Foto
Foto

www.sponsormij.be

Het artikel dat in de "Krant van West-Vlaanderen", meer bepaald "Het Wekelijks Nieuws" verscheen...
Klik hier!

VOLGENDE WEDSTRIJD(EN)

HERMES, 4 OKTOBER

OLIFANT
18 OKTOBER

Over mijzelf
Ik ben Francis Coucke
Ik ben een man en woon in Veurne (Belgie) en mijn beroep is Beroepsmilitair.
Ik ben geboren op 12/07/1967 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, MTB, muziek, lectuur, informatica,....

          BESTTIJDEN

MTLG
: 2,4 km in 8'14" (15 april 2008)(3'26" de km)
Trio-triathlon:  3,5 km in 11'58" (7 nov 2006)
Korpscross: 4,1 km in 14'04" (14 nov 2006)
Westerkwartier: 5 km in 17'52" (19 sept 2008)(3'34" de km)
Westerkwartier:
 6 km in 21'38" (19 sept 2008)(3'36" de km)
Westerkwartier: 8,66 km in 31'32" (19 sept 2008)(16.5 km per uur)(3'38" de km)
Keignaert (Oostende)
: 9 km in 33'47" (06 juni 2008)
Oostkamp: 10 km in 36'56" (5 aug 2006)(3'41" de km)
Gistel: 12 km in 46'15" (18 nov 2006)
Dwars door Brugge: 15 km in 56'30" (7 mei 2006)
Sluis (10 Mijl): 1h02'55" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Sluis: 1/2 Mar in 1h22'38" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Parijs: Marathon in 2h55'51" (05 april 2009)(4'10" de km)

WEBLOGLOPERS

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Son and daughter
  • Blog van Nicolas en Tom
  • Blog van Nicolas en de grasparkiet
  • Blog van Florence en de dwerghamster
  • Nico de
  • Nieuwste site van de zoon
  • Mijn favorieten
  • The Gecko
  • Nacht Van Vlaanderen
  • Rekentabellen
  • Loopwedstrijdkalender
  • Marathonkalender
  • De Veurnsche Bikers
  • My Asics
    Wij luisteren naar...
  • Stubru
  • Inhoud blog
  • IFF 2018
  • Rotterdam marathon 15 april 2012
  • Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • Berlijn 2011
  • Olc afgelopen, oef...
  • Tis een kopie! Maar hij zal allicht beter zijn!
  • Newquay!
  • Newquay 10K
  • Leiemarathon.
  • Leiemarathon minus...
  • Water.
  • Nog tien dagen naar de Leiemarathon!
  • Leimarathon, 17 days to go.
  • Mariakerke.
  • Pronostiek Wim
  • Om alle misverstanden te voorkomen; dit is een mailtje dat ik ontving van een vriend. Ik doe geen traitlon, maar hij wel: WIM SYNAEVE.!
  • Vakantie...
  • Maandelijkse bijdrage....
  • 8,81 km in 33'28".
  • "Wulle" bijna vermoord door reiger!
  • Dju...
  • Rust roest?
  • Bredene...
  • Weblogloper-het bewijs...
  • Jaaroverzicht...
  • Parijs - Deel 3 - De beleving.
  • Parijs - Deel 2 - Facts and figures.
  • Parijs - Deel 1
  • Piep....
  • Parijs!

    UITSLAGEN 2007

    1.LOMBARDSIJDE : 10,8 km in 42'34" op 6 jan
    2.MOL : 1O km in 38'34" op 14 jan
    3.SAS : 6 km in 21'59" op 4 feb
    4.GROBBENDONK: 7,8 km in 31'17" op 15 feb (cross)
    5.OOSTENDE-BRUGGE: 10 Mijl in 1H04'36" op 4 maart
    6.SLUIS: 1/2 mar in 1h 27'08" op 18 maart
    7.DAMME: 9 km in 34'17" op 25 maart
    8.HAZEGRAS: 11 km in 43'27" op 7 april
    9.ST.-JANSLOOP: 10 km in 40'59" op 22 april
    10.DWARS DOOR BRUGGE: 14.3 km in 55'52" op 6 mei
    11.REMBERTCORRIDA TORHOUT: 10 km in 38'07" op 11 mei
    12.GAILLY TE EUPEN: 1/5de marathon in 34' op 16 mei
    13.KEIGNAERT: 9 km in 34'53" op 18 mei
    14.PAREL DER KEMPEN (MALLE): 10 mijl in 1h 04' 41" op 20 mei
    15.20 VAN BRUSSEL: 20,1 km in 1h 23'28" op 27 mei
    16.MCBRIDE: 1/2 marathon in 1h 32' 17" op 3 juni
    17.JEAN BART: 11,1 km in 42'17" op 15 juni
    18.NVV MARATHON: 42,195 km in 3h08'03" op 22 juni

    Foto

    TAXI MARC
    NIEUWPOORT

    Foto
    RUN FORREST RUN!

    NA ENKELE MALEN NET NIET DE MAGISCHE GRENS VAN DRIE UUR TE BREKEN, SLAAG IK DAAR DIT JAAR DAN TOCH IN TE PARIJS: 2H55'51". KAN HET NOG BETER? WE ZULLEN ZIEN...
    16-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Flanders Fields.
    Is er iemand zot genoeg om tijdens de IFF-marathon een tijdje bij mij te lopen?  Tempo iets boven de 14 per uur.  Inspringen vanaf km 25, 30, 35 of zoiets.  Tijdens het eerste deel zijn er wss wel genoeg die het tempo zullen proberen te houden om onder de drie uur binnen te geraken.  Iff is een kleine marathon en dan is er veel kans dat je in de tweede helft of zelfs al vroeger helemaal alleen loopt.  Hier reageren of een mailtje sturen.

    Ondertussen trainen we lekker verder.  Ik heb de smaak weer te pakken.  Snelheid zit goed en de lange duurlopen verlopen ook soepel.  Ben net terug van een lange duurloop van 2H30'.  Zo komt mijn weektotaal op 100 km en e klets.  Volgende week nog zo'n week.  Zondag loop ik dan heel wss een halve marathon in Oetingen of all places.  Testje.  Zakt er nog iemand af naar ginder of weet iemand een andere halve marathon in dat weekend?  Let me know please.

    Vlug een hapje eten.  Benieuwd naar mijn verrassing daarna...

    16-08-2008 om 17:49 geschreven door Francis  


    >> Reageer (10)
    11-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.40000ste bezoeker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie kan bewijzen (Printscreen) dat hij/zij mijn 40000ste bezoeker is geweest, gaat samen met mij West-Vleterens drinken!

    Annexje...

    Zoals je kan zien is Martin de winnaar.  Onverwachte tegenstander,  doch sterke ploeggenoot in groene outfit!  Heb vertrouwen in een harde strijd.
    Ik heb idd niet iedereen de kans gegeven om mee te dingen.
    Bij deze: 42195 is de volgende tussenspurt.
    Hopelijk tegen dan de kater reeds verdreven...

    11-08-2008 om 19:31 geschreven door Francis  


    >> Reageer (6)
    09-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mariakerke.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Belangrijk moment toch in Mariakerke.  Was mijn goede prestatie van vorige week te Oostkamp geen ongelukje?  Bevestiging nodig dus te Mariakerke.  Een 10K-wedstrijd in 38'30" is een bevestiging van de vorm die nodig is voor een marathon in drie uur.  En dan moet je niet trainen om die 38'30" te halen, maar je moet daarentegen trainen om die marathon goed te kunnen afwerken.  Dus een combinatie van duur-en weerstandstrainingen.  Als je testje op de 10 goed is, dan ben je al redelijk goed op weg.

    Testje dus goed geslaagd.  Had er zelfs maar 37'48" voor nodig deze week.  Op GPS is de afstand zelfs 70 meter langer dan in Oostkamp.  Ik klok hier af op 9,98 km.  En waar ik vorige week nog op "safe" liep, was ik deze week al wat stoutmoediger en klampte aan bij een groepje met Peter Hamers en Jan Janssen.  Jan twijfelde aan de vorm omdat hij de laatste weken ook al heel wat minder had getraind.  Maar de snelheid is nog goed hé, Jan!  En aanklampen was veruit het enige wat ik kon doen want toen we in het bosje draaiden en de wind op kop kregen, kwam ik in de problemen.  In de schouder kwam er ook nog een kramp opzetten en ik begon wat voorzichtiger te lopen.  Ik liet ze een paar meter lopen en probeerde die afstand wat gelijk te houden.  Geleidelijk kwamen ze dichter bij het groepje Rammant.  Na een dikke zeven km tastte ik wat dieper in de buidel en verplichtte mezelf om de aansluiting te maken.  In een paar snokken liep ik het gat op het groepje Rammant toe, waar eerder al het groepje Janssen was gepasseerd.  Toen vond ik het al verdacht dat Johan niet aanpikte bij Janssen en Co.  Bij Johan gekomen rustte ik even uit, maar vond al gauw dat ik daar enorm vertraagde.  Dus besliste ik om er daar ook een paar snokken aan te geven.  Johan en ik kwamen los en door al mijn snokwerk moest ik hem zelfs laten gaan in de finale.  Een puntje dat ik mss wel ergens nog kan gebruiken in de toekomst, wie weet.  In de laatste meters kwamen we trouwens nog dicht bij Janssen en Hamers.

    Toch ben ik tevreden over de prestatie.  Een mooie constante wedstrijd lopen en in de finale nog uithalen.  Moet ik onthouden.  Ik kan terug wat dieper gaan zonder het direct te moeten bekopen.  Resultaat van goede trainingen zou ik zeggen.

    Misschien doe ik de strandloop, misschien ook niet.  Effe uitkijken hoe de triainingen voor IFF verlopen.  En de Nieuwe Koerswijk is ook geschrapt.  Mss loop ik wel haasje voor iemand anders.   Wat wel zeker op mijn programma staat is de halve marathon te Oetingen op 24 augustus.  Volgende test voor de marathon.  En ook zeker op het programma is de prikkelwedstrijd te Koolskamp op 6 september.  Liefst heel snel afwerken daar want 's avonds hebben we een afspraakje met Freddy De Vadder!

    Na Iff blijven er dan nog een paar wedstrijden over in het criterium om nog eens goed uit te pakken.

    Mister Westerlinck, weer niet op de afspraak?  Stuur dan maar een keer een mailtje!!!

    Fotootje uit de Provence.  Kanootje genomen op Lac de St.Croix in de Canyon du Verdon.

    09-08-2008 om 18:20 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    07-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ironman-teamsport!
    http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

    07-08-2008 om 18:50 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    04-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppingloop Oostkamp.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag 1 augustus was er de Shoppingloop te Oostkamp.  Het derde luik van de vier wedstrijden onder de noemer "Sportline Runningtour".  Wss de eerste keer dat ik ze alle vier zal kunnen afwerken.  In Sijsele zal het wel op een "alternatief" tempo zijn.  Trouwens, de uitreiking der sweaters zal niet in Sijsele gebeuren maar vanaf de woensdag erna in de Sportline te Brugge.

    Wel, na Visé heb ik een paar weken wat aangemodderd en een paar wedstrijden gelopen uit het Oostends loopcriterium alvorens terug te beginnen opbouwen naar IFF.  Deze keer wat stevigere trainingen ingesloten dan de vorige keer.  En het is zwaarder!  Aan de andere kant had ik ook moeite om mij terug op te laden om mij nog eens volledig te geven.  Als toemaatje zat daar nog eens een reis naar het zuiden van Frankrijk tussen.  Ideale omstandigheden?

    In Frankrijk zoveel mogelijk mijn schema gevolgd, maar het voelde niet altijd even goed aan.  Problemen met de hitte, problemen met het tempo.  Bedoel dat ik het tempo wel vlot haal, maar de hartslag lag te hoog naar mijn goesting.  Twijfels dus. 

    Twijfels die vrijdag weggenomen werden.  Ik stond aan de start in Oostkamp en had er geen zin in.  Zin?  Eerder faalangst.  Ik wilde hier 38'30" lopen en wilde daar direct voor tekenen want had nooit gedacht dat ik dat ging halen.  Maar kijk, de trainingen werpen hun vruchten af.  Ik liep op een vlotte wijze 38' rond. 

    Andere persoonsmensen liepen ofwel vlugger (Gino!) ofwel trager (zo'n 250 stuks) dan mij.   

    Hopelijk zet de trend zich voort te Mariakerke vrijdag.

    04-08-2008 om 18:38 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    01-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op reis geweest.....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Binnenkort neem ik de draad terug op hoor hier.  Ondertussen vrij goed doorgetraind met het oog op IFF.  Niet altijd evident met die hitte enerzijds en vakantiegenoegens anderzijds.  Sfeerbeeldje bijgevoegd...van het gevoel dat ik had tijdens de eerste week verlof.  "Rust" hadden we vooropgesteld..

    01-08-2008 om 10:38 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    10-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op reis!
    Laatste postje voor ik op reis vertrek.  Zal krt zn, mt ng mjn vls mkn...

    Zonet een zware training achter de rug.  Een reeksje intervals met joggen daartussen.  Telkes 2-3-2 minuten op tempo en dezelfde tijd joggen tuusenin.  Na 10' joggen terug hetzelfde.  Behaalde gemiddelde snelheden ts 17,3 en 18,9 per uur.  De snelste intervals waren eerst natuurlijk.  Tijdens het joggen zakt de hartslag terug naar de 130.  Vrij goed.  Moest ik wandelen zakt hij wel dieper hoor.
    Ik haal hier nog redelijk hoge snelheden, hoewel het gevoel niet helemaal goed zat.  Door het onverwachte feestje gisteren niet topfit aan de start verschenen.

    Ook vreesde ik voor een blessure.  Heb al heel de dag pijn aan de heup.  Kan niet goed de trap op en af.  Zelfs rondwandelen gaat niet goed.  En je benen kruisen op de stoel doet ook pijn.  Dus eerst wat traag opgewarmd en niks gevoeld.  Vreemd toch.  Tijdens de intervals ook niets gevoeld.  Wil ik thuis mijn schoenen afdoen en tis daar terug.

    Het is leuk lopen met de Garmin.  Op reis zal ik het toestel eens wat van naderbij bekijken.  De mogelijkheden zijn enorm.  Onderweg kwam ik iemand tegen de de kwaliteiten van zijn Polar opsomde en toen dacht ik toch...manneke ge moest eens weten...

    Nog even vermelden dat het gisterenavond een leuke ervaring was om onverwacht jullie smoeltjes te mogen begroeten aan mijn voordeur.  Ik vond het heel leuk.  Het was echt een verrassing.  De volgende keer niet meer zoveel snoepgoed meebrengen hoor.  Jullie aanwezigheid is ruim voldoende.

    Deze morgen was het wat minder...maar een mens neemt dat erbij!

    Vive la France!

    François Biscuit vous salut!

    10-07-2008 om 20:14 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    06-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Forrest in Werchter en aan de slag met de Forerunner 305.
    Gisteren nog eens naar Werchter geweest.  Dat was weeral een tijdje geleden.  Heb de laatste jaren al dikwijls op punt gestaan om mij er nog eens naar toe te begeven, maar heb er altijd iets laten tussenkomen.

    Ook wel een beetje de dag uitgekozen met naar mijn gevoel het wat betere programma.  Zaterdag dus.  Top of the bill was Radiohead.  Daarvoor heb ik nog The Hives, The Editors, Kings of Leon en Sigur Ros gezien.

    Beste optreden en ook wel verrassing van de dag was toch wel Sigur Ros.  Ik was van plan van tussen de Kings en Radiohead wat te lummelen op de weide met op de achtergrond de hemelse muziek van de Ijslanders.  Toch haalde mijn nieuwsgierigheid het van mijn luiheid en begaf ik mij naar het podium.  Wel, vanaf de eerste klanken was ik van mijn sokken geblazen.  Het klonk goed, het oogde mooi, het was zelfs schitterend.  De groep had niet een te beste live-reputatie, maar hier bewezen ze dik het tegendeel.  Prachtig.  Het verveelde geen moment, zelfs niet na 80 minuten. 

    De andere groep die ik zeker wilde zien waren The Kings of Leon.  Ben al een tijdje fan van deze vier broertjes.  Het optreden mocht er best wezen, maar voor een rockband kan de live-actie toch wel beter vind ik.  Gewoon je hitjes afspelen en naar huis leek het me meer.  Opvallen ook dat broertje drummer en broertje gitarist al vele kilootjes waren bijgekomen....

    Radiohead had zijn zanger Thom Yorke meegebracht en dat hebben we geweten.  Moeilijk set.  Tamelijk saai begin, waardoor het volk al vrij snel afdroop.  Zorgde wel voor minder lange files in het naar huis rijden.  Maar de geduldige mensen werden beloond met de beste nummers naar het einde toe.  Ikzelf ben beginnen rondwandelen op de wei na een klein halfuurtje.  Het lange wachten en rechtstaan had dan al zijn tol geëist bij mij.

    Van ver wat gekeken naar de Editors, maar mij hebben ze niet echt kunnen bekoren.  Een paar mooi nummers, dat wel.  Maar ik vind dat het allemaal wat op elkaar gelijkt.  The Kings en Sigur Ros hebben heel wat originelere muziek.  Daar ga en val ik voor.

    Hoe voelde ik mij op de wei, meer dan twintig jaar nadat ik er voor de eerste keer had gestaan?  Ik kijk vooral naar het publiek en dan zou ik zeggen dat er niet veel is veranderd.  De omgeving wel.  Er is een echt voedseldorp ontstaan.  Een heel plein dat er vroeger niet was.  Er liep dan ook 80.000 man rond daar.  Ik voelde mij terug deel van het gebeuren, maar zat het gebeuren toch soms vanop een afstand te bekijken.

    Maandag had ik dus mijn Forerunner 305 besteld en donderdag reeds in de bus.  Ondertussen al tweemaal mee gelopen en redelijk tevreden.  Interessant speeltje.  Enige minpunt is dat mijn kilometers, gemeten met de GPS, veel langer zijn dan deze die ik met de fiets had gemeten op mijn vertrouwde trajecten.  Wordt dus even aanpassen.

    In de verpakking zat er enkel een korte Engelstalige handleiding.  Ondertussen heb ik al meer uit het toestel gehaald dan ik in de handleiding kon vinden.  Dat wil dus zeggen dat er een veel uitgebreidere handleiding moet bestaan.  Kan iemand mij zeggen waar ik dat kan terugvinden?  Een tweede probleempje...Ik krijg een tabelleke met gegevens als ik mijn training upload naar de computer.  Nu wil ik dat in mijn blog integreren, maar ik kan dat precies niet kopiëren.  Heb op andere blogs al gezien dat dat wel gaat.  Hoe doe je dat jongens?

    Deze week liep ik op vijf dagen ongeveer 56 km.  Twee recuperatieloopjes, twee duurtrainingen en één blokkenloop.  De marathontraining "IFF" is begonnen.

    Vrijdag vertrek ik voor twee weken op reis naar Zuid-Frankrijk.  Mij zul je dus de komende weken zeker niet tegenkomen op één of ander strandloopje.  Heel de maand juli loop ik eigenlijk geen wedstrijden.  Op 1 augustus is de volgende wedstrijd voorzien te Oostkamp.  Zal daar een keer de juiste afstand meten met mijn Forerunner...

    06-07-2008 om 20:43 geschreven door Francis  


    >> Reageer (8)
    28-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Contre-Dame!

    Vooreerst een berichtje aan Stefaan Westerlinck.  Je bent er gisteren vanonder gemuist zonder mijn briefje in ontvangst te nemen.  Stuur mij aub je emailadres een keer door zodat ik u dat ander emailadres kan doorsturen!

    Dan de wedstrijd van gisteren.  Hartslagmeter thuisgelaten en het plan was om een keer goed te vlammen.  Had mij een beetje voorbereid op deze wedstrijd sinds mijn vorige magere prestatie in de Vuurtorenloop.  Vorige week 400's gelopen en wat duurloopwerk en deze week bijna niet (nog altijd rust).  Bijna niet wil zeggen één maal 45' met daarin een paar serieuze versnellingsjes.

    En het ging heel goed gisteren.  Ik liep "licht".  Werkelijk, bijna huppelend.  Een heel verschil bij twee weken geleden.  Kort na de start voerde ik samen met Pedro het commando over een groepje met de sterke kerels zoals Vince, Jan, Johan Rammant, Martin,...En we bleven dicht bij de koplopers in de buurt hangen.  Rustige start van de heren vandaag?  Idd, de kilometertijden waren zeker 10" trager dan tijdens de vuurtorenloop.  Ik wist dat ik daar niet echt thuis hoorde en liet mij dan toch wat uitzakken.  Toch bleef ik de mannekes lang in het vizier houden.  Bijna heel de wedstrijd liep ik ergens op kop of alleen in de wind.  Dat wreekte zich op den duur.  In de derde ronde gebeurde het onvermijdelijke en rolde het groepje "Hamers" over mij.  In het vervolg moet ik mij mss ook eens achteraan in een groepje nestelen en dan de mannen die het zware werk hebben geleverd het nakijken geven.  Maar ik zit dan altijd met de schrik dat het groepje niet snel genoeg loopt en ik sowieso tijd verlies. En je moet ze dan nog altijd proberen achter je te laten op het einde hé.  Eigenlijk geef ik momenteel nog altijd prioriteit aan de marathontraining.  Dus moet ik mij niet druk maken over de mogelijke taktieken voor 10K-wedstrijdjes.  Onderweg in de marathon moet je het uiteindelijk ook alleen doen.  Tijdens de marathontrainingen door gelden de wedstrijden van het OLC als doorgedreven testwedstrijdjes/weerstandstrainingen.  Dat was tijdens de voorbereiding van mijn eerste marathon zo en zo gaat het nog altijd.  Na 14 september ga ik mss nog eens voor een snelle Hermes of Olifant of Koninginnetje.  Zullen wel zien.

    Andere gasten die de Iff zullen lopen, vroegen mij gisteren ook of de loop in de Koerswijk op mijn programma staat.  Niet dus.  Te dicht bij de dag van de waarheid.  Mss loop ik wel "joggend" mee met Sjarlot.  Mariakerke wordt dan weer een dag van de waarheid.  Kijken hoe ver je staat.  Over de strandloop heb ik meer een pff-gevoel.  Joggen mss?

    Al bij al een goed gevoel dus.  Goede snelheid gehaald op een bochtig parcours, waar trouwens de wind zich ook behoorlijk amuseerde.  Toch kon ik gisteren mijn prestatie niet omgezet zien in een behoorlijk aantal puntjes.  Waar de H1-ers besloten om de vakantie al vroeg te beginnen en aldus verstek te geven, was er categorie H2 blijkbaar iets beloofd aan de deelnemers.  Zo'n massa concurrenten in de top.

    Nu nog eens drie dagen rust en op 1 juli begin ik aan mijn volgende marathontraining.  Zoals gezegd staat IFF op het programma.

    En zopas mijn FR 305 besteld.  Prijs/kwaliteit idd de beste keuze.  Beetje rondgesurft op internet en aldus mijn beslissing gemaakt.  Hopelijk ontvang ik mijn pakje nog voor 11 juli, zodat het dingetje mee kan op reis.  Toch wel belangrijk want als ik ginder eerst de afstanden moet meten voor ik aan mijn trainingen kan beginnen....  Lang genoeg de koop uitgesteld tot ik er nu eigenlijk niet meer onderuit kan.

    Warm en gezellig weer in het Valentientje.  Sommigen hadden blijkbaar geen zin om naar huis te gaan...

    Bedankt Johan voor de attentie.  Zal niet voor in de nabije toekomst zijn, want ik had gisteren al genoeg binnengedraaid.  Voor een tijdje zelfs.

    Alli, allemaal een goede vakantie gewenst en veel trainingsgenot voor de IFF-ers.  Tot in Mariakerke, waar de Leffe niet te duur is!

    28-06-2008 om 16:30 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    24-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag Konterdam
    Ik heb mij de laatste week een beetje voorbereid op vrijdag.  Zoals je mss al hebt gelezen, heb ik hier en daar weer een wat serieuzere training er tussen gegooid.  Genoeg gerust, we vliegen er terug in.

    Bij de blokkenloop van 18 juni kan ik ondertussen de snelheden erbij zetten.  Respectieflijk zijn dit de snelheden.  Bij stap 1 hoort een snelheid van 12,6.  Bij stap 2 is dat 13,75.  Bij stap 3 is dat 15,34 en bij stap 4 terug naar 12,6.  De gemiddelde hartslagen die daar bij hoorden waren 123, 137,149 en 140.

    Vandaag een half uur aan hartslag 130, direct gevolgd door een versnelling van 800 meter (vol gas) en dan nog eens 10' uitbollen.  De hartslag had weer last van de warmte.  Zakte weer moeilijk dus.  De 800 meter zorgde voor een gem hartslag van 165 met een eindpiek naar 175.  Moet nog sneller kunnen... Doch na het lopen en stretching zakt hij terug mooi onder de 80, terwijl ik geniet van de koelte binnenshuis.
    Ik was benieuwd naar het resultaat.  2'40" Op de klok.  Dat is zo snel als mijn 400's van zaterdag.  Positeive evolutie dus.

    Op het internet gezocht naar enige referenties bij die tijd.  Een relatie met een marathontijd.  Eén of andere Duitser beweert dat je een marathon zou moeten kunnen lopen aan 2h40', als je 10 maal de 800 m aan dat tempo kunt lopen.  Ik veronderstel dat je dan ook wel andere trainingen dan 800's er bij moet nemen...

    Als ik deze snelheden haal tijdens de 400 en 800 intervallen dan zou ik op mijn 10 km-wedstrijden toch wel betere tijden uit mijn lichaam moeten kunnen persen!  Ga ik niet diep genoeg?  Loop ik te behoudend?  Ik loop de laatste tijd toch al wat onstuimiger dan vorig jaar.  Ik kan me niet herinneren dat ik een 400 onder de 80 seconden liep.  Mss toen ik 18 jaar was, ja dat wel wss.  Met het oog op een goede marathon had ik mijn snelheidstrainingen ietwat beknot om niet teveel energie te verliezen.  Nu blijkt dat ik snelheid en kracht te kort heb voor een snelle marathon.  Dus vanaf nu de kast helemaal open!  Maar het mag niet opwegen tegenover de rest van mijn marathontraining.

    In het cafeetje daar op de Konterdam hebben ze Westmalle Dubbel!  Weeral geluk toch.  Moet nog iets goedmaken na mijn magere prestatie tijdens en na de Vuurtorenloop...

    En u?

    24-06-2008 om 17:39 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    22-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nvv en intervallen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag had ik afgesproken met Johan om 18 uur.  Terwijl ik mijn spullen samen raapte om hem met de fiets te begeleiden, kwam de spanning opzetten.  Net of ik zelf zou lopen die avond.  Ja, enigszinds wel zelf veel zin om te lopen maar mij er toch bij neergelegd dat ik deze veldslag niet kon (hoefde) mee te maken.  En toch, terwijl mijn collega-marathonlopers zwaar aan het afzien waren in de laatste kilometers, herbeleefde ik mijn zware kilometers van vorig jaar.  Liever jij dan ik, dacht ik bij momenten.  Aan de aankomst miste ik dan evenwel het gloriemoment.  Toch meegenoten van de geleverde prestaties.  Ik was eigenlijk ook blij dat het afgelopen was, want mijn knieën leden ook wel een beetje door mijn positie op de fiets van Sjarlot.  Had beter het zadel wat hoger gezet.

    Van op een afstand bekeken, kan ik niet anders besluiten dan dat NVV een zware marathon is.  Op de fiets voelde ik elke oneffenheid en voelde ik veel beter dan Johan de weerstand van de wind.  Johan vertrok dus op een schema van drie uur.  Er aan beginnen en dan zien waar je uitkomt is de beste manier om de muur aan te vallen.  En... een beetje voorbereid zijn natuurlijk ook.  Daar moet het fout gelopen zijn, want aan inzet en karakter lag het zeker niet.  Meermaals hoorde ik hem steunen en kreunen.  Ik denk dat ik vorig jaar nog erger was.  Geen woord dient gezegd om te beschrijven wat je voelt, want ik voel mee.  Enkel het slokje water en een "afdaling" en Torhout in de verte brengen nog ietwat moed.  Er net niet de brui aan geven.  Daar moet je respect voor hebben, voor deze eenzame strijder.  Eenzaam toch, want al begeleid je hem, hij moet het uiteindelijk alleen doen.  En dan, de laatste kilometers, hem moed inspreken en naar de meet "coachen".

    Een aantal deelnemers had toch nog de alertheid om een enthousiaste supporter op te merken die aan km 40 uit de bosjes kwam gesprongen.  Had ik er op tijd niet ene Gino Puystjens uit ontwaard, dan lag hij nu mss met een korten droge slag in de nek in het ziekenhuis van Torhout...

    Het was leuk.  Fier op jullie, marathonlopers.  Nadien had ik tijdens het Leffedegusteren een beetje uit het oog verloren dat ik de dag erna een vrij zware intervaltraining op het programma had staan.  Even getwijfeld om het uit te stellen, maar uit eerbetoon aan de lopers die gisteren hun laatste zeven km ook niet konden uitstellen, er toch maar aan begonnen.

    Zaterdag was het al lekker warm.  Terwijl ik naar het sportpark jogde, begon ik al duchtig te transpireren.  In het sportpark zelf dan mijn t-shirt uitgespeeld en in bloot vel er aan begonnen. Twee maal vier intervallekes van 400 m met 400 m joggen daartussen.  Tussen de twee reeksen 5' joggen.  Zoals gezegd vrij warm en dat zul je zien aan mijn rusthartslag.  Die zakt met moeite naar 125.  Op het einde heb ik zelfs tien ' nodig om ze te laten zakken naar 125.  Na de stretching zakt ze mooi naar minder dan 80 binnen de vijf minuten.

    Resultaatjes:

    Rondje

    Seconden

    Gem .  Hartslag

    Max. Hartslag

    Rust

    1

    80

    151

    161

    127

    2

    77

    151

    167

    130

    3

    77

    ?

    ?

    125

    4

    78

    159

    170

    132

    5

    79

    156

    165

    138

    6

    80

    ?

    ?

    135

    7

    79

    160

    170

    140

    8

    77

    167

    191?

    125


    De hartslagmeter had weer zijn kuren.  Denk niet dat ik 191 heb gehaald, vandaar dat vraagteken.  Bij de andere vraagtekens had ik hartslag nul! tot 46 en nog van die onverenigbare situaties.
    De benen waren vrij snel.  De belemmering die ik voelde, kwam vanuit de buik.  Longen waren ook goed.  Snel gerecupereerd, niet stijf.  Vanavond een klein toertje loslopen.

    En u? 

    22-06-2008 om 14:42 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    19-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jean Bart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik herinnerde me wel vaag iets over de naam "Jean Bart".  Even snel op internet gesurft en voila: http://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Bart.
    Een echte zeikapiteng!  Als je nog eens naar "Auchan" gaat, rij eens verder door naar het centrum van Duinkerke en zoek maar naar zijn standbeeld of begraafplaats.  Als je je volgend jaar inschrijft voor de Vuurtorenloop in café "Jean Bart", sta er dan even bij stil...

    Trainingsje van gisteren. 
    Blokjesloop van vier maal een kwartier (ongeveer). 
    Eerste trap: 14'20 a hartslag 123. 
    Tweede trap: 15'36 a hartslag 137. 
    Derde trap: 15'01 a hartslag 149. 
    Vierde trap terug wat uitbollen: 10'00" a harstlag 140.

    Totale afstand was 12,5 km in 54'58".  Dus 13,64 km per uur, gem hartslag 137.
    Het was vrij warm rond 16h30.  Toch af en toe een stevig zeibriesje.

    Ik moest goed het gaspedaal induwen om naar de 150 slagen over te schakelen.  Daarbij gepaarde snelheid moet ik nog wel even controleren.  Ttz, ik moet de afstand nog opmeten met de fiets.  Van de brug in A'kerke tot het brugje "Bulskamp".

    Tijdens de vierde trap moet de hartslag terug mooi naar beneden, maar dat ging hier kennelijk ook niet zo goed.  Op het einde van mijn toertje moet ik nog tweemaal een helling op.  Ik eindigde weliswaar met hatslag 135.  Terwijl ik, na stretching, mijn gegevens noteer, zakt de hartslag onder de 80. 

    Tijdens trap drie en vier steken in rechterzijde.  Lever?  En nog steeds pijnlijke buik/harde darmen.  Vandaag toch al wat beter dan gisteren.  Mss door die West-Vleteren die ik onverwacht gepresenteerd kreeg.  Jammie!

    Mijn bedenking is dat het hart niet soepel genoeg reageert op de tempovariaties.  Toch tevreden over het algemene resultaat.

    Vandaag nog een uurtje joggen en mss wat op de spinbike losrijden, zodat de benen soepel zitten om Johan te kunnen volgen morgen. ( Lees: begeleiden.)

    19-06-2008 om 10:19 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    14-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opex, not so all right.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eén lichtpuntje: " Het hartje draait terug in het rood."  Gemiddeld 172 met een max van 178.

    Maar al de rest: "Negatief!"

    Heel de dag naar de WC moeten hollen.  Eigenlijk voelde ik al de hele week dat er iets op til was, maar de doorbraak liet op zich wachten.  En dan gebeurt dat net op het meest ongepaste moment.  Voor ik vertrok naar Oostende nam ik nog iets tegen diarree, maar nadat ik mij had ingeschreven, had ik plots weer verschrikkelijke persdrang.  Gelukkiglijk geen lange rijen op dat moment aan de vente-wc.  Boodschapje gedaan en mij toch even afgevraagd of de volgende wc-ganger zijn verblijf in dat hokje enigszins wel zou kunnen overleven.  Een stank dat ik daar heb achtergelaten!   Vlug terug naar de auto en nog een pilletje.  Het ergste leed leek mij toen geleden.

    De wedstrijd dan.  Ik wil deze keer rustig starten en dat gebeurt ook wel.  Toch hoor ik nadien vertellen dat de eerste km wordt afgerost in 3'30" ongeveer.  Ik laat de concurrentjes rustig vertrekken, terwijl ik ze heel lang in het vizier kan houden.  Ik vermoedde enigszins dat hun snelle start voor enkele op te pikken slachtoffers zou zorgen.  Uiteindelijk raap ik er twee van op terwijl er mij mss wel 15 voorbijstaken.  Geen goed teken.  En het feit dat ik de tweede ronde al een minuut trager liep dan de eerste was weeral een veeg teken.  In de derde ronde liepen Alain en Leo mij voorbij en ik probeer even aan te pikken.  Ik vind precies mijn adem terug en kan weer wat versnellen.  Even maar hoor.  Ik moet ze laten en dan komt Dirk uit de achtergrond voorbijgestoven.  Die neem ik straks wel terug dacht ik.  Hij is zich aan het vergalopperen.  En dan kwam ook nog Johan terug die in een rechtstreeks duel zit met Dirk.  Mooi om live mee te maken.  En dan denk ik dat ik ze allebei wel bij de lurven kan vatten tegen het einde.  Maar mijn kaars is dan al lang uit eigenlijk.  Een halve km voor het einde krijg ik nog een bezoekje van Willy Lefevre, maar dat vond ik erover.  Nog mijn laatste kaarsvet erdoor geduwd en aangekomen in 42'43".  Mss nog wel een redelijk resultaat, maar tegenover de concurrentjes maar een zwakke prestatie.  Vorig jaar hier 42'17" en een veel beter score.  En vooral een veel beter gevoel.

    Tja, ik kan me nu verstoppen achter een boel redenen waarom het niet ging en verzachtende omstandigheden aanhalen, maar het resultaat staat er niet zoals ik wou.  Dat is het katergevoel dat ik nu heb (het komt voor een keer niet door de paters).

    Anderzijds kan ik niet verwachten dat ik schitter terwijl ik ergens zweef in een rustperiode.  Als het lichaam mee wil, dan bereid ik mij eens deftig voor tegen de Konterdamloop.  Vanaf juli trainen we dan voor IFF.  Ik zit veel liever in één of andere voorbereiding dan wat ik nu meemaak.  Pfff.  Rust is ook voorbereiding,  maar toch en nog eens pfff.

    Volgende week vrijdag dus NVV.  Ik neem er de marathon voor mijn rekening.  Op de fiets deze keer.  Mss moet ik daarvoor ook wat gaan trainen.  Ik ga er Johan Watthy begeleiden op de fiets.  Ik duim alvast dat je je laatste week goed overleeft, want das nie simpel.  Het is vooral wachten....

    Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat er gisteren een aantal mensen afzakten naar de Opex om er hun laatste snelheidstest te doen ifv de marathon volgende week.  Van Jan weet ik dat zeker.  En hij slaagde daar met brio in.  Veertig minuten en e klets.  Dat is de voorbode op een sub- drie uur.  Succes gewenst en ik hoop dat je dan nog energie hebt om in september naast mij te lopen tijdens de IFF, samen met Pedro en Peter en...

    Terwijl ik dit schreef, is mijn gewicht nogmaals gedaald...

    En dat van u?


    14-06-2008 om 14:10 geschreven door Francis  


    >> Reageer (8)
    07-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 Rondjes, 5 Leffe's.
    Met slechts twee trainingsjes deze week, resp 8 en 13 km op ma en woe (tempo 116 en 122), was ik wel benieuwd of er iets uit de bus zou komen op de Keignaertloop te Zandvoorde.  Er zijn andere trainingsmethodes... .  Ik moest nog altijd hoofdzakelijk rusten deze week.  Volgende week pik ik de draad terug op.  Niet trainen, of lopen tout court, is een gesel.  Vraag het maar aan de mensen die gekwetst zijn.

    Niet een ideale periode dus om PR's te lopen.  Maar kijk, hier schudde ik er één uit de mouw.  Verbetering van ruim een halve minuut op de 9 km.  Het parcours lag er nochtans niet ideaal bij, maar de regen op zich maakte veel goed.  Ik loop graag in de regen, maar het parcours mag er niet slijkerig bij liggen dan.  Trouwens, alle deelnemers uit Veurne liepen hier vandaag blijkbaar een PR.  Kijk maar eens wat Jan Janssen hier neerzette.  Amai.  En zeker Sjarlot niet vergeten é...

    Proficiat!

    Mij toch weer laten ringelen door "LeffeGod" Vansteenkiste zeker...

    O ja, mijn tijd: 33'47" voor 9 km.  Al wat dichter bij de 16 km per uur dan vorige week.

    07-06-2008 om 11:27 geschreven door Francis  


    >> Reageer (9)
    01-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonder mottevoasje?
    Met gemengde gevoelens richting Oostende.  Het lopen lijdt momenteel ietwat onder rugproblemen en opgelegde rust ( na een zware marathon in Visé ).  Een goede tijd lopen in deze omstandigheden zat er niet echt in.  Zo zat ik daar aan café 't Centrum nog even te mijmeren in het zonnetje voor de start.  Zo warm! Nog een beslissende factor?  Besloten om tijdens de bevoorrading toch twee slokken Vittel te nemen ipv de gebruikelijke enkele slok.  Daardoor kan je natuurlijk je greep verliezen op het groepje waar je al dan niet tot behoort.

    Tijdens de opwarming al snel gevoeld dat de benen ook niet los zaten.  Dat komt ervan als je tijdens je opgelegde rust een hele dag met een hogedrukspuit staat te roteren.  Ajajaj.  Extra opwarming en stretching.  Even voor het startsein naar de start begeven en daar nog even onder een boom wat van de schaduw profiteren.  En toch wordt er om 15h gestart.  De rij dames aan de toiletten geraakte dan toch opgelost.

    Ik ben goed mee vooraan na de eerste bocht.  Ik loop zo een heel eind in 15de positie ongeveer.  Te rap vertrokken zeker?  Beetje temporiseren maar ik blijf voorlopig in dezelfde positie hangen bij Gino.  Op een moment vind ik zelfs dat hij wat mag versnellen. Ik kijk naar mijn hartslag en ik kom amper boven de 160.  Normaal moet ik hier al dicht tegen de 170 zitten.  Dus nog steeds niet gerecupereerd... Ik besluit van mij niet volledig te geven ( de weg is nog lang vandaag ), hou wat in en Gino is de pist in.  Pedro, Vince, Peter Hamers en zeker niet te vergeten, Martin Desmedt ( die echt vlamde ) passeren mij.  Ik volg ze niet. 

    Op het einde van ronde één krijg ik buikpijn.  Lap, de bbq en de Leffe's van gisteren zeker. Tijdens de tweede ronde gaat het over ( na het slokje water? ).  Ik kom terug bij Peter Hamers en we lopen een hele poos bij elkaar.  Ik zie het toch al wat beter zitten.  Bij Peter Hamers lopen wil toch al wat zeggen.  En Alain Poppe zat ook nog steeds ergens in de achterhoede.  Bij de tweede bevoorrading ontsnapt Peter mij terwijl ik rustig wil drinken.  Nu krijg ik amateursteken in de milt, tss.  Ik moet lossen, temporiseren.  De bende "Poppe-Lenaers" grijpt me aan de piste, maar ik kan aanpikken.  Hun tempo ligt me.  Ik kijk eens wat er aan categorieën in dat groepje loopt en zie geen bedreiging.  Doch slecht gekeken.  Als ik zeker had geweten dat Clint in mijn categorie zat, had ik zeker meegesprint op het einde.  Wil niet zeggen dat ik het had gehaald hoor!  Uitslag: als 25 ste de afstand van 13,1 km afgelegd in 52'21".  Net ietsje boven de 15 per uur.  En dit op een vrij ingewikkeld parcours.  Veel bochtjes enzo...

    Balans?  Met weinig specifieke voorbereiding en wat vormproblemen toch een goede tijd neer gezet.  Het wordt tijd dat ik nog eens fris aan de start verschijn om nog eens goed te vlammen.  Maar rust is ook een deel van de training!  Alles op zijn tijd.

    Volgende week één van mijn lievelingetjes: "Keignaertloop"!

    Nogmaals proficiat aan een puike Lorenzo!  Wat mij trouwens gisteren ook nog opviel, en waar ik niet veel over hoorde vertellen, was dat Johan Rammant ook heel sterk heeft gelopen.  Ook een serieuze piekloper hoor!  Waar zat Peter Liekens trouwens?  Weeral op reis?

    Zo, deze week vooral weer veel rust en mij proberen op te laden voor vrijdag.  Maak me echter niet te veel illusies, maar ik zou er toch graag nog eens een lap op geven.

    U toch ook?

    Annexje: Donderdag ga ik samen met een paar collega's naar een luchtvaartmuseum bij London, nl.  "The Shuttleworth Collection" te Biggleswade.  Er zijn nog plaatsen op de bus.  Prijs is ongeveer 56 Euro.  We doen de oversteek met de boot.  Iemand zin?  Ge moet geen militair zijn of vrouw.  En ge moogt naast mij zitten (als het echt moet).  Let me know!

    01-06-2008 om 20:45 geschreven door Francis  


    >> Reageer (10)
    25-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekoverzicht 25 mei.

     

    Km's

    Tijd

    Gem hartslag

    Snelheid

    Aard training

    Ochtendgewicht

    Ochtendpols

    Ma

    13,5

    66'13"

    122 (68%)

    12,23

    Losjes

    75,1

    49

    Di

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    75,1

    48

    Woe

    8,2

    41'46"

    120 (67%)

    11,78

    Losjes

    74,6

    50

    Do

    13,5

    62'48"

    131 (73%)

    12,89

    Duurloop

    75,6

    50

    Vr

    11,82

    48'59"

    147 (82%)

    14,47

    Snelle duurloop

    75,5

    50

    Za

    8,2

    36'04"

    134 (74%)

    13,64

    Duurloop

    75,2

    50

    Zo

    17,82

    75'46"

    138 (77%)

    14,11

    Blokken

    75,2

    50

    Week-
    totaal

    85

     

     

     

     


    De hele week was toch gekenmerkt door rugproblemen.  Al liep ik in het begin van de week vrij traag, toch had ik voor en na het lopen vrij veel last van heupen en rug.  Het lopen zelf verliep vrij vlot.

    Woensdag deed ik lactaattesten in de voormiddag en 's avonds nog een klein rustig toertje.  De lactaattesten geven aan dat ik aan hogere tempi moet lopen.  In mijn schema kan je zien dat dat ook daadwerkelijk gebeurt vanaf donderdag.  Maar eigenlijk is dat ook wel een beetje toeval.  In mijn trainingsprogramma stonden immers enkele snelle duurlopen gepland.

    Terwijl iedereen zich voorbereidde om zich naar Brussel te begeven, gaf ik er deze morgen al een lapje op.  Blokkenloop aan ongeveer 13, 14 en 15 per uur.  Dat verliep vrij vlot.  In de laatste rechte lijn kon ik het tempo naar 18 km per uur trekken.

    Resultaten van deze week zijn goed.  Alleen wat meer rust zou deugd doen.  De nachten zijn immers onrustig en kort.

    Volgende week normaal gezien wat minder km's.  Daarvan moet ik er wel enkele aan hoog tempo lopen.

    25-05-2008 om 21:02 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    24-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ondergrens-Bovengrens
    Tweede week na de marathon.  Terwijl ik in de eerste week na Visé de schoentjes noodgedwingen aan de kant moest laten, begon ik deze week terug wat kilometers te maken.  Het lopen zelf verloopt redelijk.  De hartslagen zijn mooi laag maar het gevoel is niet helemaal dat.  Beetje logisch zou je wel denken, maar niet voor mij.  De eerste week waren de benen nochtans redelijk fris.  Deze week zijn mijn quadri's nogal stijf.  Pijnlijke rug en heupen bederven de pret.  Vandaag gaat het voor de eerste keer wat vlotter  Ben nog altijd in twijfel voor NVV.  Ik denk dat die lumbago voor een zonale ontsteking zorgde in de onderrug en de heupen.

    Ondertussen heb ik ook eens mijn lactaat laten checken.  Misschien niet op het juiste moment tijdens een recuperatieperiode, maar men kan toch al heel wat aflezen tijdens zo'n test.  In eerste instantie blijkt dat ik over een heel goede basisconditie beschik, maar over een erbarmelijke weerstand.  Kan wel kloppen want tijdens mijn marathonvoorbereiding voor Visé heb ik amper mijn omslagpunt benaderd .  Nu blijkt dat mijn omslagpunt ietsje hoger ligt dan ik had berekend (theoretisch).  In het algemeen trainde ik ook aan te lage hartslag.  Eerder aan ondergrens van mijn zone's dan aan de bovengrens.  Als gevolg heeft dat nu dat ik in de komende weken iets meer belang zal hechten aan de snelheid en wat minder aan de omvang (km's).  Sowieso moet ik hier en daar wat rust nemen om naast training ook wat recuperatie in te bouwen.  Het is nog vier weken tot NVV.  We zullen wel zien.

    Uit de testen blijkt dus dat er nog heel wat marge is voor progressie, mits juiste training.  Dat motiveert mij nog meer dan vroeger.  Maar het hoofd heeft ook de benen nodig om te lopen hé!

    Zaterdag present te Oostende!  McBride laat ik voor een keer links liggen.  Mss zal ik wel ergens opduiken met de kodak en een flesje water!

    En u?

    24-05-2008 om 21:08 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    21-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkige verjaardig!

    Sjarlot wordt 26 vandaag ergens in de loop van de dag.  Mss wel heel de dag!

    21-05-2008 om 08:38 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New order
    Pareltje: http://nl.youtube.com/watch?v=JEJpmDUMKco
    Pareltje: http://nl.youtube.com/watch?v=xezmxnScGS4&feature=related
    Parletje: http://nl.youtube.com/watch?v=n3Py1tDLeks&feature=related
    Hoe bestaat het: Favourite film/Favourite groep: http://nl.youtube.com/watch?v=QrzGpVOPcTI&feature=related
    Eéntje voor Jan: Radiohead speelt Joy Division: http://nl.youtube.com/watch?v=08_2eTj3wsA&feature=related

    21-05-2008 om 00:00 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Rembertcorrida.
    Omdat ik niet kon lopen in Torhout, speelde ik voor fotograaf.  Deze keer lukte dat precies niet zo goed.  De zwaarste mislukkingen heb ik al weggelaten.  Toch wil ik jullie niet alles onthouden.  Ziehier de link: http://picasaweb.google.com/francis.coucke/SintRembertcorrida2008Leffeparty
    Anders kan je rechts ook op het "Picasa" avatarke klikken.  Zo kom je terecht bij al mijn alba.

    Heuglijk nieuws trouwens.  Deze namiddag toch geprobeerd om eens de beentjes te strekken.  Dat viel best mee.  Niet te lang en niet te snel, zodat ik geen verkeerde bewegingen kon maken.  Voorzichtigheid blijft geboden.  Morgen ietsje langer proberen.  Ondertussen mezelf goed (laten) soigneren.

    Slaapwel!

    17-05-2008 om 23:16 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)


    Foto

    Foto

    WEBALBA


    Foto

    OVERNACHTEN IN DE STREEK?  KLIKKEN OP DE FOTO'S HIERONDER!


    Foto

    Foto

    Foto

    Een uurtje gelopen in de Catalaanse heuvels.
    Foto

    MARATHONS

    1. Belgisch kampioenschap
    04 juni 2005
    Eernegem
    3h23'00" (12,47km/h)
    69ste plaats
    2.Nacht van Vlaanderen
    16 juni 2006
    Torhout
    3h08'41" (13,41km/h)
    23ste plaats
    3.Nacht van Vlaanderen
    22 juni 2007
    3h08'03" (13,46km/h)
    46ste plaats
    4. IFF
    09 sept 2007
    3h16'53" (12,86km/h)
    64ste plaats
    5. Leie-Marathon
    16 sept 2007
    3h35'37" (11,74km/h)
    80ste plaats
    6. Eindhoven
    14 Okt 2007
    3h09'45" (13,342 km/h)
    237/1392
    7.Visé
    11 Mei 2008
    3h02'48" (13,85 km/h)
    38/739
    8. IFF
    14 September 2008
    3h01'34" (13,944 km/h)
    37/439
    9. Parijs
    05 april 2009
    2h55'51" (14,39 km/h)
    675/30334
    10. Leie-Marathon
    20 sept 2009
    Opgegeven
    11. Berlijn
    25 Sept 2011
    2h59'42" (14,09 km/h)
    1136/42619

    12. Rotterdam

    15 April 2012

    2h57'40"

    391/7526

    13. IFF

    09/09/2018

    03h30'22"

    160/900




    Om een marathon te lopen onder de drie uur moet je met een snelheid lopen van minstens 14,065 km/h of aan 4'16"min/km.
    Loperkes
  • Joggerke
  • Vince
  • Sven
  • Mario
  • Jan Schockaert
  • Dirk loopt...
  • Michel Raymaker
  • Rudi Smeets
  • Byrntie
  • Kurt

    Loperkes II
  • Homer
  • Stef
  • Michael
  • Yves
  • Gert Schroons
  • Lorenzo!
  • Wim de Olifant
  • Bart
  • Kristof
  • Etienne Devillage

    Loperkes III
  • Kris Devisch
  • Gert Luyckx
  • Harmsie
  • Dirk Verleyen
  • Christophe Dewulf
  • Roadrunnerke Jan

  • SPORTIEVE VROUWEN
  • TINNEKE
  • CARMEN
  • WIETEKE
  • RUTH
  • JULIE
  • JOGGINGGIRL
  • ANITA DELVAEL
  • KATRIEN
  • MARLEEN
  • PATRICIA DELVAEL

    WEBLOGLOOPSTERS


    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Mooie blog (Alain Greck)
        op IFF 2018
  • Knappe prestatie. (joggerke)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • doorgaan (Johanbeton)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • STERK (wim)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • wow! (Julie)
        op Berlijn 2011
  • daar is em ! (wim)
        op Berlijn 2011
  • Berlijn (Johan)
        op Berlijn 2011
  • Lang geleden (jetty)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Prettige feestdagen. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Planning. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 16/04-22/04 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    Liezy, kunstenaresse!


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs