Foto
Over mijzelf
Ik ben Manon
Ik ben een vrouw en woon in in het apenment van mama en papa (mijn koninkrijk) en mijn beroep is Fulltime entertainer.
Ik ben geboren op 24/07/2009 en ben nu dus 14 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Kwijlbellen blazen, flesje-drinken, tut uitspuwen (liefst vannal op de grond), slapen en naar het plafond lachen..
Inhoud blog
  • De schaamte... de schande...
  • Twee
  • Auauauwww !!!
  • Familieweekend
  • Twee maand
    Jongedame met allures vertelt

    07-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doop? Wasda?

    Dopen... meter en peter... Jezus in je hartje... phoewé !!! En da's dus gisteren met mijn grote zus Sofie gebeurd (tja, in onze familie zijn we allemaal "zusjes" van elkaar).
    Welwelwel !
    Ik hoef geen dopen en ik heb al meter Inge en parrain Patrick. En mama en papa en Elise en Sofie en Nicolas en hééééééééél de familie zit al in m'n hartje, dus daar is gewoon geen plaats meer voor Jezus. En ik ken die geeneens. Maar Sofie, die heeft wel genoeg plaats. Logisch, Sofie is groter dan ik. Haar hart is dus ook groter dan dat van mij, daar kan gewoon meer in. En Sofie die kent al meer mensen dan ik, dus die kent Jezus natuurlijk wel al.
    We waren deze keer wèl op tijd bij het huis van meter Inge en tantinge. Aaah jaa, want mijn mama is meter van Sofie, zoals de mama van Sofie mijn meter is... net hetzelfde dus, maar dan net anders om... of toch gewoon goed... of... phoewéeee, IN-GE-WIK-KELD !!! Hoedanook, we waren op tijd. Iedereen vertrok effe later naar de kerk (zo zei papa toch). Ik had echter honger, dus ik mocht met papa in het huis van meter Inge en tantinge blijven en ik kreeg een flesje. Wat er zo allemaal in die kerk gebeurd is weet ik dus niet. Mama zei dat Sofie een kruisje op haar hoofdje heeft gekregen, en dat iedereen een hand op haar hoofdje heeft gelegd, en dat er toen olie op haar hoofdje werd gewreven, en dat ze helemaal daarna haar hoofd onder water moest houden. En toen was ze dus gedoopt... in de kerk.
    En daarna was het feest. Met veel kindjes... Mieke, Ben, Eva, Wouter, Sam, Sien, Tijs, Elise, Sofie en ik uiteraard. En hoewel het feest en de kadootjes voor Sofie waren, mocht ik wel het meest en het langst op de arm van tante Suzanne liggen. En tante Suzanne is de grote zus van tante Marraine. Allemaal nieuwe mensen voor in mijn hartje...
    Maar Jezus, neen die was niet op het feestje. Die ga ik later wel leren kennen, zegt mama, als ik gedoopt zal worden, zegt ze... Maar eerst moe'k nog naar de kribbe, dus mijn hartje zal nog groter worden en als 't dan goot genoeg zal zijn en iedereen heeft plaats, zal er nog een fijn plekje zijn voor

                                           JOU
                               !!!!!!!

    Als je dat leuk vindt natuurlijk
    En als ik dan ook een plekje krijg in jouw hartje... en kadootjes, en knuffels en kusjes, en af en toe, regelmatig, als ik het wil een flesje melk... of twee.

    07-09-2009 om 21:40 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dokter
    Mama moest gisteren naar de dokter die mij uit mama's buik heeft geholpen. Ik moest thuis blijven. Nonna en nonno zijn gekomen om samen met mij thuis te blijven. En mama moest ook gaan sjoppen, dat hadden papa en nonna gezegd. En mama, da's een brave, die doet wat haar gevraagd wordt... allé, soms dan toch.
    Z'is thuis gekomen met nen héééééle speeltuin voor mij. Allé, het is zo'n speelmat voor in mijn park, maar er is een boog met vlindertjes en een tijgertje met een balletje dat muziek maakt. En er is een boom met een vogeltje en er is ook een giraf.  En er is een... en een... en...
    Jaja, mama mag wel eens meer naar de dokter gaan om te gaan sjoppen.

    03-09-2009 om 09:10 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Effe bijwerken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gewoon geen tijd meer om te bloggen. De laatste week ging veelsterap ! Vrijdag is mijn meter met mijn tante getrouwd. Niks speciaals zenne. We waren te laat, ik heb geslapen, Elise heeft mij enkele kusjes gegeven en voor de rest veel rondgelopen, ik heb op de arm van mijne nonkel Sven gelegen en een flesje gekregen van tante Hilde (wat wel een beetje speciaal was), Sofie heeft mijn flesje verder leeg gedronken (doodnormaal) en er was KA-KA IN DE PAM-PER !!! Vrijdag was dus een heel gewone dag met de dagelijkse routine.
    Maandagavond was tante marraine op bezoek. Da's de meter van mijn mama en dus om één of andere onverklaarbare reden de tante marraine van papa en van mij. Nu goed, tante marraine dus. Ik heb weer massa's kadootjes gekregen. Kleedjes voor in de winter zegt mama. Ik zou begot niet weten wat winter is en waarom ik dan niet gewoon de kleedjes zou kunnen aandoen die nu in mijn kast liggen. Nu goed, ze zullen tzeker wel weer beter weten è, die grote mensen.
    En dan is er gisteren een vriendin van mama op bezoek geweest. En er was pizza, ik rook het !!! En ik wou ook pizza !!! Dus ikke wenen, want ik kreeg wel ewwa honger... kreeg ik daar toch weer een flesje in mijne mond gestoken. IK WIL PIZ-ZA !!! Niet dus... ok dan, melk is ook wel cool !!!

    02-09-2009 om 07:06 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taalperikelen

    Een vriendin van mama wil een taalcursus volgen in het Brusselse. Mama zou eens moeten vragen waar precies en haar ook inschrijven. Na een maand begrijpt die mij nu nog niet. Ik probeer nochtans luid en duidelijk genoeg te roepen en let tegelijkertijd ook op mijn articulatie enzo... "FLES-JE DRIN-KEN !!!" (waarom kijkt ze dan toch altijd op die klok?) "KA-KA IN DE PAM-PER !!!" (ja, da riekt ze wel vlug... dan is z'r rap bij).
    Papa begrijpt m'n taaltje ook niet, maar die hoeft van mij niet zo nodig op taalcursus. Hij loopt heen en weer tussen verluiertafel en microgolfoven, slooft zich enorm uit en neemt mij ook wel gemakkelijker op de arm als ik dat uitdrukkelijk eis. Dus, als ik twee uurtjes geleden net een hele papfles heb leeggeslurpt bij mama en ik om 20u15 luidkeels begin te huilen, warmt papa vlug nog een flesje op en neemt me op de arm zoda'k da flesje kan drinken. Hoewel mama bij hoog en laag beweert da'k nog geen honger kan hebben, laat ze papa maar effe begaan. Na twee slokjes lig ik zalig te dutten op papa's arm... trots op mezelf da'k weer een slag gewonnen heb.
    Nene, diene papa van mij hoeft zeker en vast geen cursus te volgen.
    Mama daarentegen...
    Die zou dan toch wel rapper "PAK-KEN-ARM" begrijpen en uitvoeren.
    Of niet...

    27-08-2009 om 20:40 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje

    Gisteren was ik uitgenodigd op het tuinfeestje van de kribbe. Nieuwe kindjes werden welkom geheten, afgedankte kindjes werden gediplomeerd naar de kleuterschool verwezen. Ik heb me te pletter geamuseerd, heb bijna heel de tijd geslapen en een flesje gedronken... mijn favoriete bezigheden, zoals u wel weet. Jawel, er was ambiance in de keet. Achteraf hebben mama en papa (die waren blijkbaar ook weer uitgenodigd) mij een beetje rondgezeuld van de ene baby (met ouders) naar de andere... bòòòring !!! Moest ik daarvoor wakker worden? Nu goed, ik lag op de arm en iedereen vond mij een mooieke en een lieveke enzo, dus al bij al viel het wel mee die eerste kennismaking met mijn toekomende vriendinnetjes en nieuwe mama's.
    Want die van mij raakt ook wel een beetje afgedankt. Maar z'is ook wel mooi en lief enzo... wil iemand ze hebben???

    27-08-2009 om 14:23 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tafelmanieren - les 1

    Papfles drinken zonder protjes laten... het vergt véél oefening en iet of wat talent. Men is met dat talent geboren of men is het niet. En ik ben dus zonder geboren. Nu, de laatste statistieken wijzen uit dat er wel meerdere babies zonder worden geboren.
    Oefenen dus... Spartaanse training... en mama dacht daar vandaag mee te beginnen. Mij goed. Ikke dus papfles drinken onder begeleiding van enkele welluidende protties. Mama probeert zich te concentreren op het educatief gedeelte van de training. "Da moogde gij niet doen, protjes laten aan tafel". Ten eerste dacht ik dus dat dat het grootste deel van de training was. Vóór men immers leert om geen protties te laten tijdens het eten, moet men weten wat protjes laten tijdens het eten betekent... neen? En ten tweede zat ik dus niet aan tafel, maar lag ik op de arm van mama... een niet te verwaarlozen detail. Ok, ik begreep tussen de regels door dat protties niet getolereerd wordt tijdens het papfles drinken. Haar vraag was amper gesteld en ik kreeg weer een perskramp. En ojee ojee ojee... het was een hot-prottie met saus-special. "Voilà mama, da zal u leren van te vroeg te beginnen met het aanleren van tafelmanieren. Ik ben toch immers maar net één maand oud zeker."
    Het vervolg van het verhaal? Een propere pamper, een dikke knuffel van mama en tevreden verder sabbelen. Wat ik onthoud van deze initiatie? Protjes laten tijdens papfles drinken mag niet... kaka doen tijdens papfles drinken wordt extra vet beloond.
    Helemaal aangemoedigd door die wetenschap deed ik er een half uurtje later een schepje bij.

    25-08-2009 om 21:02 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 maand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sinds gisteren ben ik dus 1 maand. 'k Kan het bijna niet geloven da'k het al een maand heb uitgehouden bij die twee gekken die zich mama en papa noemen. Nu ja, ze hebben gisteren een feestje voor mij georganiseerd en nonna en nonno waren ook van de partij. Het werd nog gezellig tot op een bepaald moment. Ik was effe geboeid naar het gezwets van mijn nonna aan het luisteren, en van dat ogenblik heeft mama gretig gebruik gemaakt. Kreeg ik daar toch niet zo'n dwaze kroon op mijn hoofd gedrukt... ik probeerde nog ewwa te protesteren, maar er was geen ontkomen aan. Daar zat ik dan met die Popeye-kroon. 'k Vraag me af of er geen wettelijke straf staat op het ridiculiseren van onschuldige en "onwetende" kinderen.
    En dan kwamen de taartjes die ik 's ochtends met mama was gaan halen bij de bakker. Ikke dus alle moeite doen om charmant te lachen naar de mevrouw van de bakker en wat krijg ik als beloning? NOUGABOLLEN !!! Mama, papa, nonna en nonno... allemaal een taartje op hun bord en ik dus niks. Ik probeerde weer ewwa protest te uiten, maar mama vindt mij dus nog te klein om taart te eten... phoewée. Als ik op mijn eerste verjaardag geen taart en geen kadootjes zal krijgen, hoeven er ook geen feestjes meer voor mij, nhà !
    En kan er mij misschien eens iemand uitleggen wat "maand" betekent en of dat eetbaar is?

    25-08-2009 om 12:53 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiegelbeeld

    Reeds sinds mijn geboorte hoor ik het langs alle kanten gonzen. Zelfs vier weken later zijn de meningen nog onverdeeld : "'t Is de papa", "Z'is de vrouwelijke versie van Philippe", "Z'eeft wel ewwa weg van de mama, ma ze lijkt het meest op de papa"... en blablablablabla !!!
    Waar heeft iedereen het toch over? Op wie lijk ik nu ontegensprekelijk het meest? Juist ja, op mezelf... Ik ben toch gewoon het evenbeeld van m'n eigen zeker? Met alle mooie looks en charmante karaktertrekjes. Laat iedereen dus gerust verder blablabla'en, ik weet wel beter... en jullie nu ook.

    21-08-2009 om 21:40 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie met de nichtjes

    We zijn dus terug thuis van Mol. Meter Inge en tante Inge en Elise en Sofie hadden daar een vakantiehuisje gehuurd voor een weekje en ik mocht twee dagen komen slapen... met mama en papa !!! Het was héél plezant. Elise heeft mij veel knuffels gegeven en Sofie bleek mij wel op te willen eten. Jaja, die twee nichtjes van mij... da lijken mij wel twee toffe.
    Gisteren trokken Elise en Sofie met hun mama en hun moeke naar het strand. Mama en papa vonden dat ik nog net te klein was om mee te gaan. Ikke te klein??? Ik kan toch al bloggen zeker? Luidkeels mijn ongenoegen geuit en tegelijkertijd ook duidelijk gemaakt da'k dan wel een flesje melk wou. Na enkele slokjes viel ik tevreden in slaap en werd in het reisbedje gelegd. Ik ben dan wel niet naar het strand gegaan, maar heb toch enkele heerlijke uurtjes slaap gehad in de schaduw in het tuintje. En volgend jaar, heeft mama beloofd, gaan wij mee op vakantie naar Mol... Beachparty aan het Zilvermeer !!!

    19-08-2009 om 21:09 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En ziezo, Manon heeft haar website
    Hallooooo iedereen !!!
    Jawel, mijn allereerste website. Mama vond da'k er niet vroeg genoeg kon bijzijn.
    Manon is de naam en ik ben net iets ouder dan 3 weken. Mijn leven bestaat uit twee boeiende activiteiten die ik met plezier en veel bravoure dagelijks tot een goed einde weet te brengen. Mijn hoofdactiviteit is slapen en dutten, nevenactiviteit is "flesje-drinken".
    Knuffels krijgen van mama of papa is mijn favoriete hobby en daarnaast laat ik me ook graag rijden in mijn "voiture". De hobbelende voetpaden van Evere of de pas aangelegde autostrade in het park achter de deur... het maakt mij niets uit. Mama of papa duwt en ik slaap.
    Het leven van een pasgeboren babietje is gewoonweg zorgeloos zalig !!!

    16-08-2009 om 12:03 geschreven door Manon  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)


    10 weken oud. 59cm en 4kg990 pure knapheid
    Toen ik nog beebie was
    * gewicht 3kg590
    * lengte 50cm
    * diameter hoofd 30cm

    Archief per week
  • 18/01-24/01 2010
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Nog mensen op blog (en in mijn hartje)
  • Mijn mama
  • Mama van Thò-den en Ninke
  • Thò-den
  • Ninke


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs