MTB marathon
Costa Rica, La Ruta de los Conquistadores + Polen Sudety MTB Challenge
Inhoud blog
  • Besluit Sudety MTB Challenge
  • stage 5
  • stage 4
  • stage 3
  • stage 2
  • stage 1
  • Sudety Bike Challenge
  • slotbeschouwing La Ruta
  • duimpie gebroken
  • stage 4

    Met dank aan:

     DECATHLON FRANCE
    b'Twin
    concepteur de vélos
    rockrider

     DECATHLON ANTWERPEN
    Noorderlaan 53
    2030 Antwerpen
    T: +32 (0)3 544 31 00
    F: +32 (0)3 544 31 01

    Zoeken in blog

    28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stage 3
     stage 3: 58km, 2850 hoogtemeter


    Dit zou een lastige etappe worden gezien de vele hoogtemeters op een relatief korte afstand. De startklim was alleszins moordend: onmiddellijk 600 steile hoogtemeter. Ik liet het geweld vooraan opnieuw begaan en volgde in tweede lijn vanop een 10de plaats. Het vervolg was grotendeels een brokkenrit: steile rotsige hellingen en afdalingen in bossen waar volop hout wordt ontgonnen. Voortdurend uitkijken dus voor puntige hoog uitstekende en losse rotsen en takken. De zeer steile hellingen zijn net iets minder mijn ding, maar ik kon de achterstand gedeeltelijk beperken in de bochtige en zeer ruwe afdalingen. Ondertussen loopt de helft van de deelnemers mankend rond met windels of plaasters. Morgen wordt het minstens even gevaarlijk -uitkijken dus- niet alleen voor valpartijen, maar de kans op lekke banden is ook zeer groot. Ik heb dan ook voor zware tubeless banden gekozen.


    Het weer is momenteel perfect: droog en 23°. Het laat ons toe om af en toe toch even te genieten van de mooie omgeving: vergelijkbaar met de Ardennen, maar net iets hoger. Het hoogste punt van deze week is +/- 1300m.


    Ik blijf gespaard van technische problemen en op zijn diesels haal ik weer een aantal renners in. De vierde in de wedstrijd laat ik achter in de laatste afdaling. 4 de dus en weer tevreden.


    Nog even de link meegeven van de organisatie: http://www.mtbchallenge.com/





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    29-07-2010
    Stage 3
    Kris,


    Goe bezig man!! Doe zo verder. Ge weet ook van geen ophouden hé... Laat die mannen maar een poepje ruiken LaughingShockedWink

    Volgen je verder!!





    29-07-2010, 13:16 geschreven door Matthys Michaël
    16de PLAATS IN DE EINDRANGSCHIKKING !
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs