Foto
Foto

www.sponsormij.be

Het artikel dat in de "Krant van West-Vlaanderen", meer bepaald "Het Wekelijks Nieuws" verscheen...
Klik hier!

VOLGENDE WEDSTRIJD(EN)

HERMES, 4 OKTOBER

OLIFANT
18 OKTOBER

Over mijzelf
Ik ben Francis Coucke
Ik ben een man en woon in Veurne (Belgie) en mijn beroep is Beroepsmilitair.
Ik ben geboren op 12/07/1967 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, MTB, muziek, lectuur, informatica,....

          BESTTIJDEN

MTLG
: 2,4 km in 8'14" (15 april 2008)(3'26" de km)
Trio-triathlon:  3,5 km in 11'58" (7 nov 2006)
Korpscross: 4,1 km in 14'04" (14 nov 2006)
Westerkwartier: 5 km in 17'52" (19 sept 2008)(3'34" de km)
Westerkwartier:
 6 km in 21'38" (19 sept 2008)(3'36" de km)
Westerkwartier: 8,66 km in 31'32" (19 sept 2008)(16.5 km per uur)(3'38" de km)
Keignaert (Oostende)
: 9 km in 33'47" (06 juni 2008)
Oostkamp: 10 km in 36'56" (5 aug 2006)(3'41" de km)
Gistel: 12 km in 46'15" (18 nov 2006)
Dwars door Brugge: 15 km in 56'30" (7 mei 2006)
Sluis (10 Mijl): 1h02'55" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Sluis: 1/2 Mar in 1h22'38" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Parijs: Marathon in 2h55'51" (05 april 2009)(4'10" de km)

WEBLOGLOPERS

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Son and daughter
  • Blog van Nicolas en Tom
  • Blog van Nicolas en de grasparkiet
  • Blog van Florence en de dwerghamster
  • Nico de
  • Nieuwste site van de zoon
  • Mijn favorieten
  • The Gecko
  • Nacht Van Vlaanderen
  • Rekentabellen
  • Loopwedstrijdkalender
  • Marathonkalender
  • De Veurnsche Bikers
  • My Asics
    Wij luisteren naar...
  • Stubru
  • Inhoud blog
  • IFF 2018
  • Rotterdam marathon 15 april 2012
  • Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • Berlijn 2011
  • Olc afgelopen, oef...
  • Tis een kopie! Maar hij zal allicht beter zijn!
  • Newquay!
  • Newquay 10K
  • Leiemarathon.
  • Leiemarathon minus...
  • Water.
  • Nog tien dagen naar de Leiemarathon!
  • Leimarathon, 17 days to go.
  • Mariakerke.
  • Pronostiek Wim
  • Om alle misverstanden te voorkomen; dit is een mailtje dat ik ontving van een vriend. Ik doe geen traitlon, maar hij wel: WIM SYNAEVE.!
  • Vakantie...
  • Maandelijkse bijdrage....
  • 8,81 km in 33'28".
  • "Wulle" bijna vermoord door reiger!
  • Dju...
  • Rust roest?
  • Bredene...
  • Weblogloper-het bewijs...
  • Jaaroverzicht...
  • Parijs - Deel 3 - De beleving.
  • Parijs - Deel 2 - Facts and figures.
  • Parijs - Deel 1
  • Piep....
  • Parijs!

    UITSLAGEN 2007

    1.LOMBARDSIJDE : 10,8 km in 42'34" op 6 jan
    2.MOL : 1O km in 38'34" op 14 jan
    3.SAS : 6 km in 21'59" op 4 feb
    4.GROBBENDONK: 7,8 km in 31'17" op 15 feb (cross)
    5.OOSTENDE-BRUGGE: 10 Mijl in 1H04'36" op 4 maart
    6.SLUIS: 1/2 mar in 1h 27'08" op 18 maart
    7.DAMME: 9 km in 34'17" op 25 maart
    8.HAZEGRAS: 11 km in 43'27" op 7 april
    9.ST.-JANSLOOP: 10 km in 40'59" op 22 april
    10.DWARS DOOR BRUGGE: 14.3 km in 55'52" op 6 mei
    11.REMBERTCORRIDA TORHOUT: 10 km in 38'07" op 11 mei
    12.GAILLY TE EUPEN: 1/5de marathon in 34' op 16 mei
    13.KEIGNAERT: 9 km in 34'53" op 18 mei
    14.PAREL DER KEMPEN (MALLE): 10 mijl in 1h 04' 41" op 20 mei
    15.20 VAN BRUSSEL: 20,1 km in 1h 23'28" op 27 mei
    16.MCBRIDE: 1/2 marathon in 1h 32' 17" op 3 juni
    17.JEAN BART: 11,1 km in 42'17" op 15 juni
    18.NVV MARATHON: 42,195 km in 3h08'03" op 22 juni

    Foto

    TAXI MARC
    NIEUWPOORT

    Foto
    RUN FORREST RUN!

    NA ENKELE MALEN NET NIET DE MAGISCHE GRENS VAN DRIE UUR TE BREKEN, SLAAG IK DAAR DIT JAAR DAN TOCH IN TE PARIJS: 2H55'51". KAN HET NOG BETER? WE ZULLEN ZIEN...
    28-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang weekend te Brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdagmorgen nog even wat loslopen in het bos van De Panne en dan hop, richting Brussel.
    Ik wilde daar zaterdag nog achter mn webloglopershirt bij Julie omdat ik er zondag mee wilde lopen tijdens de 20 km van Brussel.
    Tevens moest ik daar ook nog mijn nummers ophalen.  In laatste instantie had ik nog een laag nummer bekomen (600 ipv de 15.xxx).
    Nog even wat geshopt, pasta gaan eten en vroeg en lang onder de wol in de Holiday Inn, vlakbij het Jubelpark.
    Zondagmorgen goed ontbeten, parcoursverkenning gaan doen (want er was blijkbaar het één en ander veranderd) een banaan of twee, nog wat rusten en dan kleedjes aangedaan en naar het standbeeld van de hond waar we hadden afgesproken met de andere bloggertjes.
    Beetje bijpraten, foto's en hop naar de startboxen.

    Met mn nummer (600) had ik normaal gezien een goede startpositie.  Het was wat drummen om er te geraken en toen ik er uiteindelijk was, zag ik dat de achterliggende boxen al aan het doorschuiven waren naar voren.  Shit, het begint al.  Stoute mensen!
    Mijn voordeelpositie teniet gedaan.  Het zag er naar uit dat het een lang gevecht ging worden.
    Start, bang!  Na vier minuten loop (strompel) ik over de mat.
    Het zal VIJF km duren vooraleer ik mijn eigen tempo vind.  Normaal gezien passeer ik daar rond 19 à 20 minuten.  Nu was dat 22'.  Al bij al, dacht ik, valt dat nog mee.  Ik heb vijf km losgelopen, nu kan ik er een lap op geven.  En het ging echt vlot vanaf dan.  Constant 15 per uur gelopen.  Zelfs op de laatste beklimming kon ik mij goed doserend naar boven loodsen en kon ik er de laatste kilometer nog een extra lap op geven.
    Mijn off. tijd was 1h23'37".  Ikzelf klokte op 1h22'20.  Maakt niet uit.  Ik voelde me nog altijd goed na aankomst.

    Vlug doorgelopen naar het hotel, een warm bad, propere kleren en gaan kijken wanneer Charlotte zou binnenstrompelen.  Het was haar eerste Twintiger.  En ze heeft de test goed doorstaan.  Proficiat.

    Heb net op de blog van "Lazyhorse" gelezen dat ze met 39 waren van de "Olifant".  Ze vielen idd op.  Ik kwam er constant tegen.  Lazyhorse zelve liep een schitterende tijd.  Sjiek gedaan Dirk!

    Later nog eens afgesproken met de bloggertjes en dan met enkelen ( Bartman en Jan Schockaert ) iets gaan drinken.  Daarna nog iets gaan eten en uitgeput naar bed getrokken.  Vermoeid, maar tevreden want vorig jaar liep ik hier 1h26'.  Toen kwam ik gehavend uit een koorstaanval.

    Genoten van de wedstrijd.  Dat was eigenlijk de eerste keer want de vorige edities was het echt afzien.  Telkens weer denk ik om het jaar erop niet meer mee te doen omdat het zo een lastige wedstrijd is.  Volgend jaar wil ik wel terug meedoen (1ste keer dak dat zeg).

    Het ligt me toch wel zwaar op de maag dat ik langs geen kanten heb kunnen profiteren van mn laag startnummer.  Daar zit toch iets scheef hoor.
    Ook heb ik gehoord dat er problemen waren bij het arriveren van de mensen na mij. Zeven minuten aanschuiven voordat men zijn chip hoort piepen!!!
    Het was iets anders georganiseerd dan vorig jaar en dat had zo zijn consequenties.  Hopelijk trekt men hier lessen uit.

    Al bij al was het een aangename dag.  Goede tijd, goede conditietest.

    McBride zal moeten bewijs leveren dat het idd de goede kant uitgaat om te pieken binnen een paar weken...

    Bedankt voor de foto's Homer en Maarten!

    28-05-2007 om 21:13 geschreven door Francis  


    >> Reageer (13)
    23-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15h35 tot 18h18
    Mijnen langen afstand van deze week.  33 km
    Al crescendo.  De eerste 21 a 12 km per uur, de volgende 11 a 12,6 ofte 4'45" de km.
    Het ging vrij vlot.  Het versnellen zelf doet de vermoeidheid snel toenemen, maar ik kon goed stand houden ondanks de warmte.
    Maandag en dinsdag liep ik samen al zo'n 20 km.
    Morgen en overmorgen zit ik in de Ardennen voor Teambuilding-activiteiten met de collega's.  De Leffe afvaren en stuff.
    Mss kan ik er even tussenuit om een beetje los te lopen.  We zullen wel zien.  Een beetje rusten kan eigenlijk geen kwaad.
    Zondag de 20 van Brussel.  Ik heb nummer 15.xxx.  Dat zal dus drummen worden.
    Tot dan,
    x

    23-05-2007 om 18:40 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    20-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankie Leus betrapt....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Frankie Leus betrapt te Oostmalle achter een grote vaas Dubbele Westmalle.

    Het spreekt voor zich:  het zit m in de Westmalle.  Ik had al sterke vermoedens voor mezelf, maar nu is het wel zeker.  Als toppers zoals Joggerke al weten dat het drinken van Westmalle bijdraagt tot betere prestaties, kan ik echt niet meer twijfelen. 

    Het was de eerste keer dat ik Frankie Leus, alias Joggerke in levende lijve tegenkwam en ik vond dat ik daar eens moest van profiteren.  Het was een leuke babbel met "no pain, no gain" en met zijn familie.  Veel opgestoken van de maestro.
    Eén van zijn zonen liep daar trouwens in de prijzen in de jeugdreeksen.

    Ikzelf was naar ginder afgezakt om er eens een tien mijl te lopen in de streek waar ik een aantal jaren heb vertoefd in mijn jeugdjaren.  Het was een prettige ervaring.  Het regende maar dat kon me niet deren, integendeel de lucht zat vol zuurstof.
    Het was een parcours door het "Parc de Renesse".  Veel bos en verharde wegen.  Genoten van de natuur.
    Kon mijn recordtijd op de tien mijl van Oostende-Brugge begin dit jaar evenaren en dat stemt me tevreden.
    Het lopen zelf viel goed mee.

    Bij de aankomst kregen we een waardebonnetje dat we konden omwisselen voor een bakje aardbeien, een paar kousen of een literfles Dubbelen.
    Rarara...

    Ik liep deze week dus drie wedstrijden met een heel behoorlijke tijd.  Volgende week weer kilometers malen met als kers op de taart de 20 van Brussel.  Veel bekend volk wss.  Misschien loop ik eindelijk wel eens in het officiele weblog t-shirt als ik zaterdag Julie te pakken krijg.

    Ik ging het bijna nog vergeten in al de drukte.  Ik liep vrijdag nog in Oostende op de Keignaertloop.  9 km in 34'53".  Ik voelde daar al dat het wat beter ging en kon dat vandaag nogmaals bewijzen.
    Het was nadien zoals steeds weer supergezellig.  Babbeltje met Vince, Kj, Johan, Clint....
    En de fiets geraakte weer niet onder mijn lichaam.  Volgend jaar é mss.

    Leve de Westmalle!!!!

    20-05-2007 om 22:15 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    17-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Last Post
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanavond nog even gaan stilstaan bij de tijd in Ieper.  Elke avond wordt daar de Last Post geblazen.  Indrukwekkend hoor.  Heb er al een paar keer gaan luisteren, maar het blijft toch wel een kippevelmoment.
    Er was trouwens veel volk.  De stilte tijdens het gebeuren is ook indrukwekkend.  Veel mensen staan er met de tranen in hun ogen.  Moment van beroering.  Effe stilstaan.  Sterker dan een herdenkingsmis.  Er zijn niet veel woorden nodig om een bezinningsmoment te beleven.  Stilte is sterker.

    Vandaag niet gelopen.  Was het van plan maar deze morgen een 42 km MTB-tocht door de Moeren en Adinkerke gedaan.  Was eens een alternatief voor het lopen.

    Morgen Keignaert!

    x

    17-05-2007 om 21:54 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    16-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gailly
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag naar Eupen geweest.  NEGEN uur op de bus om ginder 35' te lopen.
    Ik had dat nog nooit gedaan en wilde dat toch eens meemaken ( het lopen zelf hé, want die busreis is me er eigenlijk teveel aan ).
    Het past niet echt in mn marathontrainingsschema maar heb het bekeken als een intervaltraining.  Bergop in het rood en in de vlakkere stukken een beetje recupereren.  Het deed me een beetje denken aan mijn vorige zomervakantie in Frankrijk en Spanje toen ik elke dag een bergloopje deed.  Op het einde van de vakantie had ik al enkele minuten gewonnen vergeleken bij de eerste dag.  Bergloopjes brengen idd op hoor!.
    De wedstrijd zelf bestaat uit een aflossingskoers.  Je loopt met vijf man ongeveer de afstand van een marathon.  Onze ploeg deed er 2h53'25" over.  Kon ik dat maar alleen!
    Ik was eerste loper en deed er 35'40" over.  Mn vier collega's deden iets beter.  Blijkbaar hebben ze al wat parcourskennis.  Volgende keer zal dat dus bij mij ook zo zijn.
    Het was wel een bijzonder natte dag.  En een vuile dag.  Denk dat mn sokken in de vuilbak zullen verdwijnen...

    Morgen beetje MTB en mss in de namiddag beetje loslopen.

    16-05-2007 om 21:59 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    14-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdjes
    Na vorige week vooral veel kilometers gemalen te hebben, gooien we het deze week over een andere boeg.
    Er zijn drie wedstrijden voorzien.
    Woensdag in Eupen (militaire wedstrijd).  Een soort interval bergop zal dat worden.
    Vrijdag de Keignaertloop te Zandvoorde en zondag wss 10 mijl in Malle.
    Daartussenin wordt het wat loslopen of rust.
    Rusten, gelijk vandaag.  Beetje veel werk gehad.  Maar zag het eigenlijk ook niet echt zitten.  Heb ongeveer vijfiten dagen na elkaar gelopen en dat wreekt zich (samen met een overdosis Leffes).
    x

    14-05-2007 om 20:36 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    12-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ten Vrede
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Net terug van Ten Vrede in Diksmuide.  John Watts trad daar op en dat wilde ik niet missen.
    John was in de jaren 80 zanger van de legendarische band Fischer-Z.  Hun drie eerste LP's (Word Salad, Red skies over Paradise en Going deaf for a living veranderden voorgoed de Structuur van mijn DNA.  Muziek en tekst werden vastgelegd in een magische vorm en dit tot in de eeuwigheid.
    Vandaag speelt hij solo en vooral nieuwe nummers.  Ik heb liever het oudere werk, maar de man verdient nog steeds mijn respect.
    Daarna nog even snel Daan meegepikt en dat viel ook reuze mee.  Een leuk optreden.  Hoogtepunt was uiteraard "Housewifes".  Niemand staat stil hé.
    2 Euro voor een slokje Fanta?

    Gisteren was er dus ook nog de Corrida in Torhout.  Heb er al veel over gelezen en kan alleen maar bevestigen dat ik me ook reuze heb geamuseerd.  Het wordt een leuke familie.
    Vorig jaar liep ik er mijn record op de Corrida zelf : 37'40"  Gisteren was dat iets minder snel.  De planning was om rond de 38'30" te lopen en haalde dit vlot.  Eindigde in 38'07.
    Ik vind het ook één van de leukere wedstrijden.  Afwisselend door het centrum en dan een stukje bos en dan terug het centrum in.

    Vandaag een beetje losgelopen.  100' joggen.  Heb zo'n 19 km afgelegd.  Had geen water mee.  Doordat de Leffe mij al een hele nacht had leeggezogen kwam ik op het einde toch een beetje in de problemen.  Mijn keel was helemaal dichtgedroogd.

    Ik zit voorlopig aan minstens 92 km deze week.  Morgenochtend doe ik nog snel een bosloopje van 8 km zodat ik aan 100 km kom.
    Daarna breng ik mijn vochtigheidsgraad terug op peil.  'T zal nodig zijn.

    Succes morgen Koen, Birger, Bart, Wim....

    Dankwoordje voor KVS

    12-05-2007 om 23:48 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nieuwe leden in de bloggersfamilie, ook bekend uit het Oostends loopcriterium.
    Links de Werner ( leuk nog eens da sappig maneblussersdialectje te horen ) en "Lazy Horse" (armen gekruisd en nie anders!).

    12-05-2007 om 17:30 geschreven door Francis  


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Koen zn hoofd moest afgeschermd want de flits was danig in de war daar zijn hoofd fungeerde als lichtbron...

    12-05-2007 om 17:27 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corrida
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ip en ten...

    12-05-2007 om 17:24 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visé
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja, die twee gaan naar Visé!

    12-05-2007 om 17:22 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    10-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over Westmalle...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Is het nu West-of Oostmalle?  Zoek maar...

    http://www.acdal.be/organisaties/jogging/


    10-05-2007 om 10:49 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    09-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westmalle?
    Vandaag 70' loslopen.  Wederom in de regen, maar dat heb ik graag.
    Morgen beetje loslopen en vrijdag dan vulle neute te Torhout.
    Loopt er iemand van de bloggers te Westmalle op 20 mei?  Pittig detail: sponsoring by "Westmalle Abdijbier".  Valt er nog te twijfelen?

    09-05-2007 om 18:43 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    08-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloopje
    Mijn tijd van zondag te Brugge: 55'52" voor 14,3 km.  Ik zou zeggen iets minder want zoals gezegd was het het heel wat drummen tijdens de eerste kilometer en soms nog s onderweg ook. 
    Snelheid dus dik boven de 15 km per uur.  Opdracht geslaagd dus.
    Vandaag nen langen dus.  30,88 km in 2h35'.  Wederom opdracht geslaagd.  Moest aan 11 km/uur lopen en heb 12 km/uur gelopen.
    De eerste ronde aan een hartslag van ongeveer 70% en de tweede ronde beetje dieper gegaan: 80%.  Het was net of de windstoten ook heftiger werden.  Schat zo'n 80 km/uur.
    Toch tevreden.  Geen dipje gehad.  Gewoon kilometers malen...

    08-05-2007 om 20:01 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    07-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DDB2007

    Vandaag 12,5 km in 1h10'.
    Gisteren 14,3 km in minder dan 56'.  Normaal wacht ik met mn berichtje tot ik de juiste tijd krijg van de organisatie.
    Eén ding staat vast.  Dat is dat ik iets sneller was dan vorig jaar.  Een opluchting want ik vreesde ervoor.  Ik sleurde dit jaar een aantal kilo's meer mee dan vorig jaar.
    Het was een fantastische dag daar in Brugge.  Volk jong!  Amai.  Heb in de eerste kilometer ook serieus vastgezeten in het pack.  Onderweg was het soms ook effe jojo'n langs de smalle wegjes.  Maar de sfeer is te gek hé in Brugge.
    Nadien nog effe iets gaan eten (idd, in de Stoepa, alombekend tegenwoordig).  Eigenlijk zijn we daar gaan eten omdat ze daar Westmalle hebben hoor, maar vooral niet verder vertellen!
    Het loslopen vandaag was genieten.  Geen pijntjes, niets.  Lekker weertje trouwens: regen en wind, maar niet koud.  Heerlijk.
    Heb nu acht dagen na elkaar gelopen.  Ik weet het.  Dat is veel.  Maar ik heb achterstand opgelopen en moet gewicht kwijt. 
    Denk dat ik pas rustdag neem op zondag.  Heb trouwens geen tijd om te lopen zondag.  Voorlopig geen pijntjes dus dat moet lukken.
    Morgen staat een dertiger op het programma.  Beuh...
    Vrijdag paraat te Torhout!

    Jammer dat ik de blogvergadering gemist heb.  Stond er blijkbaar bij en keek er dik naast.  Kan ik nu nog niet met ons t-shirt pronken.

    07-05-2007 om 22:13 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    05-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.400's
    Gisteren inhaaltrainingsje interval gedaan.  10 x 400 m à 90".  Ging goed.
    Nu moet ik nog een extra lange-afstandsloop doen begin volgende week.  Zal dan weten of mn twee zwakke weken hebben gezorgd voor achterstand.  Cross my fingers.
    @ KJ:  Normaal gezien ga ik morgen voor 56'29".  Zoals je weet is de afstand 14,3 km.  Ik betwijfel echter of ik het zal halen.  We zullen wel zien.
    Tot morgen!

    05-05-2007 om 09:57 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    04-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allo!
    Donderdag beetje losgelopen.  40' aan een hartslag ts 120 en 130.
    Vandaag een lange duurloop gepland met Jantje maar het gaat niet door.  Hij heeft last van de knie.  Sta nog in twijfel of ik het alleen ga doen ofwel doe ik nog wat intervallekes.  Komt mss van pas voor Brugge zondag.  Heb ik nog tijd voor lange duurlopen?
    Ik weet het nog niet.  Beetje geduld.

    Ps:  heb mn Polar opgestuurd voor battery-change.  Loop dus momenteel met mijn oude toestelletje.  Vandaar iets mindere accurate readings de komende weken.

    04-05-2007 om 11:16 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    02-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dos mei
    Gisteren mijn intervallekes afgewerkt, met moeite.  Had net ontbeten en vloog er al direct in.  De maag was nog volop aan het werken.  Het duurde ook wel even voordat dce spieren loskwamen.  Ben eigenlijk meer een avondloper. 
    Sta bijna twee weken achter op de planning.  Dat voel je dus wel.
    In Brugge niet op de koets geraakt.  Lange files.
    Toevallig was het ook meifoor op "'t Zand".  Daar dan even vertoefd.
    Vandaag duurloopje van 16,56 km in 1h25.  Niet te zot gedaan.  Hartslag 75%.  Kilometers malen want ik sta achter.
    Zondag moet ik in Brugge 56'30" lopen om op schema te zijn.  Snel hé, maar ik ga ervan uit dat de werkelijke afstand zondag 14,3 km zal zijn.  Net als vorig jaar.
    Deze week dus reeds veertig kilometer.
    Good night everybody!
    x

    02-05-2007 om 22:21 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    30-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jawadde
    Ik heb nieuwe spieren ontdekt!
    Ik wist niet dat ik ze had, maar doordat ze bijna de hele week pijn deden weet ik nu wel dat ik ze heb.  Overdaad schaadt!
    Overzichtje:
    Na mijn sporttesten dinsdag had ik woensdag al last van stijfheid ( als je bepaalde bewegingen maar éénmaal per jaar uitvoert en dan nog aan een hels tempo...).
    Woensdag dan nog 15 km gelopen à 12km/uur.
    Donderdag spieren overbelast (weeral bewegingen die ik niet gewoon ben) en ik zal het geweten hebben.
    Drie dagen rondgelopen als een ouw manneke.  Pijn waar ik het nog nooit gevoeld had.  Onmogelijk om te lopen.
    Na mn verkoudheid van de week ervoor, nu dit.  Slecht nieuws als je weet dat ik in volle voorbereiding zit.
    Maar....vandaag de pijn getrotseerd en gaan lopen.  Langzaam het venijn uit de spieren gedjogd.  67' Gelopen.
    En het ging lekker.  Alleen stijve beentjes.  Maar het ging goed op bos-en duingrond.
    De zon schijnt terug!
    Nog even vermelden dat ik woensdagavond ben gaan kijken naar Roger Waters, den diene van Pink Floyd indeed.
    Het was indrukwekkend.  Had niet veel verwacht eigenlijk.  Hij komt nog een beetje geld opstrijken, zijn repertoire aframmelend dacht ik.
    Maar het was heel goed en verrassend ook.  Visueel héél sterk.  Begonnen met nummers van The Wall.  Dan in de tweede helft de hele "Dark side of the Moon" en als bis (verrassend) nog een paar nummers van  The Wall.  Lekker snoepje!
    Vanavond BBQ!
    Tzal weer gaan stinken.
    Morgen hopelijk een paar intervallekes in de morgen want in de namiddag maak ik Brugge onveilig vanuit mn koets!
    Don Francisco,
    xxx

    30-04-2007 om 12:57 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    24-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTLG
    Maandag nog altijd slecht dus weer niet gelopen.
    Vandaag waren het sportproeven op het werk.  Zag het nog altijd niet zitten, maar heb me toch laten overhalen.
    Heb mn 100% gehaald maar kwam op de loopproef net iets tekort om als eerste te finishen.  De 2.4 km afgelegd in 8'32".
    Met opwarming erbij en uitlopen, kom ik vandaag dan toch aan 6 km.
    Denk dat het ergste is gepasseerd dus ga ik morgen voor een lange duurloop.  Donderdag of vrijdag intervallekes en in het weekend nen dertiger.
    En vanaf nu is het ook voedingsgewijs "dik" opletten.
    x

    24-04-2007 om 21:31 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Foto

    WEBALBA


    Foto

    OVERNACHTEN IN DE STREEK?  KLIKKEN OP DE FOTO'S HIERONDER!


    Foto

    Foto

    Foto

    Een uurtje gelopen in de Catalaanse heuvels.
    Foto

    MARATHONS

    1. Belgisch kampioenschap
    04 juni 2005
    Eernegem
    3h23'00" (12,47km/h)
    69ste plaats
    2.Nacht van Vlaanderen
    16 juni 2006
    Torhout
    3h08'41" (13,41km/h)
    23ste plaats
    3.Nacht van Vlaanderen
    22 juni 2007
    3h08'03" (13,46km/h)
    46ste plaats
    4. IFF
    09 sept 2007
    3h16'53" (12,86km/h)
    64ste plaats
    5. Leie-Marathon
    16 sept 2007
    3h35'37" (11,74km/h)
    80ste plaats
    6. Eindhoven
    14 Okt 2007
    3h09'45" (13,342 km/h)
    237/1392
    7.Visé
    11 Mei 2008
    3h02'48" (13,85 km/h)
    38/739
    8. IFF
    14 September 2008
    3h01'34" (13,944 km/h)
    37/439
    9. Parijs
    05 april 2009
    2h55'51" (14,39 km/h)
    675/30334
    10. Leie-Marathon
    20 sept 2009
    Opgegeven
    11. Berlijn
    25 Sept 2011
    2h59'42" (14,09 km/h)
    1136/42619

    12. Rotterdam

    15 April 2012

    2h57'40"

    391/7526

    13. IFF

    09/09/2018

    03h30'22"

    160/900




    Om een marathon te lopen onder de drie uur moet je met een snelheid lopen van minstens 14,065 km/h of aan 4'16"min/km.
    Loperkes
  • Joggerke
  • Vince
  • Sven
  • Mario
  • Jan Schockaert
  • Dirk loopt...
  • Michel Raymaker
  • Rudi Smeets
  • Byrntie
  • Kurt

    Loperkes II
  • Homer
  • Stef
  • Michael
  • Yves
  • Gert Schroons
  • Lorenzo!
  • Wim de Olifant
  • Bart
  • Kristof
  • Etienne Devillage

    Loperkes III
  • Kris Devisch
  • Gert Luyckx
  • Harmsie
  • Dirk Verleyen
  • Christophe Dewulf
  • Roadrunnerke Jan

  • SPORTIEVE VROUWEN
  • TINNEKE
  • CARMEN
  • WIETEKE
  • RUTH
  • JULIE
  • JOGGINGGIRL
  • ANITA DELVAEL
  • KATRIEN
  • MARLEEN
  • PATRICIA DELVAEL

    WEBLOGLOOPSTERS


    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Mooie blog (Alain Greck)
        op IFF 2018
  • Knappe prestatie. (joggerke)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • doorgaan (Johanbeton)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • STERK (wim)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • wow! (Julie)
        op Berlijn 2011
  • daar is em ! (wim)
        op Berlijn 2011
  • Berlijn (Johan)
        op Berlijn 2011
  • Lang geleden (jetty)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Prettige feestdagen. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Planning. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 16/04-22/04 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    Liezy, kunstenaresse!


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs