investeren in wat meer stempels van mijn favorieten, dan een gigantische collectie stempels te hebben die ik nooit gebruik!
    deze stempeltjes zijn op zoek naar een nieuwe thuis, misschien wel het jouwe?
    het liefste heb ik natuurlijk dat de hele partij ineens weggaat, maar dat is natuurlijk een gedroomde oplossing.
    Elk aanvaardbaar aanbod krijgt een kans!
    Mijn stickers en rubons uitsorteren zal voor een volgende keer zijn...















    12-10-2008, 18:29 geschreven door scrapalicious


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.energy level low
    Klik op de afbeelding om de link te volgen my energy level is very low lately, but I really want to tackle the pile of creative products I haven't been using in years.  Since I am hooked on other products and styles, the stuff I had bought in my rookie-years are only collecting dust and space...
    I want to start fresh and clean, hoping this will increase my energy level and sense for life, to be honest...
    Will you be thinking of me today, while I sort things out?
    But I still don't know what to do with the amount of stuff I won't be using anymore.....
    ________________________________________________________________
    mijn energiepeil is heel erg laag de laatste tijd, maar ik wil vandaag echt wel die puinhoop van creatief materiaal dat ik al jaren niet meer gebruik, te lijf gaan.  Sedert ik mijn hart verloor aan andere producten en stijlen, heeft het spul dat ik in mijn groene jaren kocht, enkel nog maar plaats en stof verzameld...
    Ik wil opnieuw beginnen en met een schone lei, in de hoop dat dit mijn energiepeil wat naar omhoog kan doen krikken en dat dit mijn levenslust weer wat aanwakkert, om eerlijk te zijn...
    Denk je aan me, wanneer ik vandaag probeer alles uit te sorteren?
    Maar ik heb wel nog geen flauw idee van wat ik met mijn overschot zal doen...

    12-10-2008, 10:23 geschreven door scrapalicious


    05-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.a personal note
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Si vous l'avez un jour connu
    Si, vous l'avez juste aperçu
    Si vous savez où il est à présent

    Entrez sans frapper chez moi
    Vous êtes d'avance un ami
    Entrez sans frapper chez moi
    Si vous venez me parler de lui

    Si vous avez un jour aimé
    Si vous n'avez pu vivre après
    En murmurant le prénom de l'absent
    Entrez sans frapper chez moi
    Vous êtes d'avance un ami
    Entrez sans frapper chez moi
    Nous chercherons ensemble l'oubli

    Si vous avez le souvenir
    D'un amour qui su refleurir
    Si vous savez comment y parvenir
    Entrez sans frapper chez moi
    Vous êtes d'avance un ami
    Entrez sans frapper chez moi
    Et donnez-moi le secret de la vie

    Mais si votre coeur est si grand
    Qu'il peut chasser tous mes tourments
    Si vous venez me redonner l'amour
    Entrez sans frapper chez moi
    Vous êtes d'avance un ami
    Entrez sans frapper chez moi
    Je vous attends depuis
    Toujours, toujours, toujours

    (Dalida: Entrez sans frapper)

    this song came up to me spontaneously when I made this lay-out. Not feeling pretty well lately (but hey,what's new?). Luckily there are some precious people around me... I really really need them right now, as my need for contact seems to be absent. ps:as I really loved the packaging of my prima clear stamps from christina renee, I decided to re-use the package as a protection for my lay-out.. _______________________________________________
    dit liedje kwam spontaan in me op bij het maken van deze lay-out. Ik voel me niet zo goed de laatste tijd (maar ik vertel niks nieuws, wel?). Gelukkig word ik omringd door enkele heel dierbare mensen rondom me... ik heb ze ontzettend hard nodig momenteel, want ik voel dat ik mezelf weer helemaal wil afzonderen van eender welke vorm van contact dan ook. ps: omdat ik de verpakking van mijn prima clearstempels van christina renee zo mooi vond, besloot ik deze te hergebruiken als beschermhoesje voor mijn lay-out..

    05-10-2008, 13:18 geschreven door scrapalicious


    01-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.we had a blast!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We had a blast at hobbybeurs Mechelen! I really enjoyed seeing so many familiar faces and new faces and I sure went totally crazy, losing myself in my own silliness with Pruts and her husband.  I even fell in love with a little, brown hat!!! I bought it and now I'm dying to wear it!!!
    Don't you think the hat has a hig scrapalicious quotient?
    Having some difficult days right now, I hope to share with you all some pictures of my work very soon, but right now I really really have to think about myself and allow myself some inner-rest near my Bonsaï...
    ______________________________________________
    de hobbybeurs Mechelen was de max!  Ik heb echt genoten van het ontmoeten van zoveel gekende maar ook onbekende gezichten en ik ging helemaal uit mijn dak met gekdoenerij met Pruts en haar echtgenoot (die écht genoot!).  Ik werd zelfs stapelverliefd op een klein, bruin hoedje en ik kocht het gewoon!!! Nu zit ik zo uit te kijken om het eens te kunnen dragen!  Vinden jullie ook niet dat mijn hoedje een hoog scrapaliciousgehalte heeft?
    Momenteel gaat het wel wat minder met me.  Toch hoop ik snel weer wat werkjes met jullie te kunnen delen, maar nu moet ik heel even heel egoïstisch zijn en mezelf toelaten om innerlijk wat bij te komen in de nabijheid vanmijn Bonsaï...

    01-10-2008, 22:48 geschreven door scrapalicious


    Blog als favoriet !

    Mijn NIEUW ADRES
  • le fin d'un siècle


  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    7mijl_stappers
    www.bloggen.be/7mijl_s

    Archief per dag
  • 17-05-2009
  • 03-03-2009
  • 23-02-2009
  • 01-01-2009
  • 28-12-2008
  • 23-12-2008
  • 07-12-2008
  • 03-12-2008
  • 30-11-2008
  • 16-11-2008
  • 15-11-2008
  • 11-11-2008
  • 02-11-2008
  • 01-11-2008
  • 27-10-2008
  • 25-10-2008
  • 15-10-2008
  • 12-10-2008
  • 05-10-2008
  • 01-10-2008
  • 22-09-2008
  • 21-09-2008
  • 20-09-2008
  • 14-09-2008
  • 13-09-2008
  • 08-09-2008
  • 07-09-2008
  • 31-08-2008
  • 25-08-2008
  • 24-08-2008
  • 22-08-2008
  • 21-08-2008
  • 20-08-2008
  • 18-08-2008
  • 16-08-2008
  • 15-08-2008
  • 13-08-2008
  • 09-08-2008
  • 08-08-2008
  • 20-07-2008
  • 18-07-2008
  • 16-07-2008
  • 15-07-2008
  • 13-07-2008
  • 12-07-2008
  • 11-07-2008
  • 10-07-2008
  • 07-07-2008
  • 01-07-2008
  • 29-06-2008
  • 28-06-2008
  • 25-06-2008
  • 24-06-2008
  • 22-06-2008
  • 21-06-2008
  • 20-06-2008
  • 19-06-2008
  • 17-06-2008
  • 16-06-2008
  • 15-06-2008
  • 11-06-2008
  • 08-06-2008
  • 03-06-2008
  • 02-06-2008
  • 29-05-2008
  • 27-05-2008
  • 25-05-2008
  • 08-05-2008
  • 01-05-2008
  • 25-04-2008
  • 23-04-2008
  • 22-04-2008
  • 18-04-2008
  • 17-04-2008
  • 16-04-2008
  • 05-04-2008
  • 26-03-2008
  • 24-03-2008
  • 21-03-2008
  • 20-03-2008
  • 18-03-2008
  • 16-03-2008
  • 11-03-2008
  • 09-03-2008
  • 05-03-2008
  • 04-03-2008
  • 03-03-2008
  • 29-02-2008
  • 24-02-2008
  • 06-02-2008
  • 05-02-2008
  • 29-01-2008
  • 28-01-2008
  • 26-01-2008
  • 24-01-2008
  • 21-01-2008
  • 14-01-2008
  • 13-01-2008
  • 02-01-2008
  • 31-12-2007
  • 29-12-2007
  • 26-12-2007
  • 21-12-2007
  • 16-12-2007
  • 10-12-2007
  • 09-12-2007
  • 08-12-2007
  • 03-12-2007
  • 28-11-2007
  • 27-11-2007
  • 19-11-2007
  • 13-11-2007
  • 11-11-2007
  • 10-11-2007
  • 08-11-2007
  • 07-11-2007
  • 05-11-2007
  • 04-11-2007
  • 03-11-2007
  • 01-11-2007
  • 31-10-2007
  • 30-10-2007
  • 26-10-2007
  • 22-10-2007
  • 07-10-2007
  • 15-09-2007
  • 09-09-2007
  • 01-09-2007
  • 19-08-2007
  • 02-08-2007
  • 23-07-2007
  • 05-07-2007
  • 10-06-2007
  • 20-05-2007
  • 17-05-2007
  • 11-02-2007
  • 07-02-2007
  • 04-02-2007
  • 26-01-2007
  • 25-01-2007

    Zoeken met Google





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs