Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Na een vrij zwaar hartinfarct ben ik begonnen met lopen: van een start to run naar 10 km, naar een halve marathon en zo naar een marathon. Ik neem deel aan veel joggings en doe ook in de week de nodige kilometertjes. Natuurlijk loop ik deze niet alleen maar met verschillende andere joggers.

Foto
Foto
Foto
Foto
Het loopverhaal van Danny

28-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudenaarde: Provinciaal kampioenschap.
Na donderdag nog een pittige training te hebben afgewerkt in Mechelen  met Katleen (het was vooral de warme weersomstandigheden die het zwaar maakte) werd er twee dagen rust ingelast. En ik meot zeggen voor mijn achillespees heeft dat geen slecht gedaan.

Zondag kort na de middag kwam Filip (Rogiers) en Christine mij ophalen om af te zakken naar het PK in Oudenaarde. Een gezonde nervositeit in de wagen. Filip wilde zijn prestatie van vorig jaar herhalen (podiumplaats) en voor Christine was het een stap in het onbekende daar het haar eerste hamve marathon was. Eens in Oudenaarde toegekomen was ook Hendrik ge-arriveerd. Ook Valerie was ter plaatse en heeft mij gans de tijd begeleid in mijn (calvarie-)tocht. Het aantal deelnemers was vrij beperkt (108). Ik moest mij geen illusies maken voor mijn plaats als ik eens goed rond mij keek. Die was vastgelegd 108ste.

En bij de start moest er nu anderhalve ronde worden afgelegd op de piste (in tegenstelling met vorig jaar) en dat tempo was verschroeiend en na een tweetal kilometer liep ik ook waar ik dacht te lopen. Juist laatste, maar niettegenstaande dat bleef het tempo er toch in en werd ik aangemoedigd door Valerie. Na de eerste ronde (op 5 km was ik doorgekomen in exact 30') zag ik dat er iemand opgegeven had (en hoera niet laatste). Op km 7 een verrassing van formaat, ik kon mijn laatste plaats doorgeven aan Hendrik . Hendrik is toen een ganse tijd bij mij gebleven om dan op het laatste nog wat te versnellen. Door het iets hogere tempo kan ik nog 2 anderen remonteren. Tot km 10 nog niks aan de hand en kwam door in 1u02'. De vijf daarop volgende kilometers werden al iets lastiger en op km 15 was het 1u35' dat ik doorkwam en op de piste bij het ingaan van de laatste ronde kwam ik "een klein manneken met een groot hamerken" tegen en mijn hartslag steeg naar 132 en toen naar 140. Bij de daaropvolgende drankpost heb ik even halt gehouden en dan ook nog een tweetal keer een vijftig meter gestapt om de hartslag te laten dalen. Ik verloor wel wat tijd maar kon mij weinig schelen. Ook was ik toen weer voorbij gelopen (maar die persoon werd om een of andere redene niet in uitslag opgenomen (weg afgesneden? ). Ik kwam binnen in 2u17' geen supertijd maar in de gegeven weersomstandigheden opnieuw een tijd die in de lijn van de vorige halve marathons ligt. Moet wel zeggen duizend keer bedankt om mee te fietsen Valerie want anders had ik er waarschijnlijk ook uit gestapt. En mijn plaats: 80ste (dames en heren door elkaar) want er waren niet minder dan 28 opgevers. En ja met die 80ste plaats ben ik enorm fier .

En wat van Filip gezegd die eindigde tweede in zijn categorie (1u28) en Christine die pakte in haar eerste halve marathon brons (1u37)

Foto1: de vier van atletiekkern overmere die deelnamen aan de wedstrijd
Foto 2: foto van het jaar: Ik loop Hendrik voorbij na 7 kilometer
Foto 3: meer dan kontent dat het gedaan was ...
Foto 4: voor de vdab'ers ---> wie stond naast mij?
Foto 5: iedereen tevree na de wedstijd
Foto 6: de medaillewinnaars:dikke proficiat





e









28-06-2009 om 21:43 geschreven door danny  


>> Reageer (2)
24-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws

Maandag een training gedaan met de mensen van Berlare (zoals reeds kort aangegeven in een vorig bericht). Het aantal joggers aldaar stijgt met de week en iedereen gaat er vol tegenaan . De omgeving om in te lopen is natuurlijk ook prachtig. De “snellere mannen” liepen reeds 7,5 km (zie kadertje) terwijl de anderen toch ook al vlot aan 6 km kwamen.

 

Dinsdag was het dan de start to run in Brussel. Gewoon prachtig onder de middag in het zonnetje, tussen de bomen in het warandapark. En natuurlijk is men hier ook op goede weg om binnen een tweetal weken vlot de 5 km te lopen. De plannen zijn trouwens al gemaakt om verder te blijven trainen naar de 10 km. En enkelen hebben “Dwars door Mechelen” eind september al aangekruist in hun agenda. Dat is pas doelen stellen.

 

Vandaag woensdag was het vrij warm, maar ook weer niet te warm om te lopen. Er stond een tochtje van 9 km langs het donkmeer op het programma. Het lopen ging vrij vlot en de kilometers werden afgewerkt aan een zeer constant tempo (6’13”). Wel blijft de achillespees 'irritant' doen.

Op hetzelfde moment was er ook een groep aan het lopen in Berlare ( 10-tal), die aldaar hetzelfde programma van maandag hebben afgewerkt, en volgens het verslag dat ik doorkreeg zich goed ge-amuseerd hebben.De loopmicrobe heeft blijkbaar zijn weg gevonden in Berlare
 

Morgenavond staat er nog een trainingstocht in Mechelen op het programma in het Vrijbroekpark. Hier is Katleen (die al als loopmaatje op deze blog is voorgesteld) het ‘slachtoffer’ om met mij mee te lopen. Er zal ongeveer 8 kilometer gelopen worden. Daarna staan er 2 rustdagen op het programma.

 

Zondag staat er de halve marathon in Oudenaarde op het programma. Het is er één die bestaat uit een viertal ronden (ik kies voor deze wedstrijd om dat we om de 5 km een centraal punt voorbij komen en omdat men nogal warm weer voorspellen (maar ja dat deden ze in Ieper ook) kan ik dan nog steeds stoppen (alhoewel dat dit nu direct in mijn aard ligt). Er is wel nog een detail aan deze wedstrijd en dat is dat deze geldt als het Provinciale kampioenschap. Nen mens moet zich bij een kampioenschap toch een doel stellen en mijn doel is vrij simpel: Niet als laatste eindigen (dit zal wel een onmogelijke opdracht zijn ook door het kleine aantal deelnemers (vorig jaar 80)). Men zal ook met de fiets meerijden (al bedankt op voorhand, héé Valerie) zodat ik toch een “klapken” kan doen onderweg en het tempo wat onderhouden wordt zodat ik niet te veel loop te ‘slenteren’ in de achtergrond .

 

Voor diegenen die een halve marathon niet zien zitten is er ook in Waasmunster een 10 miles op zaterdag.

 

Foto 1 : het parcours dat we maandag gelopen hebben in Berlare (7,5 km)

Foto 2: Affiche Waasmunster





24-06-2009 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
23-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start To Run Brussel
In mijn midweeknieuws heb ik alle enkele keren melding gemaakt van de "start to runners" in Brussel.
Zie hierbij een foto-sessie (met dank aan onze fotografe) en ook een impressie van enkele deelneemsters (Vanessa en Ingrid)

'Met een conditie van 0,0 koesterden we al een jaar de intentie om ‘terug te gaan lopen’. De vreugde was dus groot toen bleek dat VDAB onder de middag een start to run zou organiseren. Vol goede moed gingen we op 5 mei van start. Een beetje overmoedig misschien, want Danny zei al direct dat we te snel liepen.

Ons terrein: het Warandepark. Daar heerst steeds een sportief loopsfeertje: jong en oud, dik en dun, getraind en minder getraind lopen er elke middag ‘hun rondjes’. De bomen zorgen voor de nodige beschutting tegen de soms grillige weersomstandigheden en de zachte ondergrond van de wandelpaden is ‘lief’ voor onze knieën. Alle ingrediënten zijn er dus aanwezig om optimaal te werken aan onze conditie.

De tweede week werd onze motivatie al meteen getest want het regende pijpenstelen. Maar dapper als we waren, gingen we er in volle vaart tegenaan. Heel af en toe scheen ook de zon en konden we tussen twee loopblokken door wat ‘flaneren’ in het park. Maar tegen week 4 begon het serieus te worden. De minuten van flaneren maakten meer en meer plaats voor noeste arbeid.

Deze week gaan we al ‘week zeven’ in. Het begint nu stilaan menens te worden: in het loopschema is er niet langer sprake van één of twee minuutjes lopen om op te warmen. We vliegen er meteen met de volle 6 minuten! Extra trainingen in het weekend zijn ondertussen geen overbodige luxe meer. De benen zijn meer moe, de spieren wat stijver maar de voldoening na elke sessie is steeds groter.

We hebben intussen wel het nodige zelfvertrouwen gekweekt om te weten dat we ook het programma van deze week -mits de nodige spierpijnen en hevig blozende kaken- zullen halen. Een goede coach die ieders tempo steeds respecteert, is daar niet vreemd aan. Bedankt Danny en vervang(st)ers! Op deze manier lopen we recht op ons doel af: tegen half juli 5 kilometer lopen om daarna te genieten van een grote warme dikke suikerwafel uit het welriekende wafelkot dat we elke week opnieuw passeren op weg naar het park…’

Ook vermeldeswaardig is de sportieve prestaties van de ex-"start to runners" in Berlare. Ze zijn het sportieve werk op een enorm positieve manier aan het verder zetten en we zitten nu al aan 30 mensen die op maandag de trainingen verder volgen. Een heel mooie en enthousiaste groep.













23-06-2009 om 08:40 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
20-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Torhout
Om iets na 5 kwam Franky mij halen om richting Torhout af te zakken (zeker goed op tijd om alle fileleed te vermijden). Eens in Torhout toegekomen ons naar de inschrijvingen begeven waar we al vlug "onze helden van de dag" nml. de drie marathonlopers (Kurt,Geert,Dirk) tegen het lijf liepen. Er heerste daar ook een gezellige drukte van alle nationaliteiten en topatleten (WK 100 km) en joggers door elkaar. De drie gaven een zeer onspannen indruk.

Franky, Hendrik en ikzelf begaven ons naar de start van de 10 km. Na een vrij chaotische start ("niet door kunnen") kwamen we in het centrum, waar toen al een massa volk was opgekomen - enorm sfeervol. Niettegenstaande de "opstropping" was mijn eerst kilometer rond de 6'. Daarna liepen we naar een bos toe om ook aldaar een gedeelte van het parcours af te leggen. Eens uit het bos (toen al km 7) bleven mijn kilometertijden rond de 5'45" draaien. De loopomstandigheden waren ook ideaal: relatief vlak parcours, aangenmae looptemperatuur, de wind mee (de storken dat we hem feller zouden tegen gehad hebben zaten we beschermd in het bos). Ik voelde mezelf ook prima en ik eindigde in 57'56" (de beste tijd die ik ooit liep op 10 km). Als deze konditie die al enkele maanden blijft groeien zich ook vertaalt in een hogere hartpompfunctie zou dat fantastisch zijn (want daar doen we het toch voor).
Ook de tijden van Hendrik en Franky waren zeer scherm resp. 42' en 47'.

Deze tijden lieten ons ook verhopen dat onze marathonmannen supertijden gingen lopen. We zakten af naar de markt van Torhout waar een enorm gezellige sfeer was met talrijke optredens. Daar hoorden we de meegereisde dames vertellen dat de marathonlopers het moeilijk hadden en dat ze ook niet in groepjes liepen maar alleen en dat het 'zwaar' ging worden.

Ikzelf en Franky waren afgezakt tot een 500 meter voor de finish om aldaar nog enkele laatste aanmoedigingen te geven. De klok stond op 2u55' en nog niemand te zijn. Normaal zou Kurt al moeten gepaseerd zijn. Enige minuten later was Kurt daar dan ook voorbij (wel zwaar getekend door de inspanningen) en die klokte af in 3u00'49"'. Een tiental minuten minuten later kwam Geert aangelopen (ook met een vrij vermoeide aanblik), die eindigden in 3u12'09" (beiden liepen ongeveer 6 minuten trager dan in Amsterdam). We besloten om niet op dezelfde plaats te blijven staan want het zou nog een half uur duur alvorens Dirk daar was. Ik en Franky op het gemak naar de aankomst waar we het verassende nieuws kregen dat Dirk was binnengekomen op 3u14'31" Wat wil zeggen meer dan een kwartier sneller dan in Amsterdam!!!

De kommentaren van de lopers zelf:
Kurt: ik begin het te voelen dat ik 40 ben
Geert: even goed als in Amsterdam nml. 10 minuten achter Kurt
Ditk: zonder commentaar ... die glunderde als nooit tevoor
Toch wel een schitterend resultaat want als je met drie mensen start op een marathon en je bent alle drie binnen voor drie uur kwart dan mag iedereen toch dik tevreden zijn.

We zijn toen nog een tijdje blijven kijken naar het WK 100 km. Met grote ogen zagen we welke snelheid die mannen/damens nog haalde na 60 à 80 km (ongeloofelijk). En ook hoe de posities in de wedstrijd snel veranderden na de 60 km.

Foto 1: Franky en ikzelf voor de start
Foto 2: de marathonmannen na de wedstrijd
Foto 3: een sfeerbeeld van de amiance op de markt van Torhout





20-06-2009 om 16:21 geschreven door danny  


>> Reageer (2)
17-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws

Na de halve marathon van zondag enkele dagen wat minder kilometers gedaan. Maandagavond in Berlare een vijftal kilometer gaan lopen met de mensen die verder lopen na de start to run. En het was met stramme benen – eens aan het lopen ging het iets beter maar kort daarop was weer het gevoel van “vermoeide benen”. Ook was het de eerste keer dat het echt “slecht” lag in het “Broek” de regen van het weekend had de bospaden duidelijk geen deugd gedaan.

 

Den dinsdag stond de str in Brussel op het programma. Het valt wel op dat in het warandapark in Brussel aanzienlijk minder lopers zijn dan vóór de 20 km van Brussel. En hoe ze het doen? Ben blij dat er nog enkelen zijn die ik kan volgen …

 

Vandaag woensdag waren er weer weer aanzienlik wat mensen uit Berlare overgekomen en samen met enkele anciens hebben we een tourken van 5,5 km gelopen. Maar … voor de meesten was het de eerste keer dat ze in de ‘warmte’ liepen en dat dit een invloed op het menselijk gestel heeft hebben de meesten dan ook ondervonden en het was puffen en afzien geblazen. Soms moest er zelfs eens een tiental meter gestapt worden maar iedereen haalde het einde – en de meesten waren ook content dat ze het eindpunt bereikt hadden.

 

Valerie, heeft echt pech gehad vandaag, ze was van het verre West-Vlaanderen afgekomen om samen met ons te lopen, maar de werken in Beervelde hebben haar verrast en ze heeft anderhalf uur fileleed moet verteren en dus onverricht terzake moeten terugkeren . Misschien zal deze extra rust haar goed doen want zaterdag gaat ze de Ventoux beklimmen (bij deze veel succes toegewenst).

 

Als er wat minder kilometers wordt gelopen is er tijd voor analyses te maken en dank zij de garmin kan dit ook perfect (alle kilometertijden kunnen worden op pc gezet en allerlei grafieken kunnen worden opgemaakt). Het was duidelijk zichtbaar dat ik mij halfweg een beetje geforceerd had door toch iemand te willen volgen die te snel was voor mij; Door 1 km te lopen aan een hartslag die 8-tellen hoger lag (127 ipv 119) liepen nadien mijn kilometeretijden bijna met 45” op (had trouwens ook het gevoel dat het niet meer zo goed ging). Dit zijn blunders dat je je eerste halve mag tegen komen, maar eigenlijk al beter moet weten als je aan je 15de halve marathon bezig bent. Maar zo zie je nooit te oud om te leren en iedere wedstrijd brengt andere ervaringen (lessen) met zich mee.

 

Het volgend weekend loop ik vrijdag in Torhout (samen met Franky) de 10 km. Een deel van de amsterdamgangers waagt zich aan hun tweede marathon in Torhout(Geert,Kurt DJ, Dirk). Dit wil zeggen dat 6 van de 10 amsterdamgangers al een tweede marathon zullen gelopen hebben (Rotterdam:Valerie en ikzelf, Antwerpen:Patrick). Waar blijft de rest?


Er volgt hierbij ook een verslagje van de voorbereidingen geschreven door Sonja:

"Het is weer zover : ons mannen lopen nog eens een marathon ! De place to be : Torhout, aanstaande vrijdag.

Wie het zijn ? Wel, 3 van de Amsterdamgangers van weleer : Dirk V. , Geert E. en Kurt D.J.. De jogtrainers willen hen op een bijzondere manier bijstaan : Danny en Franky lopen ginder ter plekke de 10 km mee ! Echte kameraadschap noem ik dat. 
Kurt D.G. , ook een jogger van Overmere, zal er de 100 km stappen, ook bewonderenswaardig.
Wij, als vrouwen van de 3 marathonlopers, zagen dit avontuur toch anders verlopen dan ten tijde van Amsterdam.
Het gevolgde schema was hetzelfde als de vorige keer omdat het toch bewezen heeft echt degelijk te zijn. De stress daarrond was merkelijk minder, kilometers vreten was de laatste weken dè boodschap. De tweelingsbroers Geert en Kurt deden dat meestal samen, hun tempo ligt ongeveer gelijk. Dirk trainde vaak in gezelschap van zijn vrouwtje Ann, hij al lopend, zij al fietsend wel te verstaan.  
De schade aan voeten en benen bleef nu binnen de perken. Alle 3 weten ze nu goed welk schoeisel voor hen het beste is en de afwisseling tussen de nieuw-gekochte en de reeds goed-ingelopen-schoenen leek ideaal. De blaren situeren zich deze keer vooral ter hoogte van Anns zitvlak na al die zondagvoormiddagen op de fiets naast haar ventje !
Wat ons mannen hun eten betreft : amai, ze staan scherp ! Vooral Dirk "shakte" erop los en verloor vele kilo's. Bij alle drie stonden veel pasta's op het menu en deze laatste dagen moeten er ook weer pannenkoeken zijn. Al weken wordt opgelet met drank en vet.
"Het verbeteren van hun persoonlijke tijd" is wat hen deze keer drijft. Bij de eerste marathon lieten ze zich, ondanks de vele waarschuwingen, toch verrassen door de snelle start. Nu willen ze vooral daar opletten en zo de man met de hamer ontlopen ! Ook de avondkoelte is volgens hen iets dat enkel in hun voordeel kan spreken... wij als vrouwen hopen dat... 't zal vrijdag overdag te rusten zijn (of op voorhand te slapen ?!).
Alleszins, ook wij zullen trouw op post zijn en roepen nu reeds uit volle borst :"ZET  HEM  OP  MANNEN !!!"

 

Foto 1: de drie die zich vrijdag aan de marathon wagen

Foto 2: enkelen na de zware trainingsloop van woensdag (Sonja die altijd klaagt dat ze overwerkt is, is blijkbaar niet te moe om deugnieterij uit te halen …)





17-06-2009 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
14-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mc Bride
Daar in het begin van de week het idee was beginnen rijpen om op zondag deel te nemen aan de Mc Bride-halve marathon (Ieper-Poperinge) heb ik het de tweede deel van de week rustiger aan gedaan. Er werden zelfs 2 rustdagen ingebouwd mede ook daar ik wat last begin te krijgen van de achiilespees (te veel boslopen? Wat moeilijkheden met de aanpassing op mijn laatse schoenen?  Of toch wat overbelasting?).
Men had men al van verschillende kanten gewaarschuwd: let op wat je doet want het gaat zondag veel te warm zijn om te lopen (en zeker in mijn geval opletten). Men voorspelde 26 graden en volop zon.

Die zon scheen ook toen ik om kwart na zes vertrok (nen mens moet er toch wat voor over hebben). De trein in Wetteren genomen richting Ieper. In Waregem stapte ook Valerie op. Eens in Ieper aangekomen veranderde de zonneschijn snel in een hevig onweer (dat ongeveer anderhalf uur aanhield) en nog voor we aan de start stonden kon ik reeds zwemmen in mijn schoenen. Veel beteuterde gezichten want het beterde er echt niet op en er kon op sommige momenten sprake zijn van een wolkbreuk boven Ieper. Minuten voor het startschot viel klaarde de hemel echter uit en we konden vertrekken aan een zijstraat van de markt. Qua omgeving was de start toch wel heel speciaal, we liepen naar de historische markt toe die werd geflankeerd door "Lakenhallen". Eens de markt voorbij liep men langs de poorten met de enorme lijst van namen die er in gegraveerd staan (dat is toch een vrij imposant iets waar je even stil bij wordt). Ik was vrij vlot gestart en na enkele kilometers wist ik weer hoe laat het was: dit was opnieuw GEEN vlak parcours Steile klims zater en niet tussen, dat niet. maar het was een golvend parcours waar afwisselend bergop en bergaf gelopen worden (laat het ons lichtgolvend noemen maar dan wel 21 km aan een stuk - we bevonden ons dan ook met het parcours omgeving Kemmelberg). Na de eerste:kilometer kwam Ann (de westvlaamse) mij vlot voorbij en zij eindigde in 1u53.
Niet tegenstaande de lastigheidsgraad van het parcours mag het wel omschreven worden als een prachtparcours: de start - het gedeelte langs water - gedeelte bos - en dan het laatste stuk richting Poperinge (waar direct de "hoppe"-velden met hun specifieke beplanting en structuur opvielen).

De eerste vijf kilometer gingen zeer vlot en ik kwam door op km 5-punt in 28'45". Op het 10-km punt was dat 58'30". Kort daarna kwam Chistine langs mij lopen (ook in Antwerpen/Knokke had die meegelopen)(km 11). Haar proberen te volgen bleek een begoocheling te zijn (ze eindige trouwens nog in 1u59' door een zeer snel tweede wedstrijdgedeelte). Km 15 klokte ik af op 1u31. Toen was het al opnieuw aan het regenen, maar het was een zachte regen die eigenlijk in het voordeel van de lopers speelde. De laatste zes kilometer kreeg ik et echter lastig: parcours begon door te wegen, centrum van Poperinge was reeds van ver zichtbaar maar bleek eindeloos ver weg te zijn.  We werden toen opnieuw getrakteerd op een zwaar onweer (dat echt koud aanvoelde) en ik verkrampte eigenlijk tijdens het lopen en alles begon pijn te doen in die gutsende regen. De kilometertijden (die lang perfekt tss de 5'50" en 5'55" ezeten hadden) liepen nu op tussen de 6'30 en 6'40". Ik eindigde dan ook kleddernat in een tijd van 2u11'36". Klagen met die tijd mag ik zeker niet en de tijd zit perfekt in het verlengstuk van Goteborg en Brussel.
Valerie had ange tijd samen met Vivianne gelopen en ze eindigden resp in 2u14'51" en 2u16'; Valerie was vrij tevreden over haar wedstrijd en gaat volgend weekend eens iets anders doen dan lopen nml. De Ventoux beklimmen.

Over de organisatie in Ieper één woord: fantastisch !!! Prachtig parours, zeer goede organisatie. Kortom zeker een alternatief voor de 20 km van Brussel; Nu ga ik het toch enkele dagen rust nemen en waarschijnlijk vrijdag strarten in Torhout op de 10 km.

Voila, niet alle jaren zijn gelijk en 'vaderkesdag' 2009 is heel wat anders dan 'vaderkesdag' 2005

Foto's:

1. Valerie en mezelf voor de wedstrijd
2. Valerie en mezelf na de wedstrijd (je kan goed mijn "witte handen' (weinig doorbloeding) zien wat er toch op wijst dat ik vrij diep geweest was)
3. Het prijzenpakket was ook niet mis





14-06-2009 om 20:33 geschreven door danny  


>> Reageer (4)
10-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws

Maandag gaan trainen in Berlare (en was eigenlijk kontent dat het met vijf kilometer was want de twee joggings op evenveel dagen hing wel nog wat in de benen). De groep in Berlare blijft groeien en stilletjes aan begint het start-to-run-gevoel te verdwijnen en men begint zich volwaardige joggers te voelen die resp. hun 5 km lopen (volgende week doen we hier een ‘klein kilometerken’ bij)en de anderen onder begeleiding van Franky ijverig doortrainen naar 10 km (men zit momenteel aan 7 km). Het zit dus ‘snor’ in Berlare

Dinsdag was het start to run in Brussel, waar men aan week 5 zit. En wat raad je … juist bij de start regen wat bij sommigen de opmerking deed komen:”Danny we hebben niks tegen jou persoonlijk maar bij Kathleen schijnt altijd de zon …”. Niet getreurd want na enkele minuten kwam de zon “er door” en werd het nog vrij warm. De oefeningen werden weer vlot (en opnieuw aan een veel te hoog tempo) afgewerkt.

Deze avond heb ik het in Overmere gehouden op een 5-tal kilometer. Er waren deze keer ook merkelijk meer mensen van Berlare overgekomen om in Overmere te komen trainen (zal de integratie toch lukken? ).  Voor sommigen is er blijkbaar nog verwarring over het juiste aanvangsuur van de training .

 

In de loop van de week is ook het idee beginnen te groeien om zondag te starten in de Mc Bride in Ieper (een halve marathon tussen Ieper en Poperinge). Er zijn hier enkele redenen voor. Eén van die redenen is dat het zondag vier jaar geleden is dat ik werd getroffen door een hartaanval en dat ik eigenlijk als “wraak” en als bewijs aan mezelf juist op die dag een ‘halve marathon’ wil lopen. Een andere reden is om dat ik daar ook weer enkele bekenden zal tegenkomen die ik een tijdje niet gezien heb en dat het naar het schijnt een enorm prachtig parcours dito organisatie is. De start wordt gegeven op de markt in Ieper en de aankomst is getrokken op de markt van Poperinge. Dus een ‘stad tot stad’-loop.

 

 En een andere niet onbelangrijke reden is dat we op 14 weken genaderd zijn van de marathon van Berlijn. Stilletjes aan mogen we dus aan de voorbereiding beginnen en het is mijn bedoeling om via enkele halve marathons (meer dan met lange duurlopen (die mij toch eigenlijk steeds wat tegenvallen) hierop voor te bereiden. Natuurlijk worden deze wedstrijden dan ook op ‘mijn tempo’ gelopen zonder dat een eindtijd hierbij een doel is.

 

1. foto van zowel de atleten als de joggers in overmere
2. parcours Mc Bride halve marathon Ieper-Poeperinge
3. Berlijn: het volgende grote doel in september 

 







10-06-2009 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
07-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jogging Overmere-Donk
Vandaag stond de jogging  "Rond de Donk" op het programma. Het slechte weer tot kort voor de start speelde zeker parten naar het deelnemersaantal maar degenen die aanwezig waren zullen er geen spijt van gehad hebben. Want vanbij de start was er volop zon en we kregen er een enorm mooi parcours. Zowel de run rond het donkmeer als de passage langs de eendekooi maakte van dit parocurs een zeer mooi parcours.
De lopers hadden de keuze tussen 3,5 - 7 - 10,5 km.
Van de atletiekkern overmere viel voorop de grote aanwezigheid op van de 'nieuwe leden' lees de 'start to runners van Berlare'. Sommigen twijfelden van afstand dat ze gingen lopen, maar er waren er verschillende bij die een 'tourken' meer liepen dan hun oorspronkelijke planning. Iedereen die heeft deelgenomen was dan ook uitermate tevreden want een jogging is toch  nog altijd wat anders dan een "str-sessie".
Voor mezelf was het na een drukke week alweer een geslaagde jogging. Mijn kilometertijden waren een ietsje hoger dan gisteren - nu lagen die rond de 6'10". Ik eindigde in 1u05' (een tweetal minuten sneller dan vorig jaar). Eens ik meer tijden gekregen hebben zal ik die hier ook doorgeven maar foto's heb ik wel al van de meesten gekregen.

foto 5: een groepsfoto van de verschillende (toch de meeste) mensen van zowel str Berlare als de mensen van Overmere
foto 1 - foto 4 : aktie foto's van de verschillende deelnemers









07-06-2009 om 20:36 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jogging Kalken
Deze week enkele dagen aan de zee vertoefd te hebben met dagelijkse trainingsloopjes tussen de 6 en 8 km - en voor wie zijn weg wat kent in Knokke-Heist weet dat je daar allerlei parcoursen uitstippelen: langs de zee, in het bos en combinaties daarvan.

Op zaterdag stond in Kalken de jaarlijkse jogging op het programma. Traditioneel was het aan de inschrijving zeer druk (zo druk zelfs dat men de start een 10-tal minuten moest uitstellen). Er waren naar verluid zo een 330 deelnemers op deze zeer geslaagde jogging. Het weer was ideaal om te lopen (goed van temperatuur en een beetje wind). Er konden ook verschillende afstanden gelopen (6,9,12) worden.
Van Overmere waren ook verschillende deelnemers aanwezig (te veel om ze allemaal verzameld te krijgen voor de foto en ook de tijden heb ik niet van iedereen doorgekregen). Ook enkele lopers die we al een tijdje niet gezien hadden (wegens belssures) en andere redenen waren in Kalken van de partij (Sabine,Jan, Hilde, ...).
Met mij ging het vrij vlot en mijn kilometertijden waren ook constant iets onder de 6' en kon mij daar vrij goed aanhouden. Ook het mooie parcours leende zich tot het lopen van regelmatige kilometertijden mede door  het feit dat men telkens lopers tegenkwam in de strook naar de aankomstlijn. Kortom een gezellige bedoening. Na ongeveer vier kilometer kwam Ellen (de jongste spruit uit het gezin Dejonghe) mij voorbij gelopen, ik porbeerde aan te klampen maar metertje per meterjte moest ik ze laten gaan (en leute dat ze had ). Ik eindigde toch in een zeer behoorlijke 55'15" op 9,3 km. Wat ook weer opvalt op een jogging is dat je met een gem. van 10km/uur ver in de achtergrond loopt. Ik maak daar helemaal geen probleem van maar het is tekenend voor de snelheid die toch gehaald wordt op die joggings. Na het lopen moest ik vlug vertrekken daar ik opnieuw naar het 'zeetje' ging in Knokke-Heist

Enkele tijden die ik heb doorgekregen:

9,3 km:

Kurt DG: 42'39"
Hendrik: 41'45"
Maurits:  42'00"
Christine: 52'30"
Evy Van hoecke: 42'05"

Kurt DJ, Geert en Dirk liepen 12,4 km maar hier heb ik geen tijden van

6,2 km

Els DG: 37'26" op 6,2 km

Ook Ann, Sonja en Ellen liepen deze afstand maar ook van hen heb ik geen afstanden.

foto 1: een gedeelte van de lopers uit overmere
foto 2: gezellig lopen in de kalkense natuur



07-06-2009 om 13:32 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
02-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws

De eerste twee dagen zijn er twee geweest om te recuperen van Brussel. Het zware parcours hangt toch een tijdje in de benen.

Deze middag was er start to run in Brussel. Ik kon zelf niet aanwezig zijn en ja hoor telkens als Kathleen overneemt is er volop zon en is het natuurlijk aangenaam lopen in het park.

Deze avond stond de eerste training op het programma voor diegenen die verder lopen na de start to run in Berlare. Zoals vooaf aangekondigd lopen we in twee groepen. Een gedeelte dat verder gaat werken naar de 10 km (met zowel duurlopen als intervals) olv Franky. En een groep die zich aan de afstand tss de 5 en 7 km gaat houden, deze mensen zal ik begeleiden. Er was in beide groepen vrij veel volk aanwezig en niet alleen de opkomst was positief maar er was ook een groot 'enthousiasme' om op zeer regelmatige tijdstippen verder te lopen.

Met Brussel is ook het doek gevallen over het ‘lenteseizoen’, een gedeelte dat vrij veel in petto had voor mij. Het begon reeds in Lier (feb. 21 km en maart 25 km). Gevolgd door de 10 miles Oostende-Brugge en Damme-Brugge-Damme. En toen kwam de eerste grote afspraak nml. De marathon van Rotterdam. Kort daarop reeds gevolgd door de 10 miles van Antwerpen. Nadien volgden de verschillende grote stadslopen (Oostende, Knokke, Gent). En toen kwam halfweg mei ook de onvergetelijke ervaring van de halve marathon van Goteborg om tenslotte zondag te eindigen met een mooie prestatie in Brussel. Dus 2009 heeft mij tot nu toe vele prachtige loopmomenten gegeven (ook de str’s niet vergeten en de vele trainingskilometers).

 

Nu begint eigenlijk het seizoen van de ‘kleinere joggings’, kleiner is hier zeker niet negatief gebruikt maar duidt op niet aanwezig zijn van duizenden deelnemers. Maar daar tegen over staat de gemoedelijke sfeer en  er wordt hier gewerkt in de echte betekenis van het woord ‘jogging’. De eersten in deze lijst zijn zaterdag de natuurloop in Kalken (een fantastich en sfeervolleer  organisatie waar Andre De Clercq al enkele jaren zijn schouders onderzet en uitgegroeid is tot een begrip in de jogginswereld) en zondag de jogging rond het donkmeer.

 

Ikzelf trek er eerst enkele dagen tussen uit naar de zee (Knokke-Heist). Ik zal normaal ginder ook wel enkele keren wat kilometers lopen en zondag komen we weer naar huis want we …moeten gaan “kiezen”. Zaterdag rij ik ook wel over en weer want 500 m van mijn deur wil ik toch starten in de natuurloop in Kalken.

Foto 1: affiche natuurloop kalken
Foto 2: de 'enthousiastelingen' in Berlare




02-06-2009 om 21:12 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
01-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's van de 20 km van Brussel
Zoals in het verslag werd beloofd zie hierbij de foto's van Brussel (met dank aan Valerie)

foto 1: een deel van de overmeerse lopers
foto 2: kort na de aankomst --> moe maar kontent
foto 3: de sfeer voor de start
foto 4: wat zijn die twee weer aan het bekokstoven?
foto 5: nog enkele lopers uit overmere









01-06-2009 om 09:33 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
31-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 km van Brussel
Vandaag stond de 20 km van Brussel op het programma. Gans de week de weersvoorspellingen op de voet gevolgd en eigenlijk waren die voor mij niet zo positief want het zou veel te warm zijn. Dat bleek ook zaterdag al. Maar terwijl zondagmorgen mijn vrouw aan het vloeken was dat de zon af en toe verdween was ik daar toch blij mee.
Om 11 uur reeds afgezakt naar Brussel en ook Valerie zat reeds op den trein (ze was mee  gegaan om te begeleiden en als fotograaf). Een wereldreiziger zal Valerie nooit worden want nu was ze niet mee op den tram . Eens afgestapt in Merode liepen we de rest van de lopers van Overmere tegen het lijf. Naar de kleedkamer tussen de vliegtuigen en dan toch al vrij vroeg naar de start. En ja eens de zon er door kwam 'stekte ze' maar ze verdween soms achter de wolkjes wat een welgekomen afkoeling was (ook het eerste gedeelte van de wedstrijd deed zich dat voor).

Traditioneel werd de Bolero gespeeld en dan gevolgd door den Brabanconne en even traditioneel het kanonschot als het schrikken van de menigte. Na te wandelen tot de uitgang van het park (op die plaats begint ook de maar de tijdwaarneming) wordt je de eerst maal getrakteerd op een enorm mooi panorama nml. de duizende lopers in de Wetstraat. Nadien werd er gelopen langs het paleis waar onze supporters stonden opgesteld en die ik vlug even ging groeten (ik wilde niet dat Daisy nu zou zeggen dat ze geen aandacht gekregen had ). Nadien weer een prachtig uitzicht met de klim naar het justitiepaleis. Daar was ook de eerste bevoorrading (en ook de eerste opstopping). Eens de eerste tunnel in begon de miserie pas echt (mede doordat daar ook werken aan de gang waren) en stonden we toch een tijdje stil. Aan km 5 kwam ik ook door aan ong. 31'30" dus mijn vooropgestelde tijd van 2u10' was nog haalbaar. Wat nadien in het lastige stuk in het park gebeurde was voor mij onvoorstelbaar, het was alsof mijn turbo aansloeg en ik kwam door op de 10 km aan 1u01 dus minder dan 30' op het lastige gedeelte. De volgende twee kilometer was het nog 'bijten' want tot aan km 12 was het lastig. Nadien ging het in duikvlucht nnar km 17. De kilometertijden die ik toen neerzette waren voor mijn doen onvoorstelbaar (5'05") op km 13 !!!. Juist voor km 15 paseerde ik de ballon met 2u. Op dat punt werden we ook getrakteerd op een 'orkest' dat op 'blikken tonnen' stond te spelen, dat geluid gaf je een enorme kik en was ook van ver hoorbaar. Doorkomst op km 15 op 1u29'. Dan nog twee vlakke kilometers gelopen aan 6' en dan op de klim heb ik heel bewust gas terug genomen (ik kreeg eerlijk gezegd schrik) en mijn kilometertijd ging dan naar 7 minuten. De laatste 2 km dan weer gelopen aan ong. 6'15".

Al deze tijden samen resulteerd in een voor mij zeer goede tijd van 2u02'21". En vooral ik voelde mij niet echt totaal kapot na de wedstrijd en dat is in mijn geval zeer belangrijk. Dus zeer kontent van mijnen dag maar ... ik moet er wel voor zorgen dat ik mij niet laat meeslepen in het lopen van tijden en dat mijn hoofddoel nog steeds mijn gezondheid is en voor mezelf te zorgen voor een goede conditie.

Van atltletiekclub VITA waren er verschillende deelnemers (die mij ook tijdens de wedstrijd steunden) en de afdeling van 'Overmere' was zeer goed vertegenwoordigd, zie hier de tijden (en hoplijks ben ik niemand vergeten)

De Jonge Kurt      1:17:39
Vleminck Dirk      1:27:36
Maes Hendrik      1:36:58
De Greef Kurt      1:39:46
De Jonge Bram    1:50:51
Vleminck Taaike  1:57:53
Michiels Patrick   1:59:54
Peeters Steafan    2:00:56
Clincke Danny     2:02:21
Verhulst Johan     2:03:44

Er zijn ook talrijke foto's genomen. Ik zal er morgen enkele van publiceren.

31-05-2009 om 21:50 geschreven door danny  


>> Reageer (3)


Foto

REGLEMENTEN VELDMEERSRUNNERS
Foto

Foto

Foto

Foto

Aantal leden Veldmeers:   141


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Blog als favoriet !


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 05-1979
  • 05-1976


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs