Foto
Foto

www.sponsormij.be

Het artikel dat in de "Krant van West-Vlaanderen", meer bepaald "Het Wekelijks Nieuws" verscheen...
Klik hier!

VOLGENDE WEDSTRIJD(EN)

HERMES, 4 OKTOBER

OLIFANT
18 OKTOBER

Over mijzelf
Ik ben Francis Coucke
Ik ben een man en woon in Veurne (Belgie) en mijn beroep is Beroepsmilitair.
Ik ben geboren op 12/07/1967 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, MTB, muziek, lectuur, informatica,....

          BESTTIJDEN

MTLG
: 2,4 km in 8'14" (15 april 2008)(3'26" de km)
Trio-triathlon:  3,5 km in 11'58" (7 nov 2006)
Korpscross: 4,1 km in 14'04" (14 nov 2006)
Westerkwartier: 5 km in 17'52" (19 sept 2008)(3'34" de km)
Westerkwartier:
 6 km in 21'38" (19 sept 2008)(3'36" de km)
Westerkwartier: 8,66 km in 31'32" (19 sept 2008)(16.5 km per uur)(3'38" de km)
Keignaert (Oostende)
: 9 km in 33'47" (06 juni 2008)
Oostkamp: 10 km in 36'56" (5 aug 2006)(3'41" de km)
Gistel: 12 km in 46'15" (18 nov 2006)
Dwars door Brugge: 15 km in 56'30" (7 mei 2006)
Sluis (10 Mijl): 1h02'55" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Sluis: 1/2 Mar in 1h22'38" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Parijs: Marathon in 2h55'51" (05 april 2009)(4'10" de km)

WEBLOGLOPERS

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Son and daughter
  • Blog van Nicolas en Tom
  • Blog van Nicolas en de grasparkiet
  • Blog van Florence en de dwerghamster
  • Nico de
  • Nieuwste site van de zoon
  • Mijn favorieten
  • The Gecko
  • Nacht Van Vlaanderen
  • Rekentabellen
  • Loopwedstrijdkalender
  • Marathonkalender
  • De Veurnsche Bikers
  • My Asics
    Wij luisteren naar...
  • Stubru
  • Inhoud blog
  • IFF 2018
  • Rotterdam marathon 15 april 2012
  • Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • Berlijn 2011
  • Olc afgelopen, oef...
  • Tis een kopie! Maar hij zal allicht beter zijn!
  • Newquay!
  • Newquay 10K
  • Leiemarathon.
  • Leiemarathon minus...
  • Water.
  • Nog tien dagen naar de Leiemarathon!
  • Leimarathon, 17 days to go.
  • Mariakerke.
  • Pronostiek Wim
  • Om alle misverstanden te voorkomen; dit is een mailtje dat ik ontving van een vriend. Ik doe geen traitlon, maar hij wel: WIM SYNAEVE.!
  • Vakantie...
  • Maandelijkse bijdrage....
  • 8,81 km in 33'28".
  • "Wulle" bijna vermoord door reiger!
  • Dju...
  • Rust roest?
  • Bredene...
  • Weblogloper-het bewijs...
  • Jaaroverzicht...
  • Parijs - Deel 3 - De beleving.
  • Parijs - Deel 2 - Facts and figures.
  • Parijs - Deel 1
  • Piep....
  • Parijs!

    UITSLAGEN 2007

    1.LOMBARDSIJDE : 10,8 km in 42'34" op 6 jan
    2.MOL : 1O km in 38'34" op 14 jan
    3.SAS : 6 km in 21'59" op 4 feb
    4.GROBBENDONK: 7,8 km in 31'17" op 15 feb (cross)
    5.OOSTENDE-BRUGGE: 10 Mijl in 1H04'36" op 4 maart
    6.SLUIS: 1/2 mar in 1h 27'08" op 18 maart
    7.DAMME: 9 km in 34'17" op 25 maart
    8.HAZEGRAS: 11 km in 43'27" op 7 april
    9.ST.-JANSLOOP: 10 km in 40'59" op 22 april
    10.DWARS DOOR BRUGGE: 14.3 km in 55'52" op 6 mei
    11.REMBERTCORRIDA TORHOUT: 10 km in 38'07" op 11 mei
    12.GAILLY TE EUPEN: 1/5de marathon in 34' op 16 mei
    13.KEIGNAERT: 9 km in 34'53" op 18 mei
    14.PAREL DER KEMPEN (MALLE): 10 mijl in 1h 04' 41" op 20 mei
    15.20 VAN BRUSSEL: 20,1 km in 1h 23'28" op 27 mei
    16.MCBRIDE: 1/2 marathon in 1h 32' 17" op 3 juni
    17.JEAN BART: 11,1 km in 42'17" op 15 juni
    18.NVV MARATHON: 42,195 km in 3h08'03" op 22 juni

    Foto

    TAXI MARC
    NIEUWPOORT

    Foto
    RUN FORREST RUN!

    NA ENKELE MALEN NET NIET DE MAGISCHE GRENS VAN DRIE UUR TE BREKEN, SLAAG IK DAAR DIT JAAR DAN TOCH IN TE PARIJS: 2H55'51". KAN HET NOG BETER? WE ZULLEN ZIEN...
    14-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Close but no cigar!
    Eindelijk!  Al de hele dag probeer ik een berichtje te posten, maar door problemen met de server kon ik maar niet inloggen.  Sjarlot trouwens ook niet.

    Komt ie...

    Vorig jaar verbeterde ik mijn record op de marathon met 40 seconden.  Toen dacht ik dat het aan dat tempo toch wel een paar jaar zou duren om ooit onder de drie uur te geraken.  Dit jaar deed ik er in één ruk 5 minuten en 15 seconden vanaf.  De duik onder de drie uur zou wel eens sneller kunnen komen.  Maar een ongeluk komt nooit alleen.  Toen ik deze namiddag iets uit de auto tilde, schoot er iets in de rug.  Ik wilde in de vooravond wat loslopen, maar dat ging langs geen kanten.  Momenteel lig ik dus plat.  Morgen naar de kraker en hopen dat er snel verandering in komt, want met deze vorm wilde ik toch nog wel eens uitpakken in de nabije toekomst (NVV?).

    Eigenlijk zat een sub-drie uur er wel in te Visé, maar de weergoden waren een ander soort mensen dan marathonlopers goedgezind. Vorig jaar liepen er 64 mensen onder de drie uur.  Dit jaar maar 31.  Daar zit de hitte wel voor iets tussen.  Als je weet dat ik 39ste eindigde, dan wil dat zeggen dat onder betere omstandigheden het wss al gelukt zou zijn voor mij.  Voorlopig blijf ik op mijn honger zitten.  Toch een raar gevoel bij aankomst.  Niet echt teleurgesteld en ook niet echt uitgeput.  Ik had een goede tijd en had heel wat sub-drie uur habitué's het nakijken gegeven.  Ik voelde me verbazend goed al had ik vooral in de laatste kilometers niet de fut meer om nog te versnellen.  Raar, de hartslag was iets gezakt zelfs al had ik het gevoel dat ik dieper ging.

    Ondanks de tegenwind in de eerste helft van de marathon en de verzengende hitte in het tweede deel, kon ik lang standhouden.  Mijn parcourskennis was nihil, dus in de laatste 2-3 km zat ik nog in een gevecht bergop ipv de verwachte afdaling naar het centrum.  Ik wilde in de laatste km's nog wat verloren tijd inhalen maar kreeg er integendeel nog wat extra aan de broek.  Gelukkig had ik een goed van water voorziene begeleider (Sjarlot) van dienst, die me de laatste km's constant besproeide met water, zodat ik toch nog op een fatsoenlijk uur thuis kwam.  Ik ben er zeker van dat daar foto's van zijn getrokken!  Overigens had ik mij volledig in het wit gekleed (met witte pet) om de zon zoveel mogelijk te vlug af te zijn.  En zonnebril!

    Bij de start stond ik nog samen met Mario en Gert en we wensten elkaar succes en spraken af na de aankomst.  Ik ben daar nog even gebleven, maar heb ze niet meer gezien.  Nog even proefde ik van het uitgestelde lekkers in het schooltje ( wat er op wijst dat ik goed recupereerde, want na andere marathons kon ik geen eten zien) en dan vertrokken we al gauw naar de auto om mij een ietsje te masseren en daarna door te rijden naar Duistsland alwaar we een dag of drie wat gingen uitbollen en genieten.  En genieten was het!

    Groot was mijn verbazing toen ik op en bepaald moment "Joggerke" passeerde.  Hij had al bekeken dat er geen supertijd in zat voor hem en besloot dan maar op een andere wijze de wedstrijd af te ronden.  Voor mij golden andere prioriteiten.  Dook ik niet onder de drie uur, dan moest er toch wel een PR uit de bus komen!

    Doktersrapport?
    - de beentjes waren nog vrij goed.
    - toch kon ik niet meer loslopen wegens een blaar aan de wortel van de dikke teen van de linkervoet.  Het overvloedige water vloeide naar mijn schoenen, die echt doornat waren, en doordat mijn sok wss niet goed aansloot ontstond daar een blaar.  De eerste keer in mijn carrière!
    - beide kanten van mijn lies zijn zwaar getekend door de wrijving van mijn natte broekje tegen mijn benen.  Rauw vlees!  Tsss.
    - beide schouders bloedrood gebrand.
    - the day after zijn we in de Duitse bossen wat gaan rondfietsen (prachtig) en had ik wel wat last van stijfheid, maar ging het toch wel eerder vlot.
    - twee days after zijn we samen wat gaan (los)lopen.  Sjarlot kon mij er af lopen, want sneller dan 12 per uur wilden de benen niet.  Toch een mooie lage hartslag.
    - drie days after zitten we dus met een geblokkeerde rug.  Jammer, want ik wilde vrijdag in Torhout nog wel een keer uitpakken.

    Al bij al tevreden over mijn marathon.  Nu nog wat de kat uit de boom kijken.  Hopelijk kan ik de draad terug oppikken en uitpakken in de NVV. Oorspronkelijk niet op het programma, maar het zat er aan te komen hé door de omstandigheden in Visé.  De vorm was en is goed.  Dus waarom niet?

    Als ik nog wat tijd heb, zet ik mijn gegevens nog s op de blog.  Voorlopig toch al dit:  Gemiddelde hartslag over de marathon was 162 (ofte 90%).  Oorspronkelijk doel was om aan 159 gemiddeld te lopen.  En zeggen dat ik op training aan een lagere hartslag loop voor eenzelfde snelheid...Jaja, ik weet het wel: "The heat"!

    O ja, zou nog het belangrijkste vergeten:  "Afgeklokt op 3h 02' 47"!"  New PR!

    En u?

    14-05-2008 om 22:56 geschreven door Francis  


    >> Reageer (10)
    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visé, bien cuit!
    Dernière message, laatste bericht.

    Zonet nog genoten van een West-Vleteren op mijn terras.  Kijkend naar de vissen, die in het licht, de muggen proberen te verschalken.  Ik geloof in de heilende, versterkende werking van een West-Vleteren op het juiste moment.  Vandaag kon het nog, morgen niet.  Morgen wordt het, net   als vandaag, liters water maar ter afronding gaan we vroeg naar bed zonder een Westje.
    Ik denk dat ik vandaag zeker een liter of vier water binnen heb, als het niet meer is.  Qua carboloading heb ik ook mijn best gedaag.  Aardappelen, spaghetti, rijst, brood staan bovenaan de lijst.  Rozijnen gaan er ook goed in, net als tomaten en paddestoelen.  Ontbijt was muesli met fruit (vers) en yoghurt.  Krachtvoer!  In bananen had ik niet zo veel zin.  Morgen moeten ze er aan geloven, zin of niet.

    Zo, ik ben er klaar voor.  Heb alles op een rijtje gezet.  Ben even benieuwd als jullie.  Zal proberen zo snel mogelijk iets op mijn blog te zetten.  Zal mss niet zo evident zijn, want na de marathon trek ik mij met Sjarlot even terug in de oerwouden van Germanië en wie weet vind ik daar een kabel naar de beschaving.  Ik zal wel iemand op de hoogte brengen van mijn belevenissen en viavia verschijnt er mss iets op een of andere blog.  Zoniet kan je hier ondertussen al een eerste reactie kwijt.

    Het zal een speciale marathon worden, dat kan ik je al voorspellen.  Genieten, afzien.  Alle marathonlopers weten wat het is.  De lange aanloop tot het moment der waarheid daar is.  Geen weg terug.  Het moment der waarheid.  De veldslag.  Enkel winnaars.  Ik geniet nu al.  Het afzien zal er ook wel ergens tussen zitten.

    Tot later,

    uw dierbare strijder,

    Run Forrest Run! 

    09-05-2008 om 22:49 geschreven door Francis  


    >> Reageer (20)
    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saltin!
    Of...het leven zonder koolhydraten.

    Ik heb mijn drie-dagen dieet goed doorstaan.  Zondag was er nog een lange duurloop en daarna heb ik alleen nog maar groenten, groenten, groenten gegeten.  Hier en daar een stukje vlees, vis of kaas.  Niet evident.  De gewoonte van te grijpen naar een stuk fruit, een koekje of frisdrank is moeilijk af te leren.
    Ik zeg niet dat ik het gewoon zou kunnen worden, een leven zonder suikers, maar het viel al bij al wel mee.

    Ik had natuurlijk wel schrik over de uitputting die verwacht wordt na enkele dagen.  De eerste dag had ik er al van.  Een ijl gevoel in het hoofd.  Afkikken van de suikers?  En dan moest ik maandag en dinsdag werken van zeven uur 's ochtends tot één uur 's nachts.  En alsof het nog niet genoeg was, zaten mijn collega's constant  taartjes te vreten voor mijn neus en cola's te drinken.  Maar ik hield stand.

    Vanmorgen dan nog één boterhammetje met kaas, potje magere yoghurt en een tasje koffie.  Daarna gaan lopen om de glycogeenvoorraad volledig te ledigen.  Daar had ik nu wel het meeste schrik voor.  Je kan jezelf wel dwingen om bepaalde dingen te eten (of juist niet), maar je kan jezelf niet dwingen om sneller te lopen dan mogelijk is.

    Een andere factor, waar ik al een paar dagen mee zit trouwens, is de warmte.  Iedereen weet dat je hartslagje meegaat met de thermometer.

    Vandaag dus drie maal 1500 aan marathontempo.  Wel, het viel verrassend goed mee.  Driemaal netjes onder hartslag 150 gebleven.  Tempo zelfs hoger dan 14 km per uur.  Het lopen zelf verliep vlot.  Toch voel ik wel degelijk zwakte.  Maar de zin om te lopen hield de overhand.

    Tevreden dus.  Nu maar suikertjes binnen werken.  Ben nu een aquariusje aan het drinken.  Wat smaakt dat toch raar, na drie dagen groenten.  Echt waar!  Misschien kan ik binnen drie dagen geen suiker meer zien?  En ik moet heel veel water drinken!  Want er zal gezweet worden te Visé.

    En nog drie dagen luieren en slaap inhalen.  Met de fiets naar het strand en een ijsje....mmmm!

    En u?

    07-05-2008 om 11:48 geschreven door Francis  


    >> Reageer (8)
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog één week tot Visé!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Straks de gegevens van mijn laatste week.

    Het doet een beetje raar.  Minderen met lopen.  Het is net of ik bijna niet heb gelopen deze week.  Toch kom ik nog aan 66 km.

    Anderzijds is het goede gevoel er terug.  En dat tijdens de afbouwweken.  Normaal is de spanning groter.  Het vertrouwen groeit naarmate de recuperatie zich aanbiedt.

    Het gewicht is bijna perfect (al dan niet perfect).  Na twee communiefeestjes vorig weekend was ik meer dan een kilo bijgekomen, maar tegen het einde van de week was het overtollige gewicht reeds volkomen verdwenen.  Na mijn loopje deze morgen dook ik zelfs onder de 74 kg.  Normaal gezien gaat het gewicht nog een beetje dalen de volgende drie dagen door mijn koolhydraatarm dieet.  Maar de laatste drie dagen voor de marathon gaat het gewicht dan terug de hoogte in door de karrevracht aan koolhydraten die je dan ter compensatie terug tot je mag nemen.
    Ik heb er een beetje aan getwijfeld, maar ik ken een paar mensen die het hebben gevolgd en met een positief resultaat.  Trouwens, ik heb er een wetenschappelijke studie over nagelezen die wel degelijk kan weerleggen dat het dieet resultaat oplevert.  Het was vandaag mijn eerste dag van het koolhydraatarm dieet en ik ben eigenlijk blij dat de dag bijna om is.  Twee dagen te gaan dan nog.  Nu weet ik wel zeker dat ik een zoetemondje ben...

    Vandaag was er "Dwars door Brugge".  Ik had min niet ingeschreven omdat de marathon te dichtbij is.  Deze middag aan tafel beslist om te komen supporteren.  Het was nochtans mooi terrasjesweer, maar loper zijnde weet ik goed dat het afzien is bij zo'n temperaturen in Brugge.  Dus naar Brugge getrokken met een paar liter water.  Toch een paar mensen plezier gedaan hoop ik (van den enen ziet ge dat al beter dan van den anderen).  Ik heb er trouwens foto's van.  In de loop van de week in mijn "WEBALBA".


     

    Km

    Tijd

    Gem Hart

    Snelh

    Details

    Ocht gew

    Ma

    13,5

    71'46"

    115

    11,27

    Los

    76,5

    Di

    10,4

    46'35"

    144

    13,39

    Snelle duurloop

    75,8

    Woe

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    75,2

    Do

    10

    38'13"

    170

    15,69

    Snelheid

    75,1

    Vr

    8,2

    40'57"

    115

    12

    Los

    74,7

    Za

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    74,9

    Zo

    17,82

    90'08"

    123

    11,86

    T1

    74,7

    04-05-2008 om 21:39 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knokke 10 K.
    Laatste deftige snelheidstest voor de Maasmarathon.

    Het weer zag er niet te best uit en ik had beslist om het lot niet te tarten.  Als het zou regenen bij de start zou ik niet vertrekken.  Tien dagen voor de marathon wou ik geen risico lopen op een verkoudheid.

    Maar, zoals zo dikwijls, regende het voor en na de wedstrijd.  Tijdens het lopen werden we zelfs getracteerd op een vrij fel zonnetje.

    Bedoeling vandaag was om snel te lopen, maar niet in overdrive gaan.

    Vrij zenuwachtig bij de start.  Dus schoot ik uit de startblokken.  Eerste km in 3'19" en de tweede in 3'32".  Véééél te snel weg en ik had al na één km mijn snelheid deftig vertraagd.  Sta dus scherp zou ik zeggen.  Na de tweede km wil ik nog wat vertragen, maar ik hoef geen moeite te doen want het gaat vanzelf.  Klopje van de hamer tijdens km 3.  Ik loop nog 3'45" maar ik moet dringend temporiseren en op mijn effen komen.  Hartslag was efkes naar 176 geweest.  Km 4 (4'11") en 5 (4'06") gebruik ik dus even om ""terug op adem te komen".  Ik overweeg hier even om te stoppen, want ik wil geen krachten verspillen.  Toch voel ik mij beter na deze "rustkilometers" en gaat het tempo terug naar + 15 km per uur.  Km's tussen 3'43" en 3'56", maar ik haal niet alles meer uit de kast  Ik klamp aan en ik los.  Ik trek zeker geen kop.  Ik kom aan in 38'13".

    Na de aankomst weer snel gerecupereerd.  Toch enige twijfel over het effect van deze snelheidstraining.  Wilde enigszins wel 38 minuten halen op de 10 km, maar met een iets lagere gemiddelde hartslag dan die 170 die ik nu heb gehaald.  170 is voor mij lichtjes in het rood maar als je weet dat ik op de meeste 10 K's wel tegen de 180 durf lopen, is dat toch nog niet overdreven.  Ik zit eigenlijk met die 162 (gemiddeld) in mijn hoofd van Lakosta, maar toen liep ik ook rond de 15 per uur.  Ietsje trager dan vandaag.  Hm, logische hartslag dus...

    De laatste twee weken voor de marathon zijn voor mij de moeilijkste.  Je zit met allerhande vragen.  De belangrijkste trainingen zijn achter de rug en nu wil je zeker niets verkeerd meer doen.  Drie weken geleden had ik een piek.  Heb ik terug een piek volgende week?  Of heb ik het verbrod?  Moest ik drie weken geleden een marathon lopen? Enz...Het hoofd koel houden is ook een deel van de training.  En dat is niet altijd even gemakkelijk.

    Na één km kwam ik KJ tegen (leuk weerzien trouwens) die ik ter plekke achterliet.  Maar na mijn inzinking twee km verder pareerde hij mij weer en ik kon hem later niet meer bijbenen hoewel hij altijd in het vizier bleef.  Net voor de eindstreep kwam Hans Paque mij nog flankeren.

    Morgen lichtjes loslopen, zaterdag rust en zondag laatste twintiger.  Volgende week nog minder km's.

    01-05-2008 om 22:17 geschreven door Francis  


    >> Reageer (9)
    29-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het geheim van...
    Martin Desmedt: http://www.sport-oostende.be/pages/interview.html

    29-04-2008 om 10:18 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    27-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste zware week.
    Week die kon tellen.  Amai.

    Na een zware halve marathon vorige zaterdag, was het deze week vooral weer veel kilometers malen aan een weliswaar rustig tempo.

    Maandag nam ik nog een rustdag en dan was het vijf dagen na elkaar lopen geblazen.  Enkel vandaag, zondag dus, een extra rustdag want er moest gecommuniefeest worden.  Dus ook mijn kat naar Oostende gestuurd daardoor.

    Een zware week dus zoals ik al zei.  87 Kilometer, verdeeld over vijf dagen.  Eigenlijk voelde ik me niet echt vermoeid maar het lopen zelf verliep moeizaam.  Hartslag lag ook iets hoger dan ik de laatste weken gewoon ben.  Maar ik vertrouw erop dat dat terug in orde komt.  Het is overigens wel logisch dat  je na een zware wedstrijd ietsje langer moet recupereren.  En echt recupereren ging niet want er moesten nog heel wat kilometers gemaald worden volgens het schema.  Hopelijk volgt er nu iets van supercompensatie.  Zou moeten toch, maar toch heb je nu niet echt het gevoel dat dat eraan komt.  Je zou eerder op een rustdag nog eens een toertje extra gaan joggen om terug een lekker gevoel te kunnen ervaren, maar het mag niet.  Dus het ergste wat je tegen een loper kunt zeggen: "RUST"  Het maakt deel uit van je training.

    Naast het onbehaaglijke gevoel had ik ook wat problemen met mijn hartslagmeting.  De hartslag ging alle kanten uit tijdens het lopen.  Joggen en een hartslag van 178 lijken mij niet echt overeen te komen.  Ik werd er behoorlijk zenuwachtig en zelfs "vies" door.  Dus zou het wel s kunnen zijn dat de hogere hartslag ook wel te maken heeft met een slechte meting.  Volgende week batterijtje vervangen van de borstriem.  Misschien moet ik hier een daar ook een streepje borsthaar afscheren.

    En dat ik een vermoeiende week achter de rug heb, is gisteren bewezen.  In geen tijd had ik een vlieg in mijn oog en deze morgen zat ze er nog in.  Nogal zwaar gekaterd.  Als ik in vorm ben, kan ik er veel beter tegen.  Was echt verbaasd door dit gebeuren.  De volgende twee weken gene spetter meer!  Of het moet een godendrankje zijn zoals Westvleteren.  Dat is hoe tuug wih!

    Trouwens af en toe een keer aan de lopertjes gedacht in Oostende...

    27-04-2008 om 18:52 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    21-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kzal 't nog ene keer zeggen!
    Volgend weekend laatste lange duurloop, dus géén Sint-Jansloop.  Profiteert er dus maar van hé.
    Op 1 mei wel aanwezig te Knokke.

    21-04-2008 om 21:52 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    20-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op naar de laatste zware week.

    Lang geleden dat het nog zo vierkant draaide als vandaag.  Beetje logisch toch, na drie zware weken met als toetje een zware halve marathon.
    Het loslopen vandaag was even moeizaam als de laatste kilometers van de Lakosta-halve marathon van gisteren.  Maar ik troost me met de gedachte dat het niet voor niets is geweest.  Morgen een rustdag inlassen en er dinsdag terug in vliegen.  Vrijdag wss mijn laatste dertiger want in het weekend is het al communie wat de klok slaagt.

    Overzicht van de 17de week:

     

    Km

    Tijd

    V

    Gem Hartslag

    Ocht Gew

    Details

    Ma

    13,5

    67'08"

    12,06

    125

    75,1

    T1

    Di

    18

    INT

    INT

    INT

    75,8

    Marathontempo

    Woe

    12,5

    62'36"

    12

    119

    75,4

    T1/Losjes

    Do

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    75,4

    Volledig rust

    Vr

    5

    31'07"

    11

    120

    75,3

    Loslopen/Fitness/Ergo

    Za

    1/2 Marathon

    84'12"

    15,03

    162

    75,2

    Zware halve te Staden

    Zo

    12,5

    65'53"

    11,38

    119

    74,7

    Steeg losloopje

    Week-
    totaal

    85

     

    20-04-2008 om 20:50 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    19-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lakostastastapffffff.....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zo, net lekkere spaghetti met groensels binnengedraaid.  Ik had reuzehonger.  Eerst nog een uur in de mis gezeten voor ik aan tafel kon aanschuiven.  Normaal gezien heb ik na zo'n deftige wedstrijd niet teveel honger, maar dit keer wel.  Goede recuperatie me dunkt.  En dat is wat me vooral opviel vandaag.  Toch vrij zwaar afzien in de Staasse heuvels en heel vlot gerecupereerd.

    Lakosta had ik dus opgenomen in mijn programma omdat je op een halve marathontest eens goed alles op een rijtje kan zetten.  Hartslag, snelheid, voeding, kledij,...
    Het was niet een specifieke halve marathonvoorbereiding deze week.  Op het hoofdmenu staat nog altijd de marathon te Visé.  Dus werd er ook niet extreem gerust voor deze halve.  Alleen donderdag liep ik geen kilometer.  Gisteren hield ik het bij 5 km loslopen en wat fitness.  Ik zit trouwens ook in mijn vier zwaarste trainingsweken (nu de derde).  Dus niet voluit gaan maar toch graag 1h 25' gezien op het scherm bij de aankomst.

    Regen verwacht vandaag, maar de hoeveelheid die we onderweg te verwerken vandaag mag er altijd bij zijn van mij.  Lekkere afkoeling.  Had niet teveel drank nodig onderweg.

    Aan de start verschenen ook nog de Janssen-brothers die ook zo iets van een 1h25 voor ogen hadden.  We spraken af om aan 4' de km te lopen.
    Ook present was Dirk Luypaert met zn twee hazen Clint en Martin.  Proficiat Dirk met je PR.  Ik kijk uit naar je verslagje.  Mooi verslagje trouwens heb ik al gelezen bij Clint.  Zijn aankomst in Staden daarentegen was minder mooi om te zien...
    Supporter van dienst: "Paard nooit op stal!" en Sjarlot was mee als persoonlijke begeleider.

    Start om 14.30.  Ik raak verstrikt in de groep of liever "familie" Delvael, die eveneens voor een 1h25 gingen.  Maar ik start snel en wil er voorbij.  Ik met Peter linksom en Jan via de rechterflank.  Ik ben graag zo snel mogelijk weg uit het pack, zodat ik vlug aan mijn eigen wedstrijd kan beginnen zonder teveel te moeten slalommen.  Even dacht ik nog om er zelf wat te blijven hangen, maar de Janssen-brothers brachten mij op andere ideeën.  Weeral te vlug weg dus.  Ik loop dus een km of  vier samen met Jan en Peter en voel dat we te rap gaan.  Ik wil onder hartslag 160 blijven, maar met al die bergen was dat dus niet zo simpel.  Toch wil ik het zo lang mogelijk volhouden aan die hartslag.  Trouwens de kilometerborden hadden ze nu ook niet overal op de juiste plaats gezet en zo was het dus ook al moeilijk vast te stellen of je nu aan 15 km per uur liep of niet.  Ik ga mijn tussentijden niet meegeven, maar ze schommelen tussen 3'18" (km 16) en 4'23".  Kan niet hé.

    Ik wilde mijn tempo en mijn hartslag behouden en liet de broertjes gaan en liep dus bijna de hele wedstrijd alleen en hoopte dat ik toch iet of wat op het juiste schema zat.  Doch na de elvendertigste heuvel overschrijdt mijn hartslag permanent de 160 slagen.  Begrijpelijk.  Ik wist begot niet dat het zo'n zware 21-er was.  De tweede helft was ook zwaarder omdat er een sportief windje stond.  Die beide factoren maakten er een zware wedstrijd van.  Toch bleven mijn laatste kilometers onder de vier minuten.  Onderweg had ik er een paar van boven de 4'.  Ik denk op de heuvels...

    Uiteindelijk kom ik binnen in 1h24'12".  Gemiddelde hartslag toch nog 162 of 90%.  Vooral de laatste kilometer begon wel zwaar te worden.  In de voorlaatste km haalde ik nog Peter bij maar Sjtaarke Jaan kon ik niet meer bijbenen.

    Dus tevreden zou ik zeggen, al had die hartslag iets lager gemogen.  Maar op zo'n parcours is dat eigenlijk nog wel fatsoenlijk.
    De drie uur in Visé liggen binnen handbereik, maar het zal kantje boord zijn.  Na zoveel kilometer komt er een verval.  Hopelijk blijf ik ze de baas.  Vandaag mocht de wedstrijd ook niet veel langer meer duren hoor (aan dat tempo).  Misschien moet ik lopen aan 15 per uur en dan om de km 15" pauze nemen.  Is dat geen idee?

    Foto aan de start met de Janssen-brothers.  Het is dus Jan (de linkse met pet) die in Parijs onder de drie uur dook. 

    En u?

    @  Martin:  Geeft jouw GPS ook een langere afstand?

    19-04-2008 om 22:15 geschreven door Francis  


    >> Reageer (8)
    17-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaaaalig!
    http://nl.youtube.com/watch?v=7sei-eEjy4g

    17-04-2008 om 21:57 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    16-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown: week 3,5
    U heeft het mss al gezien in mijn lijstje van PR's...Gisteren liep ik een PR op de 2400 meter tijdens mijn sporttesten op het werk.  Out of the blue als het ware.  Was vrij moe en had mij voorgenomen niet te zot te starten.  Wat ik ook deed.  Ik bleef wat hangen achter twee collega's met de bedoeling in de laatste ronde (van drie) een sprintje te placeren.  Maar ik vond dat ze zo traag liepen dat ik de kop overnam na ronde één.
    En ik liep vlot van ze weg.  Aangekomen met een voorsprong van 13".  Wat had dat gegeven als we met een paar hadden samen kunnen lopen.

    Soit, dat bewijst dat de vorm goed is.  In de vooravond dan nog een paar marathontempo-intervallen gedaan (3 maal 3000m) en de vorm was nog altijd goed.  Wederom liep ik op hartslag en was ik sneller dan de vooropgestelde 14 km per uur.  Het was zelfs 15 km per uur.  Voor een gemiddelde hartslag van 152...

    Vandaag was er 12,5 km loslopen.  Morgen is het rustdag.  Voel me goed, ik loop goed, maar ben wel moe.  Maar dat komt niet alleen door het lopen hoor.  Maandag en dinsdag door het werk pas rond middernacht naar bed en om kwart na zes eruit.  Kruipt wel in de kleren.

    Vrijdag kleine jogging dan en zaterdag "LAKOSTA".

    En u?

    16-04-2008 om 21:20 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    13-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown: week 5.

    Nog één maand tot Visé...

     

    Km

    Tijd

    Snelheid

    Gem. Hartslag

    Ocht. Gew

    Details

    Ma

    13,5

    67'42"

    12

    120

    76,6

    Losjes

    Di

    12,5

    54'03"

    13,87

    137

    76,8

    T2/Duurloop
    + Fitness
    + 1 uur ergo

    Woe

    14

    11,82 km
    in 48'19"

    14,69

    149

    75,6

    T2/Snelle
    Duurloop

    Do

    13,5

    64'56"

    12,47

    126

    75,8

    T1

    Vr

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    76,1

    Fitness,
    1 uur ergo

    Za

    12,5

    54'45"

    13,69

    139

    75,3

    T2/Duurloop

    Zo

    21,7

    101'02"

    12,92

    128

    75,4

    T1 met versnellingen

    Week-
    totaal

    88

     


    Ook vrij zware en vermoeiende week.  Toch is de conditie/spirit goed.  Het was deze week iets sneller lopen dan de vorige weken en zodoende snak ik naar nog eens een gewone jogging.  Hopelijk vind ik daar morgen een gaatje voor.
    De lange voorbereidingsperiode werpt zijn vruchten af.  Hopelijk zijn de laatste twee weken tapering voldoende om mijn lichaam te laten rusten en klaar te staan voor het grote moment.
    De snelheden, hartslagen en nu zelfs het gewicht gaan allemaal de juiste richting uit.  Het komt er nu op aan om de goede vorm te houden.
    Op het einde van volgende week staat Lakosta op het programma.  Goed voor snelheid en uithouding.  Normaal gezien gaat het gewicht dan ook nog zakken naar een "dikke" 74 kg.  Dan is mijn gewicht helemaal op peil!
    Daarnet heb ik de resultaten eens bekeken van een paar bekenden die de marathon liepen in Rotterdam.  Niettegenstaande er een parcoursrecord werd gelopen, was het voor sommigen niet evident om er een PR neer te zetten.  Zo zag ik onder meer dat Sonny Matton en Peter Hamers het blijkbaar heel lastig hadden in de laatste kilometers.  Wat is de oorzaak jongens?  Als ik zie dat die mannen al moeite hebben om de drie uur grens te slopen, dan begin ook ik weer te twijfelen.  Nochtans had ik goede hoop toen ik vernam dat Jan Janssen vorige week in Parijs onder de drie uur ging.  Tja, je moet wss ook je dagje hebben.
    Ook Koen Vansteenkiste liep er zijn 4000ste marathon en voor de tweede keer in zijn carrièrre onder de vier uur!  Proficiat Koen en santé wih!
    Volgende week wordt ook de Antwerp marathon gelopen.  Ben benieuwd wat daar allemaal zal gepresteerd worden.

    13-04-2008 om 20:15 geschreven door Francis  


    >> Reageer (8)
    10-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Half-weekoverzicht.

    Tussendoortje...

    Deze week staan er vooral duurlopen op het programma.  Om eens te kijken of al die weken voorbereiding al iets opgebracht hebben.  Tot nu toe liep ik vooral lang en traag of kort en snel.
    Ik vond het eigenlijk een raar programma deze week.  Duurlopen in verschillende snelheden.  Gaat dat iets opbrengen?  Niet echt, het is eerder om te kijken waar je staat, en ook om je duurloop (marathontempo) sneller te leren lopen.  Het gevoel leren kennen, beetpakken en gewoon worden.

    Het is een moment dat ik vorig jaar gemist heb.  Geen resultaten zoals dit jaar.  Samen met een verbeterde snelheid is mijn gewicht dan ook onder de 76 kg gezakt.  Iets wat vorig jaar ook maar niet lukte.

    Een paar cijfertjes...

    Zondag had ik nog intervallen gelopen van 1000 meter, gevolgd door een losloopje maandag (13,5 km aan 12km/h met hartslag 120).

    Dinsdag dan het eerste deel van sneller lopen.  12,5 Km aan 13,87 km per uur, hartslag 137.  Wat mij vooral opvalt is dat mijn hartslag idd verlaagd is.  Voor die snelheid toch.

    Woensdag doen we er nog een schepje bovenop.  Intensieve duurloop.  11,82 Km aan 14,69 km per uur, hartslag 149.  Sneller dus dan mijn vooropgestelde marathontempo, met een lagere hartslag dan ik gewoon ben voor die snelheid.  De afstand is weliswaar korter.

    Erbij dient gezegd dat ik op voorhand mijn hartslagzones bepaalde.  Heb dus vooral op hartslag getraind en niet op opgelegde snelheid.  Ik wilde dus gewoon weten welke snelheid ik kon halen in die zone.  Mijn schema gaf idd lagere snelheden aan maar zoals gezegd heb ik mijn hartje gevolgd deze keer. 

    Donderdag terug in T1.  12,47 Km per uur met hartslag 126.

    Morgen rustdag (wss fitness en ergo).  Welkome rustdag want nu voel ik het wel in de benen hoor.  Zware weken, maar tot nu toe gaat het eerder vlot.

    Niet te hard van stapel lopen nu.  De vorm vasthouden en pieken op het juiste moment.

    Zaterdag en zondag nog tweemaal een rustige duurloop met hier en daar een strookje marathontempo.  Volgende week bereiden we ons voor op "Lakosta".  21 Km aan 15 km per uur.  Ben benieuwd wat dat zal geven.

    De week erna staat dan nog een keer een dertiger op het programma en op 1 mei steken we nog een keer een tandje bij te Knokke om het snelheidsgevoel niet kwijt te raken.

    10-04-2008 om 20:44 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown: week 6!

     

    Km

    Tijd

    V

    Gem Hartslag

    Details

    Ocht Gew

    Ma

    12,5

    60'00"

    12,5

    128

    T1

    77,1

    Di

    12,6

    62'13"

    12,15

    125

    T1

    77,1

    Woe

    30,3

    142'46"

    12,73

    127

    T1

    77,4

    Do

    13,5

    68'29"

    <12

    119

    Loslopen

    76,1

    Vr

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    Fitness
    1 uur ergo

    76,3

    Za

    12,5

    63'13"

    11,86

    120

    Losjes

    76,7

    Zo

    13,5

    INT

    INT

    INT

    Zie uitleg

    76,1

    Week-
    totaal

    95

     

     

     


    Vrij zware week dus.  Misschien en hopelijk de zwaarste.  Licht vermoeid.  Toch viel het mee naar de hartslagen en prestaties te oordelen.  Ik was enkel wat teleurgesteld over de intervallen vandaag.  In feite hoeft het niet, want na een week van 80 km nog eens intervallen eruit persen is niet evident.  Ik liep de intervallen (6 x 1000m) ts 3'40 en 3'45.  Een seconde of vijf trager dan de vorige keer.  Dichter bij het gevraagde tempo en dus lag de hartslag ook een paar slagen lager.  Het is trouwens de laatste keer dat er zo intensief (op extensieve wijze) moet getraind worden.
    De volgende intervals zullen meer op marathontempo gebeuren.
    Volgende week duurloopjes dus.  Ietsje meer naar T2 neigen en kijken naar de reactie van de hartslag.
    Het hart reageerde vandaag trouwens super.  Ik joeg hem naar 90% tijdens de intervals en tijdens de 400m joggen tussenin ging hij vlot naar 70%.
    Jan Janssen deed het dus vandaag.  De drie-uur grens aan diggelen voor hem.  Hij geeft me het nakijken.  Meteen een beetje extra druk op de schouders.  Ben ik goed bezig?  Ik denk het wel.  Maar ik ga het nog moeten bewijzen hé.  Anyway, he did it.  Dikke proficiat!
    En u?

    06-04-2008 om 18:09 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon de Paris!

    Jan Janssen:  2H 58' 49" !!!

     

    06-04-2008 om 12:33 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    30-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown: week 7

     

    KM

    Tijd

    V

    Gem Hart

    Ocht Gew

    Soort training

    Ma

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    77,2

    Rust

    Di

    17

    86'30"

    12

    122

    77,2

    Loslopen

    Wo

    21,7+5

    112'56"

    11,54

    119

    77,5

    Lange trage duurloop en
    's ochtends wedstrijdje op werk

    Do

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    77

    Rust

    Vr

    13

    60'

    13

    139

    76,5

    T2, sportpark, ellendig weer

    Za

    8,2

    41'

    12

    117

    76,4

    Loslopen

    Zo

    10+2

    41'50"

    14,34

    155

    76,5

    DammeBruggeDamme,
    test marathontempo

    Week-
    totaal

    77

     

     

     

     


    Het is bijna 11 mei.  Ik moet mij deftig beginnen concentreren op belangrijke trainingen en vooral niet teveel hooi op mijn vork nemen.  Een intensieve periode laten volgen door een rustperiode, enz.
    Deze week voldoende gelopen en niet te zot gedaan.  Toch primeerde een slecht gevoel deze week.  Het gevoel dat ik ziek ben, ga worden.  Het hoofd, de buik, de benen.  Er scheelt iets, maar ik weet niet wat.  Heb liever dat de ziekte doorbreekt dat dan het wat aanmoddert.  Zelfs vandaag zag ik het niet echt zitten om naar Damme te trekken.  Twijfelde voortdurend of het niet beter zou zijn in mijn bed te kruipen.
    Maar zie, ik begin mijn valies klaar te maken en het gaat al wat beter.  En het lopen zelf verliep heel vlot.  Marathontempo gepland en dat ging heel goed.
    Overzichtje van de week:
    Maandag heb ik onverwacht een rustdag ingelast wegens zaterdag en zondag gelopen in barre omstandigheden en dat heb ik geweten.  Wat mij vooral verbaasde was dat mijn gewicht terug de hoogte in ging, zelfs met mijn twee loopjes in helse omstandigheden.  Aan de andere kant dacht ik ook dat dit mijn winterreactie was.  Het zelfbehoud van het lichaam.  Als het koud wordt, vlug wat vet opslaan.
    Dinsdag een rustig duurloopje gepland dat wat uit de hand liep (qua kilometers) daar ik eens wat variatie in mijn parcours wou inbrengen.
    Woensdag was er 's ochtends een wedstrijdje op het werk.  1580 Meter in 6'.  Vond dat vrij goed.  In het achterhoofd toch altijd het stemmetje dat ik niet te diep mag gaan.  De winnaar had 5'42".  Ivan Degrieck, moest je hem kennen.  Belgisch kampioen berglopen...
    Donderdag nog een rustdagje.  Voelde mij trouwens te beroerd om de schoentjes aan te binden.
    Vrijdag mijn testje op de 13 km.  Hartslag was goed maar het voelde niet vlot.  Achteraf amoniakgeur.  Koolhydraten tekort, ik?  Het zou kunnen, want ik begon terug te vermageren.  Het vet verbrandt omdat er niet genoeg koolhydraten zijn?  Voeding een keer bekijken.
    Net zoals zaterdag.  Tempo 12 km per uur.  Hartslag ok, maar het ging naar mijn gevoel totaal niet vlot.  En weer die amoniakgeur.
    Vandaag in Damme testje aan Marathontempo.  Na de grote twijfel in de voormiddag, toch superblij dat ik gestart ben.  Wilde enerzijds aan 14 km per uur lopen en liefst onder de 155 slagen.  Daar ben ik vrij goed in geslaagd.  Bleef daar goed onder.  De laatste kilometer perste ik er nog een intervalleke uit (kon het niet laten)  waarbij de hartslag naar 176 ging.  Toch bleef mijn gemiddelde over de hele afstand op 155 staan, gekoppeld aan een snelheid van 14,34 km per uur.
    Stemt mij tevreden.
    De komende vier weken worden mijn zwaarste in de voorbereiding.  Naast een paar dertigers staan er ook nog intervaltrainingen op het programma.  Ben benieuwd naar de recuperatie.  Af en toe vroeg naar bed.  Hopelijk resulteren deze vier weken in een nog mooiere hartslag.
    En u?

    30-03-2008 om 22:07 geschreven door Francis  


    >> Reageer (7)
    28-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ter info...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-03-2008 om 13:44 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    24-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown: week 8

    Weekoverzichtje van week 13.  Nog 7 te gaan.  Sinds 1 januari 2008 liep ik ongeveer 800 km.
    De voorbije week in teken van mijn snelheidstest op de 10 km.  Maar ook niet vergeten duurloopjes (rustige) te doen.  Eénmaal deed ik intervallen en die verliepen heel vlot (zie voorlaatste berichtje).  Begin meer en meer over een ruime basisconditie te beschikken.
    Gisteren, na de zware wedstrijd op het Hazegras, stond er voor mij een jogging van 18 km op het programma.  Ik voelde me vrij goed na het geweld van zaterdag.  Enkel wat pijn aan de linkerkuit na mijn correctie op een uitschuiver in het slijk op zaterdag.  Charlotte nam mij onder handen voor ik vertrok.  Had eerst op de buienradar gekeken en constateerde geen buien.  Het smiezelde een beetje, maar dat stoort mij niet.  Na enkele minuutjes stel ik vast dat het heviger begint te sneeuwen en te waaien.  De buienradar dedecteert blijkbaar geen sneeuwbuien.  Ik loop traag en mijn hartslag blijft laag.  Dan kom ik op een stuk met wind op kop en het ontaardt in een stevige sneeuwstorm.  Ik probeer traag te blijven lopen, maar de hartslag gaat toch de hoogte in.  Het is beuken tegen de wind.  De koude speelt mij parten.  Mijn rechterwang staat stijf van de koude.  Ik draai mijn petje schuin over mijn wang en zodoende zie ik ook nog maar half waar ik loop.  Veel autobestuurders langs de autostrade verklaren mij wss gek.  Heb zin om sneller te lopen en wat warmer te krijgen, maar beslis toch om die hartslag laag te houden.  Ben blij als ik thuis kom.  Ik ben doornat.  Toch liep ik meer dan 12 km per uur met een hartslag van 124.  Dat wil zeggen dat ik de test van zaterdag goed heb doorstaan.
    Vandaag daarentegen is de fut eruit.  Rustdag dus.  Tweemaal lopen in helse omstandigheden vraagt toch wel iets van je lichaam.  Toch bizar dat er niets van mijn gewicht af is, integendeel.
    Hieronder mijn tabelleke.

     

    Km's

    Tijd

    V

    Soort

    Gem Hart

    Ocht.gew

    Ma

    13

    70'55"

    11,5

    Loslopen

    112

    76,8

    Di

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    76,8

    Woe

    10

    Int

    Int

    Int

    Int

    76,9

    Do

    13,5

    68'26"

    11,5

    Loslopen

    118

    76,8

    Vr

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    Rust

    76,8

    Za

    12,275+2=
    14,275

    47'55"

    15,37

    10K-Test

    ?

    76,3

    Zo

    17,82

    87'08"

    12,27

    Loslopen

    124

    76,9

    Week-
    totaal

    68,5

     

     

     

    24-03-2008 om 17:25 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    23-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slag om Stalingrad!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren gemerkt dat er nogal wat homootjes rondlopen in Oostende.  Hierbij op de foto een koppeltje dat ik heb betrapt...

    Tja, het was me daar wat gisteren op het Hazegras.  Ik had een paar dagen tevoren al de weersvoorspellingen drukker gevolgd dan gewoonte en was er niet zo gerust in.  Buien, buien en nog eens buien.  Nu ga ik zeker niet laten van lopen als het regent op training, maar je kan het tijdstip van vertrek laten samenvallen met een ietwat drogere periode.  Als het dan tijdens het lopen begint te gieten, dan is het soms wel genieten.  Naast de verwachte buien, was er nog de temperatuur.  De eerste keer dat ik een wedstrijd liep bij 3°C.  Wat aan te doen?  Zoals je ziet op de foto: lange broek, truitje met lange mouwen.  Tijdens de wedstrijd geen koud, maar net ervoor en net erna wel heel gevoelig voor de koude.  De toppers daarentegen drurfden het aan van in singlet te lopen.  Amai zenne.

    In deze omstandigheden werd van mij verwacht om te lopen aan 3'57" de km.  Dit gaat vandaag niet lukken, dacht ik.  Je loopt al met extra kledij.  De regen, temperatuur, het bochtenwerk, het slijk, het inhalen van de gedubbelden... .  Had mij er al bij neergelegd dat het niet voor vandaag zou zijn.  Het kwam even in me op dat het mss vruchtbaar zou zijn om puntjes te rapen omdat er mss toch wel mietjes zouden kunnen zijn bij mn naaste concurrenten die het niet zouden aandurven met zo'n weer te lopen.  Echter, bijna iedereen was er.  Aan de startlijn mij vooraan genesteld, want daar zat je uit de wind.  En weg waren we.  De concurrentie vertelde me nadien dat ik heel snel weg was.  Dat gevoel had ik zelf niet.  Vond dat ik beheerst liep.  Ik zat vrijwel van in het begin samen met Pedro in een groepje en wij zouden de hele wedstrijd samen blijven.  Trouwens goed samen gewerkt ook.  Onze passagier kon wel volgen, maar het kopwerk liet hij aan ons over.  In de laatste ronde forceerde ik hem op kop, maar het tempo zakte direct.  Ik wilde niet dat hij ons in de laatste rechte lijn kon beduvelen.  Zodoende liep ik hem eraf.  Gelukkiglijk kon Pedro volgen.  Dat hij mij in de laatste beklimming eraf liep, was dan weer zijn verdienste.  Ik had mijn pijltjes dan al verschoten.  Ik wilde vooral niet meer ingehaald worden in de laatste meters. Het was leuk naast je lopen Pedro.  Ik zeg tijdens het lopen niets, maar ik wilde je nadien toch nog mijn respect betuigen.  Heb je niet meer gezien, dus bij deze.

    De vier rondjes resulteren, zoals al opgemerkt, in een inhaalrace.  Het is niet zo evident om drie naast elkaar joggende dames op een wandelpaadje voorbij te steken.  Zoals ik al aanhaalde, ik zeg niets in een wedstrijd.  Ze kunnen mijn ploffende voeten wel horen aankomen, tenzij ze aan het tateren zijn of met een i-pod rondlopen.  Soit, het hoort erbij.
    Anderzijds kun je op die manier zelf de wedstrijd goed volgen.  Je ziet waar iedereen zit en de grimassen op de gezichten zijn boekdelensprekend.

    Ikzelve ben tevreden.  Een mens wil altijd rapper lopen dan hij heeft gelopen, maar ik haalde vooral mijn vooropgesteld doel.  Liep uiteindelijk 3'54" de km.  Een beetje overschot dus.  Het lopen zelf verliep ook vlot. Had het gevoel dat er nog wat reserve was. Het is al een tijdje geleden dat ik dat gevoel had.  Door het in laatste instantie gewijzigde parcours was het een beetje koffiedik kijken hoe goed ik al dan niet bezig was.  Gezien mijn positie tussen mijn concurrenten, vermoedde ik wel dat het goed zat.  Enkel Vince zag ik beetje bij beetje weglopen.  Dat de anderen maar niet kwamen opdagen was een geruststellend gevoel.  Maar ook was ik elk moment een passeerbeweging verwachtende.  Maar ze bleven achter me.  Het duurde dan nog tot in de tent voor ik wist wat de afstand ongeveer was en zodoende kon ik mijn besluit maken.  Geslaagd!

    Vandaag toch wat naweeën in de benen.  Ik wilde met mn nieuwe schoentjes lopen, maar heb ze dan toch niet blootgesteld aan het helse weer.  Dus had ik ietwat oudere schoenen aan, waardoor ik in de eerste ronde bijna een schuiver maakte.  De niet meer zo krachtige vering kon de kloppen ook niet meer zo goed opvangen.  Pijnlijke kuitjes dus vandaag.  Toch een duurloopje gepland van een kilometer of 18.

    De snelheid zit dus goed.  Nu nog wat bijschaven aan de uithouding de komende weken.  De volgende test is Lakosta op 19 april.  Normaal moet ik nog een 10k-test doen op 5-6 april, maar ik zie voorlopig geen wedstrijdjes in dien aard op de kalenders.  Mss wordt dat dan een lange duurloop.  

    23-03-2008 om 08:50 geschreven door Francis  


    >> Reageer (7)


    Foto

    Foto

    WEBALBA


    Foto

    OVERNACHTEN IN DE STREEK?  KLIKKEN OP DE FOTO'S HIERONDER!


    Foto

    Foto

    Foto

    Een uurtje gelopen in de Catalaanse heuvels.
    Foto

    MARATHONS

    1. Belgisch kampioenschap
    04 juni 2005
    Eernegem
    3h23'00" (12,47km/h)
    69ste plaats
    2.Nacht van Vlaanderen
    16 juni 2006
    Torhout
    3h08'41" (13,41km/h)
    23ste plaats
    3.Nacht van Vlaanderen
    22 juni 2007
    3h08'03" (13,46km/h)
    46ste plaats
    4. IFF
    09 sept 2007
    3h16'53" (12,86km/h)
    64ste plaats
    5. Leie-Marathon
    16 sept 2007
    3h35'37" (11,74km/h)
    80ste plaats
    6. Eindhoven
    14 Okt 2007
    3h09'45" (13,342 km/h)
    237/1392
    7.Visé
    11 Mei 2008
    3h02'48" (13,85 km/h)
    38/739
    8. IFF
    14 September 2008
    3h01'34" (13,944 km/h)
    37/439
    9. Parijs
    05 april 2009
    2h55'51" (14,39 km/h)
    675/30334
    10. Leie-Marathon
    20 sept 2009
    Opgegeven
    11. Berlijn
    25 Sept 2011
    2h59'42" (14,09 km/h)
    1136/42619

    12. Rotterdam

    15 April 2012

    2h57'40"

    391/7526

    13. IFF

    09/09/2018

    03h30'22"

    160/900




    Om een marathon te lopen onder de drie uur moet je met een snelheid lopen van minstens 14,065 km/h of aan 4'16"min/km.
    Loperkes
  • Joggerke
  • Vince
  • Sven
  • Mario
  • Jan Schockaert
  • Dirk loopt...
  • Michel Raymaker
  • Rudi Smeets
  • Byrntie
  • Kurt

    Loperkes II
  • Homer
  • Stef
  • Michael
  • Yves
  • Gert Schroons
  • Lorenzo!
  • Wim de Olifant
  • Bart
  • Kristof
  • Etienne Devillage

    Loperkes III
  • Kris Devisch
  • Gert Luyckx
  • Harmsie
  • Dirk Verleyen
  • Christophe Dewulf
  • Roadrunnerke Jan

  • SPORTIEVE VROUWEN
  • TINNEKE
  • CARMEN
  • WIETEKE
  • RUTH
  • JULIE
  • JOGGINGGIRL
  • ANITA DELVAEL
  • KATRIEN
  • MARLEEN
  • PATRICIA DELVAEL

    WEBLOGLOOPSTERS


    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Mooie blog (Alain Greck)
        op IFF 2018
  • Knappe prestatie. (joggerke)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • doorgaan (Johanbeton)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • STERK (wim)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • wow! (Julie)
        op Berlijn 2011
  • daar is em ! (wim)
        op Berlijn 2011
  • Berlijn (Johan)
        op Berlijn 2011
  • Lang geleden (jetty)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Prettige feestdagen. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Planning. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 16/04-22/04 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    Liezy, kunstenaresse!


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs