Foto
Foto

www.sponsormij.be

Het artikel dat in de "Krant van West-Vlaanderen", meer bepaald "Het Wekelijks Nieuws" verscheen...
Klik hier!

VOLGENDE WEDSTRIJD(EN)

HERMES, 4 OKTOBER

OLIFANT
18 OKTOBER

Over mijzelf
Ik ben Francis Coucke
Ik ben een man en woon in Veurne (Belgie) en mijn beroep is Beroepsmilitair.
Ik ben geboren op 12/07/1967 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen, MTB, muziek, lectuur, informatica,....

          BESTTIJDEN

MTLG
: 2,4 km in 8'14" (15 april 2008)(3'26" de km)
Trio-triathlon:  3,5 km in 11'58" (7 nov 2006)
Korpscross: 4,1 km in 14'04" (14 nov 2006)
Westerkwartier: 5 km in 17'52" (19 sept 2008)(3'34" de km)
Westerkwartier:
 6 km in 21'38" (19 sept 2008)(3'36" de km)
Westerkwartier: 8,66 km in 31'32" (19 sept 2008)(16.5 km per uur)(3'38" de km)
Keignaert (Oostende)
: 9 km in 33'47" (06 juni 2008)
Oostkamp: 10 km in 36'56" (5 aug 2006)(3'41" de km)
Gistel: 12 km in 46'15" (18 nov 2006)
Dwars door Brugge: 15 km in 56'30" (7 mei 2006)
Sluis (10 Mijl): 1h02'55" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Sluis: 1/2 Mar in 1h22'38" (15 maart 2009)(3'55" de km)
Parijs: Marathon in 2h55'51" (05 april 2009)(4'10" de km)

WEBLOGLOPERS

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Son and daughter
  • Blog van Nicolas en Tom
  • Blog van Nicolas en de grasparkiet
  • Blog van Florence en de dwerghamster
  • Nico de
  • Nieuwste site van de zoon
  • Mijn favorieten
  • The Gecko
  • Nacht Van Vlaanderen
  • Rekentabellen
  • Loopwedstrijdkalender
  • Marathonkalender
  • De Veurnsche Bikers
  • My Asics
    Wij luisteren naar...
  • Stubru
  • Inhoud blog
  • IFF 2018
  • Rotterdam marathon 15 april 2012
  • Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • Berlijn 2011
  • Olc afgelopen, oef...
  • Tis een kopie! Maar hij zal allicht beter zijn!
  • Newquay!
  • Newquay 10K
  • Leiemarathon.
  • Leiemarathon minus...
  • Water.
  • Nog tien dagen naar de Leiemarathon!
  • Leimarathon, 17 days to go.
  • Mariakerke.
  • Pronostiek Wim
  • Om alle misverstanden te voorkomen; dit is een mailtje dat ik ontving van een vriend. Ik doe geen traitlon, maar hij wel: WIM SYNAEVE.!
  • Vakantie...
  • Maandelijkse bijdrage....
  • 8,81 km in 33'28".
  • "Wulle" bijna vermoord door reiger!
  • Dju...
  • Rust roest?
  • Bredene...
  • Weblogloper-het bewijs...
  • Jaaroverzicht...
  • Parijs - Deel 3 - De beleving.
  • Parijs - Deel 2 - Facts and figures.
  • Parijs - Deel 1
  • Piep....
  • Parijs!

    UITSLAGEN 2007

    1.LOMBARDSIJDE : 10,8 km in 42'34" op 6 jan
    2.MOL : 1O km in 38'34" op 14 jan
    3.SAS : 6 km in 21'59" op 4 feb
    4.GROBBENDONK: 7,8 km in 31'17" op 15 feb (cross)
    5.OOSTENDE-BRUGGE: 10 Mijl in 1H04'36" op 4 maart
    6.SLUIS: 1/2 mar in 1h 27'08" op 18 maart
    7.DAMME: 9 km in 34'17" op 25 maart
    8.HAZEGRAS: 11 km in 43'27" op 7 april
    9.ST.-JANSLOOP: 10 km in 40'59" op 22 april
    10.DWARS DOOR BRUGGE: 14.3 km in 55'52" op 6 mei
    11.REMBERTCORRIDA TORHOUT: 10 km in 38'07" op 11 mei
    12.GAILLY TE EUPEN: 1/5de marathon in 34' op 16 mei
    13.KEIGNAERT: 9 km in 34'53" op 18 mei
    14.PAREL DER KEMPEN (MALLE): 10 mijl in 1h 04' 41" op 20 mei
    15.20 VAN BRUSSEL: 20,1 km in 1h 23'28" op 27 mei
    16.MCBRIDE: 1/2 marathon in 1h 32' 17" op 3 juni
    17.JEAN BART: 11,1 km in 42'17" op 15 juni
    18.NVV MARATHON: 42,195 km in 3h08'03" op 22 juni

    Foto

    TAXI MARC
    NIEUWPOORT

    Foto
    RUN FORREST RUN!

    NA ENKELE MALEN NET NIET DE MAGISCHE GRENS VAN DRIE UUR TE BREKEN, SLAAG IK DAAR DIT JAAR DAN TOCH IN TE PARIJS: 2H55'51". KAN HET NOG BETER? WE ZULLEN ZIEN...
    09-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westmalle?
    Vandaag 70' loslopen.  Wederom in de regen, maar dat heb ik graag.
    Morgen beetje loslopen en vrijdag dan vulle neute te Torhout.
    Loopt er iemand van de bloggers te Westmalle op 20 mei?  Pittig detail: sponsoring by "Westmalle Abdijbier".  Valt er nog te twijfelen?

    09-05-2007 om 18:43 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    08-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloopje
    Mijn tijd van zondag te Brugge: 55'52" voor 14,3 km.  Ik zou zeggen iets minder want zoals gezegd was het het heel wat drummen tijdens de eerste kilometer en soms nog s onderweg ook. 
    Snelheid dus dik boven de 15 km per uur.  Opdracht geslaagd dus.
    Vandaag nen langen dus.  30,88 km in 2h35'.  Wederom opdracht geslaagd.  Moest aan 11 km/uur lopen en heb 12 km/uur gelopen.
    De eerste ronde aan een hartslag van ongeveer 70% en de tweede ronde beetje dieper gegaan: 80%.  Het was net of de windstoten ook heftiger werden.  Schat zo'n 80 km/uur.
    Toch tevreden.  Geen dipje gehad.  Gewoon kilometers malen...

    08-05-2007 om 20:01 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    07-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DDB2007

    Vandaag 12,5 km in 1h10'.
    Gisteren 14,3 km in minder dan 56'.  Normaal wacht ik met mn berichtje tot ik de juiste tijd krijg van de organisatie.
    Eén ding staat vast.  Dat is dat ik iets sneller was dan vorig jaar.  Een opluchting want ik vreesde ervoor.  Ik sleurde dit jaar een aantal kilo's meer mee dan vorig jaar.
    Het was een fantastische dag daar in Brugge.  Volk jong!  Amai.  Heb in de eerste kilometer ook serieus vastgezeten in het pack.  Onderweg was het soms ook effe jojo'n langs de smalle wegjes.  Maar de sfeer is te gek hé in Brugge.
    Nadien nog effe iets gaan eten (idd, in de Stoepa, alombekend tegenwoordig).  Eigenlijk zijn we daar gaan eten omdat ze daar Westmalle hebben hoor, maar vooral niet verder vertellen!
    Het loslopen vandaag was genieten.  Geen pijntjes, niets.  Lekker weertje trouwens: regen en wind, maar niet koud.  Heerlijk.
    Heb nu acht dagen na elkaar gelopen.  Ik weet het.  Dat is veel.  Maar ik heb achterstand opgelopen en moet gewicht kwijt. 
    Denk dat ik pas rustdag neem op zondag.  Heb trouwens geen tijd om te lopen zondag.  Voorlopig geen pijntjes dus dat moet lukken.
    Morgen staat een dertiger op het programma.  Beuh...
    Vrijdag paraat te Torhout!

    Jammer dat ik de blogvergadering gemist heb.  Stond er blijkbaar bij en keek er dik naast.  Kan ik nu nog niet met ons t-shirt pronken.

    07-05-2007 om 22:13 geschreven door Francis  


    >> Reageer (5)
    05-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.400's
    Gisteren inhaaltrainingsje interval gedaan.  10 x 400 m à 90".  Ging goed.
    Nu moet ik nog een extra lange-afstandsloop doen begin volgende week.  Zal dan weten of mn twee zwakke weken hebben gezorgd voor achterstand.  Cross my fingers.
    @ KJ:  Normaal gezien ga ik morgen voor 56'29".  Zoals je weet is de afstand 14,3 km.  Ik betwijfel echter of ik het zal halen.  We zullen wel zien.
    Tot morgen!

    05-05-2007 om 09:57 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    04-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allo!
    Donderdag beetje losgelopen.  40' aan een hartslag ts 120 en 130.
    Vandaag een lange duurloop gepland met Jantje maar het gaat niet door.  Hij heeft last van de knie.  Sta nog in twijfel of ik het alleen ga doen ofwel doe ik nog wat intervallekes.  Komt mss van pas voor Brugge zondag.  Heb ik nog tijd voor lange duurlopen?
    Ik weet het nog niet.  Beetje geduld.

    Ps:  heb mn Polar opgestuurd voor battery-change.  Loop dus momenteel met mijn oude toestelletje.  Vandaar iets mindere accurate readings de komende weken.

    04-05-2007 om 11:16 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    02-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dos mei
    Gisteren mijn intervallekes afgewerkt, met moeite.  Had net ontbeten en vloog er al direct in.  De maag was nog volop aan het werken.  Het duurde ook wel even voordat dce spieren loskwamen.  Ben eigenlijk meer een avondloper. 
    Sta bijna twee weken achter op de planning.  Dat voel je dus wel.
    In Brugge niet op de koets geraakt.  Lange files.
    Toevallig was het ook meifoor op "'t Zand".  Daar dan even vertoefd.
    Vandaag duurloopje van 16,56 km in 1h25.  Niet te zot gedaan.  Hartslag 75%.  Kilometers malen want ik sta achter.
    Zondag moet ik in Brugge 56'30" lopen om op schema te zijn.  Snel hé, maar ik ga ervan uit dat de werkelijke afstand zondag 14,3 km zal zijn.  Net als vorig jaar.
    Deze week dus reeds veertig kilometer.
    Good night everybody!
    x

    02-05-2007 om 22:21 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    30-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jawadde
    Ik heb nieuwe spieren ontdekt!
    Ik wist niet dat ik ze had, maar doordat ze bijna de hele week pijn deden weet ik nu wel dat ik ze heb.  Overdaad schaadt!
    Overzichtje:
    Na mijn sporttesten dinsdag had ik woensdag al last van stijfheid ( als je bepaalde bewegingen maar éénmaal per jaar uitvoert en dan nog aan een hels tempo...).
    Woensdag dan nog 15 km gelopen à 12km/uur.
    Donderdag spieren overbelast (weeral bewegingen die ik niet gewoon ben) en ik zal het geweten hebben.
    Drie dagen rondgelopen als een ouw manneke.  Pijn waar ik het nog nooit gevoeld had.  Onmogelijk om te lopen.
    Na mn verkoudheid van de week ervoor, nu dit.  Slecht nieuws als je weet dat ik in volle voorbereiding zit.
    Maar....vandaag de pijn getrotseerd en gaan lopen.  Langzaam het venijn uit de spieren gedjogd.  67' Gelopen.
    En het ging lekker.  Alleen stijve beentjes.  Maar het ging goed op bos-en duingrond.
    De zon schijnt terug!
    Nog even vermelden dat ik woensdagavond ben gaan kijken naar Roger Waters, den diene van Pink Floyd indeed.
    Het was indrukwekkend.  Had niet veel verwacht eigenlijk.  Hij komt nog een beetje geld opstrijken, zijn repertoire aframmelend dacht ik.
    Maar het was heel goed en verrassend ook.  Visueel héél sterk.  Begonnen met nummers van The Wall.  Dan in de tweede helft de hele "Dark side of the Moon" en als bis (verrassend) nog een paar nummers van  The Wall.  Lekker snoepje!
    Vanavond BBQ!
    Tzal weer gaan stinken.
    Morgen hopelijk een paar intervallekes in de morgen want in de namiddag maak ik Brugge onveilig vanuit mn koets!
    Don Francisco,
    xxx

    30-04-2007 om 12:57 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    24-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MTLG
    Maandag nog altijd slecht dus weer niet gelopen.
    Vandaag waren het sportproeven op het werk.  Zag het nog altijd niet zitten, maar heb me toch laten overhalen.
    Heb mn 100% gehaald maar kwam op de loopproef net iets tekort om als eerste te finishen.  De 2.4 km afgelegd in 8'32".
    Met opwarming erbij en uitlopen, kom ik vandaag dan toch aan 6 km.
    Denk dat het ergste is gepasseerd dus ga ik morgen voor een lange duurloop.  Donderdag of vrijdag intervallekes en in het weekend nen dertiger.
    En vanaf nu is het ook voedingsgewijs "dik" opletten.
    x

    24-04-2007 om 21:31 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    23-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sein-Jean.
    Overzicht van de afgelopen week...
    Nadat ik dinsdag een goed tempo gevonden had tijdens mijn interval/tempotraining heb ik woensdag nog een duurloopje van iets meer dan 12 km uit de beentjes geperst.
    Donderdag echter met een pijnlijke keel opgestaan.  Wijselijk niet gelopen.  Vrijdag was het nog erger.  Koortsig, grieperig.  Ook niks gelopen.  Mss is het zaterdag wel over hoopte ik, want er stond een halve marathon op het programma.
    Het was dus nog altijd niet goed zaterdag.  Geen halve, jammer.
    Zondagmorgen nog altijd niet goed.  Toch gaan zwemmen en rond de middag dacht ik dan van toch naar Oostende te rijden en daar te beslissen of ik al dan niet zou deelnemen aan de St.-Jansloop.
    Aan deze wedstrijd had ik totnutoe nog nooit kunnen deelnemen.  Mij ingeschreven en mn naaste concurrenten gerustgesteld dat ze van mij geen schrik moesten hebben deze keer.
    Rustig gestart en en twee ronden op een gezapig tempo gelopen.  Clint en KJ passeerden me en liepen een goede wedstrijd.  Heb zelfs geen moeite gedaan om ze te volgen.
    De derde ronde had ik nog wat over en kon ik nog een paar mannekes inhalen.  Had Johan ook in het vizier maar hij had ook nog iets over en zodoende kon ik hem net niet bijbenen.
    Volgens GPS van een collega was de afstand 9.9 km.  Mijn tijd was 40'59". Beter dan ik had durven hopen.
    Vandaag weer keelpijn...
    Mss toch klein beetje loslopen.

    23-04-2007 om 09:22 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    17-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herstart

    Gisteren dus opnieuw gestart met de specifieke marathonvoorbereiding van tien weken.  Dwz.  dat ik van plan ben de NVV te lopen.
    Gisteren een duurloopje gedaan van iets meer dan 12 km.  Hartslag 75%.
    Vandaag heb ik net zoals op 5 maart het marathontempo getraind.  Bedoeling is van 5 X 2000 m te lopen aan 4'15" de km.
    Ging veel beter dan op 5 maart.  Haalde tijden van 4' rond tot 4'09".  De hartslag tussen 85 en 89%.
    Ben van plan "Lakosta" te lopen zaterdag.  Eigenlijk moet het "Lastako" zijn.  En als ik zondag nog fut heb, trek ik mss naar Oostende om er mn vierde wedstrijd van de Wereldbeker van het Oostends loopcriterium te lopen.
    Zal dus normaal een intensieve trainingsweek zijn.  Volgende week dus joggings of rustige duurlopen.  En wss een lange duurloop (Met Jantje wss).
    Nogmaals proficiat aan de karaktermensen die onder zware omstandigheden een marathon bedwongen dit weekend.  Om trots op te zijn!
    Velen denken dat je er gek voor moet zijn.  Wij weten beter hé!
    En nu nog een beetje fruit ipv een zaksje nootjes-chips mix.  Jaja, het is nu ook qua voeding op te tanden bijten de komende weken.  Het is nodig want de laatste weken veel getraind maar niet vermagerd!
    Smakelijk!
    x

    17-04-2007 om 22:17 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    10-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Updateje!

    Foei,  ik heb mij de laatste week wreed Bourgondisch gedragen.  In de Ardennen dus niet gelopen woe, do en vrijdag.  Vrijdag wel een MTB-ritje gedaan.
    Zaterdag Hazegras.  11 km in 43'27".  Toch 46" sneller gelopen dan vorig jaar.  Maar het plan was van nog 66" sneller te lopen.  Jammerlijk genoeg is dat niet gelukt.  Zondag heb ik mijzelve dus een straftrainingsje opgelegd.
    Zondag...brengt mij bij een belangrijke beslissing in mn marathontrainingsschema.  Ik loop de Maasmarathon dus niet.  Bepaalde andere zaken krijgen voorrang.  Wss wordt het dus de Nacht van Vlaanderen.
    Dus is het dan mss ook niet zo erg dat ik een minuut boven mn gestelde eindtijd eindigde in het Hazegras.  Heb dus nog tijd om te werken aan bepaalde zaken.
    Weektotaal kwam zo op ongeveer 55 km.
    Heb nog elf weken voor NVV.  Elf weken om kiloots te verwijderen.  Heb al gedacht om ze met een mes te verwijderen, dat gaat sneller.
    Volgende week dus terug week 1 van de specifieke marathontraining.
    Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik Werner heb gezien na de wedstrijd op het Hazegras.  Hij kwam even bij mij en Vince staan.  Klopt dat jong?
    Kan ik eindelijk een gezicht op je plakken.
    Voorgesteld geweest aan Dirk Luypaert ook.  Dra krijg je je link hoor!
    Mannen en vrouwen met een marathon op de menu volgende week:  SUCCES!
    Riskeert nie van naar huis te komen met een tijd boven de drie uur hé Vince!

    x

    10-04-2007 om 15:51 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    03-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 April

    Mijn  grootmoeder is vandaag 87 geworden.  Proficiat meme!  Sterke madam.  Woont nog steeds alleen en kookt nog altijd zelf haar potje.
    Gisteren jogging, 70'.  Hartslag 69%.  Alles in orde.
    Vandaag 5 X 1000 meter aan 3'50".  Vlot gehaald.  Netjes eronder gebleven.
    Iets van een 25 km op de teller.
    Morgen naar dardennen.  Ritje doen met de zoon in Houffalieze.  Benieuwd.
    Zaterdag terug, hopelijk op tijd om te lopen in Oostende.
    Tis Paasvakantie gedomme!
    x

    03-04-2007 om 21:26 geschreven door Francis  


    >> Reageer (3)
    01-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nen Dertiger!
    Gisteren is het er niet van gekomen.  Weer een dagje gespijbeld.
    Vandaag 30,88 in twee rondjes van 15,44.
    Eerste ronde traag, aan 11,68 km/uur.  Hartslag lekker laag (122).
    Volgende ronde beetje doorgetrokken en snelheid opgetrokken naar 12,5 km/uur.  Hartslag naar 142 gemiddeld.  Iets te hoog naar mn zin maar had blijkbaar last van de droogte.  Het ging moeilijk.  Vandaag zou geen ideale dag geweest zijn om een marathonneke te lopen.
    Alles moet kloppen en meezitten.  Voeding, vocht, rust, ....
    Eerste en tweede ronde samengeteld maakt mijn snelheid gemiddeld net iets boven de twaalf en mn hartslag gemiddeld 132 (73%).
    Weektotaal ongeveer 98 km.
    Volgende week iets minder kilometers.  Komt goed uit want ik ben enkele dagen in de Ardennen.
    Zaterdag Hazegras!  Nog s een lap op geven hopelijk.
    En nu....spaghetti!!!!!!!!!!!!!!!!
    x

    01-04-2007 om 19:45 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    30-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzicht afgelopen drie dagen.
    Had woensdag eigenlijk een rustdag nodig maar ben toch gaan lopen met een collega, Krt damme zeggen.  67' Joggen, hartslag tjevenentsjestich.
    Donderdag gerust.
    Vrijdag lange intervallen aan marathontempo.  Moest drie maal drie km lopen aan 4'15"/km.  Heb dat vlot gehaald.  Gem. aan  4'10" gelopen.
    Hartslag eerste keer aan 82% gem.  De volgende twee aan 86% gemiddeld.  Mooi zo.
    Totaal km deze week voorlopig 67.
    Morgen loslopen en zondag nen dertiger op het programma.  Eigenlijk staat er heel veel op het programma.  Zal beetje rapper lopen of gewente als ik alles wil doen dat geprogrammeerd staat.
    Ik heb drie startnummers nodig voor de 20 km van Brussel!
    Ben ingeschreven voor Dwars door Brugge.
    Is ne Lancia Lybra een goeie auto?

    30-03-2007 om 13:54 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    27-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustdag
    Hm, of niet?
    Zekere voor het onzekere genomen en toch gelopen.  Het zou één van de volgende dagen mss eens niet lukken.  Dus rustdag uitgesteld.
    Trage duurloop gedaan.  22,12 km in 1h48' ofte 4'53" de km.  Gem. hartslag 73%.
    Vond dat het heel vlot ging.  Ben nog ver van topvorm maar heb het gevoel dat het begint te beteren.  Heb een lange periode op een minder nivo gezweefd.  Dat lijkt nu doorbroken.
    Wat denk je Jan,  een dertiger zaterdag of zondag?  Anders doe ik hem alleen.  Maar toch liever in kompanjie.
    Weektotaal reeds op 40 km.
    Gütentag!

    27-03-2007 om 21:42 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    26-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 maart
    Vandaag 93' djoggen.  Gem. hartslag 122 ofte 67%.  Het ging heel vlot.  17 km ongeveer.
    Geen problemen na gisteren.  Lekker gevoel.
    Benoemingsfeest vandaag.  Beetje laten gaan, klein beetje.  Vanavond nog terrasje gedaan.  Paar Westmalles, hm!
    Het koelde toch nog rap af aan zee.  Groot verschil met de temperatuur een kilometer verder landinwaarts.
    Slaapwel
    x

    O ja,  officiële uitslag was 34'17".  27" beter dan vorig jaar dus.

    26-03-2007 om 23:05 geschreven door Francis  


    >> Reageer (1)
    25-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brugge-Damme-Brugge
    Met de auto is dat dan Brugge-Damme-Brugge om er te geraken.
    Te lope is dat Damme-Brugge-Damme.  De afstand bedraagt 9 km.
    Florence beet de spits af met een wedstrijdje van 800 m.  Mooi gelopen hoor.  Halfweg het pak geëindigd.
    Dan was het aan Nicolas met een 1200 m voor de boeg.  Snel gestart en mooi geëindigd in de eerste helft van uitslag.
    Dan was het aan Sjarlot en Leen die een beetje kwamen loslopen na hun beerinne-inspanning van gisteren ( triathlon te Oostende ).
    Ze liepen heel de 4 km samen en eindigden in 20' en e sjiek.  Loslopen heet dat!  Sterk noem ik dat.  Aan 12 km/uur!
    Dan was het mijn beurt.  Veel volk te bespeuren voor de 9 km, maar niet zoveel bekend volk.  Clint gezien, maar hij liep niet vandaag.
    Johan Watthy gezien kort voor de start.  Da was bijna al van bekende gezichten.  Och ja, collega Philippe liep ook mee.  Hij eindigde in een mooie tijd van 43' en e sjiek.
    Volgens mijn planning moest ik vandaag een testwedstrijdje lopen van 10 km in 39'30".  Geregeld van drie geeft dat iets van een 35' en e sjiek op 9 km.  Het is dus gelukt.  Kwam bin in een tijd van 34'12" op het scherm.  Op mijn Polar stond ere welsiwaar 34'23".  Vorig jaar was er ook zo'n tijdverschil.  Dacht toen ook dat ze mss pas beginnen te tellen vanaf je passeert aan de markt.
    Test gelukt, maar diep geweest hoor.  De eerste helft was windmee en kon ik goed doorlopen.  Na de brug windop en na een paar honderd meter een groepje kunnen vormen met een paar medelopers.  Ik had vandaag niet echt de fut om veel kop te trekken.  Sorry jongens , het zal voor een andere keer zijn.  Na de aankomst een paar minuutjes recuperatie nodig gehad, waar ik anders al snel na de wedstrijd hersteld ben.
    Doch de Stravve Hendrikken in de "Smisse" bevielen mij wel.
    Zo kom ik deze week aan 67 km ongeveer.  Iets te weinig mss volgens de planning.  Heb een dag gespijbeld, maar heb toen wel een beetje losgefietst.  Als je maar beweegt...
    Tot laters,

    x

    25-03-2007 om 22:39 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    23-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.For the record...
    Toertje van gisteren met de fiets gecontroleerd.
    Het was dus 11,83 km in 52'29" wat wil zeggen dat ik aan 13,52 km per uur liep aan een hartslag van 76% (137).
    Heb dus niet gelopen vandaag, enkel toertje met de fiets gedaan.  Zo'n 30 km.
    Da wast.

    23-03-2007 om 12:15 geschreven door Francis  


    >> Reageer (2)
    22-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmm
    Vandaag moest ik joggen (60') met tempoversnellingen.
    Heb er een duurloopje van gemaakt aan hartslag 76%.  Ben 52'29" weggeweest.  Als ik morgen tijd heb, zal ik dat trajectje ne keer afleggen met de fiets.  Maar ik denk dat het iets meer dan 11 km was.  Liep zeker aan 13km/uur.
    57 km dan ongeveer deze week.
    Morgen klein beetje djoggen.  Zaterdag rustdag, maar moet toch in actie komen om Charlotte te assisteren op haar achtste triathlon.
    Zondag Damme zeggen.

    22-03-2007 om 17:53 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)
    21-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.101
    Planning:  100' djoggen.
    Uitgevoerd: 101' djoggen.  Hartslag 122 ofte 67%.  Had het eigenlijk wel zwaar tegen het einde aan.  Benen vermoeid.
    Heel stuk langs het strand gelopen.  Hier en daar heeft het springtij en de wind voor toch wel opmerkelijke beschadiging gezorgd van het beeld dat ik gewoon ben.  Saint-André bv ziet er heel anders uit.  Overal werden ook snel tijdelijke dijken uit zand opgetrokken, zoals in De Panne waar verschillende garages staan om allerhande vaartuigen te herbergen.
    Nog opmerkelijk was het feit dat er van Oostduinkerke tot aan De Panne geen schelpje ligt en vanaf De Panne loop je op een schelpentapijt.  Vreemd.  Mss moeten ze betalen in Koksijde.
    Morgen loop ik nog eens 60' in mijn geliefde hartslagzone ( ts 73 en 76% ).
    Vrijdag rustdag inlassen of een keer iets alternatiefs doen ( als het maar rustig is ).
    Ik heb mn eerste zware week achter de rug en moet daar toch een beetje van recupereren.
    Voorlopig iets van een 46 km achter de kiezen.
    x

    21-03-2007 om 13:47 geschreven door Francis  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Foto

    WEBALBA


    Foto

    OVERNACHTEN IN DE STREEK?  KLIKKEN OP DE FOTO'S HIERONDER!


    Foto

    Foto

    Foto

    Een uurtje gelopen in de Catalaanse heuvels.
    Foto

    MARATHONS

    1. Belgisch kampioenschap
    04 juni 2005
    Eernegem
    3h23'00" (12,47km/h)
    69ste plaats
    2.Nacht van Vlaanderen
    16 juni 2006
    Torhout
    3h08'41" (13,41km/h)
    23ste plaats
    3.Nacht van Vlaanderen
    22 juni 2007
    3h08'03" (13,46km/h)
    46ste plaats
    4. IFF
    09 sept 2007
    3h16'53" (12,86km/h)
    64ste plaats
    5. Leie-Marathon
    16 sept 2007
    3h35'37" (11,74km/h)
    80ste plaats
    6. Eindhoven
    14 Okt 2007
    3h09'45" (13,342 km/h)
    237/1392
    7.Visé
    11 Mei 2008
    3h02'48" (13,85 km/h)
    38/739
    8. IFF
    14 September 2008
    3h01'34" (13,944 km/h)
    37/439
    9. Parijs
    05 april 2009
    2h55'51" (14,39 km/h)
    675/30334
    10. Leie-Marathon
    20 sept 2009
    Opgegeven
    11. Berlijn
    25 Sept 2011
    2h59'42" (14,09 km/h)
    1136/42619

    12. Rotterdam

    15 April 2012

    2h57'40"

    391/7526

    13. IFF

    09/09/2018

    03h30'22"

    160/900




    Om een marathon te lopen onder de drie uur moet je met een snelheid lopen van minstens 14,065 km/h of aan 4'16"min/km.
    Loperkes
  • Joggerke
  • Vince
  • Sven
  • Mario
  • Jan Schockaert
  • Dirk loopt...
  • Michel Raymaker
  • Rudi Smeets
  • Byrntie
  • Kurt

    Loperkes II
  • Homer
  • Stef
  • Michael
  • Yves
  • Gert Schroons
  • Lorenzo!
  • Wim de Olifant
  • Bart
  • Kristof
  • Etienne Devillage

    Loperkes III
  • Kris Devisch
  • Gert Luyckx
  • Harmsie
  • Dirk Verleyen
  • Christophe Dewulf
  • Roadrunnerke Jan

  • SPORTIEVE VROUWEN
  • TINNEKE
  • CARMEN
  • WIETEKE
  • RUTH
  • JULIE
  • JOGGINGGIRL
  • ANITA DELVAEL
  • KATRIEN
  • MARLEEN
  • PATRICIA DELVAEL

    WEBLOGLOOPSTERS


    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Mooie blog (Alain Greck)
        op IFF 2018
  • Knappe prestatie. (joggerke)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • doorgaan (Johanbeton)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • STERK (wim)
        op Van Parijs 2009 naar Berlijn 2011.
  • wow! (Julie)
        op Berlijn 2011
  • daar is em ! (wim)
        op Berlijn 2011
  • Berlijn (Johan)
        op Berlijn 2011
  • Lang geleden (jetty)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Prettige feestdagen. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Planning. (Joggerke)
        op Olc afgelopen, oef...
  • Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 16/04-22/04 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006

    Liezy, kunstenaresse!


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs