Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    26-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CP consult Gent

    Hallo allemaal,

    Hoe gaat het ermee? Hier gaat alles naar behoren ,...We kabbelen rustig verder en geraken zo stilaan aan het einde van het jaar. Vorig weekend hadden we hier echt een heel fijn en warm weekend met fijne mensen om ons heen.

    Zaterdag waren we eerst samen met de familie van mijn ventje ,....We zien elkaar niet veel ,maar weten wel wat we aan elkaar hebben ,..we waren samen om afscheid te nemen van mijn schoonzus ,haar mama ,...Afscheid nemen van je moeder is nooit fijn ,...ze is de ziel van ons hart ,onze toeverlaat ,...ons alles ,...Maar we waren samen om haar te steunen en die warmte voelde goed aan ,...Daarna gingen we richting Wetteren ,naar onze matekes ,...Het was heel fijn en gezellig .... We kennen elkaar nu al een hele poos en dit voelt zo goed aan om samen onze zorgen en ons verhaal te kunnen vertellen ,...Bedankt hiervoor dat jullie dit toelaten ,... LOVE YOU ALL ,...

    Zondagmorgen ging ik dan mijn schattekes halen ,ze waren heel welgezind ,in de namiddag gingen we hier in Kachtem naar het sinterklaasfeest van de bond,...Ook deze namiddag was heel hartverwarmend ,..Er was een poppentheater en onze Robin keek heel aandachtig en deed mee met de kinderen ,....Ook de sint maakte even tijd voor hen en gaf ze een mooie knuffel ,...Bedankt lieve Sint en pieten voor jullie grote hart ,...Weet je ,we wonen hier nu 5 jaar in Kachtem en het geeft ons zo een goed gevoel ,...we zijn hier overal welkom en worden op hande gedragen ,...Robin en Anouk zijn één van hen ,...en dit maakt mijn hartje blij ,...

    Maandagmorgen was het hier vroeg dag want we moesten naar het UZ Gent op contole naar het CP centrum ,...In de auto kreeg ik het even benauwd ,...ik dacht ,...verdorie we kennen daar in Gent al goed de weg gedurende 16 jaar ,..telkens ik daar binnenstap komt het gevoel op me af ,...van wat is er mis met mijn lieverds,...waarom ik ,...overvalt me een schuldgevoel ,...Ik had een goed gesprek met de neurologe en vroeg nog eens naar de oorzaak ,maar die zal er vrees ik nooit komen ,...alle wegen die we konden afzoeken hebben we gedaan ,...en het resultaat is een genetisch probleem ,..maar waar en hoe ,..we weten het niet ,...ik kreeg als antwoord ,...je hebt echt wel brute pech ,...slik ,slik ,slik ,...ik was even van mijn melk ,en moest in het restaurant even bekomen ,ik zat vast op mijn stoel en kon niet bewegen ,...Het was al moeilijk om er een plaatsje te vinden en wanneer we de kids nog moesten eten geven waren alle ogen weer in  onze richting ,...Anderzijds kregen Robin en Anouk wel goede punten hoor ,...ze doen het heel goed ,..de orthopedische problematiek valt mee zegt de dokter ,alles is binnen de aanvaardbare normen ,...Dit stemt me gelukkig en goed ,...

    Om dit goede nieuws en mijn emoties weer even te laten bezinken gingen we even naar de ikea ,...natuurlijk dolle pret voor broer ,...al die lichtjes ,...zelfs zussemie was enthousiast en schudden met die poep ,...We kwamen onze buren tegen en Staf en Silke ,..de kids reden de hele ikea rond met de rolwagens ,..zo mooi en hartverwarmend en die kids doen dit zonder na te denken en hebben Robin en Anouk in hun hart gesloten ,...Moe maar voldaan na een drukke dag stak ik ze in bedje .Gisteren was het dan nog eens qualitytime te samen thuis ,....zo zalig voor ons allemaal ,...Wat kan ik zo genieten van "hun zijn " die niet voor iedereen even duidelijk is ,....maar voor mij "o zo mooi",....Ik stak ze dan ook met een glimlach weer in hun bedje in Aartrijke met een gevoel van dankbaarheid voor de alweer mooie dagen

    Vandaag was ik nog een dagje thuis ,..samen met de poetsvrouw ruimden we samen het huisje op en werkten we alle strijk weg ,...Deze namiddag dronk ik een koffie bij de buurvrouw en samen met Timmy waste ik enkele keukenkasten uit ,...Ik mag zeggen dat Timmy eindelijk het ritme van werken en gezin wat heeft gevonden en het fijn vind om me wat te helpen ,...Timmy jongen ,...een dikke mercie ,..je bent een grote steun voor mij,...Deze avond moest ik naar de pschyiater ,...en ze vroeg me hoe het ging ,...Ik zei haar ,...Het gaat goed,ik ben zo blij dat ik kan werken ,ik voel mijn beperkingen ,maar heb ze aanvaard ,...Ik heb ook de indruk dat ik nu alles vlugger even laat doordringen zoals maandag ,...Ze zei me dat dit goed is ,...ipv alles weg te wimpelen en mezelf voor te schotelen dat alles goed is en komt want dit is het niet ,..Weet je ,...ik geef het toe ,...ik heb hier jaren over gedaan om op dit punt te komen ,...en toe te geven dat ik af en toe die paardenbril moet afzetten om het allemaal houdbaar te houden voor mezelf ,...geloof je me dat dit als een bevrijding voelt ,...De dokter vind het ook heel positief dat ik mijn verhaal neerpen ,...want voor mij is dit een verwerking ,...Daarom een heel grote mercie aan jullie die dit lezen en er voor me zijn ,...Jullie zijn allemaal een deeltje van mijn leven geworden ,...elk bemoedigend woord ,elke schouderklop ,elk vriendelijk gebaar maken me tot de vrouw wie ik nu ben ,...en ik durf nu zeggen dat ik trots ben op mezelf over waar en hoe ik nu in het leven sta ,...en ik hoop dat 2015 me in hetzelfe elan kan doen verder gaan ,...ik leef ,...Dank je wel ....


    Een dikke knuffel ,ann

    26-11-2014 om 20:41 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groetjes uit Villa Rozerood
    Hallo allemaal, Hoe gaat het ermee? Hier gaat alles heel relax ,... We zijn hier eventjes aan het genieten van de laatste fijne uurtjes in Villa Rozerood,... Stilaan onze tweede thuis ,... Ja ,we doen hier de deur open en meteen komen hier alleen maar heel vriendelijke en enthousiaste mensen op ons af en verschijnt er op het gezicht van mijn sloebers een mega smile. We hebben weer eens genoten van een fijn weekend,... Eventjes wandelen naar zee ,.... Een bezoek aan de abdij van West - Vleteren,....wat snoezelen ,... Een gezellige babbel ,... En flinke kids ,... Maar wel kids die een beetje moe waren en opnieuw veel moesten slapen ,... Weet je na de voorbije weken vol,van mijn enthousiasme ,... Kom ik toch maar weer eens met mijn voetjes op de harde grond van de realiteit en het besef van de zwakte van mijn sloebers ,... Ik,weet het ,... Ik mag er niet teveel aan denken ,... Maar ook niet teveel weglachen ,... En vooral mezelf wijs maken ,... Alles is ok Ann ,... Want neen ,.... Dat is het helemaal niet . Robin is denk ik echt wel in zijn puberteit ,de aanvalletjes steken weer meer de kop op ,... Het eten is echt een moeilijke opgave ,vooral bij het uit handen geven aan iemand anders ,zijn humeur is heel wisselvallig ,in 1 fractie kan hij lachen ,huilen ,kreunen ,en weet soms niet wat hij zelf wil ,... Maar wat gaat er om in zijn hoofdje ,... Gelukkig kan ik hem goed tot rust brengen en kijkt hij op naar mama ,... Geniet hij van het even weg gaan ,... Nu zitten we hier samen op bed .... Ik wou het even afschrijven en Robin ligt in een bolletje gedraaid bij mij ,.... Ik ben benieuwd naar volgende week ,... Ons consult op het Cp in Gent ,... Ik denk dat hij orthopedisch wat achteruit gaat ,... Buigt over naar 1 kant ,het staan is moeilijk ,zijn benen volledig plat leggen is ook niet meer zo evident ,... Het ouder worden doet duidelijk met de nodige gevolgen zijn intrede ,... Het doet je even slikken ,... Ons Anouk is ook dit weekend opvallend heel moe ,... Is het de zeelucht ,... Is het de impact van alle medicatie ,...of ook de puberteit ,... Weet je ,... Het is altijd een gissen naar het hoe of wat ,... Gisterenmorgen deed zus ook een aanval ,... Sliep dan veel ,... Maar na onze wandeling naar Nieuwpoort was mijn lachebekje terug, ... En ik genoot zichtbaar ,... Had een fijne babbel hier ,.... En kon het even zeggen ,... Hoe we weer zoals gewoonlijk werden bekeken met onze rolwagens alsof we 2 buitenaardse wezens mee hadden ,... Soms zie je dit en soms weer niet ,... Maar gisteren viel het echt wel op en had ik het er toch wat moeilijk mee ,... Ook denkend aan de eindejaarsperiode die in aantocht is en het ook weer meer dan duidelijk is ,dat dit niet voor ons is om door de menigte van het volk te passeren met onze rolwagens en dan tot de vaststelling te komen dat er nergens plaats is op een terras of een tearoom voor ons ,...och zucht ,... Ik schreef het weer eens van me af ,... Maar de voorbije maanden heb ik geleerd dat ik het moet doen voor mezelf ,... Om mezelf de kans te geven om weer met beide voeten op de grond te komen ,... Want mezelf wijsmaken ,Ann ,.... Zeur niet alles komt goed is een grote utopie nu ,vandaag ,morgen en elke komende dag in mijn leven met Robin en Anouk ,... Nu ,voel ik me rustig ,relax en vooral heel bewust dat ik momenteel alles onder controle heb ,... We hebben er duidelijk weer deugd aan gehad en genoten van onze dierbare speciallekes ,.... Mijn alles ,mijn liefde van ons leven ,... Robin en Anouk ,bedankt voor jullie levenslied en jullie zijn ,... Ik hou van jullie en hoop,om,hier nog samen vele mooie momenten te mogen doorbrengen met jullie . Dikke knuffel ,Ann

    17-11-2014 om 11:20 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anouk 15 jaar
    Hallo allemaal ,

    Hier ben ik eventjes terug ,...Ja ,jullie merken het ,..ik kom hier wat minder ,..maar ik voel me goed ,ben terug aan het werk ,..geniet ,..en zo geraak ik niet telkens aan het schrijven ,...
    Ondanks de drukte hadden we hier alweer fijne dagen ,..vorige  week op 1 november zaten we buiten te dineren ,..zalig toch hé ,..we genoten dan ook met volle teugen van ons gezin en de mooie dagen ,...
    Zondag kwam oma en opa even thuiswachten want samen met mijn ventje ging ik even supporteren voor Elke op haar karatewedstrijd ,..Wat heeft mijn metekind talent ,..Ik bewonder haar discipline en inzet ,...maar wanneer ze thuiskomt dat is ze zo lief ,..openhartig en knuffelt ze heel hard Robin en Anouk,...Zondagavond was dan ook eens zalig ,we hadden geen ritje naar Aartrijke want maandag was mijn poppemie 15 jaar en had ik een dagje vrij genomen om die samen met zus en broer door te brengen ,..
    Zondagavond was het hier dan ook heel gezellig hoor ,...even de kids uit hun rolwagens en samen in de zetel ,...tis niet meer evident ,...maar o zo leuk ,...Mijn ventje en ik zaten erbij en glimlachten ,..zus was eens vrij en schudden met die poep ,..die handjes heen en weer ,..die o zo mooie glimlach ,...Wat is mijn meid meer dan gelukkig ,...en ikzelf ben zo mega trots op haar ,...Ze doet het maar elke keer opnieuw zo ons hart verwarmen ,...Robin voelt zich duidelijk ook goed en vond het knuffelmoment dan ook heel zalig ,...

    Maandag was het dan een rustige dag hier samen thuis ,...we kregen bezoek ,...ik gaf zus heel veel liefde ,...gaf haar de vele kussen die iedereen haar wenste ,...maar dan was het helaas toch weer tijd om afscheid te nemen ,...en opmerkelijk ,..onze timmy zei ,..moeten ze nu echt weeral terug ,..ja jongen ,..zo is dit ,..want we moeten morgen werken ,...en dan kreeg ik zo een mooi antwoord van Timmy ,...Hij zei ,..weet je ,...als jullie er niet meer zouden zijn ,..dan zou ik echt mijn uiterste best doen om ze naar huis te halen ,....ja ,..ik was even stil ,...Timmy vent ,..merci voor jou groot hart ,..Wat zie ik je ook zo graag ,....

    Woensdag deed ik samen met mijn collega opnieuw een stamcelafname ,..en geloof me ik was zo blij om dit weer te kunnen doen ,..ik hou echt van mijn werk ,..het heeft me zo een grote voldoening ,...
    Gisteren ging ik dan naar Vives Kortrijk ,de verpleegsterschool waar ik 23 jaar geleden afstudeerde samen met andere ouders gaan praten met pediatrische verpleegkundigen over de zorg en onze ervaringen met ons kind in het ziekenhuis ,..Het was een heel gevarieerd gesprek met emoties ,...met veel begrip en ook waardering langs beide kanten ,...Het spreken heb ik nu al meerdere keren gedaan en je voelt toch wel dat er daar nood aan is ,...want wij als ouders zijn de experten in de verzorging van onze kapoenen ,...want onze kids hebben echt elk op hun manier een identieke handleiding die wij wij ook maar al te goed kennen ,....en zelf verpleegkundige zijn besef ik ook maar al te goed dat het voor hen ook niet zo evident is om te weten hoe ze met ons en het kind moeten omgaan ,...maar we zijn er om elkaar te helpen en dat voelt fijn aan ,...

    Vandaag moeten we even weg ,..en gaan we pas de kids morgenvroeg halen tot dinsdaavond ,...en eerlijk ,..ik voel me wat verloren ,..maar ben me ook aan het voorbereiden voor morgen en maandag ,...want dan vieren we feest voor ons poppemie ,...ze verdient haar lekkere taart en de aanwezigheid van de familie om ons heen ,...Kortom we maken het hier weer gezellig ,...ik hoop dat jullie dit ook doen ,...

    Mijn enge periode is nu weer eventjes voorbij ,..ik ben hier heel dankbaar voor ,..dat het weer beter met me gaat ,..en gaf dan gisteren ook de boodschap mee ,...geniet van elk mooi moment ,..geniet van jullie kinderen die dansen ,spelen ,springen ,..tetteren want dit moet ik missen ,....Maar hetgene ik krijg van broer en zus ,..is onbeschrijfbaar en zo kostbaar voor mij ,...Ik leef terug ,..Fijn weekend allemaal ,...

    Liefs ,ann xxxxx





    08-11-2014 om 13:32 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs