We're going for distance
Over mijzelf
Ik ben Michael Andries
Ik ben een man en woon in Herselt (België) en mijn beroep is Monteur Bovenleiding.
Ik ben geboren op 19/08/1982 en ben nu dus 41 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, wandelen, fietsen.

11/02: Trail des Bosses 25km

• Deutsche Ultra Verein
  • Franse loopsite

• 28-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Montana del Tauro
    Zoals de meeste die ons op facebook volgen wel zullen weten zijn we ondertussen getrouwd en zitten we nu op huwelijksreis in Gran Canaria, in Mogàn meer bepaald. Dat is een typisch Canarisch dorpje aan de voet van het gebergte op zo'n 10km van het strand. Ideaal voor een actieve zon, strand, loopvakantie. Een rustig duurloopje zal er echter deze week niet inzitten, als je het reliëf hier bekijkt, zal dat toch even zoeken worden. Gisteren hebben we onze eerste zware tocht gemaakt. Een trip naar de top van Montana del Tauro. Ik schatte het zo'n goede twee uur op z'n meest en een dike 16km. Speciaal vroeg uit de veren om de hitte wat voor te blijven, onze drinkebussen mee en twee hapjes de man en vrouw. Toen we aan de eerste en zwaarste helling begonnen was het al duidelijk dat het niet van de poes was. Het duurde 50 minuten eer we 3.5km hadden afgelegd, maar wel met een hoogteverschil van 600m over een kronkelend klimpad. Boven kwamen we een stel Noren tegen en na even babbelen, uiten zij hun twijfels over onze onderneming. Zij dachten dat we over het hele parcours zeker 6uur nodig gingen hebben, slik.... We zouden volgens hen ook te weinig water en eten meehebben. Toch doorgegaan zoals gepland, Carmen had het wel al moeilijk. Ze zettte echter dapper door en probeerde zoveel mogelijk meters toch te lopen. Wat niet zo simpel was gezien het ruige en steile terein. Ondertussen liepen we langs de richel van het dal van Mogàn, wat ons heel wat mooie vergezichten opleverde. We konden zelfs regelmatig de Teide op Tenerife zien liggen. Wat een indrukwekkende berg, misschien zullen we ooit........  Nu eerst Montana del Tauro met z'n 1206m hoogte. De weg was vrij duidelijk tot de top, dus waagde ik het erop om even af te splitsen van Carmen om toch een stuk te kunnen doorgaan. We zouden elkaar terug zien op het uitzichtsplateau, zo'n 75m lager dan de top. Ik zelf waagde mezelf aan een beklimming helemaal tot boven. Wat echt wel klimmen was aan gezien er geen pad naartoe leed. Eens boven had je een prachtig uitzicht rondom. Je kon de Teide zien, Roque Nublo, de stuwmeren van het binnenland, Pico de las Nieves, enz. echt imposant! Dan terug afgedaald naar het plateau en dan na enkele minuutjes hoorde ik Carmen roepen. Ze was dus in aantocht en zou snel arriveren. Ondertussen waren we al 2u20 bezig met onze onderneming, was onze watervoorraad al over halfweg en gingen we net onze laatste hap eten binnenwerken. De tocht naar beneden zou lichter moeten zijn, maar ook warmer en gevaarlijker. Dus werd het een beetje oppassen met het water en vooral waar de voetjes te zetten. Ik dacht een alternatieve route te nemen, maar dat bleek de verkeerde keuze. We kwamen twee vriendelijk Duitser tegen die van de tegenovergestelde richting kwamen. Zij maakten ons duielijk dat we eigenlijk niet echt juist zaten, we hadden er zo ook wel gekomen, maar over een veel te lange weg. Dus terug en een half uur verloren. Eens terug boven ging het toch een tijdje vlot. Dan net voor de steile afdaling die we 's morgens waren opgeklauterd begon Carmen het moeilijk te krijgen. Ze werd echt wel moe en haar beentjes wilden niet meer mee. Na wat zagen en klagen van mijnentwege, toch ingezien dat dat nit helpt en ze op een ietwat zachtere manier proberen begeleiden. Dat werkte inderdaad wat beter. De afdaling verliep eigenlijk vrij vlotjes, maar halverwege was het water op. De temperatuur kwam al boven de 30°C uit en we moesten toch nog een half uurtje doorgaan. Gelukkig had ik een klein waterpoeltje gevonden bij de beklimming, bij het nemen van een foto. Dus konden we daar nu van profiteren op de terug weg. De lippen wat nat gemaakt en ons eens goed afgekoeld met het lekker frisse water. Nu was het geen probleem meer en waren we relatief snel terug op ons appartementje. Gegevens:
    Michael: 20.2km in ongeveer 4u30m (GPS was uitgevallen door lege batterij) dit alles overgoten met 1650 hoogtemeters
    Carmen: 18.6km in 4u38m en dat met 1570 hoogtemeters

Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?

28-10-2010, 23:01 geschreven door Rinus

Over mijzelf
    Ik ben Keersmaekers Carmen
    Ik ben een vrouw en woon in Herselt (België) en mijn beroep is Productiecoördinator Mivas.
    Ik ben geboren op 05/11/1985 en ben nu dus 38 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Lopen, wandelen, fietsen.

Lopende mannen

• Thierry Breuil
  • Goeff Roes
  • Ian Sharman

• Blog tegen de wet? Klik hier.