Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    mydi
    www.bloggen.be/mydi
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    30-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/2 marathon Olen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een onrustig nachtje was het dan eindelijk de dag die ik al een tijdje geleden had gereserveerd om te mogen uitslapen, pas om 9u45 verscheen ik beneden!  Na het ontbijt opt gemakske de sporttas maken en mezelf klaarmaken, nog even gezorgd voor een stevige maaltijd (frietjes met stoofvlees, ikke een boterham met choko;-)) voor mijn kroost en babysitter van dienst (schoonzusje Carmen was de gelukkige), stapte ik op mijn fietsje richting brug van Balen, daar had ik namelijk afgesproken met Benny.  Ik was daar al om 13u45 dus kon nog even op mijn gemakske int zonneke zitten en genieten van de zalige muziek dat uit mijn ipodje kwam.  Zo rond 14u telefoon, het was Benny, "Wendy waar ben jij?", ikke: "Aan de brug", Benny "In Gompel?", Ikke: "Oeps".  Ik stond dus aan de verkeerde brug, gelukkig vond Benny het niet zo erg en enkele minuten later konden we dan vertrekken richting Olen.  Het gesprek onderweg ging natuurlijk voornamelijk over lopen.  Benny ging op zijn gevoel lopen want hij had nogal last van een verkoudheid, hij moest zeker onder de 1u32min lopen als goede voorbereiding om de marathon in Bonn.  Ik had een tijd van 1u30 in mijn kopke steken, maar we zouden wel zien.  Aangekomen, ben ik vlug uit de auto gesprongen om ons in te schrijven, en is Benny de auto gaan parkeren, na bevestiging van ons borstnummer was het al tijd om naar het startvak te gaan.
    Het startschot werd gegeven en we konden vertrekken.  De wedstrijd bestond dus uit 5 toeren van zo'n 4.2km, de eerste km's liepen heel vlot, maar dan had je zo'n lang stuk met wind pal op kop, dat was wel serieus doortrekken.  Mijn taktiek was dan ook om in de eerste km's zo snel mogelijk te gaan zodat ik het in de winderige stukken een beetje kon permiteren om wat trager te lopen.  De eerste drie toeren liep ik helemaal alleen, de 4de toer kan ik aanklampen bij een man, maar die wou mij er altijd aflopen, ik heb hem dan in de 5de toer maar achtergelaten ;-) (ok dat deed wel deugd) en ben dan met een vriendelijkere loper aangekomen in 1u29min38sec.  Had onderweg al heel dikwijls te horen gekregen dat ik eerste vrouw was, en dat bleek ook echt zo te zijn!  Leuk meegenomen natuurlijk!  Benny en Bakkertje hadden ook een prachtige tijd neergezet, allebei een stukje voor mij.  Na een douchke nog iets gaan drinken, en dan was het tijd voor de prijsuitrijking, ik had al tegen Benny gezegd dat ik niet op een podium wou gaan staan, en gelukkig was dat ook niet het geval!  Ik moest gewoon even naar voor wandelen voor bloemetjes en een beker van Olen (die met die drie oren) te gaan halen, dat ging nog net ;-).  Daarna gezellig terug naar huis, het was een heel leuk namiddagje, Benny is aant trainen om in Bonn de marathon te lopen in 3u15min, ik ben er alvast van overtuigd dat hem dat gaat lukken, ik duim dus dat er voor de rest niets meer misloopt maar de vorm is er alleszins.
    Ik ben dus wel tevreden met mijn tijd, al had Mario 1u28 geschat maar dat zat er toch echt niet in.
    Deze avond moeten er nog een heleboel blogjes bijgelezen worden, maar ik heb tijd, moet van Mario de benen 3 dagen stilhouden en ga dat zeker doen.  Oorspronkelijk waren het 5 dagen, maar heb er al 2 kunnen afpitsen .
    Allemaal bedankt voor het meeleven via Facebook en de blog, ben nu eenmaal een onzeker zenuwpeeske en dat zal altijd zo blijven vrees ik !

    Groetjes
    Wendy

    30-03-2009 om 13:07 geschreven door Wendy  


    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even snel, halve marathon van olen!
    Morgen doe ik wel een groter verslagje, maar nu even vlug tussendoor.  De wedstrijd bestond uit 5 toeren van 4.2km een snel parkoer eigenlijk, ware het niet dat je 2km serieuze wind op kop had.  Het ging toch tamelijk goed, al heb ik de laatste km wel serieus moeten doorbijten.  Mijn tijd was 1u29min38sec, en ik was eerste vrouw!  Ik mag dus weer tevreden zijn, maar morgen dus meer!
    Groetjes!!

    29-03-2009 om 19:46 geschreven door Wendy  


    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.800m intervallen.
    Nu gaan we in rechte lijn naar de halve marathon in Olen, ik heb er een goed gevoel bij, al de trainingen zijn goed uitgevoerd en twee weken geleden liep ik 10km net onder de 40min.  Alles zit dus goed om mijn pr van 1u35min te breken, we zullen zien!
    Heb van de weblogtraining eigenlijk niks last gehad, niks spierpijn, geen vermoeide benen, de reflex spray stond nochtans al klaar ;-).  Maandag heb ik mij dus braaf aan de rustdag gehouden, maar gisteren ben ik toch even rustig gaan loslopen, het mocht van Mario maar niet meer dan 10km, heb zo'n 9km gelopen, zonder garmin of hartslagmeter, zalig!!  Vandaag stond er een iets pittigere training gepland, nl 10x800m tegen 4min/km, had er een beetje schrik voor, want het weer was echt wel hels (regen, wind) maar het ging heel vlot, en de regen heb ik eigenlijk niet echt gevoeld, was wel goed nat toen ik thuiskwam maar na een lekker doucheke voelde ik mij als een pasgeboren boeleke ;-).  Morgen nog eens 10km loslopen met 2km tegen 4.15/km in, en dan zit de volledige voorbereiding erop hopelijk valt het weer wat mee en hopelijk zijn de beentjes in vorm.  We zullen wel zien, de kriebeltjes zijn alleszins al aanwezig en ook de twijfels, maar dat bespaar ik jullie wel hoor ;-).
    Hier de cijfertjes van de 800metertjes
    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy25maart.jpg

    25-03-2009 om 16:47 geschreven door Wendy  


    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De weblogtraining!

    Het was een geweldige dag, wel een vroege dag, om 6u stond Stefan al voor de deur, maar het was het meer dan waard.  We zijn goed op tijd aangekomen zodat we nog even konden kennismaken met al de andere webloglopers, een hele leuke gezellige bende, ik miste Tiny nog, maar blijkbaar kwam hij ietske later.  Was wel blij dat het tijd was om te starten want ik had er echt wel zin in!  En het ging eigenlijk ook heel soepel, leuk om met zo'n grote bende op stap te zijn, na enkele km's kon Tiny ons dan vervoegen en was de bende compleet!  Rond 7km stond er ons een heel gezelschap op te wachten met vanalles lekkers, heb nogal vlug last aan mijn maag dus ik heb enkel water genuttigd, al zag al de rest er heerlijk uit, rond 21 km zouden we ze nog eens tegenkomen.  Op 15 km hebben we nog de tweede groep die voor de 15km gingen ophalen, zo werd het echt wel een bende.  Het tempo lag heel goed, enkel op het einde hebben we een beetje versneld, dat was echt niet de bedoeling hoor, en ik had dat ook echt niet door, ik dacht dat Gert het wel int oog hield ;-).  Nogmaals Sorry, ik zal nooit meer eerst lopen!  Het ging dus verbazend soepel bij mij, ik schrok er wel van, maar ben nu natuurlijk wel heel blij dat ik niet als een stijve hark rondloop.  Na een heerlijk middagmaal kwam mijn Bompa mij ophalen om nog vlug even op familliebezoek te gaan, het gesprek ging natuurlijk over lopen.  Heerlijk om zo die oude verhalen te horen, hij liep vroeger dus op van die witte turnpantoffels, en onderweg deelden ze suikerklontjes uit met druppeltjes ether op, dit zou helpen om beter te ademen.  Zo heeft hij trouwens mijn oma leren kennen, want zij deelde die uit tijdens de wedstrijden;-).  Hij zat ook in de Belgische ploeg en mocht dus internationale wedstrijden meedoen, maar prijzengeld of sponsering dat bestond toen niet, ze mochten al bij zijn dat ze hun logement en eten niet zelf moesten betalen. 
    Het was dus een heel leuk dagje en het smaakt naar nog .  Ik vind het wel jammer dat ik nu geen wandeling met Tiny heb kunnen maken, had heel graag eens tegoee met hem gepraat.  Maar Tiny, misschien kom in mei (als ik over een auto beschik) wel eens langs!
    Heel veel groetjes
    En nen hele dikke merci aan de Spencers voor de hele leuke dag, jullie hebben dat heel goed georganiseerd.

    22-03-2009 om 19:18 geschreven door Wendy  


    20-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zware toebak!

    Ben nog altijd aant napuffen van de training van deze namiddag!  2km in en uitlopen om dan 3x4km tegen 4.15/km te lopen, ik heb die langs het kanaal gelopen, een hele slechte keuze want er stond een stevig windje en die kwam uit zo'n hoek dat ik nooit wind mee  had.  De eerste twee versnellingen liep ik tegen 4.17 maar tijdens die derde kwam de wind echt stevig opzitten en was het serieus beuken, de gem. snelheid was dan ook maar 4.22/km.  Ben wel tevreden over de resultaten hoor, al moet ik de perfectioniste in mij wel overtuigen dat het door de wind komt dat ik de snelheid niet gehaald heb, een goede training dus, want op een wedstrijd kan je ook wel last hebben van stevige wind hé.  Morgen krijgen de beentjes een rustdagje om dan zondag mijn eerste keer 30km te lopen op de weblogtraining (die van september was maar 29 ).  Ik kijk er heel hard naar uit, we gaan leute maken hé.  Ik kan met Steffan meerijden naar daar, en hoe ik thuis geraak dat zie ik daar wel, Steffan moet redelijk vroeg terug thuis zijn ,maar  ik wil wel effkes blijven want mijnen bompa komt ook nog even langs.  Hopelijk zijn de beentjes tegen zondag terug helemaal hersteld want op dit moment zijn ze heel erg moe .  Groetjes en voor de meesten tot zondag!!!

    20-03-2009 om 18:53 geschreven door Wendy  


    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 18 maart!

    Gisteren ben ik rond 5u50 vertrokken voor 12km tegen 5.30min/km, en die gingen vrij goed, het zonneke zien opkomen is altijd leuk!  Daarna had ik nog ruim de tijd om de kindjes en boekentassen klaar te krijgen om naar t'scholeke te gaan, altijd een opluchting als heel de meute daar op tijd aankomt ;-).  Voor de rest was het een klassieke dag, den boven kuisen en zo meer van die plezante spannende dingen, effkes ook verpleegster gespeeld want onze Sen was serieus tegen de vlakte gegaan, en loopt nu met ne schone bult rond op zijn voorhoofdje, precies dat er van die duivelsoortjes gaan uitkomen .  Vandaag was er voldoende tijd om in de voormiddag te trainen, en dan blijf ik natuurlijk wel lekker in mijn bedje liggen hoor!  Ben zo rond 9.15u vertrokken voor 8 versnellingen van 1km tegen 4.15min/km, om op te warmen heb ik eerst nog 2km gelopen naar het kanaal en dan konden we eraan beginnen.  Het was echt prachtig loopweer, een prachtige blauwe hemel deed mij beslissing om mijn shortje en zonnebril aan te doen, en heb er geen spijt van gehad, het was zalig!!  Morgen ga ik nog even een klein stukje loslopen en vrijdag staan er mij versnellingen van 4km te wachten, weet niet of die gaan lukken maar we gaan het alleszins proberen.   Ik hoop dat dit weer nog even aanhoud, toch zeker tot zondag!  Ik ga met mijn jongens nog eens naar de eenjes trekken, ik weet niet wat er aan de hand is, maar ruzie dat hier op dit moment gemaakt wordt, niet normaal!  Voel mij meer politieagente dan mama , het zal wel terug beteren zeker?  Aan al mijn sportieve vrienden, geniet van jullie loop of fietstochtje, en aan de rest, geniet van het terraske of de andere plannen die er ongetwijfeld zijn! grt

    Oh ja, nog even over zaterdag, blijkbaar is er een foutje in de uitslag geslopen, mijn tijd is officieel 40.12 maar dat klopt wel echt niet hoor, ik zat vlak achter Benny en deze had als eindtijd 39.40min.  Ik ga mijn pr op 39.59 zetten omdat de afstand ook een ietsiepietsieke onjuist was, niet erg hoor, maar zo wordt het wel moeilijk om de pr ooit te breken hé;-). 

    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy18maart.jpg

    18-03-2009 om 14:25 geschreven door Wendy  


    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puf!

    Vandaag was het rustdag, dat hadden de beentjes wel verdiend!  Gistermorgen om 5.30u opgestaan zodat ik nog tijd had om mij fatsoenlijk te kleden en te ontbijten, want om 6u30 werd ik bij Mario verwacht.  Mooi op tijd stond iedereen (Mario, Steffan en Benny) al klaar en we konden meteen vertrekken, Mario kent alle kleine weggeltjes van Mol als zijn broekzak, ik kende er geen ene, voelde mij precies een toeriste in mijn eigen dorp, maar het was echt leuk.  Zo tussen die ervaren lopers had ik wel niet zo veel te vertellen, de gesprekken gingen van wedstrijden, naar Tommeke Boonen en terug naar looppraat.  Ik denk niet dat ik mij een betere ochtend kan voorstellen.  Het lopen is van hobby echt wel uitgegroeid naar een passie.  Ik kijk uit naar de weblogtraining zondag, als ik zo de verslagen lees van de halve marathon van Sluis dan staat er mijn daar wat te wachten!  Ik ben nogal een rustig typeke, dus zal het vooral luisteren worden naar al de zotte praat van de rest ;-).  Ik ga na het eten niet mee zwemmen maar nog even over het strand wandelen, lekker uitwaaien, denk wel dat ik daarna nog even op de bowling kom piepen, hangt een beetje van de trein naar huis af!  Allemaal nog eens bedankt voor de leuke reacties op mijn pr'ke, als de officiële uitslag op de site staat dan pas ik mijn pr'tijd aan.  Morgen staat er terug een vree vroege training opt programma, ik zal om 6u al op de baan te vinden zijn voor een 12km tegen 5.30min/km,en vreemd genoeg kijk ik er nog naar uit ook ;-).

    16-03-2009 om 19:01 geschreven door Wendy  


    14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rozenbergjogging!

    Goh, waar moet ik beginnen?  De omstandigheden waren alleszins perfekt, het was zo een beetje aant miezeren, een snel parkoer en leuke toeschouwers (mijn gezinnetje en Mario).  Ik ben samen met Benny gestart, maar had eigenlijk geen idee wat ik zou kunnen, wou alleszins tegen 4.05min/km lopen, maar ik voelde al snel dat het een heel stuk beter ging dan enkele weken geleden in Hasselt, de vorm is er terug.  Zo een heel verhaal van de taktiek tijdens de wedstrijd is er niet echt, of toch proberen bij Benny te blijven, ik denk niet dat hij de bedoeling had om mij te hazen, maar hij heeft toch gedaan .  De wedstrijd bestond uit 4 toeren van 2.5km, en de eerste drie gingen eigenlijk vrij vlot, maar die laatste was er net te veel aan, zeker die allerlaatste km toen ik echt van plan was om er nog even alles uit te persen, maar er blijkbaar niet veel meer te persen was ;-).  Ben wel mooi aangekomen op 39min37s op 9.92km (had de garmin ietske te laat ingeduwd) dus dat is gemiddeld zo'n 4min/km!!  Het is mij dus gelukt om die magische grens van 40min op 10km te halen.  Er zit hier dus een gelukkig vrouwke voor de computer.  En dan mijn gebruikelijk dankwoordje ;-).  Aan Mario natuurlijk voor de prachtige schema's, aan Benny om mij uit de wind te zetten, al had ik geen flauw benul waar ik moest lopen om er echt gebruik van te maken ;-), en  natuurlijk aan mijn gezinneke dat mij perfekt heeft gesteund, en mij bij elke doortocht heeft aangemoedigden mij bij 5km mij wat drinken heeft aangereikt,...  dikke kus voor jullie allemaal!!
    En nu ga ik nog even genieten van mijn vermoeide benen, en morgen vroeg uit het bedje voor een duurloopje samen met Mario, Steffan en misschien ook Benny! 

    Aan allen die morgen de halve van sluis lopen, of een marathon, heel veel succes, ik denk en duim voor jullie!!!!
    En voor al de rest, een heel prettig weekend gewenst!!!!

    14-03-2009 om 17:22 geschreven door Wendy  


    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ontmaagding van de nike zoom start+.
    Awel da zijn nu is goei schoenen zi!  Het eerste dat mij opviel was hoe licht ze waren, en hoe goed ze aanpasten, daar zal waarschijnlijk het gebruik van de flywire techniek wel mee te maken hebben, deze wordt ook gebruikt in de nike lunaracer.  Vanaf de eerste looppassen liepen ze soepel, heb niet echt de indruk dat ze moeten ingelopen worden, terwijl dat bij de vomero wel zo was, die liepen int begin nogal stroef.  Het was vandaag een vrij lichte training om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op de 10km in Mol zaterdag, 6km loslopen en dan 10 keer 100 meter versnellingen om af te sluiten met nog eens 3km loslopen.  In totaal goed voor zo'n 11.5km, denk dat deze schoentjes veel gaan gebruikt worden, moet enkel nog nieuwe veters kopen om ze een beetje op te vrolijken, grijze veters op een grijze schoen is voor mij net iets te veel grijs ;-).  Ik zal wel nog eens een postje schrijven voor zondag, maar ik wens iedereen die de halve van sluis loopt, of iets anders, alvast heel veel succes!  Maak er een leuk weekendje van!!

    12-03-2009 om 21:46 geschreven door Wendy  


    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aqua jogging.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze morgen voor de eerste keer dit jaar aan aqua jogging gedaan ;-).  Vertrokken in stevige regen en terug aangekomen in stevige regen, geen enkel vezelke van mijn kledij was nog droog, maar de training hebben we uitgedaan.  Het was een intervaltraining: 3km in en uitlopen- 4x(5x400m tegen 4min/km) tussendoor rust op hartslag en tussen de reeksen 5min joggen.  Ondanks de stevige wind en het steeds zwaarder worden, heb ik de intervallen mooi binnen de opgelegde snelheid afgelegd, in totaal goed voor zo'n 18km.  Gisteren een beetje op de vingers getikt door de coach, en gelijk had hij, zaterdag moet er stevig doorgelopen worden niet op training!  Goh, ik heb veel discipline om een snelle training perfekt af te maken, maar ik moet mij eens wat meer inzetten om een trage training ook goed te volbrengen, altijd loop ik te snel!  Ik zal het nu toch al wat moeten leren tegen dat ik aan de marathonvoorbereiding begin.  Dus vanaf de volgende lange duurloop zullen we beter ons best doen!  Morgen is het rustdag, donderdag is het dan tijd om de nike zoom start te ontmaagden, tijdens een rustige duurloop, met tussenin even 10-100m'kes.  Zaterdag dan wedstrijdje hier in Mol en zondag heb ik afgesproken met Mario en Steffan om 25km te lopen, leuke vooruitzichten dus, enkel het weer wil niet echt mee ;-).
    Groetjes!!

    10-03-2009 om 14:04 geschreven door Wendy  


    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.supergoede training+ shoppen!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze morgen heb ik nog eens een supergoede training afgewerkt, het was lang geleden dat ik nog eens zo'n goede benen heb gehad.  Normaal moest er 10km afgelegd worden tegen 5,15min/km maar het liep zo soepel dat ik die 10km heb gelopen tegen 4,50min/km en zonder echt af te zien.  Zalig gewoon!  Ben dus heel blij over mijn conditie, ik hoop dat Katrien dat ook snel terug kan zeggen, zij is ook nog aant recupereren van een longontsteking, en  uit eigen ondervinding weet ik dat dat wel een tijdje duurt.  Er stond ook een stevig windje, en die kwam langs alle kanten, heb mij zelfs even moeten inhouden of ik werd het kanaal ingeduwd ;-). 
    Deze namiddag had ik dan met ons ma afgesproken op haar werk, Nike csc Laakdal, altijd een hele leuke en dure namiddag ;-).  Gelukkig was er niet zo heel veel dat ik mooi vond, heb mij wat onderlijfjes mee, want ben nu echt wel fan van nikepro geworden, 2 shortjes, sportbeha (had ik nog niet ) en een paar schoenen.  Ik had al heel veel goeds gehoord over de zoom start van Nike, en wou die dus wel eens aanproberen.  Ik liep tot hiertoe op vomero's maar die waren precies wat te groot qua pasvorm.  Dat is het nadeel als je bij nike aan -50% kunt kopen, je krijgt geen vakkundig uitleg en voetonderzoek als je schoenen koopt, je moet het zelf maar uitzoeken, en bij lange duurlopen zitten de vomero's niet zo lekker.  De lunar racers die zitten echt perfekt, precies een handschoen rond mijn voet ;-), dus zo zocht ik ook trainingschoenen.  De lunar trainers zijn momenteel niet verkrijgbaar omdat de lunar glide in de plaats komt en deze is nog niet uit.  Dus hoopte ik dat de zoom start voorradig was, en er was nog maar 1 paar, in mijn maat dan nog wel, dit is voorbestemd dacht ik, en heb ze maar meteen gepast, en ze voelen heel goed aan, dus opt moment staan ze hier naast mij .  Dat is nog zoiets freaky aan mij, als ik nieuwe loopschoenen koop dan loop ik daar dus heel de dag mee rond, ik heb daar echt nen band mee, en kan versleten loopschoenen dus ook niet weggooien, het zijn één van mijn beste vrienden ;-). Voor de moment spreek ik nog maar over 2 paar, maar binnen enkele jaren gaat dag wel oplopen vrees ik  ;-).  Nou ja, dat is een probleem voor dan hé.  Ben echt eens benieuwd om er een éérste toertje op te lopen, maar het zal moeten wachten tot donderdag, morgen staat er lange interval training opt schema en woensdag is het rustdag.  Grt

    09-03-2009 om 19:18 geschreven door Wendy  


    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonsop-en zonsondergang!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren heb ik de zon al lopend zien ondergaan, en deze morgen heb ik ze al lopend terug zien opkomen .  Best wel leuk voor een keertje maar niet al te dikwijls ze.  Gisteravond ben ik rond 18u30 vertrokken naar de piste voor een training met lange versnellingen, 4x3km tegen halve marathontempo, en het ging goed echt heel goed, ik kon telkens mooi de snelheid aanhouden en het vroeg niet zo heel veel moeite.  Na +/- 1u45 min stond ik terug thuis, zalig douchen en nog een hapje eten en dan op tijd in bed.   Deze morgen liep dan het wekkerke al af om 5u50, na nog even te soezen stapte ik dapper uit mijn warme beddeke om aan mijn vetloopke van 23km te beginnen.  Ik had er toch een beetje schrik van en besloot om toch een banaan mee te nemen, ge weet maar nooit hé.  Ik was van plan om eens tot het prinsenpark te Retie te lopen, dus zogezegd zo gedaan, jammergenoeg merkte ik na een tijdje dat ik de garmin nog niet had opgezet , dus was het toch een beetje raden hoeveel ik al gelopen had, ik schat tussen de 2 en de 3km.  Het ging de eerste 10km vrij goed maar toen begon het, ik zweer het, ik hoorde mijn maag echt grommelen, niet gewoon.  Rond 11km kwam ik dan aan het prinsenpark en heb daar een klein toerke van 3km gelopen, zalig want ik had heel het bos voor mij alleen, er stond nog geen éné auto op de parking. Nog even wat gedronken en terug op pad naar huis, maar op km 19 ging het echt niet meer, mijn zicht begon zelfs zowat troebel te worden en ik voelde mij een platte vijg, dus toch maar mijn banaantje opgegeten, en smaken dat dat deed .  Ik kwam zeer tevreden terug thuis aan, op de garmin stond er 21,560km in 1u55min, dat is zo ongeveer 5.23min/km; veel te snel dus om goed te zijn, ik zal toch eens werk moeten maken van mijn trage duurlopen want die lukken dus niet.  Ik denk dat ik zo'n 24 km gelopen heb int totaal, ben heel blij van mijn beide trainingen!  Volgende week zaterdag staat er terug een wedstrijdje opt programma, de rozenbergjogging, die heeft plaats 1km'ke van mijn huis, dat kon ik nu toch echt niet missen.  Maar geen vrees hoor, ik heb met mezelf afgesproken om mij niet meer zo op tijd te focussen, maar gewoon heel hard mijn best te doen, en tevreden te zijn met elke tijd.  Dus geen gezeur meer over dat item op deze blog, misschien wel even erna ;-), maar niks meer ervoor!  Prettig weekend voor iedereen, en aan iedereen die nog een lange duurloop opt programma heeft staan, veel succes!!! 

    07-03-2009 om 12:43 geschreven door Wendy  


    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke tijden.
    Goh, het zijn hier nogal drukke tijden voor't moment, als Herbert de nacht werkt dan sta ik er met alles alleen voor en dat is soms wel crossen, maar om mijn looptraining af te werken vind ik altijd wel een gaatje.  Gisteren pas om 18u30 vertrokken voor 15km tegen 5.45min/km, omdat Herbert toch niet zo graag heeft dat ik in de donkere ga lopen, ben ik maar tot de piste gelopen en dan daar 9km toerkes gelopen, het is wel moeilijk om op een piste maar 5.45 te lopen ze, zeker als er dan nog medelopers zijn, ik heb mij constant moeten inhouden.  De 15km werd dan ook afgelegd aan zo'n 5.21min/km.  Vandaag is het rustdag, en morgen zal er terug s'avonds gelopen moeten worden, niet erg want ik ging deze training toch op de piste doen, ik moet nl. 4x3km tegen halve marathontempo doen.  En zaterdag zal ik al om 6u op pad zijn voor een vetloop van 23km, ik moet zo vroeg vertrekken, want om 9u30 moet ik met onze Siebe naar de logopedist.  Allé, nu moet ik dringend beginnen aan mijn huishouden!!  Groetjes

    05-03-2009 om 09:59 geschreven door Wendy  


    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselloop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag, na een drukke dag, heb ik mijn wisselloop van 15km afgewerkt, 1km loslopen en 1km tegen 4.30min/km.  Ik had geen zin om een route te volgen en heb gewoon langs het kanaal gelopen, toen ik aan de brug van het zilvermeer kwam, kreeg ik opeens het idee om eens even op de finse piste te gaan lopen, dus na 6.4km kwam ik daar aan, even 4 toerkes op finse piste gelopen en dan terugkeren naar huis.  Het ging een beetje moeizaam omdat de vermoeidheid toch wat opkomt, morgen 7km loslopen en woensdag 15km duurloop.  Donderdag en zondag zijn twee verplichte rustdagen (Herbert is dan niet thuis) , dus is het even mijn schema aanpassen, maar dat is gelukkig geen probleem.  Herbert heeft zelfs zijn vroege van zaterdag verandert in ne late want er staat dan een vetloop gepland, zo moet ik niet tot 15u wachten zonder te eten ;-).  Het is weer een nieuw begin van de maand en deze maand krijg ik van den belgacom terug 10 gratis liedjes om te downloaden, jullie mogen altijd eens tips geven van leuke hardloopliedjes, altijd leuk om te swingen tijdens het lopen hé.  Groetjes

    02-03-2009 om 20:05 geschreven door Wendy  


    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantiedip.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goh, ik schaam mij om het te zeggen, maar ik ga blij zijn als het terug school is.  Ze zijn hier doodmoe, maar ik krijg die dus niet in slaap hé, nu zijn ze een beetje in de zetel aant dutten en ik hoop dat er ééntje zijn oogjes toe doet. Gisteren was ik met mijn kroost eens naar de piste getrokken, Siebe wou dat al lang eens doen, daar aangekomen bleek dat Mario al een goeie training aant afwerken was.  Ik heb met de twee oudste elk eens 1 rondje gelopen, vooral Siebe deed dat al goed, maar hij wou niet traag lopen, hij wou snel lopen!!  Daarna nog met de voetbal gespeeld en dan konden we vrij nat (het was aant motregenen) terug huiswaarts keren.  In de namiddag nog eens op pad met de fiets, Siebe had een kennismakingsgesprek met een logopediste, eerst nog even langs Mario, mijn t'shirt ophalen en dan kwamen we mooi op tijd aan.  Pfff ik denk dat ik nog eens de mening van een andere logopediste ga vragen, deze raadde 1 jaar logopedie aan 2 keer in de week, als het nodig is ok, maar een second opinion kan nooit kwaad hé.
    Vandaag werd er dan terug gelopen!!!  Deze morgen rond 9u vertrokken richting piste, voor een lange versnellingen training.  3km en en uitlopen 3x(1-2-1km tegen 4.15min/km met rust op hartslag) tussen de reeksen 5 min wandelen.  Als ik eraan terugdenk dat ik zo'n training een tijdje geleden tegen 4min moest doen, dan zag ik deze best wel zitten.  En het ging ook vrij vlot, dus we zijn terug goed bezig.  Morgen staat er mij dan nog een 15km'kes te wachten en dan sluiten we dit weekje af met zo'n 68km, lang geleden dat ik nog zoveel km's gedaan heb in 1 week.  Volgende week zullen het er nog meer worden, niet erg hoor hoe meer hoe liever ;-). 
    Verder wil ik ons Tinneke morgen heel veel succes wensen, na een jaar van blessureleed loopt ze morgen terug haar eerste wedstrijdje en direct een 10M, t'is echt een straffe madame!  Tinneke heel veel succes hé, maar je wordt goed omringd door de medebloggers, jammer dat ik er niet bij kan zijn.

    28-02-2009 om 13:13 geschreven door Wendy  


    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verdwaald.
    Vandaag moest er 17km tegen 5.45min/km gelopen worden, ik had een toerke in mijn hoofd, ik wou het nieuwe wandelpad eens uitproberen, dat zou normaal gezien 13km lang zijn, ik moet dan nog naar het startpunt lopen en terug en dat zou goed zijn voor 6km, dus kwam ik op 19km uit,maar dat zag ik wel zitten.  Ik vertrok dus en volgde de pijltjes nauwgezet, maar ergens moet er toch iets verkeerd gelopen zijn, want na 5km stond ik al terug aan het beginpunt.  Dan maar naar achterbos gelopen, en daar een beetje beginnen zwerven in het bos, maar natuurlijk ben ik daar mijn weg kwijtgeraakt.  Na ekele km's kwam ik terug op bekend terein en kon dus mijn terugreis aanvatten, alles goed voor zo'n 21.69km en 1u59min onderweg zijn, een paar km'kes teveel maar het was zooo leuk.  Morgen is het terug rustdag en dan ga ik met onze Siebe eens naar de piste gaan, die loopt ook heel graag en wil al lang eens op de piste lopen, hij heeft zelfs al een race slip, en race schoenen, hij is er dus helemaal klaar voor ;-). 

    26-02-2009 om 15:55 geschreven door Wendy  


    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt!!
    Voor al die lieve reacties!!  Ik weet ook wel dat ik zondag niet zo slecht gelopen heb hoor, en die 40 min haal ik wel (altijd blijven geloven hé ;-)), ik hoop om het nog eens te proberen tijdens de ing runningtoer wedstrijd: dwars door Geel (27 juni), het is de eerste keer dat deze doorgaat, en ik weet dus niet hoeveel volk daar aanwezig gaat zijn.  We zullen wel zien hé.  De trainingen zijn ook terug hervat, nu  begin ik aan de voorbereiding voor de halve marathon op 29 maart, hier keek ik al lang naar uit, die zalige lange duurlopen.  Vandaag was het nog even loslopen, normaal 5km, maar heb er 6.4km van gemaakt, ik had echt zin om nog eens langs de nete te lopen vandaar.  Morgen beginnen we dan aan de echte trainingen, 17km tegen 5.45min/km, vrijdag rustdag, zaterdag lange versnellingen en zondag nog eens een duurloop van 15km.  Het is natuurlijk ook vakantie voor de kindjes, en daar hebben we deze voormiddag van geprofiteerd om nog eens naar de plaatselijke dierentuin te gaan, het weer was  schitterend, en de kindjes waren in form, het was dus genieten.  En het wordt lente hé, ze spreken zaterdag al van 12gr en zonnig, wat gaat dat deugd doen!!!  Hopelijk is het zondag ook goed weer, voor al de webloggers die de 10M Oostende, de 6uur loop in Hein?  of nog iets ander gaan lopen.



    25-02-2009 om 19:23 geschreven door Wendy  


    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nyet :-(.
    Zoals wel een beetje verwacht is het mij niet gelukt om die 4min/km te halen, ben er zelfs serieus onder gebleven!  Op de 10km was mijn eindtijd 41.22min, officieel een pr maar als je ziet dat ik eind december de 12km gelopen heb in 4.05min/km en nu maar 4.08min/km dan kan ik echt niet tevreden zijn.  Maar het was wel een leuke namiddag hoor, mooi parkoer, leuke vriendelijke mensen langs de kant, heb verschillende keren gehoord dat ik 2de vrouw liep, en zo de aankomst op de piste vind ik wel leuk, zeker als je naam afgeroepen word als 2de vrouw .  De echte sterren van de webloglopers waren Mario en Benny, die hebben beiden zeer goed gelopen. Heb ook even kunnen kennis maken met bakkertje, wat zijn tijd was weet ik eigenlijk niet, maar hij was wel heel ongelukkig ten val gekomen, en kwam nogal gehavend aan.  Ik moest ook vrij snel terug weg, want mijn papa was meegekomen en wou zelf ook nog gaan lopen, maar ik zie iedereen wel op de weblogtraining hé.  Conclussie: herstellen van een longonsteking duurt precies wel effkes, maar de revanche is al in de maak, de 14de maart wil ik zeker terug die 4.05min/km halen op de 10km, en tegen de zomer probeer ik nog eens om die 40min te halen. Ik heb nu wel nog meer zin gekregen om erin te vliegen .
    Groetjes aan iedereen!!!

    22-02-2009 om 18:34 geschreven door Wendy  


    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intervaltraining.

    Vandaag stond er de ietwat gevreesde intervaltraining gepland.  2km inlopen, dan 5x 20/40 versnellingen, 1km loslopen, 2 reeksen van 7x600m tegen 4min/km met rust op hartslag en tussen de reeksen 1km loslopen.  Het ging eigenlijk vrij goed, het is al lang geleden dat ik mij nog zo sterk gevoeld heb.  De laatste 3 keer was wel pompen ze, die waren er precies te veel aan, maar ze werden toch gelopen ze!  Ik had zelfs een toeschouwer, een oude man die daar zeker 20min heeft gestaan, veel was er nochtans niet te zien ze, ik was de hele namiddag helemaal alleen op de piste.  Ben vandaag ook nog even naar de sportwinkel geweest achter een nieuwe doos leppin, en heb mij rode veters meegenomen om in mijn lunaracers te steken, Herbert vind het op niks trekken , maar ik laat ze er toch mooi insteken!  Morgen ga ik nog 10km loslopen bij mijn schoonmoeder, Herbert is morgen heel de dag weg en er moest gelopen worden, dus loop ik op verplaatsing, iemand moet toch bij ons Senke blijven hé.  Ik ga nog eens op de lunaracers lopen, want die zijn nog altijd niet ingelopen, er staan nog maar 6km'kes op.  Dit was het dan, helemaal voorbereid voor zondag, jammer dat die longontsteking mijn voorbereiding serieus verbrod heeft maar we gaan ons best doen!  Tot zondag!!!!!

    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/wendy18feb.jpg

    18-02-2009 om 19:04 geschreven door Wendy  


    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woessy ;-).
    Yep, gisteravond was ik een echte woessy (watje), het was al 7u30 eer ik kon vertrekken voor mijn training, ondertussen had ik mij al in de zetel genesteld en was met Senke naar Bumba aant kijken toen Herbert thuis kwam.  Het was dus echt even niet nadenken, gewoon opstaan, sporttas pakken en weg.  Om de pijn te verzachten heb ik dan nog de auto genomen (de auto van ons moeder is op logement) en hup naar de fitness, toen ik wou afslaan moest ik even voorrang verlenen aan een (slik) loper, wat voelde ik mij op dat moment een woessy .  Maar allé, ik heb mijn training toch gedaan hé, en het was de moeite ze, 2km in en uitlopen en dan 7x1km tegen 15km/u ik was wel heer tevreden want de training is 100% gelukt, wel op een loopband maar ja.  En ik voel mij eigenlijk terug wat sterker worden, nog niet helemaal terug de oude maar bijna.  Vandaag is het rustdag en morgen gaan we terug een serieuze training tegemoet, donderdag dan 10km loslopen met 10 versnellingskes tussen, en dan rusten tot zondag!!  Ik heb het weer goed zitten ze, zenuwkes man, niet normaal .

    17-02-2009 om 13:52 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs