Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    20-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Graag zien
    Hallo allemaal Hoe groot kan jou liefde zijn voor jou kind ? Hier gaat alles goed.eigenlijk heb ik deze week niet zoveel te vertellen ,het was hier nogal drukjes ,en de dagen gaan open en toe alsof er soms geen tijd is om even adem te nemen,maar zondag hebben we dit uitgebreid goed gemaakt ,het was letterlijk en figuurlijk een "zon dag ". En we hebben er dan ook volop van geprofiteerd . Robin en Anouk genoten met volle teugen van het buiten zijn en van een uurtje in hun jacuzi,... Ja het komt een hele karwei om,ze aan en uit te kleden en ze in de jacuzi te plaatsen ,maar het is meer dan de moeite waard om dan die meer dan blije en ontspannende gezichtjes te zien,.... Het was overheerlijk en grote broer bracht ons nog een glaasje wijn ,.... Ondertussen is papa bezig om een heus prieel te bouwen zodat we de jacuzi kunnen verplaatsen en de kids er dan met de tillift kunnen inbrengen ,... Ik kijk er naar uit. Maandag ging ik dan na mijn werk richting Kortrijk waar ik een getuigenis deed over het leven en de impact op ons leven met ons speciaal gezin ,.... Eerlijk gezegd ,ik doe dit graag er over praten ,maar anderzijds sta ik weer zo dicht bij die echte onvoorwaardelijke grote liefde voor hen en wik ik dan zo gauw als ik kan richting hen toe gaan ,... Maar ik was blij om aan de studenten kinderverzorging mee te geven dat Robin en Anouk een verrijking zijn voor ons en voor vele andere .Het is niet omdat ze beperkt zijn dat ze ons minder gelukkig maken ,integendeel ,... Het is net Robin en Anouk die ons doen beseffen dat we echt moeten genieten van de o zo kleine dingen in ons korte leven ,....ik kwam met een goed gevoel naar huis,... Dinsdag was het dan weer eventjes slikken voor mama ,ik moest Anoukje gaan inschrijven in de grote school ,....Anouk gaat in september mee met haar broer naar de varens in Brugge,... Vele vragen kwamen op me af ,... Hoe zal ze zich aanpassen ,maar vooral zal ze het aankunnen want ze heeft o zoveel rust nodig mijn meisje ,... Nu we zullen wel zien ,we moeten ze de kans bieden hè . Gisteren was er dan ouderraad in Aartrijke en ik ging iets vroeger zodat ik mijn hartendieven kon knuffelen ,voelen ,aanraken ,gewoon heel graag zien ,.....Goh ,ik zit precies weer in een periode waarin ik meer dan ooit besef hoe graag ik mijn kinderen zie,... Dat zal mama,zijn zeker ,... Lieve Robin en Anouk ,ik zeg het zo vaak in jullie oortjes ,maar ook zo vaak tegen mezelf en iedereen die het horen wil ,.... Ik hou van jullie ,.... Xxxx En ondertussen ben ik toe aan mijn volgende mini congé en mag ik opnieuw 4 dagen genieten samen met mijn gezin ,... I like it ,.... Lieve groetjes ,Ann

    20-03-2014 om 21:51 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanzelfsprekend ,...
    Hallo allemaal ,...

    Hoe gaat het ermee? Zalig hé dat lentezonnetje en deze zachte temperaturen ,...oef wat voelen we die warmte stralen door de vezels van ons lichaam ,...En eerlijk gezegd ik heb ze wat nodig die warme stralen want mijn lichaam draait een beetje op een platte batterij ,..ijzer en ijzerreserve staan veel te laag ,..dus slikken we maar wat ijzerpreparaten ,..De laatste weken doen al mijn gewrichten pijn ,kan ik mijn hals nauwelijks bewegen maar we slaan er ons door ,..beetje per beetje ,..stap voor stap ,....Ik hou het na mijn werk in het ziekenhuis wat rustiger zodat mijn lichaam kan recupereren wanneer het kan ,..want dit is relatief hé ,...

    Ik kan dan zo boos op mezelf worden dat het even niet lukt ,...maarja ,....We leven nu éénmaal in een drukke maatschappij ,alles moet vooruit ,alles lijkt zo vanzelfsprekend ,..maar dit is het niet wanneer je gezin want anders dan normaal is ,..en hier niet nog een klein beetje hé ,..
    Ik schreef het al zo vaak neer dat mijn liefde voor Robin en Anouk zo immens groot is ,..die is zo speciaal  en ervaar ik op een heel intensieve manier ,...Doordat ik ze zo vaak moet missen ,zie ik elke minuut die ik met hen kan doorbrengen als een godsgeschenk ,..het is alsof alles zo uitvergroot overkomt ,of is het omdat ik het op een andere manier bekijk ,...Ik was zo blij als een klein kind wanneer ik zaterdagmiddag na een bijscholing de kids kon ophalen ,...een pak van 100 kg viel van mijn schouder wanneer ik ze in de auto kon rijden ,..de muziek volle bak en een lachtende Anouk achter mij ,..Ik keek achterom in mijn achteruitkijkspiegel en wist echt met mijn geluk geen blijf ,...Eindelijk na een drukke week zijn we samen ,..voor velen is dit vanzelfsprekend hé ,..en staan we daar niet bij stil ,...

    Het zonnetje scheen en we zaten nog even buiten op het terras,Robin was moe en sliep nog even in zijn rolwagen ,..Anouk was in vol ornaat en we gingen even socializen met de buren ,..mijn madammeke zat te glunderen en genoot van alle aandacht ,..meermaals zat ze zo geniepig rond te kijken ,..gaf de indruk dat ze onze gesprekken begreep,...Na de verzorging stak ik ze in hun bedje en knuffelde nog even ,...
    Zondag kwamen we op het gemak wakker ,...Anouk was er vroeg bij ,...Ik vermoed dat haar hormonen een rol beginnen te spelen ,ze was even in de vroege morgen onrustig ,..zijn het krampjes of is het iets anders ,..I don't know ,..ik kan ze maar liefde geven en haar op het gemakje stellen hé ,..en dat was ze dan ook ,..we gingen in de namiddag naar onze matekes en genoten van een fijne namiddag ,..

    Maandag waren we dan nog een extra dagje thuis en was het echte quality time ,..s'morgens was zusje weer heel blij opgestaan ,ik gaf ze eten ,we zaten heel dicht bij elkaar ,ik zag haar opkomende sproetjes na de eerste zonnige dagen ,..keek haar recht in de ogen en ze keek terug ,..haar ogen zeggen zoveel meer dan 1000 woorden ,..Ik zei haar ,..zusje weet je wel hoe ik jou bewonder ,hoe jij een voorbeeld bent voor zoveel mensen om ons heen ,..altijd ben jij samen met jou broer content met wat wij voor jullie doen en eewig dankbaar om  alles ,..om de hele kleine mooie dingen ,...
    Robin was duidelijk ook in zijn nopjes,..mijn zonnekind ,..kon ook heel veel genieten van het zonnetje ,..maandagmiddag wou hij zelfs niet rusten in zijn bedje ,..hij dacht zeker ,zo'n mooi weer en ikke in dat bedje ,..no way ,..Ik zette hem dan maar weer buiten bij papa die aan het knutselen is voor een mooi plaatsje voor zijn jacuzi,..Maar s'avonds was mijn ventje doodop omdat hij zijn rust niet had genomen ,...en was het weer tijd om naar Aartrijke te gaan ,...pffffffffffff

    Blijkbaar heb ik het momenteel toch weer eventjes lastiger om alle dingen te plaatsen ,..ik doe zo mijn best maar door de dagdagelijkse dingen in de maatschappij alles te relativeren en alles een plaats te geven ,..maar vaak zijn ze zo aangrijpend en raken ze mijn hart ,...zoals deze avond ,..ik las over het verlies van Luca ,..alweer een zorgenkindje die een sterretje aan de hemel is geworden ,..ja het is makkelijk gezegd ,..je mag er niet aan denken ,maar de realtiteit is nu eenmaal anders ,..
    Robin en Anouk zijn en blijven mijn speciallekes ,..ik weet dat ze in vele harten zitten ,..en dat doet me zoveel deugd want ik hou zo oneindig veel van hen,..Het is en zal altijd anders zijn ,..maar ik ben en blijf een gelukkige mama ,..ondankes alles ,..

    Een dikke knuf ,Ann

    12-03-2014 om 20:52 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Looking forward...
    Hallo allemaal, Zalig hè dat lentezonnetje,...Een mens word daar meteen vrolijk van,...Alles gaat hier momenteel goed. We genieten van de gewone dingen om ons heen ,ook al had ik het voorbije zondag echt weer knap lastig ,verdorie hè ,...er waren weer traantjes bij mama wanneer we terugkwamen van Aartrijke ,...Zondag was Anoukje zo content hè ,ze zat zo te lachen en te vertellen ,keek heel alert rond en meer en meer hebben we de indruk dat zusje toch wel meer begrijpt dan wij denken,...Robin zat al eventjes buiten onder zijn polarke,.... Zo zalig om te zien ,mijn ventje vind dit toch echt de Max om buiten te zijn,... Ik voelde me gelukkig om,te zien dat alles momenteel echt wel goed gaat,... Het is nu vakantie,veel mensen zijn thuis maar ik moest maandag werken net als papa Erwin en ja dan gebeurt het wel eens dat ik het nog meer dan anders echt wel lastig heb om ze achter te laten,.... Onlangs hebben we de kamer in Aartrijke een nieuwe touch gegeven,een beetje nieuwe kaders enzo ,ik had ook een kader gekocht om foto's in te steken ,en daar heb ik nu toch wel eens werk van gemaakt om foto's te kiezen,meermaals keek ik in mijn fotoboeken ,waar ik zoveel mooie foto's zie ,elk met zijn herrinnering,...En aan bepaalde foto's te zien heb ik eigenlijk samen met Anouk en Robin al een hele weg afgelegd ,een weg met dalen maar vooral,met mooie bergen ,... En aan die bergen trek ik me op want die momenten hebben me gemaakt ,gekneed ,gevormd tot,de Ann die ik nu ben ,... En eigenlijk ben ik hier wel trots op ,.... Mijn lichaam pruttelt heel vaak tegen ,ofwel keelpijn ,hoofdpijn ,gewrichten die geblokkeerd staan ,enorme moeheid die me overvalt ,maar ik,slaag er toch maar telkens weer in om elke morgen weer met volle moed opnieuw er te zijn voor mijn patiënten en voor mijn gezin ,.... Weet je wanneer er een doel is in jou leven dan kan je zoveel aan ,... Ook al is het niet elke dag even makkelijk. Maar op deze momenten kijk ik even naar mijn foto's ,zie ik dat mijn lievekes ook al een enorme weg hebben afgelegd maar ook zij doen het wonderbaarlijk goed ,ondanks alles lachen ze zoveel en verwarmen mijn hele moederhart en weet ik dat het goed met ze gaat. Ook met Timmy gaat het stilletjes aan weer echt de goede kant uit ,ook Timmy kroop,uit een heel groot dal maar ziet het stilaan weer beter ,... En eigenlijk ben ik er verdorie trots op ,Hij is er steeds om ons te helpen ,heeft in die 9 jaar dat ik hem ken nog geen enkele dag geklaagd over hoe zwaar de impact van Robin en Anouk is op zijn leven,integendeel zijn liefde is onmetelijk groot en daarom was ik blij dat ik vandaag even tijd kon vrij maken met hem op stap te gaan ,want dit had hij verdient ,we gingen naar de kapper en om nieuwe kleren en schoenen en ik moet zeggen ,hij ziet er heel knap uit ,...Timmy jongen het is jou gegund,xxxx Ja jullie lezen het hè ,het gaat hier echt wel goed ,vorige week kon ik op mijn vrije dag genieten van een mooie dag bij vriendinnen ,zaterdag ging ik bij mijn hartsvriendin langs en zondag genoot ik van mijn gezin ,... Nu nog 2 daagjes werken en dan. 3 dagen genieten van de kids en opnieuw fijne vrienden om ons heen ,... ja ik ben een bofkont. Ik wens jullie allemaal heel fijne en zonnige dagen toe, Een dikke knuffel ,Ann

    05-03-2014 om 20:19 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs