Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Na een vrij zwaar hartinfarct ben ik begonnen met lopen: van een start to run naar 10 km, naar een halve marathon en zo naar een marathon. Ik neem deel aan veel joggings en doe ook in de week de nodige kilometertjes. Natuurlijk loop ik deze niet alleen maar met verschillende andere joggers.

Foto
Foto
Foto
Foto
Het loopverhaal van Danny

25-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halve marathon Gent
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit weekend was het laatste zware weekend alvorens twee weken in relatieve rust te gaan naar de marathon van Eindhoven toe.
Vrijdag was ik gestart in een jogging in Lede. Een avondwedstrijd die enorm sfeervol was maar ook pittig (en ja het zonienwoud van de dag voorheen zat nog in de kleren). Toch eindigde ik de 7 km in 40'35". Chris liep er de 14 km in 1u13'.
Zaterdag werd er een 7-tal kilometer losgelopen rond het Donkmeer. Het was er opnieuw prachtig lopen en daar had het zonnetje ook zeker zijn aandeel in.
Vandaag stond dan de halve marathon van Gent op het programma. Kurt en Valerie kwamen mij om negen uur ophalen en na wat zoekwerk bereikten we de start-en inschrijvingsplaats. Wel aanzienlijk minder lopers dan vorig jaar had ik de indruk (die 22 euro startgeld zal er wel voor iets hebben tussen gezeten). Moet wel zeggen het parcours was veel mooier dan vorig jaar en met vrij veel afwisseling. De eerste 10 km liepen vrij vlot (mede ook door dat ik mij achter den 'Dimitri Van Den Boscche' zijn rug had kunnen wegsteken bij de stroken tegenwind).Doorkomst op 58' na 10 km. Ik vond dit wat te snel daar het toch om een voorbereiding ging naar Eindhoven toe. Ik minderde wat van snelheid nar 6'/km maar had net het omgekeerde effekt ipv relax te lopen viel het mij plots allemaal zwaar, begon het linkerbeen in een 'lome toestand' te raken, de bruggetjes waren er te veel aan, begon veel te veel van de energiedranken te drinken wat dat weer de maag in problemen bracht...Dus weinig positieve zaken over het tweede westrijdgedeelte (had dus beter mijn tempo aangehouden). Ik eindigde tenslotte in 2u12' op 21,6 km. Natuurlijk zullen de vele trainingskilometers en het koolhydraatarme dieet er ook wel voor iets tussen zitten. In de twee weken die volgen mag de 'supercompensatie' (veel minder trainen en koolhydraatrijke voeding(zal hier omtrent nog een apart item op blog plaatsen)) zijn nut bewijzen. Ook Valerie en Kurt hadden zowat de zelfde indruk over de wedstrijd. Wel nog meegeven dat de bevoorradingsposten dik in orde waren
Het laatste zware trainingsweekend zit erop en het is niet spijtig want het begint mentaal toch ook allemaal wat door te wegen.

25-09-2011 om 19:28 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
22-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VDAB-joggers schitteren in he zonienwoud
Vandaag stond in het kader van de sportdag van de ambtenaren een tocht van 16 km op het programma door het Zonienwoud. Dit was een van de laatste duurlopen voor mijn marathon in Eindhoven. Vorig jaar had ik ook al die run gedaan en wist dus wat er mij te wachten stond...Maar dat het zo lastig was, was blijkbaar al uit mijn geheugen gewist. Lastig is niet het juiste woord om deze omloop te beschrijven want daar bestaat maar één woord voor 'PRACHTIG'. Er werd vertrokken in het park van Tervuren (waar we de wind pal op de snoet hadden) - na een drietal kilometer volgde er een eerste kuitenbijter. Toen werd er een gedeelte langs een smal bospad gelopen (opnieuw verre van vlak) om in het zonienwoud terecht te komen. Moet zeggen die eerste 7 kilometer vielen mij moeilijk daarna begon in mij beter te voelen en ging het tempo omhoog. Niet dat de lastigheidsgraad van het parcours daalde, ingtegendeel; Vanaf km 8 was het constant klimmen en dalen, met op km 13 een spectaculair steile helling. Maar het was prachtig om in de omgeving te lopen. Ik zocht bewust geen groepje op maar liep alleen om volop te kunnen geniten en de gedachten de vrije loop te kunnen laten gaan in dit einig mooi stuk natuur. Ik eindigde tenslotte met een gem. van 9,7 km/u en gezien de aard van het parcours was dat zeker niet slecht.
Maar mijn persoonlijk 'goed gevoel' was niet het belangrijkste wat me veel meer plezier deed was dat er 14 VDAB-joggers aan de start stonden van deze bosloop (keuze tss 8 - 11 en 15 km (tel er wel 1 km bij voor elke afstand zoals naderhand bleek). De meeste lopers waren de laatste jaren beginnen lopen in één van de start to run's in Brussel en zijn nadien trouw hun conditie blijven onderhouden in het Warandepark in Brussel. En de meesten hebben zich vandaag ook overtroffen en al de geleverde trainingsarbeid resulteerde in een schitterende loop voor alle VDAB-lopers. De persoonlijke afstandrecords sneuvelden massaal(nen dikke proficiat voor iedereen). Ikzelf hield hier een zeer goed gevoel aan over als ik zag dat de 'start to run' (zoals al zo diwijls) opnieuw bewezen had dat je hier enorm goede resultaten kan mee bekomen.

foto 1: lachende ( van de schrik om wat komen zou) gezichten voor de start
foto 2+3: glunderende VDAB-ers na het lopen want iedereen had zichzelf overtroffen.





22-09-2011 om 19:58 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
18-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereding Eindhoven: de kantjes eraf lopen ...
Momenteel is de trainingsintensiteit op zijn hoogst in de voorbereiding naar de marathon. Maar zowel het aantal kilometers als het dieet staan op een kantelmoment. Eind volgende week verandert het voedingspatroon spectaculair en gaat het aantal loopkilometers naar beneden.
Fysisch valt alles nog best mee , maar mentaal begint de voorbereiding te wegen (vooral die blijvende aanwezigheid van de wind maakt de 'beleving' van een duurloop soms hard).
Als je het mentaal moeilijk krijgt wordt het ook tijd om een blik 'nieuwe parcoursen' open te trekken.
Vrijdag was ik op pad in het Osbroeck en daar is het vooral de natuur die voor de grote verandering zorgt. Vallende bladeren, een eekhoorn die langs de kant staat te supporteren, waterschildpadden die je vanop een boom over het water bekijken en de rust aldaar doen de kilometers vergeten en al vlug stonden er 13 op den teller. ' s Avonds werd er dan nog een tourken in de kalkense meersen bij gedaan van 6 km.
Op zaterdag hadden we een meevaller: het hekken tss de eendekooi en Nieuw Donk was opengesteld (de zomerperiode is afgesloten). Dit maakt het mogelijk om een prachtig parcours van 6 km uit te teken die alle 'attratkies' van het donkmeer in zich hebben (niet alleen een aanrader voor de joggers maar ook voor iemand die een mooie wandeling wil maken). Omloop: Nelepad- brugskesn-eendekooi-Nieuw Donk volledig rond - naar ingang ND- pad volgen naar donkmeer en dan opnieuw richting Nelepad. Er werden zo twee ronden afgehaspeld.
Zondag had Chris het parcours uitgetekend met het domein Puyenbroeck en de Moervaart en de pitoreske gemeente Mendonk als leidraad. Rust en natuurschoon waren ook nu opnieuw de trefwoorden. En de helaas niet afhoudende wind deed ook zijn duit in het zakje zodat de 7 km langs de Moervaart toch een lastige klus werden. In volledige omloop kwam uit op 20,1 km (wie durft nu nog beweren dat Chris geen afstanden kan inschatten )?
Voor de volgende week staan er nog drie duurlopen op het programma: morgenvroeg een omloop van 16 km langs Gratiebossen - donderdag 16 km in het Zonieënwoud en dan nog de halve marathon van Gent op zondag. De resterende twee weken worden dan gebruikt om via rust en een koolhydraatrijke voeding de conditie nog wat verder op te vijzelen.

18-09-2011 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
15-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Initiatieles start to run laarne
Vandaag stond er in Laarne in het kader van de sportweek een initiatieles start to run op het programma. Ik had geen gedacht van hoeveel mensen daar zouden op af komen want het is de eerste maal dat ik een een 'voorles' gaf voor de eigenlijk start van de reeks.
De opkomst was wel heel goed en het aantal inschrijvingen staat ondertussen op 38 (wetende dat pas de laatste twee weken de inschrijvingsmolen op volle toeren draait mogen we toch een 70-tal deelnemers verwachten).

Opvallende feiten van deze avond:

- traditioneel heeft iedereen twijfels (en schrik) over zijn eigen mogelijkheden - zoals altijd zal dat wel los lopen
- er zijn geen mannen meer! (het aantal is opnieuw zeer laag-er kan natuurlijk nog verandering in komen)
- babbelen is heel belangrijk tijdens het lopen en daar werd goed opgelet terwijl er duchtig met de armen gezwaaid werd
- het belang van het stretchen werd uitgelegd
- de aanwezigen hadden zeker niet gedacht dat ze vandaag zouden geleerd hebben hoe ze hun  veters moeten knopen

Een training in de lessenreeks zal uit de volgende onderdelen staan:

- los stappen (  5')
- stretchen voor het lopen
- loopoefening (vandaag was dat 1' ml - 1 st - 1 ml - 1stp - 1 ml - 1 st -2 l -2 st -3 ml - 3 st)
- nastretchen

Gedurende deze onderdelen zullen er een massa aan tips en 'nice to knows' gegeven worden

De eerste foto's zijn ook genomen:
foto 1: de sportdienst zorgt voor de administratieve kant van de zaak
foto 2: een deel van de aanwezige lopers (tel de mannen ...)





15-09-2011 om 20:53 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
14-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws:najaarsdoelen
De beide najaarsdoelen staan centraal deze week en vullen elkaar goed aan qua tijdsbesteding (verveling zit er deze dagen zeker niet in).

Marathon Eindhoven

We zijn op een 25-tal dagen van D-day beland dus eens kijken hoever we staan;
visdieet: het visdieet heeft (opnieuw) zijn nut bewezen en ja de non-believers moet ik  teleurstellen want dat dieet heeft mij  van 63,2 naar 58,4 kg gebracht op enkele weken tijd. Ik eet nu nog anderhalve week vis om mij dan volop op de koolhydraatrijke voeding te storten. Qua gewicht zal het niet meer zakken. Dit moet niet ook want ik sta vrij scherp - een collega zei me zelfs 'uw broek zal wel nen keer alleen op stap gaan' (ja op zijn Aalsters klinkt dat nog iets 'sappiger').
1000 km op 100 dagen: deze periode loopt van 22 juni tot 30 september en momenteel zit ik aan 874 km dus er resten nog 16 dagen dus zal ik wel ruimschoots dit getal bereiken. Ik werk een zeer goede basisconditie: heb veel loopdagen maar vermijd de lange duurlopen (>25 km). Dat is voor mij de beste manier als voorbereiding naar de marathon.
trainingsomstandigheden: de natuur begint duidelijk zijn herfstkleedje aan te trekken en in de bossen en parken zie je dan ook een grote veranderingen. Het maakt het kilometers malen aangenamer. Het enige nadeel is de laatste dagen de wind. Dit weekend wordt nog een vrij intens trainingsweekend - hoe dat juist zal ingevuld worden hangt af van de weersomstandigheden (en de voorspellingen zijn niet zo geod): of enkele duurlopen tss de 15  en 20 km of een halve marathon in Malderen.

Start to run Laarne

Op dit front ook niks dan goed nieuws; De inschrijvingen zitten momenteel al aan 25 (terwijl de piek van de inschrijvingen meestal de laatste twee weken ligt). Dus 50 is zeker een realistisch getal. Op donderdag is er voor diegenen die nader kennis willen maken nog een initiatieles aan de Sporthal in Laarne (om 19:00 uur)

14-09-2011 om 13:57 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
10-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joggings in eigen gemeente
Dit weekend stonden twee joggings op eigen gemeente op het programma; Ze hadden beiden twee zaken gemeen: het waren allebei joggings in de echte zin van het woord en twee maal was het een prima organisatie

Tombolarun in Laarne
Op vrijdag werd in Laarne rond de sporthal de 'week van de sport' op gang geschoten met een tombolarun. Er moesten rondjes afgelegd worden van 1 km (op finse piste waarop ook de start to run zal doorgaan). Per ronde kreeg je een 'lotje' waarmee je nadien kan deelnemen aan een tombola. Je kan gedurende maximum een uur lopen. Ik liep zes rondjes en vond het een zeer toffe formule (deze gedachtengang werd door alle aanwezigen gedeeld).

Natuurloop in Kalken
De jogging in de Brugstraat begint een begrip te worden in de omgeving. Dankzij de inzet van enkele vrijwilligers wordt er op deze loop geld ingezameld voor 'Artsen zonder Grenzen'. Een initiatief dat alleen maar kan worden toegejuichd. Er was een zeer mooie omloop van 3km uitgetekend in het groene 'Kalken'. Je kon die naar eigen goedunken van 1 tot 4 keer lopen. Het was een mengeling van de traditonele lopers en de 'lokale' joggers. Een leuke mengelmoes waarbij het er opnieuw heel ontspannen aan toeging zonder dat er met chip of tijdsklok gelopen werd. Op mijn garmin zag ik achteraf dat ik de 12 km toch goed verteerd had in 1u10'. Frank (een collega van op het werk) snoerde door Kalken aan 12 km/u en Chris ja ... die zag een bekende vanop tv en mijn carriere als loopmaatje was voorbij

Een opvallend vaststelling op beide lopen was ook de zeer goede opkomst bij de jeugdlopen. En natuurlijk werd op beide evenementen ook nog eens reclame gemaakt voor de 'start to run' in Laarne (en volgens de laatste berichten stevend dit envenemt af op een zeer goed deelnemersaantal).

10-09-2011 om 18:21 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
07-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: Back to reality
Maandag en dinsdag hebben we nog genoten van de heerlijke temperaturen in Boedapest. Niet enkel van de temperaturen maar ook van de vele mooie gebouwen in Boedapest, het beroemde koffiehuis, avondlijke wandeling langs de Donau, een loopje in het het lokale bad en vooral van de 'befaamde' termen van Boedapest (een aboslute aanrader voor iemand die Boedapest bezoekt). Helaas aan alle mooie lidejes komt een eind. Maar we mogen zeker terug blikken op een geslaagd weekend (en dit zowel op sportief als op toeristisch gebied). Ook de groep was een 'toffe bende' en meteen werden dan ook plannen gemaakt om volgend jaar in september de halve marathon van Lissabon te lopen en dit opnieuw gekoppeld aan een city-trip (ideale reisformule voor een verslaafd 'jogger).
Vandaag dan opnieuw de loopschoenen aangetrokken op Belgisch grondgebied (met wind en regen). Dit is meteen het startsein voor een drital weken van nog iets intenser te trainen (80km/week) en ja dan kunnen we beginnen aan de najaarsdoelen. Die zijn tweeledig met eerst de marathon van Eindhoven en kort daarna de 'start to run'-reeks in Laarne/Kalken; En ja dat tweede gedeelte is even belangrijk als het eerste gedeelte. De inschrijvingen voor die start to run (waarover je in het blogartikel hieronder meer uitleg kan vinden) komen zeer vlor binnen heb ik van de sportdienst doorgekregen.
Hierbij ook nog 2 foto's van de termen in Boedapest (en men schaakt eer dus effektief in de baden)



07-09-2011 om 18:05 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
04-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boedapest: de halve marathon
Gisterenavond nog wat rond gekuierd in Boedapest en aan een heel schappelijk prijsje kunnen eten (drank erbij; 13 euro/man). Deze morgen was het om half zeven al uit de veren en om om zeven uur ontbijt en ja wij waren niet de enigen die deelnamen aan de wedstrijd in Boedapest. Ook was hier al het internationaal karakter van deze wedstrijd duidelijk merkbaar. Een stevig ontbijt en dan richting metro waar we de andere lopers maar moesten volgen om ter plekke te raken (nog een geluk want in het hongaars de weg vragen zou een ramp geweest zijn); De vier lopers werden vergezeld van Franky en Lut die voor de logistieke ondersteuning zorgden. Ook aan de start een gezellige drukte (ondanks 11000 deelnemers had je nooit de indruk dat je in de massa was - dus een zeer goede organisatie). Weer opnieuw het internationale karakter (meer dan 40 nationaliteiten) dat naar boven kwam. Het meest opvallend was een nederlandse firma (tennet) die met 200 werknemers deelnamen aan deze wedstrijd (qua sportcultuur hebben wij nog heel wat te leren van onze nooderburen!).
Het was warm (tijdens wedstrijd tss 30 en 33 graden) maar je had niet dat klamme gevoel (veel lagere vochtigheidgraad). De eerste 4 km liepen we naar de Donau toe en toen namen we de befaamde brug over de Donau (een eerste toeristisch hoogtepunt). De volgende 12 km waren uitgestippeld langs de Donau echt een prachtig decor. Op km 17 kwamen we dan aan het parlementsgebouw en het plein daaromtrent - enorm prachtig. Ik bleef mij ook zeer goed voelen (er was ook voldoende bevoorrading) en zo begon de tocht meer en meer te lijken op een toeristische uitstap dan op een wedstrijd. De tijden waren ook enorm gelijklopend: 28'30" na 5 km- 57'10" na 10 km en 1u33' op 10 mijl. Op het einde wat verval maar kwam toch nog binnen in het sfeervolle park op 2u03'46". Een zeer geslaagde sportdag en nu nog wat genieten van het dakzwembad en zo wat uit rusten. John en Karine eindigden in 2u ronde en Etienne haalde de finisch na 2u20'.

foto 1: ze hadden nen Volvo gevonden
foto2: een mooie impressie (zonder die auto's) van het parcours



04-09-2011 om 15:57 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
03-09-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boedapest:dag 1
Reeds om kwart na vijf lied de wekker af deze morgen. Daarna naar Zele vanwaar we mee konden reizen met Etienne en Chris naar de luchthaven. Daar kwamen we al vrijvlug Franky en zijn ega tegen. Bij het nchecken werd iets gezegd van 'overboeking' en daardoor kregen we blijkbaar een upgrade van 'light' naar 'economy' (dat scheelt hem toch een maaltijd). Daarna de hadnbagage laten controlen. Ik had mijn laptop mee en die moest door de scanner. terwijl ik stond te wachten zag ik de security er iemand bijhalen en kon ik ook op de scanner een mes merken in één van de bagages. Ik dacht bij mezelf dat is hier juist zoals in het tv-porgramma grenscontrole en vroeg mij af wie dat nu nog aandurfde als men weet dat er zo controles zijn. Dat gepeins veranderde in lichte paniek toen het bleek dat het om mijn draagtas ging. Ik had namelijk het mes waarmee ik mijn fruit snij in één van de zijtasjes laten zitten. De beambte was begripvol maar zei wel dat ik geluk gehad had dat ze het konden definieren als eerder stomp voorwerp want indien het een scherp mes was geweest er niet zo goed zou van afgekomen zijn.
Voor de rest een probleemloze vlucht en iets na de middg waren we in het prachtige Zara Continental hotel met ons 8 Belgen (ook John en Carine waren aangesloten). Na het inchecken begaven we ons (na een flinke wandeling) naar het park van de inschrijvingen.
Enkele opvallende zaken in Boedapest: het is er vrij warm (ook morgen 30 graden) - het is vrij goedkoop (het vergt wel wat rekenwerk om de lokale munt om te zetten in euros's)- naast de vele mooie zaken die er te bezichtigen zijn valt helaas ook de armoede enorm op.
Deze avond niet te zot meer doen want morgen staat er een lastige wedstrijd op het programma.

Foto 1: parcours en temperatuur voor morgen
Foto 2: één van de bezienswaardigheden in Boedapest het plaatselijke donkmeer ...).



03-09-2011 om 18:28 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
31-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: halve marathon Boedapest

Ook de laatste dagen van de “zomer”-maand augustus werden en nog redelijk wat kilometerkes afgelegd. Dit brengt mijn totaal voor de afgelopen maand op 332. Dus we blijven ons houden aan 10km/dag. Dit aantal kilometers is wel het hoogste aantal dat ik ooit in een maand gelopen heb. De voornaamste reden hiervan is het “zomerweer”. We hebben lange dagen om te trainen en de temperatuur is niet boven de 25 graden geweest. Voor de rest kwam het erop aan om tussen de buien te lopen. Naast het lopen werd er natuurlijk verder vis gegeten (de weegschaal staat op een lage 60) en werd een bezoek gebracht aan de manueel therapeut (een pijnlijke maar heilzame bedoening).

In het weekend trekken we richting Boedapest (Hongarije) om er een halve marathon te lopen. Het is met dezelfde lopers waar ik al twee maal mee naar Goteborg getrokken ben (de mannen van den ‘Volvo’). We vertrekken op zaterdag en de wedstrijd gaat door op zondag. Nadien blijven we daar nog een tweetal dagen om naast het lopen ook nog de bezienswaardigheden van een mooie stad te bewonderen (tips zijn steeds welkom). Qua parcours ziet het er in  elk geval prachtig uit. Moet zeggen dat de info die ik kreeg van het parcours variëren van vlak tot vrij lastig. Een ander belangrijk aspect zal de warmte zijn: de voorspellingen geven tot 30 graden op zondag en dat is iets wat we al lang niet meer gewoon zijn (er zal dus wel enige voorzichtigheid moeten worden ingebouwd. Deze weekendtrip is natuurlijk een zeer welkome afwisseling in de opbouw naar de marathon van Eindhoven .

31-08-2011 om 21:55 geschreven door danny  


>> Reageer (2)
27-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Intens loopweekend
Nu we op ongeveer 40 dagen van Eindhoven aanbeland zijn is ook de trainingsintensiteit op zijn hoogst (dat in samenhang met het visdieet). Het woord 'marathon' beheerst dus opnieuw mijn ganse doen en laten. Dit weekend was er dan ook vrij veel gepland. Op vrijdag en zaterdag telkens een jogging van 10 km en morgen zondag is er nog een duurloop van ong. 20 km gepland.
Zie hierbij een verslag van de joggings van het weekend.

Zele (Vlaschaard)
Toen we naar Zele afzakten waren we bang dat het een regenloop ging worden. Bij de start dreigende wolken maar het bleef de volledige tijd droog. De afstand bedroeg 9,6 km en was verdeeld over vier ronden. Niettegenstaande ik bijna gans de jogging alleen liep (lopers achter mij een twee honderd meter achterstand maar de lopers voor mij ook ongrijpbaar ver) toch een vrij gelijkmatig tempo. Dit vergt vrij veel concentratie want als je jou niet direct fixeert op een voorganger heb je de neiging om onbewust het tempo te laten zakken. Ik eindigde in 55'11" (gem. 10,4/u). Maar het allerbelangrijkste was dat ik weer een zeer goed gevoel had en dat ik met de volle goesting had gelopen. Chris was ook aanwezig, zij liep (ondanks een drukke werkweek) 50'21"; Wie durft beweren dat Chris niet zo goed is in navigatie heeft het verkeerd voor want ik hoorde na de wedstrijd verklaren dat ze vrij goed de korste weg weet te vinden

Wetteren
Vandaag stond er in Wetteren een 10 km op het programma; Als voorwedstrijd was er een 5 km (met Lucien en Kurt DG). Deze wedstrijd werd totaal in de war gestuurd door een zelden gezien onweer (hagel en regen dat met bakken uit de lucht viel). Bij de start van de 10 km was het nog opletten geblazen op plekken waar de hagel was samengewaaid. Ook hier heel wat bekenden (Valerie, Kurt VW en Chris). Chris en Kurt lipen vrij vlug weg van ons. Valerie en ik bleven samen op een mooi maar vrij lastig parcours (weinig of niet vlak). Niettegenstaande dat werden de rondes (opnieuw 4) zeer gelijkmatig afgewerkt en ondanks het parcours werd er ook vrij snel gelopen. Ik eindigde nu in 55'15" (gem. 10,9/u.

foto 1: enkele bekenden Valerie (55'13") - Kurt VW (55'10") en Chris (50'27"
foto 2: Chris (die de bocht op zijn korst neemt ...)
foto 3: Valerie in mijn 'wiel' - maar toch klopte ze mij in de sprint





27-08-2011 om 23:14 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
24-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ups en downs in de voorbereiding naar Eindhoven
Maandag wat gaan loslopen en moet eerlijk zeggen dat de spierkes nog wat naweeën hadden van de wedstrijd in Middelkerke. Dinsdag was dan een 'baaldag'; Drie keer klaar gestaan om te gaan lopen maar: 's middags een zondvloed boven Aalst - in de namiddag drukkend warm en in de vooravond veel te veel wind. De waarheid als je geen goesting hebt zoek je allerlei redenen om niet te lopen (moet wel zeggen was al anderhalve maand geleden dat ik nog eens een dag niet gelopen had dus de rustdag was sowieso welkom). Op woensdag was de goesting er terug en werd er (samen met Chris) een twaalftal kilometer richting  Zele gelopen.
Wat de voeding betreft zijn we nu in de tweede week van het visdieet en heb verschillende vragen gekregen om eens op te sommen wat ik eet op een dag, dus hierbij een samenvatting.
Elke dag ziet er zo wat gelijk uit qua indeling:
's morgens/voormiddag: 2 sneden bruin brood met philadelphia kaas (light) - 2 stukken fruit (elke dag 1 kiwi en afwisselend appel of banaan)
late namiddag: wok groenten + stuk vis van 250 gr ( de afgelopen week was dat kabeljauw, roodbaarsfilet, pladijs, wokscampis, haring,zeetong)
avond: enkele petit beurkes en bij warm weer een ijsje (light versie)
qua drank: 2 blikjes cola light/zero + enkele tassen koffie.
In het begin zegt het buikje soms eens knor knor maar na een tijdje is dat hongergevoel toch verdwenen.
Vandaag ook bij de dokter langs geweest. Ik had al een tijdje last van de longen .. dacht ik. Ik werkelijkheid blijkt het een blokkage te zijn van de rug tussen de 5de en de 7de wervel. Enkele bezoekjes bij de manuele therapeut zou soelaas moeten geven.
In het weekend staan er 2 10km-joggings op het programma (vrijdag Zele en zaterdag Wetteren). Neem daar zondag nog een duurloopje bij en we weten opnieuw wat te doen in het weekend.

24-08-2011 om 22:00 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
21-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middelkerke:sirenejogging (16 km)
Gisteren stond in Overmere de Smouterie-jogging. Ikzelf kon niet deelnemen daar ik  fungeerde als 'speaker'. De opkomst van zowel publiek als atleten was zeer goed. Vooral bij de jeugd was er een merkelijk hogere opkomst dan de andere jaren en dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Ook waren er vele lopers uit de gemeente zelf aanwezig en dat zorgt toch steeds voor een extra tintje. Wat mij opviel is dat er op de drie afstanden enorm snel gelopen werd (ondanks de warmte en toch een vrij lastig parcours). Of die 'snelheden' de jogsport ten goede komt is een andere zaak - de 'gewone jogger ' laat zich momenteel wat afschrikken om aan joggings mee te doen en je hoort dikwijls het volgende signaal 'ik zou ook graag eens meedoen aan een jogging maar...'. Al bij al was men in Overmere tevreden met alweer een geslaagde jognamiddag.
Vandaag kon ik dan zelf mijn wedstrijdje lopen. Ik had me laten overhalen om naar Middelkerke af te zakken om er deel te nemen aan de Sirene-jogging (10 mijl). Ik heb daar zeker geen spijt van gehad: een pracht organisatie en een zeer gevarieerd parcours. Voor de mensen die deze kustgemeente wat kennen: er werd gestart aan de Kerkstraat (en ja al direct omhoog (niet spectaculair maar een enorme kuitenbijter om te starten)) - zo kwamen we langs de kustlijn richting Oostende en in Raversijde was het keerpunt en werden we de duinen ingestuurd opnieuw richting Middelkerke. Deze omloop diende twee maal te worden afgelegd. Op de weg langs de dijk hadden we lichtjes de wind in de rug en de eerste vier kilometer verliepen dan ook voortvarend. De eerste twee kilometer in de duinen waren volledig vlak maar dan de anderhalve kilometer die toen volgde was een viertal keer (vrij pittig) omhoog met ook telkens een korte afdaling. De 5'40" de kilometer ging naar 6'10" en vooral ik had wat tijd nodig om te bekomen.Het duurde zelfs tot we opnieuw richting Oostende liepen alvorens ik voldoende was gerecupereerd. Ik zag toen een vrij  grote groep voor mij lopen (15-tal lopers) die uit elkaar aan het vallen was. En ja gedurende de drie kilometer langs de kust werden die één voor één opgeraapt. En moet toe geven daar heb ik nu enorm plezier in als ik zo een paar 'jonge gasten' kan voorbijlopen. Omdat ik wist wat er opnieuw ging komen in de duinen had ik nu wat reserve ingebouwd en de tweede doortocht verliep dan ook veel vlotter. Ik eindigde in 1u 34'05". Dus zeer tevreden over het dagje kust. En voor de rest eten we elke dag ons 'visje' ...

21-08-2011 om 20:53 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
18-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smouteriejogging op zaterdag 20 augustus
Info omtrent de smouterie-jogging kan U vinden door te klikken op volgende link: http://www.bloggen.be/runningdanny/archief.php?startaantal=10 (tweede item op die bladzijde)

18-08-2011 om 13:55 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
17-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: marathondieet
De halve marathon van vorige zaterdag is zeer goed verteerd. En sindsdien dagelijks tussen de 10 en 14 km gelopen (zij het wel op een relatief traag tempo). Dus op dat gebied zitten we goed richting marathon. De grote verandering deze week is de voeding. Ik schakel over op een koolhydraat-arme voeding. Dit bestaat er in om een vier à vijf weken niks anders dan vis te eten (meestal met wat wok-groenten). Hierdoor zal mijn gewicht ook een 3-tal kg zakken (van 62 naar 59). Dit alles maakt deel uit van de 'tapering'-methode. Dus eerst de koolhdraten naar beneden halen en dit samen met het opdrijven van de trainingsintensiteit. De laatste twee weken die aan de marathon voorafgaan wordt dan koolhydraatrijke voeding (koolhydraatbommen) naar binnen gewerkt en dat terwijl de trainingskilometers aanzienlijk verlagen. Dit alles heeft tot doel om de 'man met de hamer' die rond km 30 opduikt te slim af te zijn.
Zo'n kuur heeft natuurlijk ook een zeer gunstig effect op mijn cholesterolgehalte en aangezien ik die kuur om de zes maanden herhaal is dat steeds goed voor mijn'tikkerken' ook.
Volgend weekend zijn er wat aanpassingen gebeurd in het schema. Op zaterdag is er Smouteriejogging in Overmere (http://www.bloggen.be/runningdanny/archief.php?startaantal=10) (allen daarheen!!!) maar daar ik fungeer als 'speaker' kan ik zelf niet aan de wedstrijd deelnemen. Ik loop zondag dan in Middelkerke de Sirenejogging (deels langs het stuk dijk dat ik al ettelijke keren gedaan heb tussen Westende en Oostende).  Dat is een zeer sfeervolle 10 miles volgens hetgeen men mij doorgegeven heeft.

17-08-2011 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
13-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudenaarde:halve marathon
Vandaag stond in Oudenaarde een halve marathon geprogrammeerd (welke ook dienst deed als Provinciaal Kampioenschap). Daar er deze week  duchtig getraind  wa sen ik al wat killometers in de benen had stond mijn loopgoesting eigenlijk niet zo hoog. Ook het weer zat eigenlijk niet mee. Het leek niet zo warm maar eens je aan het lopen was bleek het toch vrij 'laf' te zijn. Maar eens ter plaatse kwam ik enkele bekenden tegen (vita-atleten, vdab -collega, Chris Rogghe, ...). Het deelnemers aantal was met, 81 ook al niet te hoog. Mijn lot was dus vrij vlug bezegeld. Van bij de start bengelde ik achteraan. En dat bleef ook zo (ook al moet meegegeven worden dat er verschillende de strijd staakten). Kon moeilijk anders als je weet dat de atlete voor mij iemand is die vlot onder de vier uur loopt op een marathon (ik besefte dan ook dat een remonte onmogelijk was). Maar dit stoorde mij niet. Wat wel enorm irritant was, was het geklungel van de organisatie. Eerst was plots de seingever verdwenen waardoor ik enkele honderden meters te ver gelopen was. Even verderop wilden ze mij duidelijk maken dat ik opnieuw verkeerd gelopen was, maar wat bleek enkel de eeste drie en ikzelf hadden het juiste parcours afgelegd (de rest was op het parcours van de jogging van 6 km verzeild geraakt). Enorme discussies achteraf natuurlijk (vond het wel amusant om dat vanop afstand te bekijken).
Niettegenstaande dit alles liep ik toch een zeer voortvarende wedstrijd. Na km 10 kwam ik door in 55'30" en kon het tempo vrij goed aanhouden; Een felle regenbui deed mij wel wat verkrampen op het einde maar ik finishte uiteindelijk (afgeklokt op 21,1 km) in 2u00'15". Dus een zeer geslaagde trainingsloop voor Eindhoven en nogmaals het bewijs dat lange duurlopen aan lage hartslag een ideaal trainingspatroon zijn. Morgen nog enkele kilometers uitlopen en de weekteller zal ruim boven de 80km uitkomen.

foto 1: nog in het relatief droge gedeelte (en tussen het groen)
foto 2: in de gutsende regen op de piste



13-08-2011 om 22:48 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
11-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: 2000 km grens overschreden
De weken volgen elkaar snel op en ja ook de zomer 'schuift op'. Tijdens het lopen zijn er al enkele zaken die je kan waarnemen: veel vroeger donker - zwaluwen op de elektriciteitsdraden en ja de eerste bladeren die beginnen te vallen. Over het weer kunnen we eindeloos door drammen maar we kunnen er weinig aan veranderen. Zoals al gezegd voor het lopen blijft het toch ideaal weer  behalve dan de wind die nu de laatste drie dagen ons opnieuw parten speelt. De kilometerkes blijven echter serieus aantikken deze week .Mijn loopparcoursen waren deze week uigetekend in Zele, Wachtebeke, Aalst,Kalken... dus aan diversiteit ook geen tekort.
Toen ik mijn gegevens voor 2011 bekeek kwam ik tot de vaststelling dat de 2000 km-grens al ruimschoots overschreden was (2089) dus ook op dat gebied doen we zoals we al een tijdje bezig waren.
Om mezelf wat te motiveren heb ik nog een paar nieuwe schoenen gekocht (GT-2160). een nieuw model (zwart afgewerkt met blauw). Helaas is dit het laatste paar schoenen dat ik in Destelbergen gekocht heb want VO2 stopt ermee. Voor de rest is het ook druk met de voorbereiding voor de 'start to run' in eigen gemeente. Het logistieke gedeelte is nu volop aan de gang (verdeling van de affiches).
Voor het weekend staat de halve marathon van Oudenaarde op het programma. Deze halve marathon geldt ook als PK dus er zal daar opnieuw een serieus deelnemersveld zijn maar het is er wel een mooi parcours. En ja te warm zoals het daar de vorige jaren was zal het nu zeker niet zijn

11-08-2011 om 21:03 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
07-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Impe
Zaterdag een 10-tal kilometer uitgelopen na de inspanning van vrijdag in Erondegem. Pff het was opnieuw drukkend warm. De zomer maakt serieuse bokkensprongen. Op enkele uren tijd kan je gans andere loopomstandigheden krijgen.
Zondag stonde de jogging in Impe op het programma. Opnieuw was er een weerselement dat een serieuze rol opeiste, deze keer de wind.
Daar Impe niet ver van Erondegem gelegen is waren het meestal dezelfde joggers van vrijdag die present waren. Wel met dit verschil dat de meesten nu voor een kortere afstand kozen, terwijl ik nu net de langste afstand gekozen had. Dus de laatste plaats ontlopen zou een probleem worden tegen de getrainde atleten.
Het parcours was opnieuw loodzwaar. Impe heeft twee specifieke kenmerken: de klmi in de 'kouter' tussen de maisvelden en een pittig klimmetje iets over halfweg van elke ronde (wel gevolgd door een lange afdaling). Het was juist bij dat stuk in de velden dat de wind op de snoet zat en alles nog wat moeilijker maakte. Voor de 12,5 km moest de omloop drie maal worden afgelegd. Daar het moeilijkste gedeelte direct naar de start kwam had ik toch wat op den adem getrapt, maar na een vijftal kilometer kwam ik erdoor en begon ik een goed gevoel te krijgen. En ja na de twee doorkomst moederziel alleen de laatste (de korte afstanden waren toen uit de wedstrijd verdwenen). Maar ja door die positie en de kenmerkende bandana kreeg ik nog heel wat aanmoedigingen (of was het eerder uit medelijden ...) en dat kereltje dat op een viertal kilometer 200 meter voor mij liep werd steeds groter ...En ja op 500 meter van de finish had ik hem 'te pieren'.  Ik eindigde tenslotte in 1u12'14" (of een gem. van 10,4km/u). Hiermee is een druk loopweekend - met twee tamelijk zware parcoursen- met een zeer positief gevoel afgesloten. Dus op naar een intense trainingsweek en volgdend weekend de halve marathon van Oudenaarde.

07-08-2011 om 18:46 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
06-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erondegem
Donderdag werd er opnieuw twee loopjes gedaan. Onder de middag in het Osbroeck (8 km) en 's avonds in Zafelaere (7 km). Niet alleen de omgeving was totaal verschillend maar ook de weersomstandigheden: 's middags drukkend warm en 's avonds in de gietende regen.
Op vrijdag stond er een jogging in Erondegem op het programma. Ik had er niet veel goede moed in en toen ik de hellende strook zag aan de aankosmt zakte de 'courage' nog wat dieper. Maar het was een mooie zomerse avond en er waren verschillende gekende joggers - dus een babbeltje links en wat staan kletsen rechts bracht de loopstemming er toch in.
Aan de start was het druk want op deze vrijdagavond waren er vele joggers afgezakt naar Erondegem waar de keuze was uit drie afstanden. Ik liep de 10 km (2 ronden). En zoals verwacht was het een loodzwaar parcours: genen meter vlak en een drietal stevige klimmen per omloop. In de tweede omloop kon ik de 'snelheid' er toch inhouden en naderen op een gropeje dat eerst ver voor mij uitliep. Door een andere houding aan te nemen tijdens de klimmetjes kreeg ik wel wat last in de rug, ook de kuitspierkes begonnen bij die herhaling van hellingskes wat te protesteren. Maar uiteindelijk eindigde ik toch in 57'12" en had toch nog wat overschot. Al bij al een geslaagde jogavond: mooi (maar lastig) parcours, vele joggers en content van het huidige conditiepeil. Vandaag wat loslopen en zondag de jogging in Impe.

06-08-2011 om 08:55 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
03-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeksnieuws:alles gaat zijn gangetje ...
De hoogzomer was van korte duur maar we hebben gedurende die enkele mooie dagen toch kunnen genieten van enkele prachtige parklopen.
Maandag stonden er twee (kortere) duurlopen (7 km) op het programma. Onder de middag in het Osbroeck in Aalst en in de vooravond het Puybroeck-domein in Wachtebeke.
Op dinsdag middag opnieuw richting Osbroeck getrokken voor een 11-tal kilometer. Het was heerlijk om te lopen. Eens je tussen de bomen liep merkte je direct de koelte die eigen is aan een bosomgeving. Ik kan ook mijn superlatieven voor het Osbroeckpark niet onder stoelen of banken steken: ideaal om te lopen: geen lange stukken en een wisselende omgeving (open park, visvijver, bosomgeving). Een echte aanrader voor wie van de omgeving is. Vandaag werd er een 9-tal km gelopen in Kalken (samen met Chris) en ja het was veel warmer dan gedacht.
Qua loopgevoel gaat het iets vlotter maar er is nog werk aan de winkel. Voor het weekend staan er twee jogging in gepland (oorspronkelijk drie maar had mij voor Zele van datum vergist ...). Dit zonder te forceren maar om toch proberen dat goede gevoel opnieuw in de benen te krijgen.

De joggings zijn:

Vrijdag     05/08: Erondegem 10 km
Zondag     07/08: Impe 12 km

Van de gelegenheid ook gebruik maken voor wat reclame te maken voor de Smouterie-jogging in Overmere op 21/08.

De weken daarop staan dan in het teken van twee halve marathons: Oudenaarde (13/08) en vooral het eerste weekend van september Boedapest (opniuew met dezelfde 'bende' waar we al twee jaar mee naar Goteborg getrokken zijn - dus ambiance verzekerd)

03-08-2011 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (1)


Foto

REGLEMENTEN VELDMEERSRUNNERS
Foto

Foto

Foto

Foto

Aantal leden Veldmeers:   141


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Blog als favoriet !


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 05-1979
  • 05-1976


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs