Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Na een vrij zwaar hartinfarct ben ik begonnen met lopen: van een start to run naar 10 km, naar een halve marathon en zo naar een marathon. Ik neem deel aan veel joggings en doe ook in de week de nodige kilometertjes. Natuurlijk loop ik deze niet alleen maar met verschillende andere joggers.

Foto
Foto
Foto
Foto
Het loopverhaal van Danny

26-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een weekje turkije...
Afgelopen weekend stonden er verschillende 'events' op het programma. Er waren heel wat Veldmeersrunners aanwezig in Oostende. Zondag was ik met een groep afgezakt naar Buggenhout om er deel te nemen aan een aflossingsmarathon in en rond Buggenhoutbos. Het is altijd een puzzelwerk om te kijken wie welke shuttle naar waar nam en herhaaldelijk werd de iphone bovengehaald om te kijken wat er nu juist was afgesproken. Brigitte was als eerst vertrokken en gaf de fakkel door aan Nele. Op dat moment begint ook het doorsturen van sms'sen wie juist waar zit. Saskia moest de eerste helft vol maken en het enige wat we hoorden het is warm. Chris deed dan het eerste gedeelte van de tweede helft en gaf door aan Els. En toen was het mijn beurt...nochtans al wist ik dat Els nog maar juist vertrokken was, stond ik toch al uit te kijken of ze er niet aankwam. Tijdens het wachten zag ik de marathonlopers voorbij komen en die zagen er stuk voor stuk afgepeigerd uit (de warmte had daar ook zijn tol geëist) maar veel respect voor diegenen die daar een marathon lopen want is gans anders dan in een massa. Toen Els aftikte en doorgaf aan mij kreeg ze er nog twee woorden uit 'Ben kapot'. Ik liep de laatste vijf kilometer - ik deed dat eerst in het gezelschap van marahonloper David maar die vond plost zijn twintigste adem terug en snelde van mij weg. Het team Veldmeersrunners eindigde in 3u51'.

Deze week zit ik in Turkije genietend van de laaste zomerwamte (dertig graden en het zeetje meer moet dat niet zijn). De eerste indrukken zijn hier alvast heel positief. Ik kan na één dag al zeggen dat bij mijn terugkomst mijn weegschaal zeker niet mijn beste vriend zal zijn... die taartjes, crémekes, pannenkoekjes en allerlei specialekes (van 7 uur 's morgens tot twee uur 's nachts) zullen mij den das omdoen.

Het weekprogramma heb ik al doorgegeven in een vorig item. En de zondagsloopjes worden opnieuw opgenomen vanaf 9 okober met enkele speicalekes:

09/10: Rozelintjes aflossingswedstrijd in Lokeren (mensen die wensen deel te nemen en dit nog niet hebben doorgegeven gelieve dit dringend te doen - wij hopen met zoveel mogelijk mensen daar aanwezig te zijn het is ten voordele van onderzoeken naar borstkanker)
16/10: In het kader van de afsluiting van de maand van de sportclub is er in Prullenbos een grote sporthappening en er is gevraagd aan de Veldmeersrunners om hun zondagsloopje daar te doen (er zullen twee parcoursen uitgestippeld worden van 5 en 10 km) - ook de mensen van de modderfokkers zullen hun zondagsrit daar laten starten.
23/10: Start zondagsloopje in Zomerstraat met nadien 'brain stormen' over de invulling van het zondagsloopje.

26-09-2016 om 20:41 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
23-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indian Summer
Deze kermis zullen ze zich in Kalken nog lang herinneren. Zomer in september! Overal lachende mensen op straat - een klapken links en een klapken rechts. En de vaststelling dat Kalken 'hun jaarmarkt' nog steeds in het hart draagt.
De week was nochtans niet zo goed begonnen met maandag een bezoek aan de neurologe. Terwijl bij vorige consultaties er toch telkens sprake was van we kunnen dit of dat onderzoek nog doen was er nu sprake van de 'schade' en 'hoe groot' die wel was. De zaken waar nu overgepraat werd was 'ergonomische aanpassingen in het huis' - Bij de vraag of sporten nog goed was (bv sport bij GALM of 50 +) voor coördinatie te verbeteren kreeg ik het eerlijke maar harde antwoord 'Misschien beter eens op zoek gaan naar een sport voor mindervaliden' - bij aanhalen van klachten (soms al eens iets vergeten) de opmerking/ of aflezen van het gezicht 'Verschiet daarvan dat je daar nu pas mee afkomt want de schade in je hersenen is veel groter dan je  zelf steeds denkt'. Toch enkele rake klappen ... Maar als je de dag nadien dan op de jaarmartkt loopt en hier en daar je zegje kan doen denk je dan 'Ik loop hier toch nog steeds...het had erger gekund'

Ook moet je tot de vaststelling komen dat lopen een van de 'simpelste sporten' is die er zijn (zeker naar coördinatie toe). Deze week zei er iemand tegen mij 'bij het lopen kan of moet je niet aan multitasking doen' en dat is eigenlijk een zeer goede omschrijving. Dus regelmatig een vijf kilometer (bij een superdag mss 10) en 'bike and run' daar zal ik het moeten bij houden. En toch zal ik blijven proberen om me via aangepaste sporten (50+) ook op die manier actief te blijven (alhoewel er dan toch steeds een confrontatie is met de beperkingen).

En daarnaast is er dan de inzet naar de Veldmeersrunners toe waar ik mij kan in uit leven. Ook hier in een gans andere omkadering (beetje verder uitgewerkt voorbeeld van een weekindeling) en door nu één loopgroep te begeleiden zal er ook meer tijd komen om 'echt rust te nemen'.

Op donderdag was het genieten bij de loopavond. Ik was de Finse Piste aan het rondwandelen en had meer van lente als van herfst. Ook van de afstanden op de 'baan' werd enorm genoten (zelfs met lichtjes aan voelde het nog volop zomer). Na het lopen werd nogmaals samen gezeten over de doelstellingen en stand van zaken van de Feitelijke Vereniging Veldmeersrunners (stand van zaken sponsoring, invulling zondagsloopjes, verzekeringen (bepaalde vragen die er nog waren werden beantwoord). Dit gebeurde nu in deelgroepen volgens de afstand die men had gelopen en de reden hiervan om volgende week (ik ben er dan niet) eens een trainingsweek met gedeelde verantwoordelijkheden op te stellen (dus eens doen waar we al een maand of twee van klapten) en een beetje buiten mijn eigen verwachting was de respons hierop zelfs vrij groot). Dit kwam uit de bus voor volgende week.

Trainingsschema Veldmeers

Algemene coördinatie: Jeroen Bocklandt  (traint op de Finse Piste) en kan de verschillende groepen op weg sturen.

Omloop en groepsverantwoordelijken:

Dinsdag:

5 km : Kasteel - Ria Brosens
7 km: Kasteel + Old Horses: Erik Claeys
10 km: Kasteel + Old Horses + Slekkebeek : Kristof Praet

Fietsbegeleiding: Korte afstand: Martin Blancquaert  Lange Afstand: Maurits Roels

Donderdag:

5 km : Peperstraat kort - Ria Brosens
7 km : Peperstraat lang: Anja Wulteputte
10 km: Brugstraat + Zomerstraat: Els Cattoir

Fietsbegeleiding: Korte afstand: Maurits Roels - Lange afstand Martin Blanquaert

Voor de fietsbegeleiding moet ik wel nog bevestiging krijgen. De week  daarop maken we hier een evaluatie van en schaven bij waar nodig; Gedurende de weken van 'start to run' (als dit mijn voornaamste bezigheid zal zijn) kunnen we dit 'systeem' nog enkele keren uit testen zodat we op 1 januari met een 'goed draaiende' methode kunnen van start gaan.

Buggenhout

Op zondag doen we met een groep mee aan de aflossingsmarathon van Buggenhout. Zie hierbij wat practische info voor de deelnemers.

Verzamelen om 8u30 Zomerstraat 39. We bekijken dan wie er rijdt en ik denk rond kwart na negen in Buggenhout te zijn. Voor de rest is het volgende schema:

10u30: Start Brigitte
10u35: Nele neemt bus 3 naar wissel op 10,5 km
11u05: Saskia vertrekt met bus 4 naar wissel op 15,5 km
Chris neemt geen bus en doet de wissel op km 21 (de doortocht na de eerste ronde)
12u20: Els neemt bus 2 naar wisselpunt op km 31,5
12u30: Danny neemt bus 3 naar wisselpunt op km 36,5

Start to Run

De startdatum nadert met 'rasse schreden' en op de Veldmeers is 90 procent eigenlijk het product van 'start to run' dus het belang hiervan uitleggen is hier zeker niet nodig aangezien de meeste van jullie aan den lijve ondervonden hebben dat 'sociaal sporten' onder de vorm van 'voor iedereen toegankelijk' zeker mogelijk is en dit voor alle snelheden/afstanden een meerwaarde kan zijn. Dus als jullie nog 'zieltjes' kunnen winnen..doe maar.

23-09-2016 om 11:56 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
19-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kermisweek
Het is kermis in Kalken en traditioneel is het lopen dan wat op een lager pitje. Op dinsdag is er geen 'georganiseerde training' maar het neemt niet weg dat mensen die niet 'jaarmarkt'-minded zijn onderling kunnen afspreken. Op donderdag gaan we aan het wintergedeelte beginnen van de omloop. De lange afstand gaat langs Brugstraat-Zomerstraat (10 km) en korte afstand is Kapel à volonté. En vergeet jullie 'lampjes' niet want het gaat heel snel.

Zoals gezegd loopt de sponsoring zeer goed (ik zal donderdag op training wat meer details geven) en het product 'zoveel mogelijk mensen aan het lopen krijgen op een 'sociale manier' (toegankelijk voor iedereen). Van 'start to runner tot marathonloper kan iedereen er zijn ding doen op zijn manier' verkoopt goed. Ook is er de naambekendheid van de Veldmeersrunners waardoor sponsors makkelijker in het project 'Feitelijke Vereniging Veldmeersrunners stappen)

Zondagsloopjes

Zoals reeds eerder aangegeven zijn de zondagsloopjes van Veldmeers kant zo goed als uitgestorven en we gaan dat van midden oktober nieuw leven inblazen (zondagen ervoor zijn bezet door: aflossingsmarahton Buggenhout, zelf op congé en rozelintjesloop in Lokeren (aarzel niet om jullie hiervoor in te schrijven).
Op 16 oktober is er een zondagsloopje vertrekkende bij mij thuis - achteraf kan er 'gebrainstormd' worden over het zondaglsoopje met een 'stukje forel' op bbq. Vanaf de volgende weken start het zondaglsoopje telkens aan Kalken Kerk. En ook in het zondagsloopje wil ik de toegankelijkheid naar iedereen 'doorzetten'. De peilers zullen de eerste maanden zijn:

- omlopen van 5 - 7 en 10 km langs de Kalkense Meersen
- integratie van de start to runners (zij zullen telkens de zondagmorgen ook een sessie doen - iedereen die deze groep eens wil begeleiden op zondagmorgen mag seintje  geven want integratie van deze groep is heel belangrijk)
- lange afstand (20 km): er is een groep joggers die opnieuw de marathon van Rotterdam gaan lopen (vijf zeker en twee die nog een 'zetje' nodig hebben en de langere duurlopen gebeuren op zondagmorgen (naar analogie wat we drie en vier jaar geleden telkens deden. Mensen die ook eens een lange afstand willen lopen zonder de marathon te doen kunnen hier ook bij aansluiten. Deze lopen gebeuren in één groep aan één tempo.

19-09-2016 om 09:50 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
17-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een aparte week...
Deze septemberweek was heel apart, ook de beleving naar het lopen toe was vreemd. Enerzijds moest je waarschuwen voor de warmte en anderzijds moest je meegeven 'vergeet de lampjes niet'.

Bareldonklopers

Op maandag was het vrij warm en het was twijfelen tss de kortere 'hitte'-tourkes of een loop langs Nieuw Donk. Beide afstanden werden gedaan en vielen goed mee. Op woensdag was het de laatste training die ik 'leidde' en werd er een combinatie gedaan van zomer- en wintertourkes. Want invallende duisternis verhinderde een 'tweede zomertourken'


Veldmeersrunners

Dinsdag was het nog warmer en was hier het onderwerp voor de training 'Piste' of 'Prullenbos'. Een groot gedeelte bleef op de Finse Piste met 'bruine voetjes' als gevolg en een vijftal gingen de weg op en sprak ondanks de warmte zelfs van 'ideale loopomstandigheden'. Ook was er interesse voor de initiatie van 'start to run' - hier beginnen ook de inschrijvingen vlot binnen te komen.
Donderdag was de 'hitte' al wat verdreven door de aangekondigde regen maar merkten we dat de dagen nu wel heel erg snel aan het 'korten' zijn want reeds om kwart na acht was het donker en kwam er improvisatie aan te pas tijdens het lopen zelf.
Naar de feitelijke vereniging toe kan ik zeggen dat we volop bezig zijn met de truitjes/vestjes en ook de sponsoring daar omtrent (dit laatste verloopt trouwens heel vlot). Begin volgende week geef ik hieromtrent een meer gedetailleerd item op deze op blog.

Andere tijdsinvulling

Nu ik het naar begeleiding wat kalmer aan ga doen en de tijdsbesteding anders ga proberen invullen zodat dit ook ten goede komt aan mijn gezondheid ben ik voor mezelf op zoek naar 'andere dingen'). Dinsdag nam ik deel aan een activieit van GALM en vrijdag deed ik dat met 'sport overdag'. Simpele beach netbal bleek wel wat moeilijk te zijn maar kan mss wel ten goede komen aan mijn coördinatie. Wel leer je opnieuw nieuwe mensen kennen die ook al ofwel zelf geconfronteerd zijn met de 'problematiek van een herseninfarct' of mensen in hun omgeving hebben die dit meegemaakt hebben. Alzo krijg je nieuwe inzichten, word je ook 'ingelicht' over beperkingen en (herkenbare frustraties) die anderen hebben. Ik hoop dat dit voor mezelf een stap is in het 'invullen' en 'aanvaarden' van mijn huidige gezondheidstoestand. 
Ook komen er vragen naar lezingen/uiteenzettingen over het boek 'Hartloper' en meer specifiek zelfs over de invulling van 'sociaal lopen' en de 'behoefte daaraan'. Dat is iets waar ik zeker inetresse voor heb want dat is eigenlijke iets in het verlengde van het 'Goed Gezien'-award.
Voor de rest is het in Kalken niet enkel kermisweekend maar heb ik maandag een afspraak met neurologe om een evaluatie te maken van de 'situatie naar gezondheid toe'.

17-09-2016 om 14:32 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
12-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.September brengt volop zomer...
Hoe moet je dat nu verwoorden bij de ingave van het weekprogramma 'Het kunnen hitte-loopjes' zijn (bij meer dan 30 graden) maar je gebruikt ook termen zoals 'wintertourkes' en 'vergeet je lampjes niet'. Toch zullen we met beide factoren moeten rekening houden deze week

Programma's

Bareldonk

Deze week is het de laatste week dat ik de 'lead' (lees op 'weg zetten') neem op de loopavonden van de Bareldonk. Vanaf volgende week gaat de 'nieuwe werking' van start. Het programma van de loopavonden kan je vinden op http://bareldonklopers.blogspot.be/
Ook nog meegeven (en zeker om misverstanden te voorkomen) dat inschrijvingen voor wedstrijden voor Bareldonk gebeuren via mensen Bareldonk en voor de Veldmeersrunnes via mensen van de Veldmeers.

Veldmeers

Deze week staat het programma in het teken van de sportclub. Onder het thema 'breng een vriendje mee' kunnen mensen kennis maken met onze loopgroep. Op zowel dinsdag als donderdag zijn er ook initiatielessen voor 'start to run''.

Het programma dat ik meegeef is afhankelijk van de warmte (voor dinsdag wordt 30+ voorspeld  voor donderdag meer normale temperaturen). En ook meegeven voor diegene die de weg op gaan: breng jullie 'lampjes' mee.

dinsdag: Bij zeer warm weer: omlopen op Finse Piste (met per ronde een drankstop) of omlopen Prullenbos
donderdag: Omlopen Peperstraatje.

12-09-2016 om 10:18 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
11-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk maar leuk loopweekend
Flanders Fields Aflossingsmarathon

Vandaag waren we met een groep van de Veldmeersrunners ingeschreven voor de Flanders Fields Aflossingsmarathon. Er zat een ganse organisatie achter de schermen om de lopers op de juiste plaats te krijgen. Van als we vertrokken in Kalken op het zeer ochtendlijk uur (6u30) tot we in Ieper waren werden de volgende vragen constant herhaald: 'Hoe laat heb jij je bus' - 'Waar moet je zijn' -'Hoe laat bus terug'. Eens in Ieper aangekomen hoorden we bij andere ploegen dezelfde vragen. Hilarisch soms. Reeds om acht uur ging Chris als eerste de bus op.


Om 10:00 werd het startschot gegeven. Isabel en ik bevonden ons toen nog in Ieper. Net toen ik op mijn plaats afgezet werd kreeg ik de eerste telefoon van Chris met de mededeling Saskia is vertrokken en ik had 1u02 op de 12 km. Dan wachten op het volgende smsje  Saskia met de mededeling dat haar afstand 6,6 was en dat ze dat in 38'40 gedaan had en ook de mededeling dat Ruth haar voorbij gesnoerd was (die liep er de individuele marathon en moet onder de 3u50' zijn geëindigd). Ook kwamen er toen van verschillende lopers meldingen dat het warm was/werd om te lopen. Na exact 50' stond Brigitte bij mij. Na 28 km hadden we 2u30 op de klok staan. Toen kon ikzelf (de schildpad van de ploeg op pad gaan). De warmte hinderde mij toch. En had ook een zeer nare ervaring bij de wissel toen er eerst onder en dan boven een brug moest gelopen worden wilde het 'koppeken' niet echt meer. Ik was volledig gedesoriënteerd en moest een tiental seconden 'halt' houden om weer te beseffen hoe en wat. Was er echt niet goed van. Kort daarop kon ik wisselen met Isabel die haar naam van 'Speedy' alle eer aan deed en richting Ieper snelde (geen exacte tijd hier omdat uurwerk niet afgeduwd was). Kort voor de aankomst sloten de andere teamleden aan zodat we in groep naar de finish liepen die we bereikten na 3u55 '.  Iedereen tevreden over de  tocht van Nieuwpoort naar Ieper langs 'Flanders Fields'


Zaterdag; Jogging Uitbergen

Hier waren het vooral Bareldonklopers die aanwezig waren. Bij de snoepjesloop waren de kids van Tom en Eveline aanwezig. Daarna was het de beurt aan de 5 km lopers en als laatsten gingen de 10 km op pad. Op beide afstanden dezelfde 'geluiden': warm en snel.


Vrijdag: tombolarun Laarne

Op vrijdagavond werd in zomerse omstandigheden de tombolarun afgewerkt aan de Veldmeers in Laarne. Reeds voor het tweede jaar werden de rekkertjes vervangen door klevertjes. Ikzelf assisteerde wat bij de (zeer talrijke) jeugdlopertjes. Dit is ook een jogging die zeker het etiket 'recreatief' mag meekrijgen. Dit initiatief is sterk gegroeid de laatste jaren en dan ook niks dan tevreden gezichten bij de mensen van de Sportdienst. Nadien werd en nog van gedachten gewisseld met de Schepen van Sport  Gerda Van Hulle over het opzet van het project 'Veldmeersrunners' en hoe we in de toekomst ook nog een optimale samenwerking met sportdienst kunnen hebben. Ook werd een visje uitgegooid door Gerda over een 'Kasteeljogging'....

11-09-2016 om 20:33 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
09-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten van de nazomer...
Deze week konden in beide loopgroepen volop de zomeromlopen gedaan. De omlopen liggen er beter bij dan in juli en september. Aan de veldmeers werden de Kalkense Meersen aangedaan en op donderdag nog eens Prullenbos. Aan de Bareldonk was het maandag langs Muizenstraatje en de omgeving van het Donkmeer. Woensdag werden de Bloso-omlopen aangedaan. Maar... het wordt heel duidelijk ...de dagen 'kortern en de langere afstanden (zelfs van 10 km) beginnen het moeilijk te krijgen om bij 'lichten' binnen te zijn.
Dus Tip van de week: Begin maar al de 'lichtjes' te kopenn want veiligheid primeert en daar is zichtbaarheid heel duidelijk in.

Wat helaas ook opvalt is dat de maanden september en maart de maanden zijn waar het meest gevallen wordt (verandering van 'lichtintensiteit'). Deze week was het ook enkele keren zover. Dus extra opletten de volgende weken!

Zoals al enkele keren meegegeven (reden ook al aangebracht) is er voor de Velmeersrunners een tijdje geen zondagsloopje (op 9 oktober gaan deze opnieuw van start). Voor de zondagsloopjes van de Bareldonklopers verwijs ik naar de nieuwe site die voor Bareldonklopers zal gebruikt worden : http://bareldonklopers.blogspot.be/ 

Voor de Velmeersrunners zeker niet vergeten dat er volgende issues aankomen:

Vrijdag: tombolarun
Volgende week : Breng een vriendje mee en ook de initiatielessen aangaande 'star to run'

Op dinsdag werd op de Velmeers ook meer toelichitng gegven omtrent de op te richten 'Feitelijke vereniging'. Een verslag hiervan is naar alle huidige leden van de Veldmeersrunners gestuurd. Indien e deze mail niet gehad hebt gelieven mij dit dan door te geven zodt ik jullie volgende keer kan meennemen in de mailinglist. 

09-09-2016 om 13:12 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
07-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flanders Fields
Zondag staat tussen Nieuwpoort en Ieper de Flanders Fields marathon geprogrammeerd. Voor de eerste maal kon deze ook in vorm van estafette gelopen worden. Vanuit de Veldmeers staan we met een team aan de start van deze toch wel unieke wedstrijd. Die nog specialer is door de herdenking van het 'slagveld' van 100 jaar geleden. Elk team krijgt dan ook een naam van een 'afstandsloper' die gesneuveld is in de omgeving langs waar er gelopen wordt. Het is dan ook mooi dat we onze gemeente kunnen vertegenwoordigen op dit evenement.

De eerste 12 km wordt afgelegd door Chris De Vuyst, daarna neemt Saskia Vermeulen over voor 6 km die de fakkel dan weer doorgeeft aan Brigitte Roels. Ikzelf doe vijf kilometer en Isabelle Van Nieuwenhuyze doet de laatste 9 km en loopt via de Meense Poort Ieper binnen.

Dit is het parcours met de aflossingspunten...


Met deze groep staan we zondag aan de start.


Vergeet niet dat er vrijdag de tombolarun is in Laarne. Iedereen wordt hier op uitgenodigd en is echt voor iedereen haalbaar. Voor de Veldmeersunners is er dan ook geen zondagsloopje. De week daarop Kalken Kermis en de week daarop zijn diegenen die het zondagsloopje meedoen vanuit groep Veldmeers (en die enkel daar aangesloten zijn) in Buggenhout aan de slag. Er is  dan ook afgesproken om het zondagsloopje pas te laten herstarten (en ook vanuit Veldmeers nieuw leven in te blazen) in oktober. Let wel dit geldt enkel voor Veldmeers.

07-09-2016 om 23:03 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
05-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.September heeft ook heel wat in petto
De eerste dagen van september gaven mooi nazomerweer. Dat konden we ook ondervinden op een jogging in Evergem. Bij een aangenaam loopweertje werd er 7 km afgewerkt. Ook op andere joggings in Gent en St-Niklaas waren er mensen aanwezig van onze loopgroep.


Wat hebben we zondag geleerd ...? 'Geloof nooit de buienradar'. Vanaf half tien voorspelde men droog maar de zondagslopers hebben een drietal serieuze buien over hen gekregen.



Loopprogramma's

Deze week en volgende week plaats ik nog de loopprogramma's voor beide loopgroepen vanaf de week van 19 september zullen de loopprogramma's van Bareldonk op aparte site komen (die nog zal worden gecommuniceerd). De Veldmeersrunners zullen het programma hier wel blijven terug vinden. Deze week gaan we nog genieten van een 'nazomerjte' dus de parcoursen

Bareldonklopers

Maandag: Omlopen Muizenstraatje ( 5 km (Nieuw Donk) 6,5 km (Mosselken), 10 km (Piste Overmere)
Woensdag: Bloso - omlopen

Veldmeersrunners

Dinsdag: Omlopen Peperstraat (er nog van genieten voor het 'donker' is)
Donderdag: Prullenbos (en langere afstand neemt er dan Kasteel en Zevensterrestraat bij)

Joggings in het weekend

In het weekend is er:

Vrijdag: tombolarun Veldmeers (begin 19:00) en echt voor iedereen toegankelijk. Dus allen daarheen
Zaterdag: jogging Uitbergen (16:00 5 km en 16:30 10 km)
Zondag: Team van Veldmeers doet mee aan de aflossingsmarathon van Flanders Fields (meer info hieromtrent in de loop van de week)


05-09-2016 om 13:15 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
04-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gezondheid dwingt mij te reorganiseren
Hierbij wil ik een woordje uitleg geven ivm 'coachen' en 'begeleiden' van loopgroepen. De eerste helft van het jaar was zeer druk. Het accent lag hem vooral op de Bareldonk (logisch daar er in die groep een 'start to run' was en nadien de integratie van de 'nieuwelingen' moest gebeuren. Aangezien het aantal leden elk jaar spectaculair stijgt heb ik meerdere malen ondervonden dat dit voor mijn gezondheid te belastend wordt. Hier bovenop komen nog af en toe irritaties omdat niet alles ingevuld wordt zoals ik mijn visie heb (aard van het beestje).

Bij mijn laatste bezoek aan de neurologe was die kort maar duidelijk in haar commentaar: 'Niet goed bezig! Dringend jezelf en activiteiten reorganiseren!' Daar ben ik het 'nu' met haar ten volle mee eens.


Bareldonklopers
Bij de Bareldonklopers zou ik dus stellen dat ik besloten heb de loopbegeleiding te stoppen. Dit zal in twee fases gebeuren. Nog tot midden september zal ik de organisatie/begeleiding van de loopavonden op mij nemen. Nadien zal er een nieuwe structuur 'starten' (communicatie volgt hier nog vanuit de Bareldonklopers). Achter de schermen zal ik nog tot het einde van het jaar mijn feedback/input geven en er nadien stop ik er dan definitief.

Ik ben dan negen jaar in Berlare bezig geweest (dit heb ik met hart en ziel gedaan), en ik denk dat ik hier toch iets heb neergezet waarop men kan verder bouwen.
Begeleiden van negen 'start to runs' (met uitstekende resultaten), oprichten loopgroepen (eerst ism sportdienst en nadien als 'feitelijke vereniging') met als hoofddoel dat iedereen na een 'start to run' op een laagdrempelige manier kan instappen en waar elk 'zijn ding' kan doen en mijn hulp aan de 'bloso'-omlopen.
Dus basis is er zeker !

In de resterende maanden zal ik in de mate van het mogelijke nog aanwezig zijn op de loopavonden.
Gedurende deze periode kan ook de structuur verder 'op poten' gezet en verfijnd worden zodat iedereen op een 'sociale' manier (zoals ik beschreven heb in het boek 'Hartloper') de jogsport kan beleven.


Veldmeersrunners
In die maanden moet ik wel rekening houden dat op de Veldmeers vanaf oktober 'start to run' begint die veel van mijn aandacht zal opeisen.

Ook willen we vanaf januari opstarten met een feitelijke vereniging waar ook een structuur kan/moet worden opgezet zodat er een verdeling is van taken (zowel sportieve als administratieve).

Voor dit laatste zal er nog een toelichtingsmoment zijn van de Sportdienst en mezelf met de Veldmeersrunners (exacte datum zal nog meegedeeld worden).

Tenslotte wil ik ook nog meedelen dat vanaf oktober alle zondagsloopjes vertrekken aan Kalken Kerk.
Dit omdat er ook starters zullen zijn die hun 'oefeningen' op zondag willen doen en dit ook om de integratie van de 'starters' binnen de groep van de Veldmeers vlotter te laten verlopen. Op de Bareldonk kan men wisselen van locaties en bv. twee wekelijks wisselend een gezamenlijke loop doen. Wel duidelijke afspraken maken wie/wanneer (zeker naar verzekering toe).


Woordje van de Sportdienst Laarne
De oprichting van de feitelijke vereniging 'Veldmeersrunners' genaamd is in overleg gebeurd met de Sportdienst (en wordt ook gesteund). De Sportdienst heeft immers als doel sportverenigingen te helpen oprichten, doch zelf geen reguliere sportclubwerking in handen te nemen. Het 'start to run'-gebeuren zal na de oprichting van deze feitelijke vereniging 'onder de hoede' van de Sportdienst blijven en dit in verdere samenwerking met Danny.

04-09-2016 om 16:26 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
02-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi loopweertje...
Het einde van de zomer gunt ons echt mooie loopmomenten. De omlopen  liggen er eindelijk perfect bij (op soms nog eens een enkele modderplek na) en het wordt zelfs zanderig.  Aan de Bareldonk werd maandag Nieuw Donk aangedaan en op woensdag de Bloso-omlopen. Naast de kortere afstanden werd er ook door twee groepen (ongeveer 25 lopers) de afstand van 15 km gedaan. In één van de groepen waren er enkele 'starters van maart' die geflankeerd werden door de 'afgestudeerden van 2015' die dus ook de volle 15 liepen. Proficiat daarvoor en niet enkel voor de starters die deze afstand liepen maar ook voor diegenen die in maart begonnen aan de 'start to run'-reeks en nu nog steeds aan het lopen zijn en zich 'volwaardig jogger' mogen noemen. Het zoveelste bewijs dat vanuit een 'start to run' en nadien met regelmaat en rustige opbouw veel kan bereikt worden. En dit is het geene dat ik in de loopgroepen wil meegeven. En in oktober beginnen we opnieuw met een reeks in Laarne.

Op de Veldmeers was er dinsdag de omlopen Peperstraat en donderdag werd het unieke training (met omlopen langs Prullenbos) want...enkel vrouwen aanwezig op de training. Ja, als coach kan ik het slechter getroffen hebben...

Vergeet ook niet aanwezig te zijn op de tombola-run aan de Veldmeers op vrijdag 9/9. Indien er mensen zijn die een handje willen toesteken gelieve een seitnje te geven dan stuur ik het door naar Corien.

Het programma van jogging in Evergem en zondagsloopje vind je in het vorige artikel.







02-09-2016 om 15:34 geschreven door danny  


>> Reageer (1)


Foto

REGLEMENTEN VELDMEERSRUNNERS
Foto

Foto

Foto

Foto

Aantal leden Veldmeers:   141


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Blog als favoriet !


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 05-1979
  • 05-1976


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs