Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    marys_discus
    www.bloggen.be/marys_d
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    10-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lopen en spinnen!
    zo zag mijn sportieve maandag eruit!  Deze namiddag mijn laatste langere training afgewerkt, 2km in en uitlopen en 10x 1km aan halve marathontempo.  Met dieë wind was da echt niet simpel hoor, maar ik heb ze toch allemaal binnen de 4.40min kunnen afleggen, kan dus weer content zijn over deze training.  Deze avond had ik dan initiatie spinning, een tijdje geleden kreeg ik een aanbieding om dat eens vrijblijvend te proberen.  Maar ik denk niet dat het iets voor mij is, veel te veel gedoe!  Toen de fiets op mijn maat stond begonnen we eraan, het duurde even voor ik de bedoeling doorhad, je moet dus mooi op de maat van de muziek meefietsen.  Ik begon daar direct in volle sprint, kreeg al direct de opmerking dat ik meer weerstand moest zetten.  En toen was er zo'n oefening dat je tijdens 4min, de weerstand elke 15min hoger moest zetten, maar ik had natuurlijk direct de eerste keer te hard doorgedraaid, toen heb ik toch wel afgezien ze!!!  Ik had echt wel het gevoel dat ik een slechte conditie had, kon wel goe mee, maar twas toch wel trekken ze.  Ik snap heel goed wat Ruth en Gert er zo leuk aanvinden, maar ik ben 2 uur weggeweest voor 45min sporten, terwijl ik met het lopen maar 45min weg ben.  En naderhand kreeg ik nog eens de tarieven onder mijn neus geduwd, amaai mijn voeten zeg!  Daar kan ik al een paar marathonweekendjes van betalen :-p.  Dus ik hou het lekker enkel bij mijn lopen, maar ben wel heel blij dat ik het eens heb kunnen doen!
    Morgen is het supportersdag!  Ik trek samen met mijn ouders en mijn jongste zoontje naar Deinze, mijn vader gaat meelopen in de halve marathon en zijn streeftijd is 1.30u.  Ik zal dus moeten supporteren, hopelijk gaat de wind wat liggen!  Ben ook heel blij dat er ook zo'n grote groep webloggers gaat zijn, Katrien, Cremke, Jullie, Stofke, Vincent, Tiny, Veerle,Frank,..  ik vergeet er nog een heleboel, heel veel succes morgen!!  Ik duim voor windstil weer.

    EN BEDANKT VOOR AL DE MOOIE REACTIES!!!!  ECHT HEEL TOF!!

    10-11-2008 om 21:17 geschreven door Wendy  


    08-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even snel!
    Straks schrijf ik wel wat meer, maar nu even snel.  Mario was mijn haas, en we hebben er 42.06 minuten over gedaan (10km), en blijkbaar was ik 2de dame.  De uitslag is pas dinsdag online dus moet ik nog even afwachten.  Maar nu vlug mijn kroost eten geven straks meer!

    update: Deze morgen geprobeert om een beetje te rusten, maar door kibbelende kinderen en een hele vuile keukenvloer heb ik dat dan  toch maar gelaten.  Na het middageten, en al de kinderen terug aangekleed te hebben zijn we stillekes vertrokken.  Mijn schatje nam de fiets met fietskar over zodat ik rustig mijn beentjes wat kan sparen (lief hé).  Aangekomen direct naar de inschrijven waar Mario mij mijn nummer bezorgde.  Naar de afspraakplaats getrokken voor de douches, waar ik ook mijn ouders tegenkwam, mijn supportersploeg was dus voltallig. Samen met Stefke een beetje opgewarmd, een paar minuten voor de start kwamen we Mario tegen.  Hij ging mij hazen want hij vond Kaat niet.  Getooid in mijn geleende weblogt'shirt (mercikes Mario) bevond ik mij plotseling aan de start met mijn haas.  Het startshot galmde nog na toen we er direct stevig invlogen.  Ik wist niet tegen welk tempo ik ging lopen, maar meestal vind ik na een paar km's het tempo dat ik kan volhouden.  Had thuis gedroomd van 4.20min/km, maar dat het in 4.15min/km ging liggen dat had ik zelf niet verwacht.  Het ging heel goed, maar toen ik het bordje van 9km zag was ik echt wel heel blij, en 200m van de finish heb ik dankzij Mario nog effkes doorgetrokken, en zo dus een mooie tijd behaald!  Het was mijne eerste keer met haas en met zoveel supporters, en het was echt heel leuk!  En ik liep met een beroemdheid hé, langs alle kanten: "komaan hé Mario, goe bezig Mario, nog effkes Mario".  Er waren nog enkele andere webloglopers aanwezig, Edith die ook een schitterende tijd heeft gelopen, Stefke, en Kaat (die helemaal niet op de hoogte was dat Mario vandaag eigenlijk hare haas was :-p).  Jammergenoeg moest ik snel weg, Herbert was direct na de wedstrijd vertrokken want hij had deze avond een voetbalwedstrijd (zet hem op hé schatje!!), en daarna de nacht, dus moest ik de kindjes nog eten geven en in bad en in bed stoppen.  Siebe is helemaal wild van de medaille die we gekregen hebben, heb na de wedstrijd nog een kleint toerke met hem gelopen, en hem dan de medaille gegeven omdat hij zo goed kan lopen, nu is hij kweet nie hoe fier op zijn medaille, hij heeft hem nog niet uitgedaan :-p.  En nu nog een weekje trainen voor de halve in Kasterlee.
    Hopelijk gaat het volgende week in Kasterlee ook zo goed, ik ga natuurlijk niet voor een pr maar ga voor 1.45u gaan, het is nl. niet zo'n snel parkoer als in Eindhoven.  En ik zou ook graag een beetje rondkijken ;-p.
    Groetjes
    En Mario nog eens bedankt hé!!
    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy8nov.jpg

    08-11-2008 om 19:18 geschreven door Wendy  


    06-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al a beke beter.
    Deze morgen opgestaan en ik voelde mij toch al terug een beetje minder slijmerig.  Een verkoudheid is toch iets smerigs hé, je bent niet echt ziek maar je voelt je ook niet top.  Hopen dat ze snel weg is.  Maar ik heb wel mijn training afgewerkt!  2km ingelopen, en dan 4x3km tegen halve marathontempo met 5min rust tussen.  De versnellingen heb ik tegen 4.35 gelopen en 2 ervan op hobbelbobbel weg, wou dat toch eens proberen tegen Kasterlee, en eigenlijk niet zoveel hinder ondervonden, het lag er allemaal wel droog bij.  Het was wel een zware training en de slijmen waren ook nog serieus aanwezig waardoor het ademhalen wat moeite kostte.  Morgen rustdag en dan zijn we hopelijk in vorm voor zaterdag.  Zaterdag staat er namelijk een wedstrijdje van 5km in de agenda, int zilvermeer hier in Mol.  Ik weet niet of 5km iets voor mij is, meestal duurt het effe voor ik op temperatuur kom; zal mij dus heel goed opwarmen, heb trouwens een tip gekregen van Anita om déboules te doen, dit zijn sprintjes van 100m waarbij je pas op 25m op topsnelheid bent en dan 75m later uitbollen.  We gaan dat dus ne keer uitproberen hé.  Er zullen nog verschillende bloggers aanwezig zijn, wordt er dan eigenlijk ergens afgesproken?
    Allemaal bedankt voor de feliciaties voor onze Lander, en al de andere goede raad!
    Groetjes
    Update: oeps, blijkbaar loop ik morgen de 10km!  Nu krijg ik toch wat zenuwkes ze ;-p!

    06-11-2008 om 00:00 geschreven door Wendy  


    05-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet zo in vorm!
    De verjaardag is weer voorbij, allé bijna dan, nog 2 familliefeestjes en dan is het terug rustig tot Kerstmis.  Ben juist een wisselloopke gaan doen langs het kanaal van 12km, en ik moet toegeven dat het niet zo soepel ging, waarschijnlijk een gevolg van slaaptekort en mijn verkoudheid.  Vanavond kruip ik lekker op tijd mijn bedje in en dan zal het morgen wel beter gaan.  Hopelijk, want morgen staan er terug versnellingen van 3km op het schema.  Verder hebben we er terug een nieuwe blogger bij: Bart Brosseel, de man van ons raspaardje Anita.
    Slopwel! ;-)

    05-11-2008 om 19:09 geschreven door Wendy  


    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er is er één jarig!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor diegene die het nog niet wisten, vandaag wordt mijn Landerke dus 3 jaar!!  Feest dus, deze morgen al om 6u opgestaan om cakejes te bakken.  Gelukkig koos hij voor zijn verjaardagseten iets heeeel gemakkelijks, friet met een frikandel ;-).  T'zal rap klaar zijn.  Daarstraks ook nog eens naar de nike shop geweest (waar ons moeder werkt) en een nieuw paar schoenen (vomero's) meegebracht, een lange tight, warmere trui voort lopen, en van die nike pro onderlijfjes met lange mouwen.  We kunnen er weer een tijdje tegen!  Ik zal eens frietjes gaan bakken want de mannekes zijn heel moe, zo kunnen ze op tijd het bedje in.
    Groetjes

    04-11-2008 om 16:50 geschreven door Wendy  


    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag.
    Gisteren was het nog eens zo nen echte zondag, s'morgens nog lang in pyama rondlopen, ontbijten in de zetel.  Ons dan klaargemaakt voor een heerlijke wandeling, hoe doe je dat met 3 kindjes als je alleen bent.  Ik heb een goei manier gevonden, Senke in de buggy, Siebe op zijn fietsje en Landerke ,die nog niet kan fietsen, op zijn fietsje gezet en dat fietsje met een koord verder getrokken, zo moest hij enkel nog sturen en dat ging goed.  We zijn de eendjes brood gaan geven en dan thuis lekker lasagne gegeten.  Na een beetje opgeruimd te hebben was het dan tijd voor de NY marathon op eurosport, genoten dat ik heb, die Paula is niet gewoon!  En haar dochtertje is even oud als onze Sen, dus dat schept toch nen band hé ;-).  S'avonds voelde ik mij niet zo goed, verkouden en slijmerig, zwaar hoofd, ben dan maar om 21u in bed gekropen met een dafalganneken en blijkbaar heeft dat goed gedaan, want deze morgen voelde ik mij toch al terug wat beter.
    Na de wekelijkse boodschappen, kinderen van school gaan halen om te eten, kinderen terug naar school gedaan,Sen in zijn bedje gestoken, moest ik mij haasten om op tijd te kunnen vertrekken voor mijn 18km duurloopke, de laatste lange duurloop voor Kastel.  En het was zalig!!  Het ging zoveel keer beter dan zaterdag en ik was nog net op tijd terug aant school om de kinders op te halen.  Had wel beziens toen ik al lopend aankwam :-p.  Morgen trek ik nog eens naar de nike store op ons moeder haar werk, hopelijk liggen er niet te veel mooie loopspullen.
    En dan nog even ander nieuws, normaal zou ik de leiemarathon lopen op 20.09.09, maar omdat ik niet direct iemand vond om mee te fietsen en ik mijn eerste marathon echt wel in gezelschap wil lopen, heeft Mario mij een aanbod gedaan die ik niet kon weigeren.  Hij gaat mij hazen, maar wel in Eindhoven, de leiemarathon kan in 2011 gelopen worden hé.  Dus de marathon komt er zeker!  Dus nog eens bedankt Mario!
    En nog 1 ding!!  Er zijn dit weekend weer serieuze prestaties geleverd, diegene die ik zo nog weet zijn: Herman die 3 wedstrijden gelopen heeft op 1 dag, Katrien en Sandra die weer eens op een podium hebben gestaan (chapeau ze meisjes!), cremke die Katrien opgejaagd heeft, en verder nog Vincent, Frank en Betty Spencer en nog verschillende waar ik nu niet op kan komen maar toch proficiat!
    Groetjes!!

    03-11-2008 om 16:12 geschreven door Wendy  


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van de maand.

    Dus tijd om nog eens een maadtotaal te maken, deze maand klokken we af op 277.12km, het was dan ook een drukke maand, met de onverwachte Halva marathon van Eindhoven ertussen en de voorbereiding op Kasterlee.  Maar het was echt plezant, nog steeds vertel ik aan iedereen die het wil weten (eigenlijk ook aan die die het niet willen weten ;-)) hoe sjiek de aankomst was in Eindhoven.  Ik weet dat het in Kasterlee iets minder qua ambiance zal zijn, maar ik begin er wel serieus naar uit te kijken. 
    Terug naar het schema: gisteren heb ik lange versnellingen gelopen, 2km in en uitlopen en dan 4x2km in het halve marathontempo.  Oeps dit was wel een probleem, wat is mijn halve marathontempo, in eindhoven was dit 4.35 maar dat zal mij in Kasterlee niet lukken, heb de versnellingen toch maar aan 4.35 gelopen, ge weet nooit hé. 
    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy31okt.jpg
    Vandaag dan een duurloopje van 17km gelopen, ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar ik heb dus geen druppel regen gehad.  Ik was net thuis en het begon te druppelen, even geluk gehad zeker?  voor de rest is het hier maar stillekes, slecht weer, kindjes die moe zijn.  Ik hoop morgen op wat beter weer zodat we toch eens een leuke wandeling kunnen maken.  Wil wel om 15u thuis in de zetel zitten om naar de NY marathon te kijken op eurosport.  Aan iedereen een heel prettig weekend en natuurlijk heel veel succes aan al de webloggerkes die morgen in Ursel of ergens anders lopen!!

    01-11-2008 om 16:06 geschreven door Wendy  


    30-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kinderloos namiddagje.
    Gisteren gingen al de kindjes bij oma en opa spelen,  serieus wennen ze zo'n rustig huis.  Ik heb Herbert dan voorgesteld om mij te vergezellen bij mijn 13km duurloopke.  Het was echt zalig, zo eens met ons tweetjes int bos gaan lopen, leuk tetteren, lachen en zeveren, we hebben er beiden (denk ik toch :-p) van genoten.  We hebben een gem. snelheid van 5.20/km gelopen aan gem harstlag 147 bpm. Herbert moest de late werken, dus bleef ik om 13u moederziel alleen over, ik vond het een beetje te stil in huis en besloot om eens naart centrum te wandelen.  Lekker op mijn gemakske naar de boekenwinkel, een voorleesboekje voor de kindjes gekocht en toen kreeg ik het heugelijke nieuws dat mijn spaarkaart vol was en ik dus 20€ kon spenderen, dat moesten ze geen twee keer zeggen.  Na 2min stond ik terug op straat met het voorleesboekje en het lopen handboek dat ik al zolang int oog had, dus vlug naar huis, mij terug eens int zetelke genesteld en ma lezen, zalig!
    Vandaag ben ik met de kindjes naar de Olmense zoo geweest met de belbus, en braaf dat die waren, echt geen last meegehad.  Eerst effkes een uurtje naar de diertjes gaan kijken, en daarna hebben ze zich uitgeleefd in de speeltuinen binnen en buiten.Een heel geslaagd voormiddagje!
    Daarnet dan nog eens een herstelloopke gedaan van zo'n 5km, kou dat ik had pas op 3km kreeg ik het lekker warm.  En morgen moet ik om 7u gaan lopen, zal mij maar goed warm aankleden denk ik.
     Ik heb ook mijn planning voor na kasterlee al een beetje gemaakt: 28 december loop ik in de Leuvense corrida de 12km, op 14 feb een halve marathon in Lier, in maart een halve marathon in Olen, 26 april de 10M in Antwerpen en op 2009-2009 mijn debuut in de leiemarathon.  Hier komen zeker nog kleinere wedstrijden tussen, maar dit zijn de grote lange wedstrijden.  En voor de geïntereseerden nog enkele foto's van mijn drie spruiten.











    30-10-2008 om 19:08 geschreven door Wendy  


    28-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervallekes tijd!
    Deze morgen moesten we onze zoontjes zwaar teleurstellen, we hadden hun namelijk beloofd dat we gingen zwemmen, maar bij nader onderzoek bleek het zwembad in de voormiddag gesloten te zijn.  In de namiddag lukte niet, dus dan maar iets anders verzonnen.  We zijn dan maar naar een lokale speeltuin geweest waar ze alledrie een fristike hebben gekregen, en zo waren ze toch terug tevreden.  Morgen gaan ze bij de oma spelen, dus zit ik hier heel onverwachts heel de namiddag helemaal alleen, dat gaat raar zijn, heb ik de laatste jaren nooit meegemaakt.  In de voormiddag ga ik samen met Herbert mijn 13km'kes lopen, ik had geopperd om er een tetterloopke van te maken maar dat zag hij precies niet zo zitten :-p.  Maar allé terug naar vandaag.  2km in en uitlopen (ik doe altijd iets verder, zo kan ik naar de piste lopen en kan ik direct aan de intervallen beginnen) en dan 10x600m versnellen met rust op hartslag, de laatste 200m heb ik wel moeten doorbijten, maar voor de rest ging het vrij goed.
    Enne bedankt voor de bezorgdheid, maar ik heb nergens meer pijn hoor, het lag echt aan de schoenen.  Nu staat er deze maand een artikel in de runners over terug op blote voeten te lopen.  Ik heb het nog niet volledig kunnen lezen, maar het intrigeert mij wel, niet dat ik het ga proberen hoor, maar ik vind het wel interessant.  Dus plannen voor deze avond: mij met een warm chokomelkske, dekentje, ipod en de runners in de zetel nestelen, zalig.
    Groetjes

    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy27okt.jpg

    28-10-2008 om 19:13 geschreven door Wendy  


    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben niet zwanger!!!!!
    Vandaag was er hier in Gompel een tweedehandsbeurs van speelgoed, dus ik met mijn drie kindjes daar naar toe.  Daar aangekomen wordt ik gefeliciteerd en ik zeg nog bedankt! ( dacht dat het over mijn halve marathon ging :-p), iets verder wordt ik weer gefeliciteerd maar nu met mijn 4de kindje.  Kunt ge het u voorstellen?  Ik schrok nogal!!   Het was ne roddel die blijkbaar ontstaat is omdat ik niet meer in het maandag leesgroepje zit, ben overgeschakeld naar het donderdag leesgroepje, en zo zijn ze beginnen speculeren en is de roddel ontstaan. Gompel is echt nog zo'n dorpje waar iedereen iedereen kent, en waar volgens mij de grootste roddeltantes wonen maar ik was toch even verschoten ze!
    Maar we hebben natuurlijk ook gelopen hé.  Allereerst moet ik het ontslag meedelen van de roze vomero's, nadat ik al enkele dagen liep met pijnlijke knieën en pijn in mijn scheenbeen, heb ik vandaag mijn nieuwere vomero's gedragen en 15.8km gelopen zonder één enkel pijntje.  Dus gelukkig geen blessure op komst!  Was vandaag nog eens naart bos getrokken lekker genieten van de rust dacht ik!  Inderdaad "dacht ik"want  plotseling bevond ik mij middenin een mtb toertocht, en natuurlijk op een smal baantje, ik kon gene kant meer op, dan maar het eerste pad dat ik tegenkwam afgeslagen maar daar kende ik mijne weg niet, gelukkig toch snel terug iets bekends tegengekomen en  maar 800m teveel gelopen.  Morgen is het rustdag en dinsdag trek ik in de namiddag, nu een zwembeurt met de kindjes naar de piste voor 600kes, we blijven dus nog snelheid trainen volgende week!
    Groetjes

    26-10-2008 om 19:51 geschreven door Wendy  


    24-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelheidstrainingen.
    Deze week werd de snelheid aangepakt denk ik, na de intervallen dinsdag, stond er woensdag een 12km met 10x 40/60 versnellingen opt schema.  Ik voelde mij al een paar dagen niet echt in vorm dus heb ik gisteren een rustdagske gepakt en deze namiddag voelde ik mij al terug een heel stuk beter.  Heb juist mijn lange versnellingen afgewerkt 2km in-en uitlopen en 7x 1km versnellen met 5min rust tussen, en het ging zalig.  Had mijn nieuw ipod accessoireke mee, een radio remote die ik via kapaza 2dehands heb kunnen kopen.  Zalig langs het kanaal lopen met studio brussel op de achtergrond, je zou bijna vergeten dat het regende.  Nu het viel nog goed mee, een beetje zever het eerste halfuur en daarna bleef het droog, dus hier zeker geen geklaag over het weer.  Verder nog een aankoopke gedaan, voor de kindjes deze keer, nl; een wekker die aangeeft aan de hand van gesloten en open oogjes wanneer ze mogen opstaan en wanneer ze nog een beetje moeten slapen.  Dus vandaag stonden ze netjes beneden toen ik oogjes van Dicky (zoo noemt de wekker) opengingen.  Ik hoop dat ik ze daarmee in tijdens de vakantie een beetje langer in hun bedje kan houden, zo heeft moeder ook een beetje vakantie hé ;-).  Morgen ga ik een 5km loslopen en zondag staat er een duurloopke van 15km gepland. En bedankt voor de traktatie tips, ik denk dat het iets creatiefs wordt met cake, Sandy en Geert hebben mij op ideeën gebracht, merci daarvoor!  Enne Coach; jij bent eigenlijk de eerste waar ik zo goed naar luister ;-).
    Groetjes
    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy21oktober.jpg

    24-10-2008 om 16:42 geschreven door Wendy  


    21-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervallen.

    Vandaag stonden er intervallen opt schema, het was al effkes geleden dat ik nog op de piste geweest was.  Ik vertrek het liefste van thuis uit, dan ben ik al opgewarmd en kan er direct aan beginnen.  Dus op mijn gemakske naar de piste gelopen, daar aangekomen bleek dat er daar een examen lichamelijke opvoeding plaatsvond, ik weet niet juist wat ze moesten doen maar ze waren serieus aant afzien op de piste.  Er was gelukkig nog een baantje vrij voor mij dus ik kon er ook aan beginnen.  Ik moet zeggen dat de benen tijdens het loslopen niet echt goed aanvoelden, maar tijdens de versnellingen waren ze paraat!  Ik moest 10x 400m versnellen met rust op hartslag, ik was wel heel content dat ze gedaan waren, 10 keer was meer dan genoeg!  Morgen trek ik nog eens naar het bos voor 12km.  Verder moet ik ook stillekes feestjes beginnen te organiseren voor Lander zijn verjaardag, en als er iemand tips heeft voor een lekkere home made traktatie voor de klas, laat maar iets weten, voor Siebe hadden we van de kleine cakejes gemaakt maar wil nu wel eens iets anders proberen.
    Groetjes
    En ik heb nog maar eens een tabelleke erbij gezet: http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy21oktober.jpg

    21-10-2008 om 16:02 geschreven door Wendy  


    19-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fartleckske.
    Tja, vandaag moest ik dan het fartleckske van gisteren doen, maar omdat ik gisteren al heel de voormiddag weg was heb ik gewacht tot mijn kindjes in bed lagen en het ventje terug was van de voetbal (jammergenoeg verloren ).  Dus zo rond 19u kan ik vertrekken, terug in mijn kerstboomoutfit, 2km loslopen en dan naar de brug daar 10 keer de brug opgelopen, en terug af natuurlijk! met rust op harstlag, daarna nog 1 km losgelopen, maar ik moest op zoek gaan naar een goed verlichte niet te drukke straat, en die vond ik zo'n 100m van mijn huis.  6 keer 500m tegen 2.15 min en 500m rusten, dus ben ik zo'n 12 keer da straatje op en afgelopen, en toch kon ik nog plezier in vinden, heb de versnellingen ook ietske sneller gelopen, het is moeilijk om de garmin int donker te zien dus heb maar opt gevoel gelopen.  En dan nog 2km losgelopen, dat heb ik hier in onze straat gedaan.  Een fartleckske int donker, t'is ne keer iets anders :-p.  Ben al blijk dat ik niet gevallen ben zoals Jullie, moest er toch wel dikwijls aan denken.  Ben ook een leuk boekske aant lezen, over je looptechniek verbeteren met behulp van de Alexandermethode, en er staan wel veel goede tips in, zoals "uitgestrekt" lopen, landen op je voorvoet en niet op je hiel,...  Echt leuk om eens te lezen!  Verder ben ik ook al ingeschreven voor de 10M van Antwerpen, de inschrijvingen zijn al begonnen.  Gewoon naar de site gaan van de runningtour en daar vind je al de info.  Morgen is het rustdag, en nu ga ik eens al de blogjes lezen van de (halve)marathonlopers vant weekend, ben reuzebenieuwd!!

    19-10-2008 om 21:26 geschreven door Wendy  


    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooi weekend!

    Gisteravond nog mijn training afgewerkt: 8km tegen ong. 4.47/km, hartslag gem 154 bpm.  Ik kan pas tegen 19.30 vertrekken, dus verkleed als kerstboom op pad gegaan!  Ik vind dat wel eens leuk om int donker te lopen, maar was toch content dat ik vandaag in de voormiddag kon gaan.  Ik moest nl. toch de auto van ons moeder terug naar huis brengen, de ideale gelegenheid om mijn lange duurloop van 14km te doen.  Eerst nog een beetje bijgepraat, en dan op mijn gemakske terug naar huis gelopen gem snelheid was 5.30/km en gem hartslag 148bpm.  Juist terug op tijd thuis om te eten :-p.  In de namiddag dan met de kindjes en Herbert een beetje genoten van het goede weer, een heel geslaagd dagje dus. Heb wel mijn trainingen moeten verwisselen, de fartleck die normaal vandaag opt programma stond doe ik morgen, maar omdat ik mijn kindjes weer niet een voormiddagje alleen wil laten, zal ik de fartleck doen nadat ze in hun bedje liggen, zo rond 19u.
    En voor de rest, heel veel succes aan allen die morgen een halve of hele marathon lopen, geef er een lap op!!!!!!!!  Ik kijk al uit naar de verslagjes!

    18-10-2008 om 19:56 geschreven door Wendy  


    16-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sen als leesmoeder!
    Omdat vandaag mijn ventje onverwachts een vergadering had kwam ik in de moeilijkheden voor het leesgroepje dat ik donderdagmiddag begeleid.  Maar na overleg met de juf was de oplossing heel simpel, breng Sen gewoon mee!  Dus zo gezegd, zo gedaan.  Om 13u10 sta ik daar met onze Sen ik de klas van het derde leerjaar, die kindjes allemaal nieuwsgierig, die vonden het wel leuk.  Onze Sen heeft zich voortreffelijk gedragen, tijdens het lezen heeft hij mooi mee naar de prentjes gekeken en slechts af en toe een commentaarke gegeven.  Toen hij  (zoals enkel peuterkes kunnen) een luide boer liet in de klas werd er wel serieus gelachen, maar hij mag toch nog eens terugkomen.  Mijn ventje is maar 1 uurke thuis geweest vandaag, dus had ik niet veel keus wanneeer ik zou gaan lopen, maar gelukkig geen regen!  Heb een wisselloopje  gedaan van 8km met 500m loslopen en 500m versnellen tot 5/km, mijn versnellingen zijn wel 4.45/km geworden.  De benen voelen eigenlijk al terug vrij fit aan, enkel nog een heeel licht spierpijntje aan de bovenbenen.
    Er staat ook terug een nieuw wedstrijdje op de planning nl.  de 5 km in de zilvermeerjogging hier in Mol op 8 november, een organisatie van de vabco hier in Mol, dus als er nog mensen zijn die willen komen, laat maar iets aan de coach weten!! Er is trouwens ook een 10km, maar omdat ik een week later de halve marathon van Kasterlee loop heb ik maar voor de 5 geopteerd.
    Morgen een 8km aan 5.20/km!

    16-10-2008 om 19:18 geschreven door Wendy  


    15-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En we zijn terug vertrokken!
    Deze avond was er geen houden niet meer aan, ik moest gaan lopen.  De kindjes nog vlug mee in bed gestopt en rond 19u10 vertrokken om even los te lopen.  Het werd een windowshopping tripke naar Mol, goed voor zo'n 6.5km, en genoten dat ik heb!  De bovenbenen voelde ik nog heel lichtjes, morgen begin ik terug aan het schema van de coach.  Ik begin ook al wat na te denken over de planning van volgend jaar, een halve voorjaarsmarathon met de webloggers zie ik wel zitten, als het praktisch te doen is natuurlijk.  En voor de rest weet ik dat ik zeker de 10M in Antwerpen ga doen, en de wedstrijdjes hier in Mol, maar meer weet ik nog niet.  Ik hoop dat de joggings en marathons 2009 vlug uitkomt!
    Heb vandaag ook de garmin afgeladen, de halve marathon stond er nog op, awel ik heb heel de tijd hetzelfde ritme gelopen, op het einde wel wat versneld.  Mijn gemiddelde hartslag was ook de moeite : 184 bpm. Heb daar eigenlijk niet veel last van gehad, had enkel last van de benen, de rest ging vrij goed mee.
    Morgen een wisselloopke van 8km.
    Groetjes

    15-10-2008 om 21:12 geschreven door Wendy  


    14-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijve benen!!

    Amaai zeg!  Gisteren opgestaan met serieuse spierpijn in mijn bovenbenen, ook vandaag is het nog niet veel beter, ben volop ice power gel aant smeren, en hopelijk is het morgen beter.  Ik moet vandaag nog eens met de krantjes gaan rijden, heb er de voorbije dagen van geprofiteerd dat de auto van mijn ouders hier nog staat en de kindjes met de auto van en naar school gedaan, toch een beetje de spieren sparen dacht ik.  De halve marathon van Kasterlee komt ook al dichterbij, ik ga hier wel mijn tijd van 1u45min aanhouden, het parkoer is immers veel zwaarder en het weer zal ook niet zo perfekt zijn als in Eindhoven dit weekend.  We zullen wel zien wat het geeft!  Ik hoop alleen dat ik donderdag terug mijn training kan hervatten, het begint alweer serieus te kriebelen ;-).  Ook schrok ik gisteren nogal toen ik mijn mailkes las, zoveel reactie op mijn blogkse, ik schrok nogal! Wel heel leuk natuurlijk, ook veel reacties van mensen die ik nog niet kende, en die ben ik nu bij mijn links aant zetten zodat ik ook regelmatig eens op hun blogje kan gaan piepen.  Ook mijn plannen ivm mijn eerste marathon zijn een beetje aant veranderen, ik wou de leiemarathon nemens als mijn eerste, maar nu lijkt het mij leuker om de narjaarsmarathon te nemen waar vele bloggers aanwezig gaan zijn zodat ik er niet helemaal alleen sta.  Ik heb zondag gemerkt hoe iedereen elkaar steunde, en dat zal ik wel nodig hebben op mijnen eerste.  Dus iedereen heel hard bedankt voor de reatiekes, mijn wolkske is al een beetje aant minderen nu, Kasterlee zit int koppeke ;-).
    Heel veel groetjes
    .

    14-10-2008 om 12:24 geschreven door Wendy  


    12-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste halve marathon is een feit!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben deze morgen om 9u vertrokken naar Eindhoven, de rit verliep heel vlot en ik vond zelfs parking vrij dicht bij het centrum, dat viel dus al goed mee.  Ik was nog goed op tijd om de marathonlopers nog succes te wensen, heb eindelijk ook de beroemde weblogloopster Katrien eens int echt kunnen bewonderen!!  Heel leuk was ook dat Tiny ook nog wat kwam aanmoedigen, wat zouden wij egotrippers zijn?!
    Ik vond het echt een heel leuk middagje, heb Katrien en Mario 2 keer zien passeren, ook Steve en Vic heb ik gezien, waarschijnlijk nog veel meer andere bekenden gezien maar het is echt moeilijk om iemand enkel van foto te herkennen.  Omstreeks 13u  werd het dan toch tijd om mij eens in gang te trekken, de start van de halve marathon was om 14u.  Dus samen met stefke naar de ondergrondse parking om ons om te kleden, ik was er wel niet op voorzien dat er niks privacy was in die parking, ik moest mij wel nog helemaal omkleden, (ook nog mijn sportbeha ), gelukkig stond er in de hoek nog een auto en heb mij daar dan vlug achter verstopt om toch a beke in afzondering te staan. 
    Na nog een sanitaire stop was het dan tijd om naar de start te vertrekken, samen met Edith en Frank zochten we ons een plekje in het c-vak.  Pas rond 14u15min was het dan aan onzen toer om te vertrekken, ik ben er direct stevig ingevlogen omdat ik echt wel 1u45min wou halen.  En de benen zaten echt goed!  Ik heb wel constant moeten zigzaggen en voorbijsteken.  Op 5km dan een squeeyke genuttigd en dat ging goed, geen last aan de maag of niks, heb op elke drankpost een beker water gedronken en dit ging goed.  Op 15km ging ik dan nog een gelleke nuttigen, maar ik kreeg dat niet open, en de drankpost kwam maar dichterbij zodat ik op een gegeven moment met een gelleke en een beker water in mijn hand aant lopen was, gelukkig kreeg het gelleke dan toch vlug open.  Het ging dus vrij goed, op km 18 begon ik wel serieus af te tellen, nog 3,2,1 km en de finish was in zicht!!!  Een zalig moment, maar dat kennen jullie allemaal wel hé!
    Ok en dan nu mijn tijd, die was : 1u; 37min, 53 sec!!  Ik kon het zelf niet geloven maar het is echt waar!  En nu dan mijn dankwoorden; in de allereerste plaats aan mijn ventje en kindjes die mij altijd steunen en nooit eens zeuren dat ik weer weg ben, nipt gevolgd door de coach want zonder zijn voortreffelijke schema's had ik nooit een halve marathon uitgelopen, natuurlijk ook aan Kaat die mij haar nummer heeft doorgegeven, en natuurlijk ook aan al de webloggerkes die mij hier online bijstaan met goede raad, opmonteren wanneer het eens minder gaat en delen in de vreugde als het goed gaat.  Voor jullie allemaal nen dikke MERCI!!
    Morgen kom ik terug van mijn roze wolkske maar vandaag blijf ik nog even zitten ;-).
    Groetjes

    12-10-2008 om 21:35 geschreven door Wendy  


    09-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het laatste loopke!
    Ik wil eerst even iedereen bedanken voor de goede raad, en er wordt gebruik van gemaakt hoor!  Ik heb alle berichtjes bij gehouden onder een speciaal mapke in outlook, dan kan ik bij twijfel daar nog eens een piepke doen!  Ik ga ook geen drinken meenemen tijdens de halve marathon, goed drinken op voorhand en tijdens de wedstrijd, goed water drinken, en het zou moeten lukken.  Het was hier vandaag ne ongelofelijke drukke dag, wij hadden deze week eens toegezegd om twee kranterondes te doen ipv 1, amaai ma da doe ik toch nie meer ze!  Ben heel de dag op pad geweest met mijn fietske, en morgen moet ik onze straat hier nog bedelen.  Ik ben stikop en sta vol blauw plekken, hopelijk moet ik in Eindhoven niet in een short lopen want da gaat eruit zien anders .  Ben dan deze avond nog mijn 8km'ke gaan lopen met 2km op halve marathontempo tussen, het ging vrij moeizaam maar volgens de garmin ben ik toch goed in vorm, hartslag bleef tijdens de versnelling mooi op 160, wat voor mij vrij laag is op die snelheid.  Ik heb er dus vertrouwen in, maar nu wordt er gerust!  Morgen nog even onze straat bedelen, en in de namiddag eens naar de ren sport in Tessenderlo.  Zaterdag volgt er dan een helemaal rustdag, in de voormiddag met de kindjes eens kastanjes gaan rapen, en in de namiddag helemaal nikske doen, enkel rusten!  Mijn volgende postje wordt het verslag van mijn allereerste halve marathon in Eindhoven!!  Komt dat zien!
    Groetjes
    En aan alle medelopers zondag, heeeeel veeeel succes!!

    09-10-2008 om 20:49 geschreven door Wendy  


    07-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 km'kes losgelopen.
    Ik heb vandaag toch eens 5km losgelopen, wou nl.  nog eens mijn drankgordel testen, maar dat ging dus echt niet!  Heb ze zelfs halverwege leeggekapt!  Ik ga dus mijne camelbak meenemen, daar heb ik al eens 29km mee gelopen zonder last, dus daar moet ik al mijn koppeke niet meer over breken.  Ik ga ook zien dat ik er goed op tijd ben, ga hier thuis vertrekken om 9u30 dan kan ik op mijn dooie gemakske naar Eindhoven rijden en hoef ik mij niet te stressen, en dan hopelijk nog een beetje rondhangen met mede webloggers.  Het gaat plezant worden! 
    Groetjes, en ik ga niet te veel meer posten want ik ga jullie beginnen ergeren met mijn gezaag, zal dat wel bij mijn ventje doen :-p.

    07-10-2008 om 18:54 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs