Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    zwankendamme
    www.bloggen.be/zwanken
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het after marathon syndroom.

    Na drie dagen rust zijn we terug stillekes vertrokken, eergisteren en gisteren 10km losgelopen en vandaag een wisselloop van 15km in de beentjes, die trouwens al terug goed aanvoelen.  Ik heb ook niet echt het gevoel van een roze wolk gehad, was heel blij met de prestatie hoor, heb zeker tot 30km echt genoten, de zwaarste km's waren de laatste 3 voor mij, maar die had ik goed ingedeeld, 1km voor Siebe, één voor Lander en de laatste voor Sen en daar was de finish!!  Ik heb natuurlijk ook veel geluk dat mijn gezin achter mijn zotte plannen staat, en mij altijd de kans geeft om de trainingen af te werken, ook heb ik een zeer goed coach die mij op het rechte pad houdt en schema's maakt op mijn maat, we kennen hem waarschijnlijk allemaal: een applause voor Mario!!!  Ook de steun die ik krijg via facebook en dit blogje zijn goud waard.  Momenteel zit ik even in een gekke periode, want ik loop binnen 2 weekjes de marathon van Antwerpen mee met Jess, er staat de komende week terug een interval en versnellingen gepland in functie van de kortere afstanden waar ik mij na Antwerpen de komende maanden even voor 100% aan ga weiden.  Ik zit nu vol ongeduld te wachten op de uitslagen van medelopers, denk dat iedereen wel ergens aan de slag was vandaag, was het niet in Oostende dan in Eeklo of in Rotterdam of in Parijs, keuze genoeg.  Mannen en vrouwen, ik heb geduimd hé!!

    11-04-2010 om 15:41 geschreven door Wendy  


    08-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotokes!

    Via, via ben ik toch aan enkele foto's geraakt van de marathon deze maandag, je kan ze direct aanschouwen! Het is maar een rustig weekje, denk dat ik echt verslaafd ben aan het lopen, want moet mij vandaag al heel de dag bedwingen om de schoenen niet aan te binden, ik kijk al serieus uit naar morgenvroeg, want dan mag ik van de coach (Mario) rustig gaan loslopen,Jeejj!!!

    De stijfheid is vandaag al een heel stuk minder, eigenlijk viel het best nog mee, dinsdag ging het allemaal wat moeilijker, maar gisteren kon ik al terug soepel de trap op en vandaag loop ik hem op.  Volgende week begin ik al terug wat snelheid te trainen, ik kijk er al naar uit!

     















    08-04-2010 om 16:36 geschreven door Wendy  


    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Utrecht marathon.

    Hoera, mijn tweede marathon is een feit!!  Deze week was het toch wel even twijfelachtig of ik wel aan de start zou staan en of er doorgelopen zou worden.  Maar een testloopje zaterdag deed mij beslissen om ervoor te gaan en hopen op het beste!  
    Deze morgen liep het wekkerke vroeg af,  de bus vertrok hier om 6u45 stipt, gelukkig had ik alles al klaargezet en was er deze morgen niet veel meer te doen. Steffke was taxi en zorgde ervoor dat Mario en ik op tijd aan de sporthal waren alwaar de bus al klaarstond en mooi op tijd vertrok.  Het was een vrolijke boel op de bus en al gauw waren we ter plaatse, de vabco had het heel mooi geregeld, onze bus stond op enkele meters van de start en het beursgebouw en bleef de hele dag toegankelijk.  Voor de start nog met Geert afgesproken die al voor mijn startnummer had gezorgd (mercikes), ook nog even Bjorn gezien, en dan was het tijd voor de laatste sanitaire stop en hup naar het startvak (ook hier konden we dankzij de vabco bij de wedstrijdlopers starten).  Boenk, het startschot en we waren weg voor een lange tocht, wij waren: Mario, Steffke, Benny, Gunter, Geert en Geert, allen aan elkaar gewaagd en we bleven dan ook samen tot aan het halve marathon punt, dan begon Mario wat te versnellen, ik was van plan om hem alleen te laten gaan maar kon toch nog mooi volgen tot op km 29, dan versnelde hij nog wat en liet ik hem gaan.  Ik liep nu dus helemaal alleen, gelukkig kwam ik onderweg nog het webloggersteunpunt van Ronald tegen, en ook Joris zijn aanmoedigingen deden deugd!  De laatste 9km waren hels en het was tandenbijten om vol te houden, ik liep helemaal alleen met wind op het kopke, het was er zelfs zo doods langs het parkoer dat ik even twijfelde of ik wel nog juist liep ;).  Dan planten ze op 3km van de streep nog ééns een brug neer, wat een gedacht, maar alléé dat kon er nog wel bij, het bleef heel stilletjes langs het parkoer, pas op de laatste 200m kwam er wat ambiance en kon ik toch nog genieten van een triomftochtje, mijn tijd was 3u6min en ??sec.  Ik ben dus heel blij en had deze tijd eigenlijk nog niet verwacht, had meer 3u10 in gedachten, dus ben heel tevreden.  Ben ook heel onder de indruk van Mario, die ijzersterk heeft gelopen en een supersonische tijd heeft neergezet, Benny heeft ook zijn pr verbroken net zoals Gunter en Heidi, STefke en Geert waren iets minder blij met hun prestatie, maar ik vind dat ze karakterkoppen zijn, en volgende keer heus wel een pr zullen lopen!  Het was een heel geslaagd dagje, zo'n mogen er nog wel meer komen!!! ;)

    En weet je wat???? Blijkt dat ik ook nog ééns een reis naar Zweden heb gewonnen met de tombolla, het kan niet op!!!

    Ik ben supergelukkig met deze tijd en besef meer en meer dat de marathon mijn ding is!  Binnen 3 weken loop ik er nog ééntje, maar nu zal het echt genieten worden met Jess, we zullen samen de finish bereiken, ik kijk er al naar uit!

    Alvast heel erg bedankt voor de proficiats die ik al had ontvangen voor ik thuis was, leuk om een mailbox vol felicitaties te vinden!

     

     

    05-04-2010 om 23:24 geschreven door Wendy  


    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Utrecht!

    I'll be there!!  
    Veel succes aan al mijn medelopers!!! 

    04-04-2010 om 19:30 geschreven door Wendy  


    02-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje pech.

    Maandag zag ik het zo zitten, een dagje naar Antwerpen, Jess hare mooie winkel bezocht en ik voelde mij super!  Dinsdag sta ik op met wat rug en keelpijn, maar niks ernstig, wel direct nurofen en orofar genomen om toch maar geen risico te nemen.  In de namiddag een wisselloop van 15km gedaan en ik voelde dat het niet echt goed zat, dacht dat het wel aan het koolyhdraatarm dieet zou liggen, maar s'avonds ging het plotseling niet meer, de keel deed veel meer zeer en ik voelde mij echt niet goed, ben dan maar in de zetel gekropen en veel gerust.  Woensdagmorgen deed de keel nog meer pijn en s'avonds kon ik haast niet meer spreken of slikken, zelfs mijn nek draaien deed heel veel pijn.  Mijn lichaam voelde wel terug beter aan, geen spierpijn meer, en ik voelde mij niet fysiek moe, maar jammergenoeg haast niet geslapen van de pijn dus donderdag toch maar naar de dokter geweest.  Hij nam een kijkje in mijn keel en zag dat het helemaal niet goed was, alles was dik en ontstoken, een ferme keelontsteking dus, en na wat discusiëren heb ik dan toch maar toegegeven en heb een week antibiotica aan mijn been.  Op dit moment gaat het terug beter met de keel, kan terug eten en drinken zonder heel het huis bijeen te schreeuwen, straks ga ik toch ééns proberen om 10km te lopen, ben wel ééns benieuwd hoe het lichaam aanvoelt.  Hoe zit het nu met Utrecht maandag, de dokter heeft mij zeker niet gezegd om deze niet te lopen, maar heeft er wel bijgezegd dat ik mijn verwachtingen wat zal moeten temperen, maar daar heb ik echt geen zin in, dus heb ik zo in mijn achterhoofdje om in Utrecht niet door te lopen en alles op Antwerpen te zetten.  Het enige waar ik echt mee zit is dat ik Jess had beloofd om met haar mee te lopen,  we zullen wel zien, ik heb nog 3 dagen hé.  Utrecht wordt alleszins gelopen, ik weet dus wel nog niet wat precies het tempo wordt, ben nog aant overleggen met Mario.  Ben ook al een paar dagen niet meer op de blogjes geweest, ik gun iedereen mooie prestaties en knappe trainingen hoor, maar moet toegeven dat het even pijn deed :).  Hou jullie goed en prettig weekend gewenst!!!  Ik laat zondag wel weten wat het wordt in Utrecht!

    02-04-2010 om 09:28 geschreven door Wendy  


    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 1 weekje!

    Nu begint het echt wel dichtbij te komen hé, donderdag een tempoloopje van 22km(+1km loslopen) gelopen samen met Benny, ik had nog ééns zin om het toertje van de weblogloop te lopen, met het zonnetje op ons bolleke was het toch weer genieten geblazen!  Vrijdag was het looprustdag, kwam heel goed uit, want zowel de kindjes als Herbert hadden een dagje vrijaf, maar we hebben ons niet verveeld, in de voormiddag onze zandbak terug gevuld (elk jaar is die altijd helemaal leeg, wat ze er mee doen ik weet het niet), en in de namiddag moest ik samen met de jongens achter sportschoenen, ze hebben dinsdag sportdag en al de sportschoentjes bleken te klein.  Siebe heeft meteen een paar "echte" loopschoenen gekregen, nu kan hij sneller dan mij lopen zijn zijn woorden :(, ik zal dus maar stevig blijven trainen :).  Gisteren terug met Benny afgesproken voor de laatste echte "zware" training, 3x5km tegen marathontempo, ze gingen allemaal mooi onder de 4,25min/km, maar of ik dit 42km vol hou dat weet ik niet, die 195m zal wel geen probleem zijn ;).  Deze morgen dan met de leutige bende van Mol afgesproken, (Mario en Steffke), het was weer plezant, er werd weer goed gelachen, hoe vroeg die ochtenden ook zijn, het is toch telkens genieten en ik ga ze missen, waarschijnlijk zetten we ze gewoon verder na de marathon, maar dan een heel pak km's minder :(, vandaag werden er 25 afgehaspeld.  Het weektotaal is toch nog goed voor een 117km, en als ik dinsdag 16km loop ipv 12 dan kom ik deze maand aan 500km, de eerste 1000km van dit jaar is ook al binnen.  Ik krijg ook veel vragen over mijn marathontempo, maar eigenlijk heb ik er nog niet echt een idee van, ik vertrek samen met Mario, Steffke, Benny en Geert tegen zo'n 4,25min/km en zie wel hoe de benen gaan, ik wil alleszins onder de 3U15 duiken, ik moet eerlijk toegeven dat ik serieus teleurgesteld ga zijn als dit niet lukt, maar een marathon is nogal onvoorspelbaar hé.  Deze week staat dus volledig in het teken om te recuperen, ik ga ook serieus op mijn voeding letten, di, wo en donderdag worden de koolhydraten vermeden om dan vr, za en zondag te loaden, ik voelde mij verleden keer super tijdens de Leiemarathon dus ga ik zeker terug hetzelfde doen.  Ik hoop in Utrecht nog veel medebloggers te ontmoeten, en wens iedereen een goede "laatste" week toe.  En aan de andere lopers die nog in voorbereiding zijn, heel veel trainingsgenot!!

    Groetjes!!!

    28-03-2010 om 16:08 geschreven door Wendy  


    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lunaracer1 tegenover lunaracer2.

    Maandag samen met Herbert een 10km gaan loslopen, zalig!!  En gisteren stond er dan nog een mooie training op het schema, nl: 12X1km tegen 4,10/4,15 min/km, met het mooie weer had ik echt geen zin om oneindig veel toerkes op de piste te gaan lopen dus koos ik voor het plaatselijke bos (galbergen) om deze training af te werken, en het ging heel goed, geen moeite gehad om het tempo te halen, een goede mentale training dus.  Deze morgen vertrokken voor een wisselloop van 15km, een ideale training om de nieuwe lunaracers ééns te testen, ik was nog aan het twijfelen welke schoenen er  mee mogen naar Utrecht en ik denk dat ik ze gevonden heb!  Dat zijn echte topschoentjes, ze zitten zo lekker strak om je voet,  het lijkt wel dat je een sok aan hebt getrokken, ze lopen heel licht maar geven toch nog redelijk wat demping, dat ze felroos zijn, tja daar zullen we dan maar mee leven hé,ik loop tegenwoordig helemaal in het roos rond, want blijkbaar zijn dat de kleurtjes van Nike voor deze zomer.  En ja,als ik via mijn mama mijn loopkledij en schoenen bij nike aan halve prijs kan kopen dan kan de kleur mij ineens een heel stuk minder schelen ;). Ik ben ook in het bezit van het eerste model van de racers en ik moet zeggen dat ik de racer2 comfortabeler vind, meer plaats aan de tenen, en echt een perfecte pasvorm.  Het eerste model was naar mijn gevoel smaller, en iets minder comfortabeler, ze waren wel iets lichter, de racer weegt 137gr en de racer2 weegt 162gr.

    Morgen loop ik een tempoloopje van 22km en vrijdag is het rustdag, dan volgt er nog 1 stevige training en daarna is het "rustig" tot 5 april, ik kan niet meer wachten!!!!

    Heb verleden week ook  mijn nieuwe schema ontvangen, zal mijn na de marathon ééns aan wat meer wedstrijdjes wagen, ik loop meestal maar 1 per maand, en nu zullen het er in mei en juni wat meer zijn, om dan in augustus volledig wedstrijdloos mij voor te bereiden op de in flanders field marathon.  Hier mijn wedstrijdjes, zal ze ook in een kolommeke hier naast zetten:

    Zondag 26 april: marathon Antwerpen, deze loop ik mee met Jess, denk dat we voor 4U15 gaan???

    Vrijdag 7 mei: galbergenjogging 4km

    Ma 24mei: foorloop dessel 5km

    Za 5 juni: leopoldsburg 10km

    Do 17: domestic te Beerse 5km

    Za 26 juni: Dwars door Geel 10km

    Ma 5 juli: The classic Tessenderlo 10km (hier moet ik zorgen dat Benny zijn laag startnummer kan behouden)

    zo 12 sept: Iff marathon!!

     

    Volgend najaar zou ik dan nog de halve marathon van Eindhoven en Kasterlee willen lopen, en mij misschien eens aan een paar crosskes wagen, zou dat graag ééns doen, maar dat is nog ver weg hé!





    24-03-2010 om 19:33 geschreven door Wendy  


    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 21 maart 2010

    Deze morgen rond 10u vertrokken voor de langste duurloop ter voorbereiding op Utrecht, normaal ga ik zondagochtend op stap met Mario en Steffke, maar zij trokken vandaag naar sluis, dus trok ik er alleen op uit.  Omdat Herbert vandaag moest werken tot 15u had ik aan ons mama gevraagd of zij wou komen babysitten zodat ik in de voormiddag mijn training kon doen.  Ik besloot om dezelfde toer als verleden week te doen, ik vond die prachtig en haast constant in de bossen.  Het lag er wel een heel stuk slechter bij dan een week geleden, heel drassig en de mtb'ers die op veel stukken van mijn toerke een toertocht georganiseerd hadden, hadden het nog ééns super drassig gemaakt, maar op een training moet alles niet te gemakkelijk gaan hé.  Geladen met een ipod vol muziek begon ik eraan, 3km verder was ik al helemaal natgeregend, och ja, in Utrecht kan het ook heel de dag regenen hé, dan hebben we dat ook al getraind ;).  Het heeft haast niet gestopt met regenen en ik stond dan ook na 35,38km terug thuis als een verzopen kieken en helemaal onder het slijk, maar wel met een supergevoel, de gemiddelde snelheid was 5,24min/km dus bijna perfect volgens het schema (5,30).  Deze week even uittesten welke schoenen en kledij mee mogen naar Utrecht, deze week was ook de zwaarste week 131km stond er op de teller, vanaf volgende week zal het allemaal wat teruggeschroefd worden!

    Hopelijk hebben de sluis lopers wat beter weer, ik ben alleszins aan het duimen!

    Prettig weekend!!

    21-03-2010 om 15:36 geschreven door Wendy  


    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 20 maart 2010

    Tja, heb niet veel te vertellen, de trainingen verlopen goed, woensdag een wisselloop van 20km gedaan, donderdag samen met Benny 25km net onder de 2u, het was een zalig toerke en voor het eerst in echt lenteweer, er breken weer mooie tijden aan!  Gisteren rustdag en vandaag 3 lange versnellingen van 4km tegen marathontempo, heb deze langs het kanaal gedaan, met de eerste 2 versnellingen serieuze wind op kop, ben heel blij van de training de vorm is echt wel goed, en nu hopen dat dat zo blijft!  Morgen ga ik alleen op pad voor 35km, allé mr ipod mag mee ;).  

    Sluis en dendermonde lopers, doetagoe hé!!!

    Groetjes!!!

    20-03-2010 om 19:56 geschreven door Wendy  


    16-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotokes

    Hier de fotokes van de kermis!! 













    16-03-2010 om 16:48 geschreven door Wendy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotokes en trainingen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hierbij dan de fotokes van de kermis, Siebe heeft zelfs de flosh gevangen!!

    Over mijn trainingen kan ik kort zijn, de lange duurloop van 30km zondag was weer zalig, het was al vlug licht er werd veel gelachen en het parkoer was heel mooi!  Gisteren een 10km losgelopen en vandaag 10 versnellingen van 1 km, ik kon het opgegeven tempo heel goed halen, het zit dus goed met de conditie, het aftellen is dan ook begonnen.  Ik hoor hier en daar al zo schattingen van onder de 3u, maar dat lijkt mij nu nog niet haalbaar, ik zou heel graag onder de 3u10 geraken en hopelijk lukt dat ook!  Groetjes!

    16-03-2010 om 16:43 geschreven door Wendy  


    13-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 13 maart 2010.

    De voorbije dagen werd er weer goed getraind, dinsdag 5x(4X600m) gelopen op de piste, de snelheid (4min) halen viel nog goed mee, ik vond deze mentaal vooral zwaar, jezelf telkens weer opladen, tussen de reeksen moest er 1km losgelopen worden, dus kwam ik aan een mooi totaal van 24km.  Woensdag had ik echt geen zin meer, en de benen voelden ook moe aan, tijd voor een rustdagje dus.  Donderdag een tempoloop van 25km afgewerkt en gisteren een 12km samen met Benny gelopen.  Deze morgen stond er terug een stevige training op het schema, 3km in en uitlopen, 10 20/40 versnellingen, en dan 2 versnellingen van 5km tegen 4,20min/km.  Ik deed de training voor een groot deel op de finse piste aan het zilvermeer en het ging vrij goed, de eerste 2km vind ik dat vrij zwaar, en plotseling gaat het makkelijker, kan je terug makkelijker ademen soepeler lopen, heel vreemd, maar wel zalig!  De eerste 5km liep ik tegen 4,20min/km en de tweede liep ik tegen 4,21min/km ben dus tevreden van de training, weeral goed voor 20km loopplezier!  Morgenvroeg zal het wekkerke weer vroeg afgaan want ik word al om6u30 bij Mario verwacht, samen met Steffke gaan we 30km in de benen steken.  

    We zijn ook al naar de kermis getrokken met ons gezinnetje, Siebe is supergelukkig met zijn supermario knuffel, Sen met zijn paraplu en Lander met zijn autoke.  Verder ook nog op de snelle rups gezeten met Siebe, foto's volgen nog!

    Prettig weekend!!!!

     

     

    13-03-2010 om 17:09 geschreven door Wendy  


    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekendje aan zee!

    Vrijdagvoormiddag was nog vrij druk, ik moest zien dat de kinderen helemaal klaar waren tegen 8u, ik zou dan vertrekken om voor een training en Herbert zou ze naar het school doen, we werden om 9u40 op school verwacht.  Hier paste precies de geplande training van 15km tegen 5min/km tussen, had geen zin in oponthoud dus heb de training gewoon langs het kanaal gedaan, 7,5km heel en dan kopke omdraaien om na 15km terug thuis te staan, vlug douchen en net op tijd opt school.  Daarna vlug boterhammetjes gesmeerd en dan was het tijd om ons naar het station te begeven, ons ontspannen weekendje kon beginnen!  Na een reisje van 3 uur kwamen we aan in de panne, vrij vlot ons hotel gevonden en vlug onze koffers in de kamer gaan dumpen, ik wou de zee zien ;).  Het was er vrij friskes, Herbert had zich een beetje te licht gekleed dus trokken we maar terug het centrum in om een pannenkoekje te gaan eten met een warme thee.  Persoonlijk vind ik de Panne echt geen gezellig stadje, zeker niet in deze periode van het jaar, het was er nogal vuil en verouderd, maar ja, ieder zijn gedacht hé.  Er was dan ook geen gezellig restaurantje te vinden , dus hebben we in de gb een slaatje gaan halen en dat samen met een frietje van de frituur verorbert.  Na een goede nachtrust kreeg ik de volgende woorden van Herbert te horen: "ik voel mij niet goed", het viel precies nog wel wat mee, dus gingen we rond 8u30 ontbijten, veel tijd kreeg ik echter niet, want hij voelde zich maar slechter en slechter worden, dus was het gauw wat boterhammen in mijn lijveke gooien en vlug terug naar boven.  Tja, zo kon ik mij wel in alle rust voorbereiden op mijn 32km loopje, had om 10u afgesproken met Francis, hij zou 16km meelopen en mij een mooi toerke leren kennen.  Stipt om 10u was hij daar en begonnen we eraan, hij voerde mij langs bospaadjes, oude bleken (hoogste duin van daar), en het toch wel prachtige strand ( met volle wind in de rug :D), nadat hij mij terug op pad had gezet begon ik aan de 14 km die ik alleen zou lopen, tot aan km 25 kon ik de weg goed terugvinden, maar daarna is er toch iets misgelopen.  Geen probleem, ik liep gewoon straatjes en en uit tot ik merkte dat ik in koksijde was en nog maar een 5km moest lopen, dus tijd om terug het strand op te lopen en te genieten van het windeke in de rug.  Op exact 32km kwam ik terug aan het hotel, het was een zalig loopje!  Herbert voelde zich nog steeds niet helemaal in orde, maar we vertrokken een uurtje later toch voor een korte wandeling en namen de bus naar Veurne, het leek mij daar gezellig en dat bleek ook zo te zijn.  Jammergenoeg heb ik haast niets anders kunnen zien dan het uitzicht van een café op de grote markt, Herbert kon niet meer stappen van de maagkrampen dus moesten we ons terugtrekken in een kaffeeke.  Nadat ik een vegetarische spaghetti naar binnen had gesmeten vertrokken we maar terug naar ons hotel.  Het werd dus een hele rustige avond, heel jammer, want we werden uitgenodigd door Francis om éne te gaan drinken en had daar echt wel zin in.  Onze bovenburen waren echter niet van plan om er een rustig avondje van te maken, het vooroordeel dat de Fransen "hete" mensen zijn klopt dus echt wel ;).  Zondag werd ik gewekt door een stralende zon, de benen voelden goed dus werd er niet getwijfeld, vlug nog even in de loopkleren geschoten en een 5km op het strand gaan lopen, echt zalig!!!  Herbert voelde zich al terug wat beter en dus kon er vandaag uitgebreid ontbeten worden.  Dan de valieskes terug vullen en op weg naar huis!!  Jammer dat Herbert ziek was, maar ik heb alleszins genoten van mijn loopjes aan de zee!

    Vandaag ook al terug de eerste training van de week gedaan, een tempoloopje van 10km, stilte voor de storm ;).

    Het was voor velen ook een heel sportief weekendje, de Oostende/Brugge lopers hebben dat schitterend gedaan, en wat een tijd ons Tinne gelopen heeft, heel knap ze!!

    Natuurlijk heb ik ook heel veel bewondering voor de Stein lopers, zomaar even 6u lopen is niet min hé!

    Heel veel groetjes!

    08-03-2010 om 20:09 geschreven door Wendy  


    04-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna weekend!!

    En het wordt een heel leuk rustig weekendje aan de zee,  de kindjes blijven bij de oma (en ik mis ze nu al :( ) zo kunnen wij ééns onze eigen gang gaan, natuurlijk wordt er ook gelopen.  Zaterdagmorgen rond 10 loop ik samen met Francis 16km, en daarna loop ik nog een 16km alleen (met de ipod :)) om zo af te klokken op 32km, daarna volgt er al zeker een badje en dan rustig wat wandelen met mijn ventje, lekker iets gaan eten, echt zo ééns alles opt gemakske.  Daarnet was het alles behalve opt gemakske, 4 reeksen van 3km tegen 4,15/4,20 min/km stonden er op het schema, samen met Benny begonnen we eraan, de eerste 2 gingen mooi binnen het tempo (4,14min/km) en toen we ons omdraaiden wisten we hoe het kwam dat het zo makkelijk ging, wat een windje zeg, die laatste twee reeksen ging dus een stuk trager, de derde ging tegen 4,23min/km en de laatste tegen 4,31min/km, ben wel tevreden want het was een strak windje en het was afzien!  Na 20 km kwamen we terug thuis aan, een goede training in de benen!  Morgen staat er nog een 15km gepland, daarna een vergadering op school en dan vertrekken we richting de panne!!!  Straks nog valiezen pakken zi, dat is dan morgen al een hele zorg minder! Prettig weekend voor iedereen, en veel succes voor de Oostende Brugge lopers (vooral aan Tinneke!!!!).

    04-03-2010 om 19:23 geschreven door Wendy  


    01-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stormachtige midwinterjogging te Hasselt :D.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ja mannen, het was de moeite gisteren!  In de voormiddag viel het hier nog goed mee, ik dacht nog dat wel wel aan de voorspelde storm zouden ontsnappen, maar nadat ik dit dacht begon het vollen bak te waaien.  Rond 12u30 stond Steffke voor de deur, dan nog Mario gaan ophalen (die zich al serieus aant opwarmen was) en we vertrokken richting Hasselt.  Onderweg kwamen we al tot de conclusie dat we onze beoogde tijden toch een beetje moesten bijsturen, het was serieus aant waaien en aant regenen.  Mooi op tijd aangekomen en al snel liepen we Wim tegen het lijf, ook nog even kunnen kennis maken met Mike, een facebookvriend hier uit de buurt.  Na een opwarming kwamen we rond 14u30 Kaat tegen aan de start, ze ging karakter tonen en de 10km fun uitlopen.  Stipt om 14u30 het startschot en weg waren we, ik vertrok nochtans vrij goed, de eerst km ging onder de 4min en voelde vrij goed aan, tot er een gigantische tak voor mijn voeten viel, dan was het toch even twijfelen om gewoon terug te lopen hoor, was dit nog wel verantwoord?  Naar het schijnt zijn er nog redelijk wat bomen omgevallen onderweg, maar gelukkig heb ik hier niks van gemerkt, tot km 4 ging onder de 4min, maar dan begon het, waar de wind zo wat meer van opzij kwam gingen we hem nu in ons smoeleke krijgen, een man waarschuwde mij en zei om bij hem te lopen.  Maar dat ging gewoon niet, de wind nam mij en ik kon gewoon niet rechtdoor lopen :), die man maar achter hem kijken van "wat doet dat vrouwmens daar nu allemaal", maar ja ik kon gewoon niet tegen de wind op.  Vanaf hier ging het tempo dan ook de dieperik in, maar ik had wel een heel goed gevoel, op de stukken met minder wind kon ik heel vlug recupereren en het tempo terug opdrijven, ik had heel de tijd de eerste vrouw in het vizier en soms leek het alsof ik aan het inlopen was, maar ik kon er niet bijgeraken.  De laatste 500m moesten we een modderpaadje inlopen waar ik bijna onderuit ging, en dan was het lopen naar de finish, een zalig moment, de tijd was niet schitterend: 41:08min, maar gezien de omstandigheden ben ik hier best wel tevreden mee, het gevoel was ook zeer goed, heb mij niet laten doen door de wind en blijven vechten.  De eerste dame kwam 50s voor mij aan, Heidi Gielen, dezelfde vrouw die mij ook tijdens de keiheuvelcross achter zich liet, en de winnares van de zilvermeerloop, een heel sympathieke dame, ben haar erna nog gaan feliciteren en was toch wel blij om te horen dat ze ook had afgezien ;).  Van ons groepke was Mario de eerste, dan Mike, dan ik, dan Steffke, dan Wim en dan onze karakterdame Kaat!!!  Ik ben toch tevreden hoor, weet dat ik in normale omstandigheden zeker onder de 40min had kunnen lopen.  Na de loop dan nog een apresrunneke gedaan, altijd heel gezellig!!

     

    Maandag 1 maart 2010

     

    Rond 5u deze morgen werd ik wakker geroepen door onze Siebe hij had blijkbaar iets verkeerds gegeten en ja je kent dat wel hé.  Dus kon ik om 5 u s'morgens al beginnen te dweilen, rond 5u 30 was alles terug proper en konden Siebe en ik onze nachtrust verder zetten, maar probeer dan nog maar ééns in te slapen ze, als je weet dat binnen het uur je wekker afloopt, dus toch nog maar een uurtje in mijn bed blijven rusten, want straks zou ik 25km gaan lopen.  Normaal ging ik pas in de namiddag gaan lopen, maar nu bleef onze Siebe thuis dus kon ik in de namiddag niet weg, dan maar direct vertrokken nadat ik de 2 kleinsten in hun bedje had gestoken.

    Ik besloot om die mooie toer van de weblogtraining nog eens te lopen, het is zo mooi rond de molse meren.  Het liep vrij goed, al kreeg ik rond 16km toch wel last van zware benen, een hele goede training dus, ook mentaal, want tijdens de marathon krijg je ook last van pijnlijke benen hé, en dan moet je ook doorzetten, rond 24km stond ik al terug voor de deur, maar zo niet hé, dan nog maar eens de straat op en af gelopen tot ik exact 25km op de teller had :D.  Freakske!!

    Deze week zal ik boven de 100km gaan, meteen ook de start van de "echte" marathonvoorbereiding!!

     

     

     

     

     

     

    Bijlagen:
    midwinterjogging.JPG (19.2 KB)   

    01-03-2010 om 14:43 geschreven door Wendy  


    25-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 jaar loopfreak!

    Het is nu ongeveer 2 jaar geleden dat ik met het lopen begonnen ben, een heel goede beslissing vind ik zelf!  Voel mij veel beter in mijn vel, zowel fysiek als mentaal, dus zullen we maar blijven lopen zekers ;).  Maandag was het rustdag zodat we dinsdag helemaal fit aan de intervallekes konden beginnen, 3 reeksen van 5x 600M stonden er geprogrammeerd, deze moesten gelopen worden tegen 3,40min/km, dit was toch nog een beetje te hoog gegrepen dus werd er na de eerste reeks overgeschakeld naar een tempo van 3,50min/km, met de toch wel stevige wind was dit tempo al pittig genoeg.  Voor de rest hou ik een heel goed gevoel over aan deze training, de benen voelden wel nog wat leger aan dan normaal, maar ik denk dat dat wel snel in orde zal komen.  S'avonds dan nog een 7km gaan loslopen, zalig!!  Gisteren een tempoloop van 12km gedaan langs het kanaal, de benen waren toch nog vermoeid van de intervallen en de stevige wind hielp ook niet echt mee, toch nog een mooi tempo van 4,55min/km gehaald zonder echt af te zien, want dat mocht niet volgens het schema ;).  Deze morgen een wisselloop van 10km in de benen en morgen dan nog eens 10km loslopen met de gebruikelijke 100m versnellingen (laatste training voor een wedstrijd), deze ga ik samen met Benny doen.  Zaterdag rusten en zondag mijn tweede wedstrijdje van het jaar, de midwinterjogging in Hasselt (Kaat, Mario, Wim en Steffke zullen er ook zijn!!!), meteen ook het laatste wedstrijdje voor Utrecht, dus eens zien hoe de vorm is.  Ze voorspellen alleszins een temperatuur van 10gr en dat ligt mij toch wel wat beter dan de vrieskou (wie niet???), voor de rest alvast een prettig weekend voor iedereen, heb al gezien dat er velen zijn met mooie plannen, veel succes ermee!!!

    Groetjes!

     

    25-02-2010 om 11:47 geschreven door Wendy  


    22-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hahaha, stap het af 4russen!!

    Met hun staart tussen de benen zijn ze afgedruipt, nadat ik vrijdag voor de zekerheid nog maar een rustdagje had genomen was er zaterdag geen houden meer aan!  Ik moest en zou lopen, normaal een interval, maar dat leek mij nu misschien wel wat te veel van het goed, even raad gevraagd aan Tiny (Mario was een dagske gaan chocomousse maken) en dan maar beslist om voor een duurloop te gaan.  Ik had toch een beetje bang om mezelf weer leeg te lopen, dus gewapend met sportdrank vertrok ik voor een duurloop tussen het uur en de 2u, ik zou wel zien hoe het ging.  En het ging vrij goed zelfs, wel nog pijn aan de maag en darmen die voor een vrolijk deuntje zorgden, maar toch kwam ik na 17,5km thuis aan met toch wel een goed gevoel, ik was zo goed als genezen.  Zaterdagavond had ik dan met onze pa afgesproken, vader en dochter gingen nl.  naar een optreden van de crab four, de mannen van sukelove die de witte van de Beatles naspelen.  En die doen dat super hé, ik ben een gigantische fan van die plaat, ik ken die achterstevoren bij wijze van spreken, en die werken elk nummer perfekt af, het was genieten.  Daarna nog even de maag getest een een vegetarische kebab gegeten.  Rond 1u lag ik in mijn bedje.  Om 6u riep mijn gsm mij al terug wakker.  Even nadenken waarom die mij op dit uur al wakker maakt, ah ja, 20km lopen met de kempische bende, daarvoor mogen ze mij altijd wakker maken!  Hups het bed uit, nog een boke met choko eten en  hup in de  auto (jaja heb die van ons ma hier een paar daagjes staan) richting Mario.  Ons groepje bestond uit Steffke, Wim Mario en ikzelf, had nog een beetje bang voor de maag, maar ze heeft zich heel de weg koest gehouden.  Het werd een heel mooi loopje, en ik heb terug nieuwe wegjes leren kennen die ik zeker nog ga opzoeken. Na een 20,7km stonden we terug thuis, volgende week lopen we samen een wedstrijdje in Hasselt!  Na de loop nog met Herbert en de kindjes naar het zilvermeer getrokken, maar kou dat ik het had, was zeer blij toen ik terug in ons warme huisje was ;).  Toch wel raar hé, tijdens het lopen heb ik het nooit koud, maar zet mij nu niet op een fiets of laat mij niet wandelen of ik bevries, niets aan te doen ook al doe ik 3 truien aan!

     

    22-02-2010 om 20:18 geschreven door Wendy  


    19-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 19 februari.

    Ja man!!!  Maandag wordt ik wakker en had echt zin om een klein toerke te lopen, dus vlug even de schoenen aangetrokken voor een halfuurtje, maar na thuiskomst en na een doucheke voel ik mij zooo moe, ik dacht dat het wel iets met de afgelopen trainingsweek te maken zou hebben en probeer er dus een rustig dagje van te maken met de gedachte dat het morgen wel voorbij zou zijn.  Maar s'nachts wordt ik wakker en voel dat het helemaal niet goed zit, misselijk, rugpijn, spierpijn, pffff dan maar beneden wat gaan rondlummelen.  Ne keer middag kon ik gewoon de zetel niet meer uit, heel de namiddag heb ik moeten overgeven, kon zelfs geen drinken inhouden, moest zelfs de kinderen hun boterhammen smeren boven de "kotspot", (wij hebben hier een pot opzij gehouden voor deze ongemakken).  Gelukkig voelde ik mij die nacht toch wat beter worden, s'morgens kon ik terug gewoon uit mijn bedje en kon zelfs chokolademelk binnenhouden, gewoon eten was wel nog een nachtmerrie, dus heb ik het gehouden op beschuit met confituur.  Gisteren voelde ik mij nog zwakjes maar probeerde toch terug wat normaal te eten, wou ook een training afwerken, maar dat was blijkbaar nog iets te vroeg, het werd een training om nooit meer mee te maken, zo leeg heb ik mij nog nooit gevoeld.  S'avonds wat pudding en speculaas gegeten om aan te sterken.  Nu weet ik niet zo goed wat gedaan, voel mij vandaag weeral een stuk beter dan gisteren, maar toch ook nog niet echt sterk, morgen ga ik trainen dat staat vast, maar ik wou vandaag ook graag even een halfuurtje gaan lopen, maar vrees dat het misschien niet zo verstandig is.  Pfff, zal nog maar een extra rustdag nemen zekers :(.  Ik hoop dat ik vlug terug in vorm ben, ik blijf alleszins positief, voor Utrecht is er nog niks verloren, ben zelfs nog meer gemotiveerd nu om terug stevig in de trainingen te vliegen.  De vakantie is ook al terug bijna gedaan, en ik moet zeggen dat de kindjes echt ongelofelijk flink zijn geweest, toen ik dinsdag ziek in de zetel lag hebben ze heel flink met de lego gespeeld, er werd zelfs geen ruzie gemaakt.  Daarom heb ik ze vandaag beloond en zijn we naar de speelgoedwinkel getrokken achter nieuwe playdoh plasticine, ze zijn er al enkele uurtjes zoet mee.  Verder zijn we ook in de mcdonalds iets gaan eten,( allé zij dan, ik heb thuis gegeten,) en dat was een echt een feest voor hun!!  Ik hoop dat de training morgen goed gaat lukken en dan zijn we terug vertrokken!  Volgende week staat er een wedstrijdje in Hasselt op het schema, en ik ga die zeker meelopen, we zien wel wat het wordt!!

    Prettig weekend voor iedereen!!

    19-02-2010 om 14:53 geschreven door Wendy  


    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 14 februari 2010.

    En gelijk had ik, woensdagavond lag hier een mooi tapijtje sneeuw voor de deur.  Donderdag de kindjes,(allé meer bepaalt een aapje, dipsy en lala ,carnaval op school)  te voet naar't school gedaan en direct erna vertrokken voor een 8km duurloopje, dan is de sneeuw niet zo'n storende factor, vind dat de wereld er wel "rustiger" uitziet in de sneeuw.  Het liep dus zalig, zeker de stukken met verse sneeuw.  Na een doucheke, huishouden en een boterhammeke trok ik terug de loopkleren aan voor een tempoloop van 10km tegen 4,45 min/km.  Ben echt geen held wat lopen in de sneeuw betreft, durf niet goed door te lopen ben altijd bang om te vallen en mij te blesseren, de eerste 5km ging dan ook maar in 25min, lap daar gaat mijn training dacht ik, maar in het bos liep het veel beter en kon ik mooi 4,30 aanhouden, ook langs het kanaal was het goed te doen, enkel de laatste km was weer goed glad, maar nu liet ik mij niet meer doen!  Heb de 10km toch nog gelopen aan een gemiddelde van 4,43min/km, toch nog gelukt dus!  Vrijdag een rustdagje en gisteren even de loopband op de fitness doen kreunen met lange versnellingen, toch goed voor een 15km.  Deze morgen weer samen met ons bendeke op pad voor een bijna 22km, ook Wim was van de partij en het was weer een vrolijke boel zonder slippertjes.  Steffke dacht dat zijn vrouw iets van plan was voor Valentijn, ben dus benieuwd wat het geworden is en of het leuk was!

    Verder ben ik ook terug in een oude gewoonte gesukkeld, ik ben voor mijn zwangerschappen een 5 a 6 jaar vegetariër geweest, maar had tijdens de zwangerschappen zoo'n zin in gehaktballen dat ik terug vlees ben beginnen eten.  De laatste tijd stak het mij altijd zo tegen om vlees te eten dat ik er terug mee gestopt ben, ben terug volledig vegetarisch en voel mij daar goed bij.  Ik weet wel wat ik doe hoor, die jaren dat ik vegetarisch was heb ik nooit een tekort gehad.  Het is belangrijk dat je volwaardig eet maar dat moet ook als je vlees eet.  Met het oog op de marathon eet ik wat meer noten en groene groenten (ijzer).  

    Voor de moment is het hier weer hard aan het sneeuwen, ik hoop echt wel dat het de laatste stuiptrekking is, dinsdag moet er geïntervald worden!!

    Prettig weekend

    En veel recuperatiegenot voor de vele trailrunners ;).

    14-02-2010 om 11:16 geschreven door Wendy  


    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een mooie dag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De dag begon zo rond 7u, het eerste wat ik s'morgens doe is de radio opzetten en daar wist Tomas mij al meteen te vertellen dat er al 400km file was, amaai mijn voeten!!  Blijkbaar was dit door de hevige sneeuwval dus ik snel naar buiten kijken, maar hier in Mol was er niets te zien van sneeuw.  Nadat ik mijn kroost gekleed en gevoed veilig aan de schoolpoort had afgezet vertrok ik voor een duurloopje waar ik al zooooooo lang naar uitkeek, op het schema stond 18km, maar ik zou er voor één keer eens mijn voeten aan vegen en er 20 van maken, ik wou zooo graag nog eens het vossepad doen, vind dat zo een mooi toerke.  Tijdens lange duurlopen luister ik graag naar de radio en vandaag ging dat constant over de file, ik voelde mij zo gelukkig en vrij in mijn bos, hier was vandaag geen milimeterke sneeuw te bespeuren, er scheen zelfs een waterzonnetje, en dat terwijl er duizenden mensen in een stinkende file stonden aan te schuiven, op zo'n momenten voel ik mij het gelukkigste wezentje op aarde ;).  Ik moet je dus niet vertellen dat ik ervan genoten heb!  Gisteren stond er een pittige fartlek op mijn schema, en zelfs daar heb ik plezier aan beleefd, het kopke zit terug goed, kan terug genieten van afzien :).  Morgen ga ik 2 keer trainen, eerst een 8km loslopen en dan een 10km tempoloopje, vrees wel dat het terug in de sneeuw zal zijn, zie ons hier niet twee keer zoveel geluk hebben.

    Verder trok ik ook naar de nikeshop om mijn marathonschoenen te gaan aanschaffen, ik koos voor de nike lunar elite, en deze mochten natuurlijk vandaag al direct mee.

     

    10-02-2010 om 19:02 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs