Ruben maakt een reisje
Met de fiets door Midden- en Zuid-Amerika
Bericht voor nieuwe bezoekers aan deze site:
Dit is een blog, dat betekent dat je in het middengedeelte van deze site mijn recentste belevenissen kunt terugvinden. Je kunt hier telkens de laatste 20 berichten die ik heb achtergelaten lezen, de recentste staan bovenaan.
Wie hier voor het eerst komt begint dus helemaal onderaan de site of in het archief bij mei 2006
Wie oudere berichten wil lezen klikt in de rechter kolom op archief.
Klik op het zonnetje hieronder om te zien welk weer het momenteel is in de regio waar ik rondhang.
Foto
Inhoud blog
  • To be continued
  • Lucky Ruben vertelt (eindelijk)
  • Grinta!
  • 1 jaar later
  • LuckyRubenVertelt
  • de fietsreis in cijfertjes
  • back home since 3 weeks
  • Terug thuis
  • het einde in zicht...
  • Ending it all in style
  • Ruben drumt
  • filmpjes
  • Brazil
  • not even a week to go :(
  • Las cataratas de Iguacu
  • The end is near
  • Pirates of Ilha Grande
  • VDB is back!
  • Final destination :(
  • Het leven zoals het is...
  • Proficiat meneer en mevrouw Krukke
  • Even wat kalmeren?
  • High speed
  • Haar
  • Te koop
  • De hoogste...
  • met de fiets er doorheen
  • Driedaagse op een andere planeet
  • Op naar 6000m, dag 2
  • Eventjes geduld
  • Op naar de 6000m, dag 1
  • Deathroad
  • Prettige vakantie!!
  • Turbo
  • Opnieuw naar Arequipa
  • Nazca-lijnen
  • Vooruit met de geit
  • Sandboarden
  • through the Andes, back to the coast
  • Pisco
  • Afdalen!
  • van lagune tot lagune
  • Absoluut 'hoogte'punt
  • Eventjes weer 'meester Ruben'
  • Het lukt me wel !
  • Feest in de stad
  • Opwarming
  • Eerste omweg
  • Lima
  • Even blijven plakken
  • Facing strong headwinds, eating dust and sand; but having the best of times in Peru
  • Wat cultuur opsnuiven
  • Alleen op de wereld
  • Eindelijk nog eens de woestijn in
  • Bijna 6 jaar later...
  • For those about to RocK
  • Ecuador, in good company
  • Verplichte rust
  • Verkeer
  • Weer alleen verder
  • Even bijkomen
  • Renée aan het woord
  • Meer multimedia
  • Wat is canyoning?
  • Eens gratis springen?
  • Actieve vakantie
  • De bergen in
  • In goed gezelschap
  • Aangekomen in Quito - Ecuador
  • De nieuwe kodak
  • Still enjoying Colombia
  • Vrolijk Pasen
  • Hallo?
  • Semana Santa
  • OP de bus
  • het altijd dreigende gevaar...
  • Welkom in de Andes
  • Gastvriendelijkheid troef
  • Muchas gracias Miguel!
  • Veel te vertellen
  • De ideale man
  • Binnenkort meer nieuws
  • Dan toch maar gevlogen...
  • 5 months on the road, 5 more to go
  • 6 uur tijdsverschil
  • Nog eens zo lang te gaan!
  • En Inglès
  • Ik buig, maar barst niet
  • meer foto's
  • Tango Mar
  • Overnachten aan de bos(b)rand
  • Pura vida, met Silke en Bouletje
  • Bestolen !
  • Costa Rica
  • On the road
  • Surfing
  • Granada
  • Alleen op pad
  • Lekke banden
  • filmpjes
  • De velo
  • Steun de postboys!
  • Alleen maar rozengeur en maneschijn?
  • Vulkaanboarden
  • Utilla
  • Beize
  • What have I been up to?
  • Even wachten
  • Guatemala
  • I`m alive!
  • Wat een week!
  • Recordpoging beten op 1 been
  • Guatemala
  • Leaving Mexico
  • Terug alleen
  • What else is waiting for me?
  • Waar ben ik eigenlijk?
  • Proficiat Klaas !
  • vdb in actie
  • vdb over nieuwjaar en vervolg...
  • Feliz Año Nuevo
  • Christophe aan het woord
  • Kerst op het Zocalo
  • VDB
  • Kerstmis in de cel?
  • FELIZ NAVIDAD
  • Filmpjes
  • Bagagedrager
  • Nieuwe pedalen
  • Queretaro
  • Pedro en zij camion
  • Baja California
  • Ter land, ter zee en in de lucht...
  • 2 maanden
  • foto's
  • Mexico
  • Sneeuwmannen
  • San Diego
  • Vegas to San Diego
  • Back in LA
  • Leaving Death Valley
  • Lange benen of een kort broekje?
  • Duinbergen
  • Feeling hot-hot-hot
  • Leaving Las Vegas
  • Happy Birthday
  • Sin City
  • Bloggen
  • Can't read Dutch?
  • 1 Maand
  • Stom!
  • Beestenboel
  • Camion
  • Ontdekkingsreizigers
  • Alvast eentje
  • later...
  • Tentje opzetten
  • The Painted Desert
  • Wijzigingen blog
  • Spaakbreuk
  • Patrick & Rebecca
  • Grand Canyon
  • De nabije toekomst
  • Mensjes
  • 1000 km
  • Get your kicks on route 66
  • Richting Route66
  • Eerste valpartij
  • Lucky Ruben
  • Morgen meer
  • Overzicht in Excel
  • Links naar foto's rechter kolom
  • Wat nog komt
  • Weg uit LA ?
  • Vuilbakken op Hermosa Beach in LA
  • Foto's week 1
  • Elke 100 km
  • Weg uit LA
  • Nieuw record
  • aiaiaiai
  • Gracias !
  • De Weekbode
  • Hier kaartjes bestellen
  • foto's Le Carbonnier
  • filmpje
  • Uitslag Poll
  • terug thuis!
  • Nieuwe poll
  • En route
  • Exit Le Carbonnier
  • Tante Annie en nonkel André
  • Caline
  • Nog maar 3 weekjes
  • Fotootjes
  • King of animation
  • Werken op camping Le Carbonnier
  • 100 dagen
  • Vertrek naar Frankrijk
    Zoeken in blog

    Ook de moeite waard!
  • Bloggen.be
  • De Wereldfietser
  • De vakantiefietser
  • Reismicrobe
  • Christophe en Cindy
  • Foto
    24-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier kaartjes bestellen
    Wil je langs deze weg kaarten reserveren om afscheid van me te komen nemen op 7 oktober? In de rechter kolom kun je een knop vinden waarmee je me rechtstreeks kunt mailen met hoeveel mensen je van de partij zult zijn...

    24-09-2006, 23:35 geschreven door Ruben  
    06-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Weekbode
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Schaf jullie allemaal een mooi kadertje aan, haast je naar het dichtsbijzijnde krantenwinkeltje en word daar de trotse eigenaar van de weekbode die verscheen op vrijdag 6 oktober 2006. Aanschouw mijn beeltenis op de voorpagina en blader dan als de vliegende bliksem door naar p.14 waar je een leuk artiekeltje zult vinden. Vervolgens knip je met veel zorg (of met een schaar) het stukje uit de krant, stopt dat in het kadertje en bevestigt het geheel met behulp van een spijker aan de muur boven je bed.
    Variaties op dit principe zijn ook mogelijk door het kadertje (met artiekel uiteraard) in de keuken te hangen zodat je het iets vaker ziet...



    06-10-2006, 10:51 geschreven door Ruben  
    08-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gracias !

    Dankjewel allemaal!
    Ik heb met volle teugen genoten van mijn afscheid gisteravond en ik had de indruk dat ik niet de enige was die het er best wel gezellig vond...
    Ik wil langs deze weg iedereen bedanken voor de lieve wensen en de steun. Bij deze : bedankt !



    08-10-2006, 14:48 geschreven door Ruben  
    13-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aiaiaiai
    Een moeilijke start... 
    Maandagmorgen dus heel vroeg de trein moeten nemen in Lichtervelde. Eentje was er zot genoeg om me daar om 5u30 te komen uitzwaaien (merci Steven) en twee waren er maar al te blij dat ze me mochten komen uitzwaaien. Mijn bagage bestond uit 1 grote doos die ik snachts met de hulp van vdb en dandy in mekaar had geknutseld en 'zorgvuldig' had gevuld en dichtgetaped. Totaal gewicht: ca 50 kg.

    In Zaventem mochten pa en ik nog redelijk sleuren om dat ding tot bij een karretje te krijgen, maar goed... Inchecken dus. "Sorry meneer, elk stuk mag max 32kg wegen!"     Goed, doos weer open, bagage herverdelen en 40euro betalen om alles weer netjes te laten inpakken.
    Opnieuw gaan inchecken dus. "Sorry meneer, u hebt geen retourticket uit de states, dus kunt u daar het land onmogelijk in!" 
    Goed, retourticketje gekocht (dat gewoon kan geanuleerd en terugbetaald worden) en nog maar eens ingechekt. Derde keer goede keer! Van het voornemen om met de oudjes op het gemak nog een ontbijtje te gaan nemen komt nix meer in huis. We nemen afscheid, ik krijg nog een pak goeie raad en lieve wensen en ga ervandoor.

    Tussen Brussel en LA moet ik ongeveer anderhalf uur wakker geweest zijn, want in Londen moest ik even overstappen. Behalve enkele hilarische momenten met een superzatte Ier valt er over die vlucht dus niet veel te vertellen.Ik was er trouwens wel in geslaagd om een plekje aan de nooduitgang te versieren => uitbereid ruimte om lekker die lange benen van me te strekken.

    In LA  komt deel 1 van mijn bagage al snel mijn richting uit, dus haast ik me naar de plaats waar de 'oversized' paketten gedropt worden. Ik wacht en wacht en wacht... en je weet het al: geen fiets te zien. Ik ga dus aangifte doen en blijkt dat mn fietsje besloten heeft om New York te gaan verkennen. Ik vind mijn fiets nog altijd heel lief, maar op dit punt kan ik niet akkoord gaan met hem en vraag de lieve meneer aan het loket om hem toch maar naar LA te brengen en bij mij te komen afzetten.

    Met de bus tot bij de vrienden van Tom van The Move (http://www.themove.be) dus maar. Niemand thuis   Even bellen. Geen bereik :x  Even van netwerk veranderen... en dan meer geluk, Brad komt er straks aan. Chad Strickland speelde de laatste 8 jaar volleybal in Belgie en woont sinds 3 maanden weer in LA bij Brad en Jay. Ze geven me zomaar een heel appartement voor zolang ik wil. Zij zijn aan het verhuizen en zijn meestal toch in het andere appartement. Ik kan daar niet echt boos om zijn en bedank hen uitgebreid. De eerste avond crash ik al om 8u, het is dan 5 u smorgens in Belgie. Op dinsdag ontfermt Chad zich over me. Hij belt wat rond voor mn fiets en voorziet me in mijn entertainment. Hij is personal trainer in wat 1 van de sjiekste sportcentra van de wereld zou moeten zijn. Eerst zien, dan geloven... Ik ben blij dat ik er gratis binnen kan, want de prijzen hier zijn niet menselijk. De inrichting is echter navenant. Hier komen de LA Clippers trainen, sterren uit de filmwereld, playboymodellen, ... en ik dus. Redelijk decadent allemaal, maar ik laat het voor 1 keertje niet aan het hart komen... Savonds verkennen we met nog een collega van Chad het nachtleven van LA. De moeilijke start van de reis lijkt plotseling al heel ver weg en het gevolg van het avondje uit is dat we ons kreupel gelachen hebben, maar dat er op woensdag 2 van de 4 ziek hebben moeten afbellen voor hun werk...

    Ikzelf was de volgende morgen 1000 man sterk. Na zijn ommetje via New York was mn fietsje echter weer bij mij! Snel weer in mekaar knutselen en er vandoor! Op dinsdag een vijftigtal kilometer langs alle bekende stranden van LA (baywatch-toestanden) en vandaag ben ik bezig met een rondrit langs Santa Monica (op zoek naar de track club waar Carl Lewis groot werd), Beverly Hills en Hollywood. Vanavond gaan we dan op stap tussen het gepeupel van West-Hollywood, morgen gun ik mezelf een dagje om de batterijen helemaal op te laden en dan vertrek ik richting Palm Springs en Joshua Tree national park. Toch een paar dagjes fietsen...

    Ik probeer jullie op de hoogte te houden. Een paar fotootjes komen er zo snel mogelijk aan!



    13-10-2006, 01:30 geschreven door Ruben  
    14-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw record
    Op dinsdag 10/10 zaten er blijkbaar al velen onder jullie te wachten op een eerste berichtje van mij. Niet minder dan 73 verschillende computers logden toen aan op mijn website... Goed voor een nieuw record!

    14-10-2006, 05:20 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weg uit LA
    Er is hier nogal een discussie aan de gang over hoe ik het best uit LA richting PalmSprings kan fietsen. Snelwegen kunnen natuurlijk niet, en de route die ik had voorzien zou me blijkbaar de gevaarlijkste buitenbuurten in LA voeren. Het is momenteel nog niet helemaal duidelijk wat plan B moet worden. Slechte karakters proberen me hier te houden met veel bier en kwade voorspellingen over regen morgen. Ik wil hoe dan ook gaan... Hoe het uiteindelijk afloopt kun je hier later volgen. Een poll gaan we er niet van maken, zou nogal belachelijk zijn, ik vertrek namelijk gewoon morgenochtend!

    14-10-2006, 05:27 geschreven door Ruben  
    16-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elke 100 km
    Het is natuurlijk makkelijk voor mij om hier alleen maar de allerbeste foto's te zetten en velen onder jullie misschien te laten kwijlen, maar om een waarheidsgetrouw beeld te geven heb ik me het volgende voorgenomen. Telkens ik op de totaalafstand exact 100 kilometer heb afgelegd stop ik om een foto te nemen. Ik wacht niet op mooi weer, mooie plaatjes of grappige gebeurtenissen. Ik leg gewoon vast waar ik op dat moment ben... Zo zouden tegen augustus 2007 ongeveer 150 foto's jullie een waarheidsgetrouw beeld moeten geven over mijn trip.
    De eerste twee zijn al niet al te bijzonder, maar te bezichtigen door deze link te volgen:  http://www.mijnalbum.nl/Album=Z6HMP7BQ

    Er is ook een link in de linker kolom toegevoegd om in de toekomst snel naar deze foto's te kunnen navigeren.

    16-10-2006, 05:17 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's week 1
    http://www.mijnalbum.nl/Album=ZAJOV8HT

    Wie benieuwd is naar de fotootjes van week 1 kan op bovenstaande link klikken.

    Het valt me op dat ik er zelf nog geen enkele keer op te zien ben! Sommigen zullen nu opgelucht ademhalen en toch eens een kijkje gaan nemen, anderen zullen teleurgesteld zijn... Hoe dan ook: ik breng er zo snel mogelijk verandering in!

    16-10-2006, 05:43 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuilbakken op Hermosa Beach in LA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen No comment!

    16-10-2006, 05:50 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weg uit LA ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De vraag was dus of en hoe ik uit Los Angeles moest geraken. Iedereen was het erover eens dat mijn plan me recht naar de getto's zou voeren en dat ze mijn fiets daar heel leuk zouden vinden... Dat kan dus niet de bedoeling zijn, maar op het eerste zicht is het zowat de enige route oostwaarts zonder op de freeway te moeten (wat sowieso niet toegelaten is). Ik besluit uiteindelijk om het er toch maar op te wagen. We drinken er nog een pintje op. En nog eentje, en nog eentje... we maken er tenslotte nog maar een heus afscheidsfeest van (waar heb ik dat nog gezien?)...

    De volgende morgen sta ik om 9u op. Het doet pijn, maar ik ben trots op mezelf! Chad kan het niet verkroppen om met mijn fietsje door de getto's te sturen en stelt voor om met zijn truck tot buiten LA te voeren. Ik kan moeilijk weigeren... We proppen ons nog vol met een gigantisch ontbijt in alweer een fastfoodding en verkennen dan de freeways rond Los Angeles. 5 rijstroken aan elke kant, maar propvol en stapvoets verkeer. Misschien was ik toch sneller geweest met de fiets... Nee, Chad heeft me zowat anderhalf uur buiten LA gebracht en heeft me zo dus een volledig fietsdag uitgespaard.

    Op die eerste dag krijg ik meteen een stevige klim voorgeschoteld. De benen voelen zwaar, de bagage nog zwaarder. Na goed 50 kilometer hou ik het voor bekeken en ga op zoek naar een rustig plekje om de tent op te slaan. Even naast de grote baan vind ik een rustig plekje achter een heuvel en tussen de struikjes. Ik besluit er mijn kamp op te slaan, maat zie dan een paar louche types die aan de koffer van hun opgefokte chevy's ongure zaken aan het doen zijn en me heel achterdochtig gade slaan. Nu ben ik van nature niet zo angstig aangelegd, maar ik heb mn oudjes beloofd om geen gevaal te gaan opzoeken en echt veilig lijkt dit me toch niet. Even verder neem ik weer een klein afslagje, bergop dit keer. Na de bocht krijg ik een prachtig zicht op een gigantisch meer. Even van dichtbij gaan bekijken dus! Een 'state-park' waarvoor je 25 dollar entree moet betalen, maar het kotje van de bewakers is al toe en toevallig past mijn fiets nog net langs de gesloten poort... Wildkamperen kan je dit bezwaardelijk noemen. Zoals je op de foto ziet heb ik hier picknickbanken, afdakjes en barbecues. Er is ook stromend water, chemische toiletten en... een prachtige zonsondergang. Kon slechter voor een eerste kampeerplekje



    16-10-2006, 06:10 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat nog komt

    Vandaag voelden de benen een stuk beter! Ik bevind me nu een beetje onder Palm Springs en ben op weg naar Joshua Tree National Park. Daarvoor moet ik wel nog de San Bernardino Mountains over. Er is me al veel voor gewaarschuwd dat ik daar nog zal zweten. Bovendien is er goed weer op komst (klik op het zonnetje in de linker kolom om de voorspellingen voor Palm Springs te zien).
    Ik rijd nu dus helemaal richting woestijn. Het kon dus wel even duren vooraleer ik weer op het net terecht kan.... Ik doe mn best om jullie zo snel mogelijk weer op de hoogte te brengen.



    16-10-2006, 06:16 geschreven door Ruben  
    23-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Links naar foto's rechter kolom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf heden kun je in de rechter kolom (scroll wat naar beneden) altijd links vinden naar alle foto's. Zoals steeds staan de meest recente foto's bovenaan...
    Ook de 100km-foto's zullen steeds daar terug te vinden zijn. Hou deze zelf wat in de gaten, want ik zal niet elke nieuwe foto hier aankondigen.

    23-10-2006, 20:48 geschreven door Ruben  
    24-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzicht in Excel
    NIEUW !!!

    Vanaf vandaag kan je via dit blog ook een overzicht zien van wat ik al allemaal op mijn fietsje heb uitgespookt.
    Via onderstaande link kun je onder andere de afgelegde afstand zien. Ook gemiddelde en maximale snelheden per rit en zo kun je hier vinden. Klik onderaan het excel-bestand op de verschillende tabbladen om een aantal grafiekjes te bekijken...

    Jammer genoeg is er via deze link nogal wat reclame te vinden ook (zo gaat dat met die gratis dingen), maar klik helemaal onderaan je scherm op de oranje knop met download

    http://www.savefile.com/files/189985

    Dit bestand zal ook constant in de rechterkolom bereikbaar zijn via een nieuwe link



    24-10-2006, 02:10 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen meer
    Het is hier nu 5u30 (2u30 snachts voor jullie, slaapwel) en ik vlieg hier buiten. Morgen (vanavond voor jullie) meer nieuws...

    24-10-2006, 02:27 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lucky Ruben
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goed, het is nu dus morgen. Zoals beloofd een verslagje van de afgelopen 10-tal dagen. Kort samengevat: schitterend! Meestal heel leuk, soms ook eens heel lastig (maar op een vreemde wijze vind ik dat dan ook weer leuk). Voor dit soort dingen ben ik hierheen gekomen. De feestjes in LA waren heel leuk, maar verschillen eigenlijk niet zo heel veel van wat je ook in Gent, Antwerpen of Parijs kunt doen. Dit is echter andere koek...
    Eerst wachtten me dus die San Bernardino Mountains waar iedereen me voor waarschuwde. Prachtige bergpas, maar een heel erg ongelijkmatige klim die het me soms wel lastig maakte. Het was op de top minder dan 10 graden, maar ik heb toch het nodige zweet gelaten. De afdalingen zijn natuurlijk steeds wel een pretje. Terwijl ik bergop de pedalen moet geselen om aan 10km/u te geraken sla ik in afdalingen meteen alles met een 3 of 4 vooraan over en gaat het vrijwel meteen richting 50km/u. In deze afdaling had ik echter de wind in de rug. Bovendien waarschuwden ze langs de weg dat je op je snelheid moest letten vanwege de steile afdalingen. Ik heb op mn snelheid gelet: zo rap mogleijk! Met pak en zak raasde ik uiteindelijk aan 78,4km/u naar beneden. Het was op dat moment dat een stevige zijwind me een fikse zwieper verkocht en me richting afgrond mepte. Op het nippertje kon ik nog corrigeren en zwalpte mijn fiets met mij er bovenop terug naar het midden van de weg. Je zou denken dat het verstand daarna de bovenhand haalde, maar ik was verkocht aan de kracht van de adrenaline en raasde als een bezetene verder naar beneden.Het zijn trouwens die momenten waarop ik mijn helm op mn koppeke zet. Je zult op de foto's misschien al gezien hebben dat ik hier vooral rondcross met mn bandana op mn kop. Over dag is die broodnodig om me van een zonneslag te behoeden, maar savonds rol ik hem dan dubbel tegen de kou (tvriest zo net niet snachts op sommige plaatsen).
    Maar goed, in een dagje waren die bergjes overwonnen en kon ik richting Joshua Tree National Park fietsen. Alweer klimmen. De eerste dag dat ik echt doorheen de verzengende hitte van de woestijn moest. Niets of niemand te zien. Gelukkig kon ik onderweg nog stoppen om een paar pomelo's te plukken en om limoenen te trekken en uit te persen in mn water; heerlijk verfrissend is dat. Het is ook vandaag dat ik mn eerste collega fietsreiziger tegenkom. Al van in de verte zag ik dat een stipje me tegemoet kwam. Jerry is zo mogelijk nog gekker dan ik. Hijzag het niet zitten dat in LA de zomer op zn einde liep en nam zn hele boeltje op de rug en op zn staantje en vertrok per fiets naar Florida. Daar zal het wel mooi weer zijn zegt hij... Geld heeft hij niet, maar hij breit mutsjes die hij verkoopt om te overleven. Het wordt hier vlotjes 40 graden en die kerel staat me uit te leggen hoe hij mutsje breit, ik denk even dat ik hallucineer, maar dit is bittere ernst! Veel suc6 Jerry!
    De slotklim het nationale park in is er voor mij eigenlijk te veel aan geweest. Ik had al een lange dag achter de rug, het water was op en ik had smiddag niet deftig gegeten. Een slotklim van 16km met opkomende krampen is dan een ware martelgang... Met inbegrip van de pauzes heb ik er dan nog ruim 2 uur over gedaan om uiteindelijk uitgeput de kampplaats in het park te bereiken. Ik ben al laat, dus zijn de rangers aan wie je moet betalen al naar huis terug en ook smorgens kan ik hen niet vinden (al heb ik niet al te goed gezocht).

    De volgende dag hebk eerst wat rondgewandeld door het park (net iets groter dan het stadspark van Torhout, net iets kleiner dan het Krugerpark in Zuid-Afrika, maar qua schoonheid met beiden te vergelijken). Smiddags ben ik dan vertrokken om na 60 km de andere kant van het park te bereiken. 60km, maar met een snijdende wind knal op kop en pijn in de benen van de martelgang gisteren. Gelukkig is de omgeving betoverend genoeg om niet aan pijn te hoeven denken. Als ik savonds op mn nieuwe kampplaats toekom krijg ik meteen een pintje toegestopt van Larry (de coureur op de foto's). Zijn bewondering voor mij is beangstigend, maar wel flatterend. Hij vraagt me ook om de hoogtepunten op het weblog ook in het engels te zetten en wellicht komt dat er binnenkort ook van.
    Na een aantal lastige dagen trakteer ik mezelf op een rustig dagje. Ik daal af uit het park en na amper 20km zet ik de fiets al aan de kant. Ik ben in 29Palms beland en gun mezelf een nachtje in een motel. Het is zo'n kamer zoals je in de B-films ziet, maar ik heb er wel een badkamer, een bed, een microgolfoven en koffiezet en zelfs een zwembad. Heerlijk ontspannen dus. Tegenover de deur is er ook een poolbar. Na het eten besluit ik om daar even een kijkje te gaan nemen. Ik kom binnen en ga rechtstreeks naar de bar om een pintje te bestellen. "Waw, you 're handsome!" hoor ik meteen naast me. Ik denk "I know", maar ik zeg "Well, thank you..."  Ik ben eerst op mn hoede of deze spontane deerne geen plaatselijk hoertje is dat hier klanten ronselt, maar Rhonda blijkt gewoon een local te zijn die hier in een club poolt. Het hele cafe zit vol met figuren die zo uit western zijn weggelopen, heerlijk. Rhonda had nog nooit met iemand van buiten California gesproken en is trots me overal te kunnen gaan voorstellen. Als we ook nog naar een karaokebar moeten en ik ook daar met de nodige zwier geintroduceerd word ben ik al snel de attractie van de avond. Iedereen wil mijn vriend zijn en me bier trakteren... Ik vind dat niet zo heel erg, maar kan de volgende dag dus maar na de middag vertrekken...

    Vanwege de lastige avond en de vele woestijnkilometers die voor me liggen besluit ik om te gaan liften. Ik zal gewoon de stad uitrijden en dan mijn duim omhoog steken... Eenmaal op de fiets voel ik me echter super. De benen voelen goed, de omgeving is andermaal betoverend en de zon laat zich van zijn beste kant zien. Ik vul dus maal de watervoorraad aan en giet me eerst goed vol met sportdrank. Uiteindelijk sleep ik 14 liter water en 1 liter sportdrank mee. Die namiddag leg ik nog 106 km af en drink ik 10 liter water...
    Een zalig nachtje in de woestijn later ontwaak ik en merk tot mijn grote afgrijzen dat er een snijdende westenwind de kop heeft opgestoken. Ik trek en sleur aan mijn stuur om op het vlakke aan 10km/u vooruit te komen. Er resten me nog ruim 60 km tot het volgende gehucht en ik heb nog ongeveer 5 liter drinken bij me. Alweer overweeg ik om te gaan liften, maar een blik rode bonen en een liter gatorade geven me weer moed. Ik geniet van the far west en zn grillige rotsformaties, eindeloze vlaktes en canyons. Ik voel me net Clint Eastwood! Alleen op een stalen ros ipv een gewoon. En niet zo gemeen. En niet zo lelijk. Eigenlijk voel ik me meer als Lucky Luke. Alleen op een stalen ros ipv een gewoon. Eigenlijk voel ik me gewoon als Lucky Ruben...

    Als ik bij het kruispunt kom (na 180 km is dat) heb ik nog 1 liter water over. Het was tijd dat ik er was... Een heerlijke maaltijd en veeeel cola en ik kan er weer tegen voor een tijdje. Lucky Ruben huppelt vrolijk verder. Richting Colorado River nu. Bij de rivier kamperen voor 10 dollar en lekker ontbijten. Nog meer genieten. Nu ik gedoucht heb op de camping wil ik een rustig dagje. Ik vertrek zonder me in te smeren, want ik ga toch gewoon op zoek naar een plekje om wild te kamperen enkele kilometers verderop. Uiteindelijk zit ik toch ruim 4u op de fiets. Gevolg: de rug zo rood als een tomaat...

    Nu heb ik mezelf dus 2 dagjes rust gegund in Lake Havasu City. Kheb mn tentje nu op een camping bij het meer in een afgelegen lagune gezet en doe nu 2 dagen niks. Zwemmen, eten, internetten, zonnen,... nog meer genieten



    24-10-2006, 20:47 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste valpartij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen It always happens when you least expect it...

    Ik zit gisteren nog zo te stoefen tegen de oudjes dat ik mn fiets zo goed onder controle heb en zo. Dat zonder handen met alle bagage geen probleem is, dat die hoge snelheden lekker gaan...
    Op je rustdagje fiets je dan ontspannen over een parking, een cola in de hand, handen los van het stuur... en dan ontsnapt een gemene verkeersremmer aan je aandacht. Knal! Natuurlijk op de linker knie! Sharon zei ooit al dat je aan die knie kunt zien dat ik eigenlijk niet zo goed kan fietsen... Wel nu komt daar nog een souveniertje bij. De schade blijft gelukkig beperkt tot schaafwonden en blauwe plekken. De fiets heeft bij deze ook nog eens bewezen dat hij een bikkel is! Geen schrammetje!

    Ik heb nog een paar fotootjes ervan. Uiteraard te vinden bij de foto-links rechts (scherp opgemerkt Chris).
    Toen ik mijn opleiding tot international lifeguard volgde kwam een heel wijs mevrouwtje van het rode kruis om over wondverzorging te praten. Zij zei "eerst water, de rest komt later..." Je zult zien dat ik dat heel letterlijk heb opgenomen...



    24-10-2006, 20:58 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Richting Route66

    Van hieruit gaat het richting Route66, de moeder aller highways. Benieuwd wat we daar zullen meemaken. Daarna begint het serieuze klimwerk. Vooraleer ik de grand canyon mag inkijken (binnen een weekje zal dat zijn denk ik), moet ik over toppen tot 2700 meter. De extreem hoge temperaturen zal ik dan dus even achter me laten...

    Ik probeer jullie op de hoogte te houden, want ik zie dat dit op de voet gevolgd wordt...
    Enkele cijfertjes: Vandaag (voor 21u) al 79 verschillende computers die de website bezochten, de afgelopen 2 weken waren dat gemiddeld 63 computers per dag...



    24-10-2006, 21:09 geschreven door Ruben  
    29-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Get your kicks on route 66
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Internet is dus toch tot hier doorgedrongen... Hier zit ik dan, in het muffe internetkamertje van mijn anders wel charmante motelletje aan wat voor mij het einde van Route66 betekent. Gedurende ruim 260 kilometer waande ik me temidden van de jaren '50 of '60. Dorpjes waar de tijd stil bleef staan, stoere cowboys die wilde indianenverhalen vertellen en trots hun revolvers laten zien, Harleys op zoek naar de legende achter de moeder aller wegen en daartussen alleen maar kilometers bergen, cactussen en wind.
    De stijl hier bevalt me wel! No nonsense. De legende is nog bijna overal voelbaar aanwezig. Dit is het best bewaarde stuk van de highway die tussen de jaren dertig en de jaren zestig helemaal van coast to coast doorheen Amerika sneed. Hierlangs kwamen de avonturiers van die tijd op zoek naar vrijheid, op zoek naar hun geluk. De route66 is echter nogal bochtig en in veel plaatsen heel steil. Met het zwaarder en sneller wordende verkeer voldeed de 66 niet meer aan de moderne eisen en er werd een plattere en rechtere Interstate (de I-40) aangelegd. Sindsdien is de tijd langs de Route66 blijven stilstaan. Heerlijk! (de intrnetverbinding is hier belachelijk traag, dus foto's volgen later pas)

    Wat vaak minder heerlijk was, was de wind. Traditioneel hebben ze hier met westenwind af te rekenen. Gezien ik oostwaarts aan het fietsen ben zou deze me dus een aardig zetje in de rug moeten geven, maar het moet deze week toch maar eens toevallig anders zijn he. Dat het hier lastig fietsen zou zijn gezien de grote hoogte en de scherpe hellingen wist ik, maar met tegenwind had ik geen rekening gehouden. Maar goed, laat dat nu toch wel het enige zijn wat tot hier toe al is 'tegengevallen'; ik kan dus absoluut niet klagen!



    29-10-2006, 00:00 geschreven door Ruben  
    30-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1000 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op vrijdag 27 oktober heb ik de eerste 1000 kilometer van deze trip volgemaakt! Dit heuglijke moment werd in passende stijl gevierd door middel van een korte pauze voor een fotootje, wat gedroogd fruit en een stevige slok water.

    Op dit moment staat de teller dicht tegen de 1200 km aan. Met nog precies 11 dagen voor het einde van de eerste vakantiemaand heb ik dus een relaxte voorsprong op het voorziene schema van 1500km/maand.

    (Vdb, je kunt dus op je beide oren slapen. Als alles zo voorspoedig blijft verlopen ben ik nog ruim voor kerstmis in Mexico-City)



    30-10-2006, 00:00 geschreven door Ruben  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mensjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerst en vooral wil ik jullie nog eens bedanken voor de vele leuke reacties langs alle kanten! Kvind het heel leuk om te weten dat dit door velen van dichtbij gevolgd wordt en het lezen van de berichtjes doet me steeds weer deugd.

    In 1 van die berichtjes merkt mn grote zus terecht op dat er niet genoeg mensjes op de foto's te zien zijn. Het probleem met grote zussen is een beetje gelijkaardig als dat met moeders. We geven het niet graag toe, maar eigenlijk hebben moeders altijd gelijk. Wel grote zussen hebben bijna altijd gelijk. Ik ga daarom echter nog niet iedereen waarmee ik een praatje maak op de gevoelig plaat vastleggen, maar binnenkort (deze week dus nog) zullen hier alvast enkele individuen te bezichtigen zijn die mijn weekje wat Xtra kleur bijbrachten.

    Eerst en vooral zullen jullie kennis maken met Dirk De Dolle Duitser. Al van toen Dirk De Dolle Duitser nog een klein stipje aan de horizon van de Route66 was, was hij al wild met de armen aan het zwaaien en luid aan het roepen. Dirk fietst in zijn eentje over de 66 en dit in tegengestelde richting van wat ik aan het doen. Hij heeft er al 2000 kilometer op zitten en heeft dus best wel wat nuttige informatie voor me. Hij fietst net als ik met Ortlieb fietstassen, maar dan met een kleinere versie. Ik vraag me eerst even af waar hij alles dan kwijtkan, maar als ik hem even goed bekijk snap ik het plaatje. Op het moment van onze ontmoeting in het ongeveer 25 graden Celsius en zowat alles wat ik in mijn fietstassen steken heb, heeft hij om zijn lijf. De stevige schoenen, lange broek, dikke trui, zonnebril en hoed moeten Dolle Dirk beschermen tegen de zon.
    We nemen uitgebreid de tijd om verhalen heen en weer te schieten, gegevens uit te wisselen en een fotoshoot te houden. Jammer dat we in tegengestelde richting fietsen, want Dolle Dirk lijkt me wel een geschikte kerel.

    Daarna laat ik jullie met foto en film het lot aanschouwen van het volk dat oorspronkelijk deze wijdse landen bevolkte. Aan de rand van een klein stadje ga ik op zoek naar een plaatsje om veilig en goedkoop te overnachten. Er is alleen een poepsjieke en dus peperdure lodge, dus wil ik even verder gaan zoeken. Ik word echter naar de overkant van de straat geroepen door enkele jolijke indianen. Het gezelschap zit daar aan een voedselstalletje gezellig te wezen terwijl de vrouwen moeten koken. Ze zagen dat de lodge voor mij te duur was en willen allles over me weten. Blijkbaar val ik in de smaak, want ik moet bij hen aan tafel aanschuiven en krijg gratis eten en bier aangeboden. Uiteindelijk bezorgen ze me een heerlijke avond (ik sla ook bij hen mijn tentje op), maar eigenlijk is het ook wat triest. De blik in de ogen van de indiaan met de hoed (je ziet het binnenkort wel op de foto's) sprak voor mij boekdelen. Terwijl hij me trots zijn volautomatische revolver laat zien realiseer ik me dat dit gezelschap alles vertegenwoordigd wat de cultuur van hun voorvaders kapotmaakte: geweren, alcohol en toerisme (en misschien wel in deze volgorde).
    De heren zelf bekijken het veel optimistischer! De zatte zanger van het gezelschap legt me uit dat deze vrienden allemaal tot een andere stam behoren. "Vroeger voerden we oorlog met elkaar", zegt hij. "Nu drinken we ons samen zat..."

    Voor het filmpje van de indiaantjes: klik op volgende link http://www.youtube.com/watch?v=FUQOHk13Vp4



    30-10-2006, 00:00 geschreven door Ruben  
    Archief per maand
  • 06-2010
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
    Gastenboek
  • proficiat met je verjaardag
  • wc?
  • prachtige blog
  • duiken utila
  • welkom home

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek of om het gastenboek te lezen

    E-mail mij

    Alleen voor mijn ogen/oren bestemd? Je kan natuurlijk steeds mailen ook...

    Rondvraag / Poll
    Hoe lang zal mijn haar zijn bij terugkomst in België?
    Kaal
    3 mm
    1cm
    3 cm
    5 cm
    7 cm
    9 cm
    11 cm
    Jij komt helemaal niet meer terug
    Bekijk resultaat

    Blog als favoriet !
    Startpagina !
    Overzicht

    Voor een Excel-bestand met heel wat gegevens zoals afgelegde afstand, gemiddelde en maximale snelheden enzovoort klik je op onderstaande link.
    Download file now.
    The link above will open an Excel-file with a detailed log of every single ride I made during this trip.

    Foto
    Foto

    Klik hier om alle fotoalbums van deze reis te zien.


    Click the link above for all the pictures

    Klik  op onderstaande link om de foto's te zien die ik precies om de 100 km neem.
    om de 100 kilometer...

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs