Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    30-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een terugblik,...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dag allemaal,..

    We zijn bezig met de laatste dagen van de grote vakantie.Donderdag neem ik ook mijn nieuwe start na 6 maand thuis te zijn geweest met mijn burn out.Daarom even een terugblik,...Het waren heel zware maanden,maanden van angst,pijn,moe en heel moe zijn,wanhoop,geluk,vooruitkijken,terugblikken,...Hoe moet alles verder? Na heel veel traantjes,rust ,veel goe-de gesprekken ,bemoedigende woorden ben ik stilaan uit het dal geraakt.Ik nam heel veel tijd om mezelf terug te vinden in die chaos van gevoelens ,...maar ik geef eerlijk toe ,het blijft hemels moeilijk ,...het juiste evenwicht vinden tussen mezelf ,mijn kids en mijn gezin.Ik heb Robin en Anouk zo hard nodig en wanneer mijn schatten er zijn ,kan ik niets anders doen,..dan voel ik me schuldig om mijn huishouden die soms blijft liggen,...maar wat is de juist oplossing hiervoor is mijn besluit na al die maanden,..En die is er jammergenoeg niet ,daarom vrees ik dat ik op bepaalde momenten van mijn hart een steen zal moeten maken ,..en ofwel de kids ofwel mijn gezin ,..maar met de steun van mijn schatteke geraak ik er wel uit .Want ik wil dit geen 2 keer meemaken hoor.

    Ik ben echt wel heel blij om de gewone dagdagelijkse dingen te kunnen aanvatten en me zo weer nuttig te voelen in de maatschappij,...want niets gaat boven het gewone leven hé!!!

    Ik beleefde nog op de valreep van de vakantie enkele fijne dagen,..er was een leuk straatfeest ,zondag kwamen Quirien en Ottelien langs en we hadden een heel fijne dag samen ,het wwas nog even nagenieten van oons weekje villa Rozerood en gisteren en vandaag was het gewoon rustig aan want Robin deed zondag twee zware aanvallen,..hopelijks word alles ook wat rustig in dat ventje zijn hoofd want hij heeft hier toch last van,..ik denk dat zijn medicatie zal moeten aangepast worden,ons zusje blijft een zonnebloem en onze Timmy die ziet het nieuwe schooljaar helemaal zitten.

    Ik wil iedereen nog eens bedanken die er voor me was de voorbije maanden,jullie berichtjes ,jullie reacties,jullie kaartjes ,jullie "er zijn " voor me deed me heel veel deugd.DANK JE WEL,..

     

    Heel veel liefs,ann

    30-08-2011 om 10:54 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (6)
    23-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten met mijn gezin,...

    http://youtu.be/WmwnvNCuhYw

    Hallo allemaal,

    Hier ben ik even terug,...de grote vakante loopt op zijn einde,...Jammer hé,...maar ik verlang naar 1 september om terug te kunnen werken ,...We hadden hier opnieuw weer enkele heel fijne momenten met de kids,...Ik ging ze zaterdag halen,..Robintje was wat humeurig want hij was vorige week weer in overdrive en deed daardoor enkele aanvallen vrijdagmorgen en zo moest hij bekomen,Mijn Anoukje sliep ook wat in de namiddag ;Tegen 17 uur kwamen hier 2 logés toe ,Elke en Jens mochten even bij mémé Ann slapen en dat was dolle pret hé.

    Zondagmorgen was het hier vroeg opstaan want we gingen met enkele vrienden naar Bellewaerde,..de weergoden waren ons heel gunstig gezind,..zouden onze sterretjes daarvoor gezorgd hebben want ze gaven enkele zorgenkindjes een heel fijne dag samen met hun gezin en familie.Robintje was nog steeds wat moe ,maar liet alles op zich afkomen en tegen dat het avond was ,zat hij weer te lachen en zusje genoot op haar eigen rustige manier en ons Elke en jens hadden een SUPER dag.

    Weet je,gisteren was het weer bekomen voor ons allen ,we stonden weer even stil bij onze zorgen.De kids waren helemaal uitgeteld en sliepen dan ook veel ,vandaag waren ze opnieuw content.Deze namiddag moest ik ze jammer weer terugbrengen.Toen ik in de auto zat naar Aartrijke zag ik in mijn achteruitspiegel Anoukje lachen,vertellen en plots overkwam me weer een beklemmend gevoel hé,...Waarom moet ik ze nu terugbrengen,waarom ga ik ze straks weer minder zien,..;Ik probeer dit allemaal te plaatsen hé ,maar tis verdomd lastig,...

    Maar we moeten voorruit,we koesteren de alweer enkele fijne dagen,kijken uit naar het komend weekend en zien dat we gelukkig mogen zijn met onze specialleskes ook al vind Mr De Gucht dat er teveel gehandicapten zijn ,...Het eerste wat ik dacht toen ik dit hoorde was,..awel ,dat hij hier maar eens komt voor die schatten van mij zorgen ,dan zou hij zien hoeveel liefde ,hoe waardevol ze zijn ,...ze zijn gewoon mijn leven,...maarja ,snappen wie het snappen kan zeker,...

    Heel veel liefs,ann

    23-08-2011 om 20:39 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig zijn,...

    Hallo allemaal,...

    De zomer doet eindelijk nog eens een beetje haar best,........Wat een opluchting !!! voor iedereen maar ook voor mijn lieverds want dan kan Robin veel buiten zijn en dat is wat hij zo graag doet.Zondag ben ik ze gaan halen en de buurjongens waren buiten en ze vroegen of de kids erbij mochten,..Leuk hé en zo konden ze nog wat genieten.

    Maandag moest papa werken en was Timmy naar zijn mama en was het voor ons qualitytime samen,..Robin stond alweer lachend op en vertelde de hele dag door zodat ze hem hoorden in de straat en ze zelf content waren in zijn plaats,...Anoukje was ook heel content hoor maar ze is minder luidruchtig dan broer hé,Wat Anoukje wel veel meer doet is haar bewegen,hoofdje oprichten ,poep in de lucht ,die handjes heen en weer en ook hele rijen brabbelen,...We genoten samen van het buiten zijn en onze tuin.

    Gisteren zijn we dan met de kids naar Oostende gaan wandelen en het was zalig hé,...zon,zee en strand,..Anoukje deed een grote tuk in haar rolwagen ,maar broer die was in topvorm hoor,vertellen en genieten,we brachten een bezoekje aan het Q beach house ,eens leuk om te zien hoor,..genoten van een lekkere sangria en robin kon even in het zand met zijn voetekes,..kriebel,kriebel aan de teentjes,..we moesten natuurlijk door de winkelstraat en ik heb wel al mijn robbedoes verwend zeker met een mooie nieuwe winterjas,...en zo zal hij deze winter ook alweer stralen !!!!

    Weet je ,wanneer ik mijn gezin zie stralen ,dan heb ik echt niets meer nodig hoor,...ik lach het leven weer tegemoet en kijk uit naar 1 september om weer te gaan werken,..weer de gewone dingen ,ondertussen ben ik al wat bezig met mijn werk,ik volgde de opleiding tot oncologisch verpleegkundige en moet nog mijn eindwerk ,een paper verdedigen volgende week,..best wel spannend maar we gaan ervoor.Ik ben blij te kunnen neerpennen dat ik het nieuwe evenwicht gevonden heb in alles wat ik doe ,...Ik voel me een gelukkige vrouw !!!

    Deze week gaan we verder genieten van de rust,de zon en uitkijken naar een nieuw weekend met mijn schattekes !!!!

     

    Heel veel liefs,Ann




    Bijlagen:
    zee 08 .1.jpg (98.9 KB)   
    zee 08 .2.jpg (102.8 KB)   
    zee 08.3.jpg (133.7 KB)   
    zee 08.4.jpg (95.7 KB)   

    17-08-2011 om 20:46 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    12-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over genieten van elke dag,...

    Hallo allemaal,..

    De week is alweer bijna om,...de tijd gaat precies sneller,..is het omdat ik me beter voel of omdat de kids zovele dagen bij me zijn,..Gistern heb ik gekeken naar Koppen XL over die jongen en zijn palliatieve sedatie,...Pffffff dat was heel zwaar ,maar die jongen had zo'n mooie boodschap,...Geniet van elk moment,elke cola,elke hamburger ,...en vooral WEES GELUKKIG met wat je hebt en NIET ONGELUKKIG met wat je niet hebt,...Ik moet zeggen,...vannacht ben ik daar de hle tijd mee bezig geweest,...Het leven is voor vele mensen echt wel oneerlijk,...Timmy keek met me mee naar het programma en hij zei ons,..Wat zijn we gelukkige mensen ,we hebben toch wel alles hé,...en ik zei Ja jongen ,dat is zo,..en dat moeten we beseffen.

    Ik weet dat ik nu uit een diep dal ben gekropen,..veel tijd gehad heb om alles op een rijtje te plaatsen en uit dit alles weet ik dat ik me gelukkig mag prijzen,..ik weet als geen ander dat ik LEVENSLANG een heel zware boterham heb te verwerken,..maar mijn Robin en Anouk zijn mijn leven,maken mij gelukkig,..en leren me GENIETEN?;;

    ik zag ze de voorbije dagen weer zoveel lachen,genieten,ook al was broertje wat humeurig (hij heeft weer wat meer nood aan zijn structuur),ik vond het zo leuk dat ze hier in ons huis waren ,dat ik telkens wanneer hun rolstoel passeer ze even kan knuffelen,...ze gewoon "hoor",ze ruik en ze zie,...dat maakt me gelukkig ,ook al zijn ze zo beperkt in hun doen en laten,..maar Robin en Anouk zijn gelukkig met wat ze hebben en kunnen,..en deze boodschap wil ik jullie allemaal meegeven,..

    "Sta aub eens even stil met het grote geluk dat jullie hebben,jullie leven,..en "leef jullie eigen leven ",..en met deze woorden in mijn achterhoofd voel ik me elke dag sterker worden en leer ik ook leven met mijn beperkingen,...

    Heel veel liefs en een dikke knuffel van ons allen ,..

    12-08-2011 om 11:25 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    07-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnebloemen,...

    Hallokes allemaal,...

    Ik ben nog eventjes aan het bekomen van een leuke namiddag met Sonia en haar gezin,...Deze middag was ik even aan het rusten,de kids lagen in bedje en ik was mijn voorbije week aan het overlopen,..en ik voel dat het echt weer beter met me gaat,...de kids waren tot woensdag thuis en twas heel fijn ,...donderdag kwam mijn mateke N langs en we hadden een fijne koffieklets en we besloten dan om samen naar de Floralux te gaan,..even kuieren tussen de bloemen,potjes,kaarsjes,...En plots kwam ik een zonnebloem tegen,...en die wou ik hebben,..ze staat nu te prijken buiten op mijn tuintafel ,..telkens ik naar buiten ga ,kijk ik hier na,...komt er van alles boven zowel positief als negatief,..

    Een zonnebloem betekent voor mij ;    - zomergevoel        

                                                            - de naam van het MPI waar de kids startten,waar er heel veel herrinneringen mee gepaard gaan,..In Zonnebloem werden de kids heel goed opgevangen,en had het woord "zonnebloem " een echte warme betekenis.

                                                            - de glimlach van mijn kids,..wanneer ik dan bel naar school dan zeggen ze ,het zijn 2 zonnebloemetjes,..dan zie ik voor me 2 blije gezichtjes en voel ik hun warmte

                                                             - dan denk ik ook aan Tricky,..een bloggenootje die zo het positivisme uitstraalt en die grote fan is van zonnebloemen,..

                                                             - gewoon genieten,vrijheid ,een gevoel van leven ,..

    En de goede vibe van mijn leven heb ik nu weer even gevonden en hoop ik dat ik nu nog heel lang zorgeloos leven mag hebben,...ik probeer echt het juiste evenwicht te zoeken tussen stress ,ontspanning,..leven en genieten,...En ik ben het leven zo dankbaar dat ik dit mag delen samen met mijn ventje,Timmy,en mijn allerliefste schatten,...

    Vanmiddag was ik hier ook wel even weer in de realiteit,...Robin deed een epilepsieaanval,Anoukje had wat stoelgangsproblemen ,maar alles geraakte nogal snel opgelost en ik genoot van mijn bezoek en de glimlach van de kids ,..ze liggen nu zalig te slapen in hun bedje en we gaan er deze week een fijne week van maken,..ook al wil het weer niet mee,..mijn zonnebloem zorgt voor de "warmte en de zon ".

    Ik wens jullie voor deze week heel veel warmte en gezelligheid toe.

    Een dikke knuf,Ann

    07-08-2011 om 21:31 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    02-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gewone leven,...

    Hallo allemaal,...

    De dagen vliegen hier precies voorbij,..maar het komt gewoon doordat ik bezig ben met hetgene dat ik zo graag zie,...ja mijn lieve Robin en Anouk.Jullie kunnen al een tijdje weer meelezen dat het beter met me gaat en dat is ook zo,..ik snak weer naar de gewone dagen,..weer gaan werken,..en mijn kids,....Ik voel sinds een 3 tal weken dat ik weer op het juiste spoor zit,dat mijn batterijen weer geladen raken ,maar ik blijf voorzichtig en elke middag is het hier nog steeds verplichte rust voor me ,..zo hou ik het vol en kan ik weer mijn gezin aan,..Zaterdag ben ik de kids gaan halen ,...we hadden s'avonds bezoek en het was hier helemaal genieten,..mijn robbedoesje ging weer in overdrive,...met als gevolg zondagmorgen enkele kleine aanvallen ,..zondag was het dan rust en genoten we EINDELIJK van de zon op ons terras met een glaasje wijn en tante Sophie op bezoek.Anoukje kon rollebollen met haar neefje en nichtje.Gisteren was het overdag heel rustig aan,..gewoon buiten zitten ,relaxen ,genieten van de glimlach van mijn schatjes.S'Avonds was het hier dan met enkele buren bbq time,..gezellig hoor en die van mij waren er o zo graag bij en Robin was weer bekomen van zijn aanval.Vandaag was het hier alweer gezellig ,..genietend van ons gezinnetje,en voor mij gluren ,knuffelen ,bewonderen,bekijken ,van mijn Robin en Anouk.Echt ,dat is zo beseffen en genieten voor me dat ik hun mama ben .Ze voelen zo goed aan dat ze thuis zijn ,en genieten dan van de exclusieve een uitgebreide aandacht ,aangezien het vandaag ook nog warm was ,heb ik besloten om ze nog een dagje langer thuis te houden,..zo kan ik morgen er nog een dagje aan breien ,...ik merk wel bij mezelf op ,hoe meer ze bij me zijn,..hoe moeilijker het voor me is om ze terug te brengen,maar de voorbije maanden heb ik genoeg gevoeld ,heb ik me ziek en ellendig gevoeld dat ik nu toch wel besef dat ikwat aan mezelf moet denken zonder me schuldig te voelen en daar heb ik ,vrees ik ,nog wat werk aan,..en trouwens,het zal ALTIJD heel moeilijk blijven,..maar geloof me ,ik voel me bevrijd,voel dat ik weer kan ademen ,voel dat mijn lichaam het weer aan kan,..dus is het nu dubbel genieten van elk mooi moment.Ook al ben ik nu in 5 dagen de straat niet uitgeweest ,toch voel ik me voldaan en gelukkig !!!

     

    Heel veel lieve groejes ,Ann







    02-08-2011 om 21:29 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs