Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggingclubmelsen
    www.bloggen.be/jogging
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    19-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 19 februari.

    Ja man!!!  Maandag wordt ik wakker en had echt zin om een klein toerke te lopen, dus vlug even de schoenen aangetrokken voor een halfuurtje, maar na thuiskomst en na een doucheke voel ik mij zooo moe, ik dacht dat het wel iets met de afgelopen trainingsweek te maken zou hebben en probeer er dus een rustig dagje van te maken met de gedachte dat het morgen wel voorbij zou zijn.  Maar s'nachts wordt ik wakker en voel dat het helemaal niet goed zit, misselijk, rugpijn, spierpijn, pffff dan maar beneden wat gaan rondlummelen.  Ne keer middag kon ik gewoon de zetel niet meer uit, heel de namiddag heb ik moeten overgeven, kon zelfs geen drinken inhouden, moest zelfs de kinderen hun boterhammen smeren boven de "kotspot", (wij hebben hier een pot opzij gehouden voor deze ongemakken).  Gelukkig voelde ik mij die nacht toch wat beter worden, s'morgens kon ik terug gewoon uit mijn bedje en kon zelfs chokolademelk binnenhouden, gewoon eten was wel nog een nachtmerrie, dus heb ik het gehouden op beschuit met confituur.  Gisteren voelde ik mij nog zwakjes maar probeerde toch terug wat normaal te eten, wou ook een training afwerken, maar dat was blijkbaar nog iets te vroeg, het werd een training om nooit meer mee te maken, zo leeg heb ik mij nog nooit gevoeld.  S'avonds wat pudding en speculaas gegeten om aan te sterken.  Nu weet ik niet zo goed wat gedaan, voel mij vandaag weeral een stuk beter dan gisteren, maar toch ook nog niet echt sterk, morgen ga ik trainen dat staat vast, maar ik wou vandaag ook graag even een halfuurtje gaan lopen, maar vrees dat het misschien niet zo verstandig is.  Pfff, zal nog maar een extra rustdag nemen zekers :(.  Ik hoop dat ik vlug terug in vorm ben, ik blijf alleszins positief, voor Utrecht is er nog niks verloren, ben zelfs nog meer gemotiveerd nu om terug stevig in de trainingen te vliegen.  De vakantie is ook al terug bijna gedaan, en ik moet zeggen dat de kindjes echt ongelofelijk flink zijn geweest, toen ik dinsdag ziek in de zetel lag hebben ze heel flink met de lego gespeeld, er werd zelfs geen ruzie gemaakt.  Daarom heb ik ze vandaag beloond en zijn we naar de speelgoedwinkel getrokken achter nieuwe playdoh plasticine, ze zijn er al enkele uurtjes zoet mee.  Verder zijn we ook in de mcdonalds iets gaan eten,( allé zij dan, ik heb thuis gegeten,) en dat was een echt een feest voor hun!!  Ik hoop dat de training morgen goed gaat lukken en dan zijn we terug vertrokken!  Volgende week staat er een wedstrijdje in Hasselt op het schema, en ik ga die zeker meelopen, we zien wel wat het wordt!!

    Prettig weekend voor iedereen!!

    19-02-2010 om 14:53 geschreven door Wendy  


    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 14 februari 2010.

    En gelijk had ik, woensdagavond lag hier een mooi tapijtje sneeuw voor de deur.  Donderdag de kindjes,(allé meer bepaalt een aapje, dipsy en lala ,carnaval op school)  te voet naar't school gedaan en direct erna vertrokken voor een 8km duurloopje, dan is de sneeuw niet zo'n storende factor, vind dat de wereld er wel "rustiger" uitziet in de sneeuw.  Het liep dus zalig, zeker de stukken met verse sneeuw.  Na een doucheke, huishouden en een boterhammeke trok ik terug de loopkleren aan voor een tempoloop van 10km tegen 4,45 min/km.  Ben echt geen held wat lopen in de sneeuw betreft, durf niet goed door te lopen ben altijd bang om te vallen en mij te blesseren, de eerste 5km ging dan ook maar in 25min, lap daar gaat mijn training dacht ik, maar in het bos liep het veel beter en kon ik mooi 4,30 aanhouden, ook langs het kanaal was het goed te doen, enkel de laatste km was weer goed glad, maar nu liet ik mij niet meer doen!  Heb de 10km toch nog gelopen aan een gemiddelde van 4,43min/km, toch nog gelukt dus!  Vrijdag een rustdagje en gisteren even de loopband op de fitness doen kreunen met lange versnellingen, toch goed voor een 15km.  Deze morgen weer samen met ons bendeke op pad voor een bijna 22km, ook Wim was van de partij en het was weer een vrolijke boel zonder slippertjes.  Steffke dacht dat zijn vrouw iets van plan was voor Valentijn, ben dus benieuwd wat het geworden is en of het leuk was!

    Verder ben ik ook terug in een oude gewoonte gesukkeld, ik ben voor mijn zwangerschappen een 5 a 6 jaar vegetariër geweest, maar had tijdens de zwangerschappen zoo'n zin in gehaktballen dat ik terug vlees ben beginnen eten.  De laatste tijd stak het mij altijd zo tegen om vlees te eten dat ik er terug mee gestopt ben, ben terug volledig vegetarisch en voel mij daar goed bij.  Ik weet wel wat ik doe hoor, die jaren dat ik vegetarisch was heb ik nooit een tekort gehad.  Het is belangrijk dat je volwaardig eet maar dat moet ook als je vlees eet.  Met het oog op de marathon eet ik wat meer noten en groene groenten (ijzer).  

    Voor de moment is het hier weer hard aan het sneeuwen, ik hoop echt wel dat het de laatste stuiptrekking is, dinsdag moet er geïntervald worden!!

    Prettig weekend

    En veel recuperatiegenot voor de vele trailrunners ;).

    14-02-2010 om 11:16 geschreven door Wendy  


    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een mooie dag!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De dag begon zo rond 7u, het eerste wat ik s'morgens doe is de radio opzetten en daar wist Tomas mij al meteen te vertellen dat er al 400km file was, amaai mijn voeten!!  Blijkbaar was dit door de hevige sneeuwval dus ik snel naar buiten kijken, maar hier in Mol was er niets te zien van sneeuw.  Nadat ik mijn kroost gekleed en gevoed veilig aan de schoolpoort had afgezet vertrok ik voor een duurloopje waar ik al zooooooo lang naar uitkeek, op het schema stond 18km, maar ik zou er voor één keer eens mijn voeten aan vegen en er 20 van maken, ik wou zooo graag nog eens het vossepad doen, vind dat zo een mooi toerke.  Tijdens lange duurlopen luister ik graag naar de radio en vandaag ging dat constant over de file, ik voelde mij zo gelukkig en vrij in mijn bos, hier was vandaag geen milimeterke sneeuw te bespeuren, er scheen zelfs een waterzonnetje, en dat terwijl er duizenden mensen in een stinkende file stonden aan te schuiven, op zo'n momenten voel ik mij het gelukkigste wezentje op aarde ;).  Ik moet je dus niet vertellen dat ik ervan genoten heb!  Gisteren stond er een pittige fartlek op mijn schema, en zelfs daar heb ik plezier aan beleefd, het kopke zit terug goed, kan terug genieten van afzien :).  Morgen ga ik 2 keer trainen, eerst een 8km loslopen en dan een 10km tempoloopje, vrees wel dat het terug in de sneeuw zal zijn, zie ons hier niet twee keer zoveel geluk hebben.

    Verder trok ik ook naar de nikeshop om mijn marathonschoenen te gaan aanschaffen, ik koos voor de nike lunar elite, en deze mochten natuurlijk vandaag al direct mee.

     

    10-02-2010 om 19:02 geschreven door Wendy  


    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kajakjogging van Geel, 1e dame.

    Deze morgen was het alle hens aan dek, we waren een beetje te laat opgestaan en moesten zien dat we op tijd aan de bushalte stonden met geklede en gevoede kinderen en natuurlijk met al mijn loopspullen.  We werden rond 11u bij mijn schoonouders verwacht om de verjaardag van mijn man zijn zusje te vieren, voor mij geen feestmaaltijd, ik hield het bij bruine rijst met tonijn: mijn krachtvoer ;).

     Rond 13 bracht Herbert mij naar de startplaats, ik zou de wedstrijd van 7km lopen en mij daarna al lopend terug naar mijn schoonouders begeven, dit was zo'n 9,4 km.  Het startschot werd gegeven met een vieze keukenhandddoek en ik was direct goed weg, 1 man kwam nogal agressief voorbij maar voor de rest kon ik snel doorlopen.  De eerste km ging goed, Mario liep toen even naast mij en liep stevig door, onze Mario is in topvorm, ik kon hem niet volgen.  Rond km 2,5 ging het richting bospad om dit stuk af te sluiten met een smal brugje en een klein stevig beklimmingske, de eerste ronde zat erop.  Zoals meestal bij mij,begon het beter te gaan zo rond 5km, had in het begin wat last van steken en deze waren nu ook helemaal verdwenen, ik kwam over de finishlijn in ong (garmin niet afgezet) 28,20 min.  Was eigenlijk teleurgesteld want ik wou toch wel onder de 28min geraken, maar dan had ik Mario moeten volgen hé, hij had een prachtige tijd neergezet, onder de 28 min.  Het parkoer zelf vond ik eigenlijk best wel meevallen, er zat een klein beklimmingske in van 2m, maar over het algemeen viel het goed mee.  Direct na de aankomst een gelleke genomen en terug op pad naar mijn schoonouders, ik had geen lange broek aan en had wat bang om koud te hebben tijdens het loslopen, maar dit viel best wel mee, in minder dan 1u kwam ik bij de schoonouders aan, waar er nog een heerlijk dessert op mij aant wachten was.  Het was dus een geslaagde loopdag, en ik ben niet meer teleurgesteld hoor, ben iemand die niet snel tevreden is en moet dat ne keer afleren ;).  

    Morgen is het rustdag en dinsdag staat er weer een pittige fartlek training te wachten, de echte voorbereiding voor de marathon gaat beginnen.  Dinsdag trek ik ook nog ééns naar de nikeshop, heb nieuwe schoenen nodig voor de marathon, hopelijk hebben ze er lunars liggen!

     

     

     

    07-02-2010 om 20:40 geschreven door Wendy  


    06-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettig weekend!!

    Hier belooft het alvast een leuk weekendje te worden, straks met de kindjes gaan zwemmen en deze avond gewoon een rustig avondje thuis, het enige minpuntje is dat er weer een rustdag op mijn schema staat en dat met zo'n prachtig weer!  Maar morgen mag ik terug lopen, en ik heb er zin in!!  Morgen volgt dan ook mijn eerste wedstrijdje van 2010: de kayakjogging in Geel, mijn doel is al vooral om mij niet te laten wegduwen in de start ;), en dan lekker vlammen.  De training gisteren gaf mij wel wat zelfvertrouwen en deze wedstrijd is meer om ééns te zien hoever ik nu sta, een mooie tijd zit er vanwege het parkoer toch niet in.  Hopelijk kan ik binnen 3 weken in Hasselt wel in de buurt van mijn pr op de 10km komen, zou een goed gevoel geven naar de marathon toe.  Ben blij dat deze rustige loopweek er bijna opzit en volgende week beginnen we aan de langere trainingen, zalig!!!!  Heel veel groetjes!!!!!!  En als er nog wedstrijdjes gelopen worden doetagoe hé!

    06-02-2010 om 09:59 geschreven door Wendy  


    01-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 9 weken!

    Yep, binnen 9 weken zit (normaal gezien) de tweede marathon al in de benen, maar eerst dus nog mijn favoriete periode: de voorbereiding.  Deze week kon ik dan ook 88 km bijschrijven en de eerste maand van het jaar was goed voor 350 km, een goed begin zou ik zeggen.  Zaterdag heb ik met mijn farlek training gewacht tot na de middag, een goed plan bleek later, want mijn parkoerke lag er op enkele heel kleine ijsplekken perfekt bij!  Eerst dus 10 keer de brug bestormd en dan 4x0,5km en 4x1km serieus doorperen, en het ging uitstekend, hou een heel goed gevoel over aan deze training.

     Zondag liep het wekkerke al of om 6u, ongelofelijk vroeg want ik had mij de avond ervoor nog laten verleiden door de film chocolat op vtm, ik ging maar een stukje kijken, maar je kent dat hé, en al die pralinekes en chocolademelk die daar voorbijkwamen, mmm ;).  Maar toch stond ik mooi op tijd bij Mario, het was wel vrij moeilijk fietsen door de vastgevrozen sneeuw, maar gelukkig geen slippertje gemaakt!  Het werd weer een gezellig ochtendloopje, er werden verschillende onderwerpen onder de loep genomen, en altijd is het lachen geblazen, we hebben een leuk bendeke!  Na de loop was het vlug naar huis racen want ik had vandaag met een vriendin afgesproken om naar de zoo te gaan, gelukkig had Herbert de kindjes al klaargemaakt, zodat ik toch zonder stress op tijd  de trein op kon stappen.  Het werd een leuke dag met maar 1 incidentje: doordat ik even vastzat met de buggy tussen een branddeur had ik mijn 2 kleinste mannen even niet int oog, en natuurlijk toen ik met de buggy uit het reptielengebouw geraakte,waren ze verdwenen.  Ik hoorde ze wel, maar ik zag ze niet, bleek dat die twee sloebers al een beetje verder gewandeld waren en zich boven op een brug bevonden.  1 groot probleem: die brug was spekglad en die konden dus niet meer naar beneden, ze waren dus serieus in paniek en het was nog niet zo simpel om die zonder uitschuiven terug beneden te krijgen je kon er gewoon niet recht op blijven, maar mega moeder schoot te hulp en ze stonden snel terug beneden, hopelijk hebben ze een beetje hun lesje geleerd.  

    Deze week wordt een heeeel rustige week op loopvlak, een beetje te rustig naar mijn goesting ;), dit is omdat ik zondag nog ééns een wedstrijdje ga lopen.  Ik ga mij wel mooi aan mijn schema houden, want vanaf volgende week worden de km's serieus opgedreven, ik kijk er alleszins al naar uit, maar ik hoop toch wel dat het sneeuwvrij zou kunnen blijven.

    Morgen staan er 800m intervallekes op het schema, en deze ga ik morgenvroeg in de fitness doen, vrees dat de piste morgen in de ochtend serieus glad gaat zijn.

    Heel veel groetjes!!!

    01-02-2010 om 19:40 geschreven door Wendy  


    29-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 29 januari 2010

    Woensdag vond ik het ijskoud, moest 14km lopen en heb het eigenlijk nooit echt lekker warm gehad, de warme douche na het lopen was dan ook onbetaalbaar!  Donderdag wou ik een tempoloopje doen langs het kanaal, maar daar aangekomen bleek het er spekglad, en moest ik in de berm lopen, daar was het heel moeilijk om mijn tempo te houden, die berm zit vol molshopen, struiken,..  .  Het was wel even balen, want ik wou echt ééns goed doorlopen, de eerste km ging in 4,34 en de laatste in 4,20 de 8km ertussen (die langs het kanaal dus) gingen maar iets onder de 5min, dju toch!  In de late namiddag,  na mijn leesmoederschap nog even een 7km gaan loslopen met Herbert.  Hij maakte zich een beetje zorgen om zijn conditie, maar dat was duidelijk niet nodig, hij heeft de 7km soepelkes meegelopen tegen 5,22min/km, niet slecht vind ik.  Na het lopen heb ik dan voor de allereerste keer in mijn leven wafels gebakken, had dat nog nooit gedaan, en het was de bedoeling om het samen met de kindjes te doen, maar ik kan niet zeggen dat het grote helpers zijn, die willen constant van alles proeven en als je in de pot wil roeren zitten daar al een stuk of 6 vingertjes in :).  Maar het is dus gelukt en ze zijn best wel lekker, het zijn zo van die flash wafels.  Vandaag was het rustdag op loopvlak, eigenlijk op alle vlakken want ik heb een zalig dagske gehad, nog even naar de solden geweest voor ons klein mannen en dan hier in huis op mijn dooie gemakske wat rondgehangen tot het tijd was om de kindjes te gaan halen.  Morgen staat er terug een heeeel pittige training op mij te wachten, en zondagmorgen loop ik terug samen met Mario en Steffke om daarna een dagje door te brengen in de Antwerpse zoo.  Prettig weekend voor iedereen!!!  Groetjes!!

     

     

     

     

     

     

     

    29-01-2010 om 20:07 geschreven door Wendy  


    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.www.thuismassages.be

    Straks meer over de titel, eerst even over mijn trainingen van vandaag.  Deze morgen riep de wekker mij zo rond 5u40 wakker, het was tijd voor de eerste training.  Ik vind dat wel zalig om zo vroeg te gaan trainen, het is nog zo stil en rustig op straat, ik neem dan ook altijd mijn ipodeke mee zodat ik naar Thomas en Linde (stubru) kan luisteren, altijd heel leuk, de km's vliegen dan voorbij, het was wel koud deze morgen, had maar 1 broek aangedaan en dat was onder de douche wel effkes tanden bijten (en krabben!!).  Net na de middag vertrok ik voor de 2de training van de dag, intervallekes, eerst 3,5km lopen tot aan de piste en daar dan 3 reeksen van 5 keer 400 m tegen 3,40min/kmom dab teryg 3,5km langs de nete naar huis te lopen.  De training is perfekt gelopen, maar toch heb ik nog altijd het gevoel dat ik niet echt in vorm ben, zo dat extra tandje bijsteken lukt nog niet, hopelijk komt dat samen met de positieve temperaturen terug, ik heb nog wel een maandje tijd voor ik nog eens stevig wil doorlopen op een 10km, dus er kan nog vanalles veranderen.

    Voor de moment zijn we hier in huis ook druk in de weer met Herbert zijn nieuwe bijverdienste (zie titel), hij is nu dus officieel masseur,   het is de bedoeling om relaxerende massages te geven (geen erotische hé ;)) bij de mensen thuis, hij komt dan aan huis met zijn massagetafel en etherische oliën om de mensen een halfuurtje (of langer) totale ontspanning te geven.  Ikzelf was natuurlijk HET proefkonijn de voorbije weken en ik moet zeggen dat hij er echt iets van kan, vooral als hij na een zware training even mijn benen masseert, dan zou ik er meteen terug kunnen invliegen.  Bij de rugmassages val ik altijd bijna in slaap, zo ontspannend dat dat werkt, zalig!!  Als je zin hebt moet je maar eens een kijkje nemen op zijn website, vanaf vandaag online!!  www.thuismassages.be

    Morgen staat er een zalig duurloopje van 14km in de planning, hier kijk ik al naar uit!

    Groetjes!

    26-01-2010 om 19:45 geschreven door Wendy  


    24-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 24 januari 2010

    Vandaag ging het al ietske beter met de valling, toch op aanraden van de coach mijn training aangepast, dus ipv lange versnellingen een wisselloopke van 12km.  Het ging al een heel stuk beter dan gisteren, het hoofd voelt al terug wat frisser aan., dus hopelijk zijn we maandag terug helemaal fit.  Ik moet wel zeggen dat ik niet echt tevreden ben met de saucony's die ik een tijdje geleden kocht, die schoenen voelen een heel stuk zwaarder aan dan mijn lunar glides en het is dus echt mezelf verplichten om nu nog eens met die schoenen te trainen.  Ieder zal wel zijn favorietjes hebben zeker, ik weet nu wel zeker dat het mijn glidejes zijn!  Morgen rustdag, dus hopelijk dinsdag terug helemaal paraat voor 2 trainingen!

    24-01-2010 om 20:30 geschreven door Wendy  


    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pffff!

    Vandaag stond er eigenlijk een training op het programma onder de noemer, lange versnellingen.  Jammergenoeg zit ik al sinds donderdag serieus te snotteren, en daarbij hoort zo'n zwaar hoofd en suffe gedachten.  Ik heb dus mijn lange versnellingen maar uitgesteld en hoop dat ze morgen kunnen gelopen worden.  Vandaag dus opt gemakske 16 km gelopen, deze avond mij heel rustig houden. Morgen kan ik waar pas in de namiddag lopen, in de voormiddag ga ik eens met de kindjes een beetje int bos wandelen.  Groetjes

    23-01-2010 om 20:29 geschreven door Wendy  


    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 21 januari 2010

    Hallokes!!

    Na mijn valleke van zondag volgde er gelukkig een rustdag, had toch wat last van mijn rug, blauwe plekken en een bultje op mijn knie, dus mij ééns goed laten gaan in het huishouden en al zeg ik het zelf ons huizeke blinkt weer als nieuw.  Dinsdag is de dag van 2 trainingen, dus riep mijn gsm mij op om 5u40 zodat we om 6u konden vertrekken voor een 7km loslopen, was ook heel benieuwd naar de rug, maar gelukkig niks pijn tijdens het lopen zelf, meer zo bij draaibewegingen.  Ietske na de middag stond er de tweede gepland, totaal onverwachts kwam ik samen met Mario aan op de piste, wij hebben hetzelfde schema, dus wist ik zeker dat deze training in orde zou komen, ik moest alleen maar volgen ;-).  Het was een zware training vond ik zelf: 4 reeksen van (200-400-800-400-200 met 100m rust) tussen de reeksen 500m loslopen, maar na iets meer dan een uur, konden we zo fier gelijk ne gieter (ikke ;-)) de piste terug verlaten, de versnellingen werden perfekt gelopen.  Gisteren volgde er dan een tempoloopje van 12km tegen 4.45, had toch wat vermoeide benen van dinsdag dus was niet zeker dat dit mij zou lukken, langs het kanaal was het op sommige plaatsen glad door aanvriezende mist dus moest ik daar in de berm lopen, toch liep ik de 12km tegen 4.46 dus weeral content!  Ben juist terug van een wisselloopje: 9km/ 500m loslopen en 500m tegen 4.30, ging goed!!  En morgen is het terug rustdag.  Alvast een prettig weekend voor iedereen, en aan de leffe, Ursel of marathonlopers  (Koen) veel succes!!!

    21-01-2010 om 10:10 geschreven door Wendy  


    17-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn allereeste slippertje!!!

    Weeral goed voor de leescijfers hé ;-).  Meer over de titel straks!  Gisteren was ik eigenlijk van plan om s'ochtends mijn fartlek training te doen, maar de zalige rust en het warme bedje zorgden ervoor dat er geen tijd meer over was in de ochtend.  Had trouwens in de week gemerkt dat onze Siebe grote gaten in de zolen van zijn schoenen had, dus kon een bezoekje aan de schoenenwinkel niet meer uitgesteld worden.  In de namiddag volgde er dan nog wat bezoek dus kon ik pas aan mijn training beginnen na 18u, totaal geen zin meer om af te zien besloot ik om er maar een gewoon duurloopje van te maken, het was ook al serieus aant regenen hier.  Maar 2 stappen buiten en mijn goesting draaide al helemaal om, ik zou die fartle toch afwerken.  Dus na een 2 km inlopen bevond ik mij hier aan de brug in Gompel om die 8 keer te bestormen, dan 1km loslopen en dan nog eens 8 keer die brug oplopen.  Ondertussen waren mijn 2 tights en al mijn truitjes doorweekt en werd het lopen echt zwaar, ik ging mijn 4 versnellingen van 500m dan ook gewoon op gevoel lopen, als ik maar afzag wast goed.  Zo stond ik na een klein 1.5uur terug voor mijn deur, megafier op mezelf dat ik het toch maar weer gedaan had!!  Thuis gekomen, snel een doucheke genomen en daarna heeft mijn alllerbeste ventje mijn benen nog eens gemasseerd want binnen de 11u had ik al terug afgesproken met Mario, Steffke en Benny.

    Deze morgen dus om 7u vertrokken voor een 16km samen met laatstgenoemden, alles ging prima tot we een stukje op een bospaadje gingen lopen.  Die drie mannen konden hun blijkbaar goed rechthouden, maar ik had altijd het gevoel dat ik in de gracht ging vliegen, en dat is er dus ook gebeurt, boenk, daar lag ik!  Gelukkig enkel wat blauwe plekken op knie, bil en scheenbeen, het enige probleem is dat die blauwe plek op mijn bil op mijn zitvlak is, dus dat doet best wel zeer om even te zitten, zal vandaag dus veel op de been zijn denk ik .  De rest van het toerke verliep incidentloos, er werd weer veel gebabbeld en gelachen, een zalig begin van de dag!!

    Ik voeg nog een fototje bij van het kadootje dat Sen kreeg van de oma en opa, het is een echt aapje nu ;-).

     





    17-01-2010 om 10:54 geschreven door Wendy  


    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 13 januari.

    Weeral 2 trainingen verder.  Gisteren intervallen gaan doen, de bedoeling was om ze op de piste te doen, maar na 1 versnelling bleek al dat dat onmogelijk was, dus maar weer op de baan voor de piste.  Niet zo plezant want iedereen ziet u daar lopen, er komen geregeld bussen met schoolkinderen aan, die dan natuurlijk hunne commentaar moeten geven.  Was dus best blij toen de 4 reeksen van 5 x300m erop zaten, de versnellingen op zich gingen goed en mooi binnen het opgelegde tempo, ben er toch 1u40min mee zoet geweest, de trainingen worden duidelijk terug wat langer.  Vandaag een korte training, nl 9km tegen 5min/km, gisteravond een berichtje gekregen van Benny om deze trainng samen te doen.  En het ging, goed we liepen de 9km tegen 4.47min/km.  Morgen terug 2 trainingen, een 8km en een wisselloop.

    Bedankt voor de verjaardagswensen voor Senke, hij heeft genoten van zijn verjaardag!  Had hem s'middags al van school gaan halen en dan zijn we samen een pannenkoek gaan eten, en even later was hij de o zo fiere eigenaar van een t'shirtje van nijntje, wel leuk dat 2 van mijn kinderen verjaren in de solden ;-).  Voor de rest werd er nog veel fristi gedronken en brownies gegeten, ik negeer de weegschaal een paar dagen ;-).

    13-01-2010 om 10:31 geschreven door Wendy  


    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 10 Januari 2010

    De sneeuw voelt zich blijkbaar helemaal thuis in ons Belgenlandje want gisteren kwamen er nog een paar cm'tjes bij.  Vrijdag samen met Benny een 14km's gelopen langs het kanaal, en gisteren mijn fartlek serieus aangepast.  Heb ipv 10 keer de berg op en dan 8 versnellingen van 500m, op de loopband 9x500m tegen 3.36min/km gelopen, wou echt wel versnellingen doen en op de weg was dit echt niet doenbaar!  Vandaag dan samen met Mario, Steffke en Benny een 16.5km gelopen, en wie de naam Mario hoort weet dat we vroeg op pad waren, om 07u stond iedereen al paraat! Het werd een leuk babballoopje met toch wel enkele gladde stukjes in, maar al bij al viel het reuze mee, het was plezant!  De komende week hoop ik toch wel dat de sneeuw verdwijnt, heb al ergens gehoord dat we de tweede helft van de week van positieve temperaturen gaan kunnen genieten en ik hoop het echt, we zullen wel zien hé, we kunnen er toch niks aan veranderen!

    Mijn volgende doel is de midwinterjogging in Kiewit einde februari, daar wil ik echt nog eens goed in vorm zijn, verder loop ik begin februari ook nog een wedstrijdje in Geel en zou ik ook graag bij Tiny in Uden willen gaan lopen.  Natuurlijk staat vanaf dan alles in het teken van de marathon van Utrecht.  Ben ook al aant nadenken welke marathon ik in het najaar zou lopen, de in flanders field marathon spreekt mij wel heel hard aan, maar ik heb dankzij runnersworld een uitnodiging gekregen om mee te lopen in Brussel en die wil ik ooit ook eens doen,  het wordt dus wikken en wegen, maar we komen er wel uit! 

    Morgen is het hier weeral feest in huis!  Mijn jongste zoontje Sen wordt drie jaar!!!! 

    Prettig weekend nog aan iedereen!!!

     

    10-01-2010 om 19:09 geschreven door Wendy  


    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk!!

    Het heeft even geduurd, maar eindelijk kan ik terug een berichtje posten op mijn blogje.  De computer had last van een heeeeeele late milleniumbug ;-), hij deed al een paar dagen vreemd om er plotseling volledig mee op te houden.  Gelukkig kent onze pa er wel wat van en heeft hij onze goede vriend terug aan de praat gekregen, we zijn zelfs terug helemaal mee, werk nu met windows 7.  

    Er werd natuurlijk wel nog duchtig gelopen, vorige week was zelfs een week van 7 trainingen, dinsdag intervallen, wo- tempoloop, do-wisselloop, vr-losloopje, za-fartlek en zo s'ochtends 7km en s'middags 16km.  Een goed weekje dus, zondag kwam dan die sneeuw terug en het ziet er nog niet naar uit dat ze snel zal verdwijnen.  Ik probeer toch om al mijn trainingen gewoon af te werken hoor.  

    Maandag was het rustdag, en dinsdag trok ik naar Leuven naar de runners.  Heb eens mijn looppas laten analyseren en ik loop duidelijk neutraal (gelukkig, zo kan ik gewoon verder mijn schoenen kopen bij nike, wel neutrale schoenen natuurlijk), heb mij daar dan een paar saucony triumph7 meegenomen (met mijnen bon).  Ook even de as adventure binnen gestapt voor zo'n hoofdlampje.  s'avonds direct mijn nieuwe spullen getest met een 8km loopje in het donker, dat lichtje is echt wel heel handig, zeker met de sneeuw, de saucony's heb ik nog niet echt kunnen testen met de sneeuw, maar ik weet wel dat ze veel meer demping geven dan mijn lunarglides, ik denk dat ik ze ga gebruiken voor de zondagse lange duurlopen.  Met schaamrood moet ik nu dus meldden dat ik 5 paar schoenen in gebruik heb, wel 1 paar wedstrijdschoenen tussen, maar toch.  Denk dat ik de eerste tijd niet meer naar de winkel moet .

    Gisteren intervallen gedaan, niet op de piste want die zat nog onder de sneeuw, maar op de baan ervoor, die was volledig sneeuwvrij en was zelfs niet glad.  Vandaag een wisselloopje gedaan langs het kanaal, het was er heel mooi, de sneeuw is er nog zo mooi wit en glanzend, het lopen zelf ging ook heel goed, het was er niet echt glad dus heb ik mijn versnellingen ook mooi kunnen doen.  Morgen een duurloopje met Benny, zaterdag een fartlek en zondag nog een duurloopje met Steffke en Mario.  Alvast een heel prettig weekend aan iedereen, nog een late nieuwjaarszoen, en heel veel groetjes!!!

    07-01-2010 om 16:57 geschreven door Wendy  


    30-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2009 in't kort!

     Exact 1 jaar geleden vertelde Mario mij dat ik in het jaar 2009 wel eens op een podium zou staan en prijzengeld zou winnen, ik dacht toen "allé Mario toch", maar ik heb dit jaar toch wel een paar keer het geluk gehad en enkele overwinningen en podiumplaatsen mogen meemaken.  Het allergrootste kippenvel moment blijft toch mijn overwinning in dwars door Geel, een fietser die meefietst, de aanmoedigingen van het publiek, mijn familie die stond te kijken en dan nog eens door zo'n strook papier moeten aankomen, echt bangelijk!!  Het podium vind ik persoonlijk iets minder leuk, voel mij daar echt niet op mijn gemak en weet nooit niet goed hoe mij te gedragen, als mijn kindjes erbij zijn dan sleur ik die erbij op ;-).  Ik heb dit jaar ook een serieuze progressie gemaakt, ik hoop dat dit jaar toch nog verder te zetten en binnen een paar jaarkes mijne marathon onder de 3u te halen, het laat mij niet los hé ;-).  Nog een hele mooie herinnering is natuurlijk de marathon die echt geweldig bevallen is, dit is echt mijn ding en ik kijk dan ook al serieus uit naar Utrecht!!  Het jaar werd prachtig afgesloten met de corrida in Leuven waar ik mijn doel behaald heb, ik wou 4min/km lopen. Drie weken geleden liep ik de blauwe kei cross: 6km tegen 4.02min/km, dit was net na mijn blessure en ik durfde niet meer door te trainen, maar die wedstrijd heeft het knopke terug omgedraaid en er werd de voorbije drie weken terug serieus getraind met succes, ik liep de 12.3km in 49.13min en dit is exact 4min/km.  Ik hoop de komende maand nog goed te trainen zodat ik eind februari mijn pr op de 10km kan aanvallen, dit zou een heel goed gevoel geven naar Utrecht toe, waar ik toch wel onder de 3u10 zou willen geraken.  Nu maar hopen dat we niet ziek of geblesseerd geraken, ik laat de fitness ook even links liggen want ik vrees dat dat de aanleiding gegeven heeft aan mijn blessure in november.  Mijn allergrootste doel in 2010 zijn mijn twee marathons, Utrecht staat al vast, en in september maakt de in flanders field marathon een grote kans, we zullen nog wel zien!!

    Ik wens iedereen een heel gelukkig 2010 toe en wil iedereen bedanken voor de steun, toffe momenten, goede raad,...

    En Mario: mercikes voor de schema's hij, ze hebben weer eens hun vruchten afgeworpen!!

    Prettige Eindejaarsfeesten

    Oh ja, in 2009 werden er 3348 km gelopen!!

     





    30-12-2009 om 00:00 geschreven door Wendy  


    27-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Eindejaarscorrida van de stad Leuven.

    Aan deze wedstrijd hou ik een gemengd gevoel over, maar daarover straks meer.  Gisteren was het het langverwachte feest ter ere van "het al 30 jaar lang, standhouden van mijn ouders hun huwelijk".  En het was een heeeeeel plezante dag, het was in een hotel te doen en de kamers bleken zo groot dat de kindjes ook zijn blijven slapen, zo kon Herbert ook mee genieten (en drinken) van de hele avond.  Eerst stond er een wandeling op het programma, met een heuse jenever en warme chokomelk stop.  Terug aangekomen in het hotel stonden er al warme pannenkoeken klaar om verorbert te worden. Na een verkwikkende douche en transformatie naar een iets deftigere Wendy, konden we onze benen onder tafel zetten voor een heerlijk diner, veeeeeel te veeel, gelukkig heb ik mij ingehouden met de soep en het voorgerecht want denk dat ik ander de corrida al rollend had kunnen doen;-).

    Deze morgen na mijn gebruikelijk rantsoen van Rijst en tonijn vertrok ik met de auto richting Leuven om mooi op tijd aan te komen.  Nog even wat opwarmen en dan een plaatsje zoeken bij de start, al gauw kreeg ik gezelschap van Mario en Bert (van Jess).  Bij de start was ik weer veel te traag vertrokken, Mario die baant zich een weg door de tragere starters, maar ik kan dat nog niet zo goed en verlies veel tijd met openingen te zoek zodat ik toch niemand zou storen.  Maar na 500m kon er goed doorgelopen worden en dat bleef heel de tijd zo, enkel de laatste 500m kwamen we terug allemaal samen en dan was het wel wat drummen.  Ik had heel de tijd een goed gevoel, het was wel geen vlak parkoer er zaten een paar stevige hellingskes in, maar het ging goed, ik recupereerde snel en kon het tempo rond de 4 min/km goed aanhouden, de snelste km ging tegen 3.50 en de traagste 4.09.  Mijn tijd was 49min,... maar de afstand was toch zeker een 300m verder dus ik denk wel dat ik die 4min net gehaald heb.  Nu de domper, ik werd aan de finish onthaald als 1e dame, en al gauw bevond ik mij op het podium met een prachtige trofee, leffe's en een waardebon in mijn handen, en natuurlijk heel trots.  Maar thuis aangekomen blijkt dat ik maar 2de ben, en dus met de prijzen van een ander meisje ben gaan lopen, ik voel mij een beetje schuldig, maar kan daar toch helemaal nikske aan doen hé.  Ik ga toch wel gebruik maken van die waardebon, om mij een nieuw paar schoenen te gaan halen in de runners, denk ik.

    Vorig jaar liep ik hier zo'n 50min en nu dus 49min, de zin om te trainen is wel helemaal terug en ik hoop om snel terug helemaal in topvorm te zijn!

    Een dikke proficiat aan al de Leuven lopers, en ook aan Mario die weer een prachtige tijd heeft neergezet, hij is in topvorm!!

    Van Bert weet ik niet hoe het gegaan is, maar ik hoop op prima!!

    Groetjes!!!

    27-12-2009 om 16:47 geschreven door Wendy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Eindejaarscorrida van de stad Leuven.

    Aan deze wedstrijd hou ik een gemengd gevoel over, maar daarover straks meer.  Gisteren was het het langverwachte feest ter ere van "het al 30 jaar lang, standhouden van mijn ouders hun huwelijk".  En het was een heeeeeel plezante dag, het was in een hotel te doen en de kamers bleken zo groot dat de kindjes ook zijn blijven slapen, zo kon Herbert ook mee genieten (en drinken) van de hele avond.  Eerst stond er een wandeling op het programma, met een heuse jenever en warme chokomelk stop.  Terug aangekomen in het hotel stonden er al warme pannenkoeken klaar om verorbert te worden. Na een verkwikkende douche en transformatie naar een iets deftigere Wendy, konden we onze benen onder tafel zetten voor een heerlijk diner, veeeeeel te veeel, gelukkig heb ik mij ingehouden met de soep en het voorgerecht want denk dat ik ander de corrida al rollend had kunnen doen;-).

    Deze morgen na mijn gebruikelijk rantsoen van Rijst en tonijn vertrok ik met de auto richting Leuven om mooi op tijd aan te komen.  Nog even wat opwarmen en dan een plaatsje zoeken bij de start, al gauw kreeg ik gezelschap van Mario en Bert (van Jess).  Bij de start was ik weer veel te traag vertrokken, Mario die baant zich een weg door de tragere starters, maar ik kan dat nog niet zo goed en verlies veel tijd met openingen te zoek zodat ik toch niemand zou storen.  Maar na 500m kon er goed doorgelopen worden en dat bleef heel de tijd zo, enkel de laatste 500m kwamen we terug allemaal samen en dan was het wel wat drummen.  Ik had heel de tijd een goed gevoel, het was wel geen vlak parkoer er zaten een paar stevige hellingskes in, maar het ging goed, ik recupereerde snel en kon het tempo rond de 4 min/km goed aanhouden, de snelste km ging tegen 3.50 en de traagste 4.09.  Mijn tijd was 49min,... maar de afstand was toch zeker een 300m verder dus ik denk wel dat ik die 4min net gehaald heb.  Nu de domper, ik werd aan de finish onthaald als 1e dame, en al gauw bevond ik mij op het podium met een prachtige trofee, leffe's en een waardebon in mijn handen, en natuurlijk heel trots.  Maar thuis aangekomen blijkt dat ik maar 2de ben, en dus met de prijzen van een ander meisje ben gaan lopen, ik voel mij een beetje schuldig, maar kan daar toch helemaal nikske aan doen hé.  Ik ga toch wel gebruik maken van die waardebon, om mij een nieuw paar schoenen te gaan halen in de runners, denk ik.

    Vorig jaar liep ik hier zo'n 50min en nu dus 49min, de zin om te trainen is wel helemaal terug en ik hoop om snel terug helemaal in topvorm te zijn!

    Een dikke proficiat aan al de Leuven lopers, en ook aan Mario die weer een prachtige tijd heeft neergezet, hij is in topvorm!!

    Van Bert weet ik niet hoe het gegaan is, maar ik hoop op prima!!

    Groetjes!!!

    27-12-2009 om 16:40 geschreven door Wendy  


    25-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zalig Kerstmis!!!

    Het is alweer even geleden dat ik nog iets gepost heb, tijdsgebrek was de grootste oorzaak. We waren deze week dus in het huisje van mijn schoonouders terug te vinden, die wonen in een consciërge woning en die kan natuurlijk niet leeg staan als ze op vakantie gaan.  Het lopen werd er wel niet makkelijker op, met die serieuze sneeuwval moest ik hier dan nog nieuwe parkoertjes uitzoeken, in mijn vertrouwde omgeving weet ik perfekt hoe de baan in elkaar zit, maar hier was het serieus zoeken of ik nu op het voetpad liep, op een straat, of er een verhoging was ergens, ben een paar keer op het nippertje aan een serieuze valpartij ontsnapt, maar er werd geen enkele training overgeslagen.  Enkel de fartlek van zondag werd vervangen door een duurloop van 15km, en de versnellingen van dinsdag gebeurden op de loopband in de fitness.  Deze morgen stond de laatste training voor mijn wedstrijdje zondag te wachten om afgewerkt te worden, normaal moest ik 10km loslopen met elke km 2 20/40 versnellingen, maar dat was heel moeilijk, op verschillende plaatsen was het spekglad, aangestampte sneeuw en daarop regen, onmogelijk om op recht te blijven.  Dus heb ik het anders gedaan, even rustig doorlopen tot ik ergens een goed baantje vond, en dan daar 10 versnellingen van 100m gedaan, en dan rustig terug naar huis, in totaal toch een 11km, toch blij dat ik thuis was, want de stevige wind in combinatie met hagel deed nogal pijn in mijn gezicht. 

    Morgen staat er het lang verwachte familiefeest op het programma, mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd en hebben daarom een hotelletje afgehuurd waar we met z'n allen kunnen feesten en slapen.  Jammergenoeg heeft onze babysit ons laten zitten en kan Herbert pas s'avonds afkomen om te eten en moet hij daarna terug vertrekken, heeeeeel jammer, want we keken al lang uit naar een beetje tijd voor onszelf.  Zondag zal ik ook vroeg moeten vertrekken want dan loop ik 12km in de eindejaarscorrida van de stad Leuven.  Ik ga echt proberen om er een lap op te geven, de trainingen verliepen de laatste weken terug goed, maar de sneeuw heeft het niet gemakkelijk gemaakt om op snelheid te trainen, maar we gaan ons best doen!!  De kriebeltjes zijn al aanwezig en zelfs mijn sportzak staat al klaar ;-).

    Ik wil ook iedereen een heeeel gelukkig Kerstfeest wensen!

    Groetjes

     

    25-12-2009 om 15:30 geschreven door Wendy  


    18-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hohohooo!!

    Mijn duurloopje van woensdag was zwaar, heel zwaar, en vrij "letterlijk" zwaar.  Vermits bijna al mijn tights in de was waren en er nog enkel 1 minder geliefd en dunner exemplaar overbleef leek het mij een goed idee om daar een joggingbroek overaan te doen.  Heeeel slecht gedacht, heb die 14km lang, elke stap echt gevoeld, zo zwaar was mijn kleding, het was vechten om mijn been omhoog te krijgen, maar de km's werden toch allemaal gedaan.  Gisteren stond er een tempoloop op het programma en deze heb ik op de loopband in de fitness gedaan (watje!!), en warm dat ik het daar kreeg .  Deze middag dan mijn beloning van de trainingsweek, 10km tegen 6min in het mooie sneeuwlandschap, heb echt genoten, maar tegen 6min ging echt niet, de snelheid lag rond de 5.30min/km.  Ik heb ook even de camerafunctie van mijn ipod geprobeerd, (mijn leiemarathonpod zoals ik hem noem ;-) en hier zie je het resultaat.  Je ziet een hoop kapellekes, dit zijn namelijk de wereldberoemde 12 kapellekes van Mol, een zalig stukje dat ik geregeld in mijn toerke probeer te wringen.   Morgen rustdag en zondag normaal gezien een fartlek training, maar als het zo blijft vriezen zal het niet echt mogelijk zijn om een brug te bestormen denk ik, we zullen wel zien hé.  Oh ja, vanaf morgen ben ik een weekje in Geel, we moeten weer eens gaan housesitten op de consiergewoning van mijn schoonouders.  Prettig weekend, en aan al de lopers heel veel succes!!!!!!

     

     

    Bijlagen:
    http://http://www.youtube.com/watch?v=d9FwwsfsY80   

    18-12-2009 om 16:41 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs