We're going for distance
Over mijzelf
Ik ben Michael Andries
Ik ben een man en woon in Herselt (België) en mijn beroep is Monteur Bovenleiding.
Ik ben geboren op 19/08/1982 en ben nu dus 41 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, wandelen, fietsen.


11/02: Trail des Bosses 25km
26/02: (W) Lennik 30km
04/03: (W) Stekene 30km
11/03: (W) Aarschot 30km
25/03: (W) Antwerpen 20km
01/04: (W) Scherpenheuvel 42km
07/04: (W) Kasterlee 30km
15/04: Spa-Olne 33km
07/05 => 18/05: Trekking La Palma
20/05: La Grimace du grand George 25km
02/06: (W) Gelrode 50km
15/07: Les Crêtes de l'eau Noire 30km
05/08: Trail de Val d' Heure 36km


PR's:

100km: 14:44
6uurloop: 79.7km
50km: 3:46:07
Marathon: 2:48:24
1/2 Marathon: 1:21:11
10 Mijl: 1:01:05
12km: 46:01
10km: 34:00
5km: 16:45


Lopende vrouwen
  • Julie
  • Ruth
  • Edith
  • Betty
  • Veerle
  • Katrien
  • Christine
  • Martine
  • Wendy
  • Jessica

    interessante links
  • Ultraned
  • vzw ultramarathon
  • IAU
  • Marathon & Ultracup
  • joggings.be
  • Deutsche Ultra Verein
  • Franse loopsite

  • 08-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik leef nog, of beter zelfs ik loop nog!
    Een nieuw jaar, goede voornemens, een blogje? Waarom niet? Dus....

    Het afgelopen jaar was niet van de poes voor ons. We hebben allebij een niet zo'n super gezond jaar achter de rug. Ik met m'n rug en Carmen heeft de laatste maanden enorm gesukkeld met de gevolgen van een tekenbeet. Dit wil echter niet zeggen dat we stil hebben gezeten. Sport blijft in onze genen zitten. Begin vorige zomer hebben we de halve Eifelsteig gewandeld, zo'n 150 à 160km op 9 dagen. Normaal was het de bedoeling dat ik de volledige afstand (300km) zou doen op die tijd, maar bracht de hernia dus verrandering in. Dan tijdens onze vakantie hebben we ook duchtig rondgedwaald in de natuur met enkele stevige beklimmingen al resultaat. De uitschieter was onze tweedaagse in het Triglav Nationaal Park, met de beklimming van de hoogste berg van Slovenië (ong.2850m). Tijdens die twee dagen hebben we toch ook weer 70km onze voetjes laten afzien en dat met een totaal hoogte verschil van 3400m. Na de zomer ben ik dan stilletjes aan terug begonnen met lopen....

    De maanden na de diagnose van Hernia viel ik eigenlijk wat in een zwart gat. Nu probeer ik er nog altijd wat uit te klauteren, sinds maart 2011 ben ik al gauw 12kg bijgekomen... Nu 79kg voor iemand van 1m82 is nog altijd niet dik, maar toch. Het valt me zwaar de motivatie te vinden om terug wat strikter op m'n eten te gaan letten. Ik kan mezelf geen echte doelen meer stellen waarvoor dit nodig zou zijn. Nu probeer ik me klaar te krijgen voor de Trail des Bosses op 11/2, de korte afstand van 25km, die ik hoop af te leggen op 3 uur. De planning is om een deel te lopen en een deel te wandelen. Ik kan het voorlopig nog niet aan om lange stukken aan een stuk te lopen, afwisselend met wandelen lukt dat wel.

    De afgelopen maanden heb ik me dus bezig gehouden met terug op gang komen. Dat begon met tochtjes van 5km waarvan ik er maar 2 echt liep. Waar ik nu wel op let is, dat ik echt geniet. Daarom kies ik steevast voor leuke parcoursen, echt trail werk. Voor mij geen meter beton, asphalt of kasseien meer! Ze hebben me al dikwijls zien passeren aan het toertje van de Bergomloop en op de Weefberg in Averbode. Alleen onverhard en dan nog liefst echt trailwerk, heuvels, single tracks. Geen jannettengedoe op een finse piste hé :-)

    Verder heb ik m'n conditie proberen op peil te houden gedurende deze maaden door op de fiets te kruipen. Wel, het bevalt me wel, zolang er niets misloopt met het materiaal en ik niet op m'n totter ga. Ik ga regelmatig met de fiets werken, wat als snel richting de 100km is op een dag. Tijdens afgelopen voorjaar en zomer heb ik ook regelmatig deelgenomen aan bepijlde tochten. De langste ervan was de Mario Aerts Classic, waar ik zo'n beetje een doel van had gemaakt. Samen met een oude schoolmakker heb ik die 130km klein gemaakt. Na de zomer toen er niet zo veel tochten meer waren heb ik me dan toch meer beperkt tot het woon werk verkeer en dus geprobeerd wat meer regelmaat te krijgen in m'n lopen.

    Dit dus met als resultaat dat ik al vrij comfortabel 30km kan afleggen op een 4 uurtjes en dat ik toch 5km aan een stuk kan lopen binnen de 30 minuten zonder pijn te hebben achteraf. Geen van deze dingen doet me echter op m'n adem trappen hoor. Da's net het ambetante, ik kan sneller, maar durf of wil het risico niet lopen op herval. Eigenlijk was deze week niet zo'n succes te noemen. Net voor nieuwjaar kreeg ik weer wat last van m'n wervelkolom en dus was de schrik er weer wat ingekropen. Daar kwam het schitterende weer van de afgelopen week dan nog eens bij en je snapt wel dat het geen al te vette is geworden. Op woensdag ben ik dit jaar dus maar voor de eerste keer in actie geschoten.

    02/01: uitrusten na de inspanningen van Nieuwjaar
    03/01: eens naar buiten kijken en besluiten dat het veiliger is om binnen te blijven
    04/01: mezelf ne stamp onder m'n gat gegeven en met de fiets naar het werk gegaan. 's morgens afgezien zoals een beest, zo'n wind! 's Avonds dan beloond met een lekker rugwindje.  Fiets: 96km
    05/01: Geprofiteerd van een rusig moment tussen de wolken door om  de eerste kilometers van 2012 af te malen.  Lopen: 6.2km
    06/01: Het was droog dus weer de fiets op! Zelfde verhaal als woensdag, alleen dat ik door te veel te babbelen met een toevalige mede fietser was vergeten te eten en drinken en ik praktisch stil viel na 35km huiswaarts te bollen. Gelukkig zat de wind mee! Fietsen: 98km
    07/01: Samen met Carmen en ons moeder naar Poederlee voor een VWF-tochtje. Ik 23km (9km gelopen) en zij 16km. Het viel reuze goed mee, de lastige rug nooit gevoeld en vlotjes binnen gekomen op net geen 3uur! De dames waren me wel nog net 10 minuten voorgebleven. Lopen: 23km
    08/01: Geen sport vandaag, wel laminaat leggen bij m'n nichtje. Zo'n 30m²! Had schrik voor m'n ruggetje, maar heb eigenlijk meer last van m'n kieën... Is dat goed nieuws of niet?

    Lopen: 29.2km waarvan 13km effectief.
    Fietsen: 194km

    Hopelijk komende week meer training en dat het weer me dat moge toelaten.....
    Iedereen een sportief en gelukkig 2012 toegewenst!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    09-01-2012
    Eindelijk terug

    Fijn terug iets te lezen op je blog en vooral dat het terug de goeie richting op gaat met de conditie. Rustig opbouwen en vooral ervan genieten.

    Grt Nancy en Eric

    09-01-2012, 18:12 geschreven door Eric


    Over mijzelf
    Ik ben Keersmaekers Carmen
    Ik ben een vrouw en woon in Herselt (België) en mijn beroep is Productiecoördinator Mivas.
    Ik ben geboren op 05/11/1985 en ben nu dus 38 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Lopen, wandelen, fietsen.

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Lopende mannen
  • Frank
  • Geert
  • Homer
  • Mario
  • Dirk
  • Jan
  • Geert
  • Wim
  • Franky
  • Patrick

    Nog lopende mannen
  • Rinus
  • Richard
  • Paul
  • Gerry
  • Bob
  • Henk
  • Koen SGEE
  • Marco

  • Trailrunners
  • Scott Jurek
  • Anton Krupicka
  • Kilian Jornet
  • Wouter Haemelinck
  • Leor Pantilat
  • Julien Rancon
  • Thierry Breuil
  • Goeff Roes
  • Ian Sharman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs