De bibliotheek van Kortenberg heeft van het begrip zomerreces nog nooit gehoord en gaat met schoon geschut zichzelf etaleren in de gemeente. Ik gebruik hier terecht de combinatie schoon en geschut want via prachtige affiches (bekijk ze hier allemaal) bombarderen ze de ganse vrijetijdsector met volgende boodschap: de zomer is dé uitgelezen periode om te lezen en dat kan op de meest uitgelezen locaties. Maar er is meer aan de hand met deze affichecampagne: alle foto's (van de hand van Marie Jeanne Smets) werden gemaakt op typische locaties in Kortenberg (Herkenbaarheid!). Centraal staat steeds iemand van het bibliotheekpersoneel met de voornaam (Herkenbaarheid en leren kennen). De affichereeks beslaat alle facetten van de vrijetijdsbeleving: van cultuur tot toerisme, van sport tot jeugd en van erfgoed tot natuur. De affiches zullen dan ook op de plekken waar aangehaalde sectoren actief zijn, worden verdeeld (Herkenbaarheid!). Maar ook bij de plaatselijke middenstand zullen de affiches worden verdeeld, bij dokter en apotheker, bij bibmedewerker en bij de familie. Kortom, een bombardement aan mooie affiches die een fris en (ont)spannend beeld van de bib ophangen bij alle inwoners van Kortenberg. Zie, van zo'n acties word ik dus enthousiast. En nu maar hopen dat jullie, Vlaams-Brabantse bibliotheken, even enthousiast zijn en aan een eigen affichereeks beginnen. Kortenberg vond haar inspiratie in Nederland, laat hen nu op hun beurt u inspireren! Een hartverwarmende respons zal u deel zijn, geloof me.
Reacties op bericht (1)
07-10-2008
Dit is mooie promotie voor de bib!
Prachtig mooie affiches en superleuk idee. Inderdaad, dit is bibpromotie. Ik had echter willen weten of hier ook een duur prijskaartje aan verbonden is.
07-10-2008 om 17:13
geschreven door Cathy Ryckaert