• de laatste dagen
  • Jasper National park
  • vervolg
  • 2 dagen vancouver

Rondje Canada

03-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de laatste dagen
    Hallo iedereen, We zijn zijn goed aangekomen bii ons gerd en michel in calgary, en zoals verwacht bangelijk goed ontvangen. ze mesten ons hier goed vet. Zondag zijn we naar een echte rodeo geweest met alles erop en eraan. Stier rijden, paarden temmen, kalfjes vangen met de lasso, klein mannen op schapen en twee cowboy's zien afvoeren met de ambulance. Gisteren hebben we heritage village bezocht dit is zoals bokrijk bij ons maar het was wel heel intresant. Vandaag zijn we naar Waterton national park gereden plus minus 300km enkel, dus een serieus tripke maar hoe kan het ook anders het was zeer mooi. Morgen gaan we shoppen in calgary en s'avonds een BBQ gevolgd door een concert en dan is onze frut zuur. We zouden het hier nog gemakkelijk een paar weken kunnen uit houden maar spijtig genoeg komt aan alles een eind. Tot in belgie doeiiiiiiii P.S. hou jullie maar klaar om de foto's en de filmkes te bekijken.

03-06-2009 om 05:17 geschreven door De bearhunters

Tags:sso
    29-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jasper National park
    Hallo hier zijn we nog eens

Na goed geslapen te hebben en een ontbijt te hebben genuttigd vertrokken voor onze eerste wandeling van de dag,
    met de auto vertrokken naar de pakte handtas trail (pocahontas route) een stevige wandeling met de berebel aan de rugzak.
    Daarna verder gereden naar het maligne lake, dit was nog bevrozen en hebben daar wat rond het meer gewandeld.
    Dan weer verder gereden naar de maligne canyon dit is gewoon schitterend, om daar te geraken hebben we natuurlijk ook een stevige wandeling in onze benen gehad. Dan verder naar whistlers mountain maar de gondel om naar boven te gaan was gesloten wegens een trainingsdag oeffff, dan maar verder naar de athabasca falls. Ook weer schitterend precies of je bent naar een western aan het kijken wanneer er cowboys een rivier over steken.

dag erna woensdag vertrokken richting Banff. Toch zijn we eerst terug naar whistlers mountain gereden en de gondola was nu wel open.
    ons skijassen aangetrokken want het was daarboven koud vreedkoud. We hebben er sneeuw en hagel op ons dak gehad en toch een stuk den berg opgewandeld. We hebben er niet kunnen filmen omdat de wolken zo laag hingen. Daarna onze weg verder gezet via icefields park way tot we aan de icefields aankwamen en daar een bezoek gebracht aan de gletsjer. Ook alweer de moeite om te zien. Dan verder gereden en aangekomen in ons hotel rond 17.45uur. een koppel biertjes gedronken gaan eten en in onze tram gekropen.

Donderdag lake louise bezocht alhoewel het meer ook bevrozen was was dit ronduit SCHITTEREND. Hier hebben we ongeveer twee uur rondgewandeld. Op een gegeven moment horen we een geluid en we zien in de verte iets zitten op een rots. wij op onderzoek (ikke dus)
    van de veronderstelling uitgaand dat het een soort marmot is, sluip ik dichter bij. Ben vrij dicht gekomen en zag dat het een moeder met haar jong was. Van vanachter de struiken een paar fotos genomen maar had toch bibberbenen (zelfs ikke). Van dichtbij was het een lelijk beest.
    Maar achteraf bleek dat ik geen marmot maar wel een wolverine heb geshoot.Onderweg naa de auto nog 2 belgen tegengekomen uit roeselare.
    Van hieruit verder via de  bow valley parkway naar de johnston canyon, prachtig om te zien een wandeling van 2.7 km naar boven en ondertussen 120 meter gestegen. Dit is alweer een stevig stapke geweest want ons tong hing op ons schoenen. apropos,we zitten hier momenteel midden in de rocky mountains. magnificent!!!!!!! dit is gewoon onvoorstelbaar knap.

Vrijdag opgestaan en gaan wandelen in het plaatselijk parkje langs de bow rivier tot aan de bow falls, dan verder naar de gondola om de sulphur
    mountain te bezoeken. het was de bedoeling om dit te voet te doen maar dit was 3km klimmen en hebben dan toch maar besloten om de bus te nemen. Dit was een heel goede beslissing. Het is enorm goed weer vandaag dus hadden we boven op de berg een prachtig zicht op het dal.
    Je kan er gewoon geen genoeg van krijgen om deze natuur te bewonderen (de oosterijkse bergen zijn er niets tegen). Den trip naar beneden hebben wel te voet gedaan niet langs de weg maar echt door het bos. Ons anneke al fluitend en ikke constant rond kijken naar gevaarlijk wild.
    Deze tocht hebben we goed overleefd, alleen onze achterkant is goed verbrand door de zon en niet van de schrik.

Tot hiertoe is deze vakantie al ongelooflijk tof geweest. Van dieren hebben we niet alleen beren gezien maar ook nog herten, elken, springbokken ,geiten ,vogels en veel eekhorentjes echt schattig.Ondertussen hebben we al ongeveer 2000km gereden met de  auto en ons anneke heeft misschien maar 1 km gemist.
    Morgen vertrekken we naar Calgary naar ons Gerda en Michel.

tot de volgende
    Groetjes

P.s. Mams als je een berichtje wil achter laten moet je het volgende doen 1-Klik op voeg toe aan de rechter kant
                                                                                                                   2-Vul uw naam en een titel  in, schrijf een tekst
                                                                                                                   3-Schrijf de code onder het grote witte vlak over in het kleintje
                                                                                                                      daar onder
                                                                                                                    4-klik op reactie insturen.
    P.S.S. Karin en fieter bedankt voor het opzoek werk van harry potter.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

29-05-2009 om 00:00 geschreven door De bearhunters

25-05-2009
    Hallo hier zijn we weer,

Vertrokken in revelstoke en goed aangekomen in het wells gray national park onderweg naar het park eigenlijk niet veel gezien buiten
    de schone natuur onderweg ne pick-nick gedaan en daar ontdekt dat we geen signaal hadden met de gsm, zodat we die 50tiger niet konden feliciteren maar dat is ondertussen rechtgezet.
    Kei heet want ons reepke chocolat die we hadden gekocht was helemaal gesmolten binnen de 2 minuten.
    Aangekomen in het national park op 500 meters van de lodge waar we logeren hebben we de eerste beren gespot, paniek in de auto (raden wie)
    ikke uitgestapt om een paar fotookes te maken en ons anneke kwaad natuurlijk.
    het was een female met twee kleintjes een zwart en een bruintje de moeder was ook bruin. verder gereden naar de lodge.
    Vriendelijke mensen, we kregen hutje 1 met een mooi uitzicht vannop het balkon, hier is het echt rust, je hoort niks anders dan de  geluiden van de natuur, zaaaaaalig. De volgende dag met een boot 2 meren gaan afvaren en het was gene kano alhoewel we daar ook mee gevaren hebben.
    Geluncht op het strand zoals in de films met een sauciske op een houte stokske en dan boven een kampvuur. Ikke (de rudi) heb ook eens een marshmellow geprobeerd maar dat trekt echt op niks. Veel informatie gekregen over de streek, we hebben ook eagles gespot mooi dieren.
    terug naar de lodge en onderweg kwamen we weer een beer tegen, nu wel binnen in de auto gebleven omdat hij maar 5 meter van de auto was.
    Ons anneke opgelucht en al wat rustiger. In totaal al 9 beren gespot.

Maandag vertrokken naar Jasper national park onder weg een beer gezien maar niet gestopt om te filmen
    Het is nog altijd goe weer. Stadje wat rond gewandeld en sebiet een berebel kopen zodat we morgen veilig in de bossen kunnen
    rond lopen.
    nog 1 vraag voor de kenners  -- wie weet hoe het gouden balletje met de vleugels heet in de film van harry potter, er is niks mee te winnen.
    Maar hier vliegt een klein vogeltje rond en dat is precies dat balletje en we kunnen niet op de naam komen.

groetjes aan iedereen

tot de volgende

25-05-2009 om 23:24 geschreven door De bearhunters

23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg
    Hoi beste fans

hier zijn we weer met wat informatie.

Woensdag 20 mei

vroeg vertrokken vanuit vancouver en wonder boven wonder zonder problemen de stad uit geraakt.
    Slecht weer regen!!! we staan voor een rit van 500km, onderweg gestopt voor een paar toerist attractions. rond 16.00uur aangekomen in westbank. Hotel kamer bangelijk knap met alles erop en eraan,
    foto's volgen later. de streek waar we nu zitten is de wijnstreek, maar eerlijk gezegd viel hier niet veel te beleven. Wat rond gereden en verschillende stadjes bezocht maar dit trok op niet veel, en aangezien dat we met de auto waren konden we geen wijnen gaan proeven.

Vrijdag 22 mei

vertrokken naar revelstoke. Goe weer volop zon. Onderweg gaan ontbijten in "de subway" en het was lekker. Schone trip gedaan met mooie uitzichten en het wordt warmer. rond 13.30 aangekomen in ons hotel en dat ligt midden in de bossen. Ingechekt en een korte broek aangedaan.
    Echte toeristen, maar ons anneke wilde zo niet op de foto (turnsloefkes met korte sokken) als ze  zelf zo iemand zie lopen begint ze te lachen. Wijle weg, een dam gaan bezoeken de moeite waard.
    terug naar het hotel maar eerst nog ne korte stop in het stadje zelf.
    In het hotel aangekomen en een paar pintjes gedronken. daarna in onze kleerkast (onze koffer van de auto) kleren bijeengezocht om deze avond aan te trekken, om als deftige mensen te gaan eten, weg den toerist. Morgen vertrekken we verder naar ons volgende punt nl. wells gray national park.
    Ons anneke begint schrik te krijgen voor de beren die we daar eventueel zullen tegen komen.

groetjes en tot de volgende afspraak op den blog

doeiiiiiiiiiiiiiiii
    xxxxxx

P.S. voor al de jarigen van vandaag (23 mei) nog een gelukkige verjaardag
    P.S.S. ik hoop dat de volgende keer ons anneke hier nog bij is (film volgt later)
    P.S.S.S. Ons anneke hoopt dat ik er de volgende keer er nog zal bij zijn (geen film)

23-05-2009 om 07:09 geschreven door De bearhunters

20-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 dagen vancouver
    Hoi beste fans

Aangekomen in Vancouver op maandag 18 mei om 12.20uur local time (21.20 belgium time)

Zonder problemen door de douanen gekomen en de auto gaan afhalen. Tis ne chrysler ne ferme bak,maar we weten alleen niet op wat hij rijdt diesel of naft. vergeten te vragen.
    maar plantrekkers als we zijn komen we er wel uit.
    We zijn zonder te veel omwegen naar het hotel gereden. Ons anneke heeft maar 1 keer een taxichauffeur moeten aanspreken.
    aangekomen in het hotel hebben we van de receptioniste al ne upgrade gekregen van onze kamer we zitten op de 22ste verdieping en hebben een appartement ipv een kamer.
    Dan een korte wandeling langs het strand gemaakt, een doucheke gepakt, iets gaan eten en om 20.00uur als een blok in slaap gevallen.

Vandaag 19 mei

Om 6.30uur opgestaan en om 7.30uur een goei omelet met pattaten in ons kas geslagen.
    Om 8.30uur zijn we begonnen met onze wandeling doorheen vancouver. eerst langs stanley park en het aquarium bezocht daarna vancouver stad ingetrokken
    en dit alles te voet, we denken dat we ongeveer 15km gewandeld hebben. We hebben al 1 wild en 1 niet wild beest gezien, nl. ne wasbeer en een eekhorentje.
     De mensen in vancouver zijn bijzonder vriendelijk, want als ze je zien lopen met een plattegrond in je hand komen ze spontaan naar je toe om te vragen of ze kunnen helpen.
    ongelooflijk!!! Doch bij nader inzien beginnen we de heer en mevrouw Callaert ervan te verdenken dat zij de toeristische dienst van vancouver verwittigd hebben
    dat de duboikes in hun stad aanwezig zijn, hahahahahaha.
    Om 17.00uur gaan eten in het cloud 9 restaurant ( we waren wel iets te toeristisch gekleed maar mochten toch binnen )
    dit heeft een prachtig panoramisch zicht op de skyline van de stad en by the way draait dit restaurant nog rond ook.
    Goed gegeten en een goei merloke uit chili gedronken aan een betaalbare prijs.
    Na het eten een internet cafe opgezocht om dit verslagje te kunnen neerpennen.
    notabene,het was vandaag goe weer, we hebben in onze t-shirt kunnen rondlopen.
    Allee onze merlot begint zijn werk te doen en we moeten nog een flink stuk te voet gaan naar het hotel, waar we nog iets gaan drinken in de bar en daarna
    dodoke doen, want morgenvroeg vroeg dag om door te trekken naar de volgende bestemming.

groetjes de bearhunters.

20-05-2009 om 05:03 geschreven door De bearhunters

17-05-2009
    Hoi iedereen

we gaan proberen om hier regelmatig iets te schrijven over onze vakantie in canada