Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    28-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten,...

    Hallokes allemaal,...

    Niet te doen hé die warmte,..het zweet druipt van me af en ik doe niets,..tzal wel een gevolg zijn van mijn medicatie vrees ik,..Ik ben blij te mogen schrijven dat het verder de goede richting met me uit gaat,...had gisteren weer een goed gesprek met de dokter en ze is content ,we bouwen nu verder onze energie op,...Wat een verademing.

    Weet je,ik zie het leven weer mooi tegemoet en voel dat er een einde aan de tunnel komt ,maar het zal zijn nodige tijd vragen en verder aanpassing bij mezelf.Maar we komen er,...

    Ik had opnieuw een goed weekend...zaterdag was er een familiefeest ,mijn schoonma werd 80 jaar en we hadden een fijn etentje samen....Zondag ging ik dat mijn lievekes halen en we hadden het zo fijn hé,...Met dank aan de lieve buren,..we gingen mee naar Kachtem ommegang hier in het dorp en ze vonden het super,..ze zaten te gieren,rond zich heen te kijken en ik kreeg alleen maar bewondering van de mensen dat ik zo'n brave en flinke kids heb en dit is ook zo,...We konden heel lang buiten zitten met dit zomzerse weer ,..gewoon zalig ,ik was zo'n gelukkige vrouw hé ,...

    Gisteren was het dan weer mama en kids time,..wij samen met ons drietjes thuis en heel veel knuffelen,...Ik voel echt dat mijn energie aan het terugkomen is alhoewel het dan vandaag weer een off dagje was ,maar allé met de nodige rust kom ik er weer .Deze namiddag kreeg ik bezoek van Sophie,iemand die ik op facebook leerde kennen en we hadden samen een heel fijne babbel,..echt gezellig en tof !!!

    En zo geraken we bijna in vakantistemming,..we zijn benieuwd naar het rapport van onze Timmy ,...Nog eventjes geduld en tis weer weekend en kan ik weer uitkijken naar enkele fijne dagen met Robin en Anouk.

     

    Een fijne knuffel,Ann

     

    28-06-2011 om 18:41 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolreis 2011

     

    Dag allemaal,

    Hier ben ik terug,...even met een leuk berichtje,..Ik mocht weer enkele dagen genieten van mijn 2 lieverds en het was zalig,...Ik hou van hen,...van hun lach,van hun snoetje,...van hun hele zijn.

    Gisteren zijn we op schoolreis geweest naar Merkemveld in Zedelgem,...en het was een heel fijne dag voor groot en klein,...s'Morgens was het hier goed voortdoen om op tijd in school te geraken ,maar het lukte ons,dan vertrokken we samen naar onze bestemming waaar we in de voormiddag leuke aktiviteiten hebben gedaan,...snoezelen (en dat vonden ze super),wind maken,...trillingen geven,voetmassage,...klankschalen en allen samen onder de parachute en geloof me alle kindjes vonden dit fijn hoor en ook de ouders en grootouders die erbij waren.

    Na het middagmaal was er even tijd voor een beetje rust want ze waren wel moe hoor ,na al die prikkels te krijgen,..we deden dan nog een wandeling en je had hun snoetjes moeten zien,..er was weer veel wind en robbedoes vond het weer de max hé en zus zat ook met haar ogen wijd open rond te kijken.Weet je,ik kwam doodmoe thuis maar was zo gelukzalig hé,...ik ben echt wel supertrots te horen van de juf dat ze echt wel opengebloeid zijn en dat ze vele prikkels toelaten ,...Ik heb geen studenten in huis ,maar ik heb wel 2 speciallekes waar ik al zoveel van geleerd heb,..geleerd om te genieten en content te zijn met heel kleine dingen en dat op zich is toch al iets moois hé,...

    Lieve kindjes van mij,..dank je wel voor die mooie dag gisteren en die zovele ander mooie dagen dat jullie ons bedolven met die mooie ,onvergetelijke,gelukzalige glimlach,...Love you !!!

    Dikke zoen,mama

    22-06-2011 om 17:20 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het juiste evenwicht,...

    Dag allemaal,...

    Hoe gaat het met jullie? Hier gaat alles redelijk goed en stillekes aan,...Onze Timmy zit in de examens en zo moeten we onze student wat in de gaten houden,..voor mij zijn dit vaak ook emotionele dagen omdat ik dan denk hoe zouden mijn studenten het gedaan hebben in school,...maar in ieder geval bij Juf Gwendoline doen ze dit schitterend.

    Weet je,deze week heb ik meer dan eens beseft hoe graag en groot mijn liefde voor Robin en Anouk is,...ik ben nu al een tijdje thuis van mijn werk ,het gaat beter ,maar deze week moest ik weer naar de dokter ,en ik kreeg nog 2 maand bij,...mijn krachten zijn aan het terug komen ,maar ik ben nog maar aan 60%,...ik doe het goed zegt de dokter ,maar ik ben nog op zoek naar het juiste evenwicht zonder me al teveel schuldig te voelen,...ik had me dus voorgenomen om de kids deze week pas zondagmiddag te halen omdat ik ze dan maandag thuis bij me heb en dinsdag gaan we dan samen op schoolreis,...ik liet dit maandag weten op school ,maar geloof me het kost me al een hele week tijd om mezelf niets te verwijten omdat ik de kids een dag later haal,..het is gewoon sterker of mezelf,..ik hoop dat dit me in de komende maanden beter gaat lukken,...want ik heb geen andere keuze,..nu ,het stillekes beter gaat besef ik meer dan ooit hoe diep ik zat.

    Maar het blijft moeilijk,..deze week keek ik naar" Hart voor Mekaar ",dit was heel aangrijpend ,het ging over een gehandicapt meisje en ja ,ik voelde wat die mensen voelden,..gelukkig zijn er nog veel mensen met het hart op de juiste plaats,..Ik zag ook die film over een jonge vrouw met borstkanker,..het greep me naar de keel,...Op zo'n momenten wil ik dan liefst samen met Robin en Anouk dicht bij me zitten.Donderdag ging ik ze eten geven en het voelde zo goed aan,..ze waren zo blij en genoten net als ik van de knuffels,...Ik zou zo graag al wat verder kunnen kijken,..ik zou zo graag weer gaan werken ,...en ik hoop uit de grond van mijn diepste ik dat ik dit niet meer moet meemaken,..Gisteren zei ik nog tegen mijn ma,...ik hoop dat het nog heel lang goed mag gaan met die schattekes van mij zodat ik de tijd krijg om weer volledig te ontplooien en te genieten van de vele mooie dingen en mensen om me heen,...want dit is het belangrijkste,,...Genieten van wat je hebt,..en een goede gezondheid is het belangrijkste wat zonder dit hé,..is het moeilijk.Geluk maak jezelf ,..en mijn geluk is mijn gezin en mijn kostbaarste bezit ,..mijn lieve Robin en Anouk.

    Heel veel liefs,Ann

    18-06-2011 om 14:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinksteren

    Dag allemaal,

    Hier zijn we weer met wat nieuws van mijn schattekes en co.Weet je,ik wil hier soms zoveel schrijven ,omdat ik zoveel mooie momenten heb gehad met mijn lieverds ,...Wat zie ik hen graag en ze  doen me glimlachen.

    Ik ben ze zaterdag gaan halen en in de namiddag is Sophie gekomen met Elke en Jens ,en het was heel plezant hoor.Elke en jens speelden buiten met Robin en Anouk ,ze speelden tikkertje en die kids van mij vonden het heerlijk om zo heen en weer gevoerd te worden,..echt mooi.S'Avonds moesten we naar de receptie van een communie en Anoukje was echt heel moe ,..ik heb weer eventjes mijn grenzen verlegd en gevraagd aan Timmy of hij het zag zitten om even op te passen,..ik had ze al hun pyama aangedaan en ze hadden ook gegeten ,..het enige dat hij moest doen was ze in bedje leggen,..met mijn gsm in de hand vertrokken we dan maar en ik belde ieder uurtje om te vragen of alles goed was en ja,..het was hem gelukt en Robin had hier samen met zijn grote broer zitten gieren van het lachen,..Fijn hé !!!

    Zondag starten we de dag met een gezellig ontbijt voor papa en na een douche was het hier bbq time met onze buren,...gewoon gezellig samen en ook dit vonden ze heel fijn,..als broer maar buiten is ,..na 17 uur gingen we bij mijn papa langs en samen met de rest van de familie was het weer heel leuk,...Robin genoot van de duitse herdershond van tante Sophie en het rollebollen op de mat met zijn neefje.Weet je,dit is echt zalig hoor om ze zo bezig te zien,..

    Gisteren hielden we het rustig en was het vooral knuffelen en keppe maken,...hartverwarmend en bij mama begon het alweer te knagen om ze te moeten achterlaten hé,...Pffffffffff .Ik stak ze in school in bedje en kreeg een hele hartelijke glimlach van allebei,...Daarnet was ik aan het praten met mijn buurvrouw die nog een klein babytje heeft en die er niet mag aan denken om in september haar kleine meisje te moeten toe te vertrouwen aan de onthaalmoeder en zo zei ik haar,..dat ik dit week na week moet doen,..en dat ik als mama maar ieder keer die nieuwe moed moet vinden hé,...Maar allé,het lukt me toch redelijk goed ,...ik voel dat ik uit het dal aan het geraken ben,..maar de top is er nog niet hoor,..Geduld zeker !!!

    Vandaag was het dan weer een emotionele dag ,we hadden de begrafenis van mijn schoonbroers opa,92 jaar ,..Op zo'n momenten sta je dan even stil bij het leven ,..en weet je,dat je moet genieten van elk moment ,goed of kwaad,..en dat probeer ik te doen,..ik probeer voor me uit te kijken en er weer te zijn voor iedereen die ik liefheb want zij zijn de moeite waard.

    Een dikke knuf,Ann











    14-06-2011 om 18:17 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag mijn schattekes

    Hey lieve robbedoes en poppemie,

    Mama is hier even voor jullie,...ja,ik mis jullie hoor en loop zowat verloren en heel moe rond deze week,...Weet je,het was zo gezellig het voorbije lange weekend dat wanneer ik jullie weer moet achterlaten het me heel moeilijk lukt hoor.Maar ik doe mijn best,..ik heb al veel gerust en geslapen deze week en hoop dat het volgende week weer wat beter mag gaan.

    In zoveel dingen zijn jullie zo dicht bij mij hé,gisteren deed ik de strijk ,..dan had ik zus jou fleurig rokje in mijn handen en zag ik je helemaal rollebollen op de mat met je mooie glimlach,...en broer jou shortjes ,..daar zag ik direct jou beentjes op en neer gaan in jou stoel,jou buikspieroefeningen doen.Weet je,jullie zijn elke dag ,elke minuut heel dicht bij me aanwezig ,ook al mis ik zo vaak jullie fysiek contact,..Ik weet dat ik hieaan moet werken en probeer het ook keihard vandaar dat het zoveel krachten van me vraagt ,maar het is niet zo simpel hoor ,ik heb geen aan/of knopje om zo maar dit een plaats te geven.

    Gisteren zat ik ook even in mijn fotoboek op de computer te bladeren en bekeek heel veel foto's van jullie,..en telkens verscheen er een glimlach bij me want ik zag dat ik al zoveel mooie dingen gedaan heb met jullie,..ik ben jullie zo dankbaar hé lievekes om die fijne momenten die niemand ons nog kan afnemen.Jullie zijn gewoon mijn hele leven,mijn alles ,mijn batterij,mijn doel,...Ik hou ontzettend veel van jullie met heel mijn hart en zoveel meer.

    We zijn toch alweer donderdag en zatermorgen ben ik daar weer hoor,dan hebben we weer 3 dagen samen ,dagen waar ik naar uitkijk,..want ik wil jullie gewoon zo heel dicht bij me,jullie knuffelen,jullie verzorgen,jullie liefhebben,..Lieve Robin en Anouk ,Ik ben zo trots om jullie mama te zijn want jullie zijn heel speciaal voor mij.

    Een dikke warme knuffel en heel veel piepezoentjes hé,jullie mama (en nu weet ik dat jullie zouden lachen wanneer ik die zoentjes geef) en met deze glimlach voor mijn ogen ,hou ik me sterk .xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    09-06-2011 om 10:29 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnige groetjes,...

    Hallo allemaal,...

    Hier ben ik even terug,...ik deed het even zonder mijn PC .Het was veel te gezellig en aangenaam buiten,...Ik had opnieuw een redelijke goede week,...Ik heb nog mijn mindere dagen ,maar dit is normaal zegt de dokter ,ik moet blijven de nodige rust in acht nemen en vooral DOSEREN ,en ik vrees dat ik daar nog moet aan werken,ik wil alles teveel in orde doen en ga dan te ver en moet dan ook wel van ver terugkomen hé !!!

    Maar ik had hier 4 SUPER dagen met mijn schattekes,terwijl ik dit hier zit neer te typen hoor ik mijn robbedoesje brabbelen en turnen in zijn bedje,...en straks moet ik dit weer missen ,maar ik ben zo voldaan en gelukzalig en vooral heel trots op die flinke kids van mij.Het was echt heel gezellig en tof met hen samen want ze waren in topvorm ,maarja het was goed weer en we verbleven dan ook de meeste tijd buiten hé ,..en er was nogal wat wind en voor broertje zijn dit topdagen,...diegene die hem kennen zullen dit wel beamen hé .Donderdagnamiddag gingen we samen met enkele buren wandelen,er was hiier in Izegem een sneukelwandeltocht en twas heel leuk ,Robin zat van begin tot einde te kraaien en bij Anoukje zagen we dat het duidelijk fun was,we kregen regelmatig iets om te smoefelen en Robin vond dit lekker hé.s'Avonds waren ze moe en mama ook .Vrijdagmorgen werd ik gewekt door 2 aanstekelijke lachjes van alweer mijn schattekes ,...Zalig hoor ,...Robin was nog steeds in volle actie en die bleef maar brabbelen en genoot de hele dag van buiten te zitten onder de parasol ,...net als poppemie ,...mama hield het heel rustig en papa zaaide het gras ,...s'Avonds keek ik weer voldaan neer ,..ik kon gaan slapen met de blik van mijn kids,mijn robintjes fladderende handjes en zusjes aansteleijke glimlach,..en zoentjes dat ze nog kregen,...

    Gisteren moest papa werken en in de voormiddag was het rust onder de parasol,na een kort dutje gingen we even tot bij oma Izegem en deden een wandeling ,maar twas echt veel te warm hoor en we zochten wat verkoeling op in huis ,ondertussen kwamen tante sophie en elke en jens daartoe en was het weer feest voor Robin want hij kent o zo goed zijn tante hoor ,..mooi om te zien en s'avonds hadden we een onverwachte bbq bij de buren en de kids konden rollebollen en turnen op de mat ,..alweer grote fun,..ze zaten dan ook laat in hun bedje,..En vandaag is het rust want mama's krachten zijn weer wat op,maar ik kijk heel tevreden terug op o zo mooie dagen en haal hieruit weer mijn kracht.

    Ik ben zo blij te kunnen schrijven dat het beter gaat ,maar ik weet dat het nog steeds op een heel rustig tempo moet hoor,maar het lukt en ik ben daar heel gelukkig voor !!! Straks breng ik de kids terug naar Aartrijke ,maar ik heb de mooie herrinnering en koester deze mooie momenten en met deze mooie foto's op mijn pc kan ik ze elke dag bewonderen en weer uitkijken naar het volgend weekend en tis weer een dagje extra.Joepie !!!

    Een dikke knuf van een gelukkige mama en 2 lieve kids ,xxxx











    05-06-2011 om 14:28 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs