Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    22-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nuchterheid
    Hallo allemaal ,

    Hoe gaat het ermee?
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje ,...alhoewel gewoon ,...ik nam deze keer een vervroegd weekend ,...Ik was vorige donderdag en vrijdag thuis ,...en in het weekend hadden we een trouwfeest waar de kids niet mee naar toe konden ,....Dus ben ik ze de donderdagmorgen gaan ophalen ,...Ik was alleen thuis met hen ,...eigenlijk wel eens zalig ,...even alle tijd voor wij 3 tesamen ,...en of ,..ze het weten die sloebers van mij ,...ze vonden het zo heerlijk om te genieten van de stilte,....

    En toch ,...slaat me soms die echte ontnuchtering doe ,...ik zou ze kunnen doodknuffelen ,..omarmen ,blijven verwennen alsof het mijn babytjes zijn ,...maar ja ,ze worden 18 en 16 jaar ,...en dan slaat die lach van mij om in een droevig donderwolkje ,...ik kijk achterom als ik in de auto rijd en besef ik hun hulpeloosheid ,...hun echte werkelijkheid en het besef van wat ze wel allemaal niet moeten missen ,...

    Want zaterdag was het een trouwfeest van mijn schoonbroer ,...we reden naar het binnenland ,...ik had een voldaan gevoel van de voorbije 2 dagen ,..maar ook zei ik tegen mijn ventje ,..eigenlijk konden broer en zus er nu ook bij zijn ,..en staan zingen en swingen ,...maar met hen een hele dag van s'morgens vroeg tot s'avonds laat op stap gaan is een utopie geworden ,...het is veel te vermoeiend ,...en vroeger ja kon je ze makkelijker even uit de rolwagen nemen en ergens neervleien ,...maar nu helaas ,...

    En zo is dit elke dag met alles die op ons pad komt he,...ik schreef het al zo vaak neer ,...ik kan niet elke dag door die roze bril kijken en zeggen ,..ja ,..alles is goed ,...dat maak ik alleen maar mezelf wijs ,...maar hoe ik dit moet uitleggen ,...weet ik niet ,...we leven elk ons leven met onze nodige ups en downs ,...voor elk van ons is het even lastig in het leven ,...maar vaak gaan die periodes voorbij ,...

    Wanneer ik dan mijn stramme spieren en pezen voel ,..en besef dat de zorg zal blijven duren ,..dan is het vaak eens slikken ,...ik heb precies heel veel jaren nodig gehad om dit echt effectief in te zien ,...Hoe kon ik zo dom zijn ,...om dit niet te willen zien ,...Maar je staat ervoor en doet elke dag weer verder ,...

    Maar nu ben ik tot een punt gekomen dat het me echt wel beter lukt om te relativeren ,de werkelijkheid te zien ,...Ik geniet vooral van onze vele mooie momenten samen ,..ik probeer de mindere dagen een plaats te geven ,..en vooral niet te panikeren,...
    Robin en Anouk hebben me geleerd om geduld te hebben en de dagen te nemen zoals ze zijn ,...soms zijn die dagen voor hen al slapend ,soms al lachtend maar vooal al genietend van de simpele eenvoudige mooie dingen in het leven ,...LIEFDE ,...GEZELLIGHEID ,...VRIENDSCHAP ,...
    Dank je wel schattekes voor alles ,...
    Dank je wel om mij zo gelukkig te maken ,...LOVE YOU ,...

    xxx mama

    22-09-2015 om 20:03 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Timmy 21 jaar
    Hallo allemaal,

    Hier ben ik nog eventjes terug ,...Wat is het weer nogal grillig hé,...brrr ,...het wordt weer herfst ,....Maar niets aan te doen ,...we proberen het hier ten huize Coosemans toch wel gezellig te houden hoor ,...wij zijn eigenlijk echte bofkonten met zoveel vrienden en familie om ons heen ,...dat mochten we toch de voorbije weken wel echt ervaren ,...

    Op zaterdag 05/09 hadden we hier nog een terugkom feestje met vrienden die van onze vrijgezellen dag een mega feest hadden gemaakt ,..zo fijn om te zien hoe ze samen één vormden ,...zo hartverwarmend en fijn om te zien ,...zelfs onze kleinste sloebers vinden het fijn ,...en sluiten Robin en Anouk in hun hart ,..ze maakten voor hen mooie kunstwerkjes

    En er komt hier precies geen einde aan de fijne tijd ,..het vorige weekend was er op vrijdag een kaas en wijnavond op de leefgroep van broer en zus ,...heel tof ,..en vooral heel leuk om Anouk in actie te zien ,...amai mijn madam voelt zich duidelijk goed ,..zo rondkijken en turen en lachen ,...man wat doet dit deugd aan mijn hartje ,...ook Robin doet het echt wel goed ,...Hij is nu al een hele tijd echt wel content ,..we horen hem zelden of nooit nog zeuren ,...mijn kereltje voelt zich goed ,...
    Zondag was er dan een etentje met onze vrienden van de ouderpraatgroep uit Aartrijke ,...ook echte vrienden voor het leven ,...al meer dan 10 jaar komen we geregeld samen om eventjes bij te praten ,..;ons hart te luchten ,..ons verhaal te doen over onze kids ,...maar vooral geeft het aan elk van ons een echt ontspannend gevoel ,....een gevoel van hier kan en mag alles ,..is er tijd voor een traan maar vooral van veel gelach ,...

    En ja ,...ook dit weekend was er al een mini feest voor Timmy ,...onze kerel wordt morgen 21 jaar ,...een nieuwe mijlpaal in zijn leven ,...Het blijft een magisch getal ,...En ik hoop uit de grond van mijn hart dat het voor onze jongen een magisch jaar mag worden ,...Een nieuw levensjaar vol nieuwe kansen ,...een jaar waarin Timmy zich volledig kan ontplooiien ,...kan genieten samen met Lauren ,...kan vertrouwen hebben in ons als ouders en weten dat we er steeds voor hem zijn ,...

    Lieve Timmy ,

    Al bijna 10 jaar ben jij nu in mijn leven ,...
    Je was een klein ,guitig maar heel lief ventje toen je in  mijn leven kwam ,...
    Robin en Anouk waren geen probleem voor jou ,..
    integendeel ,..ze zijn "jou speciale broer en zus "
    En jij ,...zo goed en lief als je bent ,...helpt dan ook heel graag mee in
    de zorg voor hen ,..
    Weet je Timmy ,...een dikke dank je wel hiervoor ,..
    Ik bewonder jou ,..echt waar ,..niet elke jonge gast zal jou dit nadoen ,..
    Maar jij doet het gewoon ,...omdat jou liefde voor ons gezin zo groot is ,...

    Het voorbije jaar was je even jou weg kwijt ,..
    moest je op zoektocht ,..naar jou eigen ik ,..
    Het was een weg met de nodige ups en downs ,..
    Langzamerhand vond je voor jou opnieuw het juiste pad ,...
    Lauren kwam onlangs in jou leven ,..
    een knappe jonge dame die jou hart heeft gestolen ,..
    Jullie ontluikende liefde is mooi om te zien ,..
    Ook lauren stuurt je wat bij ,..want haar liefde voor jou is groot ,...

    Je hebt nu weer de weg naar de werkvloer gevonden ,...
    Ik hoop dat het jou mag lukken ,...
    dat ook jij met jou autisme ,...een plaatsje krijgt in deze arbeidswereld
    want ook jij hebt recht op een gewoon leven ,..

    Weet lieve jongen ,..
    Ik wens je ontzettend veel geluk toe op jou levensweg ,...
    Ik hou van jou,...
    Ik zie je graag ,...
    Ik ben er voor jou ,..
    En daarom voor morgen lieve jongen ,...

    Een mega toffe fantastische gelukkige verjaardag

    xxxx Dikke kus ,mama Ann






    14-09-2015 om 20:34 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.September
    Hallo allemaal , Zijn jullie kapoenen weer goed gestart op school ,...of hebben ze een andere weg ingeslagen ,... Ja ,de dagen worden weer korter,....De zonmoet meer kracht bovenhalen ,... En dat lijf ook van mij ,.... Want boem patat zonder dat ik het wil ,trekt het weer aan die verdomde alarmbel ,...Langs de ene kant is dit wel een goed teken ,maar anderzijds wil ik dit niet ,.... Maar ik denk dat mijn lichaam nu toch weer gewonnen heeft ,.... En zo had ik ons verblijf in Villa Rozerood anders voorgesteld ,.... Het weekend lukte het me nog ,... Het was echt zalig ,.... De zon deed haar uiterste best en we genoten in de mooie tuin van de villa ,.... Een zalig warm gevoel ,... In heel fijn gezelschap ,... Zondag was het ook heel fijn ,... Timmy kwam even langs met zijn vriendin en haar ouders en we deden een wandeling ,.... We kropen moe maar voldaan vroeg in ons bedje .... Maandagmorgen stond ik op ,... En na het ontbijt werd ik onwel en mocht ik weer in mijn bedje kruipen ,... De hevige maandstonden hadden me plat gekregen ,...dus ging ik maar weer slapen en hield me heel rustig ,... Het regende ,... We konden niet buiten .... We gingen snoezelen ,.... Zo fijn om mijn sloebers te zien genieten ,.... Hun oogjes wijd open ,... Ik gaf ze een voetmassage ,handmassage en gezichtsmassage ,.... Pure ontspanning dus ,.... Na nog een fijne babbel met andere ouders was het opnieuw tijd om neer te gaan liggen ,.... Ik stond dinsdag vol goede moed op ,.... Maar helaas pindakaas ,.... Het lukte niet en ik mocht weer blijven liggen ,.... Moest alles overlaten aan mijn ventje ,.... En dan pas voel je de machteloosheid ,de woede ,.... Om het even niet zelf te kunnen ,.... Ik help zo graag de verpleegkundige zelf ,... Doe graag dat ene speldje zelf in het haar ,... De kousjes op de juiste manier ,.... Goh ,het zijn die onnozele dingen die vaak voor mij het verschil maken ,.... Gelukkig is iedereen in Villa Rozerood zo begripvol en begrijpen ze mijn onmacht ,.... Ik zag lijkbleek en ben dan maar naar de arts geweest ,....het vrouw zijn heeft me echt genekt met als gevolg ,veel te weinig ijzer ,ferritine en een hemoglobine die veel te laag staat ,... Die elke inspanning dubbel zo zwaar maakt ,.... Wat heb ik nu nog meer respect voor de patiënten op oncologie met anemie ,.... Het is verdorie zo uitputtend,.... De arts schreef me 2 dagen rust voor ,... En de kracht komt terug alhoewel ik nog buiten adem ben als ik de trap op ga ,.... Ik panikeer niet ,... Slaap heel veel en voel dat het wel in orde komt ,... Gisteren kreeg ik telefoon van de juf uit de Varens ,.... Ze vroeg hoe de voorbije vakantie was geweest en ik zei haar heel goed ,...maar dat het voor mij op 1 september echt een echte off dag is ,.... Waar we niet omheen kunnen ,... Ze zei me Ann ,... Ik herinner me nog steeds jou woorden ,... Dat jij het zo jammer vind om geen nieuwe schooltas of pennezak of ander gadget te moeten kopen ,... Ze zei me ,... Ik moest daarvoor al zo oud worden om daar even bij stil te staan ,... Hoe moeilijk dit moet zijn ,... Wil ze maar zeggen ,... Life Goes one ,...voor velen zonder dat ze beseffen dat het niet voor iedereen even makkelijk is ,... Lieve Hilde ,... Bedankt voor jou fijne babbel en jou grote inzet voor de speciallekes ,.... En toch ondanks alles ben ik blij ,... Voel ik me mentaal goed ,... Probeer ik te genieten en bewaak ik heel goed mijn eigen grenzen en ben ik blij dat ik morgen weer mag werken ,...ook al zal mijn werk thuis blijven liggen ,.... Maar je moet nu eenmaal keuzes maken .... Een dikke knuffel ,Ann

    03-09-2015 om 11:38 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs