Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    28-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterke vrouwen
    Hallo allemaal ,

    We zijn hier nog eens ,...Alweer gewoon aan het winteruur ,...als het aan mij ligt mag it afgeschaft worden want het wordt stilaan weer in het donker vertrekken naar het werk en in het donker terugkeren ,...
    Alleen voor mijn Robbedoes is het wel fijn want hij is een lichtjesman hé ,...Hij geniet van de kaarsjes en weldra weer van de kerstsfeer,...
    Momenteel lukt het hier allemaal redelijk goed ,...
    Alleen deze week heel veel zware gesprekken gehad over onze Timmy met de nodige begeleiding ,...en geloof me vrij ,...leuk is anders ,...maar je doet het gewoon voor jou kind en wil alleen het allerbeste en alle hulp komt nu in een stroomversnelling zodat het voor Timmy en wij ons allemaal wat meer ademruimte zal geven ,...

    Lieve timmy ,..ik weet dat je het kan en ik hoop dat het jou lukt ,....heel veel succes kerel ,...

    Bij elk gesprek kwam hetzelfde naar voor ,...Mevrouw ,...u bent een sterke mama ,...tja ,..is er een andere keuze ,...Ik denk het niet hé ,...
    Ik weet het en ik besef het ook wel dat het voor mij echt niet altijd even evident is om zo sterk te blijven ,..maar mijn liefde voor mijn speciallekes is zoals jullie al weten heel groot en dat overwint alles ,...

    Langs deze weg wil ik toch even voor mij enkele sterke vrouwen bedanken voor alles ,....Lieve mama ,...samen hebben wij al veel waters doorzwommen met een lach en een traan ,..maar jij bent en blijft mijn voorbeeld voor doorzetting,...je bent ongelofelijk bedankt voor jou meer dan luisterend oor ,...dit geeft me zoveel kracht ,...

    Mijn andere sterke vrouw in mijn leven is mijn prinses Anouk ,...Wat een frele jongedame ben jij met een ongelofelijk willetje om jou doel te bereiken ,...wanneer ik jou zie zitten in jou rolwagen ,...wanneer je bij mij in de zetel ligt ,..dan beweegt elke spier aan jou om te tonen hoe graag jij op deze wereld bent ,....Lieve Anouk ,...ook jij bent mijn mega voorbeeld ,...

    Gisteren keek ik naar de reportage van Marieke Vervoort ,...ongelofelijk veel respect voor deze meer dan sterke vrouw ,...Ik hoop echt dat er dit veel mensen hebben gezien en beseffen hoeveel geluk ze hebben in hun leven om fit en gezond te zijn ,...

    Want naast Marieke bewonder ik ook alle mama's van een zorgenkind ,...het is een speciale gave om er telkens weet te staan voor onze schatten ,maar we doen het graag ,...
    Ook bewonder ik alle vrouwen die ik dagelijks in het ziekenhuis tegenkom die moeten vechten tegen deze verschrikkelijke ziekte ,...een ziekte die hun hele zijn onderste boven brengt ,...maar die toch telkens weer fier en recht overeind komen ,...
    Ja ,...het maakt me vaak stil ,...
    Ik voel me echt wel dankbaar om alle fijne reacties die ik vaak krijg ,...het geeft me echt wel de moed om elke dag verder te doen zoals ik bezig ben ,...
    Ik ben zo blij dat ik elke dag mijn patïenten kan verzorgen en vol overgave mijn liefde aan mijn schatten kan geven ,...Ik leef en ik ben blij om een vrouw te zijn

    Een dikke zoen ,Ann

    28-10-2015 om 19:39 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(zorg)kinderen
    Hallo allemaal ,

    Alweer een weekje verder,...na het nagenieten van een mooie week Bodrum is en was het deze week weer echt back to reality ,...
    Ik weet het eventjes niet meer ,...soms wou ik ,...dat het echt eens zijn gewone gangetje zou gaan ,...maar daar kan ik alleen maar over blijven dromen ,...Ik geef de moed niet op hoor ,....maar moet het nu toch even neerschrijven ,...Weet je ,...de wereld dtaait rond met elke dag wel goed of slecht nieuws ,...soms gaar het beter ,...dan weer wat minder ,...

    Momenteel is het voor Timmy echt even opnieuw chaos ,...de echte mensenwereld lukt hem weer wat moeilijk ,....Dagen ,uren ,hebben we Timmy al duidelijk gemaakt dat er in het leven rechten en plichten zijn ,..dat we hier echt niet onderuit kunnen ,...maar zijn ASS,...zorgt ervoor dat dit echt niet duidelijk is ,...zo is hij erin geslaagd om al 2 keer een vast contract op zijn werk kwijt te spelen door gewoon af en toe om een verzonnen reden niet te verschijnen op de werkvloer ,...voor timmy is het dan op dit moment niet duidelijk dat dit niet zo kan ,...dan verzint hij een verhaal of liegt hij erover en zo kwetst hij dan de mensen die het echt goed met hem menen ,...Op zo een moment staat hij echt niet stil bij de gevolgen ,..zoals het einde van het contract ,...met de nodige  gevolgen van dien voor later ,...
    Na een gesprek vandaag met zijn arts ,..gaan we een stapje moeten terug zetten en zorgen voor de nodige begeleiding ,..want de werkwereld is net iets te hoog gegrepen voor hem op het moment ,...
    pffff ,slik ,...tranen kwamen bij me op ,....Mijn liefde voor timmy is zo immens groot ,..ik zie hem doodgraag ,...wil alleen het allerbeste voor hem en iedereen in zijn omgeving ,...maar verdorie ,...tis een verborgen handicap ,...en helaas word dit niet zo geaccepteerd ,...
    Timmy jongen ,...samen gaan we ervoor en komen we er wel opnieuw ,...Ik weet dat jij het kan ,...Twijfel niet aan jezelf en kijk vooruit ook al is dit nu heel moeilijk voor jou ,...
    Kon ik maar even in jou hoofd kijken ,...even voelen wat jij voelt ,....Ik weet alleen dat mijn liefde voor hou heel groot is ,...

    Ook bij Robin was het dit weekend een stapje terug ,...de epilepsie was zoveel beter ,..maar kwam dit weekend weer zijn kop opsteken ,...Zaterdag had je er een paar waardoor je heel veel hoofdpijn had en ontroostbaar was ,...na wat pijnstilling lukte het weer ,..;maar wannneer je dan terug beter bent ken je jou eigen grenzen niet ,..lach je ,..schreeuw je ,...en ga je in overdrive met als gevolg een nieuwe aanval ,...na een rustige nacht was je zondagmorgen weer blij tot bij je middagdutje dat de stouterikken van aanvallen er weer waren ,...deze keer viel de pijn wel mee en was je weer blij ,...maar toch ,...het doet me pijn ,...ik moet je dan weer met een ongerust geweten afgeven in Aartrijke ,...Waarom moet ik toch elke keer na een betere periode weer met de voetjes op de grond staan ,....De ongerustheid verdwijnt nooit ,...en het is net alsof de realiteit dan elke keer weer heel goed doordringt en me het besef toont van ja Ann ,...het is een never ending story ,...

    Gelukkig gaat het met Anoukje wel redelijk goed ,alhoewel zus heel veel en vast sliep ,...wat toont hoe zwak zusje eigenlijk wel is ,...Soms droom ik dat alles echt wel ooit eens over zal gaan ,...dat het ergste voorbij is ,..maar vrees ik dat dit nog moet komen ,...Ik moet eerlijk zijn ,..ik zorg al bijna 18 jaar en 16 jaar vol overgave voor mijn allerliefste schatten ,...ik doe het met heel veel overgave en zou het echt niet anders willen ,..maar toch hé,...leuk is anders ,...ik weet dat ik hier even moet bij stilstaan ,..dat ik even mijn traantjes moet toelaten om dan weer vol goede moed verder te doen ,...
    MEDELIJDEN hoef ik echt niet ,....want ik draag mijn gezin op handen ,....maar ik had ook zo graag als elke mama met opgroeiende pubers liever iets neergeschreven over hun pubermanieren die je de boom kunnen injagen ,...ja dit doet pijn ,...Waarmee ik wil zeggen ,...

    Lieve mensen geniet vooral van elke nieuwe dag ,..met de grote of kleine zorgen en besef hoeveel geluk jullie kroost geeft om zich te kunnen ontplooiien tot een mooi jongvolwassen ,...vol van kansen voor zijn toekomst ,....

    Ja ,ik ben even hard voor mezelf ,...maar ik hoop dat Timmy ,Robin en Anouk ook een gouden toekomst mogen hebben naar hun vermogen en hun kunnen want mijn liefde voor hen is zo immens groot ,...zo groot dat mijn hart vol van hen hen is ,...want zij zijn mijn leven ,mijn alles ,...
    Lieve schatten ,...ik hou van jullie ,...

    xxx ,mama Ann

    19-10-2015 om 20:00 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bodrum
    Hallo allemaal ,

    Hier ben ik even terug ,...we zijn er even tussenuit geweest ,...mijn ventje en ik zijn op huwelijksreis geweest naar het mooie Bodrum In Turkije ,...We hadden samen een heel fijne tijd ,...tijd om even van elkaar te genieten ,...wat bij te praten ,...batterijtjes opladen ,...en vooral genieten van even die rust ,...even gewoon voeten onder de tafel zonder eerst al 2 kids te hebben eten gegeven ,...een hele tas mee te zeulen met alle medicatie en pampers mee ,....

    Maar eerlijk ,de eerste dagen lukt het me heel goed even weg van alle zorgen ,...maar na 4 a 5 dagen begint het toch serieus te kietelen om weer mijn schatten bij me te hebben want ik ben dit nu al zolang gewoon ,...gelukkig bestaat er internet en hadden we heel goede wifi zodat ik ongeveer dagelijks op de hoogte was van mijn sloebers ,...

    Weet je ,...alles is eigenlijk zo relatief ,..we zaten echt in een prachtig hotel ,..een paradijs ,.. we hadden zee ,zwembad ,palmbomen veel zon ,...een echt droomplaatje zoals in de boekjes ,...maar ik denk moest je van elk die daar in dit paradijs ligt zijn verhaal kennen dat dit ook niet eeen even groot paradijs is ,...
    Ik moest mezelf vaak wakker schudden en zeggen Ann ben jij hier nu echt ,...Raar hé ,...Zoals ook in het dagelijkse leven zijn Robin en Anouk en ook Timmy constant in mijn gedachten ,...in alles wat ik tegenkom zie of hoor ik mijn kids bezig ,...

    Zoals vorige maandag ,..we deden een zalige bootreis ,...ik weet 300%zeker dat Robin vol overgave zat te genieten van de wind in zijn gezicht ,het gewiebel van de zee ,...maar dan komt het naar me boven van hoe geraakt Timmy in Turkije ,..Hoe geraakt hij op de boot ,..Hoe geraak je in dit berglandschap boven met een groot gewicht van een rolwagen ? ...je voelt gewoon de beperking ,...

    Ik zag mezelf ook kuieren in alle winkeltjes vol souvenirs ,..ik mocht denk ik nog een extra valies meedoen om mijn jongedame Anouk al haar handtassen en coole shirts weg te stoppen ,...maar helaas het blijft bij dromen ,...Kunnen jullie me een beetje begrijpen hoe zwaar dit soms weegt,...altijd te moeten ervaren om nooit te zijn zoals een ander gezin ,....

    Maar ik heb al in de voorbije jaren een heel lange weg afgelegd van vallen en opstaan ,woede en angst ,...onbegrip ,...en ben echt wel tot het inzicht gekomen dat mijn ventje en ik echt wel even samen die kostbare tijd nodig hebben om even gewoon te zijn ,...en ja dat is ook wennen ,...

    Ik ben en blijf een gevoelsmens ,...moest het vernemen dat er weer een heel mooi meisje een sterretje is geworden ,...Een zorgenkindje ,...een kindje die je zoveel liefde kan geven ,...dat knaagt zo heel hard aan mijn moederhart ,...omdat ik gewoon voel hoe graag je dit specialleke ziet ,hoe graag je vol overgave alles voor jou kind doet ,...Ik kan dit gewoon niet loslaten ,...Ik wens haar ouders en zusje heel veel sterkte toe ,...xxx

    Dus vorige donderdag waren we weer thuis en in de namiddag nam ik vlug de wagen naar aartrijke ,..kocht ik hun nog een nieuwe wintertenue en kon ik eigenlijk na 9 lange dagen hen terug in mijn armen nemen ,....een hemels moment ,...ze zagen er heel goed uit want ik weet dat ze in Aartrijke ook heel liefdevol verzorgd worden ,...
    Vrijdagvoormiddag deed ik dan boodschappen en in de namiddag ging ik ze dan ophalen ,...Zalig ,...gewoon het gevoel te ervaren dat Robin en Anouk weten waar hun thuis is ,...je had die gezichtjes moeten zien ,...Hoe zoiets kleins voor mij een grootse voldoening is ,...ja ,Dank je wel broer en zus om ons dit te leren ,...
    Het was hier een heel druk weekend ,..mijn papa word woensdag 70 jaar en er was hier een leuk feestje voor hen ,..en twas heel fijn om mijn schatten te zien genieten van alles rond hen heen ,..Hier is hun thuis ,hier voelen ze onze liefde en warmte ,...
    Ook grote broer was heel blij om mama en papa terug te zien ,..Hij trok even alleen zijn plan en ook dit lukte hem wonderwel ,...Timmy jongen ,we zijn trots op jou ,..

    Nu is mijn moederhart weer compleet ,..al mijn schtattekes samen ,...niet meer en niet min want ons gezin is het mooiste wat er is ,...

    Liefs ,ann

    12-10-2015 om 16:57 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs