Gelopen marathons:

november 2004 
Natuurmarathon
Kasterlee (B) 
3.52.24

november 2007
Natuurmarathon
Kasterlee (B)
3.47.07

september 2008
InFlandersFields
marathon (B) 
3.17.59

september 2009
Jungfraumarathon
 Interlaken(CH)
5.22.28

september 2009
Monumentenmarathon
Vorselaar (B)
3.23.39

november 2010
Natuurmarathon
Kasterlee (B)
3.38.24

april 2011
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Hulst-Terneuzen (NL)
3.30.48

maart 2012
Marathon van Lier
Lier (B)
3.36.32

oktober 2013
De Lage Landen Marathon
Eindhoven (NL)
3.22.33 

april 2014
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Hulst-Terneuzen (NL)
3.20.35

april 2015
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Terneuzen - Hulst (NL)
3.32.34


Wordle: Marathon
Run-sites
  • Runner'sworld
  • Losse veter
  • Running
  • Lopen.startpagina
  • Runinfo
  • Prorun
  • Hardlopen
  • Hardloopschema
  • Train op schema
  • joggings
    Wedstrijden in m'n regio
  • duathlon Geel-Bel
  • Boer van ballaerjogging
  • marathon Kasterlee
  • Monumentenloop Vorselaar
  • dwars door Kasterlee
  • natuurloop Herentals-Tielen
  • valentijnjogging
  • LU 2u van Hertals
    Loopzaken in de Kempen
  • RUNWALK
  • RUNNERS MOL
  • REN TESSENDERLO
  • LORNOY SPORT
  • Joggingclubs in de Kempen
  • Afstandslopers (Vosselaar)
  • JCK (Kasterlee)
  • ACHL (Herentals)
  • ATAC (Turnhout-Vosselaar)
  • ARAC (Arendonk)
  • GAC (Geel)
  • TJAK (Tielen)
  • ACB (Beerse)
  • AC (Hulshout)
  • Loopblogs
  • Running Danny
  • Frankie Leus
  • Nand Ghys
    Rondvraag / Poll
    Uit onderzoek is gebleken dat na een zware inspanning chocomelk beter de suiker- en vochttekorten aanvult dan een energiedrank. Jouw mening graag.
    Bah, ik lust geen chocomelk!
    Ik ga het toch eens uittesten. 't Moest zo eens waar zijn...
    Ik geloof niet in deze onderzoeksresultaten.
    Ons Markske schakelt onmiddellijk over op choco.
    Ik hou van het zuiverste spul, water.
    Geef mij maar een gelleke met wat water.
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Vanaf welke afstand neem jij een drinkbus mee op training?
    Nooit
    5 km
    10 km
    15 km
    20 km
    25 km
    30 km of meer
    Altijd.
    Bekijk resultaat

    Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te mailen.

    Run4fun
    If you're in it for the long run, I can be your training partner.
    18-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon Zeeuws-Vlaanderen
    Vanmorgen om 8.00uur stonden we paraat voor één van de mooiste marathons van de Lage Landen, de marathon van Zeeuws-Vlaanderen. Ik wist niet wat ik ervan mocht verwachten. De voorbereiding naar de marathon toe was er één van horten en stoten. 
    Even terug in de tijd.
    Na de knappe 30km in de Hel van Kasterlee was het hoog tijd om wat rust in te bouwen want de buitenkant van mijn rechterknie begon serieus parten te spelen.
    Zelfs na enkele weken 'platte rust' was er nog steeds geen verbetering merkbaar. Dan maar een sportarts raadplegen. En wat die wist te vertellen, kan ik nog steeds moeilijk geloven!  Nadat hij mijn been (knie incluis) in alle mogelijke richtingen draaide, was er in de verste verte geen pijn te bespeuren. Gelukkig maar, want ik begon serieus rekening te houden met de symptomen van lopersknie. Dan maar even mijn beenlengteverschil controleren en wat bleek; mijn rechterbeen was een halve centimeter korter dan mijn linker terwijl ik al jaar en dag met een extra zooltje onder mijn linkervoet loop!!! Hieltjes omgewisseld, probleem van de baan. Maar het knaagt toch nog als ik eraan terugdenk. 
    We zaten inmiddels al midden februari en de opbouw naar de marathon moest nog gebeuren...  
    Gelukkig heb ik een vrij goede basisconditie en zat ik al vlug aan de "halvemarathonafstand".
    Nu was het zaak kilometers te malen, veel kilometers, en dat verliep niet van een leien dakje gezien ik slechts drie keer per week kon trainen. De marathon naderde met rasse schreden en twee weken voor de marathon had ik het gevoel overtraind te zijn. Het draaide voor geen meter! Taperen was het toverwoord en dat hebben we ook zo goed mogelijk gedaan! Niet alleen werd de trainingsintensiteit serieus teruggeschroefd, maar ook de voeding werd op punt gezet. Uit ervaring weet ik dat de eerste dagen van die laatste week voor de marathon alles op eiwitten gericht staat (veel groenten, vette vis, maar GEEN pasta, rijst of aardappelen!) Nee, zelfs geen brood.
    Twee dagen voor de  marathon ben ik begonnen met koolhydraten stapelen: pasta en aardappelen à volonté.

    En dan de wedstrijd zelf.
    Er stond een schrale noordoostenwind in startplaats Terneuzen. De zon deed wel goed haar best en dus werd besloten om te lopen met korte short en (de onvermijdelijke) compressiekousen.
    Aan de start heel wat bekend volk. Met Ludwig had ik afgesproken om te lopen aan een constant tempo van 12km per uur. Toon kon zich daar wel in vinden en zo liepen "de drie musketiers" na het startschot weg richting eindbestemming Hulst. 
    Ik had de wedstrijd al twee keer gelopen maar telkens in tegenovergestelde richting.
    Hoewel er een stevig briesje stond en het parcours niet van de poes was, vond ik gaandeweg het traject in deze richting me beter liggen.
    Het vooropgestelde tempo kon goed aangehouden worden en het gevoel was zeer goed.
    De man met de hamer bleef deze keer wel heel lang achterwege. Ik moest zelfs wachten tot de klim op de walletjes rond Hulst (km 40) voor het licht stilletjes aan uitging! Hier was ik uiterst tevreden over!
    Samen met mijn loopmakkers, Toon en Ludwig, arriveerden we na 3uur 32minuten in het centrum van Hulst. Geen toptijd, maar dat was ook niet aan de orde. Het geweldige gevoel van 40km lang aan een vrij constant tempo te kunnen lopen, deed ons veel deugd! 

    Een woordje van dank aan mijn metgezellen, mijn begeleiders, de organisatie van deze fantastische marathon, de vele vrijwilligers en toeschouwers,... Jullie hebben een heel belangrijk aandeel gehad in deze geweldige loopervaring!





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)




    Bereken je Body Mass Index (BMI) - Explania

    Gezonde voeding - Explania
    Foto

    Foto

    Aankomst in Dwars Door Kasterlee (2008)
    10km in 39.04
    Foto

    In de valentijnjogging van Lichtaart (2008)
    Foto

    3u17: mijn beste tijd op de marathon (IFF-marathon Ieper)
    Foto

    Foto

    Foto

    Barre weersonstandigheden in de paasjogging van Olmen (2008)
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Jungfraumarathon 2009
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Een derde plaats in de Boer van Ballaer-jogging (2008) na Jan Daems en Karl Peeters
    Foto

    Aan de start van de duathlon van Geel-Bel (2008)
    Foto

    In de halve marathon van Kasterlee (2007) aan de zijde van Rudi Wouters
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Marathon Kasterlee 2010

    Foto

    Boek over 's werelds
    beste duatleet ooit,
    Benny Vansteelant


    Foto

    Foto

    Foto

    Onderweg in de marathon van Zeeuws-Vlaanderen 2011


    Foto

    Foto

    Foto

    Aankomst
    HM Kasterlee 2011
    1.29.13

    Foto

    Foto

    Aankomst marathon Eindhoven 2013

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs