Gelopen marathons:

november 2004 
Natuurmarathon
Kasterlee (B) 
3.52.24

november 2007
Natuurmarathon
Kasterlee (B)
3.47.07

september 2008
InFlandersFields
marathon (B) 
3.17.59

september 2009
Jungfraumarathon
 Interlaken(CH)
5.22.28

september 2009
Monumentenmarathon
Vorselaar (B)
3.23.39

november 2010
Natuurmarathon
Kasterlee (B)
3.38.24

april 2011
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Hulst-Terneuzen (NL)
3.30.48

maart 2012
Marathon van Lier
Lier (B)
3.36.32

oktober 2013
De Lage Landen Marathon
Eindhoven (NL)
3.22.33 

april 2014
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Hulst-Terneuzen (NL)
3.20.35

april 2015
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Terneuzen - Hulst (NL)
3.32.34


Wordle: Marathon
Run-sites
  • Runner'sworld
  • Losse veter
  • Running
  • Lopen.startpagina
  • Runinfo
  • Prorun
  • Hardlopen
  • Hardloopschema
  • Train op schema
  • joggings
    Wedstrijden in m'n regio
  • duathlon Geel-Bel
  • Boer van ballaerjogging
  • marathon Kasterlee
  • Monumentenloop Vorselaar
  • dwars door Kasterlee
  • natuurloop Herentals-Tielen
  • valentijnjogging
  • LU 2u van Hertals
    Loopzaken in de Kempen
  • RUNWALK
  • RUNNERS MOL
  • REN TESSENDERLO
  • LORNOY SPORT
  • Joggingclubs in de Kempen
  • Afstandslopers (Vosselaar)
  • JCK (Kasterlee)
  • ACHL (Herentals)
  • ATAC (Turnhout-Vosselaar)
  • ARAC (Arendonk)
  • GAC (Geel)
  • TJAK (Tielen)
  • ACB (Beerse)
  • AC (Hulshout)
  • Loopblogs
  • Running Danny
  • Frankie Leus
  • Nand Ghys
    Rondvraag / Poll
    Uit onderzoek is gebleken dat na een zware inspanning chocomelk beter de suiker- en vochttekorten aanvult dan een energiedrank. Jouw mening graag.
    Bah, ik lust geen chocomelk!
    Ik ga het toch eens uittesten. 't Moest zo eens waar zijn...
    Ik geloof niet in deze onderzoeksresultaten.
    Ons Markske schakelt onmiddellijk over op choco.
    Ik hou van het zuiverste spul, water.
    Geef mij maar een gelleke met wat water.
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Vanaf welke afstand neem jij een drinkbus mee op training?
    Nooit
    5 km
    10 km
    15 km
    20 km
    25 km
    30 km of meer
    Altijd.
    Bekijk resultaat

    Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te mailen.

    Run4fun
    If you're in it for the long run, I can be your training partner.
    23-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste 18km uit de Hel van Kasterlee

    Net als vorig jaar stond ik ook dit jaar paraat om Ludwig Willems bij te staan in zijn laatste loopronde van de winterduathlon van Kasterlee.
    De hemelsluizen werden opengezet toen ik vertrok richting sporthal. Op weg naar de Oudemolsedijk zag ik de eerste lopers passeren,klaar om hun tweede en laatste ronde van 15km aan te vangen.
    Tot mijn grote verbazing kwam ik Ludwig al tegen aan de derde bevoorradingspost aan het begin van de Oudemolsedijk.
    Klaar voor 18stille kms aan een gemiddeld tempo van 5.30 min/km.
    Ondanks het feit dat Ludwig al 15 loopkilometers, 105 MTB-kilometers en nog eens 12 loopkilometers achter de kiezen had, liep hij bijzonder vlot. Het zag het er naar uit dat hij een prachtige prestatie ging neerzetten als hij dit kon volhouden.
    Op de Aardseweg kon hij nog één atleet passeren terwijl hij zelf door niemand meer voorbijgestoken werd.
    Integendeel, hij begon nog te versnellen in de laatste kilometers. Een teken dat hij zijn wedstrijd zeer goed ingedeeld had.
    Weer presteerde hij het om een knappe top-10 plaats te veroveren!
    Het was een plezier om met hem te mogen meelopen. Proficiat, Ludwig!

    Aan iedereen prettige kerstdagen en de beste wensen voor 2013!






    Bijlagen:
    Loopagenda januari en februari 2013.xls (420 KB)   


    >> Reageer (1)
    18-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halve marathon Kasterlee
    Zondag, 18 november : wedstrijddag!

    Ik vroeg me af hoe het zou gaan (ver)lopen, want de voorbije week was verre van ideaal. 
    Maag- en darmproblemen gooiden flink wat roet in de voorbereiding.
    Bedoeling was om woensdag nog een laatste rustige training af te werken, maar... 
    het werd een namiddag platte rust.
    Daarom werd er vrijdagavond nog een halfuurtje losgelopen.

    Vandaag was het dan zover.    
    De weersomstandigheden waren vrij gunstig; niet te koud en regenachtig.
    Ik besloot met korte broek en t-shirt te lopen. Het was dus een kwestie van niet te lang stil te staan.
    Daarom vertrok ik pas een kwartiertje voor de start gegeven werd richting Geelsebaan.
    Het was al een gezellige drukte. Heel wat bekende gezichten aan de start.
    Ik besloot me, samen met Ivo van Ballaer, vooraan in de massa te nestelen.
    Als je achteraan moet beginnen aan een inhaalrace tussen de 1600 deelnemers, verlies je veel tijd en kracht. Vandaar.
    De eerste kilometers gingen goed. Ik liep aan een tempo van ongeveer 4.10min/km, maar wist heel goed dat ik dit niet kon aanhouden.Daarvoor had ik te weinig op snelheid getraind.
    Vanaf de doortocht door het Prinsenpark ging het richting Hooibeekhoeve. Ik liep op dat moment in het gezelschap van de eerste dame.
    Op kilometer 13 kwam Jolien Boonen voorbij en ik voelde dat ik onvoldoende kracht had om haar te volgen.
    Wat later was er nog de moeilijke passage richting Netevallei ter hoogte van de derde bevoorrading.
    Ik nam even de tijd om nog wat bij te tanken, maar toen ik terug wou aanzetten, kreeg ik pijn aan de linkerknie.
    Een oud zeer, waar ik het afgelopen jaar geen problemen meer mee gekend had, stak terug de kop op.
    4.30min/km op pure wilskracht, meer zat er niet in de laatste kilometers.
    Uiteindelijk was ik supertevreden met mijn1.32. 


     





    >> Reageer (0)
    11-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste rechte lijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De voorbije week werd er naast een extensieve duurloop op woensdag ook nog een training afgewerkt op vrijdag. 
    Het werd een 'speelse' duurtraining; de trage (5.50min/km) en snelle (4.10 min/km) kilometers wisselden mekaar af.
    14km aan een gemiddelde van 5 min/km en een gemiddeld BPM van 150.

    Vandaag werd er door Rogerthon een extra verkenningsloop ingelast als voorbereiding op de (halve) marathon van volgende week.
    Een rustige duurloop waaraan zo'n 130 joggers deelnamen. Veel bekende, maar ook verrassend veel 'nieuwe' gezichten die het parcours wel eens wilden verkennen. Ze maakten kennis met een vrij modderig traject met hier en daar serieuze plassen.
    De weersvoorspellingen mogen dan wel vrij gunstig zijn, veel opdrogen zal er niet meer bijzijn. 
    Snelle tijden zullen we dus volgende zondag niet moeten verwachten.

    22,4km aan een gemiddelde van 6.15min/km en een gemiddeld BPM van 129. 

    >> Reageer (0)
    04-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstvakantie

    Deze week was het bedoeling een beetje aan de conditionele achterstand te werken, maar het is niet echt optimaal verlopen.
    Is de 'fun van het runnen' weg? Feit is dat het deze week (alweer) beperkt bleef tot 2 langeduurtrainingen.
    Woensdag werd er een lsd-run van 25km afgewerkt aan een gemiddelde van 5min/km. So far, so good. Geen klachten, prima gevoel.
    De korte extensieve duurloop, gepland voor vrijdag, viel figuurlijk in het water.
    Vandaag nogmaals richting Prinsenpark getrokken voor een extensieve duurtraining van 20km.
    Ik hoopte aan een tempo van 5min/km te kunnen lopen. Aanvankelijk lukte dit ook tot ik een andere loper (zo'n 200meter voor mij) in het vizier kreeg. Wou er graag naartoe lopen, maar na vier kilometer moest ik het 'gaspedaal lossen'. M'n voorganger liep sneller dan verwacht (gehoopt) en ik wou me niet opblazen op training.
    Naarmate de kilometers vorderden, werden de beentjes alsmaar zwaarder.
    Toch wou ik op het einde van de run nog eens goed doorduwen. 
    21,3km aan een gemiddeld tempo van 5.11km/u en een gemiddelde BPM van 141. 
         






    >> Reageer (0)
    12-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test
    Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat ik hier nog iets postte...
    Stilgezeten? Nee hoor!
    Ik heb geprobeerd twee duurlopen per week af te werken. Een absoluut minimum, dat wel.
    Vorige woensdag werd er nog een snelheidstraining afgewerkt;
    14km aan een gemiddeld tempo van 4.30min/km met een gemiddeld BPM van 160.
    Prima tempo, maar een veel te hoge hartslag... Het goede vormpeil is nog niet voor morgen.
    Nog een maand de tijd om er iets aan te doen!




    De 1.29 van vorig jaar was een knappe afsluiter van 2011.

    >> Reageer (0)
    23-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop van 17km
    Het is niet mijn gewoonte maar ik moet deze week tijdsgebrek inroepen voor de beperkte training.
    Het school- en tuinwerk kregen, zoals gewoonlijk, voorrang.
    Desondanks werd het een geslaagde lange duurloop vanmorgen.
    Bedoeling was een vrij constant tempo van 12km/u te lopen, maar op de Oudemolsedijk werd 'het gaspedaal toch eens extra ingedrukt'.
    17km aan een gemiddelde van 4.54min/km en een gemiddeld BPM van 149.





    >> Reageer (0)
    16-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange duurloop van 20km
    We houden het beperkt tot twee trainingen per week, maar we zijn vast van plan om er te staan tijdens de halve marathon van Kasterlee midden november.
    Het zal geen anderhalf uur worden zoals vorig jaar, want daarvoor zouden er meer snelheidstrainingen afgewerkt moeten worden.
    Vandaag een lange duurloop van 20km afgelegd aan 4.56min/km en een gemiddeld BPM van 149.





    >> Reageer (0)
    02-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balans zomervakantie

    De zomervakantie heeft niet gebracht wat ik ervan had verwacht. Het werd 'een vakantie van beten' .
    Een boreliabesmetting (als gevolg van een tekenbeet) zorgt nog steeds voor vermoeidheid.
    Komt daarbij dat ik enkele weken geleden ook nog mocht kennismaken met een hoornaar tijdens een jogging door de Netevallei. Prettig is anders
    De doelstelling om een najaarsmarathon te lopen, heb ik inmiddels opgeborgen.
    Het enige waaraan ik nog graag zou willen meedoen, is de halve marathon in mijn eigen gemeente in november.






    >> Reageer (0)
    29-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uurtje loslopen
    Het lichaam voelt (nog) niet aan zoals het hoort; kortademig en een lichte pijn in de borststreek.
    Toch de loopschoenen aangetrokken voor een uurke loslopen in de Netevallei.
    Ik had graag meegedaan aan de verkenningsloop van de marathon maar het is op dit moment fysiek niet haalbaar.

    10 km gelopen aan een gemiddeld tempo van 10,8km/u en een gemiddelde BPM van 131.





    >> Reageer (0)
    26-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Positieve test
    Wat kan een weekje vakantie in de bergen deugd doen...
    Dit jaar zijn we met enkele vrienden naar het Defereggental in Oostenrijk getrokken.
    Een prachtig dorpje van zo'n 1000 inwoners midden in het Nationalpark Hohe Tauern.
    Ideaal om te wandelen, fietsen en te lopen natuurlijk.
    Ik heb deze drie activiteiten netjes afgewisseld gedurende de week en, het moet gezegd, het ging super.
    Waarschijnlijk zit de gezonde berglucht en de goede conditie er voor iets tussen.
    Er was slechts één minpuntje...
    Drie weken geleden werd ik door een insect gestoken op mijn linkeronderbeen.
    Dat gebeurt bij mij wel regelmatig; zoet bloed zeker... In een reflex heb ik toen het beestje weggeslagen. 
    Achteraf gezien had ik dat beter niet gedaan...
    Wat een week lang leek op een muggenbeet (rood puntje) groeide na een week uit tot een grote onregelmatige vlek.
    Hoewel ik er geen last van had (het jeukte niet) besloot ik toch maar de dokter van wacht te consulteren zo vlak voor de trip naar Oostenrijk.
    Met een cortisonencrème in de hand hebben we er een toffe week van gemaakt, maar na die week was de vlek nog steeds niet weg.
    Terug naar de dokter (dit keer de huisdokter) die het zekere voor het onzekere nam en bloed trok.
    Een dag later kwam dan het minder goede nieuws; de bloedstaal was positief.
    Een tekenbeet had ervoor gezorgd dat ik de onfortuinlijke bezitter geworden was van de borreliabacterie.
    Het bizarre was dat de vlek, noch van ontstaan noch van vorm iets weghad van een tekenbeet. 
    Prijskaartje: 3 weken antibiotica en gedaan met lange duurtrainingen. 
    Een najaarsmarathon kan ik helaas op mijn buik schrijven...
    Hopelijk wordt de antibiotica goed verteerd en doet ie zijn werk, want je kan naar het schijnt lang last hebben van zo'n beestje   
      







    >> Reageer (0)
    12-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop aan 5.09min/km
    Deze namiddag vertrokken richting Prinsenpark voor een langere duurloop van 90min.
    Het was prima loopweer (eindelijk!) en voor het eerst sinds enige tijd had ik een goed gevoel tijdens het lopen.
    Volgens het marathonschema diende er gelopen worden aan 5.30min/km, maar ik kon me niet bedwingen en zonder echt diep te gaan, kon ik een tempo van 11,5 à 12km/u aanhouden.

    17km gelopen aan een gemiddeld tempo van 5.09min/km en een gemiddeld BPM van 146.

     





    >> Reageer (0)
    11-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Korte intervaltraining
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tussen twee regen(onweers)buien door toch nog tijd gevonden voor een korte (alternatieve) intervaltraining.
    5 keer: 5min aan 85% en 3min. joggen doorheen Houtum, Hinnekensbergen en de Netevallei.
       

    >> Reageer (0)
    09-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopwedstrijden

    Een beetje reclame maken...
    De loopagenda is een creatie van Piet van der Nat.

    Bijlagen:
    Affiche Geelse Natuurmarathon 30-9-2012.pdf (351.3 KB)   
    Loopagenda augustus en september 2012.xls (306.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietstraining
    Bedoeling was vandaag een intervaltraining (4 keer 6min. aan 5.10min/km) af te werken, maar de spieren in het linkerbeen voelden niet aan zoals gehoopt en dus koos ik voor de koersfiets.
    Een tochtje naar Postel en terug (50km) aan een gemiddelde van bijna 31 km/u stemde mij bijzonder tevreden.

    >> Reageer (1)
    08-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En we zijn terug gestart...
    Na een (vooraf aangekondigde) zwakke loopmaand juni zijn we terug alles op de rails aan het zetten voor een degelijke najaarsmarathon.
    De eerste week van juli werden de trainingen reeds serieus opgevoerd:

    Maandag: 20 min. loslopen, 4 keer 4 min. aan 5.05min/km met telkens 4 min. joggen ertussen en tenslotte 20min. uitlopen.
    Dinsdag: rustdag
    Woensdag: 4km loslopen op de Finse piste gevolgd door 5 versnellingen en een interval van 6 keer 1000m aan 4'40" op de atletiekpiste. Tenslotte nog 4km uitlopen op de Finse.
    Donderdag: duurloop van 75 min. aan 5.10min/km
    Vrijdag: 20 min los, 25 min. aan 4.50min/km, 20 min uit
    Zaterdag: rustdag
    Zondag: extensieve duurloop van 120 min.  

    Deze laatste duurloop van 20km werd gelopen met een gemiddelde hartslag van 128.





    >> Reageer (0)
    17-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange duurloop
    M'n tweede wedstrijd van het seizoen, de jogging van De Mast, werd niets meer dan een doorgedreven training.
    Er werd gekozen voor de langste afstand (12,25km volgens de Garmin, 13km volgens de organisatie).
    Aangezien ik nog geen uur geleden een omelet had binnengespeeld, werd er zeer behoedzaam gestart en heb ik pas halfweg de derde van vier ronden het gaspedaal ingedrukt.
    Uiteindelijk was ik best tevreden met een tijd net boven het uur.

    Deze week was er weinig ruimte (lees: tijd) voor training. Alleen vrijdagavond werden de loopschoenen nog eens aangetrokken voor een korte duurloop naar Lichtaart en terug. De weergoden waren me echter niet gunstig gezind en eenmaal aangekomen in de deelgemeente werden de hemelsluizen opengezet. Het sein om de snelheid op te drijven.
    Uiteindelijk de10,4km afgelegd in een goei 47 minuten.

    Vandaag was ik eigenlijk van plan om deel te nemen aan de loopwedstrijd Herentals-Tielen, maar daar ik niet vooringeschreven was en dus niet met de trein de afstand Tielen-Herentals kon overbruggen, koos ik voor een lange duurloop naar het Prinsenpark.
    Het gevoel was prima, zo kort na m'n snelle duurtraining van vrijdag.
    20km afgelegd in 1.41 met een gemiddelde van 5min/km en een gemiddeld BPM van 152.

    In bijlage vind je de loopagenda van Piet van der Nat voor de komende vakantiemaanden.




    Bijlagen:
    Loopagenda juli en augustus 2012.xls (216 KB)   


    >> Reageer (0)
    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkenningsloop marathon Kasterlee
    Op de laatste zondag van de maand stonden een dertigtal sporters aan den Technofit voor de verkenningsloop van de marathon van Kasterlee. Om 9.00uur stipt en met een prachtig zonnetje boven het hoofd liepen we aan een tempo van 10km/uur over de Geelsebaan.
    Het was behoorlijk warm en de bevoorradingen na iedere 5km waren een welgekome verfrissing. 
    Er werd veel gebabbeld en lol getrapt onder de deelnemende lopers (heel wat bekende gezichten) en aldoende was de 21km relatief vlug voorbij.
    De hartslag bleef lange tijd mooi hangen rond 130BPM, maar in de mulle zandstrook aan km 15 ging de hartslag even de hoogte in.
    22,6km aan een gemiddelde van  6.05min/km en een gemiddelde BPM van 132. 

       
        





    >> Reageer (2)
    20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Traditie
    Na de traditionele passage aan de kiekenkraam op zondagochtend werden (al even traditiegetrouw) de loopschoenen aangetrokken voor een langere duurloop.
    Benieuwd hoe de beentjes zouden reageren na de intervaltraining van eergisteren en het fietsen op de rollen gisteren...
    Ben overigens goed bezig geweest deze week (ma:10km, woe:13km, vrij: 11km).
    Samen met mijn vader en collega's Willem en Chris trokken we richting Prinsenpark (is ook bijna een traditie geworden sinds de doorgang over de Kempische heuvelrug bemoeilijkt wordt door de aanleg van de Noordzuidverbinding).
    Aangezien m'n vader al enkele weken last heeft van zijn achillespees (hij zou beter z'n loopschoenen aan de kant zetten en de pees laten rusten, maar ja ), vertrokken we aan een onderhoudend tempo van 5.35min/km.
    Onderweg werden we getrakteerd op een verfrissend buitje.
    Aangekomen in het Prinsenpark ontmoetten we Guy en samen met hem en Chris werd er nog een plaatselijke ronde van 3km afgewerkt.
    We bleven al keuvelend samen lopen aan zo'n 10km/uur tot aan de kruising van de Netevallei en het zandpad parallel met Hinnekensbergen.
    Daar deden Chris en ik nog een extra lusje en trokken we nog eens door aan 12km/uur richting Nete en Millekensbrug.
    Het werd nog even op de tanden bijten om dit tempo aan te houden op de helling in de Netestraat,maar...
    opdracht volbracht!
    17km aan een gemiddeld tempo van 5.45mink/km en een gemiddelde BPM van 129.
       

    >> Reageer (0)
    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoog tijd

    10km in 50 minuten. 12 km/u. Meer kreeg ik vanavond niet uit m'n tank. Vuurrood en hijgend als een paard.
    Zo'n 7 weken geleden kon ik dit tempo aanhouden 'met de vingers in de neus' en 2 tot 3 keer zolang. 
    Dit zegt voldoende over m'n actuele conditie.
    Oorzaak: een minimale training (1 tot 2 keer per week) en het vele snoepen 's avonds.
    Er moet dringend iets gaan gebeuren... Trainen, zeker!


    >> Reageer (0)
    01-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkenningsloop marathon Kasterlee

    Het lopen staat op een erg laag pitje. Deze maand (april) nog geen honderd kilometer op de teller.
    Met al de activiteiten die geprogrammeerd staan, zal de maand mei niet veel beter worden...
    Vorige zondag toch nog eens geprobeerd de verkenningsloop in Kasterlee (21.1km) uit te lopen.
    Viel best mee, mede door het relatief lage tempo (10 à 10,5 km/u).

    Tezelfdertijd was er net over de grens in Horst (Ned) een duatleet die op het EK Powerman de tegenstand op een hoopje liep/fietste.Proficiat, Joerie!

    In bijlage de loopagenda van Piet van der Nat voor de maanden mei en juni. Veel loopplezier!





    Bijlagen:
    Loopagenda mei en juni 2012.xls (261 KB)   


    >> Reageer (0)
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopagenda Piet van der Nat
    In bijlage de loopagenda van Piet van der Nat voor de maanden april en mei.

    Voorlopig staat het lopen op een laag pitje, d.w.z. twee keer in de week.
    De voorbije paasvakantie werd, mede door het slechte weer, de koersfiets op de rollen gezet.
    Een leuke afwisseling met het lopen! 




    Bijlagen:
    Loopagenda april en mei 2012.xls (220.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    25-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon van Lier
    Vanmorgen om 9.00uur vertrokken richting Lier voor m'n eerste marathon van het jaar.
    De verwachtingen waren eerder gering gezien de beperkte voorbereiding.
    Na een uur rijden arriveerden we in de buurt van de atletiekpiste in Lier, waar de aankomst van de marathon was.
    De zon was nog niet komen opdagen waardoor het behoorlijk frisjes was.
    Eerst een wandeling naar het sportcentrum om het startnummer af te halen. Het was er een drukte van jewelste.
    Ook de leden van de joggingclub Kasterlee (Bart, Eddy, Frans en Toon) stonden voor mij aan te schuiven. 
    Even verder stond collega Jef aan te schuiven voor zijn borstnummer van de 10 miles. Vlug een babbeltje gedaan en succes gewenst.
    Bij het verlaten van het centrum kwam de zon al eens door de wolken piepen. Het was dus vanzelfsprekend dat er met korte looptights en wit t-shirt zou gelopen worden.
    Nog even wat bijtanken (banaantje en sportdrank) alvorens me naar de start op de Grote markt te begeven.
    Om 11.30 werd het startschot gegeven en samen met Toon Biermans werd de eerste kilometer afgemaald in 5.12min/km.
    Bedoeling was de eerste van drie ronden de kat uit de boom te kijken en vooral te genieten van het mooie landschap langs de Nete(kanaal). En het moet gezegd, het ging vlotjes. De kilometers werden alsmaar sneller afgemaald.
    Het ging zo goed dat ik de pacer van 3.30 achter me gelaten had en in de tweede ronde resoluut koos voor de aansluiting bij een groepje dat ging voor 3.15 - 3.20. Bij de tweede intrede door het centrum van Lier merkte ik dat het tempo van de groep te hoog lag voor mij en ik besloot op mijn eigen tempo verder te lopen. Maar blijkbaar was de tank na 28km zo goed als leeg.
    Even bijtanken bij mijn vaste supporters (pa en Ludo) en de benen behandelen met een spray om de komende krampen tegen te gaan.
    Helaas was het tempo compleet weg in die derde ronde en had ik al snel door dat het 'niet meer zo jeugdig' enthousiasme  me de das had omgedaan. De laatste kilometers waren eigenlijk niet om aan te zien. Schandalig slecht ingedeeld, cash betaald!
    Zelfs aanpikken bij de pacer van 3.30 zat er helemaal niet in. 
    Gefinished in 3.36. Op zich niet slecht, maar hier had duidelijk meer ingezeten...
    Nu gaan we de loopschoenen wat aan de kant zetten en de koersfiets terug bovenhalen.
      
     






    >> Reageer (0)
    18-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balans
    De voorbije week slechts tweemaal kunnen trainen. Twee keer een halve marathon gelopen.
    Vandaag een laatste maal een lange duurloop van 23 km afgelegd.
    De balans één week voor de marathon is lichtjes positief.
    Er werd goed getraind met enkele prima lsd-runs. 
    Het aantal loopbeurten was dan weer beperkt (3 keer per week) en ook werden er geen snelheidstrainingen afgewerkt.
    De doelstelling voor de marathon van volgende zondag zal dan ook beperkt blijven tot een eindtijd van 3.30 tot 3.45.
      






    >> Reageer (0)
    07-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zullen doorgaan.
    Over de training van vandaag kunnen we kort zijn; ééntje om vlug te vergeten.
    Niet dat de prestatie belabberd was, 14 km aan 4.58min/km. Maar jongens, wat een hondenweer!
    Ik heb het niet zo begrepen op koud, nat en winderig weer.
    Zondag daarentegen ging het me 'voor de wind'. De jaarlijkse bosloop van den Technofit en den Roger stond er op het programma. Het werd meteen mijn langste duurtraining tot nu toe. 36km aan een gemiddelde van 5.10min/km, zonder dipje.
    Ik ging voor de 20 km, maar voelde me zo goed dat ik er meteen de lus van 10km en een stuk van de 5km aan toegevoegd heb. 
    Zou het dan toch mogelijk zijn, een marathon afwerken zonder de zogenaamde 'muur' tegen te komen?
    Heb echt het gevoel dat het er dit jaar in zit!









    >> Reageer (0)
    01-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ff reclame maken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu zondag 4 maart is het boslooptocht in Kasterlee ten voordele van 't Margrietje, dagopvang en tehuis voor volwassenen met een verstandelijke handicap. Roger Wils heeft weer een mooi (weliswaar aangepast vanwege de werken aan de Noordzuidverbinding) parcours uitgestippeld. 
    Je kan vrij vertrekken tussen 8 en 11 uur aan den Technofit op de Geelsebaan 52 in Kasterlee.
    Je kunt kiezen uit volgende afstanden: 5, 10 of 20km.
    Als je zoekt deel te nemen, graag op voorhand een mailtje naar rogerthon_wils@skynet.be.

    In bijlage ook een flyer van de marathon van Lier waaraan den deze mogelijk gaat deelnemen. 'k Moet deze week inschrijven, zie ik...

    En last but not least, de loopagenda van Piet van der Nat voor de komende maanden.
    Voilà, genoeg reclame gemaakt!

    Bijlagen:
    Loopagenda maart en april 2012.xls (221 KB)   


    >> Reageer (0)
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.40 jaar Prinsenpark
    Op schrikkeldag een rustige jogging afgewerkt van 14 km aan een gemiddelde van 11km/u.
    Er zat nog wat stijfheid in de spieren. Waarschijnlijk nog een gevolg van de lange duurloop van zondag.
    De ingang van het Prinsenpark was mooi versierd met ballonnen.
    Het park vierde namelijk zijn 40-jarig bestaan. 
    Helaas was er geen tijd en plaats om de gratis attentie in ontvangst te nemen. De duurtraining kreeg voorrang.
    Van mij mag het park echter nog heel lang blijven bestaan, want het is een prachtig domein om in te wandelen of in te joggen.





    >> Reageer (0)
    26-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lsd van 31 km
    Waaraan lag het nu? Hoe komt het dat ik woensdag de ene voet niet voor de andere kreeg, pijn had en me totaal leeg voelde???
    Ik heb er nog steeds geen verklaring voor, tenzij dat het geen goed idee was een lange duurloop af te werken als je de dag voordien nog een serieuze snelheidstraining achter de kiezen had steken. Of lag het aan die compressietubes die knelden?
    Ach, dat is nu eenmaal sport! 
    De ene dag voel je je zo slap als een vod en lukt er niets en de andere moment ken je een superdag zoals vandaag.
    De voorbije dagen had ik m'n achillespezen extra gesoigneerd met ijs en flexium. De pijn ging vrij snel weg.
    Gisterenavond heb ik mezelf dan nog wat moed ingedronken voor de lange duurtraining van vandaag. 
    Nen blauwe rochefort 10. Lekker spul!
    Vanmorgen de compressietubes en de hartslagmeter aan de kant gelegd en gewoon op het gevoel aan de duurtraining begonnen.
    En het voelde onmiddellijk goed aan. We gingen voor 6 blauwe ronden van 3km door het Prinsenpark.
    Ik kon het tempo van 12km/u goed aanhouden maar miste wel de drinkbus... Gelukkig hebben ze in het park een drinkfontein zodat ik er enkele keren m'n dorst kon lessen.
    Op de terugweg had ik zelfs nog zin om een klein ommetje te maken langs het Boer van Ballaer-pad (om zo de grens van de 30km te overbruggen). Ook het klimmetje in de Netestraat vormde na 31km geen enkel probleem. 
    Een teken dat de vorm goed zit! Laat die marathon nu toch maar komen... en hopen op zo'n dag als vandaag. 








    >> Reageer (0)
    22-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon verder af dan ooit...
    Terwijl ik gisteren nog een prachtige snelheidstraining van 14 km had afgewerkt aan 4.44min/km, was het vandaag tijd voor een lsd-run richting Herentals en terug (kwestie van de kilometers op te voeren).
    Het ging goed tot ik op de terugweg achter Snepkensvijver even stopte om een amazone door te laten. Ik heb het niet zo met paarden...
    Toen ik opnieuw vertrok, begon ik een lichte pijn te voelen aan mijn linkerachillespees. Ik moest nog zo'n 8 km lopen tot thuis en de pijn ging helaas niet over.
    De marathon van Lier lijkt verder weg dan ooit...
    De training van vrijdag laat ik links liggen. Zondag ga ik nog proberen om een lange duurtraining af te werken, maar als ik ook maar  iets voel aan de achillespees, stop ik onmiddellijk en laat ik de marathon aan mij voorbij gaan
    En nu maar ijs leggen en flexium smeren... 
     



    >> Reageer (0)
    19-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je wordt oud, meester!
    Woensdag was het geen weer om een hond uit te laten. Toch de hond (lees: benen) uitgelaten voor een duurloop van 18km door de koude regen en felle windstoten.
    Vrijdag was ik net op tijd terug van m'n duurloop van 14km toen de eerste regenbuien vielen. Oef!
    Vandaag, zondag, stond er een lange duurloop van 26km op het programma. 
    Aanvankelijk was het weer prima. Frisjes, maar met een aangenaam zonnetje op de achtergrond. 
    Dat duurde echter niet lang want na zo'n 9km joggen door het Prinsenpark begon het waspoeder (lees: hagel) met bakken uit de hemel te vallen.
    Tot daar het weerbericht...
    Over de rest kunnen we kort zijn. Het lopen ging deze week veel minder vlot dan de voorbijgaande weken.
    Oorzaak: onbekend.
    Misschien had het carnavalthema dit jaar er iets mee te maken (zie foto) ... 






    >> Reageer (0)
    14-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange duurlopen
    Zowel woensdag, vrijdag als zondag vertrokken voor een lange duurloop, respectievelijk 20km, 17,8km en 27,7km.
    Er is een duidelijke opbouw in het aantal afgelegde kilometers (helaas niet in het aantal trainingen...).
    Stilletjesaan beginnen we te denken aan een deelname aan de marathon van Lier, eind maart.
    In de krokusvakantie wil ik de knoop definitief doorhakken. 
    Dan hebben we nog een maand tijd om rustig verder te werken aan de doelstelling (onder de 3.30).  

    >> Reageer (0)
    05-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snowrunning
    Een goed weekend achter de rug!
    Vrijdag een snelle duurloop afgewerkt na de eerste hevige sneeuwval.
    Het deed me even terugdenken aan de winterduatlon Kasterlee editie 2010. 
    Toen liep ik de laatste 30km in het gezelschap van Werner Delen in gelijkaardige omstandigheden op hetzelfde parcours.
    Ik had de smaak te pakken en kon 17km afleggen aan een constant tempo van 12,7km/u.

    Vanmorgen was het tijd voor een langere duurloop in de vrieskou.
    De benen waren goed hersteld van vrijdag, maar ik had me voorgenomen te lopen aan een rustig duurlooptempo.
    Bedoeling was in het Prinsenpark twee keer de groene toer van 6km af te leggen, maar na een eerste ronde had ik nog weinig zin in een herhaling. Dan maar een extra blauw lusje van 3km.
    In totaal stond er vandaag 23km op de teller, hetgeen het weektotaal brengt op 50km.





    >> Reageer (0)
    29-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop van 26km

    Vrijdag, na schooltijd, een snelheidstraininkje van zo'n 10km aan een goei 12km/u.

    En na een korte(re) nacht was het vandaag tijd voor een langere duurloop.
    Bedoeling was de grens van de 21km (halve marathon) te overschrijden en te lopen aan een langzaam tempo, hetgeen ook goed lukte tot ik een tweede ronde van 6km had afgelegd in het Prinsenpark en richting Oudemolsedijk trok.
    En dan dorst, dorst en nog eens dorst! Het vat was duidelijk leeg.
    Dan maar op 'automatische piloot' verder gelopen.
     
    26 km aan een gemiddeld tempo van 5.53min/km en een gemiddeld BPM van 135. 






    >> Reageer (0)
    25-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange duurloop van 20km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na vorige zondag een duurloop van een uur en drie kwartier te hebben afgewerkt (geen correctere berichtgeving mogelijk vanwege een garmin die 'plat' stond ) was het vandaag weer tijd voor een lange duurloop richting Prinsenpark.
    Bedoeling is het kilometeraantal terug omhoog te brengen in functie van een mogelijke deelname aan de marathon van Lier op zondag 25 maart.
    Nog juist twee maanden tijd om me ervoor klaar te stomen; dat moet lukken als ik de training wat kan opdrijven (3 keer per week is echt wel een minimum...)

    Vandaag 20km heel constant gelopen aan een gemiddeld tempo van 4.49min/km en een gemiddeld BPM van 157.
    Vrij snel gelopen aan een tamelijk hoge hartslag, maar wel tevreden over het constante tempo en de terugval van de hartslag na de inspanning .
    Lang en langza(a)m(er) wordt het advies voor de komende maanden.





    >> Reageer (0)
    20-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelheidstraining

    Vanavond een korte snelheidstraining afgewerkt in de Netevallei.
    Schrok me rot toen ik in den pikkedonker door een elektrische motorfiets werd ingehaald! 
    Zoiets hoort (en ziet) ge dus echt niet afkomen...  
    6,3km aan een gemiddeld tempo van 4.39min/km (zonder hartslagmeter gelopen).
    Zondag staat er een langere duurloop op het programma.

    Bijgevoegd de loopagenda van Piet van der Nat voor de maanden februari en maart. 





    Bijlagen:
    Loopagenda februari en maart 2012 .xls (185.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    15-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop van 20km
    Ah, eindelijk heeft koning winter zijn weg naar Vlaanderen gevonden! 
    Ik keek al lang uit naar die vriestemperatuur (niet dat het m'n energierekening ten goede komt ).
    Maar er gaat niets boven een looptochtje doorheen de prachtige, landelijke Kempen bij koud, droog weer.
    En als dan ook de zon nog eens moeite begint te doen, kan het niet meer stuk!

    Traject van de dag: Netevallei, Prinsenpark, Sas 6, Kempisch kanaal tot Ten Aerd, Beekhoek, Breevensedijk, Houtum.
    Metgezel: Paul Loos
    Omstandigheden: ideaal

    20km aan een gemiddeld tempo van 5.03min/km en een gemiddeld BPM van 150.
    Het tempo is goed, de hartslag ligt nog te hoog maar de oorzaak is niet ver te zoeken: gebrek aan training.
    Enkel op woensdag nog eens een toerke gelopen over de Kempische heuvelrug, maar het liep toen voor geen meter
    Kan alleen maar verbeteren





    >> Reageer (0)
    08-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop van 10 mijl
    De feesten en recepties zijn gelukkig achter de rug.
    Terug naar het normale leven van elke dag.
    Deze week, door omstandigheden en een gebrek aan goesting, geen enkele keer gaan lopen.
    Een sabbatweek ingelast, zeg maar...
    Ach, ik maak er me niet druk om.

    Vanmorgen een duurloop van 10 mijl afgewerkt.
    De eerste 9km gelopen aan een tempo van 11,5 à 12 km/uur.
    Daarna rustig meegelopen met ons vader, Willem en Dries.

    16 km aan een gemiddeld tempo van 6.03min/km en een gemiddeld BPM van 134.

    >> Reageer (0)
    02-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopagenda januari-februari 2012

    In bijlage de loopagenda van Piet van der Nat voor de maanden januari en februari.

    Bijlagen:
    Loopagenda januari en februari 2012 .xls (166.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    01-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede voornemens in 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het jaar werd goed ingezet met een lange duurloop van zo'n 20km.
    En ik was niet alleen; ook ons vader, Jos, Ludwig en Dirk hadden de loopschoenen aangetrokken voor een duurloop richting Prinsenpark.
    Dat belooft voor het nieuwe jaar

    19,8km aan een gemiddeld tempo van 5.33min/km en een gemiddeld BPM van 142.

    Langs deze weg wil ik alle bezoekers een gezond en sportief 2012 toewensen!

    >> Reageer (0)



    Bereken je Body Mass Index (BMI) - Explania

    Gezonde voeding - Explania
    Foto

    Foto

    Aankomst in Dwars Door Kasterlee (2008)
    10km in 39.04
    Foto

    In de valentijnjogging van Lichtaart (2008)
    Foto

    3u17: mijn beste tijd op de marathon (IFF-marathon Ieper)
    Foto

    Foto

    Foto

    Barre weersonstandigheden in de paasjogging van Olmen (2008)
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Jungfraumarathon 2009
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Een derde plaats in de Boer van Ballaer-jogging (2008) na Jan Daems en Karl Peeters
    Foto

    Aan de start van de duathlon van Geel-Bel (2008)
    Foto

    In de halve marathon van Kasterlee (2007) aan de zijde van Rudi Wouters
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Marathon Kasterlee 2010

    Foto

    Boek over 's werelds
    beste duatleet ooit,
    Benny Vansteelant


    Foto

    Foto

    Foto

    Onderweg in de marathon van Zeeuws-Vlaanderen 2011


    Foto

    Foto

    Foto

    Aankomst
    HM Kasterlee 2011
    1.29.13

    Foto

    Foto

    Aankomst marathon Eindhoven 2013

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs