Foto
Foto

www.sponsormij.be

Het artikel dat in de "Krant van West-Vlaanderen", meer bepaald "Het Wekelijks Nieuws" verscheen...
Klik hier!

VOLGENDE WEDSTRIJD(EN)

HERMES, 4 OKTOBER

OLIFANT
18 OKTOBER

Over mijzelf
Ik ben Francis Coucke
Ik ben een man en woon in Veurne (Belgie) en mijn beroep is Beroepsmilitair.
Ik ben geboren op 12/07/1967 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, MTB, muziek, lectuur, informatica,....

          BESTTIJDEN

MTLG
: 2,4 km in 8'14" (15 april 2008)(3'26" de km)
Trio-triathlon:  3,5 km in 11'58" (7 nov 2006)
Korpscross: 4,1 km in 14'04" (14 nov 2006)
Westerkwartier: 5 km in 17'52" (19 sept 2008)(3'34" de km)
Westerkwartier:
 6 km in 21'38" (19 sept 2008)(3'36" de km)
Westerkwartier: 8,66 km in 31'32" (19 sept 2008)(16.5 km per uur)(3'38" de km)
Keignaert (Oostende)
: 9 km in 33'47" (06 juni 2008)
Oostkamp: 10 km in 36'56" (5 aug 2006)(3'41" de km)
Gistel: 12 km in 46'15" (18 nov 2006)
Dwars door Brugge: 15 km in 56'30" (7 mei 2006)
Sluis (10 Mijl): 1h02'55" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Sluis: 1/2 Mar in 1h22'38" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Parijs: Marathon in 2h55'51" (05 april 2009)(4'10" de km)

WEBLOGLOPERS

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Son and daughter
  • Blog van Nicolas en Tom
  • Blog van Nicolas en de grasparkiet
  • Blog van Florence en de dwerghamster
  • Nico de
  • Nieuwste site van de zoon
  • Mijn favorieten
  • The Gecko
  • Nacht Van Vlaanderen
  • Rekentabellen
  • Loopwedstrijdkalender
  • Marathonkalender
  • De Veurnsche Bikers
  • My Asics
    Wij luisteren naar...
  • Stubru
  • Inhoud blog
  • IFF 2018
  • Rotterdam marathon 15 april 2012
  • Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • Berlijn 2011
  • Olc afgelopen, oef...
  • Tis een kopie! Maar hij zal allicht beter zijn!
  • Newquay!
  • Newquay 10K
  • Leiemarathon.
  • Leiemarathon minus...
  • Water.
  • Nog tien dagen naar de Leiemarathon!
  • Leimarathon, 17 days to go.
  • Mariakerke.
  • Pronostiek Wim
  • Om alle misverstanden te voorkomen; dit is een mailtje dat ik ontving van een vriend. Ik doe geen traitlon, maar hij wel: WIM SYNAEVE.!
  • Vakantie...
  • Maandelijkse bijdrage....
  • 8,81 km in 33'28".
  • "Wulle" bijna vermoord door reiger!
  • Dju...
  • Rust roest?
  • Bredene...
  • Weblogloper-het bewijs...
  • Jaaroverzicht...
  • Parijs - Deel 3 - De beleving.
  • Parijs - Deel 2 - Facts and figures.
  • Parijs - Deel 1
  • Piep....
  • Parijs!

    UITSLAGEN 2007

    1.LOMBARDSIJDE : 10,8 km in 42'34" op 6 jan
    2.MOL : 1O km in 38'34" op 14 jan
    3.SAS : 6 km in 21'59" op 4 feb
    4.GROBBENDONK: 7,8 km in 31'17" op 15 feb (cross)
    5.OOSTENDE-BRUGGE: 10 Mijl in 1H04'36" op 4 maart
    6.SLUIS: 1/2 mar in 1h 27'08" op 18 maart
    7.DAMME: 9 km in 34'17" op 25 maart
    8.HAZEGRAS: 11 km in 43'27" op 7 april
    9.ST.-JANSLOOP: 10 km in 40'59" op 22 april
    10.DWARS DOOR BRUGGE: 14.3 km in 55'52" op 6 mei
    11.REMBERTCORRIDA TORHOUT: 10 km in 38'07" op 11 mei
    12.GAILLY TE EUPEN: 1/5de marathon in 34' op 16 mei
    13.KEIGNAERT: 9 km in 34'53" op 18 mei
    14.PAREL DER KEMPEN (MALLE): 10 mijl in 1h 04' 41" op 20 mei
    15.20 VAN BRUSSEL: 20,1 km in 1h 23'28" op 27 mei
    16.MCBRIDE: 1/2 marathon in 1h 32' 17" op 3 juni
    17.JEAN BART: 11,1 km in 42'17" op 15 juni
    18.NVV MARATHON: 42,195 km in 3h08'03" op 22 juni

    Foto

    TAXI MARC
    NIEUWPOORT

    Foto
    RUN FORREST RUN!

    NA ENKELE MALEN NET NIET DE MAGISCHE GRENS VAN DRIE UUR TE BREKEN, SLAAG IK DAAR DIT JAAR DAN TOCH IN TE PARIJS: 2H55'51". KAN HET NOG BETER? WE ZULLEN ZIEN...
    12-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dju...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... toch, kee e vree vollinge...

    12-05-2009 om 14:54 geschreven door Francis  


    >> Reageer (7)
    08-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust roest?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja, sorry.  Ik laat jullie een beetje in het ongewisse.  Het is niet omdat ik niet veel zin heb om te bloggen dat jullie er niet minder nieuwsgierig op worden. 

    Sinds de laatste week van april ben ik weer rustig aan het opbouwen.  De maand april is een schandelijke maand geworden, althans voor een sportmens.  De discipline die er de laatste maanden was, was mijlenver uit de buurt.... Heer, vergeef mij.  Heb het er een beetje teveel van genomen.  Ik moest rusten, maar ik twijfel er toch een beetje aan of dat mocht gekoppeld worden aan een te Bourgondische levenstijl.

    Soit we gaan er terug tegenaan.

    Als alles volgens plan verloopt, kom ik eind deze week aan een goeie 68 km.  Zes duurloopjes van maximum een uur.  Gemiddelde hartslag zal rond de 127 liggen.  De maximumgrens voor de zone "extensieve duurloop" is verlaagd van 135 naar 130.  Dit zou me in een nog betere basisconditie moeten brengen dan de conditie die ik had opgebouwd voor Parijs.  Ditmaal werk ik toe naar de Leiemarathon.  Daar wil ik nog beter doen dan in Parijs.  Het wordt daar trouwens een "webloglopers onderonsje".  Ik hoop alleen maar dat de wind goed zit daar. Want als ik helemaal opgeladen aan de start ga moeten verschijnen van een marathon met wind op kop, dan zal ik daar niet gelukkig mee zijn.  Toch s over denken wat ik als alternatief uit de mouw kan schudden dan...

    Naast deze hoofddoelstelling, zijn er nog de wedstrijdjes uit het OLC die ik meepik.  Om de scherpte er in te houden.  Nu ga ik daar niet specifiek voor trainen, maar toch las ik hier en daar een versnellingsje in tijdens mijn duurlopen.  Echt intervaltraining zit er dus weer niet in.  Toch geen specifieke 10K-intervals, die ik zo dikwijls bij de "twitters" tegenkom.  Maar zonder die intervaltrainingen kon ik de laatse wedstrijden uit het OLC ook wel mijn mannetje staan.  Dus ik kijk er met goede moed tegenaan.  Al twijfel ik wel of ik het er volgende week goed ga afbrengen na al die losbandigheid...

    Dus ik loop de Wijkloop, de Keignaert, de Vuurtoren en dan moet ik een beetje uitkijken en plannen.  Ik kijk er wel naar uit.  Het is weer een eind geleden dat we elkaar nog eens zagen (zweten).

    08-05-2009 om 20:09 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    06-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bredene...
    Iemand de volledige uitslag van de paasloop te Bredene?

    06-05-2009 om 18:45 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    28-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weblogloper-het bewijs...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-04-2009 om 15:07 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaaroverzicht...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mocht dit het echte jaaroverzicht zijn dan kon ik vandaag al besluiten dat het jaar geslaagd was.  Pr op de halve en de hele marathon.  Een podiumplaats in het OLC en mocht het jaar daadwerkelijk afgesloten worden, dan sta ik op nummer twee in het klassement in mijn categorie.  Maar er zijn idd nog maar drie wedstrijden gelopen.

    Gisteren trokken we dus naar het Hazegras om er nog wat punten uit de brand te slepen.  Ik ga een aantal wedstrijden missen in de loop van het jaar, dus moest ik toch voor wat reserve zorgen.  Het klassement is dit jaar geen doel op zich (net als vorig jaar), maar een mooie ereplaats is altijd meegenomen.  En daarbij, het is altijd leuk om bekende gezichten tegen te komen en ermee (uitgebreide) nabesprekingen te houden.

    Met de marathon in de benen was het (weeral eens) koffiedik kijken.  Maar al gauw was het duidelijk dat de marathon mijn batterijen deftig had leeggezogen.  En niet alleen bij mij...  De vleugels die ik had twee weken geleden op de Noordzeeloop, bleven netjes opgevouwen zitten.  Het vlotte niet.  Maar op karakter kon ik toch beslag leggen op een mooie ereplaats.  Geen tweede stek deze keer, maar toch een zesde plaats in een toch redelijk sterk deelnemersveld.

    Geert, een vriend van mij, had mij beloofd om in het eerste deel van de wedstrijd kop te trekken.  Het werd uiteindelijk een grappige bedoening.  Als we dat hadden gefilmd...  Hij mistte zijn start kompleet en moest zich al reppen om bij mij te komen.  Kompleet in het rood lopend, bood hij mij toch nog efkes zijn diensten aan.  Misschien heeft het geholpen...kan het niet met zekerheid zeggen.  Nadien klampte hij aan en eindigde (een keer op het einde van de derde ronde, en dan nog eens op het einde van de vierde ronde) op een verdienstelijke 31ste plaats.  Geert dacht dat de wedstrijd maar drie ronden duurde, maar had al vlug door dat we bleven lopen....vier ronden dus!  Lol!  Beetje mijn schuld mss.... had hem maar drie keer gezegd dat er vier ronden waren....

    Ikzelf startte vooraan, maar hield mij toch ietwat in.  Had ergens iets gelezen van 3'45" en zag daar wel iets in.  Doch het parcours op het Hazegras is er eentje om u tegen te zeggen, dus deze ambitie al vlug laten varen.  Ik zag Gino al snel vertrekken.  In het zog Alain en Koen Tacx.  Pfff, zo vlug dacht ik.  De andere marathoniens gleden mij voorbij.  Vince, Peter, Diederik, en dan ook nog Clint, Johan,....  Hopelijk kan ik hier aanklampen!  En dat lukt wel.  Ik voel dan al dat ik plafoneer, maar ik heb ietwat meer karakter meegebracht dit jaar en ik volg.  Elke keer als iemand versnelt, klamp ik aan.  Eén voor één proberen ze ons groepje te verlaten.  Ik klamp overal aan en hang plots alleen achter Diederik.  Iedereen heeft dan al zijn beste pijlen verschoten.  En ook Diederik moet vertragen.  Ik ga er voorbij en loop plots alleen.  Alain hebben we ondertussen ook al ingehaald.  Dan zie ik dat ik nader op Frederik Fiers.  Een tijdje geloof ik erin, maar tegen het einde aan berg ik ook deze ambitie op.  Ondertussen zie ik dat mijn km-tijden langer worden.  Hopelijk verzwak ik niet teveel!  Maar blijkbaar heeft iedereen het moeilijk op dit lastig parcours.  Tegen het einde van de derde ronde zie ik nog dat Koen Tacx het moeilijk krijgt.  Moest ik over hem gaan, dan kom ik (samen met hem) op plaats twee in het klassement!  Zogezegd, zogezegd.  Ik kom bij Koen en ga erover.  Op het einde van de vierde ronde komt hij kreunend terug bij mij.  Ik vermoed dat hij "ip en ten" is en hoop hem eraf te lopen in de laatste rechte lijn.  En het lukt!  Zesde plaats vandaag in de categorie H2 en een sprongetje naar plaats 2 in het klassement.  Beter kan het nooit worden!

    Na de wedstrijd voelen mijn benen efkes hetzelfde als vorige week in Parijs.  Rust! Rust!  En dat ga ik nu ook doen.  En toch proberen die kilo's te beperken.  Al zal het moeilijk gaan, als ik me ga gedragen zoals gisterenavond....er liepen hier vandaag een paar katerkes rond in Veurne.  Man man man.  Niks meer gewend.  Maar het doet me beseffen dat het beter is om toch ietsje gezonder te leven.  Hoewel, het was toch wel toegestaan zeker voor die ene keer?!  't Was plezant...

    Na het teruggeven van het borstnummer, kregen we nog 's een zakje met een paar dingen in.  Daarbij een multifunctioneel hoofddeksel (zie foto).  We konden het direct aandoen om te douchen.  Het kan eveneens dienstdoen als alpin.  Het stond me wel (en mn dochter ook).

    Zo ik ga jullie een tijdje met rust laten, denk ik toch.  Er zal hier niet veel te melden vallen de volgende dagen.  De tsjingtsjangsloop laat ik ook aan me voorbijgaan.  Wss er terug bij op 16 mei.  Benieuwd hoe de conditie (en het gewicht) dan zal zijn.

    Gutentag!

    12-04-2009 om 21:10 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parijs - Deel 3 - De beleving.
    Tja, hij komt maar niet.  De vreugde, de euforie.  Misschien wordt dat uitgesteld?  Raar toch.  Net voor ik de laatste bocht in ga, besef ik het bereik van mijn prestatie en wellen de tranen op in mijn ogen.  Maar ik duw ze aan de kant want ik wil de laatste honderden meters nog efkes voluit gaan.  Grollend (mss zelfs een beetje brullend) leg ik deze af.  Ik overschrijd de aankomstlijn en heb zoiets van "opdracht volbracht".  En ik begin direct te resumeren en te beseffen dat dit beter kan...

    Vorig jaar reeds was ik ervan overtuigd dat ik onder de drie uur zou geraken.  Maar wanneer?  Je moet erop rekenen dat de omstandigheden goed zitten, maar je moet ook in jezelf geloven.  De omstandigheden hadden al eens tegen gezeten vorig jaar en anderzijds kon een sterkere mentale weerstand ook wel hebben geholpen.  Ik liep altijd "voorzichtig".  Op het randje van de muur, zo dacht ik.  Maar soms moet je uitpakken met een beetje meer branie, jezelf overtuigen dat het kan.  Al zal je er iets sneller voor moeten lopen.

    Tijdens de voorbereiding voor de marathon van Parijs, was ook al gebleken dat ik vroeger niet het onderste uit de kan haalde.  Ik heb het er al over gehad...energieverspilling.  Maar je mag vooral niet vergeten dat ik een veel bredere basis heb gelegd deze winter dan voorheen.  Vroeger modderde ik maar wat aan tijdens de winter en dan plots, 10 of 12 weken voor de marathon begin ik intensief te trainen.  De conditie ging vlug omhoog, maar bereikte niet zijn top.  Ik was kapot na een halve marathon voluit...en dan hopen dat je recupereert voor je marathon.  De week voor de marathon loop ik een 10 km voluit en ik ontplof volledig.  Het is een goeie test, maar een slecht resultaat.

    Dit jaar gaat dat allemaal veel beter.  De parameters zijn stukken beter, de resultaten ook.  Het vertrouwen, de mentale sterkte groeit.  Ik weet dat ik het haal als ik aan 4'10" de km vertrek.  Dat staat vast.  Dat ik het onderweg lastig zou kunnen krijgen, schuif ik aan de kant.  Het mag niet.  En als het toch gebeurt, dan heb ik in september een herkansing.  Mensen vragen mij: "Wat als het niet was gelukt?".  "Ging je dan niet in de put hebben gezeten?"  Wel, ik denk het niet.  Ik heb het vorig jaar al meegemaakt en toen kon ik het ook direct plaatsen.  Ik weet dat ik het kan, maar wanneer doe ik het?  Dat was de vraag.

    Ik doe het dus op 5 april 2009.

    Op 4 april rijden we samen met Alain,Rita,Jan,Martine naar Parijs.  De anderen splitsen zich over de andere twee wagens van de OLC-ers.  Wij hadden een extra dagje Parijs gepland en daardoor reden we samen.  Aangekomen in Parijs, kunnen we reeds de bagage op de kamer zetten en gaan we eerst met de metro naar de Expo om onze nummers te gaan afhalen.  Je wordt daar gedwongen om de commerciële zone in te gaan.  Daar toont Gino mij de nieuwe Garmin 305.  Ik wist nog niet dat deze bestond.  We stappen vlug door naar het restaurant om snel een pastaatje binnen te draaien.  Dessert: banaan.  Ik kan er geen meer zien!  En toch duw ik er nog één naar binnen.  Dan vlug vlug naar de hotelkamer want ik wil vroeg onder de wol.  Ik voel me niet zo lekker.  Had de nacht ervoor niet goed geslapen, had hoofdpijn, een pijnlijke zweer in de mond... Ik was er niet gerust in.  Stress?  Wonderbaarlijk, ik slaap goed.  Om 05h20 sta ik op en eet een rijsttaartje met kandijsiroop en een banaan.  O ja, nog een boterham met gelei.  Tegen zes uur schuif ik aan de OLC-ontbijttafel om nog een kop koffie te drinken.  Dan nog vlug even naar boven om de darmen te ledigen en tegen 07h20 staan we terug beneden om naar de metro te stappen.

    Op de metro is het druk.  Je denkt dat er niemand meer bij kan, maar bij een volgende halte stapt er nog eens een hele hoop mensen op.  Maar het valt allemaal wel mee.  Als we boven komen aan de Arc de Triomphe zien we een massa volk.  Maar er is ruimte genoeg.  We maken ons klaar en trekken elk naar ons vak.  Jan doopt nog eens vlug zijn schoenen en daar staan we dan, tussen meer dan 31.000 andere marathoniens.  Komen we daar Peter Hamers toch niet tegen zeker!  Ik denk dat we allen vrij ontspannen aan de start staan en voor we het weten klinkt het startschot.  En wijle weg.  Toch efkes opletten voor de flesjes met urine en de achtergelaten kledij.  Ook lopen er een paar gekken met borden en spandoeken die vooral op TV willen komen, denk ik.  Loop daar maar s achter.

    Ik start vrij rustig en heb niet veel moeite om mijn tempo te vinden.  Ik zie Jan al vlot weglopen, maar ik wil vooral mijn eigen wedstrijd lopen en geen domme dingen doen.  Achteraf denk ik natuurlijk: "Mss als ik bij Jan was gebleven,..."  Dat denk ik dikwijls.  Maar zoals gezegd, ik wil safe spelen.  Eerst onder die drie uur.  Mss volgende keer dan.

    Ik controleer mijn tempo en hartslag en alles verloopt zoals het hoort.  Ik neem overal drank en hou mijn flesje bij.  Ik doorsta de eerste 21km zonder kleerscheuren en wil dan een tandje bijsteken.  Dat lukt maar even omdat het parcours altijd op en af gaat.  Ik doseer bergop en laat me gaan bergaf.  Veel versnellen zit er dus niet in.  Ik hou het op safe.  Versnellen, doseren.  Als ik voor een eerste keer de tunnels in duik voel ik een pijnscheutje in mijn rechterquadriceps.  Dat geeft me nog meer het gevoel dat ik moet doseren en niet aanvallen.  Het blijft dus vooral controleren.  Ik kom voor km 35 niet in het rood en dat geeft me meer en meer vertrouwen in een goede eindtijd.  Aan km 35 staat Sjarlot met mn cola.  Een extra suikertje....moet voorkomen dat ik in een dipje terechtkom.  Maar ik heb onderweg goed gedronken en suikers genomen en krijg dus niet echt te maken van de man met de hamer.  Bij de laatste sponzen loop ik nog iemand aan die plots gaat stil staan.  Het is een patat van jewelste.  De lucht gaat uit mijn longen.  Maar ik kan hier nu niet talmen en zet terug aan.  De man keilt een zakje vloeibare suikers achter me aan, maar ik kan enkel een verontschuldigend gebaar tonen...

    Dan is het nog efkes doorbijten door het "Bois de Boulogne".  Ondertussen begint het mij toch op te vallen dat ik meer en meer mensen voorbij loop.  Af en toe zie ik iemand staan met krampen.  Hopelijk overkomt het mij niet!  En dan is het zover!  Ik ben er!  Voila, dat ist.  I did it!

    Ik knuffel Peter en Jan, krijg felicitaties van Gino. Ik zoek iets te drinken en stap als een eend verder.  De verkramping begint direct.  Ik waggel via de fruittafels naar de letter P, waar we iedereen opwachten vooraleer we beginnen aan de eerste van een reeks martelingen door de metro.  Waar zijn die verdomde roltrappen.  In het hotel wordt er gedouched, gemasseerd, efkes gerust, afscheid genomen en dan trekken we terug het stad in.  Mss was rusten beter geweest, want de benen krijgen het terug hard te verduren in de metro.  Het slenteren gaat, maar die trappen!!  Ik heb nog twee volle dagen enorme last.  Woensdag zou het pas lukken om een rustig loopje te wagen.

    We genieten nog van een dagje extra Parijs in goed gezelschap!  Maar tegen maandagnamiddag is mijn kaarske deftig uit.  Ik moet dringend rusten.  We glijden via "Jardins de Luxembourg" en de metro terug naar de auto en geraken zonder kleerscheuren (maar stijf man!) terug thuis.  Met dank aan onze sjoofeur Alain!

    Plannen?  Natuurlijk.  Morgen mijn best doen.  Drie weken rusten.  Trainen.  Leiemarathon.  Beter doen.  Hopelijk.

    10-04-2009 om 20:25 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parijs - Deel 2 - Facts and figures.
    Ok, het plan was om aan 4'10" de km te vertrekken.  Dat moest te doen zijn voor, laat ons zeggen 20 a 30km.   Dan loop ik zogezegd een kleine twee uur aan een snelle duurlooptempo. Als ik dan nog goed zit, dan steken we een tandje bij.  Of als het niet goed gaat, dan kunnen we toch nog wel een uurtje in het rood lopen.  Toch?

    Als ik voel dat het vanaf het begin niet goed zit, dan schakelen we over op 4'13" en dan komen we aan in 2h58 ipv 2h56...
    Maar het eerste opzet lukt!

    Hieronder mijn gegevens van de GPS:

    Ik leg 42,445 km en 98 cm af in 2h55'51".  Het tempo is 4'08" per km ofte 14,5 per uur.  Ik ben dus niet op de ideale lijn gebleven.  De bevoorradingen lagen daar iets van weg.  Ook kunnen er fouten in de meting zitten daar we herhaalde keren onder de grond gaan.
    De gemiddelde hartslag is 163.  Dat is lager dan de vorige keren.  Heeft alles met de trainingen te maken natuurlijk.  Mijn omslagpunt is ongeveer 163.  Ik blijf daar heel lang onder.  Vanaf km 30 tik ik herhaaldelijk aan de grens om er rond km 37 over te gaan en daar te blijven.  Vanaf dan ga ik volledig in het rood.  Gelukkig maar vanaf dan.  Maar, en dat is ook belangrijk, mijn snelheid zakt niet!  Mijn laatste km is de snelste!  Dat spreekt boekdelen!

    De readings om de vijf km:

    5 km: 20'46"
    10km: 20'27"
    15km: 20'52"
    20km: 20'51"
    25 km: 20'33"
    30 km: 20'43"
    35 km: 20'46"
    40 km: 20'56"
    42 km: 8'17" (2h54'11")
    42,45 km: 1'44" (2h55'51")

    Zoals je kan zien loop ik heel constant.  En zoals zo dikwijls leg ik een langere afstand af ... Snel een kleine berekening maakt dat ik een marathon loop in 2h55' rond.

    Effe dacht ik dat ik een negative split had gelopen, maar dat blijkt volgens mijn berekeningen niet waar te zijn.  Ik maak integendeel 17" verlies.   Ergens op één of andere beklimming (km 36-37).

    Is er nu nog ruimte voor progressie?   Ja, dat denk ik wel.  We kunnen nog iets meer trainen om langer in een "ontspannen" zone te lopen en om langer in het rood te lopen.  Maar hoeveel tijdwinst levert mij dat op?  En hoeveel wil ik er nog in investeren?  Vragen om ingevuld te worden!

    De weg is alleszins vrijgemaakt.  De mentale last is kleiner.  De knop is omgedraaid.  Het gaat niet zozeer meer om de muur van drie uur, maar om mijn grens...waar ligt ze ergens?  Niet bang worden hoor!  Ik voelde al tijdens mijn trainingen dat ik niet het onderste uit de kan moest/hoefde te halen.  Ik loop mezelf niet naar de afgrond.

    Deze namiddag een -start to runneke- gedaan met de dochter en nadien een spurtje er proberen uit te duwen.  14,5 Km per uur is rap zenne!  Heb ik dat tempo bijna drie uur aangehouden zondag?  Niet te geloven.  Hopelijk zaterdag een beetje beter hersteld.  Wil nog s goed doortrekken, voor ik drie weken rust neem.  Naar het schijnt worden er soms PR's gezet tijdens de twee weken in de nasleep van een goede marathon.  Dat lukte mij na IFF, mss lukt mij dat nu ook.  Maar ik verwacht geen mirakels.  Ik ben zondag diep geweest...

    08-04-2009 om 16:43 geschreven door Francis  


    >> Reageer (6)
    07-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parijs - Deel 1
    In 2005 laat ik mij meeslepen door een zootje ongeregeld uit Veurne om te starten met een marathontraining.  Het item was een beetje ver van mijn bed.  Ik was ooit eens een training begonnen voor de 20 van Brussel, maar daar hield ik allerhande kwetsuren aan over.  Totdan hield ik het dus bij joggen.

    Het joggen had ik altijd wel een beetje gedaan.  Vooral om mijn conditie af en toe wat op te krikken.  Als je jong bent, beschik je over tonnen energie.  Met de jaren verdwijnt dat een beetje en moet je beginnen te werken aan je fitheid, met sport, met een gezondere levenstijl (wat ik ook niet altijd handhaafde).

    Dus sprak ik met de bende af om eveneens de trainingen te starten en dan wel te zien waar ik uit zou komen.  En alles verliep vlot.  De eerste lange duurlopen zorgden weliswaar voor stijve benen in het begin, toch zou ik eraan wennen.  Mettertijd verdween verzuring tijdens mijn trainingen.  Als ik moe ben, gaat zicht dat in mijn hele lijf manifesteren.  Niet enkel in de benen.  Een trainingsbeest, dat ben ik wel.  Maar ik ken nog ergere beesten hoor.

    Ik zeg dus ja aan de marathon en schrijf mij in voor "De dag van Vlaanderen", een alternatief voor de "Nacht van Vlaanderen".  Ivan Degrieck is de bezieler van deze marathon die plaatsheeft op 4 juni 2005.  Later zal ik Ivan nog tegenkomen...
    Mijn eerste idee was om de marathon te lopen onder de vier uur.  Tijdens de voorbereidingen heb ik al vlug door dat ik dat sneller ga kunnen.  Ik doe een gok naar mijn eindtijd en durf al te hopen op iets minder dan 3h30'.  En dat gebeurt ook.  De marathon verloopt vlot en ik kom binnen in 3h23'.  Ik ben ontroerd.  Nooit liep ik zover, nooit liep ik zolang.  Hé, ik kan een marathon lopen!

    In de tweede helft van die wedstrijd, kan ik versnellen.  Negatief split dus.  Dat zet mij aan het denken.  Ik kan dat sneller hé!

    Het jaar erop schrijf ik mij in voor de Nacht van Vlaanderen.  Ik wil er een hap uit bijten.  Een goeie tien minuten lijkt mij te doen.  En ik doe er bijna een kwartier af.  3h 08'43" is mijn tijd voor een tweede marathon.  Ik kaap er zelfs prijzengeld mee weg! (30 euro!)
    Ik begin te dromen van de drie uur....

    In 2007 volg ik een schema en neem dus ook intervallen mee op in het trainingsprogramma.  Maar ik ben slordig met de energie.  Ik loop teveel wedstrijden, hou mij dus niet strak aan het schema.  Ik maak fouten, ben te nonchalant.  Ik denk dat het zo ook wel zal lukken.  Maar ik vergis mij.  Ik kan er tijdens de Nacht maar 40" vanaf doen.  Met mn voetjes terug op de grond, heet dat dan.  Ik loop dat jaar nog een paar marathons voor de fun (ik werd verslaafd) en/of voor het goede doel.  Ik heb er wel goede herinneringen aan, maar een PR is dat jaar niet meer aan de orde.

    In 2008 wil ik de puntjes op de i zetten.  Mijn keuze valt op Visé.  Maar de omstandigheden zijn niet ideaal.  Het is er heet!  Maar ik kom dichter in de buurt van "de muur": 3h02'48.  Misschien had ik het dan al wel gehaald, zonder die hitte.
    Ik neem een herkansing datzelfde jaar in Flanders Fields.  Ik kwam een oude bekende tegen... en die stuurde mijn trainingen een beetje bij.  Toen had ik onder de drie uur moeten duiken, maar twijfel en misrekeningen onderweg houden mij nog altijd aan de verkeerde kant van die verdomde muur (3h01'34").  Onafhankelijk van het resultaat, belooft de bekende dat hij mij in 2009 onder de drie uur zal helpen.

    En dat doet hij...met een aparte vorm van trainen... Ik stelde me er vragen bij, we hadden er discussies over, maar hij overtuigde mij.  Het klopte wat hij me wijs maakte.  Dat begon ik beetje bij beetje in te zien.  Ik loop een PR op de halve, ik sta op het podium in Oostende, waarom zou ik dan geen marathon lopen in 2h55'51"?  Dus doe ik dat dan gewoon hé!

    Wordt vervolgd...

    07-04-2009 om 21:18 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piep....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had een geweldig weekend!  Ik besef nog niet goed wat er allemaal is gebeurd.  Ik ben verschrikkelijk moe.  Ik liep een marathon in 2h55'51".  Een verslagje komt mss morgen of anders woensdag.  Wim is de winnaar van een lekkere pater, hoewel ik heel lang dacht dat Joggerke hem ging winnen....

    Tevreden, maar moe, damme plachten te zeggen.

    Bedankt voor uw medeleven en mooie reacties.  Ik heb onderweg aan velen van jullie gedacht!

    Did it!

    06-04-2009 om 21:49 geschreven door Francis  


    >> Reageer (18)
    02-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parijs!

    Ok, maak me maar zot!  Wie voorspelt mijn eindtijd in Parijs?  Of komt er het dichtst van in de buurt?
    Deze persoon trakteer ik op een Westvleteren (of meerdere).  Je zal er mss wel even moeten op wachten, net als Fré en Martin.  Er waren ooit eens een paar data vooropgesteld, maar het paste nooit echt voor iedereen.  Maar ik ben het niet vergeten hoor!  One day...

    Ik ben pas terug in het land maandagavond, dus even geduld voor het verslag.  Misschien hebben ze wel internet in Parijs?

    Laat maar komen, the game is on!

    02-04-2009 om 21:39 geschreven door Francis  


    >> Reageer (24)
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noordzeeloop 10 km 710 meter.
    Vandaag nog een keer naar Oostende om er de tweede wedstrijd uit het OLC te lopen.  De eerste maal dat deze wedstrijd werd georganiseerd.  Had al gehoord dat het een lastig parcours was.  En had het weerbericht ook al bekeken.  Wind en regen.  Met de regen zat ik zo niet, maar de wind verontrustte mij wel.  Dus met een beetje tegenzin naar ginder.  Als het niet snor zit, dan hou ik mij gedeisd.  Dat was een beetje mijn plan.  Ik was de hele week grieperig geweest en dat zou zich wel eens kunnen tonen vandaag, dacht ik.  Anderzijds kwam ik deze morgen vrij fris uit bed.  Dat was al een hele week geleden.  Het gevoel was beter....

    Aan de start verschenen veel "marathoniens".  Mensen die volgende week een marathon op het programma staan hebben.  Velen willen zich vandaag niet verbranden en lopen een gezapig tempo.  Ik had al de ervaring van vorig jaar dat het niet veel uitmaakt of je nu 15 of 16 per uur loopt een week voor je marathon.  Je moet maken dat je niet ontploft, hoewel dat eigenlijk ook niet veel uitmaakt.  Je lichaam herstelt zich vrij vlug van een 10k.  Dus opteerde ik toch om ervoor te gaan.

    Al van bij de start ben ik goed weg.  Ik heb het gevoel dat ik rustig start, maar ik bevind mij bij Gino, Steve, Frederik, enz.  Uit gewoonte laat ik ze gaan en ik hou me vooral bezig met temporiseren.  Want ik wil me eigenlijk liever toch niet verbranden.  Ik heb gehoord dat er lastige stroken in zitten.  Stukjes in de duinen, een trap,...  De eerste ronde heb ik dus een goed gevoel.  Mijn hartslag bengelt rond het omslagpunt.  Ongevaarlijk dus.  De tweede ronde waag ik mij aan wat speelsheid.  Ik loop gaatjes toe, maak gaatjes en voel nog steeds niet echt de limiet.  Onverwacht kom ik in de derde ronde alleen te staan en zie iets verder Gino, Frederic en Wim Coussement lopen.  Een H3-er en twee H2-ers.  Als ik die inhaal, komt een top drie plaats in zicht!  Dat lijkt me te mooi.  Ik plaats een tandje bij en ongelooflijk maar waar, ik ga er vlot naartoe.  Ik wil mij even nestelen om uit te rusten, maar ik voel dat ik mijn tempo danig moet laten zakken.  Dus loop ik op kop en (weeral) ongelooflijk maar waar, ze moeten eraf!  Neen, het kan niet zijn...een top drie!!!  Het motiveert me.  Gino komt terug bij.  Met twee moet dat wel lukken denk ik.  Wanhopig probeert Frederic nog bij te komen, maar uiteindelijk lost hij toch.  Dan maakt het mij niet veel meer uit wat Gino nog doet (andere categorie).  Voor mij loopt Steve.  Maar daar bij geraken...  Misschien had ik van in het begin bij Steve moeten blijven?  Misschien...

    Ik kruip nog efkes in Gino zijn wiel, maar er zit nog petrol genoeg in mijn benen.  Ik versnel terug, Gino laat me gaan en ik eindig zowaar ZEVENDE in het totaalklassement.  Ongelooflijk.  In mijn categorie ben ik tweede.  Nooit gedacht...

    Ik loop de 10,71 km in 40'45" of aan 15,8 per uur.  Op een geaccidenteerd parcours kan ik daar alleen maar gelukkig mee zijn.  Eerste en laatste km loop ik even snel.  Aan 3'33" de km.  Het zit goed.  Alles dankzij een goede basisconditie.  De korte en lange inspanningen worden goed verteerd.  Het zit goed voor Parijs!

    Morgen loop ik 20' los.  Maandag rust.  Zo gaat dat door tot zondag in Parijs.  En morgenavond begint terug de "carbodownloading".  Vanaf woensdagavond terug "loading".

    Vanavond gingen we nog langs bij "Sassy's".  Lekkere pizza gaan eten in een leuke locatie.  Met Alain en Rita.  Alain liep vandaag ook voor de eerste keer een tweede podiumplaats!  Toevallig kwamen daar Chris Peeters en Heidi Hertveldt binnen.  Geen tafeltje meer vrij, maar wij lieten ze bij ons aanschuiven.  Het was best leuk!

    Ik kruip onder de wol.  Een korte nacht staat ons te wachten.  En ik moet deze week slapen (rusten) wanneer het kan.  Ik ga moeten slaap stelen deze week, want er staan nog drukke dagen op het programma!

    28-03-2009 om 22:38 geschreven door Francis  


    >> Reageer (13)
    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parijs, nog twee weken!
    Vandaag bevond Forrest zich te Oostende om er zijn 1000ste km dit jaar te vieren door deel te nemen aan de weblogloop.

    Deze "massaloop" (vreemd om dit te stellen omdat ik eigenlijk niet met de groep liep, maar ik liep wel op hetzelfde traject..) werd georganiseerd door Frank en Betty.  Ik moet zeggen dat het dik in orde was.  Als we het goed doen, dan doen we het goed hé!.  Er was bevoorrading voorzien onderweg, maar door een navigatiefout miste ik mijn teusje.  Doch de gastvrouw zou de gastvrouw niet zijn als ze me niet achterna kwam gereden om mij alsnog te kunnen bevoorraden.  Als dat geen service is.  Schitterend hoor!  Bij mij sta je op het hoogste schavotje!

    En om zeker te zijn dat ik toch weer gered zou worden tijdens de tweede ronde, kwam -Frank deze keer- mij nogmaals bevoorraden.  Zomaar, zonder dat ik iets besteld had...

    Zo had ik toch wat water, want ik had er vandaag toch wel wat nodig.  Gisteren vreesde ik nl. voor buikgriep en dat moet je natuurlijk opletten voor uitdroging.  De moraal zat dus vandaag niet zo goed.  Ik ga vandaag toch geen krachten verspelen?  Krachten die ik o zo nodig ga hebben binnen twee weken?  Ik hield dus de hartslag dubbel goed in het oog vandaag!  In het laatste kwart van de loop kwam Natalie Tijtgat mij nog vergezellen en krikte zo de moraal terug wat omhoog.  Het was leuk tetteren.  Blij je eens van wat dichterbij te hebben leren kennen!

    Voor de geïnteresseerden mijn gegevens van vandaag:  30 km in 2h33'39".  Hartslag gemiddeld 127.  Het is al beter geweest.

    Nadien nog kennisgemaakt met een paar Veurnaars (ge moet er voor naar Oostende afzakken).  Beetje rondgekeken ook en wat namen kunnen plakken op nieuwe gezichten (met een beetje hulp natuurlijk).

    Het eten was ook in orde.  Alle faciliteiten die je als loper nodig hebt, waren er.  Das al heel wat!  Maar toen ik nog iets wilde bij gaan halen aan de groentenbar, was deze toch al wel opgekuist zeker... Mss maar goed ook of ik ging weer ruzie hebben met de weegschaal.

    Deze week dus nog 88 km afgewerkt.  Volgende week wordt het stevig afbouwen.  Zaterdag loop ik nog wel in Oostende (weeral Oostende) 10,5 km en dan rust rust rust.  Naar het schijnt is het een lastig parcours daar aan den Opex zaterdag, bah.  Vind nie leuk, lastige parcours...

    Santé Mario!
    Bedankt familie Spencer!

    22-03-2009 om 18:58 geschreven door Francis  


    >> Reageer (7)
    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sluis... en andere verhalen...
    Heb een cd-tje opgelegd van Julian Cope (Peggy Suicide).  Dat was al jaren geleden, en wat klinkt het mooi.  Misschien klinkt alles wel mooi op dit moment, want ik ben dik tevreden.

    Vandaag stond er een test op het programma.  Een halve marathon lopen in 1h24 a 1h25 om te zien of we klaar zijn voor een marathon onder de drie uur binnen drie weken.

    Gisteren nog een halfuurtje losgelopen, samen met Jan Janssen en ik voelde al dat het goed zat.  Jan had al twee a drie dagen dikke benen, maar we waren er beiden eigenlijk gerust in dat het vandaag goed ging lopen.  Maar het is pas bewezen....

    Ik had eigenlijk al een paar dagen een goed gevoel.  Het gewicht zat goed, het zweet had al eens naar amoniak geroken, ik heb zin om mijn baard te laten staan (eigenlijk GEEN zin om mij te scheren), allemaal tekenen aan de wand.  Gemakkelijk gezegd achteraf.  Maar het zijn positieve tekenen en alleen één of andere stormwind of onvoorzichtige chauffeur kan dan nog roet in het eten komen gooien.

    Rond de middag zijn we in Sluis.  Beetje opwarmen met een paar versnellingen en we trekken naar de start.  Ik had al gevoeld dat de laatste vier kilometer (zoals gewoonlijk) weer de zwaarste gingen worden door een toch wel stevige noordwester.  Dus een beetje op reserve lopen in het begin!  Ik wil lopen aan 15 per uur de eerste 10 km en dan zien of er nog iets meer in zit en versnellen.  Na het startschot loop ik al direct iets te snel ( what's new ).  Voor mij een groepje dat iets sneller loopt dan 15 per uur, maar ik besluit dat het beter is om daar aansluiting te maken en daar te blijven omdat de wind toch wel een zekere rol speelt in het verhaal van vandaag.  Het is dus sneller dan vooropgesteld maar ik heb een goed gevoel.  Ik loop zeker niet op de limiet en ik hou reserve voor de laatste vier.

    De bevoorradingen lopen perfect.  Suiker en water ( toch iets te weinig ) komen op "fatsoenlijke" wijze in mijn maag, al zie ik hier en daar wat suiker rondvliegen.  Bedankt voor de extra bevoorrading Martine!

    Nu, het tweede deel was er uiteindelijk niet  om te versnellen, maar om tempo te houden en ietwat te recupereren met het oog op een lastige laatste vier.  Velen hebben al wat kruit verschoten en bij het begin van die laatste vier km lopen we met een man of zes.  Ik hoop dat er samen zal gewerkt worden en begin met het kopwerk.  Na de eerste bocht verlang ik aflossing maar ze komt er niet.  Toch blijf ik doorsleuren.  Blijkbaar loop ik de meeste eraf maar toch komen er nog twee opzetten om over te nemen.  Daar is er ene bij van "Volharding"  (Robby Maes) en hij kan het toch nog opbrengen om even over te nemen.  Ik kijk op mijn gps en zie dat het tempo ietwat vertraagt en neem gezwind terug over.  Ik hoop dat ik het houd, want het is dan nog twee km wind op kop.  In de voorlaatste km moet ik toch wat vertragen en kijk even vragend achterom en ja hoor, Robby komt terug.  Samen vliegen we naar de meet in een laatste (snelste) vliegende km.  Aankomst in 1h22'38".  Gem hartslag 167.  Valt goed mee.

    Daarna nog wat losgelopen en ik was ook een beetje op zoek naar het groepje bloggertjes.  Ik was aan het speuren naar een rood legioen, en zag ze maar niet.  Tot ik Julie hoorde roepen.  Ah, daar zijn ze.  Mijn kar gedraaid en had toch wel moeite om aan te pikken zeker!  Ik was aan het loslopen en zij waren dan net aan het versnellen naar een goeie 12 per uur!  Toch effe meegelopen en in de vlugte even kennis gemaakt met Berry.

    Onderweg daar ook nog een blogger tegengekomen met lang haar die mij toeriep dat hij me kende.  Wie ben jij?

    Dan nogmaals teruggekeerd en Alain en Rita opgepikt en ook even begeleid.  Sjapoo hoor Rita.  Sterk van je!

    Zo had ik wat losloopkilometers in de benen.  En ze waren nodig want ik ging snel verzuren denk ik als ik het niet had gedaan.

    Daarna een kouw doesjke en een loodzware pannenkoek.  Effe checken of we geen fiets hadden uit elkaar te halen en tevreden maar moe naar huis!

    Ook nog tegengekomen:

    Roadrunnerke 1h20!
    Gino 1h20!
    Dirk 1h27!
    KoenJ ook iets van da!
    Gert Luyckx ook gelopen...

    Enz
    En
    E

    15-03-2009 om 21:15 geschreven door Francis  


    >> Reageer (15)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halven te Sluis!
    Forrest is happy!  Liep een halve marathon in 1h22'38".  Nettotijd volgens de website.  Dit is een PR!  Straks meer.  Eerst een beetje vieren met een spaghetti of zo.  Tot zo!

    15-03-2009 om 18:38 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog vier weken.
    Vorige week 106 km afgewerkt.  De zondag van de week er voor eindigde met een lastige duurloop.  Ik was niet in goede doen.  Maandag was het ook nog harken.  Maar na twee mindere dagen begon het plots terug goed te draaien.

    De voorlaatste dag (zaterdag) van mijn plus 100-week stonden er intervallen op het programma.  Telkens 1' volle petrol en dit 12 keer.  Ik spaarde me toch ietwat want ik wilde de laatste minuut nog altijd redelijk scoren.  En dat lukte.  De laatste minuut was de beste met een gem. snelheid van 19,8 per uur.  De elf anderen lagen meer rond 18 a 19 per uur.  Er wordt ook gekeken of de hartslag goed zakt tussen de intervallen in.  En dat gebeurt idd.  Wil dus zeggen dat ik goed recupereer en niet te vermoeid ben.

    Als interval is dit niet zo veelzeggend hoor.  Het dient vooral om een prikkel te geven naar snelheid toe.  Als ik op puur op snelheid zou trainen, dan zouden de sessies langer worden.  Nu is het vooral een snelheidsprikkel ifv de marathon.

    De dag erop (zondag dan) terug een lange duurloop.  28 Km in 140', hartslag gem 126.  Ondanks de wind ging het goed.  Omdat er zoveel wind stond, had ik me voorgenomen om vooral op hartslag te lopen en niet zozeer te kijken naar mijn snelheid.  Ik had goed gedoseerd, want op het einde kon ik nog een blok van 5 km inlassen aan een tempo van bijna 13 per uur waarbij de hartslag onder de 135 bleef.

    Een 100 km-week gaat me blijkbaar goed af.  Enkel de beentjes hebben er wat onder te lijden.  Hier en daar verschijnen er een paar pijnpunten die ik goed in het oog houd!

    Deze maand kom ik voorlopig op 154 km (op 10 maart hé, nu dus).

    De rest van de week wordt het wat afbouwen want zondag gaan we naar Sluis.  Zoals ik al zei is de richttijd 1h24 a 1h25.  Ik heb al eens gekeken naar de weerprognose en we hebben (het wordt een traditie) wind op kop in de laatste km's.  Doch het zou wel eens droog kunnen blijven.

    Het gewicht bengelt rond de 73 kg.  Het durft er al eens onder gaan.  Ik ga de rest van de week een beetje carbo down-en uploaden...

    Tot zondag!

    Ik heb nr. 745.  Sjarlot zegt dat dat een goed nummer is!

    10-03-2009 om 14:04 geschreven door Francis  


    >> Reageer (6)
    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog (bijna) 5 weken voor Parijs.
    Vorige week iets minder km's.  Ik moest een lactaattest doen en in de aanloop daarvan werd het iets rustiger lopen.  Kwestie van niet vermoeid op de loopband te liggen.  De dagen erna is "recupereren".  Nog steeds stijve beentjes... Km totaal op 61 km.

    Deze week gaan we er terug een lap op geven.  Een omvangrijk blok met afstand en snelheid.  Een plus 100 km week.  Daarna wordt het wat afbouwen naar Sluis toe.  Ik hoop dat het goed komt, want voel me ietwat vermoeid.  Of heb ik ergens een microob tegen het lijf gelopen?  Afwachten.

    Vorige maand 345 km afgewerkt op 24 loopdagen.  Het was maar een korte maand...

    Het gewicht gaat de goeie kant uit.  Al enkele dagen geeft de weegschaal 73,x.  Ja, dezelfde weegschaal die vorig jaar nog een 80,x toonde...
    Zie je dat "hoopje" vet al liggen?  7 kilo!

    Toen ik mijn beste marathon (NVV, 2006)- qua gevoel toch- liep, was dat ook mijn gewicht.  Ik reken er eigenlijk op dat mijn gewicht nog kan zakken in de komende drie weken.  Dat zou dan uniek zijn, en tevens een jaar of 15 geleden dat ik nog zo weinig heb gewogen.

    Zo, nog snel wat leren over "templates".  Weeral examen vanavond.

    En ik moet nog een recuperatieloopje van 45 doen...druk druk druk...

    Puike prestaties gezien in Oostende-Brugge.  Gefeliciteerd guys 'n dolls!

    Ik schitterde door afwezigheid.  Ik had een vree trage duurloop van 28 km op het program.  En 't was ook lastig zenne!

    En een dikke proficiat aan onze nieuwe ultraloper: Johan Watthy!  (heb je ook vier kg lichaamsgewicht verbrand?)

    03-03-2009 om 14:56 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lactaattest 26 februari 2009.
    Snelheid

    HF

    gevoel

    lactaat

    10,0

    110

    2

    0,7

    11,0

    115

    3

    1

    12,0

    121

    4

    1

    13,0

    127

    4

    1,6

    14,0

    137

    5

    2

    15,0

    147

    6

    2,2

    16,0

    154

    6

    2,3

    17,0

    162

    7

    3,2

    18,0

    169

    8

    5,9

    19,0

    175

    9

    8,7


    Omslagpunt 163 bij een snelheid van 17,2 km per uur.
    Het kriebelt om mij eens te laten gelden op een 10 k wedstrijd nu...
    Maar ik doe het niet!  De vorm houden voor de marathon.  Dat primeert!
    Is er een formule om mn eindtijd in Parijs te bereken?  Uitgaande van de "beste omstandigheden"...

    Door deze test heb ik een "rustige" loopweek.  En heb meer last van de benen dan vorige week.  Ze zijn beter af met een "beetje" beweging!

    26-02-2009 om 22:10 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog zes!
    Deze week 108 km afgewerkt.  Het ging vrij vlot.  Hoe meer km's op de teller, hoe beter het gevoel wordt.  Ik kom aan een gemiddelde snelheid van 12 km per uur voor een hartslag van gem 128.  Dat ziet er goed uit.  Het gaat alsmaar beter.  Doch voel ik af en toe wat vermoeidheid in de benen, hoe kan het ook anders.  Maar de spirit is goed.

    Volgende week wordt het iets minder km's malen.  Donderdag heb ik immers een test ingebouwd om te kijken of we wel goed bezig zijn.  Is de basis verbeterd, is de nodige snelheid aanwezig?  Kijk er naar uit.  Doch enigszins met tegenzin.  Hoevaal maal gaat hij nu weer in mijn vinger prikken?

    Vandaag liep ik net als vorig week 27 km.  Ik deed er deze week 150 seconden minder over dan vorige week.  Er stond vandaag stevige wind, maar het gevoel was stukken beter dan vorig week.  Toen was ik de km's aan het aftellen.  Had toen echt geen zin.  Vandaag ging het echt lekker.  Weliswaar moest ik op sommige stukken dik inleveren tegen de wind, maar op andere stroken kon ik goed recupereren.  Een lange duurloop aan meer dan 12 per uur, hartslag 132.  Niet slecht.

    Dinsdag heb ik rustdag.  Na een blok van 10 dagen lopen (163 km) zal dat meer dan welkom zijn.  Toch zal het vreemd zijn, niet lopen...

    Nu nog een klein massaazetje en dan een Westvleteren (of 2) en dan heel wss groggy no me bedde.

    Oostende-Brugge staat niet op mijn programma.  Het zal wss een dertiger worden.  Maar ik zal wel aan jullie denken hoor.

    In Sluis zal ik er wel bij zijn!

    En u?

    22-02-2009 om 19:02 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog zeven weken en e klets.
    We blijven trainen hoor!  Vorige week meer dan 93 km in 6 loopdagen.  Was een vrij zware week.  Ondanks de wedstrijd op zondag, moest er een druk schema worden afgewerkt.  De eerste dagen na de Sasloop was dat dus niet zo evident.  Het duurde tot het weekend voor ik er een goede lap kon op geven (gekoppeld aan een goed gevoel, ook niet onbelangrijk).

    Deze week wordt er ook weer gewerkt naar een goeie 94 km (eveneens 6 loopdagen).

    Het bloggen schiet er een beetje bij in.  Maar daar zijn nog andere redenen voor.  Ik was al lang van plan een website te maken om al mijn eieren kwijt te kunnen.  Waar het niet alleen over het lopen gaat, maar ook over andere dingen, zoals muziek, literatuur, noem maar op.  Ooit begon ik een tweede blog om hier een mouw aan te passen, maar dat avontuur liep spaak.

    Zodus ben ik nu aan mijn website begonnen.  Veel over nagedacht, almaar uitgesteld.  Maar de beste manier is er gewoon aan beginnen hé!
    Nog in volledige opbouw en nog niet het originele adres: users.telenet.be/charlottecottry.

    Tot....

    11-02-2009 om 21:20 geschreven door Francis  


    >> Reageer (6)
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog negen weken!
    Vandaag eerste wedstijd van het OLC, maar ook het wereldkampioenschap veldrijden tussen Niels Albert en de Tsjech Stybar.  Een mooi duel zou ik zeggen... Op één uur wordt beslist wie de beste van de wereld is, en dan zijn er twee die het gaan uitvechten.  Was de rest dan zo slecht?  Versta me niet verkeerd.  Dik verdiend van Niels hoor!

    Ik wist niet wat ik vandaag van mezelf kon verwachten in Oostende.  Ik overschreed de 100 km deze week.  Een week die werd afgerond met een wedstrijd!  Normaal is dat niet het perfecte plan.  Maar het was geen plan.  Vandaag was een onderdeel van het plan "Parijs".  Er werd mij op het hart gedrukt dat het resultaat niet van belang was.  De vorm moet er nu nog niet zijn.  Dus zat het in mijn koppeke dat het wel eens slecht kon aflopen, dat ik mij te pletter kon lopen.  En dat ik mij dat dan niet mocht aantrekken.

    Tijdens de opwarming voelde ik vooral dat het heel koud was.  Vooral tegen de wind in, richting oost.  De versnellingen verliepen stroef.  Niet het normale tempo.  Soit, we zullen wel zien.  Ik ga me er niet veel zorgen over maken.  Ik beslis om mijn lange broek aan te houden en mijn drie laagjes bovenkledij eveneens.

    Een kwartiertje voor de start kom ik al eens kijken naar waar ze de start-en aankomstplaats verhuisd hebben.  Ik probeer vooral een afwachtende houding aan te nemen in de zon en uit de wind.  Soms loop ik nog effe om mij terug op te warmen.  Even voor de start plaats ik mij vooraan om toch een goede uitgangspositie te hebben.  Er waren immers een heleboel jeugdige deelnemers.  En zoals verwacht nemen zij een razende start om dan 100 meter later voor een slalomrace te zorgen.

    Ik heb problemen met de borstband.  Door mijn gewichtsverlies heeft hij soms de neiging om wat te zakken.  Ik had er rekening mee moeten houden vandaag en hem een beetje opspannen, wat ik dus niet deed.  Zodoende moest ik hem tijdens het lopen meerdere malen omhoogkrikken.  Niet evident in het heetst van de strijd.

    Het lopen zelf dan verliep vrij vlot.  Had niet het gevoel dat ik vloog (wat meestal bewijst dat ik goed in vorm ben), maar had meer het gevoel dat ik "cruisde".  Gewoon een tempo lopen en houden.  Er zat niet veel speelruimte in.  Hoe kan het anders, zonder noemenswaardige intervalsessies.   Ik train voor een marathon en de intervals die ik doe zijn daar op toegespitst.  Het is dan meer tempo dan interval.

    Naar het einde toe boek ik verlies.  De eerste km loop in in 3'36" en de laatste in 3'53" .  Maar ik loop hier meer dan 15 km per uur, zelfs tegen de 16 en ben eigenlijk wel tevreden.  Toch lijd ik aan de ziekte "het kan beter" en laat ik dat ook merken achteraf.

    Conclusie... Het viel goed mee vandaag.  Ik moet altijd in het achterhoofd houden dat we voor een marathon aan het trainen zijn en niet voor deze of gene wedstrijd op zich.  Als afsluiter op een plus 100 km-week is dit niet slecht.

    Toch is de Sasloop een niet te onderschatten "starter" van het criterium.  Waarom doen we dit toch?  's Morgens vroeg in de bittere koude?  Zijn er echt geen alternatieven?  Of streven we gewoon naar presteren en punten pakken voor dat podium volgend jaar?  Is het niet beter om lekker uit te slapen en dan rustig je training af te werken in aanloop naar je marathon?  Waarom is de keuze zo moeilijk?  Waarom proberen we deze loop te doen passen in ons schema? 

    En moest ik mij nu niet voorbereiden op een marathon, zou ik mij dan beter toeleggen op de Sasloop?  In functie van het eindresultaat van het OLC?  Proberen op al de wedstrijden te schitteren?  Ik weet het niet.  Meestal zeggen we dat er niet veel punten vallen te rapen op de Sasloop.  Maar kijk, we rapen hier 60 punten vandaag.  Dat kun je niet elk jaar zeggen.  De omstandigheden spelen ook een rol.  Niet veel concurrentie vandaag.  Pieken of opportunistich zijn?  Wat is je doel?  Or...just for fun...

    Ging het bijna vergeten...  In de maand januari liep ik 389 km.  Er waren drie rustdagen.

    01-02-2009 om 00:00 geschreven door Francis  


    >> Reageer (8)


    Foto

    Foto

    WEBALBA


    Foto

    OVERNACHTEN IN DE STREEK?  KLIKKEN OP DE FOTO'S HIERONDER!


    Foto

    Foto

    Foto

    Een uurtje gelopen in de Catalaanse heuvels.
    Foto

    MARATHONS

    1. Belgisch kampioenschap
    04 juni 2005
    Eernegem
    3h23'00" (12,47km/h)
    69ste plaats
    2.Nacht van Vlaanderen
    16 juni 2006
    Torhout
    3h08'41" (13,41km/h)
    23ste plaats
    3.Nacht van Vlaanderen
    22 juni 2007
    3h08'03" (13,46km/h)
    46ste plaats
    4. IFF
    09 sept 2007
    3h16'53" (12,86km/h)
    64ste plaats
    5. Leie-Marathon
    16 sept 2007
    3h35'37" (11,74km/h)
    80ste plaats
    6. Eindhoven
    14 Okt 2007
    3h09'45" (13,342 km/h)
    237/1392
    7.Visé
    11 Mei 2008
    3h02'48" (13,85 km/h)
    38/739
    8. IFF
    14 September 2008
    3h01'34" (13,944 km/h)
    37/439
    9. Parijs
    05 april 2009
    2h55'51" (14,39 km/h)
    675/30334
    10. Leie-Marathon
    20 sept 2009
    Opgegeven
    11. Berlijn
    25 Sept 2011
    2h59'42" (14,09 km/h)
    1136/42619

    12. Rotterdam

    15 April 2012

    2h57'40"

    391/7526

    13. IFF

    09/09/2018

    03h30'22"

    160/900




    Om een marathon te lopen onder de drie uur moet je met een snelheid lopen van minstens 14,065 km/h of aan 4'16"min/km.
    Loperkes
  • Joggerke
  • Vince
  • Sven
  • Mario
  • Jan Schockaert
  • Dirk loopt...
  • Michel Raymaker
  • Rudi Smeets
  • Byrntie
  • Kurt

    Loperkes II
  • Homer
  • Stef
  • Michael
  • Yves
  • Gert Schroons
  • Lorenzo!
  • Wim de Olifant
  • Bart
  • Kristof
  • Etienne Devillage

    Loperkes III
  • Kris Devisch
  • Gert Luyckx
  • Harmsie
  • Dirk Verleyen
  • Christophe Dewulf
  • Roadrunnerke Jan

  • SPORTIEVE VROUWEN
  • TINNEKE
  • CARMEN
  • WIETEKE
  • RUTH
  • JULIE
  • JOGGINGGIRL
  • ANITA DELVAEL
  • KATRIEN
  • MARLEEN
  • PATRICIA DELVAEL

    WEBLOGLOOPSTERS


    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Mooie blog (Alain Greck)
        op IFF 2018
  • Knappe prestatie. (joggerke)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • doorgaan (Johanbeton)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • STERK (wim)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • wow! (Julie)
        op Berlijn 2011
  • daar is em ! (wim)
        op Berlijn 2011
  • Berlijn (Johan)
        op Berlijn 2011
  • Lang geleden (jetty)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Prettige feestdagen. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Planning. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 16/04-22/04 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    Liezy, kunstenaresse!


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs