Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    22-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieve Robin
    Dag allemaal , Hier een berichtje uit het AZ Delta,...sinds donderdagavond ben ik met Robin in het ziekenhuis ,... Wat er mis is met mijn jongen weet ik niet ,.... Ik kom zot van piekeren ,mijn hart is verscheurd want ik zie dat Robin zo anders reageert ,... Donderdag kreeg ik,telefoon uit de leefgroep dat Robin heel erg geagiteerd was ,niet wil eten ,geen oogcontact maakt ,de huisarts checkte alles na,... Kon niets vinden ,... Ik reed naar Aartrijke ,... En zelfs op mijn stem reageerde hij niet ,keek me niet aan ,.... Verdorie he ,... Dit is het weinige dat mijn kereltje kan en ook dit ben ik nu kwijt ,.... Ze hebben ons dan naar het ziekenhuis gestuurd om hem op te volgen ,....ook vrijdag en gisteren bleef het zo ,... Vandaag heb ik de indruk dat het aan het beteren is ,... Hij reageert toch weer wanneer ik hem aanspreek ,... Maakt een weinig oogcontact en er komt al wat geluid ,.... Ik hoef er dus echt geen tekening bij te maken hoe verscheurd ik me voel ,... ik wil dit niet ,ik wil mijn guitig en flink kereltje terug ,... Zijn medicatie is nu wat aangepast en laat ons hopen dat het lukt ,... Het is een gok,dat we moeten wagen ... Is zijn reactie zo omdat de medicatie te zwaar is ,... Is het een onderdrukte mega epilepsie aanval die klaar zit... Pfffff,... Het is een gissen ,....maar zo het ziekenhuis verlaten zonder een oude Robin heeft geen zin ,... Dus duimen jullie mee dat het hier snel verandert ,... Ondertussen moet ik ook zusje missen ,... Gelukkig is ze zeer content en blij mijn zonnebloem ,... Ook Timmy blijft met papa achter ,maar mijn kerels trekken hun plan ,... Maar ik had hier echt zo graag gezegd ,... Het gaat goed ,het gaat beter met mij ,... Maar mezelf iets wijs maken heeft geen zin ,... Ik laat de traantjes dan maar rollen en hou me vast aan alle steun die ik krijg ,... Ik kan jullie niet genoeg bedanken want dit is echt hartverwarmend en dit kan mijn hartje nu echt wel gebruiken ,.... Een dikke knuffel, Lieve Robin, Mijn groot geworden vent ,... Wat is er in jou hoofdje ,... Wat gaat er jou niet ,... Kon je het me maar 1 keer vertellen grote vriend van mij ,.... Ik kijk en blijf kijken naar jou,... Ik hoop echt dat alles vlug weer gewoon mag gaan ,want jij wil de zon ,jij wilt genieten van de fluitende vogels en de lach van jou zus ,... Ik hou van jou ,xxxx

    22-06-2014 om 12:52 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (16 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinksteren 2014
    Hallo allemaal ,

    Ik ben hier terug met enige vertraging ,..Ik heb wat genoten van het mooie weer ,..veel vitamientjes opgedaan en alles rustig laten bezinken ,..want we hadden vorig weekend een super weekend in ...Villa Rozerood ....Het was er deze keer opnieuw zo immens zalig ,..we hadden het goede weer aan onze zijde ,er was heel fijn gezelschap en er waren 3 flinke pubers van mij ,...een superpapa Erwin die genoot van zijn vaderdag en de vele helpende handen van alle lieve mensen in de villa ,..Wat moet een mens nog meer hebben om gelukkig te zijn ,,,

    Ondertussen gaat het ook stilletjes aan beter met mij ,...eindelijk ,...Je kan niet geloven wat een positieve vibe dit aan me geeft ,..Na weken van aanmodderen ,tsjolen ,..ongemakken ,...voel ik dat de vermoeidheid wat wegebt ,..de kracht is er nog niet helemaal maar ik was woensdag zo content als een klein kind dat ik toch een grote mand strijk kon doen zonder slechtkomen ,..ik kon een gat in de lucht springen ,..echt waar ,...Ik heb dan ook de laatste tijd heel vaak aan alle patiënten op het werk gedacht ,..hoe immens zwaar het moet zijn om dag in ,dag uit met die vermoeidheid om te gaan ,want geloof me vrij dat wens je echt niemand toe,...

    Maar allé we zijn ter schepe en moeten varen ,..het is nog een beetje dobberend ,..maar de woelige baren die ik moet trotseren zijn al wat rustiger geworden ,...
    In de villa kwam ik nog maar eens tot het besef en zag ik dat ik verdorie een zware rugzak heb ,..Ik zag ouders met kleinere kinderen die aan het begin van hun weg staan ,die het heel moedig doen ,want als ouder van een zorgenkind ben je extra bezorgd ,wil je denk ik nog meer ,..als een ander dat jou lieveling niets tekort komt ,...En ik kon het nu na 16 jaar eindelijk een beetje proberen te begrijpen waarom dit lichaam van me ,me soms in de steek laat ,...Het is dag in ,dag uit een weg van aanvaarden ,loslaten ,plaats geven aan bepaalde zaken ,..In mijn geval me proberen niet schuldig te voelen met mijn beslissing en ook nog wat tijd te maken voor jou partner want die is ze belangrijk in het hele proces ,...

    Maar mijn angst en bezorgdheid zat de voorbije weken vooral in mijn gebrek aan kracht ,...Ik vind het zo spijtig dat het me niet lukt om een wandeling te doen met mijn rolwagens ,....Waarom vroeg ik me af ,..wil dit lichaam niet ?,...maar door me toch weer wat beter te voelen kan ik het vandaag relativeren en weet ik hoe graag ik mijn kids zie ,...
    Het was dan maandag opnieuw knap lastig om ze in de leefgroep achter te laten ,...maar vandaag zijn ze terug bij mij ,..mijn leven ,mijn alles ,...
    Nog in de villa heeft onze Timmy echt een voetafdruk nagelaten ,...Weet je ,onze autist ,...blijft ons verwonderen ,..ik ben zo trots op hem ,...Hij durft zijn grenzen eindelijk aftasten en zijn behulpzaamheid heeft hij echt getoond ,..hij was aan het helpen in de keuken en serveerde in zijn kostuum ons een heerlijk glaasje Cava ,..Zijn woorden zijn ook zo mooi geworden en hij heeft echt een mega groot hart ,...Timmy kerel ,ik hou echt van jou ,....xxxx

    We naderen stilaan het einde van het schooljaar ,...Anoukje haar laatste 2 weken bij juf Gwen,...slik slik ,...Je kan er niet naast kijken overal zijn er studerende kids rond me heen ,...en dit is niet fijn voor mij ,...vorige week had ik een slapeloze nacht ,..kwam er plots in me op ,..Goh robin zou al in het 5° middelbaar zitten en Anouk het 3° ,...Wat zouden ze studeren ,..zouden het studenten zijn ,..of zou ik ze moeten stimuleren met alle middelen die ik in mijn kast heb ,...
    Ik had nog een goed gesprek met mijn huisarts ,...Hij zei me Ann ,...neem voldoende ontspanning ,...geniet met vriendinnen ,...Ik probeer het ook te doen zei ik ,..want ik heb er heel wat die er echt en oprecht voor me zijn ,...maar hoe kan ik de deur buiten stappen ,zonder te denken dat ik iets mis ,of tenminste dat alles in mijn leefwereld anders is wat betreft de kids ,...ik moet maar de supermarkt binnen gaan en zien hoe die kleine pagadders met de winkelkar rondrijden ,...of zoals Elke mijn metekeind nu ook in de ban is van de nieuwe armbandjes maken ,...Ik ben zo blij om dit allemaal rond me te zien ,..maar heel diep vanbinnen in mij bloed mijn hartje af en toe ,...

    Maar nu ben ik blij vandaag ,dankbaar om mijn mooi gezin ,..om de onmetelijke grote liefde dat mijn gasten me geven,..om hun ongelooflijk optimisme ,..hun eerlijkheid ,..hun glimlach,...hun aanwezigheid in mijn hart elk uuur ,elke minuut en iedere seconde van de dag ,...

    Een dikke zoen ,..een heel gelukkige mama ,Ann

    14-06-2014 om 15:50 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor jullie lieve Timmy,Robin en Anouk
    Dag mijn lieve schatten ,...

    Lang geleden dat ik er nog eens was voor jullie ,...
    Maar jullie weten wel dat je heel diep in mijn hart zitten hé,..
    Jullie voelen dat het nog steeds niet 100% met mama gaat ,..
    Maar daar gaan we het niet meer over hebben ,...

    De voorbije week was nogal een rollercoaster en mix van emoties ,..
    Je leeft elke dag je leven ,..
    De reclame zit in de brievenbus ,..leuke toffe zomeroutfits staan erin afgeprint ,..
    En Anoukje ,..zou jij die jumpsuit leuk vinden ,..misschien wel hé rockchick van mij ,..
    maar je kan het niet zeggen,...
    Dan vraag ik me af ,..hey meid ,wat gebeurt er in jou hoofdje ,..ik vertel je iets grappigs ,..
    en wat verschijnt er dan ,...
    JOU LACH ,...en deze zus doet al de rest vergeten ,..
    Meid ,ik hou van jou !!!!

    Lieve Robin,..
    Ik bekeek de reportage van Panorama ,...
    ook kinderen hebben recht op waardig sterven ,..
    Wat was dit zwaar om te zien ,..maar meteen ook groots van deze dappere helden ,...
    Zo vaak heb ik jou al zien schudden en beven ,...
    wrijven over je hoofdje na alweer een meer dan grote aanval ,..
    maar de Vimpat doet toch zijn werk ,...alhoewel je toch wat moet wennen aan de vele
    nevenwerkingen ,..maar jij bent een stoere ,lieve kerel ,..
    Lieve vriend,...
    JOU OPTIMISME,...een voorbeeld voor velen ,..
    Kerel ,..Ik zie je graag !!!!

    Timmy vent ,..
    De laatste maand van jou schoolloopbaan ,..
    De laatste maand van jou gon begeleiding ,..jou houvast ,..
    Jou leidraad ,...
    Ik voel de angst bij jou om dit alles los te laten ,..
    je weet niet wat er gaat gebeuren ,..
    Vrijdag ,jou GIP verdediging in jou eerste maatpak ,..
    Man ,..ik ben zo trots op jou ,..
    JOU LIEFDE voor mij en ons gezin ,...
    die is onmetelijk groot ,..
    Het ga je goed in elke nieuwe stap in jou leven ,...
    I LOVE YOU boy,


    Een mega dikke zoen ,jullie mama ,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    04-06-2014 om 16:09 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (12 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs