Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Foto
Roodkapjes
Grote en kleine meisjes op stap
09-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk nog eens tijd....

Het zijn tegenwoordig drukke tijden op school, maar ik heb nu eindelijk nog eens een gaatje gevonden om een aantal recente foto's van Leni te posten







Hier is Leni bezig met haar favoriete hobby: zich recht trekken



Leni in haar dooptenue



Leni na de doop:uitgeput haar flesje aan het drinken in haar flashy roze slaapzak ( de kans dat we haar niet zien liggen in haar slaapkamertje is héél klein)

Btw: het eten na de doop was héérlijk: lekkere hapjes (mmmm brie/besjes), lekkere tajine.... voor herhaling vatbaar!

09-03-2008 om 15:46 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
19-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een paar foto's
Zo, sinds een week ga ik weer werken en het vergde toch een kleine aanpassing. Ondertussen zijn we het weer helemaal gewoon en heb ik van Vincent nog een paar fotootjes uit de - niet zo- oude doos gepikt.



Leni is hier 1 dag oud! Ik vond haar de schattigste baby ter wereld maar als ik deze foto nu bekijk, vind ik toch dat ze een beetje op Freddy De Kerpel lijkt... allé, het mooie zusje dan... Nu is ze 3 maanden en ik vind haar natuurlijk wéér de allermooiste 3 maanden oude baby :)



De doopsuiker bij ons thuis. We hebben nog meer dan een kilo zoethout over... als er liefhebbers zijn...



Mijn beste baby-aankoop: de draagdoek! Ik zou niet zonder kunnen en heb tot nu toe onze kinderwagen nog niet gebruikt ( Leni HAAT de draagwieg en wil constant rondkijken). Ik kan het iedereen aanraden: in drukke winkelstraten kan je zonder gedoe overal binnen. Op deze foto is ze 1,5 weken oud.




Leni's grootste hobby: zo veel mogelijk vuist in haar mond stoppen





Leni's slaapkamer met daarin een slapende Leni. Let vooral op de ongelooflijk mooie Hema-slaapzak (woehaha - deze foto had ook " Leni's eerste fashion-trauma" kunnen heten.

19-02-2008 om 20:02 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
12-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ga dat zien!

Hij praatte er al een paar jaar over maar nu is het dus eindelijk zover: Vincent heeft een fotoblog!
http://picasaweb.google.be/ouroborus.o

12-02-2008 om 19:31 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het startschot is gegeven!

Onze eerste dag zit er op!!!
Niet te geloven dat ik 4 maanden niet op school geweest ben. Toen ik in mijn klas kwam, was het precies of ik niet weggeweest ben. En toen ik aan de les begon was het helemaal alsof ik nooit weggeweest was: wat wil je, doordat er geen interim gevonden was, hebben ze in 4 maanden geen Duits gehad, dus ik kon gewoon beginnen waar ik op 15 oktober geëindigd was.. Er lagen ook héérlijke croissants in de leraarskamer ( restant van het ontbijt voor de bezoekende Denen), maar jammer genoeg mocht ik er niet aan zitten: ik moet totdat Leni 6 maanden is koemelkeiwitten uit mijn dieet schrappen en die zitten jammer genoeg in croissants ( en in choco, chocolade, koekjes, pudding, chips (!), boter, roomsaus.... jaja, die extra kilo's zullen er wel af gaan!!!)
Vandaag was het Leni's eerste dag in de crèche: ze heeft 1 seconde geweend en daarna was haar aandacht alweer op iets anders gevestigd... dus, ik neem aan dat ze er niet ongelukkig zal worden.
Als we deze eerst werkweek overleefd hebben, zal het weer één en al baby zijn wat de klok slaat: vrijdagavond hebben we nog late babybezoekers en op zondag gaan we zelf naar de babyborrel van Wes. En als ik tussendoor tijd vind ( maar ik vrees ervoor) dan wil ik nog de opendeurdag van De Ingang gaan. Als er nog liefhebbers zijn.... laat maar weten!

11-02-2008 om 19:39 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
09-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 2 nachtjes slapen....
Nog 2 nachtjes slapen en dan....
- gaat Leni voor het eerst naar de crèche
- ga ik weer werken

spannend! En ook een beetje eng, dus.... allemaal duimen voor ons!

09-02-2008 om 16:14 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
31-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Met dank aan meter Liesbeth:



31-01-2008 om 19:16 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Hallo,

Na veel moeite heb ik de meest recente foto's kunnen localiseren!

Meisjesbaby's zijn fantastisch om je eigen kinderfantasieën op bot te vieren: als kind was mijn grote idool Roodkapje. Zo ben ik er in geslaagd om als bruidsmeisje een pakje te dragen dat leek op dat van Roodkapje in mijn sprookjesboek: een donkerrood jurkje, witte broekkousen en zwarte lakschoentjes met een riempje... (ik was toen 4 jaar). Een rood kapje was er helaas niet bij en omdat rode kapjes a girl's best friend  zijn heeft oma Wingene alvast een prachtige rode cape gebreid voor wanneer Leni 4 jaar is. Maar omdat een meisje nooit teveel rode kapjes kan hebben, heb ik er alvast eentje aangeschaft dat ze nu al kan dragen:



Verder ben ik ervan overtuigd dat je ze niet vroeg genoeg de goede dingen des levens kan aanleren, bv een goede massage:




Soms met volgend scary resultaat:



En tenslotte: liefde op het eerste gezicht tussen Leni en haar schaap:



Hasta la vista, babies! We'll be back!

31-01-2008 om 14:51 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
28-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu de fotootjes
Klik op de afbeelding om de link te volgen

En nu enkele foto's
foto 1 = Leni 1 dag oud in het ziekenhuis
foto 2 - 4 = thuis, 3 weken oud
foto 5, 6 = in Planckendael
foto hiernaast = Leni 2 dagen oud in het ziekenhuis met de sloefkes van Dominique













28-01-2008 om 18:57 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.over kleine babymeisjes met rode kapjes en veel schoentjes
Omdat mij geregeld eens gevraagd wordt fotootjes van Leni door te sturen en ik dit steeds vergeet, heb ik besloten mij toch maar eens aan een blog te wagen... benieuwd hoe lang ik het volhoud...

Wat mag je op deze blog verwachten? Misschien zal ik beginnen met te zeggen wat je hier NIET zal vinden: verslagen over slapeloze nachten, ziektes, pamperinhouden enz...
Wat wel: korte verslagjes en fotootjes van de dingen die we met haar doen. Een baby hebben betekent - volgens ons toch - nl niet dat je je tussen 4 muren opsluit, dus wij sleuren haar overal mee naar toe. Volgende activiteiten heeft Leni ondertussen al ondergaan:
- wandelen tussen de koeien en de paarden in Aalter: ziet ze niet veel van want ze slaapt ondertussen in haar draagdoek. Maar ik hoop dat ik door haar extra gewicht te dragen, mijn extra gewicht kwijtgeraak :)
- bezoek krijgen en op bezoek gaan: bij vrienden ( bv gaan nieuwjaarsonbijten met heerlijke bosbessenpannenkoeken of de nieuwe woonst van Tine of meter Liesbeth gaan inspecteren), bij familie ( wat wil je, Kerstavond, Kerstdag, nieuwjaar enzo...) en op babyvisite/borrel ( eerst babyborrel van achternichtje Evi, daarna op bezoek bij kleine Aiko en binnen enkele weken naar achterneefje Wes)
- uitslapen en lui zijn : we proberen haar aan het verstand te brengen dat de zaterdag- en zondagvoormiddag dienen om in je pyjama in de zetel te liggen. Tot nu toe lukt dat.
- op restaurant gaan
- shoppen, shoppen, en nog eens shoppen... ik heb hier verschillende smoesjes voor: een baby heeft veel kleren nodig, het is allemaal zo schattig, ook ik wil wel eens wat nieuws na 9 maand zwangerschapskledij, 't zijn solden ... Dit  al dan niet buitensporig shopgedrag heeft wel als resultaat dat Leni ondertussen de trotse bezitster is van een heus roodkapjesmutsje én van 5 paar babysloffen/schoentjes. Ter verduidelijking: het eerste paar was een cadeautje uit Zuid-Afrika van Domi: superkoddige lederen slofjes met een leeuwtje op (cfr foto's)
- naar Planckendael met Jessica. Bedoeling: de Indische leeuwenwelpjes bekijken. Resultaat: veel lege kooien gezien en geen welpjes want " wegens onderhoudswerken niet zichtbaar". Gelukkig hadden we wel onze eigenste welp mee a.k.a Leni (cfr foto's)

Wat staat er nog op het menu de komende weken: vergadering op school (jochei), naar Gent ( en misschien eens het Gravensteen bezoeken?) en.... op 11 februari.... mijn eerste werkdag en Leni's eerste dag in de crèche... Tot dan!

28-01-2008 om 14:19 geschreven door Anouschka  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (12 Stemmen)


Archief per week
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • herkenbaar (wendy)
        op Mijn minst favoriete babyspullen
  • mqdf (Fliep)
        op uitgeteld :)
  • schattig (lilih)
        op Eindelijk nog eens tijd....
  • gelinkt (Aisling)
        op Ga dat zien!
  • veel courage! :) (Tine)
        op Nog 2 nachtjes slapen....
  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • mistermirko
  • Elz en Ben
  • Antoon, Claudia & Aiko
  • alles over draagdoeken
  • Julie's muzieksite
  • lien


  • Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs