Over mijzelf
Ik ben Wieteke
Ik ben een vrouw en woon in Lommel (België) en mijn beroep is ..
Ik ben geboren op 11/04/1981 en ben nu dus 42 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: voetbal, hardlopen, fitness, muziek, internet....

Persoonlijke Records
5 km: 19'40"
10 km: 47'03" (1x)
14 km: 1.02'56"
10 mijl: /
20 km: 1.43'18"
1/2 marathon: /
Marathon: /

Gelopen wedstrijden
* Grensloop Lommel
* Lenteloop Lommel
* 20 km door Brussel
* Stratenloop Leopoldsburg
* Nacht van de Euregio Neerpelt
* The Classic Tessenderlo
* Dwars door Hasselt
* Stratenloop St. Huibrechts Lille
Foto
Inhoud blog
  • Voetbal, mijn oude en nieuwe passie
  • Finse piste in de sneeuw
  • Finse piste
  • Idem loopje
  • Sneeuwloopje
  • Toertje door de straat
  • Hoge hartslag
  • Finse piste
  • Dag coach
  • Nog eens een loopje
  • Voetballen
  • I'm back
  • Hard tempo
  • Trage duurloop
  • 2x3800m
  • Duurloop stevig tempo
  • Duurloop 11 km
  • 4x 200-400-600m
  • Snelheidstraining 12x400m
  • Bijna wedstrijdtempo
  • Rustige training
  • Interval duurloop
  • Stevige duurloop
  • Eigen tempo
  • Niet genoeg
    Zoeken in blog

    Foto
    Laatste commentaren
  • moe maar voldaan (Patrick Aerts)
        op Finse piste
  • .. (Wendy)
        op Finse piste
  • Goed op weg!! (Frans)
        op Finse piste
  • gewoonte (tiny)
        op Idem loopje
  • boven water (Peter Meijlaers)
        op Sneeuwloopje
  • TERUG VAN WEGGEWEEST (patrick aerts)
        op Toertje door de straat
  • Straat! (Wendy)
        op Toertje door de straat
  • regelmaat. (tiny)
        op Toertje door de straat
  • hartslag (danny)
        op Toertje door de straat
  • .. (Wendy)
        op Hoge hartslag
  • @tiny (Runnergirl)
        op Hoge hartslag
  • Te snel gelopen? (tiny)
        op Hoge hartslag
  • gelijk! (tiny)
        op Finse piste
  • sterkte (Tiny)
        op Dag coach
  • .. (Ronald)
        op Dag coach
  • Foto
    Runnergirl
    Sport, mijn passie
    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hard tempo
    Vanavond terug in de club getraind. Het was de bedoeling om wat minder intensief te trainen, dus in een andere groep, maar ik vond het nog zwaar. Misschien ook omdat het bijna allemaal mannen waren, dan is het tempo sowieso wel hoger. De kuit gaat goed, weinig tot geen last meer van. Eerst 2 ronden opwarming op de finse piste. Dan hebben we een 1000m gedaan op de piste aan 80%, nadien een 1000m op de finse piste, toen zijn we de weg op gegaan. Daar hebben we nog een grote toer gedaan. Toen nog wat uitlopen (was zelfs al serieus tempo!) en de training zat erop. Voor mij zwaar genoeg. Heb er gewoon hoofdpijn van gekregen. Tot de volgende...

    16-12-2008 om 21:26 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    09-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trage duurloop
    Vanavond heb ik niet in de club getraind. Ik ben wel naar de Finse piste gereden om er een duurloop te doen. Ik heb 10 ronden gelopen, dat is precies 8 km aan een heel rustig tempo. Ik had nu al anderhalve week niet meer gelopen wegens klachten aan de linkerkuit. Tijdens het lopen toen voelde de kuit stram aan. Enkele dagen nadien, toen ik thuis op de zetel lag, kreeg ik plots heftige kramp in de kuit. De kuit voelt nog hard en dik aan. Moet een beetje oppassen dat ik weer geen ernstige blessure krijg. Tot de volgende...

    09-12-2008 om 21:24 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2x3800m

    Vanavond clubtraining. Na 2 toeren opwarming op de Finse piste en 3 versnellingen hebben we 2x 3800m gelopen. De eerste ging erg moeizaam. Bij de tweede lag het tempo in het algemeen wat lager, dus dat ging nog.
    Ik had sinds zaterdag niet meer gelopen. Alleen maandag had ik nog wat lichte conditieoefeningen gedaan. Sinds het weekend voelt het allemaal wat minder. Gisteren kreeg ik plots een hevige kramp in mijn linkerkuit, zonder enige aanleiding.
    Maar ja, dat zal allemaal wel weer beteren. Na de training van vanavond heb ik een lekkere warme choco gedronken met...slagroom. Heerlijk!
    Tot de volgende...

    27-11-2008 om 21:46 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop stevig tempo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen ik vanmorgen wakker werd en naar buiten keek was alles wit. Ik kreeg meteen zin om te gaan lopen. Vanmiddag een duurloop gedaan van ongeveer 7,5 km aan een stevig tempo. Het was fris, maar goed loopweer. Het tempo lag een stuk hoger dan in de club, daarmee had ik ook het gevoel dat het minder goed liep. Nadien een heerlijk warm bad genomen en nu ben ik echt moe. Klaar voor een warm avondje thuis...

    22-11-2008 om 18:27 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop 11 km
    Vanavond een duurloop gedaan in de club van ongeveer 11 km. Dat was ook de eerste keer dat ik met deze groep heb meegetraind. Het tempo lag dan ook een stuk hoger dan bij de vorige groep. Dit was het tempo dat ik gewoon ben.
    Als ik alleen ga lopen, ligt het zelfs nog hoger, maar dan loop ik ook onregelmatiger. Dat is ook een voordeel van in groep lopen. Ik zei voor de training dat ik schrik had dat ik niet zou kunnen volgen, maar dat was niet nodig. Het viel heel goed mee. Zeker als je dan van anderen nog positieve commentaar te horen krijgt. Tot de volgende...

    20-11-2008 om 21:12 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4x 200-400-600m
    Vanavond terug clubtraining gehad. Van de vorige training heb ik serieus moeten herstellen.
    Na 2 toeren op de Finse piste en wat versnellingen stonden er 4 reeksen van 200m - 400m - 600m op het programma, met telkens 200m joggen tussendoor. Alles aan een bepaalde tijd. Ik heb, ondanks dat ik in gedachten had mijn eigen tempo aan te houden, toch geprobeerd te volgen en dat ging goed. Ik heb ook alles afgewerkt, niet moeten passen. Nadien nog 2 toeren uitgelopen. Het voelde vandaag beter als de vorige keer en het liep ook iets vlotter. Ik neem sinds enkele dagen wat extra vitamientjes, Biorecord, en dat merk ik toch wel. Ben tevreden over de training.

    18-11-2008 om 21:38 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelheidstraining 12x400m
    Vanavond heb ik voor de eerste keer meegetraind met de wedstrijdatleten. Dat is wel wat anders! Na 2 toeren opwarming op de Finse piste en wat versnellingen, konden we eraan beginnen. We waren met een groepje van 6. We hebben 12 toeren gedaan op de piste (400m aan 23" en 400m aan 24" afwisselend). Na een 400m was het telkens 100m wandelen, 100m joggen en terug een 400m op snelheid. Ik heb 1 ronde moeten passen. Het tempo lag hoog. Nadien nog 2 toeren uitgelopen op de Finse piste en toen zat het erop. We kregen ook nog wat theoretische uitleg van de trainer. Hij zei dat ik het goed gedaan had, dus ja ik mag wel content zijn. Ben benieuwd hoe mijn lichaam hierop gaat reageren. Tot de volgende...

    11-11-2008 om 00:00 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna wedstrijdtempo
    Ik heb vanavond een snelle duurloop gedaan aan een bijna wedstrijdtempo. Ik klokte af op 36'02". Ik had op het laatst nog geprobeerd om onder de 36' te komen, maar dat was dus niet gelukt. Heb toch even moeten vloeken...tja dat zal ik nooit afleren. Geen idee wat de hartslag was, maar die was allicht vrij hoog. Ik moet mijn horloge eens binnenbrengen voor herstel. Zonder hartslagmeter lopen is ook weer wennen als je dat gewoon bent. Ik heb me in ieder geval weer heerlijk uitgekuurd. Het ging ook lekker, de beentjes gingen goed mee. Dit is voor mij echt trainen. Tot later...

    07-11-2008 om 18:33 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustige training
    Vanavond weer een rustige training gehad. We hebben een duurloopje gedaan van 7,5 km aan 9 km/u. Heel traag dus. Nadien 2 toeren uitgelopen op de piste. Vanaf volgende week dinsdag mag ik met de wedstrijdatleten meetrainen op de piste. Dat gaat wat anders zijn, maar ik kijk er wel naar uit. Ben echt blij.
    Ik heb voor dit jaar nog geen wedstrijden gepland. Ik hou het voorlopig bij trainen. Ik ben van het principe als ik wedstrijden meedoe, dan moet het ook 'goed' zijn. En liefst nog heel goed ook. Dus we gaan ervoor!

    06-11-2008 om 20:59 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interval duurloop
    Vanavond weer training gehad in de club. Eerst 2 toeren van 800m opwarming op de Finse piste. Dan 3 toeren op de Finse piste, de eerste toer rustig, de tweede sneller en de derde aan een goed tempo. Dan zijn we de weg op gegaan. Eerst 1400m gelopen aan redelijk tempo, daarna een wat grotere toer. Als laatste nog 2 toeren uitgelopen op de piste. Redelijke training, maar nog niet voldoende.

    04-11-2008 om 22:46 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stevige duurloop
    Ik heb vanmiddag een stevige duurloop gedaan over de weg en een stuk langs het kanaal. Daar zijn een paar steile hellingen, goeie kuitenbijters dus. Het ging allemaal heel vlotjes. Ik heb een goed tempo kunnen aanhouden en heb er 55'30" over gedaan. Met de uithouding zit het beter dan verwacht, nu nog tempo opbouwen. Ben veel volk tegengekomen onderweg. Het was dan ook weer heerlijk loop-wandel en fietsweer vandaag. Tot later..

    02-11-2008 om 17:15 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eigen tempo
    Ik heb iets beter getraind dan de vorige keer. Een duurloop over de weg en 4 toeren rond de piste. De laatste kilometers ben ik dan ook samen met iemand sneller gaan lopen. Ik heb even op eigen tempo gelopen en dat deed wel goed. Ik was wel wat vroeg terug, maar heb dan nog maar wat rondjes rond de piste gelopen, want het was te koud om stil te blijven staan. Al vond ik het echt lekker weer om in te lopen. Dit is meer mijn loopweertje. Geen zon, maar lekker fris!

    30-10-2008 om 21:08 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet genoeg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Weer lichtgetraind vandaag. Ik ga toch stilaan doorschuiven naar de volgende groep.
    Heb hier te weinig voldoening van. Na een toertje op de Finse piste gingen we terug de weg op. Eerst de driehoek gelopen met het vierkant (driehoek is 1400m en vierkant, ik schat zo'n 1900m), nadien alleen het vierkant, terug een toer op de Finse piste (800m) en nog een ronde op de piste. Niet genoeg.

    Ondertussen heb ik ook mijn wedstrijdnummer ontvangen voor dit seizoen.

    28-10-2008 om 00:00 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lichte duurloop

    Vanavond een heel licht duurloopje gedaan in de club van ongeveer 6 km. Het was al meer een soort van loslopen. Ik heb het bewust wat rustiger aan gedaan vandaag. Goed voor mij om ook eens te leren 'temperen', want dat is altijd al een probleem geweest. De volgende keer er weer tegenaan!

    23-10-2008 om 21:33 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hard ertegenaan
    Lekker weer voor te trainen vandaag. Ik had zin om er hard tegenaan te gaan, en dat is aardig gelukt. Het was een pittige training.
    Na de 2 toeren opwarming op de Finse piste gingen we een interval duurloop doen. Telkens 600 m goed tempo, dan even rustig joggen en terug opnieuw. Ik denk dat we zo'n 5 toeren gedaan hebben van 1400 m.
    Nu achteraf voel ik me lekker moe en voldaan. Heel lang geleden dat ik nog zo goed getraind heb. Heerlijk!

    21-10-2008 om 22:00 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 minuten
    Vanmiddag een duurloopje gedaan van een half uur, het grootste stuk op de weg en een gedeelte door het bos. Het was een lekker weertje om in te lopen. Ik had de harstslagmeter om, maar blijkbaar vals contact. Dus ik heb niet kunnen zien wat mijn hartslag was. Naar mijn gevoel was die redelijk hoog. Nadien deed hij het wel weer. Ik heb geen last gehad van de teentjes. Het lopen op zich ging niet zo goed. Maar ik heb het toch maar weer gehad. Tot de volgende...

    18-10-2008 om 16:24 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig getraind
    Het was een lichte training vandaag. Vandaag stond er een interval duurtraining op het programma. Na de opwarming 2 toeren rond de Finse piste (2x800m), 2 keer het vierkant gelopen (= ong 2000m), 1x rustig, 2de x sneller, nadien 2x de driehoek (=ong.1400m), ook 1x rustig en nadien sneller.
    Ondertussen heb ik mijn nieuwe schoenen goed ingelopen. Ze lopen heerlijk. Ik heb alleen nog wat last van mijn teentjes die maar niet willen genezen. De nagels zijn eraf. Het is geen gezicht, alleen maar open wonden op je tenen. Ik had er vanavond een zacht verbandje rondgedraaid met tape. Dat helpt wat. Tot de volgende...

    14-10-2008 om 21:11 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar zijn we weer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat lang geleden! Maar ik ben er nog. Geen voetbal meer voor mij. Ondertussen is mijn conditie er wel op achteruit gegaan.
    Ik heb me sinds deze week aangesloten bij een loopgroep. We gaan er eens werk van maken. Het loopt wel wat beter dan verwacht. Ik heb last van stijve spieren, maar ik had nog erger verwacht, aangezien ik bijna een jaar heel weinig aan sport heb gedaan. Dinsdag had ik de eerste training. Vandaag een 10 km duurloop gedaan. In groep is toch altijd een stuk motiverender dan alleen. Ik heb vandaag ook nieuwe loopschoenen gekocht bij Runners in Mol. De eerste keer dat ik daar naartoe was gegaan en dat is echt wel de moeite. Hieruit bleek weer dat mijn voeten ver naar binnen kantelen, maar dat wist ik al. Ik heb de New Balance 768 aangeschaft, een soepele antipronatieschoen. Mijn oude Nike Perseus waren versleten, die hadden er heel wat kilometers opzitten, maar ik kreeg ook blauwe tenen, dus een teken dat ze te klein waren.
    Dit weekend is het Dwars door Hasselt en de marathon van Eindhoven, en wat kriebelt het dan toch weer! Ik ben in ieder geval weer door de loopmicrobe gegrepen. Ik hoop deze blog tussendoor terug wat meer bij te houden. Tot de volgende dus...

    09-10-2008 om 00:00 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pijn aan benen
    Geen training voor mij vanavond o.w.v. zeer pijnlijke benen. Het is een soort zenuwpijn, geen spierpijn, veel pijnlijker zo voelt het althans. Vanmiddag wel even wat gevoetbald met een lichte bal en nadien wat hockey gedaan. Voldoende rusten maar weer.

    24-09-2007 om 23:25 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    22-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lommel B - Biesen
    Vandaag een wedstrijd gespeeld met de B-ploeg tegen titelkandidaat Biesen. Ik heb de volledige wedstrijd gespeeld. De bedoeling was ook om wat wedstrijdritme op te doen. Het was warm weer, de thermometer haalde temperaturen van 26°C. De wedstrijd werd met 1-4 cijfers verloren. De A-ploeg verloor ook met 5-1. We kunnen nu voor alle ploegen wel spreken van een gemiste seizoensstart. Wat heb ik er van overgehouden deze keer...lage rugpijn en pijn aan mijn benen. Voor de rest alles ok.

    22-09-2007 om 00:00 geschreven door Runnergirl  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)



    Archief per maand
  • 02-2011
  • 01-2010
  • 09-2009
  • 07-2009
  • 04-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006

    Foto

    Gastenboek
  • achillespees ontsteking
  • looptips voor Jan en alleman
  • hallo,goedenavond
  • ontmoeting donderdag 9/10
  • dag Wieteke

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Eigen quote over hardlopen
    Ik loop om een evenwicht te vinden tussen lichaam en geest, waarbij ik mijn voeten gebruik om met mijn hoofd een overwinning te behalen

    Mijn favorieten
  • Joggings.be
  • Running.be
  • Runnersweb.nl
  • Snelheid & tussentijden
  • Limburg running
  • Joggings in Vlaanderen
  • 20 km door Brussel
  • Marathon van Eindhoven
  • SACN
  • Sportsites.be

    Foto

    Blogs van andere lopers
  • Dirk
  • Frankie Leus
  • Rudi Smeets
  • Francis Coucke
  • Geert Van Moer
  • Vince Vantyghem
  • Carmen
  • Julie
  • Maarten Smeets

    Nog meer blogs
  • Wesley Van de Gaer
  • Gino Lauwen
  • Johan Bergmans
  • Ron
  • Renzo Vanhoorelbeke
  • Patrick Aerts
  • Wendy Lenaert
  • Dirk De Groof
  • Geert Gitaar

    Nog blogs
  • Katrien Rogiers
  • Ronald
  • Rinus
  • Philippe
  • Yves
  • Laurens
  • Natalie Tijtgat
  • Lies Deruddere
  • Myriam Van Vooren

    Nog loopblogs
  • Tien Raijmakers
  • Kristof van Nevel
  • Frank Spencer

  • Topsport
  • Coach Paul VDB
  • Rik Ceulemans
  • Nathalie De Vos
  • Veerle Dejaeghere
  • Anja Smolders
  • Pieter Desmet
  • Krijn van Koolwijk

  • Foto



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs