Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    happytogether
    www.bloggen.be/happyto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    11-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 5 weken!

    Jaja, ik heb nog maar 5 weken voorbereiding te gaan voor M-day, en ik moet zeggen dat de trainingen vlot gaan, zaterdag 3x3km tegen marathontempo afgewerkt en dat ging vrij soepel, zondag een lange duurloop gedaan samen met Mario en Steffke en dat ging natuurlijk ook vlot, (als je kan tetteren gaat het altijd wat beter hé ;)).  De rest waren de gewone gebruikelijke trainingen.  Deze avond stonden er lactaattesten gepland, onze club organiseert dat 2 keer per jaar en het was mijn eerste keer.  4 keer 2000m moest er afgelegde worden aan tempo's van 4,30-4,20-4,10-4,00, gelukkig had ik Mario als haas (merci Mario), ik moest dan wel nog 1 toertje alleen lopen omdat Mario dan zijn lactaat moest laten meten, en natuurlijk liep het in dat toertje een beetje mis, heb maar ene perfekt op tempo gelopen en de andere was ik iets te snel, maar blijkbaar was dat toch geen groot probleem.  Daarna was het even 12min recupereren om dan 600m alles te geven(2min), blijkbaar ben ik toch iets te traag gestart want ik moest stikdood aankomen en dat was niet helemaal het geval, de hartslag zat ook niet aan de gebruikelijke 190bpm, maar ja we hebben gedaan wat we konden.  Nu is het een weekske afwachten hoe we ervoor staan.

    Vorige week donderdag is Siebe voor de eerste keer komen meetrainen, de uren komen overeen met mijn trainingen dus heb ik hem om 6u30 mooi afgezet bij zijn trainer, hij moest al meteen twee toerkes lopen rond de piste!!!  Ik was reuzebenieuwd en ik was dan ook blij dat onze training vroeger gedaan was dan die van hem, zodat ik nog even kon kijken wat ze die klein mannekes allemaal lieten doen, plezant om die klein mannen zo te zien sporten!!  Hij had geoefend op het hoogspringen en het tennisbal werpen, en hij vond het heel leuk, morgen gaat hij terug.  Ik weet niet zo precies wat er zaterdag op het schema staat, morgen loop ik een lange duurloop waarvan ik de laatste 12km samen met de club kan doen, vrijdag is het rustdag en zondag terug een lekkere lange duurloop!  

    Nog een dikke proficiat voor al die knalprestaties van het voorbije weekend en succes voor het komende weekend!

    Groetjes

    Wendy

    11-08-2010 om 22:30 geschreven door Wendy  


    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triestig begin van de week.

    Maandagavond kreeg ik een mailtje van ons ma, haar boke was gestorven.  Bo is een bearded collie en een créme van een hond, ons ma hare grote lieveling, dus vlug het fietske op richting kerkhoven om een beetje mentale steun te geven. Bo zal nog lang gemist worden, maar ons ma heeft er alles aan gedaan om zelfs haar laatste uren zo aangenaam mogelijk te maken.  Die dag werd er buiten het 30km fietsen niet getraind.  Gisteren was het de bedoeling om naar de club te gaan om mijn intervallen in gezelschap te kunnen afwerken, de club moest wel maar een training doen van 10 x 300m, ikzelf zit in opbouw naar mijn marathon en werkte 8 x 1km af, de training ging makkelijk, niet echt afgezien, had mij wel misrekend, dacht om dan nog samen met mijn trainingsmaten te kunnen uitlopen maar ik had al gedaan met mijn training toen zij nog moesten beginnen :), dan maar alleen uitgelopen en alleen gedouchte, maar de aprés run moest ik gelukkig niet alleen doen ;).  Ik profiteer er nu even van, want als het school terug begint dan zal het gedaan zijn met aprés runnen.  Morgen komt Siebe ook mee lopen, er is een aparte trainingsgroep van 6 jarigen en hij gaat morgen ééns meetrainen, ben benieuwd of hij het leuk gaat vinden.  Vrijdag staan er dan lange versnellingen tegen marathontempo gepland, zaterdag een rustdag en zondag een duurloop van 25km die ik samen met Mario en Steffan ga afwerken.  Aan iedereen die dit weekend wedstrijdjes loopt of zware trainingen moet afleggen heel veel succes, en de rest geniet ervan!!!!

    04-08-2010 om 21:01 geschreven door Wendy  


    28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 28 juli 2010

    Er gaan er heel veel mensen niet akkoord zijn, maar ik hou van het oude Belgische zomerweer, juist boven de 20gr en geen regen is het perfecte weer voor mij.  Je kan zalig lopen, leuke uitstapjes maken en lekker onder een licht donske slapen, vooral onze Sen zie je terug herleven, hij heeft blijkbaar wel heel veel last van de warmte, vorige week lag hij nog zonder eetlust zwakjes in de zetel, op dit moment springen ze naar een ballon en heeft hij juist zijn buikje vol gegeten, onze blonde God is terug ;).  Dit is de eerste week van mijn eigenlijke marathonvoorbereiding en ik moet zeggen dat de beentjes het al geweten hebben, ze voelen toch wel vrij vermoeid aan.  Verleden weekend een training met de vabco gedaan en een duurloop van zo'n 20km, ma een duurloopje en dinsdag stonden er de gebruikelijke intervallen gepland, omdat Herbert de late heeft heb ik ze alleen afgehaspeld.  Deze morgen nog ééns afgesproken met de bende van MOl om samen op pad te gaan, het was weer een heel leuk tetterloopje, veel gelachten en gezeverd!  Morgen trek ik nog ééns naar de club om een duurloop af te werken.  Ben ook aan het genieten van het ek atletiek, gisteren de beelden gezien van de 10000m finale, bangelijk om te zien hoe die Mo Farah op 7,5km nog even met zijn concurrent begint te tetteren.  Ik kijk vooral uit naar het weekend wanneer de finale van de marathon gelopen wordt. 

    28-07-2010 om 18:27 geschreven door Wendy  


    23-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dwars door Kasterlee.














    23-07-2010 om 10:14 geschreven door Wendy  


    22-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Kasterlee.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Weeral een tijdje geleden hé.  Veel is er niet gebeurt de voorbije week, de trainingen gaan goed, heb de zwaardere trainingen bij de club gedaan en dat is wel leuk.  Siebe heeft gisteren ook zijn éérste melktandje verloren, het stond al enkele dagen los en gisteren had hij het in zijn handjes, dus kregen we deze nacht bezoek van de tandenfee ;).  Gisteren stond er ook een wedstrijdje gepland, mijn laatste wedstrijd voor de IFF marathon.  Dwars door Kasterlee was toch wel wat anders dan de naam doet vermoeden, heb helemaal niks van Kasterlee city gezien, wel al de natuurpracht.  De hele wedstrijd verliep over bospaadjes, wat gezien de temperatuur best wel gunstig was, het was wel geen parkoer om pr's aan te vallen.  Heb onderweg wel weer ietske uitgestoken, er vroeg een man aan mij wat mijn doel was, ik had 40min in gedachten maar zeg dat niet graag want als het dan niet lukt :/, Ik zei dan maar, doorlopen en zien waar we stranden, hij ging voor 42 min, en ging zijn wagonneke aanhangen :O, maar na 1 km was ik dat wagonneke al kwijt, en kreeg ik gisteren naar mijn voeten van Herbert dat ik toch iets hoffelijker had moeten zijn, dus moest iemand zich herkennen, sorry, volgende keer hang je je wagon nog maar ne keer aan hé, ik zal hoffelijker zijn dan.  Pff, ik moet nog zoveel leren, heb nu wel aandacht gehad voor de bochten, das ook al iets hé. Stillekes aan worden we nog een echte loper, allé loopster.  Bij de finish die ik trouwens doorkwam in 42min45s op 10,5km bleek ik eerste dame te zijn en kreeg daar al direct ne micro onder mijn neus geduwd, voelde mij weer niets op mijn gemak en was zeer content toen de commentator tevreden was en ik vrij gelaten werd.  Dan nog even losgelopen met Wim, Koen en Jo om  daarna a goed doucheke te pakken, het was ondertussen ook wat beginnen regenen.  Daarna konden we nog genieten van de finishers van de 16km, jammer dat we Benny niet hebben zien aankomen hij had dat nochtans weer goed gedaan.  Rond 16u30 was het dan tijd voor de prijsuitrijking, bij de 10km moesten enkel de eerste even naar voren komen, de hoofdwedstrijd was namelijk de 16km en die kregen ook prijzengeld, dus ik moest  helemaal alleen naar voren gaan, ik zweer het, ik had meer stress dan voor de wedstrijd en zag het echt niet zitten om zo helemaal alleen op het bovenste schavotje te gaan staan, hier kreeg ik weeral voor naar mijn voeten van Herbert, dus volgende keer zal ik het podium bestijgen, pfffff kan je dat ook niet trainen, ben daar echt niet goed in.  Bij de dames op de 16km waren er best wel wat kleppers aanwezig, de eerste dame was Annick Dekkers (Bekkers ??), de tweede Maria Vranckx en de derde Tine Diels.  Volgend jaar zou ik best wel ééns de 16 willen lopen, echt een hele mooie en gezellige wedstrijd.

    Vanaf nu begin ik aan de volle voorbereiding voor de IFF marathon, geen wedstrijdjes meer tot dan.

    Als ik ergens foto's te pakken krijg, dan post ik ze nog wel!

    Groetjes!

    doeiiiii

     

     

     

     

     

    22-07-2010 om 00:00 geschreven door Wendy  


    13-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 13 juli 2010

    Na enkele hete dagen kwam dan gisteren eindelijk een koelere dag, heb het s'morgens direct gemerkt aan de hartslag die toch al direct enkele slagen lager ligt dan de voorbije dagen.  Verleden week heb ik toch een 2 trainingen afgewerkt bij de club, een rustige duurloop en een fartlek, wel leuk om zo met een hele bende op pad te gaan, en weer nieuw volk te leren kennen.  Heb ook een gesprek gehad met de trainer en terug wat meer kennis vergaart over de reacties van het lichaam op trainingen, heb eindelijk door hoe belangrijk de trage trainingen zijn, en heb mij dan ook voorgenomen om ze echt aan opgelegde snelheid te doen.  Voor de rest niet veel nieuws, verleden week 5 trainingen en 1 wedstrijd afgehaspeld, oh ja, mijn tijd in de classic was 39,14min, dus sneller dan in Geel, het parkoer was niet exact 10km, ik zelf had 9,91km opgemeten met de garmin, dus ben ik toch wel heel tevreden met de tijd, zeker omdat het zo makkelijk ging.  Deze week staan er 7 trainingen gepland, vandaag ga ik 2 keer trainen, heb er al een ochtend losloopje opzitten van 8km en deze avond ga ik mijn intervallen doen in op de piste samen met de club.  Heb ook beslist om volgend jaar nog geen ultraloop te doen, wil eerst nog wat sneller worden op alle afstanden tot de marathon, deze winter ga ik ook deelnemen aan enkele crosskes, gewoon om sterker te worden en als doel niet laatste te zijn.  

    OP het moment zijn ze nieuwe ramen aant zetten in ons huizeke, nu gaan we in de living ook een raam open kunnen zetten wat een ware luxe gaat zijn.  De kindjes  krijgen boven ook een nieuw raam en een rolluik, ben wel een benieuwd wat het deze avond gaat zijn, want de rolluik van de twee kleinste hun kamer gaat elektrisch op en neer en ze kijken al uit naar het knopje :).

    13-07-2010 om 11:24 geschreven door Wendy  


    07-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk!

    Ik wist dat de vakantie een drukke periode ging worden, maar zo druk had ik niet verwacht!  De kindjes vragen serieus veel aandacht en zijn wat in de war met de plotse omschakeling van schoolweek naar vakantie, binnen enkele jaartjes zal dat wel beter zijn, maar zo'n klein mannekes hangen heel erg vast aan gewoontekes en als dat dan plots wegvalt, tja dan werken ze dat uit op de mama hé ;).  Gelukkig is er altijd nog tijd om te trainen, maandag liep ik mee in the classic van Tessenderlo, ik liep met Benny zijn nummer zodat ik in het voorste startvak kon starten, had wel geen ambities, wou gewoon lekker doorlopen zonder diep te gaan en echt genieten van de sfeer en ambiance.  Er was overal veel volk langs de kant wat heel plezant was, al mochten ze iets meer enthousiast zijn, zo ne keer klappen of roepen is plezant als je passeert ;), we zijn er bijna maar kunnen toch nog iets leren van de Nederlanders :D.  Het liep echt vlot, het weer was voor mij ook perfect, heb geen enkele keer afgezien en gedacht van "zijn we er nog niet".  Ik kwam aan in een tijd van 39.33 (niet officieel), en voel dat de conditie terug in stijgende lijn is, daarom heb ik beslist om in Dwars Door Kasterlee voor de 10 te kiezen en nog eens goed door te lopen, dit wordt ook de laatste wedstrijd voor de marathon.  Misschien loop ik wel de 2u mee in Herentals maar dan echt als training dus op het gemak, we zien nog wel!  Gisteren dan mijn eerste clubtraining gedaan met de vabco en het is mij heel goed meegevallen, morgen ga ik nog een keertje, dan staat er een fartlek op het programma, en ik weet dat ik in het zanderige pad best wel een paar hazen kan gebruiken, dus Wim houd u niet in hé ;).  Ik weet niet of ik de komende maand nog veel ga kunnen bloggen, sta gigantisch achter met het huishouden, en wil mijn schoonmoeder ook een beetje helpen want die heeft een serieuze hernia en kan dus best wat hulp gebruiken.  Groetjes

    Wendy

    07-07-2010 om 13:23 geschreven door Wendy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk!

    Ik wist dat de vakantie een drukke periode ging worden, maar zo druk had ik niet verwacht!  De kindjes vragen serieus veel aandacht en zijn wat in de war met de plotse omschakeling van schoolweek naar vakantie, binnen enkele jaartjes zal dat wel beter zijn, maar zo'n klein mannekes hangen heel erg vast aan gewoontekes en als dat dan plots wegvalt, tja dan werken ze dat uit op de mama hé ;).  Gelukkig is er altijd nog tijd om te trainen, maandag liep ik mee in the classic van Tessenderlo, ik liep met Benny zijn nummer zodat ik in het voorste startvak kon starten, had wel geen ambities, wou gewoon lekker doorlopen zonder diep te gaan en echt genieten van de sfeer en ambiance.  Er was overal veel volk langs de kant wat heel plezant was, al mochten ze iets meer enthousiast zijn, zo ne keer klappen of roepen is plezant als je passeert ;), we zijn er bijna maar kunnen toch nog iets leren van de Nederlanders :D.  Het liep echt vlot, het weer was voor mij ook perfect, heb geen enkele keer afgezien en gedacht van "zijn we er nog niet".  Ik kwam aan in een tijd van 39.33 (niet officieel), en voel dat de conditie terug in stijgende lijn is, daarom heb ik beslist om in Dwars Door Kasterlee voor de 10 te kiezen en nog eens goed door te lopen, dit wordt ook de laatste wedstrijd voor de marathon.  Misschien loop ik wel de 2u mee in Herentals maar dan echt als training dus op het gemak, we zien nog wel!  Gisteren dan mijn eerste clubtraining gedaan met de vabco en het is mij heel goed meegevallen, morgen ga ik nog een keertje, dan staat er een fartlek op het programma, en ik weet dat ik in het zanderige pad best wel een paar hazen kan gebruiken, dus Wim houd u niet in hé ;).  Ik weet niet of ik de komende maand nog veel ga kunnen bloggen, sta gigantisch achter met het huishouden, en wil mijn schoonmoeder ook een beetje helpen want die heeft een serieuze hernia en kan dus best wat hulp gebruiken.  Groetjes

    Wendy

    07-07-2010 om 12:49 geschreven door Wendy  


    02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 2 juli 2010

    Hoikes allemaal, de grote vakantie is begonnen! Terwijl dat voor de meeste mensen een rustperiode is, is dat hier een hele drukke periode, elke activiteit moet zorgvuldig gepland worden.  Volgende week begin ik eindelijk aan de marathonvoorbereiding en er zal dus veel s'morgens in de vroegte en s'avonds getraind worden, gelukkig is het al vroeg licht dus is dat geen probleem.  Deze week is het een rustweek, maar heb toch al elke dag gelopen hoor, ik kan het niet laten, vandaag heb ik mezelf gedwongen om niet te lopen en het begint al zo in mijn kopke te malen, om toch maar een rustige 5km te doen deze avond, dat kan toch geen kwaad hé ;).  Maar ik ga niet toegeven en mijn lichaam even wat rust gunnen.  Morgenavond loop ik nog een 10km met versnellingen en zondagvoormiddag ben ik terug te vinden in Balen, ik ga supporteren voor de deelnemers aan de cm marathon Balen.  Ik ga ook de laatste 2 ronden meefietsen met Benny, denk er al aan om mijn ipodje en boxkes mee te nemen ;). Maandag sta ik aan de start van the classic in Tessenderlo, ik loop er de 10km, maar het is zeker niet de bedoeling om door te lopen, wil  genieten en het parkoer ook effectief eens zien.  Dinsdagavond trek ik naar de training van de vabco Mol, ja, ik heb eindelijk toegegeven en ben vanaf nu dus lid van de vabco, zo ben ik binnenkort dus ook in het bezit van een VAL nummer.  Trainen zal we nog vaak alleen gebeuren, het is niet de bedoeling om elke training aanwezig te zijn.  Ik denk wel dat ik in de winter wat meer intervallen zal gaan doen met de club, heb al gemerkt dat ik in de winter nogal flauw ben en rapper opgeef als ik de snelheid niet haal, denk met zo'n bende mannen achter mij dat ik wel zal doorlopen :).  In juli zal ik nog deelnemen aan 2 wedstrijdjes: 21 juli loop ik dwars door Kasterlee en 30 juli loop ik de 2u in Herentals, daarna is het alles geven en laten voor de IFF marathon.  Nog nen dikke merci en knuffel voor de leuk reacties die ik kreeg op dwars door Geel!!!!!!!

    Prettig weekend voor iedereen!

    02-07-2010 om 14:14 geschreven door Wendy  


    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Geel 2010 het verslag ;).

    Eindelijk was de dag aangebroken, was al even aant aftellen, na deze wedstrijd begint mijn voorbereiding op de IFF marathon.  Ik wist dat ik niet dezelfde tijd kon lopen als vorig jaar, ik had vorig jaar immers heel de winter en het voorjaar op snelheid en korte afstanden getraind en nu slechts een kleine 2 maand, een podiumplaats zou moeilijk worden, maar natuurlijk was dat wat iedereen verwachtte van mij.  Vorig jaar stond ik hier immers op het hoogste schavotje.  Ik zou mijn best doen en de 10km proberen onder de 40min te lopen, dat zou ik toch moeten kunnen.  Eerst nog even met de kindjes langs mijn schoonouders getrokken, zij zaten midden in een verhuis en Herbert was daar aant meehelpen, nadat ik de kindjes had afgeleverd begaf ik mij naar de afspreekplaats, al gauw kwam ik Mario en Steffan tegen, even mijn nummer ophalen samen met de coole Kaat en dan konden we ons rustig begeven naar de start van de 4,5km, hier zouden we fungeren als supporter, jammergenoeg hebben we niemand gezien, Kaat en Nancy waren goed verstopt in de menigte.  Het begon voor mij nu echt wel tijd te worden om eraan te beginnen, dus nog gauw even een toilet bezoekje, nog even iedereen goeiendag zeggen en dan klaar voor de start.  We dachten dat we vrij vooraan stonden, maar blijkbaar stonden er een paar vooraan die daar niet thuis hoorden, het duurde toch wel enkele honderden meters eer ik vrij kon lopen, op dat moment liep ik 5 de vrouw.  In de verte zag ik Tine Diels lopen, jammergenoeg is de afstand heel de 10km hetzelfde gebleven, misschien had ik toch een risico moeten nemen en ernaartoe lopen, maar ik durfde niet.  Al gauw liep ik in derde positie en zal mij al op het podium staan, de tweede dame werd goed begeleid door 2 mannen,mijn eerste gedachte was om gewoon mee te lopen met dit groepje en wat mee te profiteren van het haaswerk, maar voelde mij daar niet echt welkom, dus zei ik foert, ik voelde wel dat ik sterker was dan deze dame.  Blijkbaar heb ik stom gedaan door altijd mooi op het pad te blijven lopen ipv de bochten af te snijden.  Vanaf km5 was het echt afzien, het werd zwaar, ik had dorst en die derde vrouw bleef maar op mijn hielen lopen, ik hoorde ook die mannen dikwijls zeggen van: zijt ge klaar?, gaan we erover?, maar dat ging ik toch niet laten gebeuren ze.  Wat was ik blij toen plotseling Mario mij voorbijstak, ik kon aanklampen en liep weg van de vrouw, maar toen kwam er een zandpaddeke, pfff zo'n 2,5km voor het einde had ik hier geen zin meer in, het tempo ging achteruit en ik verloor meters op Mario.  Terug uit het zandpaddeke kon ik terug aanklampen tot 1km voor het einde, dan zei Mario: en nu gaan hé!! Halloooo, ik zie al zwart voor mijn ogen ik ben al vollen bak aant gaan, Mario ging dus en ik probeerde gewoon om niet af te zwakken, wat duurde die km lang, maar wat was ik blij aan de finish!!  Toch een podiumplaats en echt diep gegaan, afgezien gelijk de beesten ;).  Ik moest even zitten om te bekomen en begon dan de zoektocht naar het podium, na kussen van de burgemeester konden we onze trofee en bos bloemen in ontvangst nemen.  Het was heel plezant op het podium, Tine en An waren heel sympathiek, maar voor mij hoeft dat toch niet echt ze.  Na een verkwikkende douche nog even een terraske gedaan met de meute, het was een zalige avond, weeral ééntje om in te lijsten!! Hier nog enkele foto's met dank aan Frank en Stefke!!  De trofee van dit jaar is de rechthoekige.

    Oh ja, mijn tijd was 39,19min :).

     



















    27-06-2010 om 21:06 geschreven door Wendy  


    26-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Geel 2010

    Verslagje volgt morgen, ben heel diep gegaan,heb het warm gehad en werd 2de Dame achter Tine Diels in 39,33min.  Ben tevreden!!!

    26-06-2010 om 23:52 geschreven door Wendy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 26 juli 2010

    Brrr, vanavond loop ik dwars door Geel, de start is om 20u dus hopelijk is de grootste hitte dan verdwenen.  Ik heb mij voorgenomen om  mijn eigen wedstrijd te lopen, en zo hopelijk in de buurt van mijn pr te komen, heb het gevoel dat ik toch wat meer tijd nodig heb na de marathon van eind april om echt terug snelheid te kunnen maken.  De voorbije week heb ik  wel terug een supergevoel, dus hopelijk kan ik dat omzetten in een mooie tijd deze avond, wish me luck!!!!!  Ik laat jullie deze avond nog wel iets weten.

    26-06-2010 om 09:09 geschreven door Wendy  


    24-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's domestic.


















    24-06-2010 om 17:06 geschreven door Wendy  


    22-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 22 juni 2010

    Hier zijn we nog een keertje!!  Ik heb genoten van de nacht van vlaanderen, ik was er wel niet bij, maar het was zalig om al die mooie prestaties te lezen, je kan je zo voorstellen hoe Chris, Katrien, Veerle en de vele anderen zich voelen, jammer dat Nico zijn juiste benen thuis vergeten was, maar nu kan ik hem hier aan het werk zien in de marathon van Balen, zo zie je weer, alles slecht heeft toch ook een positief kantje hé ;).  Wat mij ook interesseerde was hoe de ulralopers het ervan brachten op de 100km, ik krijg maar niet genoeg van de filmpjes en heb heel veel bewondering voor Conny Braeckman die weeral haar titel van Belgisch kampioen wist te verlengen, in een tijd juist onder de 9u.  Met mijn trainingen gaat het alsmaar beter, de tempo's die enkele weken haast niet gehaald werden worden nu soepel gehaald.  Ik hoop dat er zaterdag in Geel een mooie tijd inzit voor mij, we gaan er alleszins ons best voor doen, het belooft weer lekker warm te worden.  Maar eerst is het braderij tijd!!!   Joehoe!!!!

    22-06-2010 om 19:58 geschreven door Wendy  


    18-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De domestic 5km te Beerse.

    Een heel speciaal wedstrijdje omdat je echt tegen de klok loopt, iedere deelnemer vertrekt om de minuut.  Eerst moest ik Siebe nog aan school afzetten, want hij zou met zijn klasje een nachtje kamperen in school, het zou dus een spannende avond worden voor ons alletwee.  Mijn ouders waren supporter van dienst en mooi op tijd vertrokken we richting Beerse, daar aangekomen zag ik al snel Gunter die juist aankwam, hij liep aan een serieus tempo!  Even met hem gepraat, het parkoer bleek toch wel zwaar te zijn, een stevig windje en haakske bochten, tja dan was het maar zo.  Mij vlug klaargemaakt en gaan warmlopen op het parkoer, heel vreemd die eerste km's waren echt eenzaam, er waren haast een supporters en je hebt niemand om tegen te lopen, ik wist dat het mentaal ook wel zwaar zou worden.  Toen ik mij naar de start begaf kwam in nog Eva, haar petekindje en Mike tegen, jeej aanmoedigers!!!  Stipt om 20u22 mocht ik eraan beginnen, mijn eerste doel zou worden om de dame die voor mij vertrokken was in te halen, dit lukte al na 1,7km, nu had ik natuurlijk geen mikpunt meer en was het eenzaam beuken tegen de wind.  Vanaf 4km was het ergste voorbij, dan kwam je terug voorbij de markt en was er animatie tot de aankomst, ik kwam al kokhalzend aan in 19min33s, had graag de 19min gehaald maar ja, ik ben niet snel tevreden hé.  Daarna kon de pret beginnen, nog even een praatje gemaakt met Veerle Dejaeghere, en dan samen met mijn ouders genieten van de topatleten, vooral Veerle en Dama tassame blijven me bij, die Dame zijn eindspurt was waanzinnig, wat een kracht, wat een snelheid, echt bangelijk!  Het was echt plezant om ééns mee te doen, wel eenzaam lopen, maar dat ben je snel vergeten als je die toppers aan het werk kunt zien!

    Op mijn facebook pagina is ook een filmpje te zien, gemaakt door Mike Schrijvers, mercikes!!!

    Foto's volgen nog!!

    Groetjes

    18-06-2010 om 13:08 geschreven door Wendy  


    11-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ultralopen wordt toch wat concreter!

    Moest er nog twijfel geweest zijn dan is dat bij deze helemaal verdwenen, ik krijg soms opmerkingen dat ik nog vrij jong ben en dus nog tijd genoeg heb om te ultralopen, maar ik weet niet wat de toekomst brengt hé, wie weet verandert er iets aan de huidige situatie en kan ik mijn ultradroom nooit waarmaken, ik ga wel rustig opbouwen hoor!  Vanaf juli zal ik mij dus helemaal focussen op de marathon,en daarna op mijn allereerste 6u loop te Stein ergens in maart.  Dit jaar loop ik de iff marathon op 12 september zo hard als ik kan, en mijn nummer van de halve marathon te Eindhoven heb ik laten omzetten naar een nummer voor de volledige marathon, hier ga ik het wel wat meer opt gemak doen.  Daarna  even een rustperiodeke inlassen om dan vollen bak te trainen voor de 6u van Stein, als alles dan goed verloopt dan loop ik in juni de nacht van west vlaanderen (marathon).  Maar nu zijn we al een jaar verder, in dit jaar wordt er volgende week nog een wedstrijdje gelopen, de domestic te Beerse, een heel speciaal wedstrijdje, met hetzelfde principe zoals een tijdrit bij het wielrennen, hier doen ook heel veel topatleten aan mee, dus een podiumplaats zit er helemaal niet in, dit geeft mij wel een geruststellend gevoel, geen verwachtingen en gewoon maar lopen voor wat ik waard ben, ik kijk er al naar uit!

    Verder ga ik ook lid worden van een atletiekclub, vooral voor het val nummer, voor de rest zal er niet veel veranderen, ik blijf met de schema's van Mario trainen, gelukkig ziet hij mijn gekke plannen ook zitten en hij is diegene die mij overhaalt heeft om in Eindhoven de hele marathon te lopen.

    11-06-2010 om 19:01 geschreven door Wendy  


    06-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het abc project.

    Gisteren was het eindelijk zo ver, een gezamelijke training en lactaattesten met het ultramarathon abc project.  Ik had rond 7u30 afgesproken met Michael en Carmen in Geel zodat ik ze kan volgen tot Wommelgem waar we dan Gert Mertens oppikten en met 1 auto verder reden naar Torhout.  Even vreesden we voor file, maar eigenlijk overal vlot kunnnen doorrijden, ook de piste vrij makkelijk gevonden maar daar vonden we dan de ingang niet.  Ik dus maar even over een draad gewipt zodat ik de weg kon vragen aan Jan Vandendriessche en Andre Mingneau die daar al aanwezig waren.  Het onthaal was heel hartelijk en ik voelde mij al direct op mijn gemak.  Na even warm gelopen te hebben begonnen we aan de lactaattesten, het was al vrij warm wat mijn hartslag niet ten goed kwam.  De eerste 3 ronden moest ik tegen 5min/km doen en dan zat mijn hartslag al aan 166 wat toch wel vrij hoog is, even bloed prikken en ik mocht de volgende 3 rondes lopen tegen 4,40min/km hier kon ik mijn hartslag toch wat in toom houden en had nu 170, dan volgden er nog 3 toeren van 4,20min/km en 3 van 4min de km, hierna mocht ik 3 toeren stevig doorlopen om dan de laatste 300m er alles uit te persen, toen haalde ik hartslag 197.  Even kregen we de tijd om te bekomen en daarna konden we beginnen aan de groepstraining, normaal gezien gingen er 3 groepen gemaakt worden, maar aangezien er maar een kleine 10man aanwezig was, besloten ze om in 1 groep te lopen.  Een crescendo loop, beginnen tegen 5,10 en eindigen tegen 4,15.  Ik had al wel een vermoeden dat ik het zwaar zou krijgen, het was rond de 28gr, en ik ben lange duurlopen boven de 15km ook niet meer echt gewend, maar zou mij toch niet laten kennen en proberen zo lang mogelijk te volgen.  Tot km 15 kon ik mee, maar toen moest er versneld worden  tot 4,20min/km en ik zat al aan hartslag 190, dus maar niet mee volgen en proberen die 4,30 zo lang mogelijk vol te houden was mijn plan, gelukkig was ik niet de enige die moest lossen, 2 mannen kropen in de bezemwagen en nog 1 man bleef bij mij, gelukkig had ik ook nog de fietsbegeleiding van Jan Vandendriessche.  Na 20,2km tegen een gemiddelde van 4,48min/km was ik o zo blij om de piste te zien.  Eigenlijk schrik ik er wel van dat ik zo diep ben moeten gaan om dit tempo aan te houden, hopelijk zit het weer er voor iets tussen, want eigenlijk zou ik dit toch wel makkelijker moeten kunnen.  Na de training nog even wat gepraat en dan onder de douche, het werd een ijskoude douche voor mij, maar ik genoot er wel van.  Daarna nog even een terrasje gedaan in Torhout samen met Gert en Michael om dan terug te vertrekken richting Antwerpen, onderweg konden we dan nog Gert Mertens helemaal uithoren, wat die man al bereikt heeft met vrij weinig trainingskm's, Michael en ik konden er niet bij.  En ik heb het gevoel dat al de puzzelstukjes op hun plaats vallen, dit is echt mijn ding (denk ik, helemaal zeker weet je natuurlijk pas wanneer je het effectief gedaan hebt), volgend jaar zou ik zeker een 6uren loop willen doen.  Dit jaar verandert er niks aan mijn planning, volgende grote doel is de iff marathon.  Ik kijk al uit naar de volgende bijeenkomst van de abc ploeg, en ik zal dan niet meer lossen (hoop ik ;)).

    Deze avond nog even een 1u losgelopen, hartslag mocht niet boven de 140 komen, de beentjes zijn toch wat stijf van gisteren, in totaal toch een 27,5km gelopen (gisteren).

     

    06-06-2010 om 21:52 geschreven door Wendy  


    02-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A filmpke met den ipod :/

    Zondag een hele leuke 20km gelopen samen met Mario en Steffke, altijd plezant met die twee lolbroeken.  Maandag stond er rustdag op mijn schema, en daar hou ik mij dan maar aan.

    Dinsdag moest ik nog ééns naar het huisje van ons ma gaan om te zien of alles nog aanwezig was dus zou ik evengoed daar mijn training kunnen doen, altijd leuk om eens ergens anders te lopen.  Ik was precies vergeten hoe leuk het daar lopen is, heb tijdens mijn eerste 8km juist 3 man tegengekomen, voor de rest niemand te zien en niks te horen, zalig!!!  De weg terug naar huis verloopt dan op het fietspad langs een baan dus daar was het even minder rustig, maar had eigenlijk maar een training van 9km en der dan 16 van maken dan zal ik de coach weer horen vrees ik, ik heb het dus nog vrij beperkt gehouden en stond terug aan de auto na een 12km genieten.  Hier 2 filmpjes die ik met het ipodje heb genomen, jammer dat je niet gewoon foto's kunt trekken met dat dingske.

     

    Deze morgen een goede 14km gelopen en morgen nog een 10km, voor de rest zullen we vooral genieten van het mooie weer en uitkijken naar de training met de ultralopers zaterdag.  Kijk hier enorm naar uit om deze toch wel kanjers te ontmoeten, vrees zelfs dat ik één van de traagste lopers zal zijn, niet erg, weeral motivatie om goed en stevig te blijven trainen ;).

    Groetjes!!!

    02-06-2010 om 21:36 geschreven door Wendy  


    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 29 mei

    Hallokes!!  Na mijn wedstrijdje van maandag was ik dinsdag niet te houden, het zonnetje scheen dus werden de schoenen aangebonden voor een mooi duurloopje van 10km, in de namiddag haastte ik mij naar de kapper, ik durfde het eindelijk aan om mijn haren lekker kort te laten knippen, heb er 2 jaar over gedaan, maar ben nu toch tevreden met het resultaat, zalig om s'ochtends niet als een palmboom op te staan.  Woensdagochtend vertrok ik rond 9u richting het bos voor een heuveltraining, ik zet twee stappen buiten en het begint te regen, en dat is het blijven doen, kletsnat en onderkoeld kwam ik na 2u terug thuis aan.  Wel heel trots dat de training volledig afgewerkt werd, al lagen de tempo's wel iets lager dan het schema aangaf.  

    Donderdag was het dan de dag waar ik al enkele weken naar uitkeek, een duurloopje in Uden bij één van onze bekendste zuiderburen: Tiny.  Mooi op tijd kwam ik bij Tiny aan en vertrokken we naar Harry om van daaruit naar het mooie stukje natuur te lopen.  Samen met Tiny, Ron, Harry en Maria werd het een heel mooi rustig duurloopje, zalig om zo ééns ergens anders te lopen, jammer dat we geen hele lange duurloop konden doen, maar dat paste nu éénmaal niet in onze schema's.  Na dit duurloopje nog even langs de Keien gereden, waar we een ereronde op de blauwe piste liepen en een mooi toerke in het nabij gelegen park.  Ik heb er echt van genoten!  Daarna nog even op thee bij Sjan en na een doucheke terug op weg naar huis!  Bedankt aan Tiny en Sjan voor de hartelijke ontvangst!

    Gisteren werd er niet gelopen, maar gigantisch veel huishoudelijk werk ingehaald, stond serieus achter!

    Deze morgen rond 9u richting piste gelopen voor lange versnellingen 3 reeksen van 500, 1000,500m tegen 3,50min/km en het ging super, heb ze allemaal onder de 3,50 gelopen, mijn snelste km ging in 3,45 en de traagste in 3,47, ben er dus tevreden van.  Morgenvroeg is het terug vroeg opstaan want we vertrekken al om 6u30 aan onze 18km duurloop. 

    Deze namiddag stond het schoolfeest gepland, mijn drie klein mannekes hebben echt heel mooi gedanst op het podium, ben heeel trots op hun, ze hebben dat schitterend gedaan!















    29-05-2010 om 19:45 geschreven door Wendy  


    24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den Desselse foorloop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al van gisteravond zat ik met de zenuwkes, ik vind zo'n 5km wedstrijdjes precies veel enger dan een marathon, het zal zeker nooit mijn lievelingsafstand worden, maar langs de andere kant wou ik wel ééns zien hoever het nu stond met de conditie, zo een maand na de marathon van Antwerpen.  Ik had  heel de familie opgetrommeld om te supporteren voor mij en Mario, dus rond 14u waren we ter plaatse nog even inschrijven en mij klaar maken, dan nog wat rustig inlopen samen met Mario, elkaar een beetje zenuwachtig maken en we konden onder een brandende zon vertrekken voor onze 5km.  De eerste km liep ik tegen 3,42min/km, maar toen kwam er een stukje wind op kop en ging het tempo naar beneden, kon Mario inhalen en voorbijsteken en liep na ongeveer 1,5km eerste vrouw, alles ging redelijk goed, het was wel zwaar en ik kreeg dorst, maar had wel het gevoel dat ik niet vertraagde.  Ongeveer 1,2km voor de finish was er een haakse bocht en verwittigde Mario mij dat de tweede vrouw in aankomst was, ik hoorde ook precies vrouwelijk gehijg achter mij, dus probeerde ik te versnellen, maar veel versnellen zat er niet meer in.  De omroeper riep mij om als winnares en net voor ik over de streep ging lopen stak die tweede mij voorbij, ik vond dat op het moment helemaal niet erg, nu vind ik het wel een beetje jammer, maar ja.  Mijn tijd was 19:29min en als eerste 5km wedstrijdje van het jaar kan ik daar best wel mee leven, al hoop ik wel binnen enkele weken sneller te kunnen lopen in Beerse, we zijn dus terug supergemotiveerd!  Mario had ook een mooie tijd gelopen, was maar 11s achter mij.  Ben dan nog even gebleven om te supporteren voor Benny, die weer Mattéo in de buggy bij had.  Het was een leuk namiddagje, ook bedankt voor de supporters, mijn ventje en de kinders, maar ook Steffke was afgekomen om ons bij te staan!  

     

    24-05-2010 om 20:29 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs