Rondreis Amerika 2012
  • Zoeken in blog

12-08-2012
    We zijn aangekomen in België!

De vlucht is goed verlopen, behalve dan het feit dat we 3 i.p.v. 2 keer moesten overstappen (blijkbaar waren de weersomstandigheden niet optimaal en moesten we een omweg maken via Atlanta). Maar verder was het een rustige en aangename vlucht. Rond kwart voor 10 landden we in Brussel-Nationaal. Nu hebben we wel wat last van een jetlag, aangezien onze nacht ongeveer een kleine 4 uur geduurd heeft door het doorkruisen van de tijdzones. Slapen in een vliegtuig is ook niet gemakkelijk. De reis was echter een succes. We hebben alles kunnen bezoeken en weinig ongemakken ervaren. Zeker voor herhaling vatbaar dus (al zal daar wel een paar jaartjes van intensief sparen aan vooraf gaan ;) )

Zo, dan rest mij niets anders dan af te sluiten met deze woorden: het is mooi geweest!

12-08-2012, 16:13 Geschreven door SibDu

11-08-2012
    9-10 augustus: Death Valley.

Na onze trip naar Grand Canyon vertrokken we donderdagochtend terug naar Las Vegas. Van daaruit zouden we dan Death Valley bezoeken. Death Valley is een plaats middenin de woestijn waar het extreem warm kan worden (rond 50 graden). Je kan er versteende zandbergen in allerlei kleuren bezichtigen. Tijdens onze doorreis naar Las Vegas bezochten we ook de Hooverdam. De temperatuur was toen al zeer hoog, waardoor ik liever in de schaduw bleef. Gelukkig was de brug over de dam overdekt en bood deze een mooi uitzicht over de dam. Daarna reden we door tot in Las Vegas. Vegas kan je zien als een gigantisch pretpark. Elk hotel is speciaal en ziet er luxueus uit. Om de haverklap wordt je getrakteerd op een show (een vuurspuwende berg, een geprojecteerd verhaal op de voorgevel van een hotel, ...) Er is zelfs een rollercoaster in een nagebouwd New York! Vanuit onze kamer hebben we ook een mooi uitzicht over een nagebouwde Eiffeltoren en een dansende fontein. Las Vegas geldt toch als mijn absoluut hoogtepunt van deze reis!
    Op naar Death Valley! We reden ongeveer 2 uur door een woestijnachtig landschap tot we aankwamen in Death Valley. Het was er extreem warm (48 graden) maar gelukkig hadden we airco in de auto. Het landschap was prachtig. De woestijn werd onderbroken door zandbergen in alle soorten kleuren. Het was alsof de bergen in verschillende kleuren geverfd waren, echt de moeite! We stapten even uit om op een heuvel te stappen die uitkeek over verschillende zandbergen. Echter niet voor lang, aangezien het stikheet was! :) Verder zagen we nog een zoutmeer, een grote witte vlakte. Death Valley was een mooie afsluiter van deze reis, morgen vertrekken we namelijk naar het verre België! Het wordt vroeg opstaan (half 3) maar we hebben nog vele uren vliegen voor de boeg die we kunnen gebruiken om wat slaap in te halen.

Tot in België,

11-08-2012, 06:37 Geschreven door SibDu

09-08-2012
    7-8 augustus: Grand Canyon

Dinsdag vertrokken we vanuit Kayenta naar ons hotel nabij Grand Canyon. Opnieuw reisden we door een woestijnachtig landschap, af en toe doorbroken door een eenzame rots. Na 2 uurtjes kondigde een gigantische kloof het al aan: we kwamen in de buurt van de beroemde Grand Canyon. We stopten aan het eerste viewpoint met een visitor centre en een watchtower die een prachtig zicht bood op de Canyon. Na onze flessen water te hebben opgevuld met vers Grand Canyon-water, vertrokken we naar een ander viewpoint, enzoverder.

Vandaag (woensdag 8 augustus) maakten we een daguitstap naar de Canyon. We namen vanuit ons hotel een shuttlebus, stapten af bij een viewpoint en stapten een eindje aan de rand van Grand Canyon. Op onze weg kwamen we condors, eekhoorns, herten en zelfs een ratelslang tegen! Ook zagen we een onweer in de verte en in de canyon (onweer hebben we trouwens al een paar keer gehad tijdens onze reis), maar gelukkig kwamen we er niet in terecht. Het zicht op Grand Canyon was telkens zeer indrukwekkend! We zijn niet tot beneden gegaan, aangezien het daar 50 graden kan worden :). Eens terug in het dorp gingen we nog iets eten in een 'cowboy-steakhouse'. Mijn eerste T-bone steak in Amerika heeft gesmaakt :)

Morgen rijden we zo'n 400 km terug naar Las Vegas, om dan vrijdag death valley te bezoeken!

09-08-2012, 06:42 Geschreven door SibDu

07-08-2012
    Vandaag moesten we even afwijken van onze planning, aangezien we normaal deze dag Monument Valley gingen bezoeken. We hebben besloten om vandaag eerst naar Mexican Hat te gaan kijken. Dat is een rots die lijkt op een sombrero. Eens aangekomen vond ik dat hij toch niet zoveel op een Mexicaanse hoed leek, maar wanneer je je fantasie aanspreekt, kom je er wel. Daarna reden we door naar Goosenecks State Park. Dat is een canyon, gevormd door de San Juan River. Het uitzicht was prachtig, je kon mooi de meander van de rivier volgen op 1000 ft hoogte. De canyon had een eigenaardige grijs- bruine kleur en sommige delen deden me zelfs (door opnieuw mijn fantasie aan te spreken) denken aan een soort tempel. Oordeel zelf maar, ik heb een link naar een afbeelding ingevoegd (uploaden van foto's lukt niet vanaf deze computer) Op naar Bluff! Dit is een soort 'cowboy-dorpje' dat bevolkt wordt door mormonen. Zeker de moeite, maar nadien snakten we naar een duik in het zwembad omwille van het zeer warme weer!

Morgen rijden we door naar Grand Canyon om daar twee nachten te verblijven!

07-08-2012, 05:29 Geschreven door SibDu

06-08-2012
    5 augustus-Monument Valley

Vandaag reden we weer door naar een ander hotel, dicht bij Monument Valley. We reden opnieuw door een woestijnachtig landschap dat de moeite waard blijft. Toen we om half 1 toekwamen bij het hotel, werd ons gezegd dat we maar konden inchecken vanaf 3 uur. Hierdoor werden we genoodzaakt om vandaag al Monument Valley te bezoeken, terwijl we dat normaal morgen gingen doen. We reden naar het visitor centre. Van daaruit hadden we een mooi uitzicht over Monument Valley. Terwijl de broers hun gelijk probeerden te bewijzen omtrent de namen van de verschillende rotsen, bezocht ik het visitor centre. We zijn echt in de streek van de westerns beland; er was een museum over de Navajo, een winkel met cowboy- en indianenspullen, enz. In Monument Valley zijn ook meerdere westerns opgenomen, zoals The Searchers. We besloten om niet de bus te nemen om door Monument Valley te rijden, aangezien ons zicht vanuit het visitor centre al meer dan voldoende was!

Morgen weten we nog niet wat te doen, dat zien we nog ;)

06-08-2012, 01:44 Geschreven door SibDu

05-08-2012
    4 augustus-Lake Powell

Vandaag stonden we om een uitzonderlijk vroeg uur op ( 6 uur!) en vertrokken we naar Lake Powell om onze huurboot daar te water te laten. Het betrof een powerboot met 150 pk. We kregen ook een 'tube' mee: een band die achter de boot kon worden gehangen en waar personen op kunnen plaatsnemen. Het was ideaal weer, licht bewolkt en vooral heel zonnig, dus dat zat al goed. De dag bestond uit het afvaren van Lake Powell en tussendoor aan de tube hangen. Het landschap was wederom prachtig. Achteraf bleek dat we toch iets te lang in de zon hebben gezeten :) Deze avond zijn we iets gaan eten in de lokale pizzeria en omdat alles in Amerika GROOT moet zijn, hebben we ook meteen eten voor morgenmiddag!

Foto's als bijlage!

Morgen rijden we door naar Monument Valley!

DSCN0396.JPG (2.7 MB)
    DSCN0408.JPG (2.8 MB)
    DSCN0418.JPG (2.9 MB)
    DSCN0424.JPG (3 MB)

05-08-2012, 00:00 Geschreven door SibDu

04-08-2012
    Vandaag: Antelope Canyon

Na een ontbijt aangeboden door het hotel (een zeldzaamheid in Amerika) vertrokken we naar de plaats waar we een lift konden krijgen naar Antelope Canyon. Jammer genoeg waren we er een paar uur te vroeg, aangezien de jeeps maar vanaf half 1 reden. We reden dan maar even naar Lake Powell, naar de plaats waar boten te water worden gelaten. Morgen gaan we ook naar deze plaats om op Lake Powell te varen. Daarna reden we nog even rond in de woestijn, om daarna terug te keren naar het verzamelpunt voor Antelope Canyon. Onze gids was een vriendelijke indiaan van de Navajo, een volk van de Noord-Amerikaanse indianen. Antelope Canyon was prachtig! Het is een smalle Canyon, opgebouwd uit zandsteen en midden in de woestijn. Volgens de gids kwamen we op een ideaal tijdstip; soms valt er constant zand naar beneden of is er veel meer volk. Antelope Canyon verandert constant van uitzicht: de stenen kunnen zwart, oranje, ... worden, afhankelijk van het uur van de dag. Veel antilopen of andere fauna hebben we in en rondom de Canyon echter niet gezien, hooguit een soort koe in de woestijn. Volgens de gids schuilen er in de Canyon wel o.a tarantula's en schorpioenen, die we ook gelukkig niet gezien hebben :) Na een uur en genoeg familiefoto's om een hele schouw mee te vullen, reden we terug naar onze huurauto. Een frisse duik in het zwembad deed deugd!

04-08-2012, 03:30 Geschreven door SibDu

03-08-2012
    Dag iedereen!

Vandaag startten we de dag met een nieuwe poging om Bryce Canyon in volle glorie te aanschouwen. Gisteren was dit niet gelukt vanwege het onweer. In onze Dodge reden we naar het visitor centre om daar de shuttlebus te nemen naar sunset point. Daar wandelden we eerst naar het lage gedeelte van de Bryce 'Canyon', om daarna Bryce te beklimmen. Bryce Canyon is een prachtig stukje natuur dat ten volle tot zijn recht komt tijdens een stralende dag. Je waant je op de set van een western met The Duke. Ook in de dorpen rondom de Canyon heerst er een westernsfeer door de vele saloons, winkels met cowboyspullen, enz. Echt heel tof om te zien! 's Middags reden we door naar ons hotel bij Lake Powell. Het duurde 3 uur voor we aankwamen, maar tijdens de doorreis werden we opnieuw getrakteerd op een prachtig landschap. Morgen bezoeken we Antelope Canyon!

03-08-2012, 00:00 Geschreven door SibDu

02-08-2012
    Hello!

Vandaag: trip naar Bryce Canyon. Na een klein ontbijt vertrokken we naar het natuurpark Bryce
    Canyon, toen nog in de stralende zon. Het landschap dat we doorkruisden was verbluffend. Rode rotsen bezaaid met bomen, woestijn, ... Eens aangekomen in het hotel, vertrokken we naar Bryce Canyon met een shuttlebus. De lucht was toen al overtrokken, maar regenen deed het nog niet. Eens aangekomen in het visitor centre begon het dan toch te regenen. Eerst dachten we dat het om een bui ging, maar al gauw bleek het om een onweer te gaan. We lieten ons echter niet ontmoedigen en namen de volgende bus naar de top van Bryce Canyon. Het uitzicht was prachtig, jammer genoeg speelde het onweer voor spelbreker. We namen dan maar de bus terug naar het hotel. Morgenochtend gaan we terug naar Bryce Canyon en daarna naar Lake Powell, hopend op beter weer!

Cheers,

02-08-2012, 01:57 Geschreven door SibDu

01-08-2012
    Dag allemaal!

Het is al eventjes geleden dat het laatste bericht gepost is op deze blog. Dit komt doordat we in ons hotel in Vegas geen Wifi hadden. Geen zorgen, we waren niet van de aardbol verdwenen :)

Laat ons beginnen met zondag: na een laatste keer door de straten van New York te hebben gelopen, vertrokken we richting luchthaven om naar Las Vegas te vliegen. Na een behouden vlucht gingen we onze bagage gaan halen. De koffer van pa kwam echter maar niet toe. Blijkbaar was het etiket van de valies gescheurd, waardoor hij nog in New York lag. Na 12 spannende uren konden we gelukkig de koffer gaan halen bij het onthaal in ons hotel! Verder die dag hebben we ons hotel en Las Vegas eens kort verkend. Overal stonden gokmachines: in het hotel, op de luchthaven, ... De gokstad heeft zijn naam zeker niet gestolen! Wat ook opvalt, zijn de lichten. Overal zie je lichtreclames, lichtgevende hotels, ...

Maandag zijn we de dag gestart met een heus buffet in Amerika-stijl! Daarna kuierden we even rond in een groot shoppingcenter aan de rand van Las Vegas. Na enkele 'tenuetjes' te hebben gekocht, zochten we verfrissing in het zwembad, na nog even voorbij het buffet te passeren voor een frisse pepsi. Na een avondwandeling in het verbluffende Las Vegas (hotels in de vorm van New York, een nagebouwd collosseum en Eiffeltoren, een dansende fontein, ... ) deden we ons nogmaals tegoed aan een uitgebreid buffet en zeiden we de stad voor even vaarwel.

Deze ochtend vertrokken we met de huuraute naar het Zion National Park. Dit park bezochten we met een busje. We stapten ook even uit om de canyon van dichtbij te bekijken. Echter niet voor lang, aangezien een fikse regenbui een einde maakte aan het hete weer. Een welkome verfrissing, maar toch deed het deugd om weer in de droge shuttle te zitten :)

Morgen vertrekken we naar Bryce Canyon, wat naar het schijnt ook zeer de moeite is. Hopelijk hebben we in dat hotel ook Wifi, zodat we verder kunnen bloggen!