Foto
Bedankt aan mijn sponsors CEP en B&B de verbogen parel
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Mijn pr's

5km (05/11/2011):18,10 (3,38min/km)

10 (9,9km): (25/06/2011): 38.OO (3.50min/km)

21,1km (11/10/2009): 01.27.27

42.195 (11/09/2011): 02:59:45

Mijn trainer Jos Wouters en de club
  • Vabco
  • Nog leuke loopblogjes!
  • Ruthje
  • Webloglopers unite!!
  • Katrien
  • Lies uit Leuven
  • Kaat loopt
  • Wim
  • Peggy
  • elastimam
  • Gert
  • Tinne en Dirk
    Nog enkele leuke blogs!
  • Tinneke
  • Jogginggirl
  • Sandy
  • Eugène
  • Tiny
  • Martine
  • Julie
  • Rinus
  • John
    En nog enkele loopblogjes
  • Stofke
  • Dromer van een marathon Geert Van Moer
  • Stefke
  • Betty Spencer
  • Frank Spencer
  • Eefje jogt
  • Chris Rogghe
  • Benny
  • Anita
  • Jan loopt
    Nog weblogloperkes!!
  • Dirk de Groof
  • Vic
  • Renate
  • Herman
  • Steve
  • Sandra
  • Hans
  • M@urice
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn
    Nog webloglopers!!
  • Cremke
  • Fré is running
  • hardloper Hans
  • Geert
  • runnergirl
  • Clint Lenaers
  • Bart Rosseel
  • Gerry
  • Bakkertje
  • Rudolf
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bdsm
    www.bloggen.be/bdsm
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Verhuist naar www.wendylenaert.weebly.com, kan hier geen tekst meer typen :( Groetjes Wendy
  • Verhuist
  • Wat een weekend!
  • cross Lommel.
  • Cross Tessenderlo
    Running Lady
    Marathonloopster
    13-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu verder naar de 10km.
    Nu de 6km tegen 4min/km mij gelukt is, is mijn volgende uitdaging de 10km te lopen tegen deze snelheid.  Dit ga ik proberen tijdens de midwinterjogging in Hasselt op 22 februari, dus hebben we nog zo'n 5 trainingsweken voor de boeg, en de eerste training zit er al op.  Deze morgen om 6.15u vertrokken om 8km los te lopen, het duurde echt wel lang voor ik wakker werd, maar toen de kaiser chiefs door mijn oortjes galmden besefte ik ineens waar ik was, en begon ik toch te genieten.  Mijn schema is een beetje aangepast door de coach, om blessures voor te zijn werd de intervaltraining van vandaag geschrapt, maar geen nood, er staat nog een stevige fartleck gepland deze week.  Nu zou het toch moeten lukken om die 1km versnellingen te lopen tegen 4min.  De uitslag van de lpm stond deze morgen ook al online, met de uitslag van de 6km, en blijkbaar heeft er een Huguette Moons gewonnen met 24.31min, tiens dat is exact mijnen tijd, en ik ben nergens in het klassement te bespeuren.  Ik verschiet ervan dat er regelmatig fouten zijn in de uitslag, ik ben nog maar een beginnerke en heb nog maar zo'n 7 wedstrijden gelopen, maar van die 7 klopte er 3 keer de uitslag niet.  Soms in mijn voordeel, wat ik ook echt niet leuk vind, maar zoals nu, dat er gewoon iemand anders met de eer gaat lopen doet mij echt wel effkes slikken.  Er is al een mailke onderweg, hopelijk brengen ze het in orde!  De foto's heb ik te danken aan Frank en Betty Spencer, nen dikke merci ervoor!!!






    13-01-2009 om 09:09 geschreven door Wendy  


    11-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 km wedstrijdje in Genk.
    Vandaag was het dan weer zover, ik wou zo graag die 4min/km halen en zou zeker alles proberen om het te halen.  De voorbereiding was niet ideaal, na Leuven heb ik een weekje antibiotica moeten nemen, en vorige week was er dan de sneeuw die roet in het eten strooide.  De zenuwkes waren dus terug volop aanwezig.  Rond 12u stopte mijn supportersbusje met aan boord mijn ouders voor de deur, ik kon eindelijk vertrekken.  Nog een reden van de zenuwkes waren mijn schoenen.  Mijn wedstrijdschoenen waren nog gloednieuw, ik had er door de sneeuw nog niet op kunnen lopen en was dus heel nieuwsgierig hoe dat zou lopen.  Ter plaatse vlug mijn borstnummer gaan halen, en 3 lagen kledij uitgetrokken om te gaan warmlopen met Mario, nog vlug even Frank en Betty gezien, Frank had jammergenoeg niet kunnen starten met een technisch probleem, maar Betty heeft er wel een ferm lap op gegeven en een prachtige tijd gelopen, welke zal zij ongetwijfeld zelf willen meedelen, dus straks maar eens gaan piepen.  Tijdens het warmlopen kwamen we ook Benny tegen, die zomaar even een marathon had gelopen zonder specifieke voorbereiding, en dan nog in een vree goede tijd ook.  Toen was het tijd om aan de start te gaan staan, ik stond voor de eerste keer helemaal vooraan en voelde mij daar nie echt op mijn plaats, dat bleek ook tijdens de start, ik werd zelfs even opzij geduwd door ene.  Maar die had ik in mijn vizier en heb ik nog kunnen voorbijsteken .  Ben de eerste km in Mario zijn hielen gebleven, maar hij liep eigenlijk het tempo dat ik nog juist kon houden, vlugger ging niet.  Jammergenoeg kreeg hij weer wat pijn aan zijn rug en moest lossen, heb dan alleen verder gelopen maar het liep eigenlijk niet zo goed, ik voelde mij in Leuven (2 weken geleden) veel sterker, ik weet niet wat de reden is, misschien gewoon een beetje een mindere dag.  Het parkoer lag mij ook niet zo goed, ik heb namelijk veel moeite om bochten te pakken en verloor echt veel tijd in die haarspeldbochten, er zaten ook een paar heuveltjes en vals plat in.  Maar begrijp me niet verkeerd, ik vond het een hele leuke wedstrijd, het was niet zo'n mega evenement maar wel heel gezellig, en echt wel een mooi parkoer, dus echt de moeie om eens naar toe te gaan.  Ik heb mijn 6.124 km gelopen in 24.31min, (volgens de garmin)  dus nog net 4min/km, het is mij dus gelukt en ben zeer tevreden!!
    Wil nog even Frank, Betty en Benny bedanken voor de aanmoedigingen en de foto's, ook mijn fanclub (ouders) om mij te brengen en bij te staan, en natuurlijk Mario voor de vele aanmoedigingen onderweg, en het goeie schema!!!  Ik hoop wel dat je snel terug pijnvrij bent Mario!!!
    Groetjes

    11-01-2009 om 19:33 geschreven door Wendy  


    10-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hiep hiep hoera!!
    Eigenlijk is mijn zoontje pas morgen jarig maar omdat ik morgen een wedstrijdje ga lopen ( ) hebben we het maar vandaag gevierd.  Deze morgen werd er een taartje gebakken, al een beetje gedanst en gevierd, om dan tegen de middag de bus naar geel te bevolken.  De 2 oudste gingen met Herbert naar de cinema (Piet piraat) en ik ging met onze jongste nog wat neuzen in de solden (jammergenoeg geen wintertight gevonden ).  Het werd dus een leuk ontspannen dagje dat afgesloten werd met een stuk taart, waar ik dus niet van kan afblijven, als ik morgen niet vooruit geraak dan geef ik die taart de schuld ;-).  Morgenmiddag rijden we dan met mijn privé supportersvoertuig naar Genk, en ik hoop echt dat ik die 6km kan lopen tegen 4min/km, het zou eigenlijk toch moeten gaan, maar met de weersomstandigheden deze week was het moeilijk om mijn schema volledig te volgen.  Nu ja, we zullen morgen wel zien!  Ik heb al in verschillende blogs gelezen over de corrida van Lombardsheide en daar zijn alweer prachtige tijden gelopen!!  Aan de Egmond  en lpm deelnemers, heel veel succes gewenst, ik kijk al uit naar de verslagjes!!!  Prettig weekend



    10-01-2009 om 22:49 geschreven door Wendy  


    09-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ijskkkkkouddd!!
    Ik vond het vandaag precies de koudste dag van al de koude dagen die er al geweest zijn.  Zo koud dat ik het gehad heb, het begon al deze nacht, heb zelfs een extra deken op het bed gelegd.  Gelukkig kon ik in de namiddag gaan lopen, dan zou het toch wel iets warmer zijn dacht ik.   Had mij goed aangekleed, en vertrok voor 8km met versnellingen waar mogelijk.  Heb toch regelmatig eens kunnen versnellen maar het parkoer lag er toch grotendeels glibberig bij.  De training op de brug was echt niet te doen geweest, niet enkel omdat de brug glad is, maar ook omdat ik tijdens de rustmomenten veel te snel zou afkoelen.  Ik was nu al echt tevreden dat ik thuis aankwam, mijn benen waren helemaal stijf.  Voor volgend jaar ga ik mij toch eens een wintertight kopen, ik loop nu nog in de gewone tights maar ik vrees dat die voor deze omstandigheden toch iets te licht zijn.  Ik hoop dat het zondag toch een beetje warmer is, heb een beetje schrik dat de benen niet mee gaan willen in deze vrieskou.  Het gaat wel leuk worden in Genk, er gaan redelijk wat bloggers zijn dus ambiance verzekerd! 

    09-01-2009 om 19:49 geschreven door Wendy  


    08-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik kon het niet laten!

    Had vandaag zoveel zin om nog eens een ontspannen toerke te lopen, ne heb dat dan ook maar gedaan, heb 8km gelopen tegen 5.40/km, echt zalig.  Morgen stond er eigenlijk een fartleck opt programma, maar ik heb al een vervangende training gekregen van de coach.  Nu moet ik wel zeggen dat het ontzettend kriebelt om nog eens door te lopen, dus ga ik morgen toch eens kijken hoe de brug er hier bij ligt, wie weet valt het nog best mee en kan ik toch mijn fartleckske afronden, lukt het niet, dan worden het 8km's met versnellingen.  Maar ik hoop dat de brug best wel doenbaar is!!  En het begint ook al terug te kriebelen voor zondag hoor, hopelijk ligt het parkoer goed beloopbaar, we hebben natuurlijk het geluk dat wij met onze 6km als laatste lopen, over de tijd spreek ik mij niet uit, dat zie ik zondag wel!! Daarna vang ik de trainingen aan voor de 10km in Hasselt op 22 februari, en als dit erop zit dan kan ik mij voorbereiden op de halve marathon op 29 maart.  Ik kijk hier enorm naar uit, terug eens wat langere duurlopen doen, enzo, hopelijk is de sneeuw dan al weg ;-).
    Groetjes

    08-01-2009 om 19:36 geschreven door Wendy  


    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I did it ;-).
    Ik was al enkele dagen op de andere blogs vol bewondering aant lezen over hun duurloopjes door de sneeuw, dus moest en zou ik dat vandaag ook doen. Rond 10u ben ik vertrokken om 7km aan 5min/km te lopen, ik ging wel opletten en op moeilijke stukken gewoon trager lopen, nu vallen en gekwetst raken zou wel heel jammer zijn.  Maar ik ben gelukkig niet gevallen, en ik moet eigenlijk toegeven dat het best nog wel meeviel, ik heb de 7.5km kunnen lopen tegen 4.50/km en gem hartslag 158.  Ben ook eens langs de piste gelopen, ge moest nooit weten dat er iemand zin had om die sneeuwvrij en ijsvrij te maken, maar die lag nog mooi ondergesneeuwd.  Het was wel heeeel koud, had tijdens het lopen er niet zoveel last van, maar toen ik erna onder de douche dook, was het wel even slikken.  Genk (wedstrijdje) zal 95% zeker door gaan, ik hoop het echt.  Het was eens een leuke ervaring, zo lopen in de sneeuw ,maar nu mag ze toch verdwijnen ze.

    07-01-2009 om 16:28 geschreven door Wendy  


    05-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De witte sneeuw.

    Ik zou normaal gezien vandaag revanche nemen op de piste, maar ik vrees dat dat met dit weertje onmogelijk zal zijn, heb er al een paar wandelingen opzitten en had zelfs toen al moeite om recht te blijven.  Heb nu enkele mailkes gestuurd naar fitness centra hier in de buurt, dus misschien kan ik wel op hun loopband terecht, ik hoop het echt!!
    Grt
    Nieuws
     Ik kan deze avond op de loopband gaan lopen in de sportopolis!  Ben eens benieuwd om intervallen op de loopband te doen!

    Nog 1 update!

    Net terug zi!!  En mijn intervaltraing zit erop, ben wel serieus aant hopen dat de sneeuw tegen vrijdag weg is, want dan staat er nog een fartleckske opt programma.  Het viel best wel mee op de loopband, maar mijn vinger doet pijn van altijd opt pijleke te moeten drukken.  Het waren pyramide intervallen: 3 reeksen van 100m, 200m, 400m, 200m, 100m met rust op hartslag, de intervallen zijn gelopen aan 3.50min/km en dit ging heel vlotjes.  Ben dus toch content dat ik de training heb kunnen doen, maar ga heel blij zijn als ik terug buiten kan lopen, morgen is het rustdag en woensdag zou ik graag 7km tegen 5min/km doen.
    Groetjes

    05-01-2009 om 20:47 geschreven door Wendy  


    03-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange versnellingen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag was ik van plan om de lange versnellingen training af te werken op de piste, daar kan ik normaal gezien toch makkelijker de vooropgelegde snelheid halen.  Dus deze morgen om 9u opt gemakske naar de piste gelopen, het was echt ijskoud, met veel mist.  Ik had een beetje schrik dat de piste te glad ging zijn, maar dat viel goed mee.  Ik moest 2 reeksen doen van 1km, 2km,1km tegen 4min/km en met rust op hartslag, tussen de reeksen 5min loslopen.  De eerste versnelling aangevangen en het ging van geen kanten, ik geraakte precies niet in de hogere versnelling, dan die 2km, weer niet gehaald en zo ging het maar verder, het liep echt niet goed.  Ik kan niet zeggen dat ik kapot was, het lukt mij gewoon niet om sneller te lopen, lag het aan de kou of aan de antibiotica ik weet het niet maar ben dus niet tevreden van deze training.  Ik weet ook wel dat het niet elke dag zal lukken en kan lukken, dus ik begin maandag terug met volle moed aan nieuwe intervallen en dan zal het wel lukken!!  Hier nog even de cijferkes :  http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/Wendy3januari.jpg
    Deze middag had ik mijn ouders uitgenodigd om gelukkig nieuwjaar te wensen, en daar hoorden natuurlijk ook nog kadokes bij, wel ik heb dus het kado van het jaar gehad nl.  een paar luna racers!!  Echt geweldige schoenen, en deze vind ik eigenlijk helemaal niet lelijk, het zijn niet zo van die witte die ik in de winkel had zien liggen.  En ik ben niet de enige die er zot van is, mijn zoontje loopt er al heel de dag mee rond .  Deze week ga ik er mijn training van 7km meelopen en dan zijn ze klaar om zondag mee te lopen in de 6km in Genk.
    Verder heb ik ook terug een  nieuwe wedstrijd op mijn planning gezet nl: de halve marathon van Olen op 29 maart.  Het is een weekje voor de weblogtraining aan zee, maar van de coach kan het toch geen kwaad om dan de langere toer mee te lopen.  Ik zal  straks eens mijn planning opstellen zi. 
    Morgenvroeg ga ik nog een vetloopje lopen van 12km, en het zal weer zeer koud zijn want ik moet al om 8u vertrekken.
    Prettig weekend aan iedereen!!!!
    Groetjes

    03-01-2009 om 16:55 geschreven door Wendy  


    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerst km's!!
    Ik heb er al mijn eerste km opzitten, 7.950km in 37.31min.  Op het schema stond 7km tegen 5min, maar het was echt berekoud dus ben ik een beetje te rap vertrokken, maar het ging vrij goed en met een gem hartslag van 161 ben ik zeker niet in het rood gegaan.  Gisteravond was heel gezellig, de kindjes vonden de kadokes geweldig en vooral het dokterstasje valt in de smaak, ik heb al 10 spuitjes gekregen (en dan nog in de poep) ;-).  Het feestje werd afgesluiten met een heuse fuif met de top 3 van de tijdloze, er werd hier serieus geheadbanged op nirvana's, smells like teen spirit, echt kostelijk om die kleine mannen zo te zien shaken.  Ik hoop dat iedereen een leuk avond heeft gehad, en we kunnen terug opnieuw beginnen hé, km stand staat nu dus terug op 7.950km.
    Grt

    01-01-2009 om 10:20 geschreven door Wendy  


    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste keer in 2008.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Juist terug van mijn laatste training van 2008, heb mezelf 2 daagjes rust gegund na zondag, maar niks kon mij vandaag tegen houden om te gaan trainen, zelfs die "grmbl" antibiotica niet.  De training van vandaag was 3km tegen 5min dan 10keer 40/60 versnellingen en terug 3km tegen 5min.  Goed voor zo'n 9.5km, en het ging echt wel goed!!  Deze avond doen we niks speciaal, binnen een halfuurtje gaan we met de kindjes hapjes eten en kadokes openmaken en rond 20u kruipen de 2 grootste in bed, en onze Sen zal ons rond 20.30u alleen laten.  Voor de gelegenheid zullen we eens een baileyke drinken en dan toch vrij vroeg in bed, want ik moet morgen vroeg op om 7km tegen 5min te lopen, Herbert moet morgen werken vandaar. 
    Ik wens echt iedereen een heel mooi 2009 toe, zonder problemen, zonder blessures en met heel veel pr's!!!
    Tot volgend jaar!!!!!

    31-12-2008 om 17:40 geschreven door Wendy  


    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verdict van de dokter.
    Vandaag dan toch eindelijk eens naar de dokter getrokken, samen met Siebe want die heeft het ook goed zitten. Met lood in mijn schoenen hebben we een uur in de wachtzaal moeten wachten voor het aan ons was.  De dokter heeft ons eens goed onderzocht en vond antibiotica toch wel nodig, ik ben nogal anti-medicijnen maar zo kon ik echt niet meer verder, was gisteren helemaal uitgeput, elke stap was één stap teveel en moest zorgvuldig overwogen worden, of het wel de moeite waard was om die stap te zetten.   Dus hopelijk zijn we snel terug fit, want na gisteren sta ik te trappelen om de 6km in de lpm te Genk te lopen, en tot hiertoe ga ik op het podium staan want ik ben de enige ingeschrevene ;-).
    Bedankt voor de felicitaties gisteren, en ook nog eens een dikke proficiat voor de lopers in winkel, want daar zijn ook schitterende tijden gelopen.  Volgens mij gaan de webloglopers nog heel berucht worden!!!
    Heel veel groetjes!!!

    29-12-2008 om 17:06 geschreven door Wendy  


    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De corrida van de stad Leuven.
    Ik ben al terug thuis zi, dankzij Stefkerun!!  Stefke nog eens bedankt voor de lift hé. 
    Het verslagje!
    Deze morgen al om 6.20u uit de veren, nog even twijfelen, en dan toch voor mijn kort broekske en dun shirt gegaan.  Daarover dan nog een trainingsbroek en alles wat ik tegen kwam want het was echt ijskoud!!  Op mijn gemakske te voet naart station getrokken om daar de trein en dan de bus te nemen, mooi op tijd aangekomen in Leuven, Mario was er ook al en niet veel later kwamen Geert en Stefke ons ook vergezellen.  Sportzakske weggezet en opgewarmd, toen had ik dus echt ijskoude handen zelfs met handschoenen, de blote benen vielen eigenlijk nog goed mee. We gingen op tijd een plaatske zoeken zodat we wat vooraan konden starten maar eerst gingen de mannen nog een sanitaire stop doen, ik kwam dan Jullie tegen en ben met haar mee naar de start gegaan want ik stond nu echt wel helemaal achteraan.  Het startschot, en enkele seconden later zetten de groep zich in beweging.  Ik ben natuurlijk weer veel te ver vanachter gestart, en heb int begin wel serieus moeten knokken om er tussen te geraken, ben dan maar op de stoep achter de supporters gaan lopen, en daar kon ik dan mijn ritme vinden.  En het ging verbazingwekkend goed, zelfs met verstopte neus kon ik heel makkelijk de 4min/km aanhouden, tot aan de eerste bergop dan moesten we natuurlijk een beetje lossen.  Het parkoer was zwaarder dan verwacht, maar het was een hele leuke jogging, ik moest drie toeren doen, dus zat er wel geregeld een heuveltje in, maar ik moet zeggen dat ik het niet echt heel zwaar gehad heb, enkel de laatste toer de laatste helling heb ik moeten tanden bijten, maar dat was de laatste km en ik ben dan beginnen versnellen en wou niet lossen, koppig zijn hé.  Ik kwam over de streep in (volgens de garmin) 50.17min en de afstand was 12.3km, mijn gemiddelde snelheid was 4.05/km, dus weer boenk op de voorspelling van de coach!  Aan de finish kwam ik direct Kaat en Stefke tegen, ons Kaatje heeft ook heel goed gelopen, (straks allen naar haar blog), nog eens bedankt Kaat om mijn trui en broek bij te houden zodat ik toch direct iets warms kon aantrekken.  Iets verderop was Mario al bijna helemaal bekomen van zijn prachtige tijd (ook naar deze blog moet je maar eens gaan piepen).  Juist op de valreep Lies nog gezien, jammer dat we niet echt hebben kunnen babbelen maar we moesten vlug warme kleren gaan aantrekken.  Ik ben dus weeral content van mijn prestatie en morgen ga ik naar de dokter dat ik eindelijk eens van die verkoudheid afgeraak.  Heb nu al mijn 3 laatste wedstrijden met een verkoudheid gelopen, wil binnen 2 weken in Genk snotvrij zijn!
    Ben eens benieuwd hoe de andere bloggers het er van af gebracht hebben!
    Net eens de uitslag bekeken en ik was 8ste vrouw, niet slecht hé vind ik zelf,. en de officiële tijd is 50.21.
    Prettig weekend nog!!
    Salukes!!
    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/Leuvensecorrida.jpg

    28-12-2008 om 14:36 geschreven door Wendy  


    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn 2008-terugblik!
    Wat moet een moeder doen zonder kindjes???  Inderdaad, massa's kadokes inpakken voor hun, en u tijdens het inpakken afvragen hoe ze gaan reageren.  Verder zit ik weer met een goei valling, maar ik laat mij er niet door doen, morgen zal ik er staan, en als de resultaten een beetje tegenvallen dan is dat zo hé, er hangt nikske van af hé.
    Allé, nu dan 2008 gezien daar mijn oogskes;
    Het jaar 2008 begon zoals het eindigde, op een serieus zwaar dieet, daardat mijn jongste zoontje koemelkallergie had en ik nog borstvoeding gaf moest ik dus alles met lactose uit mijn voeding weren.  En ik zweer het overal zit dat dus in hé, ook tegen cola kon hij niet, chokolade, enkel zelfgebakken brood, het was echt niet simpel.  Gelukkig bleek dan dat hij in februari allergie vrij was en ik kon dus terug alles eten.  Wat voor mij ook een beetje het signaal gaf dat ik terug een beetje aan mezelf kon denken.  Mijn man en kinderen schrokken dan ook toen ik op een mooie dag in Februari,getooid in Tight en shirt, de trap afdaalde en verkondigde dat ik een toerke ging lopen. 20min later stond ik terug thuis met een gigantische smile op mijn gezicht, ik had 20min kunnen lopen zonder te stoppen, fier dat ik was, en rood .  In mei ging onze Lander voor de eerste keer naar school, moeder had heel veel moeite om hem achter te laten, maar hij ging zo fier gelijk ne gieter samen met zijn grote broer (die toen ook nog in het 1e kleuterklasje zat) het klasje binnen, tot straks mama!!  Verder ben ik ook in mei, heel toevallig op de site van het marathonmanneke terechtgekomen, na dagen wikken en wegen stuurde ik een mail met de vraag "zou u het ook zien zitten om een schemake voor mij te maken?", en de bal ging aan het rollen.  Ik ging normaal in 2008 geen wedstrijden lopen (ik had veel te veel schrik om laatste aan te komen), maar de coach raadde mij toch aan om er ene te kiezen.  En het is niet bij die ene gebleven, ik heb er dit jaar 6 gelopen en morgen komt er nummer 7 aan, waarvan er 2 halve marathons bij zijn waar ik ontzettend trots op ben.  Mijn zoontje is ondertussen ook al een tijdje gestopt met borstvoeding, dus geen excuses meer, vandaag is hij voor de eerste keer uit slapen bij de oma en de opa samen met de andere broertjes.  Misschien werd het wel eens tijd, hij wordt binnen 2 weken nl 2 jaar .  Ik heb gewoon een prachtig jaar gehad, leuke kindjes die soms engeltjes zijn en soms duiveltjes, een prachtige, lieve man met een ontzettende droge humor waar ik dikwijls gewoon van plat lig, wat moet ne mens meer hebben.  Ben ook heel blij dat er zoiets als tijdskrediet bestaat, zodat ik zoveel mogelijk bij mijn engel/duivelkes kan zijn.
    En wat zijn mijn wensen voor 2009?
    Natuurlijk dat mijn tijdskrediet nog met een jaartje verleng wordt, gezonde kindjes en man en ikzelf. En natuurlijjk wil ik heeeeeel graag de leiemarathon uitlopen, en misschien 10km onder de 40min??  We shall see.
    Aan iedereen hele leuke eindejaarswensen, en bedankt voor al die mooie reacties die ik altijd krijg, ik ben een ontzettend onzeker persoontje en die reacties geven mij altijd terug nen boost!
    En als er iemand zin moest hebben om te duimen morgen zo rond 11u, zeker doen hé!!
    Groetjes

    En al de andere lopers ook heel veel succes morgen!!

    27-12-2008 om 18:25 geschreven door Wendy  


    26-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste training.
    Voila, de laatste training voor Leuven is een feit, wat losgelopen met 10 keer 100m versnellingskes tussen.  Goed voorbereid ben ik alleszins, Die verd**mde verkoudheid is wel terug gekomen.  Een paar dagen er helemaal vanaf geweest en nu zit ik terug te snotteren en te hoesten.  Het circuleert hier goed, de kinderen zitten ook terug volop te snotteren en te hoesten.  Ik hoop echt dat het weg is of toch zeker niet veregert tegen zondag!  Het gaat zondag berekou worden, de max temperatuur is 0°.  Nu had ik al de raad gekregen van Mario om mij zeker niet te warm te kleden, maar ik ben wel een koukleumpje ze, denk dat ik toch mijn warmer shirt ga aandoen, maar gewoon op mijn thermo-onderlijfje, en de muts en handschoenen zijn ook onmisbaar.  Ik heb nogal last van pijnlijke oren als het koud is, mij zul je in de winter niet vlug zien zonder muts.
    Morgen kan ik wel goed rusten, de kindjes gaan een weekendje naar oma, en Herbert moet de late werken, dus zit ik hier morgen moederziel alleen.  Ik moet nog wel de kadokes voor de kindjes gaan kopen, en nog wat andere boodschapjes doen en dan kruip ik lekker de zetel in met een goed boek!  Zondag is er wel geen uitslapen bij want  de corrida van Leuven begint al om 11u, dus moet ik zien dat ik om 8u op de trein zit zodat ik rustig aankom zo rond 9.20u, kan ik mij nog wat goed zenuwachtig maken .  Het is de eerste keer dat Senke uit logeren gaat, ben eens benieuwd hoe  het hem bevalt.
    Ik wens al de ander webloggers die ook zondag aan den bak komen heel veel succes, het zal zondag weer blogjes lezen worden ;-).
    Ik laat natuurlijk zo snel mogelijk iets weten!  Groetjes en een prettig weekend aan iedereen!!

    26-12-2008 om 17:18 geschreven door Wendy  


    24-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zalig kerstfeest aan iedereen!!!!

    Gisteravond nog even naar de coach gemaild ivm de beste voorbereiding voor zondag, op zijn aanraden is mijn intervaltraining een beetje veranderd en ga ik enkel vrijdag nog even 5km loslopen met versnellingen tussen.   Toch een gemak hé zo ne coach, ik had gisteravond al antwoord in de mailbox.  Hij heeft ook een oproepje gedaan op zijn blogje ivm make a wish, dus ga daar allemaal maar eens piepen.  Ikzelf ga zeker ook mijn bijdragen leveren, vanaf januari.  Ok, terug naar mijn training van de dag!
    zo'n 3km naar de piste gelopen, bleek dat die mannen niet werken op 24 december, dus piste toe!  Ik ben dan langs een hek dat over de nete hangt toch nog op de piste geraakt.  Met de gedachte "op kerstavond gaan ze toch niemand in de gevangenis steken", vatte ik mijn training aan.  4 reeksen van 3 x800m tegen 4min/km, met rust op hartslag en tussen de reeksen 5min loslopen op het gras.  Een vrij zware training, maar ik heb wel bijna altijd mijn 4min/km kunnen aanhouden, ben dus weeral eens content.  De zenuwkes voor Leuven beginnen ook wat, ik weet namelijk dat ik redelijk vooraan zal moeten starten, wil ik goed kunnen lopen zonder oponthoud.  Maar zo wringen is nu echt niks voor mij, we zullen wel zien.  Ik heb al afgesproken met Geert van Moer aan de loketten van het Station tegen 10u, dus moesten er nog bekenden zijn, ge weet mij te vinden hé.  Iedereen natuurlijk een hele leuk kerstavond gewenst, ikzelf trek binnen een halfuurke naar mijn schoonouders om daar mijn vermoeide benen onder tafel te steken, ik ga toch een beetje opletten dat ik mij niet overeet.
    Heel veel groetjes
    Salukes!!!

    24-12-2008 om 13:29 geschreven door Wendy  


    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zware trainingskes!

    Gisteren was ik dus één en al motivatie om te vertrekken voor de 15km naar ons moeder, ik wou nl. 15km bij op de nike+challenge van Antwerpen zetten.  Net voor ik wil vertrekken wil ik het zendertje nemen om in de schoen te plaatsen, maar, u raadt het misschien al, zendertje weg.  Na ondervraging van de kinderen en de katten dan maar zonder nike+ gelopen.  De 15km naar ons ma zijn heel vlotjes verlopen, in Balen nog een BL (bekende loper) tegengekomen, namelijk onze Benny, sorry dat ik nogal doof ben als ik loop, ik had hem niet vlug opgemerkt hoewel hij toch vrij veel lawaai aant maken was .  Toen we na de festiviteiten terug thuis kwamen bleek dat onze Siebe dat zenderke heel de dag in zijn broekzat had zitten, den deugeniet (duvelke).  Dus ben ik deze morgen wel vertrokken met de nike+ zender in mijn schoen.  De training van vandaag: 2km in en uitlopen en dan 5x 1km tegen 4min!!  En ik moet jammergenoeg toegeven dat het mij niet helemaal gelukt is, de eerste versnelling ging tegen 4.10min, de tweede tegen 3.56, de derde tegen 3.57, de vierde tegen 4.02, hier zat wel een brug tussen, en de laatste ging tegen 4.01.  conclussie: 4min/km is nog serieus rap voor mij, maar we hebben tijd, en met de tijd zal dat wel wat vlotter gaan, niet dan?  Ik ben ook weer onder de indruk geraakt van onze pa, die liepp zijn eerste en voorlopig laaste marathon (in 1988) in een tijd van 2u54min, tijdens de sirene jogging, vroeger was daar dus ook een marathon bij.  Misschien heb ik dus toch wat lopersgenen geërfd ;-).  Jammergenoeg lijdt ons vader nog altijd aan een blessure sinds de halve marathon in Deinze, maar hij zal er volgend jaar terug staan zegt hij!!
    Aan iedereen een prettig weekend, en heel veel succes op de kercorrida!!! 
    http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/Wendy21dec.jpg

    21-12-2008 om 11:25 geschreven door Wendy  


    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Drie presentatoren van studio brussel (radiozender)  zitten terug 6 dagen lang in een glazen huizeke, zonder eten, enkel sapjes, en zenden van daaruit uit.  Heel leuk vind ik dat altijd.  Dit jaar gaat de opbrengst naar moeders die op de vlucht zijn.  Er zijn verschillende mogelijkheden om deze actie te steunen, zo kan je een plaatje aanvragen, of een sms'ke sturen, maar er is ook iets dat de meesten hier allemaal goed kunnen.  Je kan ook gaan lopen in verschillende steden nl.:Leuven, Antwerpen, Oostende, Aalst en Hasselt , het levert 10 euro per kilometer op. Maar dit is voor mij veel te omslachtig, wat ik wel ga doen is nog eens mijn nike+ chipke uit de kast halen, want zo kan je ook steunen, Nike schenkt 1€ per gelopen km, ik moet tot 24/12 nog 4 keer trainen dus dat zal toch wel dik over de 40km zijn.  De challenge kan je terugvinden op de nike+ site en noemt run for live provinciechallenge.  Er is inderdaad ook een race tussen de verschillende vlaamse provincies, tot hiertoe staat Antwerpen laatst, dus moesten er nog mensen mee willen doen, steun dan Antwerpen!!
    Verder was het vandaag dus rustdag op loopvlak, ik kijk uit naar mijn 15km van morgenvroeg.  Zondag staat er mijn terug een challenge te wachten, nl 5 x 1km tegen 4min/km, hopelijk lukt het!!
    Deze morgen was het extra leuk om de post uit te halen, allemaal post voor mij, de vrije loper,  de runners en mijn startnummer van de Leuvense corrida, ik ga lopen met nummerke 1009.  Ik heb ze opgehangen in de keuken qua motivatie!  En het lukt, ben vandaag ver van de nutella pot gebleven ;-).  Er worden dit weekend terug verschillende wedstrijdjes gelopen, allemaal heel veel succes!  En aan iedereen die vakantie heeft, heel veel plezier gewenst.
    Grt

    19-12-2008 om 19:08 geschreven door Wendy  


    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zot zijn doet geen zeer ;-).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze morgen ben ik al om 6u vertrokken voor mijn volgende training, een wisselloop van 8km; 500m loslopen en 500m tegen 4.30min/km.  Best wel eens leuk om zo vroeg te lopen, en ik ben zelfs nog een andere loper tegengekomen.  Tja, ik had deze morgen geen tijd, en deze namiddag moet mijn man werken, en morgen was het juist van't zelfde en vermits een training overslaan geen optie is heb ik het zo maar opgelost. 
    Gisteren ook een 8km gelopen tegen 5.20min/km.  Morgen is het rustdag en zaterdag zijn we uitgenodigd bij mijn moeder, dus loop ik de 15km naar daar, dat is een leuk toerke. En mijn man fietst dan met de kindjes naast mij, dus kan ik er ook eens een tettertraining van maken hé.
    Heb mij ook een nieuw paar schoenen besteld van Nike via ons ma, de lunaracers.  Na lang wikken en wegen, en na een beetje raad gevraagd te hebben, wou ik best eens investeren in een paar wedstrijdschoenen.  Normaal gezien zijn ze er volgende week, anders de week erop.  Met een beetje geluk kan ik ze in Leuven al eens testen,  anders zal het in Genk zijn.
    Deze namiddag ga ik nog enkele kadokes kopen, ja, voor u vader ;-), dan zijn we daar ook alweer vanaf.
    Heel veel groetjes.

    18-12-2008 om 08:27 geschreven door Wendy  


    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pff moeilijk altijd een titel zoek ze!
    Het zijn weer drukke dagen geweest!  Leuk dat er altijd zoveel mensen reageren, dat motiveert altijd om er elke training terug tegenaan te gaan.  Nu waren er wel sommigen ongerust na mijn boodschap over de raad van mijn bompa!  Ik ga zeker niet 2 keer per dag trainen en zeker niet elke dag ne marathon lopen ze, ik wou gewoon eens laten zien hoeveel de mensen vroeger trainden.  En misschien wou ik ook wel een beetje stoefen met mijnen bompa , die heeft naart schijnt nog samen gelopen met Gaston Roelandts en Allonsius, dus mag ik er best wel wat fier op zijn hé.  We zijn nu een onderzoek gestart naar wat hij allemaal bereikt heeft, hij is er niet zo loslippig over ;-).  Ik ben heel blij met de schema's van mijn coach Mario ze, ik vertrouw deze 100% en doe er dan ook alles aan om ze zo goed mogelijk op te volgen.  En te gemakkelijk zijn ze zeker niet, ik weet nog dat ik, toen Mario mijn eerste schema ging maken, vermeld had dat het zeker niet te gemakkelijk mocht zijn.  Ik moet zeggen dat ik even geslikt heb toen het schema in mijne mailbox zat, en even dacht ik van "shit, wat heb ik nu weer gezegd", maar dat heeft niet lang geduurd hoor, maar zo'n vermeldingen maak ik nu wel niet meer ;-). 
    En dan is er nog iets dat mij van het hart moet!  Die kerstperiode! Ik wou dat het al voorbij was, eigenlijk moet het een tijd zijn van vrede en rust, maar ik vind dat iedereen er zo opgejaagd bijloopt.  Zondag waren wij in het centrum aant wandelen (ik en de kindjes) en onze kleinste wou ook graag stappen, hij stapte zo flink mee aant handje, maar blijkbaar niet snel genoeg voor die ouwe zeur achter ons, die was maar aant zagen en zo van die opmerkingen aant maken tegen haar partner, "zo'n klein ventje moet toch in nen buggy, da houdt hier alles op", terwijl onze Sen echt heel fier was dat hij mocht stappen.  Ik zweer het, het heeft niet lang geduurd of ik had mij ne keer omgedraaid, maar gelukkig gingen ze een winkel binnen en heb ik ze niet meer gezien.  Nog 2 weekjes en het leven is terug normaal, dan kan ik terug rustig, opt gemakske door mijn centrummeke wandelen ;-).
    En dan nu over naar het lopen:

    Deze namiddag ben ik naar de piste getrokken om 2 reeksen van 6x400m te lopen met rust op hartslag, en tussen de reeksen nog een km'ke losgelopen.  Het geheugen van de garmin  zat vol dus ik heb maar de helft van mijn training kunnen opslaan, maar de eerste reeksen liep ik in ong. 1.31min. Nog een kleine 2 weekjes en dan is er de corrida in Leuven!  Ik begin nu echt wel af te tellen, kijk echt verschrikkelijk uit naar een wedstrijd, ben echt eens benieuwd naar mijn tijd op een 12km! 
    Wil ook even veel sterkte wensen aan Roadrunner Jan, die het opt moment niet zo gemakkelijk heeft, hopelijk loop je die marathon toch nog!

    Aan iedereen een hele prettige avond gewenst!!

    16-12-2008 om 18:51 geschreven door Wendy  


    14-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Save the best for last deel2.
    Gisteren was het de babyborrel van Warre, het zoontje van mijn neef, heel de familie was aanwezig ook mijn grootouders die ik jammergenoeg al lange tijd niet meer gezien heb.  Ze wonen in Oostende en daar ga je nu eenmaal niet een even vlug langs als je in Mol woont hé.  Maar ik ben met bompa nog wat over het lopen gepraat, mijne bompa was in zijne jonge tijd nl.  nen hele goeie loper naart schijnt, hij stond zelfs regelmatig eens in de krant enzo, het fijne weet ik er niet van.  Enfin, hij heeft ook nog raad zitten geven, ivm de marathon in September, hij zag het wel allemaal een beetje te professioneel want ik moest in de voormiddag snelheid trainen en dan in de namiddag duurloopkes doen, met de bedoeling eigenlijk elke dag ne marathon te lopen.  Ook vroeg hij zich af of de coach niet te voorzichtig was met mij.  Awel, nu ik terug ben van de fartleck training kan ik daar volmondig neen op antwoorden.  Deze morgen was ik dan toch gemotiveerd geraakt om aan de superzware fartleck te beginnen: 2km in-uitlopen/ 10keer 100m de brug op in 24s met rust op hartslag / 1km loslopen / 3x500m tegen 4min/km met 500m rust tussen / 3 x 1000m met 500m rust tussen.  Nen serieuze boterham hé, alles verliep vrij gemakkelijk tot die 1000m, amaai da was afzien zi, vooral die 2de 500m.  De eerste keer lukte het me niet om 4min te lopen, het werden er 4.02min, vastbesloten dat het toch 1 keertje zou moeten lukken liep ik de 2de in 4.01, de derde keer moest en zou het lukken, en heb ik echt alles gegeven en deze lukte dan mooi in 3.57min!!  Als deze training mij niet sterker maakt dan weet ik het ook niet meer.  In totaal goed voor zo'n 14.8km, we kunnen  morgen dus een verdiend rustdagje nemen.  Ik zie mij wel nog niet direct deze snelheid 10km aanhouden hoor, maar we hebben nog tijd hé. 
    Straks trek ik met de kindjes nog eens naar de kerstmarkt, Siebe gaat dan helemaal tot daar fietsen, een hele prestatie voor hem en hij kijkt er al naar uit!  Nog een prettig weekend voor iedereen!!
    En Gert, veel beterschap hé daar in het ziekenhuis, deze namiddag is het het ek veldlopen op den televies ;-).
    Groetjes
    Mijn cijferkes van vandaag: http://i207.photobucket.com/albums/bb9/wesilase/Wendy14dec.jpg

    14-12-2008 om 11:05 geschreven door Wendy  




    Foto

    Kiekeboe! Ik ben Wendy Lenaert, 31 jaar, gehuwd en mama van 3 zoontjes. Sinds feb 2008 verslaafd aan het lopen, mijn favoriete afstanden zijn de halve en hele marathon.


    Archief per maand
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    Laatste commentaren
  • ULBJ (supra cubans)
        op Een beetje pech.
  • gefeliciteerd (Eugène)
        op Wat een weekend!
  • Proficiat Wendy. (Joggerke)
        op Wat een weekend!
  • wow! (Ronald)
        op Wat een weekend!
  • Ferm!! (nancy)
        op Wat een weekend!
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs