Inhoud blog
  • Januari - februari 2014
  • December 2013
  • November 2013 in vogelvlucht...
  • Long time no see...
  • Ylias' eerste, echte carnavalsfeestje
    Over mijzelf
    Ik ben Sandy
    Ik ben een vrouw en woon in Wakken (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 06/11/1980 en ben nu dus 43 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lezen, koken, met mijn lieve zoon en stiefdochter leuke dingen doen.
    Foto
    Gezinssamenstelling:

    Klein Ventje : 29/11/2008
    Klein Meiske : 23/09/1999
    Groot Meiske : 06/11/1980
    Groot Ventje : 12/04/1978

    Samen = Superformitastisch gezinneke



    Nachtkastboekjes:

    - Komt een vrouw bij de dokter - Kluun
    - De storm
    - De hel van '63


    I-podtunetjes:

    - Bløf
    - Maria Mena
    - 3FM foliekes (Ndl)
    Foto
    Foto
    Foto
    Ylias, held op kousenvoeten

    24-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJNE Philips Wake-up Light


    Kijkt ne keer wat een schoon dingske dat ik nu op mijn nachtkastje staan heb!
    Dankzij een campagne van The Insiders mag ik dat affairke 2 maanden gratis uittesten en daarna beslissen of ik deze aan sterk verminderde prijs wens aan te kopen.
    Eerst had ik mij voor deze campagne niet willen inschrijven, omdat men een waarborgsom vroeg en een mens staat nogal weigerachtig tegenover campagnes waar er eerst geld op tafel moet liggen, hé?
    Na een tweede inschrijvingsronde (waarbij de waarborg verviel) kreeg ik dan het verlossende bericht dat ik geselecteerd was als proefkonijn.
    Een hele vlotte levering later kon ik  Groot Ventje het bakje dan op mijn nachtkastje installeren.
    Natuurlijk kreeg hij de eerste dagen nog gezelschap van de oude, vertrouwde wekkerradio, want overslapen, dat kwamen we liever niet tegen.
    Waarschijnlijk zullen veel mensen hier nogal sceptisch tegenover staan, want 'moeten opstaan' is toch 'moeten opstaan', gelijk of dat het nu met een schoon lichtje op de achtergrond is of met een irritante biebiep. Trust me, ik had net dezelfde aversie.

    Maar dan...
    De eerste keer wakker worden met het lichtje is nogal lachwekkend. Wie verwacht er nu dat er aan zijn rechteroor ommekeer kwetterende vogels en loeiende koeien zouden beginnen lawaai maken. Kan je zeggen dat je direct wel goedgezind wakker wordt!
    Groot Ventje heeft wel een klein beetje moeten sleutelen met de lichtsterkte, want wakker worden met zone felle fare naast u, is niet echt aan te raden, ik zeg het u!

    Maar dan...
    Vanmorgen...
    Zucht...
    Zalig wakker geworden dankzij het lichtje. (Ideale lichtsterkte schat, waarvoor dank!)
    Met een muziekske van Bløf op de achtergrond. (Ideale muziekkeuze schat, waarvoor opnieuw dank!)
    Want ge kunt begot ne memorystick in mijn lichtje zijn kont steken en dan komt er zelfs muziek naar keuze uit!
    't Is ne keer iets anders dan de kwetterende vogels en de loeiende koeien, maar je kan het ook gewoon op radiostand zetten.
    Maar sinds onze favoriete radiozender 3fm.nl is, lukt ons dit jammergenoeg niet om in te stellen...

    Zodoende kan ik vandaag mijnen 'dag van Kerstavond' volledig wakker en ZEN doormaken.

    Met dank aan de schat en aan The Insiders natuurlijk!

    (Noot voor The Insiders: Niet denken dat ge mijn lichtje gaat kunnen komen terugpakken zenne, die blijft van mij! ons!)

    Mochten er mensen zijn die ook zo'n lichtje willen kopen, ik heb kortingsbonnen gekregen waardoor je zo'n lichtje kan kopen aan een sterk verminderde prijs.
    Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur me een mailtje, of laat een berichtje achter bij de commentaren!

    24-12-2010 om 09:55 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omdat het niet altijd over kinderkes moet gaan hé?


    Dit boek heb ik vorig weekend verslonden.
    Het gaat over een moeder en dochter die beiden een nare ervaring doormaken. Waarbij het bij de moeder redelijk goed afloopt, is dit bij de dochter pas een begin van alle ellende. Zij komt namelijk in contact met een loverboy en heeft dit pas door tegen dat het eigenlijk al ferm te laat is.
    Als je dit boek leest, zou je schrik hebben om dochters te hebben, eerlijk gezegd. Hopelijk kunnen wij onze allerliefste plusdochter zoveel mogelijk beschermen tegen en waarschuwen voor zo'n toestanden, want zeg nooit dat het bij jou niet kan gebeuren...
    Een beklijvend boek, maar heel vlot geschreven, waardoor het ook heel vlot leest.
    Zeker een aanrader dus.

    22-12-2010 om 11:39 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein berichtje van de ziekenboeg uit Wakken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wij hebben ons eerste doktersbezoek van dit jaar doorgebracht met een ziek Klein Ventje op onze schoot. Een slapeloze nacht had ervoor gezorgd dat we beseften dat dit toch iets meer was dan een gewone verkoudheid.
    Verdict van de dokter: Een ontsteking van de bovenste luchtwegen en een ontstoken amandel. De nodige medicijnen werden voorgeschreven en nu rest ons enkel nog de taak om die vieze siropen in dat tegenstribbelende lijfje te krijgen. Da's dus echt niet gemakkelijk hé, ik zeg het u!
    Twee daagjes binnenblijven heeft er wel voor gezorgd dat Klein Ventje al ferm aan de betere hand is. Momenteel zit hij knusjes tegen me aangedrukt naar Bumba (Etje!) te kijken. Zen, moeder, zen... Alles voor de zieke kindjes...
    Hij hoeft niet thuis te blijven van de onthaalmoeder, hij moet ook niet aërosollen en zo, enkel maar Celestone-druppelkes en een hoestsiroopke. En 't is al moeilijk genoeg. Respect heb ik voor al die ouders met kindjes die nu driftig aan het aërosollen zijn!
    Groot Ventje loopt natuurlijk de muren op van zo'n 2 dagen binnenblijven. Hij is zelfs van miserie vanmorgen naar de supermarkt gewandeld. Iets wat hij op een zondag nooit of te nimmer doet. Dus Groot Ventje: Chapeau dat je het hebt uitgehouden!
    Jammer genoeg moest hij net deze namiddag Ylias zijn laatste cadeau ineensteken en heeft hij zich net kunnen beheersen om de doos met dingen enal door het venster te zwieren. Bleken er allerlei stukken niet in te zitten en andere blokken hebben we dubbel. Ik denk dat zelfs onzen bakker hem gehoord heeft, toen hij riep: Nu weet ik weer waarom we investeren in Duplo!

    Sneeuwtoestanden zijn dus een klein beetje aan ons voorbijgegaan. Misschien maar best, want een ongeluk zit vaak in een klein hoekje...
    Andere toestanden hebben ons kleine, fijne wereldje binnengebroken. Het is niet fijn als je hoort dat iemand die je een beetje kent allerlei gezondheidsproblemen heeft.
    Maar het is echt dikke s**t als je hoort dat iemand die je graag ziet diezelfde gezondheidsproblemen heeft.
    Daarom, marainneke, sturen we jou van hieruit (het volledig ondergesneeuwde Wakken) heel veel dikke virtuele knuffels en een dikke natte plakzoen van ons Klein Ventje. We kunnen maar weinig doen om de problemen voor je op te lossen, maar weet dat we je allemaal door dik en dun steunen en dat we ALTIJD voor je klaarstaan. Al ist maar om een portie rode volauvent voor nonkel Luc te maken!

    Om af te sluiten nog een sjieke foto van ons Klein Ventje die voor het eerst in zijn leven echt volop aan het genieten was van een stuk taart.

    19-12-2010 om 18:16 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De traktatie die mama heeft klaargemaakt om mee te doen naar de opvang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-12-2010 om 17:58 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadeautjes opendoen is toch altijd fijn hé?






    19-12-2010 om 17:57 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede verjaardag Ylias
    De tekst ivm de verjaardag hebben jullie reeds kunnen lezen in een vroeger postje. Hierbij vinden jullie de reeds lange tijd beloofde foto's die Groot Ventje liefdevol verkleind heeft.





    19-12-2010 om 17:56 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag sinterklaasje, dahaaag
    Onvergeeflijk dat ik nog geen berichtje gepost heb over Ylias zijn sinterklaascadeautjes!
    Bij deze...

    Groot Ventje was heel principieel en vond dat sinterklaas maar mocht komen op maandag 6 december. Toen ik echter fijntjes vermeldde dat hij het gezicht van Ylias dan niet zou zien door het feit dat hij de vroegen had die dag, is hij dan uiteindelijk toch bijgedraaid en hebben we sinterklaas een beetje vervroegd laten komen.
    Sinterklaas had een houten kraan mee, chocolade-eitjes van Plop, een Kaatjevoorleesboek over sinterklaas, een Kaatjestickerboek over sinterklaas en een doosje kinderchocolaatjes.
    Ylias snapte er eigenlijk niet veel van, maar grabbelde wel direct naar de kokolade. De avond voordien had hij nog 5 toertjes rond de salontafel gelopen met een wortel in zijn hand, roepend van 'Cadeautjes!!!!', maar nu had hij eigenlijk enkel aandacht voor de kokolade.
    Komt het omdat wij hem maar heel af en toe eens een kinderchocolaatje geven? Dat hij dacht dat hij ze snelsnel moest bij zich nemen, omdat ze anders zouden verdwijnen?
    Ik weet het niet. In ieder geval was Ylias heel content met de cadeautjes en de kokolaatjes!

    Bij moeke en vake heeft de sint 2 superdikke pyjama's afgelegd en 3 paar hele dikke kousen. Daar hebben we niet zo veel spel van gemaakt, omdat mijn ouders zowiezo toch vinden dat hij eigenlijk nog een beetje veel te klein is voor die sinttoestanden.
    Morgenavond mag hij bij zijn peter gaan, want daar is de sint blijkbaar ook geweest! Ben eens benieuwd hoe hij daar zal reageren...

    En, wat bracht de sint bij jullie?

    09-12-2010 om 09:40 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn brief aan de sint
    Lieve sint,

    met de volgende dingen zou je mij een heel groot plezier kunnen doen:

    - Luxe treinset van Duplo
    - Boerderij van Duplo
    - Huis van Duplo
    - Houten autogarage
    - Dikke wasco's van Crayola en mooie kleurboeken
    - Houten stepfiets
    - Plopeitjes, zoals Kindersurprise
    - Een doos Duploblokken

    Lieve sint, ik heb al gehoord van mijn peter dat hij bij hem al Duplospeelgoed brengt en ik vind dat heel fijn. Hoe jij dat al wist alvorens ik ook maar mijn briefje geschreven had? Komt dat misschien omdat mijn papa en mama altijd lopen te verkondigen dat de beste investering houten speelgoed of Duploblokken is? Ik weet het niet hoor...
    In ieder geval ben ik dit jaar heel flink geweest en zal ik dan ook mijn schoentje zetten, zodat jij er iets kan inleggen.
    En lieve sinterklaas, wees alstublieft voorzichtig in dit barre weer!

    Dikke knuffel van je allergrootste kapoen,
    Ylias

    (Ylias heeft deze brief gedicteerd en ik heb hem gewoon getypt. Uhuh! )

    02-12-2010 om 09:21 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tien kleine negertjes...

    Als ik je ga vertellen dat dit blogpostje eigenlijk over de verjaardag van de kleinste spruit gaat, zal er bij sommigen wel een lampke beginnen branden als je de titel leest. Eerlijk gezegd komt de titel uit de mouw van Grote Vent, want ik heb dit boek nog nooit gelezen en zou dus begot niet weten waarover het gaat. Blijkbaar is het een boek waarin er telkens een negertje verdwijnt.
    Wel, dit gevoel hadden we ook bij het verjaardagsfeest van Ylias.
    We hadden uitnodigingen gemaakt voor 15 personen en hadden dan ook reeds de taart besteld voor dit aantal personen (met een klein beetje extra zelfs). Een tweetal weken voor de verjaardag waren er al 3 mensen afgevallen, reden onbekend, maar toen dachten we nog: "De rest moet maar een beetje meer taart eten." Allerlei geneeskundige toestanden zorgden ervoor dat er nog 2 mensen afvielen, maar hun taart konden we gelukkig door een lieve tante ter plekke laten brengen.
    De dag van de verjaardag zelf hebben we dan ook het nieuws gekregen dat Ylias zijn allerliefste marainneke er ook niet kon bijzijn, omdat haar appendix net de dag voordien besloten had dat hij niet langer bij marainneke wou blijven. Gelukkig is alles heel goed verlopen en is ze op de goede weg naar een vlotte genezing.
    Uiteindelijk waren we nog met 8... Voor een taart van 18 man... Een geluk was dat de taart superlekker was en dat iedereen ofwel één supergroot of twee gewone stukken gegeten heeft.
    Cadeautjes waren er ook met hopen. Een Kaatjeknuffel, een Kamielknuffel, een KaatjeenKamielvloerpuzzel, een mooie trui met hemd, een brandweerwagen, een houten trein (van grote Marainne), een houten gereedschapskoffer, een vliegtuig en een cent om bij te leggen bij zijn houten autogarage, van moeke had hij reeds vorige week supercoole winterschoenen gekregen.

    Het Breugelmaal werd ook ferm gesmaakt. Moeke had zelf brood gebakken en ikzelf had ook een groot rozijnenbrood gebakken. En iedereen zei dat het goed was. Een kleine pluim op onze hoed hé?

    Zelfs al was er wat minder volk, onze kleinsten heeft het niet aan zijn hart laten komen en heeft zich toch super geamuseerd! En zo moet dat zijn!
    Op naar de derde verjaardag!

    (Het wordt dringend tijd dat er nog wat fotootjes komen, maar allerlei sneeuwtoestanden maken de tijd 's avonds thuis beduidend korter dan anders...)

    02-12-2010 om 09:15 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Bløf, van blog naar boek
  • Cas
  • Bløf

  • Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs