Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    sportnews
    www.bloggen.be/sportne
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    29-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even heel snel!!

    Vandaag dus de centrumloop in Mol gelopen, de dames waren echt waanzinnig snel, maar ik heb mij goed geweerd en werd 4de met een tijd van 18.31, ben dus heel tevreden en terug een vet pr, mijn vorige korte wedstrijd liep ik tegen 3.47min/km en vandaag liep ik tegen 3.41min/km. Na mijn 5km nog een toer met Jess meegelopen, ook zij heeft schitterend gelopen en ben echt onder de indruk van het karakter dat ze vandaag getoond heeft, maar morgen meer want ik moet op tijd mijn bedje in, morgenvroeg vertrek ik om 6u voor mijnen dertiger!!!  Grt

     

    En nu even ietske langer ;-)

    Het was me het dagje wel!!  Gisteren stond er voor de wedstrijd nog een familiefeestje gepland en was ik pas om 5u40 thuis, dus had ik juist 30min om mij een beetje in wedstrijdteneu te steken, gelukkig had ik de sporttas al klaargemaakt!  Aan de sporthal kwam ik al snel steffke en Mario tegen, ook Kaat was al aanwezig met een heuse supportersgroep, ik mocht zelfs even haar man inhuren als muilezel ;-).  Na nog even gezellig gepraat te hebben was het tijd om ons op te warmen, en dan naar de start!  Daar stond ik weer met knikkende knieën, zag een heleboel snelle dames en wist niet goed wie ik moest volgen, maar bij de start werd dat al snel duidelijk, een groepje van 5 dames nam al snel de leiding en ik liep daar een stukje achter, wou aanklompen, maar het ging niet, ze liepen niet van mij weg, maar ik kon ook niet inlopen.  De eerste km was (voor mij) waanzinnig snel nl 3.34min/km, maar ik zou mij niet zomaar gewonnen geven en gaan voor een prima tijd.  Rond km 3 zag ik dat er 2 dames niet meer meekonden, daar zag ik mijn kans en liep op hen in, toen ze bij mij wouden aanklampen versnelde ik een beetje en liet ik ze achter, nu liep ik dus in 4de positie, op ong 1km van de finish zag ik dat ook de 3de lostte en probeerde ik tot bij haar te geraken ik liep op haar in, maar toen verwittigde hare training haar van mijn komst en stak ze een tandje bij, ik kon volgen en liep nog op haar in maar de aankomst stond te vroeg, of toch niet, want ik heb afgezien en kwam een beetje misselijk aan, zo eindigde ik als 4de dame met een tijd waar ik heel tevreden over ben.  Na de aankomst even bekomen en de andere dames feleciteren en dan vlug op zoek naar de man van Kaat voor mijn trainingssschoenen en om mij klaar te zetten om nog een toerke met Jess mee te lopen.  Toen ik haar zag zei ze dat ze al kapot was, maar we zouden zeker niet opgeven, ik heb haar zo goed mogelijk proberen te begeleiden, de kuitjes rijkelijk besprenkeld met water en haar een beetje moed in praten, maar ons Jess heeft karakter hoor, zij geeft niet op, je had haar eens moeten zien vlammen tijdens die laatste km, ik kreeg er kippevel van . Goe gedaan Jesske!!!  Ook de andere bloggers hebben prima gelopen, Mario blaakt terug van zelfvertrouwen en ook Steffke is helemaal terug, ook Wim liep een prima tijd, maar dit heb ik vernomen via zijn blog, heb hem zelf niet gezien.  En dan is er natuurlijk nog ons grootste fuifbeest allertijden: Kaat!!  Zij heeft mij het hevigst van allemaal aangemoedigd en heeft dan nog zelf een prima wedstrijd gelopen, het genieten druipt ervan af, als ze daar een beker voor zouden geven dan wint Kaat die, zeker weten.  Het was dus een hele leuke avond en ik geniet er altijd van om zo nog wat na te praten met de bloggers!

    Mijn eerste 30+er!!

    Deze morgen, na amper 3uur slapen liep mijn wekkerke af om 5u, ik had afgesproken met Mario en Stefke, zij zouden 25km lopen, maar op mijn schema stond 32km, dus was ik van plan om voor 6u30 al een 5km te lopen, dan samen met hun 25 en dan nog eens 2km naar mijn huis, zo kom ik normaal gezien aan mijn 32km.  Dus ietske na 6u vertrok ik richting Mol centrum om er een plaatselijke ronde te lopen en dan richting Mario, blijkbaar had ik dat goed ingeschat wat stipt om 6u30 kwam ik aan bij Mario.  Mario en Stefke stonden al klaar dus kon er direct doorgelopen worden, ik heb wel veel geluk gehad tijdens de voorbereiding, heb geen enkele echte lange duurloop alleen moeten lopen, als je zo in groep loopt dan vliegt de tijd en voor ik het wist had ik 32.8km in de benen en was ik blij dat ik thuis was, nog even genoten van een ontspannend badje en dan was het terug tot de orde van de dag (wassen, eten maken, opruimen), in de namiddag nog eens a piepke gaan doen in Mol, en nu zit ik hier halfdood voor de computer ;-), denk dat ik vanavond eens heeeeel vroeg in mijn bedje kruip .  Groetjes!!!

    29-08-2009 om 00:00 geschreven door Wendy  


    28-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportief weekendje!

    Eerst moet ik even ietske vertellen wat ik deze morgen weer heb meegemaakt, ik fiets met mijn 2 jongste zoontjes naar de colruyt, ééntje op de fiets en ééntje in de kar.  Plotseling komt er daar nen halve zot met zijne opel zafira het fietspad opgevlamd, juist voor mij, en je moet weten dat fietspad ligt zo'n 20 cm hoger, dus die moet serieus gaas geven om op die borduur te geraken.  Dus die staat voor mij, en ik klop zo een paar keer op zijn achterste raampje om hem even duidelijk te maken dat hij bijna 3 mensenlevens op zijn naam had staan, maar die vent werd kwaad jong!  Hij wou uitstappen maar zijn vrouw hield hem tegen, ergens vond ik dat wel jammer want ik had hem wel eens graag mijn gedacht willen zeggen, maar langs de andere kant als da zo ne agressieve zot is, en die begint te slaan dan heb ik geens schijn van kans, laat staan wat mijn mannekes dan hadden moeten meemaken. Ik snap sommige mensen echt niet hé, ipv even mooi in het rijtje aan te schuiven zo'n gevaarlijke toeren gaan doen, ze zouden hem op zijn bloot gat moeten geven!!!!

    Mor allé!!  Gisteren mijn laatste training gedaan in voorbereiding op de centrumloop in Mol.  Op mijn schema vermeldde Mario dat ik deze training best in de ochtend deed zodat ik meer tijd heb om te recupereren tegen zaterdag, dus stond deze gisteren al om 5u op om om 6u aan mijn training te beginnen, Herbert moest ne vroege werken, dus heb ik met de babyfoon 13.5km ons straat op en af gelopen, een goede mentale training moet ik zeggen, want om de zoveel minuten passeer je je huis en dan heb je echt wel zin om af te slaan en lekker in de zetel te gaan liggen, maar ik heb doorgezet en de training helemaal afgwerkt.  Ik voel mij super, en hopelijk kan ik dat gevoel vasthouden tot morgenavond. Ik loop in Mol de 5km en ben dan van plan om nog een 2de toerke samen met Jess mee te lopen, ben zeker dat ze er een prima tijd gaat neerzetten!!    Ik ga morgen na de wedstrijd niet te lang blijven hangen want zondag heb ik om 6u30 afgesproken samen met Mario en Stefke, om een lange duurloop te doen, zij gaan er 25 doen en ik brei er nog een stukje aan zodat ik op 32km ga uitkomen (hopelijk toch ;-)).  Het wordt dus een vrij intensief loopweekend, maar gezien het deze week een beetje rustiger (lees : minder km) was zie ik het wel helemaal zitten.  Aan iedereen een mooi weekend gewenst!!! Groetjes!!

    28-08-2009 om 13:38 geschreven door Wendy  


    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervallen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De 28km van zondag zijn mij eigenlijk heel goed bevallen, geen spierpijn of vermoeide benen achteraf, gisterochtend nog even een 5km gaan loslopen, heel traag en aan een hartslag onder de 130 bpm.  Vandaag stonden er dan intervallen klaar om afgewerkt te worden, en met het oog op mijn 5km wedstrijdje zaterdag, heb ik goed door proberen te lopen.  Ben eens benieuwd wat dat gaat geven op de 5km, ik hoop op een tijd onder de 19min, maar ik doe eigenlijk niet zo graag korte afstanden, het is zo mijn ding niet.  Er zal deze week dus nog wat op snelheid getraind worden en zondag loop ik mijne eerste dertiger van mijn prille loopcarriëre.  

    25-08-2009 om 11:22 geschreven door Wendy  


    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 22 augustus 2009

    Na de intervallen van dinsdag ben ik woensdagavond nog 22km gaan lopen, omdat ik rond 18u30 maar kon vertrekken ben ik gewoon langs het kanaal gaan lopen, 11km op om dan gewoon om te draaien terug naar huis.  Het was nog vrij warm, en ik had toch niet genoeg water mee, maar met wat zuinig zijn heb ik toch dorstvrij kunnen lopen.  Donderdagavond moest ik een wisselloopje doen van 15km, 1km loslopen en 1km tegen 4.45, een makkie dacht ik.  Amaai, wat werd ik met mijn beide benen terug op de grond gesmakt, afzien om die 4.45min/km te halen, en content dat ik was toen ik terug thuis kwam, het draaide langs geen kanten, vrijdag dus rustdag!!  Deze morgen stond ik op, lekker ontbeten met de kindjes maar wat werd ik misselijk na het ontbijt, heb moeten spurten naar het toilet om daar heel mijn ontbijt terug netjes af te leveren, wel in wat vloeibaardere vorm, heb al van gisteren zo van die steken in mijn maag dus blijkbaar zit daar toch iets niet echt pluis.  De oorzaak moet ik niet ver zoeken, want al mijn kinders hebben hier enkele dagen geleden te kampen gehad met diarree.  Maar gelukkig voelde ik mij fysiek wel goed en buiten die steekjes in mijn maag had ik nergens last van, dus hop de bus op richting mijn schoonouders want zij zouden even op mijn manschappen passen terwijl ik mijn training afwerkte.  Ik had een beetje bang voor deze training, ik moest 3x4km tegen marathontempo lopen, maar deze keer ging het terug heel goed, nergens moeite om die snelheid aan te houden, en ik kon zelfs nog genieten van het landschap, maar toch lijkt het mij een hele zware taak om deze snelheid 42.195km vol te houden, gelukkig heb ik nog een maandje hé!  Morgenvroeg heb ik afgesproken met Benny en Tom om een duurloop van 28km te doen, hopelijk gaat dat ook zo vlot!!

    Prettig weekend iedereen!!!!!!

    22-08-2009 om 17:53 geschreven door Wendy  


    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervallekes!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag intervallen gedaan op de piste en het ging keigoed, nochtans brandde de zon op mijn kopke, blijkbaar heb ik toch niet zoveel last van de warmte.  Ik ga mij eens bezig houden met mijn planning voor de rest van het jaar, altijd leuk om uit te zoeken!

    Groetjes

    Oh ja, en dit is meer een training ter voorbereiding van de centrumloop volgende week denk ik, ik ga GEEN marathon lopen rond de 3u hoor!

    18-08-2009 om 18:46 geschreven door Wendy  


    17-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van Haacht!










    17-08-2009 om 11:15 geschreven door Wendy  


    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stratenloop te Haacht!

    Vandaag stond er weer eens een wedstrijdje gepland, een 10M in Haacht.  De zenuwkes gierden weer door mijn lijveken maar ik had er wel zin in, stipt om 13u stonden mijn ouders voor de deur en vertrokken we samen met Ulla (gps) naar het centrum van Haacht.  Wat me meteen opviel was de gezelligheid, dat heb je bij die grote running tour wedstrijden niet, hier voel je echt dat ze blij zijn dat je er bent.  Mooi op tijd stond ik klaar om nog een beetje op te warmen en de start van de 4km te zien, daarna begaf ik mij al snel naar de start zodat ik vrij vooraan kon starten, een startschot en we vertrokken voor 4 ronden van 4km (volgens de organisatie want eigenlijk was het maar 15.6km), ik vertrok eigenlijk heel goed, direct rond de 4min en mijn doel was om dit heel de tijd aan te houden en dus zo egaal mogelijk te lopen.  Dit lukte vrij goed de eerste 2 ronden, maar de 3de ronden liep ik bijna helemaal alleen en kreeg ik toch een dipje, de man die voor mij liep riep plotseling "klamp maar aan" naar mij, en hier nam ik dankbaar gebruik van, hij bleek dan ook nog eens Belgisch kampioen berglopen te zijn en wou niet doorlopen vandaag.  Ook de laatste ronde bleef ik in zijn buurt en deze ronde verliep dan terug heel vlot en soepel, had zelfs het gevoel dat ik dit nog wel een tijdje kon volhouden, maar het gekke is dat ik niet kon versnellen.  We liepen samen over de finish in 1u3min en 15sec.  Een mooie tijd, maar mijn doel van 4min/km net niet gehaald, mijn gemiddelde was 4.03min/km, het lijkt muggenziften maar volgende keer wil ik zeker rond en liefst nog iets onder die 4min blijven.  Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben tevreden hoor, ik ben blij met mijn eerste plaats en met de trofee, er deden wel maar 6 dames mee, maar ik was ook de eerste dame op de 8km en daar deden er wel meer aan mee.  Het was een heel leuk namiddagje met een mooie wedstrijd, terrasjes, frietjes eten, en enkele bekenden terug zien. Bedankt aan mijn ouders en Gert voor het supporteren!!!

    Morgen rustdag en dinsdag vliegen we er terug in, ik kijk er al naar uit!!!

    16-08-2009 om 21:50 geschreven door Wendy  


    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 12 augustus.

    Pff, het zijn drukke tijden zo een grote vakantie ;-).  Gister ochtend rolde ik uit mijn bed om 9u en het leek nog veeeels te vroeg, ook de benen voelden heel zwaar aan, dus besloot ik maar om een rustdagje in te lassen en een beetje lui thuis rond te hangen, we hebben ook nog even een wandelingetje gemaakt met de bengeltjes en dat heeft mij deugd gedaan.  Gisteravond op tijd het bedje in en deze morgen voelde ik mij terug helemaal herboren, na nog wat huishoudelijk werk trok ik naar de piste voor mijn intervallen, ik had er zin in, maar was er wel een beetje bang voor, 4 reeksen van 400m-600m-1000m is geen licht trainingske hé, maar het ging hartstikke goed en ik liep ze allemaal onder de 3.50min/km.  Wat ik steeds heel raar vind is dat de 400m bij mij steeds de traagsten zijn en de km loop ik altijd het rapst, een goed teken voor een (toekomstig) marathonloopster zeker?  De training verliep dus heel goed, dat geeft vertrouwen voor de 10M van zondag.  Deze namiddag nog wat gaan dobberen in het zwembad van Geel, niet echt mijn favoriete bezigheid, maar als je dan ziet hoeveel plezier ons klein mannen hebben dan ammuseer ik mij ook wel.   Morgen en vrijdag staan er dan zo van die echte marathontrainingen op het schema, 4x3km tegen marathontempo en een wisselloopje, en zondag hoop ik echt in topvorm te zijn want ik begin er zin in te krijgen.  Groetjes!!

    12-08-2009 om 19:15 geschreven door Wendy  


    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 9 augustus 2009

    Vrijdag een hele leuke dag gehad in plopsaland indoor te Hasselt, ik ben op alles geweest ;-), het is dan ook echt een pretpark voor de kleinsten, ons mannen hebben zich heel goed vermaakt, door het warme weer was het er helemaal niet druk en moesten we nergens aanschuiven.  Zo heb ik wel een 6 keer na elkaar op springende kikkers gezeten met Sen, 4 keer op eenden, 5 keer op de rollercoaster,...  De dag werd dan afgesloten met een bumba show en daarna vlug naar huis, Herbert moest nog wat werken en ik moest eigenlijk ook nog trainen, maar het werd vrij laat en ik had echt geen zin meer!  Dan maar zaterdag voor Herbert vertrok voor zijne vroege gaan trainen, zo was ik dus al om 5u op pad, vind dit eigenlijk de minst leuke periode om te lopen, waren veel fuifbeesten op weg naar huis en ik moet zeggen dat ik mij niet alles momenten even veilig voelde, was blij dat het licht werd.  Maar ik heb toch zo'n 13km gelopen.  Daarna moest er eens een dagje wat bijgewerkt worden en stond er poetsen, wassen en eten maken op het programma  voor de rest van de dag.  

    Deze morgen had ik dan rond 7u30 afgesproken met Stefke en zoals altijd was hij goed op tijd en waren we om 7u30 op weg voor een duurloop van 25km, deze afstanden heb ik nog niet veel moeten lopen dus was het even zoeken naar een geschikte route, maar ik denk dat het wel goed zat, ik vond het toch een leuk toerke.  Onderweg nog eens een gelleke van born getest, en deze week ga ik eens naar de sportwinkel voor wat andere gellekes in te slaan.  Het was een stevige loopweek deze week, en ik heb weer een nieuw record, deze week liep ik maar liefst 96 km.  De marathon komt dan ook al heel dichtbij hé, maar we zien het nog helemaal zitten.  Ik zal straks eens zien of er mooie fotokes getrokken zijn in plopsaland en dan zet ik ze hierbij!  groetjes!!!

    09-08-2009 om 11:08 geschreven door Wendy  


    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Still the same!

    Tja, de trainingen verlopen goed, zondag een lange duurloop gedaan met Benny en Steffan, er werd leuk gepraat over verschillende onderwerpen, geregeld kwam toch de dodentoch terug ter sprake, de uitdaging van Steffan en Benny.  We hebben het natuurlijk ook gehad over onze Mario, hij wordt gemist hoor hopelijk kan hij snel de training hernemen en dan kunnen we  nog eens een duurloopje met z'n vieren doen, hij kan ook veel beter een tempo aanhouden. Ma en wo werd er ook getraind maar een beetje rustiger om krachten te sparen voor woensdag, gisteravond heb ik langs het kanaal 8 lange versnellingen afgewerkt van 1km, deze moesten tegen 4min, de traagste was 3.57min en de snelste was 3.52min, in orde dus!

     En deze morgen rond 7.30u was ik al op pad om 22km af te leggen, heb ook een gelleke uitgetest in functie van de marathon, het was een gelleke van born, de smaak is heel chemisch vind ik, maar het blijft totaal niet op de maag liggen en dat heb ik met de squeezykes wel voor, het pakje scheurt ook veel makkelijker open dan de squeezy, en ik voelde mij terug helderder worden, lijkt mij dus een heel goed gelleke, maar ik ga het nog een paar keer testen.  Na mijn thuiskomst zijn we naar het zilvermeer getrokken, onze mannekes hebben hun supergoed geammuseerd en liggen nu al in bed te ronken.  Ze weten nog niet dat we morgen nog een grote verassing voor hun in petto hebben, we gaan morgen naar plopsaland!!!  Maar sst, niets verklappen hé ;-).  Verder komen er ook al terug wat kriebeltjes opzetten voor de 10M van haacht volgende week, ik heb dat altijd, volgens mij gaat dat nooit minderen, en het gekke is, net voor de start dan kom ik helemaal tot rust, soms begin ik zelfs te geeuwen . Aard vant beestje zeker??  Maar eerst kan ik zondag nog supporteren voor Bartje die de cityduatlon in Geel gaat lopen/fietsen, ik kijk er al naar uit!!!

    Prettig weekend voor iedereen!!!

    Groetjes

    06-08-2009 om 18:55 geschreven door Wendy  


    01-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 1 augustus.

    De eerste training van de maand zit erop!  Een fartlekse, 10x de heuvel bedwingen en na even los te lopen nog 3x500m tegen 3.40min/km met 500m rust tussen, dit lukte prima, ze werden tegen zo'n 3.35min/km gelopen dus we zijn weer tevreden.  De heuvel was weer iets minder, maar als ik mijn tijd meet tussen de twee merktekens die de plaatselijke atletiekvereniging heeft aangebracht (100m) dan haal ik de tijden wel maar de garmin laat mij nog een stukje verder lopen en dan kom ik er niet.  Pff, ik trek er mij niks van aan, heb goed mijn best gedaan en dat telt!  Morgenvroeg heb ik afgesproken met Stefke en Benny om 20km te lopen, het wordt dus terug vroeg opstaan morgen, maar als de regen een beetje meevalt zal het wel een hele gezellige boel worden.  

    Verder ben ik ook bezig om van mijn langste duurloop (zo'n 32km) een feestje te maken, ik denk erover om deze te lopen in Halle tegen Brussel, mijn geboortestreek, er woont daar nog wat famillie van mij die ik graag nog eens wil terug zien, maar dat moet nog allemaal geregeld worden, we zien wel hoe dat loopt, altijd leuk om plannen te maken!

    01-08-2009 om 21:17 geschreven door Wendy  


    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 29 juli 2009.

    Nu moet ik even denken wat er de voorbije dagen gelopen werd, maandag even snel 6km losgelopen, ik had maar een halfuurke de tijd, maar heb er toch nog 2 minuutjes afgepitst om een rond aantal km's te hebben ;-).  Gisteren werden mijn oudste zoontjes om 9u verwacht in de sporthal om 1.5u te kleuterturnen, ideaal dus voor mij om ondertussen mijn intervaltraining in de benen te steken.  Net als vorige week moest (allé mocht) ik 10x800m lopen tegen afwisselend 3.40-3.50min/km.  Ik heb het geprobeert Mario, maar dat lukt mij dus niet hé, voor zo'n training heb ik echt nen tempomaker nodig.  Ik vloog er de eerste direct in en loop deze tegen 3.42min/km, niet gelukt dus, de volgende nog wat heviger vertrokken en deze ging dan tegen 3.35min/km, weer niet gelukt en nu was ik echt ook moe, dju ik moest er nog 8 doen.  Dan maar even de intervallen op gevoel verder afgewerkt, de rest ging dan tegen zo'n 3.44-3.45min/km, en die laatste was er echt te veel aan, maar natuurlijk hebben we die ook nog afgewerkt en die ging dan zelfs tegen 3.42min/km. Nog even in Mol gaan loslopen want zo toerkes draaien al loslopend op de piste is veel te saai voor mij.

     Deze morgen liep mijn wekkerke hier weeral vroeg af en om 8u vertrok ik met mijn fietske richting Stefke, hij zou mij tegemoed lopen, maar ik had een vermoeden dat hij met het oog op de dodentocht een echte lange duurloop wou doen, en ik moest volgens mijn schema maar 10km loslopen en wou mij hier wel wat aan houden.  Mijn fiestke zo'n 2.5km van huis op slot gezet (zo spaarde ik toch al 5km uit) en verder gelopen, na 2km kwam ik Stefke al tegen, en kon het tetterloopke beginnen!  Het was heel gezellig en de kilometers raasden voorbij, voor ik het wist stond ik terug aan mijn fietske met 16km in de benen aan een gemiddeld tempo van 5.34min/km.  Waar ik heel blij van ben is dat ik gelopen heb tegen een gemiddelde hartslag van 135 bpm, voor mij is dit zeer laag en zo merk ik duidelijk dat ik progressie maak, altijd leuk om te merken!!

    Morgen is het looprustdag want ik trek met mijn zoontjes eens naar de zoo!!  Vrijdagmorgen kan je als je zin hebt, s'morgens heel vroeg in Mol een zottin een wisselloopje van 15km zien doen, ik heb namelijk maar tijd tot 8u om mijn training af te werken, lang leven de vakantie!! ;-)

    29-07-2009 om 21:31 geschreven door Wendy  


    26-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 25 juli 2009

    Na de intervallen van woensdag volgden er wat rustigere trainingen, zaterdag nog een vetloopje gedaan van 17km en eigenlijk totaal geen last gehad van de honger, nochtans was mijn maag serieus aant grommen toen ik vertrok ;-).  Deze morgen had ik met Stefke afgesproken, hij zou mee mijn fartlec training doen.  Het was voor mij de eerste keer dat ik een stevigere training met twee deed, en het is super meegevallen.  Het eerste deel van de training bestond uit 10 keer de heuvel op tegen 3.40min/km, dit lukt mij dus nooit, hoe hard ik ook mijn best deed, maar vandaag nam Stefke de kop en haalde ik toch al 3.50min/km, ik dus heel tevreden, merci Stefke!!!!  Daarna 1km loslopen en dan nog 6 keer 500m tegen 3.50/km met 500m rust tussen,  ook dit deel werd perfekt afgewerkt, ik ben mijne haas aant trainen voor in Mol hé ;-).  Een heel geslaagde training vandaag, deze week heb ik in totaal 86km's gelopen, een nieuw record voor mij, en dit record zal waarschijnlijk heel snel sneuvelen ;-).  

    Na de training heb ik mij snel klaargemaakt en vertrokken we, gewapend met picknick, naar het zilvermeer!  De kindjes konden hun uitleven bij het water, ik kon zandkastelen maken en Herbert kon wat slaap inhalen, iedereen gelukkig dus .  







    26-07-2009 om 21:42 geschreven door Wendy  


    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De intervallekes!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Net terug van intervaltraining mét toeschouwers ;-).  Moest ze lopen tegen 3.50min/km en dat is dus gelukt, volgende week moeten ze nog sneller, maar dat is een probleem voor volgende week hé ;-).

    Groetjes

    22-07-2009 om 11:50 geschreven door Wendy  


    20-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kop is eraf!

    Voor diegene die het nog niet zouden weten, er resten nog maar 8 traininsweken tot de marathon.  Ik kreeg al dikwijls de opmerking van, je bent zeker al serieus aant trainen nu?  Maar ik zat dus eigenlijk na Dwars door Geel in een rustigere periode.  Daar komt vanaf vandaag verandering in!  Vandaag heb ik een mooie toerke gedaan door achterbos(gehuchtje van Mol), 12km tegen 5.30 met elke km 2 keer 40/60 versnellingen, zo kwam ik thuis met 19.5km in de benen!  Eindelijk kan ik aan de voorbereiding beginnen van iets waar ik al zoveel jaar van droom.  We zijn dus supergemotiveerd, morgen een 9km lopen tegen 5min/km en dan woensdag intervallekes doen terwijl de oudste kindjes kleuterturnen hebben.  We vliegen erin!!! U vliegt toch ook ;-).

    20-07-2009 om 19:41 geschreven door Wendy  


    15-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 15 juli.

    Awel ik ben blij dat ik zit!  Deze morgen al om 6u opgestaan want ik had om 7u afgesproken met Stefke om a toerke te gaan lopen.  Er werden zo'n 18km'kes afgelegd aan een zalig tempoke van gemiddeld 5.39min/km, er kon dus makkelijk weer wat bijgepraat worden, en dat hebben we dan ook gedaan.  Het voordeel van zo vroeg te trainen is dat je je daarna nog een hele dag kunt uitsloven in het huishouden, en dat heb ik gedaan ook, het was nodig, zelfs onze goudvisjes zijn aant genieten van hun proper omgevingske!  Morgen trekken we eens een dagje naar bokrijk en gaat er een wisselloopje van 8km gelopen worden, vijdag kan je mij terugvinden aan den heuvel int bos voor een fartlec training, en zaterdag nog even een snelle duurloop van 12km.  En dan zit de "rustigere" periode erop, dan beginnen de zwaardere trainingen voor de marathon en voor de 10M, en nu maar hopen dat we niet te maken krijgen met die mexicaanse griep hé!

    15-07-2009 om 19:02 geschreven door Wendy  


    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een piepklein dipje!

    Woensdag nog een mooie intervaltraining gedaan op de nieuwe lunars, en ze zijn dubbel en dik goedgekeurd, zalige schoentjes!  Donderdag waren de kindjes bij de oma en had ik echt geen zin om te gaan lopen, wou liever lekker lui in de zetel hangen met pizza en chokolade, mijn gewicht zat ook alweer op een dieptepunt en ik dacht dat zo snel terug een beetje naar boven te krijgen, natuurlijk lukte dit niet want ik had last van mijn maag en de volgende dag werd er enkel wat vis en rijst gegeten.  S'morgens 16km gaan lopen samen met Herbert en s'namiddags voelde ik mij terug zo lui, ben zelfs in slaap gevallen, vreemd!  Gisteren stond er een vrij zware training opt programma, maar ik had er echt geen zin in, het regende ook en heb dan maar de training van zondag gedaan, een wisselloopke van 8km, zalig gewoon, lekker genieten in de regen, en ik kwam frisser dan ooit terug thuis!!  Die lange training ga ik vandaag of morgen doen, hangt een beetje van't weer af, ik zit er niks mee in dat het regent maar als er moet gewandeld worden tussen versnellingen heb ik het liefst droog weer, anders koel je zo snel af hé.  Ik voel mij momenteel ook terug fitter, en de weegschaal die wijst nog steeds een beetje te veel naar onder, maar ik zal proberen om mijn gewicht met pasta en voedzamere dingen naar boven te krijgen, ik heb even echt geen zin meer in rommel!  Volgende week is het even een rustigere week op loopvlak om er dan volledig in te vliegen, de marathon komt dichterbij!  Prettig weekend nog!!

    Update!!

    Het dipje is al helemaal verleden tijd, ben net terug van de lange training: 2km in en uitlopen/ 10x 40/60 versnellingen/ 8x 1km tegen 4min.  En ze is helemaal gelukt, de snelste km deed ik in 3.49 en de traagste juist op 4min, en ik heb er nog van genoten ook!   Het regende wel int begin maar daarna scheen het zonneke, dus heb ik even mijn jasje langs de kant gelegd, natuurlijk kwam ik na 1 versnelling al ne vent tegen die mij passeerde met mijn jasje in zijn handen, dat lag daar zomaar zei hij, ook mijn drinkbus had hij maar meegenomen ;-), gelukkig kwam ik hem nog tegen!!!

    12-07-2009 om 19:45 geschreven door Wendy  


    07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.My new best friends ;-).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag nog eens naar de nike shop getrokken en zielsgelukkig thuisgekomen met de nike lunarglide's, ben eens benieuwd wat we weer allemaal samen gaan meemaken, ze zullen mij (na natuurlijk aan strenge criteria voldoen te hebben) mogen vergezellen tijdens de leiemarathon, en we zullen ongetwijfeld nog veel andere mooie dingen meemaken, ik kijk er al naar uit ;-).  Ik heb de voorbije dagen echt niet stilgezeten, zaterdag een lange versnelling training gedaan langs het kanaal, goed voor een training van 20km, zondagmorgen 16km losgelopen en maandagmorgen 12km gelopen in 56 min.  Deze morgen maar een 3km losgelopen, het was eigenlijk rustdag, maar moest mijn fiets nog gaan ophalen in Balen, dus toch maar even de loopschoentjes aangetrokken .  

    Dan nog even over the classic in Tessenderlo!  Ik had het geluk dat ik met Benny kon meerijden, zoeens een wedstrijdje meemaken als toeschouwer is ook wel eens leuk hoor.  Toen Benny plaats zocht in het startvak ben ik naar de opwarming van de toplopers gaan kijken, ik probeer altijd wat bij te leren over de loopsport dus ik vond het heel boeiend om te zien.  En wat een snelheden die mannen en vrouwen al halen gewoon tijdens de opwarming, ik was één en al bewondering.  De start was ook indrukwekkend, als een bende briesende stieren kwamen ze op mij af, ik stond mooi achter de afrasting maar moest toch een stapje opzij zetten, de start is ook de enige foto die gelukt was, voor de rest is mijn kodakske een beetje te traag.  Ze passeerden twee maal op de plaats waar ik stond en daarna was het spurten naar de aankomst om de eersten te zien aankomen, heb zelfs even mijn schoenen uitgedaan want die liepen niet zo snel ;-).  Net op tijd om Hans Janssens te zien aankomen, zo ne lange smalle dat dat is, en blijkbaar zal hij een hele grote concurrent worden voor vele webloglopers want hij loopt in oktober In Eindhoven de marathon ;-).  Even later kwam dan Veerle Dejaeghere eraan, ik ben niet lesbisch hé, maar die heeft echt een vree schoon lijf, zo gespierd en strak, ik denk dan maar in mijn eigen " die heeft ook nog geen drie kinders gekregen hé ;-)"  maar allé, het is haar gegund, een hele lieve en sympathieke vrouw, ook Isabelle sluysmans is iemand waar ik naar op kijk, die liep in tweede positie, en is zo'n vrouwtje waaraan je echt niet ziet dat dat een toploopster is, tot ze voorbij komt, wat een snelheid wat een souplesse, echt top!!  Ik denk dat ik met mijn tijd van verleden week in Geel hier, nog niet in de top 10 had kunnen staan, vind ik niet erg hoor!!  En dan was het wachten op Benny, hij wou rond de 41min lopen en was niet echt in vorm (pas op als Benny dat zegt!!), ik schrok dan ook toen hij de pist kwam opgevlogen rond de 38min, hola manneke, ik kon niet anders dan ook maar vlug even een sprintje te trekken om de aankomst te kunnen zien, ik riep hem nog dat hij moest lachen voor de foto en hij kwam aan in 38min 38 sec zelf gemeten!!  Jaja, hij is terug in vorm, en ik heb mijne haas terug ;-).  

     





    07-07-2009 om 22:59 geschreven door Wendy  


    03-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogzomer!

    Pff, ik probeer niet te veel te klagen over het weer, maar vandaag gaat het mij toch niet goed af hoor, veels te warm!!  Toch blijft mijn minst favoriete weer sneeuw, want dan kan je haast niet lopen, nu gaat dat wel, je moet enkel het juist tijdstip eruit zoeken.  Dinsdag nog even rustig een 8km loslopen, deze liep ik rond 6u s'ochtends en woensdag vertrok ik rond 19u naar de piste voor 10x100m en 10x200m intervallen, lang geleden dat er zo'n korte intervallen gedaan werden dus ik keek ernaar uit, en wat gebeurt er dan??  Dan loop je die natuurlijk veel te snel, shame on me, ter verdediging wil ik even vermelden dat er een jonge kerel aant sprinttrainen was, dan wil je natuurlijk niet onderdoen hé, al heb ik dat wel gedaan ze ;-).  Gisteravond een 15km wisselloopje gedaan 1km loslopen en 2km tegen 4.45min/km, het was zeer warm moet ik zeggen, woensdag had ik niet veel last van de warmte maar gisteren amaai ze, zalig al die mensen die hun gras aant sproeien waren, kon ik even onder de sproeier  lopen .  Met het oog naar de marathon in September was ik ook al een tijdje aant nadenken over welke schoenen te dragen, mijn wedstrijdschoenen lijken mij helemaal niet verstandig om aan te doen op een eerste marathon, dus besloot ik om nog eens een bestellingske bij ons moeder te plaatsen voor de nieuwe nike lunarglide, heb al zoveel goeds gehoord over deze schoen, ben echt benieuwd en kijk al uit naar de eerste training!!  Morgen staat er nog een pittige training te wachten op mij en zondag een zalig 16km duurloopje.  Maandag ga ik ook naar de Tessenderlo Classic, om Benny en de andere webloggers aan te moedigen en een glimp op te vangen van enkele vrouwelijke toploopsters, laat mij maar even weten wie er allemaal komt zodat ik niemand vergeet aan te moedigen!

    Groetjes!!

    03-07-2009 om 14:02 geschreven door Wendy  


    29-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En we gaan terug verder!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dwars door Geel heeft toch voor wat commotie gezorgd, vooral bij onze pa, die is er nog altijd niet goed van ;-).  Deze morgen de krant gaan halen want ik was nu toch wel benieuwd naar de tijd die ik gelopen had.  De officieële tijd was 38.44min over 10.1km maar ik geloof nooit dat hij effectief 10.1 was, ik hou het op 10km als ik zo mijn km'tijden op de garmin bekijk kan het goed zijn dat ik gemiddeld 3.52min/km gelopen heb maar geen 3.50min/km, stom dat ik ben vergeten af te drukken, maar ik was nogal overdonderd toen ik aankwam .  Wel ja, het is altijd leuk om een verassing genoemd te worden hé, zo ben ik ook op deze aardbol terechtgekomen ;-).  Gisteren een zalige 16km gelopen met Herbert, echt genoten, vandaag rustdag en morgen nog even rustig loslopen om er dan dinsdag terug stillekes mee te beginnen.  De komende weken gaan even wat rustiger zijn, maar daarna begint de voorbereiding op de 16M en ook al een beetje op de marathon.  Heb de opdracht gekregen van Mario om even iedereen te vertellen dat ik de leiemarathon meer loop als verkenning, nog niet echt voor een tijd, ik weet ook nog niet of ik wel geschikt ben voor lange afstanden, wie weet kom ik over de finish op  Mario zijne rug .  Iedereen bedankt voor de felecitaties, dat doet deugd!!  Heb zelfs een reactie gehad van Leen Leysen, de tweede dame in Dwars door Geel, en heel lief en vriendelijk meisje die ook een blogje heeft, voor de geïnteresseerden hier is het.

    Groetjes en geniet van het zonneke!!

    29-06-2009 om 15:51 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs