Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    astralis
    www.bloggen.be/astrali
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 28 november.

    Het is weeral een tijdje geleden, maar we hebben deze week toch goed getraind hoor!  Vooral donderdag was pittig, 8x1km tegen 4min stond op mijn schema, pfff en dat met zoveel wind!  Maar we hebben toch goed ons best gedaan, de snelste was 4.01min en de traagste was 4.05min, vooral die laatste was afzien, zo moeten vechten tegen de wind vraagt veel energie en op het laatste waren de benen dan ook leeg, maar ik was toch tevreden hoor.  Verder voel ik mij de laatste tijd ook zo onzeker, waarschijnlijk door die blessure, heb het gevoel dat ik niet meer zo diep kan gaan op training als vroeger, daarom dacht ik erover na om naar een atletiekclub te gaan, maar ik wil natuurlijk mijn schema's met Mario niet opgeven en ook mijn vrijheid wou ik niet kwijt.  Hier in Mol is een prima atletiekclub maar jammergenoeg is het daar echt wel de bedoeling dat je de club volgt, hun opgelegde wedstrijden loopt en hun trainingen volgt en daar heb ik nu echt geen zin in, is ook heel moeilijk te combineren met mijn gezin.  Dus moet ik gewoon terug wat harder worden, ik denk dat een wedstrijdje lopen daar zeker mee zal helpen, eens zien hoever we nu staan.  Daarom zal ik volgende week starten aan de blauwe kei cross hier in Mol, een wedstrijdje van 6km, ik hoop dat de benen er klaar voor zijn.  Verder heb ik ook de hulp ingeroepen van Mario, dinsdag gaan we eens samen een fartlek training doen, ik kijk er al naar uit, al zal het afzien worden denk ik ;-).  Vandaag ben ik naar mijn schoonouders in Geel gelopen, zo'n 16km, en het ging echt heel goed, zelfs met de wind die constant draaide, ik moest maar 10km tegen 5min lopen en de rest opt gemakske, maar het liep zo soepel dat ik precies niet meer kon vertragen, de 16km liep ik net tegen 5min/km en de hartslag zat op 161 bpm wat voor mij vrij laag is.  De conditie zit dus zeker niet slecht, ben echt eens benieuwd naar zaterdag, en eerlijk gezegd zijn de kriebeltjes nu al een beetje aanwezig .

    28-11-2009 om 20:04 geschreven door Wendy  


    22-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 22 november

    Na dinsdag werd er nog goed getraind, woensdag was het rustdag, donderdag 10km en vrijdag fitness +10km gelopen samen met Benny.  Ik ben ook gestopt met de kiné, de oorzaak is ook gevonden, blijkbaar waren mijn hamstrings verkort, goed stretchen is dus de boodschap.  Het was heel duidelijk te zien: eerst voorover buigen en je tenen proberen te raken, ik geraakte echt niet ver, was precies een stijve hark, en daarna heb ik samen met de kinesist mijn hamstrings gestretched, om dan nog eens opnieuw mijn tenen proberen te raken, en nu kon ik zelfs mijn handen op de grond krijgen.  Vreemd, maar ik ben wel heel blij dat er een oorzaak lijkt gevonden te zijn.  De 10km met de Benny erna liepen ook bijna pijnloos!!  Zaterdag was het dan terug rustdag, we trokken met onze kindjes naar de intocht van de Sint, die kwam in Mol aan met de stoomboot, vooral onze Siebe heeft genoten van dit namiddagje, de andere waren toch nog een beetje bang van die oude man ;-).  Vandaag was het hoog tijd om er nog eens stevig in te vliegen, en ik had er zin in!!  We konden de voorbije dagen ook terug onze short uithalen en dat loopt toch net iets prettiger.  Onderweg naar mijnen heuvel kwam ik al bordjes tegen van een mbk tocht, ik hoopte nog dat dat niet aan mijnen heuve zo zijn, maar natuurlijk zat die midden in het parkoer.  Al snel zag ik het voordeel van die mbk-ers in, ik zou ze als haas gebruiken ;-).  Dus 10 keer de heuvel opgelopen achter zo'n fiets, heel leuk en ook motiverend, van mij mag daar elke week zo'n tocht zijn.  Dan stonden er nog een paar versnellingen op het programma, deze wou ik wel zonder de mbk-ers doen, maar dat bleek haast onmogelijk, overal passeerden die.  Toen ik even langs de kant ging om een hele groep door te laten, kreeg ik nog een "yow" van Tom Boonen, die nog even aant trainen was voor zijn veldrij wedstrijd volgende week hier in Mol.  Ik ben wel heeeeeel blij van deze training, heb niks pijn gevoeld vandaag en had echt zin om er terug stevig tegen aan te gaan, het zit dus terug goed!  En ook nog even een compliment geven aan Mario, had vrijdag mijn bestelde cake van run for paraguay gaan ophalen en die was vreselijk lekker, heb er mij bijna ziek aan gegeten .  Prettige avond nog!!

    22-11-2009 om 18:40 geschreven door Wendy  


    18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat deed dat deugd!!

    Dit weekend nog wat lange duurlopen afgewerkt, zo ook maandag.  Maandag was het wel even spannend geweest, ik had mijn fiets aan de school van mijn kindjes gaan zetten en dan van daaruit vertrokken voor 12km, zo kan ik ze direct mee naar huis nemen na mijn training.  Maar natuurlijk ben ik verloren gelopen en kwam net op tijd op't school terug aan (gelukkig!) ;-).  Gisteren voor de eerste keer terug 2 keer gaan trainen, heb het s'ochtends (6u) wel beperkt gehouden tot 5km, had wat bang dat 8 teveel zou zijn.  En het ging goed, de adductoren zijn al een heel stuk minder gevoelig, dus dat komt wel in orde.  Iets na de middag vertrok ik voor mijn tweede training van de dag, een training die ik al heeel lang niet meer heb gedaan en ik was eens benieuwd of ik het nog kon, nl- versnellingen.  7x1km tegen 15/u met maar 1 minuut rust tussen, ik besloot om mij nog een beetje te sparen en deze training op de piste te doen.  En ze is gelukt, ik liep al mijn versnellingen perfect op het tempo en voor de laatste had ik maar 3.54min nodig, heel tevreden keerde ik terug.  De adductoren hadden hun op de piste koest gehouden, maar met naar het naar huis lopen voelde ik ze nog een beetje.  Na deze training had ik een afspraak met de kiné en ook hij zei dat de blessure al heel hard verbeterd was, de spieren voelden terug soepel aan, hopelijk kan ik er volgende week terug helemaal invliegen want ik heb er echt wel zin in .  Vandaag was het rustdag en morgen ga ik de heuvel nog eens aanvallen, ik kijk er al naar uit!!  Heb mij ook al ingeschreven voor de marathon van Utrecht, het is momenteel met 10€ korting, heb voor mijn inschrijving met een t'shirt maar 23€ betaald.  Verder zoek ik ook nog een hotelleke in Utrecht, dus als er iemand een mooike weet, let me know ;-).  Ik hoop dat ik vlug terug wat snelheid in mijn benen krijg want ik heb besloten om za 5 december mee te doen aan een wedstrijdje hier in Mol, en 27 december loop ik in Leuven, en 9 januari ga ik eens een verre verplaatsing doen en meedoen aan een wedstrijdje in lombardsijde, met stukken strand en duinen, hier kijk ik al naar uit!!  Heel veel groetjes!!!

    18-11-2009 om 16:52 geschreven door Wendy  


    13-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen nieuws!

    Is goed nieuws zeker?  Ben sinds deze week terug het schema van Mario aan het volgen en deze week is wel heeeeeeel rustig, maar we houden ons eraan, het schema is hier ook bekend als het Heilige Script, er moet soms serieus gepuzzeld worden om alles mooi in mijn dag te plannen, maar het lukt prima.  Zalig om zo heel mijn dag te kunnen plannen en alles mooi in elkaar te laten overvloeien, wat je zo allemaal gedaan krijgt in 1 dag!!  Mijn blessure aan de adductoren is nog niet volledig weg, maar ik mag wel mijn trainingen doen zolang ik binnen de pijngrens blijf.  En het vreemde is dat ik minder voel als ik snel loop, gisteren 7km snel gelopen en nikske gevoeld.  Morgen en zondag zalige duurloopjes doen!!  Aan de Kasterlee en Paraguay lopers heel veel succes en plezier!!!!

    13-11-2009 om 20:16 geschreven door Wendy  


    08-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 10 november.

    Wat is er de voorbije dagen hier allemaal nog gebeurt??  Eigenlijk niet zo veel, donderdag nog een duurloopje samen met Benny gedaan en vrijdag naar de fitness getrokken.  Gistermorgen heb ik zo een 10km gelopen en kon het de laatste km niet laten om toch eens te kijken of er nog wat snelheid in die benen zat, en ik moet zeggen het was zalig om nog eens door te lopen, ik kijk al uit naar de terug wat pittigere trainingen.  In de namiddag had ik dan een belbus besteld die mij en 2/3 van mijn kroost naar het zilvermeer zou brengen, zodat ik de zilvermeerloop kon aanschouwen als supporter.  Ik vond het toch wel heel jammer dat ik niet kon meelopen, heb Eva, Slakje jogt, Wim, Mario, Steffke, Frankie,Benny,... zien lopen en ook aangemoedigd, jammergenoeg heb ik de eerste doorkomst een stuk moeten missen door ons Senkje die heel dringend moest plassen.  Het was wel eens leuk om aan de andere kant te staan, en zelfs nu had ik zenuwen ;-).    Daarna nog even iets gedronken en met de belbus terug naar huis.  S'avonds goed op tijd mijn bedje in want ik had deze ochtend afgesproken met Mario en Steffan, rond 6u10 stond Mario al voor mijn deur en reden we verder richting Steffan.  Het was weer een leuk toerke en nu de coach himself meeliep moest ik niet op het tempo letten en dat hebben we gemerkt, we hebben het grootste deel tegen 5min/km gelopen en het was niet mijn schuld hé, ik verdenk Steffan ervan ;-).  Morgen is het rustdag en dinsdag neem ik mijn schema terug op, al is het deze week wel een heel rustig schemaatje, maar we houden ons eraan, geen blessures meer zenne!!  Dinsdag moet ik ook nog eens naar de kiné, hopelijk zijn we er dan terug helemaal vanaf!    Salodder!!

    08-11-2009 om 19:47 geschreven door Wendy  


    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps!

    Blijkbaar al van vrijdag niks meer laten weten.  Heb toch redelijk getraind hoor, zaterdag lekker rustig een 6km, zondag samen met Benny en Steffan, (jammergenoeg had Mario veel te veel last van zijn blaar en moest afbellen) een 14.5km gedaan, altijd leuk om met zo'n groepje af te spreken.  Enne, diegene die zeggen dat vrouwen kunnen tetteren die moeten maar eens met Steffan gaan lopen, als hij in vorm is!!! ;-)  Maandag terug alleen op pad voor 9.5km en gisteren terug samen met Benny een 13km gedaan.  Hoe is het nu met mijn blessure?  Ik voel nog wel dat het niet helemaal in orde is, maar het betert wel, vandaag een rustdag gehouden en hopelijk is het morgen weeral een heel stuk beter.  Ik ga de westrijd in het  zilvermeer ook maar laten, ik twijfel nog steeds en heb er ook echt zin in, heb er de voorbije weken ook serieus voor getraind, maar ik heb geen zin om te blijven sukkelen en loop dus enkel zaterdag als ik niks maar dan ook niks meer voel.  Natuurlijk is er ook leven buiten het lopen!!

    Gisteren zijn ze onze livingkasten komen plaatsen, wat een opbergruimte dat wij nu hebben, de helft van de kasten staat nog leeg, maar dat zal waarschijnlijk geleidelijk aan wel veranderen.  Wel zalig zo een grote kast, al het speelgoed heeft nu een eigen plaats, de kindjes kunnen makkelijk kiezen waar ze mee willen spelen en hebben vandaag eigenlijk heel veel speelgoed herontdekt.  Ook de grote bureau staat er nog wat leeg bij, maar daar zal nog wel verandering in komen als onze mannen groter worden.  Vandaag was het ook een grote dag voor ons Landerke, want hij is vandaag jarig, 4 jaar al!!!  Wat gaat het toch snel!  Hij mocht deze morgen mee naar de speelgoedwinkel om samen een kado te gaan kiezen, hij koos voor een smik knuffel, een auto met grote banden en een elektro.  Van de oma kreeg hij gisteren al een mooie grote puzzel, dus ze hebben hun deze middag kunnen bezighouden, ook even tussen twee regenbuien in de blaadjes gaan spelen en de dag was weer om. 

    Oh ja, moest er iemand zich afvragen waarom mijn kindjes altijd in hun onderbroek op de foto staan: dit komt omdat die in huis dus geen kledij aanwillen, die komen thuis en die kleertje moeten direct uit of het nu winter of zomer is, en even vlug die drie mannen aankleden om een fotoke te trekken zie ik ook niet zitten ze ;-).

    Groetjes!!















    04-11-2009 om 19:04 geschreven door Wendy  


    30-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 30 oktober.

    Deze morgen terug naar de kiné getrokken, mij goed laten masseren, oefeningen gedaan, en toen kreeg ik het heugelijke nieuws dat ik terug rustig mag beginnen lopen, welliswaar enkel rustige duurlopen, dinsdag 8 dagen heb ik nog een afspraak en als alles dan nog in orde is kunnen we er terug vollen bak tegenaan.  Het was dus een lichte blessure, maar was ik hier gewoon mee blijven verderlopen had dit wel een scheurtje kunnen worden, of een liesprobleem, dus toch goed dat ik direct aan de alarmbel heb getrokken.  Het nadeel van naar de kiné gaan, is dat er precies plotseling niets meer goed is aan je, mijn houding is niet zo goed, loop te veel voorover gebogen, heb een spatader en terwijl hij met mijn been aant bewegen was kraakte ik langs alle kanten ;-).  We gaan er ons niet teveel van aantrekken ze, enkel op de houding wil ik wel eens letten, is wel belangrijk met het ouder worden.  Maar we kunnen terug beginnnen!!!  Direct na de kiné ben ik gaan fitnessen, en daar stond die loopband toch echt te lonken naar mij, kon er mijn oogjes niet afhouden, maar toch ben ik er niet op ingegaan, ik voel nog steeds wat pijn en heb besloten om pas zondag terug te lopen, om zeker te zijn, of heel misschien morgen een kleine 4km ;-).  De zilvermeerloop zal ik dus niet kunnen lopen, ik mocht hem meedoen, maar het moest opt gemakske, en dat is nu echt niet mijn sterkste kant, dus ga ik het veiligheidshalve maar zo laten (kom wel supporteren hoor!).  Leuven wordt nu dus dubbel en dik gearceerd in de agenda, hier wil ik een mooie tijd neerzetten!  Misschien loop ik begin dec een 6km wedstrijdje hier in Mol om eens te zien hoe het nu gesteld is met de conditie.  Ben ook nog steeds aan het twijfelen over mijn volgende marathon, normaal was het weekendje van de maasmarathon (visé) al volgeboekt, maar dat is nu terug vrijgekomen, dus???  Ik ben weer aant twijfelen ;-).  Over marathons gesproken, zondag is het D-day, in de namiddag ga ik mij lekker in de zetel nestelen met de tv op eurosport want hier zenden ze de marathon van NY live uit!  Een heel prettig weekend!!

    Oh ja, zijn er nog mensen die niet meer op facebook kunnen, ik geraak er al 2 dagen niet meer op, krijg als opmerking dat ze aan mijn account aant werken zijn, vreemd hé!!

    30-10-2009 om 18:53 geschreven door Wendy  


    28-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor alles een eerste keer!

    Jammergenoeg ook voor blessures.  Ik voelde zondag tijdens de versnellingen al dat het niet goed zat en heb mij dan ook een beetje gespaard, maandag maar een rustdag genomen en dinsdagmorgen vertrokken voor een rustige 8km, maar het ging niet, de eerste stappen deden echt heel veel pijn en was misschien beter direct gestopt en teruggekeerd, maar ja als ik ergens aan begin dan moet ik het ook afwerken.  Maar na 5km had ik heb ik toch maar besloten om terug naar huis te lopen, zo stond ik na 6.5km terug thuis, met tranen in mijn ogen ;-).  Ja, ik ben een dramaqueen hé!!  Na even getwijfeld te hebben toch maar een afspraak met de dokter gemaakt, ondertussen ook Mario verwittigd en van hem kreeg ik al snel het antwoord om een week niet te lopen, maar geen paniek dat zou mijn conditie niet veel aantasten. Na het dokterbezoek bleken de adductoren de boosdoeners te zijn, kreeg een voorschrift voor kiné en de raad om het enkele dagen wat rustiger aan te doen, meer kon hij niet doen.  Deze morgen dus naar de kiné, werd daar serieus onderzocht en het bleek inderdaad om een contractuur van de adductoren te gaan, een vrij lichte blessure die met de juiste behandeling vrij snel betert.  Ik mag alles doen zolang het geen pijn doet, dus direct na de kiné ben ik een uurtje op de crosstrainer gaan trainen, toch de conditie een beetje onderhouden hé.  Wat ook heel vreemd is, iedereen kent Mario hé, de kinesist, de fitnesstrainer .  Hopelijk kan er dit weekend al terug wat rustig getraind worden, denk wel niet dat er volgende week al terug intervallen mogen getraind worden, vrees dus dat het er voor de zilvermeerloop niet goed uit ziet.  Was al van plan om dan de 10km van Gaston Roelants mee te lopen, maar die is 20december, juist 1 week voor de Leuvens corrida, voor de rest zijn er geen wedstrijdjes in de buurt.  Ik zal dus nog even afwachten wat ik ga doen volgende week zaterdag, want nog tot eind december zonder wedstrijdjes is laaaaang!!!

    Deze week zal ik vrijdag nog eens naar de fitness trekken en dan hopelijk zondag terug een rustig duurloopje doen.  

    Groetjes!!!

    28-10-2009 om 14:15 geschreven door Wendy  


    23-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Weeral een schoolweekje achter de rug, en zoals gewoonlijk op vrijdag zijn ze dan doodop.  Het duurde al 20min eer we uit school konden vertrekken, Sen was zijn beer vergeten in de klas, Siebe moest nog iets gaan vragen aan de juf en ons Landerke moest zijn juf nog eens gaan knuffelen.  Zoals gewoonlijk houden we het hier vrijdagavond een beetje rustig, vrijdag moeten ze niet in bad en dat scheelt toch direct veel, en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel moe ben.  Er werd deze week stevig getraind, en dat met kortere nachten door Sen die al om 6u20 begint te zingen van "ik zag 2 beren broodjes smeren,...", maakt dat ik toch ook wel blij ben dat het weekend is en we morgen dus wat langer in ons bedje kunnen blijven liggen.  Woensdagmorgen heb ik mijn brrr-training met glans afgewerkt, de 12km werd gelopen in 55min, donderdag nog eens den heuvel 10 keer opgelopen en wat versnellingskes geplaatst en ben zeker niet ontevreden van deze training.  Deze morgen stond ik dan om 10u voor de deur van de fitness, sinds vorige week ga ik 1 keer in de week fitnessen om toch wat spierkes te kweken want het is gene vette ze.  De trainer is een ultralopen en heeft mijn programma echt op het lopen ingesteld, ik kreeg bij elke oefening piekfijn uitgelegd waarom ik deze spier trainde in functie van het lopen, heel leuk en intensief zo'n fitness training, en op het einde mag ik mij even 10min uitleven op de loopband.  Na de fitness was het racen naar huis om te eten en alles opgeruimd te krijgen tegen dat Benny er was.  Rond 13u45 vertrokken we voor een gezellig 14km tetterloopje, onze marathons werden besproken, de komende doelstellingen en zelfs het poetsen van ramen kwam ter sprake.  Was wel niet helemaal tevreden van mijn uitgekozen toerke, wou eigenlijk veel meer bos, maar blijkbaar is er in mijn ingebouwde gps iets misgelopen.  Het was dus een sportieve drukke dag, en straks kruip ik lekker in mijn zetel, ik kijk al uit naar de nieuwe aflevering van desperate housewives!!

    23-10-2009 om 19:36 geschreven door Wendy  


    20-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankske.

    Deze morgen om 6u vertrokken voor mijn eerste training van de dag, had er zin in en wou Frank de Winne wel eens te zien overvliegen, dat zou zo rond 6u30 gebeuren.  Ondertussen naar de radio geluisterd (kan nu met de nieuwe ipod) en de km's vlogen voorbij, dit kan niet gezegd worden van de Frank, ben zelfs versschillende keren gestopt om goed te kunnen zien, maar geen heldere bal kunnen spotten.  Thuisgekomen, de kindjes en boekentassen schoolklaar gemaakt, hun naar school gedaan, het huishouden,...  je kent dat wel hé!  Zo rond 13u ben ik dan terug vertrokken voor de interval training, een hele leuke stond er op het schema: 5 reeksen van 100-200-400-200-100m, deze trainingen vind ik echt heel leuk en ze ging heel goed ook.  Morgen staat er een brrr training te wachten, 12km tegen 4.45min/km, eens benieuwd of het mij lukt! En nu ga ik eens aan het eten beginnen, vis met waterkersstoemp, lekker!!!!!!!  Salukes!!

    20-10-2009 om 16:25 geschreven door Wendy  


    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 18 oktober 2009.

    Het was deze week op loopgebied vrij rustig, er werden maar een 54km's geregistreerd, maar blijkbaar was dat meer dan genoeg, want vandaag had ik de slechtste benen sinds lange tijd.  Ik moest een fartlek training doen en voelde al bij de eerste looppassen dat het niet makkelijk ging worden.  16 keer de heuvel op ging nog net, maar toen had ik echt veel zin om naar huis te lopen, maar ik moest nog 4 versnellingen doen van 500m met 500m rust tussen.  Normaal moesten deze tegen 3.35min/km, maar dat ging totaal niet, de eerste versnelling ging maar tegen 3.51, toen besloot ik om de versnellingen te doen op gevoel en niet meer naar de garmin te kijken.  Het was wel zalig in het bos, de herfst heeft toch iets magisch vind ik en blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht want het was redelijk druk in het bos, moest mijne heuvel delen met andere lopers, wandelaars en mtb-ers, nog nooit zoveel volk gezien daar.  Gelukkig hadden de marathonlopers veeeeeeel betere benen dan ik, er werden weer mooie tijden neergezet, nen dikke proficiat voor jullie allemaal!!!   De komende week vliegen we er terug in, weer veel snelheidstrainingen, revanche dus ;-).

    18-10-2009 om 20:04 geschreven door Wendy  


    15-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aprés Eindhoven.

    Wat zijn er veel zieken deze week, en allemaal mensen die aanwezig waren in Eindhoven, ik blijf tot hiertoe nog redelijk gespaard, heb een lichte valling en een ruwe keel, dus ik probeer veel te rusten en mij goed warm aan te kleden.  Ben deze morgen gaan lopen met lange broek, sjaal, muts, jasje en handschoenen en heb gelukkig geen kou gehad ;-).  Ik zie altijd af bij de eerste kou, kan mij dan niet warmen, maar ik weet dat dat niet zolang duurt, ik moet gewend geraken en de koudere temperaturen.  Voor de rest zijn we ook al terug van dinsdag aan het trainen, en ik heb het gevoel dat ik zondag de laatste vermoeidheid van de marathon uit mijn lijf gelopen heb, want de snelheid is terug wat hoger en de hartslag is wat lager, dus we voelen ons weer fit.  Dinsdag een wisselloopje gedaan van 8km, gisteren 9km tegen 4.48min/km en deze namiddag nog intervallen 10x100m en 10x200m.  Ik loop dit jaar nog maar 2 wedstrijdjes: op 7november 10km hier in Mol en 27 december 12km in Leuven.  We gaan ons even wat meer leggen op de kortere afstanden om zo met een goede basis te kunnen beginnen aan de voorbereiding van marathon 2, normaal gezien zal ik die lopen in Utrecht al is Antwerpen ook nog niet helemaal uitgesloten, weten jullie al welke marathon jullie volgende wordt?  Goed, ik wens al de zieken heeeeel veel beterschap en hoop dat de Amsterdam lopers tegen zondag terug in topvorm zijn, er hebben sommigen grootste plannen!!!  Ook nog nen dikke merci voor de mooie reacties op mijn halve marathon in Eindhoven hé.

    Groetjes!!!!

    15-10-2009 om 15:10 geschreven door Wendy  


    12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindhoven 2009.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren was het dan zover, de halve marathon van Eindhoven!  Lang aant twijfelen geweest wat ik hier zou doen, iemand hazen of doorlopen, na wat raad gevraagd te hebben aan Mario besloot ik toch maar om ervoor te gaan.  Gisteren onze Herbert al om 8u30 achter het stuur van de auto gesmeten, want ik wou heel graag de marathonlopers nog aanmoedigen voor de start.  Daarna startnummer gaan ophalen en even opwarmen in een cafeetje (heb het heel de dag koud gehad, behalve tijdens het lopen), Rond 12u een bankje opgezocht aan het marathonparkoer zodat ik rustig kon eten en de marathonlopers kon zien passeren, zalig om al die toppers te zien passeren, de eerste vrouwen kon je gewoon niet zien, die waren helemaal ingesloten door hazen.  En toen kwamen onze weblogtoppers, Frankie liep juist achter de derde vrouw en was duidelijk op weg naar een prachtige tijd, Steffke heb ik jammergenoeg niet gezien, maar blijkbaar liep die gewoon veel te snel (3.05), de vriend van Jess heb ik goed op schema zien passeren, onze elegante Anita, Dirk, Koen,Katrien, Jess, er zijn er verschillende die ik niet gezien heb, zoals Rinus, Benny, ...  Maar ja, dat er weer een hoop pr's gingen sneuvelen dat stond toen al vast.  Toen was het tijd om te verzamelen met de halve marathonlopers en mij klaar te maken voor de start.  Mooi op tijd kwam ik aan in mijn startvak, begint het daar te gieten, gelukkig had ik nog een oude trui aan, maar ik stond daar toch al serieus te rillen en was megablij toen dan eindelijk het startschot gegeven werd, ik ging al na 1min over de matten dus stond vrij vooraan, maar toch heb ik de eerste km niet kunnen doorlopen, veel te veel volk, dit was dan ook mijn traagste km (4.20), het stopte met regenen en na een tijd ging het super, het ging echt geweldig, werd nog aangemoedigd door een man die mijn blog kende, maar jammer genoeg kende ik hem niet.  Rond km8 kreeg ik even een dipje, maar rond km 10 begon het alleen maar beter te gaan, jammergenoeg kregen we rond 17km weer een serieuze regenbui over onze kop en ik liep helemaal alleen, dus geen bescherming tegen de wind, maar gelukkig stond er langs de kant van de weg mijn ventje om mij aan te moedigen,dat deed mij deugd.  Toen het stopte met regenen begon ik toch wat snelheid te verliezen, zo kletsnatte sokken en schoenen weegt wel vrij zwaar, maar toen stond Tiny daar, dus moesten we toch een beetje ons beste beentje voorzetten hé.  Ik kreeg terug moed en we gingen terug sneller lopen, rond km 20 stak er mij een dame voorbij, wat liep die sterk zeg!  Ik probeerde ze te volgen en dat lukte juist, maar haar terug voorbijsteken ging niet, ze was veel te sterk en zou mij zeker niet laten passeren.  De finish kwam in zicht en ik passeerde ze in 01.27.27 netto tijd, ben heel tevreden over mezelf, maar ook terug super gemotiveerd, ik wil zo sterk worden als die dame die mij zo soepelkes voorbijstak ;-).  Na de finish zijn we snel naar huis vertrokken want ik kreeg het al snel ijskoud en ook Herbert was helemaal nat.  Volgend jaar wil ik deze zeker nog eens doen, wat Eindhoven voor mij zo speciaal maakt is de ambiance en de leuke sfeer die daar hangt, het parkoer zie ik eigenlijk niet echt, ik kijk meer naar de pamfletten van de toeschouwers en naar de tientallen kraampjes met muziekkanten, je verveeld je geen minuut, er is altijd wel iets te zien!  Ook knap dat al die toeschouwers in de regen gewoon bleven staan, het zijn supersupporters!

    12-10-2009 om 11:37 geschreven door Wendy  


    11-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Effe snel!!

    Een superdag gehad met al de leuke bloggers, en liep mijn halve marathon in een vet pr, 2 min eraf!!  Mijn tijd is 1u27min30s,!  Morgen of straks meer, groetjes!!!

    11-10-2009 om 17:53 geschreven door Wendy  


    09-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pff, kriebeltjes ;-).

    Ja, ze zijn er weer die kriebeltjes.  Nu de laatste training erop zit wil ik proberen om goed uitgerust te zijn tegen zondag, niet echt simpel met een zieke Sen in huis, hij maakte ons deze nacht al om 5u wakker, met de "echt niet leuke ziekte", die ziekte waar je heel de dag met een dweil achter ze kunt aanlopen.  Gelukkig bleef het overgeven beperkt tot deze nacht en ochtend, hopelijk blijft het deze nacht lekker rustig.  Zondag vertrekken we al rond 8u30 richting Eindhoven, zo is er nog ruim te tijd om de marathonlopers aan te moedigen en mijn nummer te gaan afhalen.  Ik ben echt eens benieuwd hoe het gaat gaan zondag, heb er zelf geen idee van, de trainingen verliepen wel goed, maar zo het supersterke gevoel van de marathon heb ik toch ook niet.  Verder ook weer groot nieuws van mijn mental coach (mijn ventje), het zal niet alleen bij mental coachen blijven, binnen enkele maanden heb ik hier mijn hoogstpersoonlijke gediplomeerde sport masseur rondlopen!!  Ik kijk er al naar uit ;-)!!!!

    Aan al de lopers in Eindhoven heel veel succes, hopelijk zie ik jullie daar!!!!

    Groetjes!

    09-10-2009 om 15:39 geschreven door Wendy  


    07-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 7 oktober.

    Gisteren nog eens een intervaltraining gedaan, en een keileuke!!!  3x(5x200m), met tussen de reeksen 500m loslopen, ik heb genoten!!  Ik was even bezorgd toen dat groepje schoolkinderen van verleden week terug ten tonele kwam, maar wat bleek, ze moesten hun test doen, 4-5 ronden lopen aan 1 stuk, en dat viel blijkbaar serieus tegen voor de meeste.  Maar IK heb ze niet uitgelachen hoor, heb er zelfs nog een paar aangemoedigd ;-).  Er waren ook nog dames van de atletiekclub aant trainen voor de marathon, even een praatje meegemaakt, hele leuke dames en ik wens ze heel veel succes in Reims(?) op 18 oktober.  Deze morgen stond er dan een 12km tegen 5min op het programma, maar ik was slecht voorbereid, wou vlug vertrekken en ben dus al met dorst vertrokken, het lopen ging dus ook niet zo soepel, en heb dus weeral een goede les geleerd! Maar de 12km werden gelopen tegen 4.52 min/km.  Deze namiddag heb ik een playdate voor de kindjes en gaan we lekkere pannenkoekjes eten, het wordt dus een hele leuke namiddag, en ik kan nog eens bijpraten met een goede vriendin!!

    07-10-2009 om 11:25 geschreven door Wendy  


    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 4 oktober

    Deze namiddag nog eens een fartlekske afgewerkt, eigenlijk stond die gisteren gepland, maar ik had gisteren zo'n zin om lekker rustig in het bos te gaan lopen, had echt even behoefte aan rust.  Na 17km kwam ik helemaal terug opgeleefd thuis, wat is het toch heerlijk om in de herfst in het bos te vertoeven.  Vandaag dus de fartlek, een toch wel gevreesde training, zag zoiets in mijn schema staan van 4x500m tegen 3.35min/km, na een paar keer checken bleek echt wel dat dit de bedoeling was, hoe moest ik dat weer klaarspelen.  Eerst naar de heuvel in het bos gelopen om die 10 keer te bestormen, daarna 1km'ke loslopen en dan 4x500m tegen 3.35min/km en 500m rust ertussen.  De eerste 500m vertrok ik als een halve gek en probeerde het tempo te houden, en het lukte in 3.34, verbazing allom.  De twee volgende 500m moest ik in het bos lopen, en vooral die eerste versnelling moest echt met haarspeldbochten en heuveltjes gelopen worden, deze ging ook maar tegen 4min/km, de derde tegen 3.40min/km en de allerlaatste (op harde ondergrond) ging tegen 3.36min/km.  Ben eigenlijk heel verbaasd en ben blij van de training, terug even wennen aan die kortere stevigere trainingen.  Volgende week de halve marathon in Eindhoven, deze ga ik vooral lopen om te genieten, ik zal wel zien waar ik uitkom, maar ga zeker niet diep gaan.  

    04-10-2009 om 19:40 geschreven door Wendy  


    03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We're back!

    Ons livingske is bijna helemaal klaar, enkel nog de plintjes, kasten en een luster.  Die plinten zulllen er snel terug hangen, en ook de kasten zijn besteld, enkel een luster (licht) krijg ik niet gevonden, ik zal er wel eens één tegenkomen waarvan ik zeg : "dat is hem".  Er werden de voorbije dagen ook wel trainingen afgewerkt hoor, dinsdag een intervaltraining, 2 reeksen van 10x 100m, leuk om eens zo een korte intervallen te lopen, al werd ik wel uitgelachen door de schoolkinderen die aan het sporten waren op het voetbalplein in de piste, maar daar trekken we ons nikske van aan .  Heb ook nog een wisselloopje van 8 km afgewerkt en 2 duurloopjes van 8km.  Straks staat er nog een fartlek training op het schema, maar deze zal ik hier aan de brug moeten doen ipv aan de heuvel in het bos, het wordt al terug wat vroeger donker hé.  Deze avond ga ik dan alle blogjes eens bijlezen, het zijn er een heleboel, ben ook benieuwd wat er gelopen werd tijdens rapper dan een ezel.  Ik zal ook enkele foto's van onze living posten, een voor en een na, hopelijk zien jullie welke de voor is ;-).  Een prettig weekend aan iedereen!!!!!







    03-10-2009 om 08:49 geschreven door Wendy  


    29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sssssttt!

    Het zal hier een paar daagjes wat stil blijven!!  We gaan nl onze living behangen dus is er even geen tijd om te bloggen, maar ik blijf trainen hoor!  Vandaag al een 8km losgelopen en een intervaltraining, dus we zijn terug stevig bezig!!  Hopelijk tot snel!!!!   Groetjes

    Wendy

    29-09-2009 om 14:56 geschreven door Wendy  


    26-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn terug vertrokken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Welliswaar met loslopen, maar we zijn heel gelukkig dat we terug kunnen lopen, had toch wat bang om geblesseerd te geraken tijdens mijn marathon voorbereiding of erna, maar dat is niet het geval, geen pijntje meer te bespeuren.  Ik weet dat ik bij de gelukkigen hoor, en ik wens Ruthje en Tinneke dan ook heel veel sterkte en hoop dat ze snel terug helemaal pijnvrij van hun lievelingssport kunnen genieten, al denk ik dat Tinneke wel bij de triatlons gaat blijven hangen ;-).  Eens een weekje nauwelijks lopen is ook wel vreemd hoor, dinsdag hebben we onze Siebe een gigantische verrassing bezorgd, we kwamen hem aan school halen met een spiksplinternieuwe "grote jongens"fiets.  Hij kan sinds de vakantie op 2 wielen fietsen dus werd het tijd voor een groter exemplaar.  Verder werd het behang van de muren verwijderd, zodat we volgende week kunnen behangen.

    Deze middag zijn we met de fiets naar een lokale winkel gereden, want de studio 100 figuren bol en smik kwamen daar op bezoek, ik heb hier in huis 3 grote fans die dat zeker niet wilden missen.  Ze hebben Bol een handje gegeven en kregen dan een gesigneerde foto ;-).  

    Morgen trekken we naar Willebroek waar we afgesproken hebben met vrienden, zij lopen morgen ook de start to run in Mechelen, dus had ik heel veel zin om hun te vergezellen, maar de dure inschrijving heeft mij beslist om maar gewoon te gaan supporteren.  Ik zit er niets mee in om te betalen voor een  wedstrijd begrijp mij niet verkeerd hoor, maar de daginschrijving bedraagt 12€, en voor zo'n gewoon plezier-niet gepland wedstrijdje zijn dat wat veel eurokes, dan doen we wel een terrasje met heel ons gezinneke, dan kan iedereen mee genieten.  Ik hoop dat ik Herbert toch mee krijg om te gaan supporteren, zo kan ik toch nog wat vriend-bloggers terugzien.  Dus aan alle deelnemers van Dwars door Mechelen veel succes en misschien tot morgen!!

    26-09-2009 om 19:51 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs